Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT

Núm. 5959
Resolució del president del Patronat de la Fundació per als Estudis Superiors de Música i Arts Escèniques de les Illes Balears (FESMAE-IB) de 01 de juny de 2018 per la qual s’autoritzen la convocatòria i les bases per a la selecció de professors associats per a diferents especialitats del personal laboral docent no permanent de l’Escola Superior d’Art Dramàtic de les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

A proposta del director acadèmic de l’Escola Superior d’Art Dramàtic de les Illes Balears (ESADIB), el Patronat de la Fundació per als Estudis Superiors de Música i Arts Escèniques de les Illes Balears, en la sessió de dia 24 de maig de 2018, va aprovar la convocatòria i les bases per a la selecció de professors associats per a diferents especialitats del personal laboral docent no permanent de l’ESADIB.

D’acord amb el que disposa la Llei 13/2017, de 29 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2018, la contractació de personal temporal ha de tenir lloc en casos excepcionals i per cobrir necessitats urgents inajornables i requereix les autoritzacions prèvies del director general de Pressuposts i Finançament i del director general de Funció Pública i Administracions Públiques.

El 02 de maig de 2018, el director general de Pressuposts i Finançament va emetre un informe favorable sobre els aspectes pressupostaris derivats de les bases que han de regir la convocatòria per a la selecció de professors associats per a diferents especialitats del personal laboral docent no permanent de la Fundació per als Estudis Superiors de Música i Arts Escèniques de les Illes Balears.

L’1 de juny de 2018, el director general de Funció Pública i Administracions Públiques va emetre un informe favorable sobre les bases que han de regir aquesta convocatòria.

De conformitat amb l’Acord del Consell de Govern de 23 de febrer de 2007 de modificació de l’àmbit d’aplicació i de determinació de l’abast del control de l’article 5 de l’Acord del Consell de Govern de 19 de desembre de 1995, el control previ, preceptiu i vinculant del compliment dels principis de publicitat i d’objectivitat en la selecció de personal, fix i temporal, s’estén a les fundacions de l’àmbit docent i l’òrgan competent per dur a terme aquest control és la Conselleria d’Educació i Universitat, és a dir, la conselleria competent en matèria de personal docent.

Per tot això, dict la següent

RESOLUCIÓ

Primer

Autoritzar la convocatòria i les bases per a la selecció de professors associats per a diferents especialitats del personal laboral docent no permanent de l’Escola Superior d’Art Dramàtic de les Illes Balears (annex 1).

Segon

Ordenar la publicació de la convocatòria i de les bases en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Palma, 01 de juny  de 2018

El president del Patronat de la Fundació per als Estudis Superiors
de Música i Arts Escèniques de les Illes Balears

Martí X. March i Cerdà

 

 

ANNEX 1
Bases que han de regir la convocatòria per a la selecció de professors associats per a diferents especialitats del personal laboral docent no permanent de l’Escola Superior d’Art Dramàtic de les Illes Balears (ESADIB)

El Patronat de la Fundació per als Estudis Superiors de Música i Arts Escèniques de les Illes Balears, en la sessió de dia 24  de maig de 2018, va aprovar les bases que han de regir la convocatòria per a la selecció de professors associats per a diferents especialitats del personal laboral docent no permanent de l’Escola Superior d’Art Dramàtic de les Illes Balears (ESADIB). Aquestes bases s’han sotmès als informes legalment preceptius.

La continuïtat en la prestació de la funció docent a l’ESADIB és un dels elements que incideixen en la qualitat i la millora de l’ensenyament. Per aquest motiu, és necessari un procediment de selecció d’aspirants per cobrir les necessitats temporals de personal laboral que compagini el respecte als principis d’igualtat, mèrit, capacitat i publicitat, establerts en els articles 23.2 i 103.3 de la Constitució espanyola, amb les peculiaritats del servei educatiu. Així, és important que, en la mesura que sigui possible, aquest procediment garanteixi l’estabilitat del professorat i, alhora, que sigui àgil per atendre les necessitats del centre que exigeixen una cobertura ràpida i urgent de les places.

A més, aquest procediment selectiu ha de garantir que els aspirants tenguin la capacitació específica necessària per a les funcions docents concretes que requereix un centre d’ensenyaments artístics superiors, en què els professors han de ser professionals del màxim prestigi i competència per a les funcions que se’ls assignaran. D’acord amb això, la Direcció General de Funció Pública i Administracions Públiques ha emès un informe favorable sobre les bases que han de regir aquest procediment.

El marc normatiu aplicable a aquestes bases està constituït per les disposicions següents:

a)  La Llei 50/2002, de 26 de desembre, de fundacions (BOE núm. 310, de 27 de desembre de 2002, i suplement en català del BOE núm. 3, de 21 de gener de 2003).

b) Acord del Consell de Govern de 17 de març de 2017 pel qual s’autoritzen les actuacions necessàries perquè la Fundació per al Conservatori Superior de Música i Dansa de les Illes Balears absorbeixi la Fundació per a l’Escola Superior d’Art Dramàtic de les Illes Balears (BOIB núm. 33, de 18 de març).

c)  L’Acord del Consell de Govern de 23 de febrer de 2007 de modificació de l’àmbit d’aplicació i de determinació de l’abast del control de l’article 5 de l’Acord del Consell de Govern de dia 19 de desembre de 1995 sobre comptabilitat i rendició de comptes de les empreses públiques de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 33, de 3 de març).

d)  L’article 19 de la Llei 13/2017, de 29 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2018.

e)  L’article 55 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació.

f)   L’article 53 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d’abril.

