Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT
Núm. 5946
Resolució del president del Patronat de la Fundació per als Estudis Superiors de Música i Arts Escèniques de les Illes Balears (FESMAE-IB) de 01 de juny de 2018 per la qual s’autoritzen la convocatòria i les bases per a la selecció de professors associats per a diferents especialitats del personal laboral docent no permanent del Conservatori Superior de Música de les Illes Balears
A proposta de la Junta Directiva del Conservatori Superior de Música de les Illes Balears, el Patronat de la Fundació per als Estudis Superiors de Música i Arts Escèniques de les Illes Balears, en la sessió de dia 24 de maig de 2018, va aprovar la convocatòria i les bases per a la selecció de professors associats per a diferents especialitats del personal laboral docent no permanent del Conservatori Superior de Música de les Illes Balears.
D’acord amb el que disposa la Llei 13/2017, de 29 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2018, la contractació de personal temporal ha de tenir lloc en casos excepcionals i per cobrir necessitats urgents i inajornables i requereix les autoritzacions prèvies del director general de Pressuposts i Finançament i del director general de Funció Pública i Administracions Públiques.
El 02 de maig de 2018, el director general de Pressuposts i Finançament va emetre un informe favorable sobre els aspectes pressupostaris derivats de les bases que han de regir la convocatòria per a la selecció de professors associats per a diferents especialitats del personal laboral docent no permanent de la Fundació per als Estudis Superiors de Música i Arts Escèniques de les Illes Balears.
L’1 de juny de 2018, el director general de Funció Pública i Administracions Públiques va emetre un informe favorable sobre les bases que han de regir aquesta convocatòria.
De conformitat amb l’Acord del Consell de Govern de 23 de febrer de 2007 de modificació de l’àmbit d’aplicació i de determinació de l’abast del control de l’article 5 de l’Acord del Consell de Govern de 19 de desembre de 1995, el control previ, preceptiu i vinculant del compliment dels principis de publicitat i d’objectivitat en la selecció de personal, fix i temporal, s’estén a les fundacions de l’àmbit docent i l’òrgan competent per dur a terme aquest control és la Conselleria d’Educació i Universitat, és a dir, la conselleria competent en matèria de personal docent.
Per tot això, dict la següent
RESOLUCIÓ
Primer
Autoritzar la convocatòria i les bases per a la selecció de professors associats per a diferents especialitats del personal laboral docent no permanent del Conservatori Superior de Música de les Illes Balears, que figuren en l’annex 1 d’aquesta Resolució.
Segon
Ordenar la publicació de la convocatòria i de les bases en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma, 01 de juny de 2018
El president del Patronat de la Fundació per als Estudis Superiors
de Música i Arts Escèniques de les Illes Balears
Martí X. March i Cerdà
ANNEX 1
Bases que han de regir la convocatòria per a la selecció de professors associats per a diferents especialitats del personal laboral docent no permanent del Conservatori Superior de Música de les Illes Balears
El Patronat de la Fundació per als Estudis Superiors de Música i Arts Escèniques de les Illes Balears, en la sessió de dia 24 de maig de 2018, va aprovar les bases que han de regir la convocatòria per a la selecció de professors associats per a diferents especialitats del personal laboral docent no permanent del Conservatori Superior de Música de les Illes Balears. Aquestes bases s’han sotmès als informes legalment preceptius.
La continuïtat en la prestació de la funció docent al Conservatori Superior de Música de les Illes Balears és un dels elements que incideixen en la qualitat i la millora de l’ensenyament. Per aquest motiu, és necessari establir un procediment de selecció d’aspirants per cobrir les necessitats temporals de personal laboral que compagini el respecte als principis d’igualtat, mèrit, capacitat i publicitat, establerts en els articles 23.2 i 103.3 de la Constitució espanyola, amb les peculiaritats del servei educatiu. Així, és important que, en la mesura que sigui possible, aquest procediment garanteixi l’estabilitat del professorat i que, alhora, sigui àgil per atendre les necessitats del centre que exigeixen una cobertura ràpida i urgent de les places.
