Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE CALVIÀ
Núm. 6045
Convocatòria d'una borsa de treball de la categoria de policia local
Decret de Batlia
A l’objecte d’atendre les necessitats de provisió de llocs de treball que, si n’és el cas, es puguin produir en l’àrea de Seguretat Ciutadana, s’ha de convocar una borsa de treball de policía local, d’acord amb el que preveu l’article 41 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, modificada per la Llei 11/2017, de 20 de desembre.
És per això que aquesta Tinença de Batlia, en virtut de les competències que li atorga l'article 21.1.g) de la Llei 7/1985 de 2 d'abril, segons redacció donada per la Llei 11/1999 de 21 d'abril, disposa la següent
Resolució
1. Aprovar les bases per confeccionar una borsa de treball, de POLICIA LOCAL, per al seu posterior nomenament com a funcionari/ària interí/ina. Aquesta convocatòria es regeix pel que preveu la normativa d’aplicació.
BASES
CARACTERÍSTIQUES DE LA CONVOCATÒRIA:
- Denominació de la plaça: policía local (subgrup C1)
- Nivell de titulació acadèmica: títol de baxiller o títols oficialment equivalents. En tot cas, l'equivalència haurà de ser aportada per la persona aspirant mitjançant certificació expedida a aquest efecte per l'Administració competent.
- Nomenament com a funcionari/ària interí/ina.
- Funcions a desenvolupar: les pròpies de la seva categoria professional dins la unitat a què li asigni la Prefectura.
1. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA
L'objecte d’aquesta convocatòria és confeccionar una borsa de treball de la categoría de policía local, per cobrir places vacants quan no sigui posible la seva cobertura mitjançant personal funcionari de carrera, així com per substituir de manera transitòria al personal titular de les places que conformen la plantilla municipal i que té reserva de plaça.
2. TAXES PER OPTAR A PROVES DE SELECCIÓ: 14,00 €
3. REQUISITS DE LES PERSONES ASPIRANTS
a) Tenir la nacionalitat espanyola o alguna altra en els casos que, d'acord a l'article 56 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refòs de la llei de l'Estatut de l'Empleat Públic, es permeti l'accés a l'ocupació pública.
En aquest últim cas, per a les persones aspirants que no posseeixin la nacionalitat espanyola i del seu origen no es desprengui el coneixement de la llengua castellana, s'ha d'acreditar el coneixement de la mateixa mitjançant l'aportació del diploma d'espanyol com a llengua estrangera, regulat en el RD 1137/2002, de 31 d'octubre, o del certificat d'aptitud d'espanyol per a estrangers, expedits per les escoles oficials d'idiomes o mitjançant l'acreditació d'estar en possessió d'una titulació acadèmica espanyola expedida per l'òrgan oficial competent al territori espanyol, o bé mitjançant la superació d'una prova específica que acrediti que posseeix el nivell adequat de comprensió i d'expressió oral i escrita en aquesta llengua.
b) Tenir 18 anys complits.
c) Titulació acadèmica: títol de baxiller o títols oficialment equivalents. En tot cas, l'equivalència haurà de ser aportada per la persona aspirant mitjançant certificació expedida a aquest efecte per l'Administració competent.
d) No patir cap malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o menyscabi el correcte desenvolupament de les funcions, d’acord amb l’Annex 5 Quadre d’exclusions mèdiques del Decret 28/2015, de 30 d’abril, pel qual s’aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.
e) No haver estat separada del servei de l’administració local, autonómica o estatal, ni estar inhabilitada per a exercir la funció pública.
f) No tenir antecedents penals per delictes dolosos.
g) Estar en possessió dels permisos de conducció de la classe A i B, els quals han de vigir en la data d'expiració del termini de presentació de sol·licituds.
h) Comprometre's, mitjançant una declaració jurada, a portar armes i, si escau, a utilitzar-les.
i) Acreditar la superació del curs de capacitació de policia local.
j) Coneixements de la llengua catalana, nivell B2, que s'acreditarà formalment mitjançant el corresponent certificat expedit pel Govern Balear o títol, diploma o certificat equivalent segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013 (BOIB núm. 34, de 12 de març de 2013).
k) Haver satisfet la taxa per optar a les proves de selecció de personal. Aquesta taxa es pot abonar en el compte Bankia ES08 2038 3289 9364 0000 2649 o en els Serveis Econòmics (Caixa) d'aquest Ajuntament, havent d'adjuntar a la sol·licitud de participació el corresponent justificant de pagament.
Per ser admeses basta que les persones aspirants manifestin en les seves sol·licituds de participació que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides, referides sempre a la data d'expiració del termini de presentació d'instàncies, excepció feta dels requisits c), g), i), j) i k), que s'han d'acreditar en el moment de presentació de la sol·licitud de participació en la convocatòria.