Bases generals

1. Objecte

L’objecte d’aquestes bases és regular els processos selectius per proveir diferents places de professors associats per a diferents especialitats del personal laboral docent no permanent de l’ESADIB, adreçats a persones que, per la seva experiència professional i/o titulació, tenguin competència adquirida en les àrees o matèries corresponents i que acreditin l’exercici d’una activitat professional fora de l’àmbit acadèmic dels estudis superiors d’Art Dramàtic, així com un títol superior de l’àmbit de la plaça, quan així s’exigeixi.

Atès que, d’acord amb el que es disposa en l’article 55 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació, els alumnes que hagin acabat els estudis superiors d’Art Dramàtic obtindran el títol superior d’Art Dramàtic de l’especialitat corresponent, que queda inclòs, a tots els efectes, en el nivell 2 del Marc espanyol de qualificacions per a l’educació superior i és equivalent a un títol universitari de grau, en l’annex 2 d’aquesta convocatòria figuren les places de professor associat convocades, per assignatures, amb caràcter temporal i dedicació a temps parcial, amb les titulacions exigides per a cada plaça i les observacions oportunes.

2. Places convocades

S’autoritza la convocatòria per seleccionar professors associats per impartir les especialitats següents:

Especialitats que es preveu contractar per al curs 2018-2019:

A03 Taller I (115,5 hores). 5 mesos (2n semestre)

A04 Dicció castellana (90 hores). 5 mesos (1r semestre)

A06 Didàctica de l’expressió dramàtica (45 hores). 5 mesos (2n semestre)

A08 Tècnica de la veu I, II i III (297 hores). 9 mesos (tot el curs)

A09 Interpretació davant càmera (90 hores). 5 mesos (2n semestre)

A11 Música III (90 hores). 5 mesos (1r semestre)

A12 Cant II (90 hores). 5 mesos (1r semestre)

A13 Producció i gestió teatral (45 hores). 5 mesos (2n semestre)

A14 Interpretació II (252 h). 9 mesos (tot el curs)

A15 Màscara I i II (180 hores). 5 mesos (1r semestre)

A16 Teatre d’objectes (45 hores). 5 mesos (2n semestre)

Especialitats que es contractaran en funció de les necessitats docents del centre:

A07 Dansa teatre (45 hores). 5 mesos (2n semestre)

A17 Interpretació III (115,5 hores). 5 mesos (1r semestre)

A18 Expressió corporal II (132 hores). 9 mesos (tot el curs)

A19 Expressió corporal III (90 hores). 5 mesos (1r semestre)

Per al curs 2018-2019, la Fundació contractarà professors per a les especialitats que siguin necessàries en funció de les necessitats docents del curs fins a un màxim de 1.339,5 hores. A títol merament orientatiu, s’expressa entre parèntesis la càrrega lectiva prevista actualment, la qual està subjecta a canvis segons les necessitats reals del centre.

La selecció de professors associats es convoca per a un període d’un any però aquesta  s’entendrà tàcitament prorrogada anualment fins a un màxim de tres anys més, sempre que no es convoqui un nou procés de selecció abans.

El nombre màxim d’hores que s’hagin de contractar per als cursos següents podrà variar en més o menys hores segons les necessitats docents del centre, prèvia autorització de la Direcció General de Pressuposts i Finançament, si escau.

3. Característiques del contracte

Aquests professors, atès el caràcter universitari dels estudis superiors d’Art Dramàtic, es contractaran per analogia amb els professors universitaris associats, d’acord amb el que disposa l’article 53 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d’abril.

La contractació serà laboral de caràcter temporal i amb dedicació a temps parcial, en la modalitat d’obra o servei, i la durada del contracte, que no serà superior al període lectiu del curs acadèmic, estarà subjecta a les necessitats docents del centre.

El centre oferirà la contractació per impartir la docència segons les seves necessitats anuals, per rigorós ordre de prelació de la llista definitiva de les persones que hagin superat les proves. Si la persona a la qual s’ofereix la contractació no pot impartir la docència, es passarà a la següent persona de la llista, i així successivament fins que un dels candidats pugui satisfer les necessitats del centre.

Els contractes se signaran a partir del primer dia d’inici del curs o d’impartició de les classes i duraran fins a la finalització de les tasques docents (inclosos els exàmens, la publicació de notes, les tutories i les reclamacions); és a dir: com a màxim, fins al 31 de juliol.

La primera contractació tindrà un període de prova variable, que oscil·larà entre els dos i els tres mesos, durant el qual es valorarà el grau d’adequació de la persona contractada.

El contracte serà per a un curs acadèmic i es podrà renovar únicament per al curs següent. Es podran renovar més enllà de dos cursos acadèmics els contractes semestrals o les combinacions de contractes que no superin els 24 mesos de contractació per cada 30 mesos naturals.