A més, aquest procediment selectiu ha de garantir que els aspirants tenguin la capacitació específica necessària per a les funcions docents concretes que requereix un centre d’ensenyaments artístics superiors, en què els professors han de ser professionals del màxim prestigi i competència per a les funcions que se’ls assignaran.
D’acord amb això, la Direcció General de Funció Pública i Administracions Públiques ha emès un informe favorable sobre les bases que han de regir aquest procediment.
El marc normatiu aplicable a aquestes bases està constituït per les disposicions següents:
a. La Llei 50/2002, de 26 de desembre, de fundacions (BOE núm. 310, de 27 de desembre de 2002, i suplement en català del BOE núm. 3, de 21 de gener de 2003).
b. Acord del Consell de Govern de 17 de març de 2017 pel qual s’autoritzen les actuacions necessàries perquè la Fundació per al Conservatori Superior de Música i Dansa de les Illes Balears absorbeixi la Fundació per a l’Escola Superior d’Art Dramàtic de les Illes Balears (BOIB núm. 33, de 18 de març).
c. L’Acord del Consell de Govern de 23 de febrer de 2007 de modificació de l’àmbit d’aplicació i de determinació de l’abast del control de l’article 5 de l’Acord del Consell de Govern de dia 19 de desembre de 1995 sobre comptabilitat i rendició de comptes de les empreses públiques de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 33, de 3 de març).
d. L’article 19 de la Llei 13/2017, de 29 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2018.
e. L’article 54.3 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació.
f. L’article 53 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d’abril.
Bases generals
1. Objecte
L’objecte d’aquestes bases és regular els processos selectius per proveir diferents places de professors associats, adreçats a persones que, per la seva experiència professional i titulació, tenguin competència adquirida en les assignatures de les àrees o matèries corresponents i que acreditin l’exercici d’una activitat professional en actiu fora de l’àmbit acadèmic dels estudis superiors de Música.
Atès que, d’acord amb el que es disposa en l’article 54 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació, els alumnes que hagin acabat els estudis superiors de Música obtindran el títol superior de Música de l’especialitat corresponent, que queda inclòs a tots els efectes en el nivell 2 del Marc espanyol de qualificacions per a l’educació superior i és equivalent al títol universitari de grau, en els annexos 2.1 i 2.2 d’aquesta convocatòria figuren les places de professor associat convocades, per assignatures, amb caràcter temporal i dedicació a temps parcial, amb les titulacions exigides per a cada plaça i les observacions oportunes.
2. Places convocades
S’autoritza la convocatòria per seleccionar professors associats per impartir les assignatures següents:
A01. Clarinet, Repertori de la música contemporània i Repertori orquestral de clarinet.
A02. Fagot, Repertori de la música contemporània i Repertori orquestral de fagot.
A03. Improvisació, Conjunt per a saxòfons i Repertori per a mitjans electrònics.
A04. Quartet de saxòfons.
A05. Trompa i Repertori de la música contemporània.
A06. Repertori orquestral de trompa.
A07. Repertori orquestral de trompeta.
A08. Tuba i Repertori de la música contemporània.
A09. Repertori orquestral de tuba.
A10. Percussió i Repertori orquestral de percussió (perfil làmines).
A11. Percussió, Repertori orquestral de percussió, Conjunt de percussió i Repertori de la música contemporània (perfil timbals).
A12. Percussió, Repertori orquestral de percussió i Multipercussió (perfil petita percussió).
A13. Violí, Repertori de la música contemporània i Repertori orquestral de violí.
A14. Viola, Repertori de la música contemporània i Repertori orquestral de viola.
A15. Violoncel, Repertori de la música contemporània i Repertori orquestral de violoncel.