Si en qualsevol moment del procés selectiu, la Comissió Tècnica de Valoració tingués coneixement de que alguna persona aspirant no compleix un o varis dels requisits exigits en aquesta convocatòria, prèvia audiència de la persona interessada, haurà de proposar la seva exclusió al batle president, i li comunicarà, als efectes oportuns, les inexactituds o falsedats consignades per la persona aspirant en la sol·licitud d'admissió.
Amb anterioritat al nomenament com a funcionari/ària interí/ina, la persona interessada haurà de fer constar la manifestació de no venir exercint cap lloc o activitat en el sector públic delimitat per l'article 1 de la Llei 53/1984, i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. En el cas de realitzar activitat privada haurà de declarar-ho en el termini de deu dies des de que sigui nomenada como a personal funcionari interí, amb la finalitat de que, per la corporació, es pugui adoptar sobre aquest tema acord de compatibilitat o incompatibilitat.
4. PROTECCIÓ DE DADES PERSONALS
De conformitat amb el que disposa l'article 5 de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades personals, s'informa a les persones aspirants que les dades personals continguts en la sol·licitud d'admissió, documentació que s'acompanyi a aquesta o que es generi a resultes d'aquesta convocatòria, s'incorporaran a un fitxer de dades de caràcter personal denominat “Personal municipal”, del qual és responsable l'Ajuntament de Calvià, i que té per finalitat, entre d’altres, la convocatòria, tramitació, qualificació i resolució d'aquesta convocatòria.
En cas que sigui necessari, algunes dades personals podran ser publicats en el BOIB, tauló d'edictes de l'Ajuntament i pàgina web d'aquesta institució (www.calvia.com) d'acord amb el que es disposa en les bases d’aquesta convocatoria i en l'article 45.1.b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions publiques.
Es fa constar que, en el cas que la persona interessada hagi posat en coneixement de l'Ajuntament dades de salut, autoritza expressament el tractament per al compliment de les finalitats anteriorment exposades.
L'òrgan administratiu davant el qual les persones interessades poden, si escau, exercitar els drets d'accés, rectificació, cancel·lació, oposició i la resta de drets reconeguts en la Llei Orgànica 15/1999, és el Servei d'Atenció al Ciutadà de l'Ajuntament de Calvià, situat en la C/ Julià Bujosa Sans, batle, 1 (Calvià).
5. BORSA DE TREBALL
La borsa de treball estarà integrada per les persones aspirants que acompleixin els requisits indicats en la base tercera, ordenades d’acord amb la nota final obtinguda en el curs bàsic de policies locals de l’EBAP i amb el nombre d’anys complets de serveis prestats i reconeguts com a policia local, atorgan 0,5 punts per any complet, sense que s’hagi de tenir en compte els mesos i dies sobrants.
D’acord amb l’anterior, la puntuació final de cada aspirant s’ha d’obtenir sumant la nota final obtinguda en el curs básic de policies locals de l’EBAP i el resultat de multiplicar cada any complet de serveis prestats i reconeguts com a policía local per 0,5.
La borsa de treball té una vigencia de dos anys. En cas que quedès esgotada abans dels dos anys, la Corporació podrà obrir un nou termini perquè les persones interessades presentin les sol·licituds de participació, segons les condicions d’aquestes bases.
6. COMISSIÓ TÈCNICA DE VALORACIÓ
La Comissió Tècnica de Valoració ha de confeccionar la llista de les persones aspirants, ordenades d’acord amb l’indicat en la base anterior.
La Comissió Tècnica de Valoració estarà integrada per les següents persones:
President: senyora Margarita Barroso Martín, en substitució senyora Joana Martorell Ginard
Vocals:
- Senyor Miquel Àngel Bordoy Garí, en substitució senyor Pere Joan Amengual Ferre
- Senyor Guillem Tous Salvà, en substitució senyora Teresa Lucas Verdú
- Senyor Antonio Lozano Becerra, en substitució senyor Juan Antonio Font Company
- Senyora Cristina Massanet Mateu, en substitució senyor José Torres Escamilla
Una persona designada per la representació dels treballadors i de les treballadores.
7. FUNCIONAMENT DE LA BORSA: CRIDA I SITUACIÓ DE LES PERSONES INTEGRANTS
7.1. Les persones que integren la borsa de treball, a l’efecte d'oferir-los un lloc de feina, estan en situació de disponible o no disponible.
Quan s’hagi de cobrir un lloc de treball de la categoría de policía local en qualsevol de les unitats de l’àrea de Seguretat Ciutadana, s’oferirà, segons l’ordre de prelació, a les persones que integren la borsa de treball i que es trobin en la situació de disponible.