Finalitzat el curs acadèmic, i amb l’informe previ de l’equip directiu docent del centre, d’acord amb les necessitats lectives del proper curs i amb la incorporació de les modificacions necessàries quant a la parcialitat del temps lectiu necessari, es podran contractar de nou els professors o renovar els contractes per a un període d’una durada igual o similar, sempre que es continuï acreditant l’exercici d’una activitat professional en actiu fora de l’àmbit acadèmic de l’ESADIB i la compatibilitat corresponent.

Dedicació

La dedicació setmanal és la que resulta de distribuir el total d’hores lectives presencials que s’han de contractar entre les setmanes lectives de docència presencial directa incloses en el període contractat.

Una vegada matriculats els alumnes, l’horari lectiu dels professors s’ha d’adequar a les necessitats docents del centre, a partir de les quals es definirà el salari total que ha de percebre cada professor durant el curs i la jornada laboral que ha de fer d’acord amb la disponibilitat docent.

El nombre total d’hores lectives presencials que figura al costat de cada plaça convocada només és orientatiu i pot disminuir, segons les necessitats docents del centre. Pel mateix motiu, també és possible que no es contracti un professor per a una determinada plaça.

Sota un únic contracte, un mateix professor pot optar, si les guanya, a diverses places convocades, fins a un màxim de 9 hores lectives de docència presencial setmanal.

En formalitzar el contracte, el personal que es contracta ha de manifestar de manera expressa que no incorre en cap tipus d’incompatibilitat. Les persones que fan feina al sector públic han d’acreditar documentalment la compatibilitat corresponent abans de signar el contracte.

Els professors associats que obtinguin una plaça han de presentar, inexcusablement, la guia docent de l’assignatura o les assignatures corresponents en format electrònic abans de signar el contracte.

Emoluments

El sou brut (preu) per hora lectiva presencial de docència directa és de 42 euros.

El salari total que es percebrà durant el curs acadèmic és el producte resultant del total d’hores lectives presencials de docència directa que s’han d’impartir durant el període contractat pel preu de l’hora lectiva presencial de docència directa. El total d’hores setmanals efectives de docència directa que s’han d’impartir durant el període contractat és el producte resultant del total d’hores efectives de docència directa distribuït en un màxim de 36 setmanes lectives presencials. El salari total que es percebrà durant el curs acadèmic es distribuirà en les mensualitats resultants des de la signatura del contracte fins a la finalització d’aquest, que serà com a màxim el 31 de juliol.

4. Requisits dels aspirants

Per poder ser admesos al procés selectiu d’aquesta convocatòria, el dia en què acabi el termini per presentar les sol·licituds (annex 3) els aspirants han de complir i acreditar els requisits següents:

a)  Han de dur a terme una activitat professional fora de l’àmbit acadèmic dels estudis superiors d’Art Dramàtic i ho han d’acreditar mitjançant la documentació pertinent: contractes laborals, certificats d’empresa o altres documents fefaents que acreditin la seva activitat professional en actiu fora de l’àmbit acadèmic dels estudis superiors d’Art Dramàtic.

b) Han de tenir la titulació suficient i han de complir els requisits específics que s’indiquin per a cada plaça en l’annex 2. La titulació que presentin els aspirants ha de ser alguna de les obtingudes a l’espai europeu d’educació superior. En el cas de les titulacions obtingudes fora de l’espai europeu d’educació superior, s’ha de presentar el document que n’acrediti l’homologació.

c)  De conformitat amb l’article 10.2 de la Llei orgànica 4/2000, d’11 de gener, sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seva integració social, segons la redacció fixada per la Llei orgànica 8/2000, de 22 de desembre, i l’article 57 de la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’Estatut bàsic de l’empleat públic, els estrangers residents a Espanya, no comunitaris i assimilats, en els termes prevists en la normativa vigent, poden participar, d’acord amb els principis d’igualtat, mèrit, capacitat i publicitat, en els processos de selecció de personal laboral convocats per les administracions públiques, sempre que compleixin la resta de condicions exigides per les bases corresponents, així com en la normativa vigent.

d)  Han d’haver complert 18 anys i no han d’excedir l’edat de jubilació forçosa.

e)  No han d’estar inhabilitats per sentència ferma per exercir funcions públiques ni han d’haver estat separats del servei de cap entitat o institució del sector públic per una resolució disciplinària ferma. Aquestes circumstàncies s’han de manifestar mitjançant el model de declaració escrita que figura en l’annex 4.

f)   Han de ser compatibles laboralment i contractualment per exercir funcions docents a ens del sector públic instrumental, circumstància que s’ha de manifestar per escrit mitjançant el document que figura en l’annex 5.

g)  Han d’aportar l’original o una còpia del document bancari justificatiu de l’abonament dels drets d’inscripció per a cada una de les places a les quals opten.

5. Drets d’admissió

Per poder ser admesos en aquest procediment, els aspirants han d’abonar, en concepte de drets d’inscripció, la quantitat de 45 euros per a cada una de les places a les quals aspirin. La quantitat s’ha d’abonar al c/c de CaixaBank IBAN ES37 2100 8634 2102 0001 8652 el titular del qual és la Fundació per als Estudis Superiors de Música i Arts Escèniques de les Illes Balears. S’ha de fer un ingrés per separat per a cada plaça abans que acabi el termini d’admissió de sol·licituds.