A16. Contrabaix, Repertori de la música contemporània, Repertori orquestral de contrabaix i Improvisació (corda).
A17. Repertori amb piano (perfil saxòfon).
A18. Repertori amb piano (perfil veu).
A19. Música de cambra (perfil instrument).
A20. Música de cambra (perfil veu).
A21. Bateria, Bateria segon instrument, Combos, Improvisació i Ritme (perfil bateria).
A22. Contrabaix, Contrabaix segon instrument, Combos i Improvisació (perfil contrabaix).
A23. Piano, Piano segon instrument, Combos i Improvisació (perfil piano).
A24. Saxòfon, Saxòfon segon instrument, Combos i Improvisació (perfil saxòfon).
A25. Trombó, Trombó segon instrument, Combos i Improvisació (perfil trombó).
A26. Trompeta, Trompeta segon instrument, Combos i Improvisació (perfil trompeta).
A27. Veu, Veu segon instrument, Combos, Improvisació i Seminari d’educació vocal per a instrumentistes (perfil veu).
A28. Repertori amb trio acompanyant (perfil bateria). Les classes s’impartiran el divendres en un horari comprès entre les 8 i les 14.30 hores.
A29. Repertori amb trio acompanyant (perfil contrabaix). Les classes s’impartiran el divendres en un horari comprès entre les 8 i les 14.30 hores.
A30. Repertori amb trio acompanyant (perfil piano o guitarra). Les classes s’impartiran el divendres en un horari comprès entre les 8 i les 14.30 hores.
A31. Escena lírica.
A32. Fonètica i idiomes: alemany.
A33. Fonètica i idiomes: anglès.
A34. Fonètica i idiomes: francès.
A35. Fonètica i idiomes: italià.
A36. Introducció a la fonètica.
A37. Llengua estrangera aplicada.
A38. Tècnica corporal: cos i consciència.
A39. Tècnica corporal: cos i moviment.
A40. Treball corporal aplicat.
A41. Tècniques i llenguatges del jazz i de la música moderna, Arranjaments, Composició i Educació de l’oïda aplicada.
A42. Audiovisuals.
A43. Electroacústica.
A44. Educació auditiva.
A45. Crítica musical i Història de la interpretació.
A46. Documentació i arxivística.
A47. Edició de documents musicals.
A48. Història de la investigació i metodologia.
A49. Iconografia musical.
A50. Introducció a la musicologia.
A51. Metodologia analítica.
A52. Notació.
A53. Organologia.
A54. Conjunt instrumental per a l’aula.
A55. Cor de pedagogia: repertori i tècnica i pràctica de direcció coral.
A56. Dansa educativa. Improvisació i coreografia.
A57. Didàctica de la direcció coral, repertori i pedagogia de l’assaig.
A58. Didàctica de la música I (perfil pedagogia i didàctica general).
A59. Didàctica de la música II (perfil didàctica de la música).
A60. Didàctica de la música III (perfil didàctica específica del llenguatge i instrument).
A61. Didàctica de la música IV (perfil didàctica específica del llenguatge i instrument).
A62. Organització i gestió de centres musicals.
A63. Pràctiques externes (perfil pedagogia).
A64. Psicologia educativa i desenvolupament en edat escolar.
A65. Gestió professional 2.0.
Per al curs 2018-2019, la Fundació contractarà professors per a les especialitats que siguin necessàries en funció de les necessitats docents del curs fins a un màxim de 12.995 hores.
La selecció de professors associats es convoca per a un període d’un any però aquesta s’entendrà tàcitament prorrogada anualment fins a un màxim de tres anys més, sempre que no es convoqui un nou procés de selecció abans.
El nombre màxim d’hores que s’hagin de contractar per als cursos següents podrà variar en més o en menys hores segons les necessitats docents del centre, prèvia autorització de la Direcció General de Pressuposts i Finançament, si escau.