Si hi ha més d'un lloc per cobrir, de les mateixes característiques, es poden fer trucades col·lectives simultànies a tantes persones aspirants en situació de disponible en la borsa com es consideri necessari. En aquest cas, els llocs oferts s'han d'adjudicar per ordre rigorós de prelació de les persones integrants de la borsa que hagin manifestat la seva conformitat.
7.2. S'ha de comunicar a la persona que correspongui el lloc i el termini en el qual s’ha de presentar. Si la persona no manifesta la seva conformitat amb el nomenament en el termini d'un dia hàbil – o en el segon dia hàbil següent si la trucada es fa en divendres –, així com la seva disposició a incorporar-se en el termini indicat pel servei de RR.HH., s'entén que renuncia.
7.3. A les persones aspirants que renunciïn al lloc de forma expressa o tàcita – d'acord amb el punt anterior – passaran a l'últim lloc de la llista de la borsa, excepte que al·leguin, al moment de la trucada, la concurrència d'alguna de les circumstàncies següents, que s'han de justificar documentalment dins dels tres dies hàbils següents:
a) Estar en període d'embaràs, de maternitat o de paternitat, d'adopció o d'acolliment permanent o pre-adoptiu, incloent el període en què sigui procedent la concessió d'excedència per cura de fills i filles per qualsevol dels supòsits anteriors.
b) Prestar serveis com a personal funcionari de carrera o interí de la policía local en un municipi de les Illes Balears.
c) Patir malaltia o incapacitat temporal.
7.4. Les persones interessades, a fi de quedar en situació de disponible, estan obligades a comunicar per escrit a Recursos Humans la finalització de les situacions previstes en l’apartat anterior, amb la justificació documental corresponent.
7.5. La posterior renúncia d'una persona funcionària interina al lloc de treball que ocupa, així com l'incompliment del deure de prendre possessió del lloc de treball prèviament acceptat, suposa l'exclusió de la borsa de treball, excepte que aquestes circumstàncies es produeixin com a conseqüència de la trucada per ocupar un altre lloc de treball en un altre cos, escala o especialitat, subescala, classe o categoria de l'Administració Pública o en els casos de força major.
7.6. El personal funcionari interí, quan cessi en el lloc de treball, tret que sigui com a conseqüència de renúncia voluntària, s'ha d'incorporar automàticament a la borsa de treball en el lloc que li correspongui d'acord amb la puntuació obtinguda segons l’establert en la base cinquena.
7.8. Estan en la situació de no disponible - fins que comuniquin a RR.HH., en la forma prevista en l’apartat 7.4 la finalització de les situacions esmentades - les persones integrants de la borsa de treball que no hagin acceptat el lloc ofert perquè es troben en alguna de les situacions previstes en l'apartat 7.3 d'aquestes bases. Mentre una persona estigui en la situació de no disponible no se la cridarà per oferir-li un lloc de treball
7.9. Estan en la situació de disponible la resta de persones que integren la borsa de treball, amb la conseqüència que se'ls ha de cridar per oferir-les un lloc de feina d'acord amb la seva posició en la borsa.
8. DATA LIMITI DE PRESENTACIÓ D'INSTÀNCIES.
El termini per presentar la sol·licitud de participaó és de deu dies naturals, comptadors des de l'endemà al de la publicació d'aquestes bases en el BOIB. Els successius anuncis es publicaran únicament en el tauler d'anuncis de la Corporació i en la pàgina web de l'Ajuntament www.calvia.com.
Les sol·licituds de participació i la documentació que correspongui s'han de presentar en el Registre General d'entrada, o en qualsevol de les formes previstes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
9. INTERPOSICIÓ DE RECURSOS
Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar, amb caràcter potestatiu, recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictada, d'acord amb el que disposa l'art. 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. El termini per interposar-el és d'un mes a comptar des de l'endemà al de la recepció d’aquesta notificació, i en aquest cas no és pot interposar recurs contenciós administratiu fins que s'hagi resolt expressament el de reposició o s'hagi produït la seva desestimació presumpta.
El recurs de reposició s’ha de presentar en el Registre General d'aquest Ajuntament o en les dependències i mitjans a què es refereix l'art. 16.4 de la Llei 39/2015 abans esmentada, i s'entendrà desestimat quan no es resolgui i notifiqui en el termini d'un mes, a comptar des de l'endemà de la seva interposició, cas en què quedarà expedita la via contenciosa administrativa.
Si no s’utilitza el recurs potestatiu de reposició, cal interposar directament recurs contenciós administratiu, conformement a l'establert en l'article 123 anteriorment citat, i en els articles 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant els jutjats contenciosos administratius de Palma de Mallorca, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació d’aquesta resolució.
Calvià, 5 de juny de 2018
El tinent de batle delegat de Serveis Generals, Seguretat i Litoral
(Delegació per resolució de Batlia de data 23/2/2018)
Andrés Serra Martínez