El fet de no abonar els drets d’inscripció suposa no admetre l’aspirant al procés de selecció.

Pel que fa a la devolució dels drets d’inscripció d’aquesta convocatòria, únicament es retornaran en cas d’exclusió (no admissió) de la persona interessada.

La sol·licitud de devolució s’ha de presentar a l’Escola Superior d’Art Dramàtic de les Illes Balears en un termini de 10 dies naturals comptadors a partir de l’endemà de la publicació de la llista definitiva d’aspirants admesos i exclosos. En aquesta sol·licitud s’ha de fer constar un número de compte corrent o de llibreta d’estalvis, el titular del qual ha de ser el sol·licitant. La devolució es farà per transferència bancària.

6. Òrgan de selecció

El president del Patronat de la Fundació per als Estudis Superiors de Música i Arts Escèniques de les Illes Balears ha de nomenar una comissió tècnica de selecció, que és l’òrgan encarregat del procés de selecció d’aquesta convocatòria i que té capacitat per interpretar les bases i per resoldre qualsevol incidència que es produeixi durant el procés de selecció.

La Comissió ha d’estar formada per cinc membres: un president, un secretari i tres vocals. El president de la Comissió ha de ser el director acadèmic de l’ESADIB. El secretari de la Comissió, que actuarà amb veu i sense vot, ha de ser el secretari acadèmic de l’ESADIB. El director acadèmic ha de proposar dos vocals entre els professors de l’àrea de coneixement de l’ESADIB. Un vocal ha de ser un inspector d’educació, designat pel conseller competent en matèria d’educació. De cada un dels membres se n’ha de nomenar el suplent corresponent, també del secretari.

La Comissió queda vàlidament constituïda sempre que hi assisteixin, com a mínim, dos vocals, a més del president. També hi ha de ser present el secretari. Si ho considera necessari, aquesta Comissió pot nomenar assessors en matèries específiques i personal administratiu per dur a terme tasques administratives.

La composició de la Comissió Tècnica de Selecció s’ha de publicar, abans que iniciï les seves tasques, al tauler d’anuncis de l’ESADIB (c. del Morer, 6, 07001, de Palma) i a la pàgina web www.esadib.com.

El secretari de la Comissió Tècnica de Selecció és el responsable de publicar al tauler d’anuncis i a la pàgina web de l’ESADIB els documents que s’indiquen en aquesta convocatòria i en les bases que la regulen. Cada vegada que es publiqui un document, el secretari ha d’expedir una diligència en la qual s’ha d’indicar la data de la publicació. Aquesta diligència s’ha d’incorporar a l’expedient corresponent.

7. Reserva per a aspirants amb discapacitat

En compliment del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut bàsic de l’empleat públic (EBEP), s’han d’adoptar les mesures necessàries per complir el que preveu l’article 59 de l’EBEP. Per això, es reserva per a aspirants amb discapacitat la plaça de professor associat corresponent a l’assignatura següent:

A11. Música III.

8. Sol·licituds

Les persones interessades a prendre part en aquest procés de selecció han de presentar una sol·licitud d’acord amb el model que figura en l’annex 3 d’aquesta convocatòria. Aquesta sol·licitud es trobarà també a la pàgina web www.esadib.com.

Les sol·licituds i la documentació s’han de presentar al registre de l’Escola Superior d’Art Dramàtic de les Illes Balears (ESADIB), al carrer del Morer, número 6, 07001, de Palma. Les sol·licituds s’han d’adreçar al conseller d’Educació i Universitat i president del Patronat de la Fundació per als Estudis Superiors de Música i Arts Escèniques de les Illes Balears. L’horari per presentar aquesta documentació és de dilluns a divendres (llevat dels dies festius) de les 9 a les 14 hores.

Les sol·licituds també es poden presentar per correu urgent i certificat. En aquest cas, la sol·licitud s’ha de presentar a una oficina de Correus dins un sobre obert perquè la puguin datar i segellar abans de certificar la tramesa. Les sol·licituds s’han d’adreçar a l’Escola Superior d’Art Dramàtic de les Illes Balears (ESADIB), al carrer del Morer, 6, 07001, de Palma (Illes Balears).

Els aspirants han de presentar una sol·licitud per a cada plaça a la qual optin, acompanyada de dos sobres tancats amb el nom i els llinatges, la plaça i el número de sobre escrits a l’exterior. Els sobres han de tenir el contingut següent:

Sobre 1. Acreditació dels requisits i projecte docent:

  • Una fotocòpia del DNI, del passaport o del document acreditatiu de la nacionalitat.
  • Una fotocòpia de la documentació (contractes laborals, certificats d’empresa o altres documents fefaents) que acrediti una activitat professional en actiu fora de l’àmbit acadèmic dels estudis superiors d’Art Dramàtic.
  • Una fotocòpia dels requisits exigits per a cada plaça en l’annex 2. En el cas de les titulacions obtingudes a l’estranger, s’ha de presentar la credencial de l’homologació d’aquestes. En el cas de les titulacions obtingudes fora de l’espai europeu d’educació superior, s’ha de presentar el document que n’acrediti l’homologació.
  • Una declaració per escrit del fet de no estar inhabilitat per sentència ferma per exercir funcions públiques i de no haver estat separat del servei de cap entitat o institució del sector públic per una resolució disciplinària ferma (s’adjunta un model de l’escrit en l’annex 4).
  • L’original emplenat i signat de la declaració de compatibilitat que figura en l’annex 5.
  • El justificant bancari (original o còpia) del pagament dels drets d’admissió indicats en el punt 5 d’aquest annex.
  • Cinc exemplars del projecte docent de l’especialitat corresponent (màxim, 10 fulls).