3. Característiques del contracte
Atès que mitjançant els estudis superiors de Música s’obté un títol superior equivalent, a tots els efectes, a un títol universitari de grau i atès que les necessitats de contractació de professors per impartir els estudis superiors de Música són iguals que les dels estudis superiors universitaris que imparteixen les universitats, és necessari contractar professors associats, a més dels professors titulars, la qual cosa es duu a terme aplicant per analogia el que disposa l’article 53 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d’abril.
La contractació serà laboral de caràcter temporal i amb dedicació a temps parcial, en la modalitat d’obra o servei, i la durada del contracte, que no serà superior al període lectiu del curs acadèmic, estarà subjecta a les necessitats docents del centre.
Amb caràcter ordinari, l’horari laboral serà en torn de matí, en la franja compresa entre les 8 i les 14.30 hores. Amb caràcter extraordinari, pot ser en torn d’horabaixa, en la franja compresa entre les 14.30 i les 21 hores.
El centre oferirà la contractació per impartir la docència en un horari determinat, segons les necessitats anuals del centre i per rigorós ordre de prelació de la llista definitiva de les persones que hagin superat les proves. Si la persona a la qual s’ofereix la contractació no pot impartir la docència en l’horari ofert, es passarà a la següent persona de la llista, i així successivament fins que un dels candidats pugui satisfer les necessitats horàries del centre. En el cas que cap persona pugui impartir la docència en l’horari establert, el centre podrà modificar l’horari de les classes i començarà el procés de bell nou, de manera que s’oferirà el nou horari al primer candidat de la llista de les persones que hagin superat les proves.
Els contractes se signaran a partir del primer dia d’inici del curs o d’impartició de les classes i duraran, com a màxim, fins a la finalització de les tasques docents del curs acadèmic, inclosos els exàmens, la publicació de notes, les tutories i les reclamacions; és a dir: com a màxim, fins al 31 de juliol.
La primera contractació tindrà un període de prova variable, que oscil·larà entre els dos i els tres mesos, durant el qual es valorarà el grau d’adequació de la persona contractada.
El contracte serà per a un curs acadèmic i es podrà renovar únicament per al curs següent. Es podran renovar més enllà de dos cursos acadèmics els contractes semestrals o les combinacions de contractes que no superin els 24 mesos de contractació per cada 30 mesos naturals.
Finalitzat el curs acadèmic, i amb l’informe previ de l’equip directiu docent del centre, d’acord amb les necessitats lectives del proper curs i amb la incorporació de les modificacions necessàries quant a la parcialitat del temps lectiu necessari, es podran contractar de nou els professors o es podran renovar els contractes per a un període d’una durada igual o similar, sempre que es continuï acreditant l’exercici d’una activitat professional en actiu fora de l’àmbit acadèmic dels estudis superior de Música i s’acrediti documentalment la compatibilitat corresponent.
Dedicació
La dedicació setmanal és la que resulta de distribuir el total d’hores lectives presencials que s’han de contractar entre les setmanes lectives de docència presencial directa incloses en el període contractat.
Una vegada matriculats els alumnes, l’horari lectiu presencial dels professors s’adequarà a les necessitats docents del centre, a partir de les quals es definirà el salari total que ha de percebre cada professor durant el curs i la jornada laboral que ha de fer d’acord amb la disponibilitat docent.
Sota un únic contracte, un mateix professor pot optar, si les guanya, a diverses places convocades, fins a un màxim de 9 hores lectives de docència presencial setmanal.
En formalitzar el contracte, el personal que es contracta ha de manifestar de manera expressa que no incorre en cap tipus d’incompatibilitat. Les persones que fan feina en el sector públic han d’acreditar documentalment la compatibilitat corresponent abans de signar el contracte.
Els professors associats que obtinguin una plaça han de presentar, inexcusablement, la guia docent de l’assignatura o les assignatures corresponents en format electrònic abans de signar el contracte.