Sobre 2. Acreditació dels mèrits:

  • Un currículum amb els documents que acreditin els mèrits al·legats.

La Comissió Tècnica de Selecció no pot valorar en cap cas altres mèrits que no s’hagin acreditat d’aquesta manera. Un mateix mèrit no es pot valorar en més d’un apartat o subapartat.

La documentació acreditativa dels requisits i dels mèrits aportats ha d’estar en català o castellà. Si està redactada en un altre idioma, ha d’anar acompanyada de la traducció jurada oficial corresponent que doni fe pública del contingut i la fidelitat de la traducció. No es valorarà cap document que no s’ajusti a aquest requisit.

En el cas que un aspirant es presenti a diverses places i que els mèrits al·legats per a cadascuna siguin idèntics, és suficient que lliuri un únic sobre número 2 adjunt a la sol·licitud d’una de les places i que indiqui, en el peu de les sol·licituds de la resta de places, que el sobre número 2 (acreditació dels mèrits) s’adjunta a la sol·licitud corresponent a la plaça indicada en primer lloc.

9. Termini i forma de presentació de les sol·licituds i la documentació

El termini de presentació de les sol·licituds i la documentació és de quinze dies naturals comptadors a partir de l’endemà de la publicació d’aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Els documents continguts dins els sobres 1 (acreditació dels requisits i projecte docent) i 2 (acreditació dels mèrits) han de ser fotocòpies simples. Posteriorment, un cop s’hagi publicat la llista definitiva de les persones que han superat les proves i sempre abans de la signatura del contracte de treball, els aspirants a qui s’hagi assignat alguna plaça han d’aportar els originals de les fotocòpies simples presentades juntament amb la sol·licitud, a fi que el personal del registre del centre les pugui compulsar.

Si algun aspirant no aporta, en aquest termini, tots els originals de les fotocòpies simples que va presentar per acreditar els requisits i els mèrits, quedarà automàticament exclòs del procés i la plaça que inicialment li corresponia s’adjudicarà al següent aspirant de la llista segons l’ordre de prelació de les persones que hagin superat les proves.

La Fundació per als Estudis Superiors de Música i Arts Escèniques de les Illes Balears ha de garantir la custòdia, durant el temps que duri el procés de selecció, de tota la documentació lliurada pels aspirants. Un cop finalitzat el procés i publicada la llista definitiva de les persones que han superat les proves, les persones interessades poden sol·licitar la devolució de la documentació acreditativa dels requisits i dels mèrits. La documentació s’ha de recollir personalment o a través d’una tercera persona autoritzada per escrit. Sempre que hi hagi una petició expressa, també es pot retornar per correu postal contra reembossament de les despeses d’enviament.

En compliment del Decret 99/2010, de 27 d’agost, pel qual es regulen els arxius de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les entitats que integren el seu sector públic instrumental, transcorreguts dos anys i tres mesos des de la publicació de les llistes definitives, la Fundació podrà eliminar o destruir aquesta documentació.

10. Admissió d’aspirants

Un cop transcorregut el termini per presentar les sol·licituds, la Comissió Tècnica de Selecció ha de revisar la documentació aportada pels aspirants en el sobre 1. Una vegada comprovada, s’ha de publicar la llista provisional d’aspirants admesos i exclosos al tauler d’anuncis de l’ESADIB i a la pàgina web www.esadib.com. En el cas dels exclosos, s’ha d’indicar la causa d’exclusió.

En tot cas, amb la finalitat d’evitar errors i, si se’n produeixen, possibilitar-ne l’esmena dins el termini previst i en la forma escaient, les persones interessades han de comprovar no solament que no figuren en la relació de persones excloses sinó, a més, que el seu nom consta en la relació d’aspirants admesos.

Per esmenar els possibles errors o aportar els documents que siguin preceptius, els aspirants disposen d’un termini de tres dies hàbils comptadors a partir de l’endemà de la publicació de la llista provisional. Si no es presenten esmenes a la llista provisional, o un cop ateses les reclamacions i esmenats els errors, si n’hi ha hagut, s’ha de publicar la llista definitiva d’aspirants admesos i exclosos al tauler d’anuncis de l’ESADIB i a la pàgina web www.esadib.com.

Contra l’aprovació de la llista definitiva es pot presentar un escrit d’al·legacions davant el Protectorat de la Fundació (Conselleria d’Educació i Universitat) en un termini de tres dies hàbils comptadors des de l’endemà de la publicació, d’acord amb els articles 34, 35 i 43 de la Llei 50/2002, de 26 de desembre, de fundacions, i a l’efecte de controlar la legalitat del procediment.

La resolució del Protectorat es pot impugnar davant l’ordre jurisdiccional contenciós administratiu.

11. Fases del procés de selecció

El procés de selecció consta de dues fases:

Fase 1. Defensa oral del projecte docent

La finalitat d’aquesta primera fase és avaluar l’aptitud pedagògica dels aspirants, els quals han de defensar oralment el projecte docent de l’especialitat davant la Comissió Tècnica de Selecció, d’acord amb el calendari i els criteris d’organització que fixi la mateixa Comissió. El calendari s’ha de publicar al tauler d’anuncis de l’ESADIB i a la pàgina web www.esadib.com.

Aquesta fase, que té caràcter eliminatori, s’ha de qualificar de 0 a 10 punts. Per superar la prova, els aspirants han d’obtenir una qualificació mínima de 5 punts. El contingut i els criteris de valoració d’aquesta prova s’indiquen en el punt 2.1 de l’annex 2 d’aquesta convocatòria.

Una vegada avaluats tots els aspirants, la Comissió Tècnica de Selecció ha de fer pública, al tauler d’anuncis de l’ESADIB i a la pagina web www.esadib.com, l’acta amb les qualificacions obtingudes pels candidats, així com la llista provisional dels aspirants que hagin superat aquesta primera fase. El secretari de la Comissió Tècnica de Selecció ha d’estendre una diligència amb la data de publicació de l’acta de la primera fase al tauler d’anuncis i a la pàgina web del centre.

Fase 2. Valoració dels mèrits

La Comissió Tècnica de Selecció ha de valorar els mèrits dels aspirants que hagin superat la primera fase seguint els barems inclosos en el punt 2.2 de l’annex 2 d’aquesta convocatòria. En aquesta fase, que és eliminatòria, els aspirants poden obtenir un màxim de 16 punts. Els punts que obtinguin els aspirants s’han de multiplicar per 0,625 i el resultat d’aquesta operació serà la nota d’aquesta fase. Per superar-la, els aspirants han d’obtenir una qualificació mínima de 5 punts.

Reclamacions contra les qualificacions durant el procés

Després de cada fase amb caràcter eliminatori, els aspirants poden presentar una reclamació davant la Comissió Tècnica de Selecció contra l’aprovació de les llistes amb les qualificacions en el termini de tres dies hàbils comptadors des de l’endemà de la data en què s’hagin publicat. La Comissió Tècnica de Selecció disposa d’un termini màxim de deu dies naturals per resoldre les reclamacions i publicar les llistes definitives.

En el cas que hi hagi reclamacions que es resolguin favorablement als aspirants que les hagin presentades i que la següent fase del procés ja s’hagi dut a terme, la Comissió Tècnica de Selecció es reunirà de nou per avaluar aquests aspirants.

12. Finalització del procés de selecció

Una vegada la Comissió Tècnica de Selecció hagi resolt el procés de selecció, ha d’aprovar i fer pública, al tauler d’anuncis de l’ESADIB i a la pàgina web www.esadib.com, l’acta amb les qualificacions de la segona fase, així com la llista provisional de les persones que hagin superat les proves, ordenada per especialitat i puntuació, que també s’ha de publicar al tauler d’anuncis de l’ESADIB i a la pàgina web www.esadib.com.

En el cas que hi hagi empats en la puntuació final, la Comissió Tècnica de Selecció els ha de resoldre atenent el criteri següent:

  • Puntuació més alta en la fase 1

Contra l’aprovació d’aquesta llista provisional es pot presentar, en un termini de tres dies hàbils comptadors des de l’endemà de la data en què es publiqui al tauler d’anuncis, un escrit de reclamació davant la Comissió Tècnica de Selecció, la qual disposa d’un termini de deu dies naturals per resoldre les reclamacions i aprovar la llista definitiva de les persones que hagin superat les proves, que també s’ha de publicar al tauler d’anuncis i a la pàgina web de l’ESADIB.

Contra l’aprovació de la llista definitiva es pot presentar, en un termini de tres dies hàbils comptadors des de l’endemà de la data en què s’hagi publicat, un escrit d’al·legacions davant el Protectorat de la Fundació (Conselleria d’Educació i Universitat), d’acord amb el que disposen els articles 34, 35 i 43 de la Llei 50/2002, de 26 de desembre, de fundacions, i a l’efecte de controlar la legalitat del procediment. La resolució del Protectorat es pot impugnar davant l’ordre jurisdiccional contenciós administratiu.

Els documents aportats pels aspirants s’han de conservar durant un període de dos anys i tres mesos comptadors a partir de la publicació de la resolució definitiva.

Les contractacions que es duguin a terme durant la vigència d’aquesta convocatòria s’han de regir pel que s’estableix en el punt 3 d’aquest annex.

13. Reclamacions i al·legacions

Contra aquesta convocatòria i les bases que la regeixen es pot presentar un escrit d’al·legacions davant el Protectorat de la Fundació (Conselleria d’Educació i Universitat) en un termini de vuit dies hàbils comptadors des de l’endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. La resolució del Protectorat es pot impugnar davant l’ordre jurisdiccional contenciós administratiu, d’acord amb els articles 34, 35 i 43 de la Llei 50/2002, de 26 de desembre, de fundacions.