Emoluments
El sou brut (preu) per hora lectiva presencial de docència directa és de 42 euros.
El salari total que es percebrà durant el curs acadèmic és el producte resultant del total d’hores lectives de docència directa que s’han d’impartir durant el període contractat pel preu de l’hora lectiva presencial de docència directa. El total d’hores setmanals efectives de docència directa que s’han d’impartir durant el període contractat és el producte resultant del total d’hores efectives de docència directa distribuït en un màxim de 32 setmanes lectives presencials. El salari total que es percebrà durant el curs acadèmic es distribuirà en les mensualitats resultants des de la signatura del contracte fins a la finalització d’aquest, que serà com a màxim el 31 de juliol.
4. Requisits dels aspirants
Per poder ser admesos al procés selectiu d’aquesta convocatòria, el dia en què acabi el termini per presentar les sol·licituds (annex 3) els aspirants han de complir i acreditar els requisits següents:
a. Han de dur a terme una activitat professional fora de l’àmbit acadèmic dels estudis superiors de Música i ho han d’acreditar mitjançant la documentació pertinent: contractes laborals, certificats d’empresa o altres documents fefaents que acreditin la seva activitat professional en actiu fora de l’àmbit acadèmic dels estudis superiors de Música.
b. Han de tenir la titulació suficient i han de complir els requisits específics que s’indiquen per a cada especialitat en els annexos 2.1 i 2.2. La titulació que presentin els aspirants ha de ser alguna de les obtingudes a l’espai europeu d’educació superior. En el cas de les titulacions obtingudes fora de l’espai europeu d’educació superior, s’ha de presentar el document que n’acrediti l’homologació. Únicament pel que fa als aspirants de l’especialitat d’Interpretació de Jazz i Música Moderna s’admetrà també, a més de la titulació esmentada en el paràgraf anterior, una titulació oficial obtinguda a centres superiors internacionals.
c. De conformitat amb l’article 10.2 de la Llei orgànica 4/2000, d’11 de gener, sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seva integració social, segons la redacció fixada per la Llei orgànica 8/2000, de 22 de desembre, i l’article 57 de la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’Estatut bàsic de l’empleat públic, els estrangers residents a Espanya, no comunitaris i assimilats, en els termes prevists en la normativa vigent, poden participar, d’acord amb els principis d’igualtat, mèrit, capacitat i publicitat, en els processos de selecció de personal laboral convocats per les administracions públiques, sempre que compleixin la resta de condicions exigides per les bases corresponents, així com en la normativa vigent.
d. Han d’haver complert 18 anys i no han d’excedir l’edat de jubilació forçosa.
e. No han d’estar inhabilitats per sentència ferma per exercir funcions públiques ni han d’haver estat separats del servei de cap entitat o institució del sector públic per una resolució disciplinària ferma. Aquestes circumstàncies s’han de manifestar mitjançant el model de declaració escrita que figura en l’annex 4.
f. Han de ser compatibles laboralment i contractualment per exercir funcions docents a ens del sector públic instrumental, circumstància que s’ha de manifestar per escrit mitjançant el document que figura en l’annex 5.
g. Han d’aportar l’original o una còpia del document bancari justificatiu de l’abonament dels drets d’inscripció per a cada una de les places a les quals opten.
5. Drets d’admissió
Per poder ser admesos en aquest procediment, els aspirants han d’abonar, en concepte de drets d’inscripció, 45 euros per a cada una de les places a les quals opten, encara que siguin de la mateixa especialitat. L’abonament s’ha de fer a l’entitat bancària CaixaBank, al c/c IBAN ES37 2100 8634 2102 0001 8652, el titular del qual és la Fundació per als Estudis Superiors de Música i Arts Escèniques de les Illes Balears. S’ha de fer un ingrés per separat per a cada plaça abans que acabi el termini d’admissió de sol·licituds.