ANNEX 2
Requisits corresponents a les especialitats convocades, descripció de les fases del procés de selecció i barem de mèrits

1. Requisits corresponents a les especialitats

Les titulacions requerides per a cadascuna de les especialitats són les que s’indiquen a continuació:

A03 Taller I. Titulació superior d’Art Dramàtic, especialitat Interpretació o especialitat Direcció d’Escena i Dramatúrgia.

A04 Dicció castellana. Titulació superior d’Art Dramàtic, especialitat Interpretació.

A06 Didàctica de l’expressió dramàtica. Titulació superior d’Art Dramàtic, especialitat Interpretació.

A07 Dansa teatre. Titulació superior de Dansa o titulació superior d’Art Dramàtic, especialitat Interpretació Gestual.

A08 Tècnica de la veu I, II i III. Titulació superior d’Art Dramàtic, especialitat Interpretació.

A09 Interpretació davant càmera. Titulació superior d’Art Dramàtic, especialitat Interpretació.

A11 Música III. Titulació superior de Música.

A12 Cant II. Titulació superior de Cant.

A13 Producció i gestió teatral. Titulació superior relacionada amb la plaça.

A14 Interpretació II. Titulació superior d’Art Dramàtic, especialitat Interpretació.

A15 Màscara I i II. Titulació superior d’Art Dramàtic, especialitat Interpretació.

A16 Teatre d’objectes. Titulació superior d’Art Dramàtic, especialitat Interpretació.

A17 Interpretació III. Titulació superior d’Art Dramàtic, especialitat Interpretació o especialitat Direcció d’Escena i Dramatúrgia.

A18 Expressió corporal II. Titulació superior d’Art Dramàtic, especialitat Interpretació Gestual.

A19 Expressió corporal III. Titulació superior d’Art Dramàtic, especialitat Interpretació Gestual.

2. Fases del procés de selecció

2.1. Primera fase: defensa oral del projecte docent

S’ha de valorar la viabilitat del projecte docent dins el projecte educatiu del centre i la innovació pedagògica que aporta. L’aspirant disposa d’un temps màxim de 20 minuts per defensar oralment el projecte i la Comissió Tècnica de Selecció pot formular les preguntes que consideri convenients sobre el contingut de l’exposició.

La Comissió Tècnica de Selecció ha de valorar la defensa oral del projecte docent d’acord amb els criteris següents:

  • Guia docent de l’assignatura o assignatures a què opta l’aspirant: 2 punts.
  • Continguts pedagògics: 3 punts.
  • Metodologia: 3 punts.
  • Claredat en l’exposició: 2 punts.

Aquesta fase és eliminatòria i s’ha de qualificar de 0 a 10 punts. Per superar la prova, els aspirants han d’obtenir una qualificació mínima de 5 punts.

2.2. Segona fase: valoració dels mèrits

a)  Mèrits docents: màxim, 5 punts.

Experiència professional en el desenvolupament de funcions docents coincidents o anàlogues a les del lloc que s’ha de proveir, pel que fa al contingut professional i al nivell tècnic.

  • Per cada curs a centres d’ensenyament superior d’art dramàtic, segons les hores lectives i la coincidència amb l’assignatura: de 0,3 a 1 punt.
  • Per cada curs a centres d’ensenyament superior i universitats, segons les hores lectives i la coincidència amb l’assignatura: de 0,1 a 0,3 punts.
  • Per cada curs a altres centres, segons les hores lectives i la coincidència amb l’assignatura: de 0,05 a 0,1 punts.

Documents justificatius:

  • Centres públics: una fotocòpia  dels nomenaments, dels contractes, d’un certificat expedit pel secretari del centre amb el vistiplau del director, en què ha de constar l’especialitat, la data de presa de possessió i la de cessament, o d’un full de serveis d’una administració educativa, amb plenes competències educatives, en què ha de constar la durada real dels serveis prestats.
  • Centres privats: una fotocòpia dels contractes o d’un certificat expedit pel titular o el director del centre corresponent, en què s’han de detallar les assignatures impartides i la durada a cada curs acadèmic.

b)  Mèrits professionals i artístics: màxim, 5 punts.

  • Experiència com a professional en l’àmbit de les arts escèniques segons el perfil de la plaça: màxim, 3 punts. Documents justificatius: una fotocòpia dels contractes o dels programes dels espectacles, en què ha de figurar el nom de l’aspirant. Per cada contracte o espectacle: 0,25 punts. Per gestió de teatres o càrrecs relacionats amb la plaça: 0,25 punts per any.
  • Seminaris, congressos i conferències; premis obtinguts; publicacions i projectes de recerca relacionats amb l’assignatura: màxim, 2 punts. Documents justificatius: una fotocopia d’un certificat acreditatiu expedit per l’organisme o el centre corresponent, amb l’especificació de les hores de durada. Per cada ponència o comunicació a seminaris i congressos en l’àmbit de la plaça: 0,25 punts. Per cada conferència en l’àmbit de la plaça: 0,25 punts. Per cada publicació relacionada amb la plaça: 0,25 punts. Per la participació en projectes de recerca: 0,5 punts per cada projecte. Per premis obtinguts que estiguin relacionats amb l’àmbit de la plaça: 0,25 punts per cada premi. En el cas de les publicacions, se n’ha d’adjuntar un exemplar o una fotocòpia.

c)  Mèrits acadèmics: màxim, 6 punts.

  • Formació específica de l’àmbit de la plaça: màxim, 4 punts.
  • Cursos específics de 20 hores o més de l’àmbit de la plaça a escoles especialitzades o amb professors de prestigi reconegut: de 0,5 a 1 punt.
  • Doctorat: màxim, 1 punt. Títol de doctor: 1 punt. Màster oficial: 0,5 punts. Documents justificatius: una fotocòpia del títol (o del certificat d’abonament dels drets d’expedició) o d’un certificat dels cursos rebuts, segons correspongui.
  • Altres titulacions superiors o universitàries: 0,5 punts per títol.
  • Coneixements de català: màxim, 1 punt. Certificat C2: 1 punt. Certificat C1: 0,5 punts. Documents justificatius: un certificat expedit o homologat per la Direcció General de Política Lingüística del Govern de les Illes Balears.

En aquesta fase, que és eliminatòria, es pot obtenir un màxim de 16 punts. Els punts que obtinguin els aspirants s’han de multiplicar per 0,625 i el resultat d’aquesta operació serà la nota d’aquesta fase. Per superar-la, els aspirants han d’obtenir una qualificació mínima de 5 punts.

ANNEX 3
Model de sol·licitud

Sol·licitud per a la convocatòria de selecció de professors associats de l’Escola Superior d’Art Dramàtic de les Illes Balears

Plaça d’associat per a l’assignatura: ________________________________________

Sol·licitant

DNI / Passaport / NIE: ___________________________________________________

Primer llinatge: _________________________________________________________

Segon llinatge: _________________________________________________________

Nom: ________________________________________________________________

Data de naixement: _____________________________________________________

Home / Dona: _________________________________________________________

Localitat de naixement: __________________________________________________

Província de naixement: _________________________________________________

Telèfons: _____________________________________________________________

Domicili (carrer o plaça i número): __________________________________________

Codi postal: ___________________________________________________________

Municipi: _____________________________________________________________

Província: _____________________________________________________________

Adreça electrònica: _____________________________________________________

Nacionalitat (només per a estrangers): ______________________________________

Dades acadèmiques

Titulació al·legada per participar en el procés de selecció:

_____________________________________________________________________________

Centre d’expedició: _____________________________________________________

Sol·licit:

Que m’admeteu al procés de selecció de professors associats de l’Escola Superior d’Art Dramàtic de les Illes Balears.

Declar:

Que són certes les dades consignades en aquesta sol·licitud i que em compromet a provar-les documentalment en els terminis fixats en la convocatòria i en les bases del procés de selecció.

_____________________________, ____________ d________ de 2018

[Signatura]

CONSELLER D’EDUCACIÓ I UNIVERSITAT I PRESIDENT DE LA FUNDACIÓ PER ALS ESTUDIS SUPERIORS DE MÚSICA I ARTS ESCÈNIQUES DE LES ILLES BALEARS

ANNEX 4
Model de declaració escrita del fet de no estar inhabilitat

Convocatòria de selecció de professors associats de l’Escola Superior d’Art Dramàtic de les Illes Balears

DNI / Passaport / NIE: ___________________________________________________

Primer llinatge: _________________________________________________________

Segon llinatge: _________________________________________________________

Nom: ________________________________________________________________

Data de naixement: _____________________________________________________

Home / Dona: _________________________________________________________

Localitat de naixement: __________________________________________________

Província de naixement: _________________________________________________

Telèfons: _____________________________________________________________

Domicili (carrer o plaça i número): __________________________________________

Codi postal: ___________________________________________________________

Municipi: _____________________________________________________________

Província: _____________________________________________________________

Nacionalitat (només per a estrangers): ______________________________________

DECLAR:

Que no he estat inhabilitat per sentència ferma per exercir funcions públiques ni he estat separat per resolució disciplinària ferma del servei de cap entitat o institució del sector públic.

_____________________________, _______ d____________ de 2018

[Signatura]

Escola Superior d’Art Dramàtic de les Illes Balears

ANNEX 5
Model de declaració de compatibilitat

D’acord amb el que estableix l’article 13 del Reial decret 598/1985, de 30 d’abril, sobre incompatibilitats del personal al servei de l’Administració de l’Estat, de la Seguretat Social i dels ens, organismes i empreses que en depenen (BOE núm. 107, de 4 de maig),

_____________________________________________________________________

[Nom i llinatges]

DECLAR:

1.  Que no ocup cap lloc de feina ni exercesc cap activitat al sector públic delimitat per l’article 1 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal de les administracions públiques, llevat dels supòsits prevists en aquesta Llei, ni duc a terme cap activitat privada incompatible o subjecta a reconeixement d’incompatibilitat.

2.  Que no percep cap pensió per jubilació, retir o orfandat o per qualsevol règim de la Seguretat Social públic i obligatori, a l’efecte establert en l’article 3.2 i en la disposició transitòria novena de la Llei 53/1984.

____________________________________________, _______ d________ de 2018

[Signatura]

Escola Superior d’Art Dramàtic de les Illes Balears