El fet de no abonar els drets d’inscripció suposa no admetre l’aspirant al procés de selecció.
Pel que fa a la devolució dels drets d’inscripció d’aquesta convocatòria, únicament es retornaran en cas d’exclusió (no admissió) de la persona interessada.
La sol·licitud de la devolució s’ha de presentar al Conservatori Superior de Música de les Illes Balears en el termini de 10 dies naturals comptadors a partir de l’endemà de la publicació de la llista definitiva d’aspirants admesos i exclosos al tauler d’anuncis del Conservatori Superior de Música de les Illes Balears i a la pàgina web www.conservatorisuperior.com. En aquesta sol·licitud s’ha de fer constar un número de compte corrent o de llibreta d’estalvis, el titular del qual ha de ser el sol·licitant. La devolució es farà per transferència bancària.
6. Òrgan de selecció
El president del Patronat de la Fundació per als Estudis Superiors de Música i Arts Escèniques de les Illes Balears ha de nomenar una comissió tècnica de selecció, que és l’òrgan encarregat del procés de selecció d’aquesta convocatòria i que té capacitat per interpretar les bases i per resoldre qualsevol incidència que es produeixi durant el procés de selecció.
La Comissió Tècnica de Selecció ha d’estar formada per vuit membres: un president, un secretari i sis vocals. El president de la Comissió ha de ser el director acadèmic del Conservatori. El secretari de la Comissió, que actuarà amb veu i sense vot, ha de ser el secretari acadèmic del Conservatori. El director acadèmic ha de proposar cinc vocals entre els professors titulars del Conservatori. Un vocal ha de ser un inspector d’educació, designat pel conseller competent en matèria d’educació. De cada un dels membres se n’ha de nomenar el suplent corresponent, també del secretari.
La Comissió Tècnica de Selecció queda vàlidament constituïda sempre que hi siguin presents, com a mínim, cinc membres, entre els quals hi ha d’haver el president, el secretari i tres vocals.
La composició de la Comissió Tècnica de Selecció s’ha de publicar abans que comenci a actuar al tauler d’anuncis del Conservatori Superior de Música de les Illes Balears (c. d’Alfons el Magnànim, 64, 07004, Palma) i al web http://www.conservatorisuperior.com.
El secretari de la Comissió Tècnica de Selecció és el responsable de publicar al tauler d’anuncis i a la pàgina web del Conservatori Superior de Música de les Illes Balears els documents que s’indiquen en aquesta convocatòria i en les bases que la regulen. Cada vegada que es publiqui un document, el secretari ha d’expedir una diligència en la qual s’ha d’indicar la data de la publicació. Aquesta diligència s’ha d’incorporar a l’expedient corresponent.
Per a les proves pràctiques, el president de la Comissió Tècnica de Selecció, a proposta d’aquesta, ha de nomenar uns tribunals qualificadors amb especialistes. La composició d’aquests tribunals ha de ser d’un màxim de cinc membres i d’un mínim de tres. Per tal d’incrementar la garantia de la independència dels tribunals qualificadors i la imparcialitat de cadascun dels membres, i sempre que sigui possible, una persona externa al Conservatori Superior de Música de les Illes Balears ha de formar part dels tribunals. Hi ha d’actuar de president el membre de més edat i, de secretari, el de menys edat. La composició d’aquests tribunals s’ha de publicar al tauler d’anuncis i al web del Conservatori després de la sessió de constitució de la Comissió Tècnica de Selecció.
7. Reserva per a aspirants amb discapacitat
En compliment del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut bàsic de l’empleat públic (EBEP), s’han d’adoptar les mesures necessàries per complir el que preveu l’article 59 de l’EBEP. Per això, es reserven per a aspirants amb discapacitat les places de professor associat corresponents a les assignatures següents:
A32. Fonètica i idiomes: alemany.
A33. Fonètica i idiomes: anglès.
A34. Fonètica i idiomes: francès.
A35. Fonètica i idiomes: italià.
8. Sol·licituds
Les persones interessades a prendre part en aquest procés de selecció han de presentar una sol·licitud d’acord amb el model que figura en l’annex 3 d’aquesta convocatòria, que també està disponible al web del Conservatori Superior de Música de les Illes Balears
(http://www.conservatorisuperior.com).
Les sol·licituds i la documentació s’han de presentar al registre del Conservatori Superior de Música de les Illes Balears (c. d’Alfons el Magnànim, 64, 07004, de Palma). Les sol·licituds s’han d’adreçar al conseller d’Educació i Universitat i president de la Fundació per als Estudis Superiors de Música i Arts Escèniques de les Illes Balears. L’horari per presentar aquesta documentació és de dilluns a divendres (llevat dels dies festius) de les 9 a les 14 hores.
Les sol·licituds també es poden presentar per correu urgent i certificat. En aquest cas, la sol·licitud s’ha de presentar a una oficina de Correus dins un sobre obert perquè la puguin datar i segellar abans de certificar la tramesa. Les sol·licituds s’han d’adreçar al Conservatori Superior de Música de les Illes Balears, al carrer d’Alfons el Magnànim, 64, 07004, de Palma (Illes Balears).
Els aspirants han de presentar una sol·licitud per a cada plaça a la qual optin, acompanyada de dos sobres tancats amb el nom i els llinatges, la plaça i el número de sobre escrits a l’exterior. Els sobres han de tenir el contingut següent:
Sobre 1. Acreditació dels requisits i projecte docent:
·Una fotocòpia del DNI, del passaport o del document acreditatiu de la nacionalitat.
·Una fotocòpia de la documentació (contractes laborals, certificats d’empresa o altres documents fefaents) que acrediti una activitat professional en actiu fora de l’àmbit acadèmic dels estudis superiors de Música.
·Una fotocòpia dels documents acreditatius dels requisits exigits per a cada plaça en els annexos 2.1 i 2.2: titulació, si escau, i documents acreditatius dels altres requisits de la plaça a la qual s’opta, si n’hi ha. En el cas de les titulacions obtingudes fora de l’espai europeu d’educació superior, s’ha de presentar el document que n’acrediti l’homologació.
·Una declaració per escrit del fet de no estar inhabilitat per sentència ferma per exercir funcions públiques i de no haver estat separat del servei de cap entitat o institució del sector públic per una resolució disciplinària ferma (s’adjunta un model de l’escrit en l’annex 4).
·L’original emplenat i signat de la declaració de compatibilitat que figura en l’annex 5.
·L’original o una còpia del justificant bancari del pagament dels drets d’admissió indicats en el punt 5 d’aquest annex.
·Tres exemplars de les obres que s’interpretaran, en el cas de les places que ho requereixin (punt 2.1 del annex 2.1).
·Tres exemplars del projecte docent de les especialitats que ho requereixin (punt 2.1 de l’annex 2.2).
Sobre 2. Acreditació dels mèrits:
· Un currículum amb els documents que acreditin els mèrits al·legats.
La Comissió Tècnica de Selecció no pot valorar en cap cas altres mèrits que no s’hagin acreditat d’aquesta manera. Un mateix mèrit no es pot valorar en més d’un apartat o subapartat.
La documentació que aportin els aspirants ha de seguir l’ordre establert en l’apartat de valoració dels mèrits dels aspirants dels annexos 2.1 i 2.2, segons l’especialitat, i s’ha de lliurar en el format de fotocòpies degudament enquadernades en un volum o més. Si no es compleix algun d’aquests requisits, s’ha de donar un termini de tres dies hàbils perquè l’aspirant esmeni les mancances.
La documentació acreditativa dels requisits i dels mèrits aportats ha d’estar en català o castellà. Si està redactada en un altre idioma, ha d’anar acompanyada de la traducció jurada oficial corresponent que doni fe pública del contingut i la fidelitat de la traducció. No es valorarà cap document que no s’ajusti a aquest requisit.
En el cas que un aspirant es presenti a diverses places i que els mèrits al·legats per a cadascuna siguin idèntics, és suficient que presenti un únic sobre número 2 adjunt a la sol·licitud d’una de les places i que indiqui, en el peu de les sol·licituds de la resta de places, que el sobre número 2 (acreditació dels mèrits) s’adjunta a la sol·licitud corresponent a la plaça indicada en primer lloc.
9. Termini i forma de presentació de les sol·licituds i la documentació
El termini per presentar les sol·licituds i la documentació és de quinze dies naturals comptadors a partir de l’endemà de la publicació d’aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Els documents continguts dins els sobres 1 (acreditació dels requisits i projecte docent) i 2 (acreditació dels mèrits) han de ser fotocòpies simples. Posteriorment, un cop s’hagi publicat la llista definitiva de les persones que han superat les proves i sempre abans de la signatura del contracte de treball, els aspirants a qui s’hagi assignat alguna plaça han d’aportar els originals de les fotocòpies simples presentades juntament amb la sol·licitud, a fi que el personal del registre del centre les pugui compulsar.
Si algun aspirant no aporta, en aquest termini, tots els originals de les fotocòpies simples que va presentar per acreditar els requisits i els mèrits, quedarà automàticament exclòs del procés i la plaça que inicialment li corresponia s’adjudicarà al següent aspirant de la llista segons l’ordre de prelació de les persones que hagin superat les proves.
La Fundació per als Estudis Superiors de Música i Arts Escèniques de les Illes Balears ha de garantir la custòdia, durant el temps que duri el procés de selecció, de tota la documentació lliurada pels aspirants. Un cop finalitzat el procés i publicada la llista definitiva de les persones que han superat les proves, els interessats poden sol·licitar la devolució de la documentació acreditativa dels requisits i dels mèrits. La documentació s’ha de recollir personalment o a través d’una tercera persona autoritzada per escrit. Sempre que hi hagi una petició expressa, també es pot retornar per correu postal contra reembossament de les despeses d’enviament.
En compliment del Decret 99/2010, de 27 d’agost, pel qual es regulen els arxius de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les entitats que integren el seu sector públic instrumental, transcorreguts dos anys i tres mesos des de la publicació de les llistes definitives, la Fundació podrà eliminar o destruir aquesta documentació.
10. Admissió d’aspirants
Un cop transcorregut el termini per presentar les sol·licituds, la Comissió Tècnica de Selecció ha de revisar la documentació aportada pels aspirants en el sobre 1. Una vegada comprovada, s’ha de publicar la llista provisional d’aspirants admesos i exclosos al tauler d’anuncis del Conservatori Superior de Música de les Illes Balears (c. d’Alfons el Magnànim, 64, 07004, Palma) i al web http://www.conservatorisuperior.com. En el cas dels exclosos, s’ha d’indicar la causa d’exclusió.
En tot cas, amb la finalitat d’evitar errors i, si se’n produeixen, possibilitar-ne l’esmena dins el termini previst i en la forma escaient, les persones interessades han de comprovar no solament que no figuren en la relació de persones excloses sinó, a més, que el seu nom consta en la relació d’aspirants admesos.
Per esmenar els possibles errors o aportar els documents preceptius, els aspirants disposen d’un termini de tres dies hàbils, comptadors a partir de l’endemà de la publicació de la llista provisional. Si no es presenten esmenes a la llista provisional, o un cop ateses les reclamacions i esmenats els errors, si n’hi ha hagut, s’ha de publicar la llista definitiva d’aspirants admesos i exclosos al tauler d’anuncis i a la pàgina web del Conservatori Superior de Música de les Illes Balears (http://www.conservatorisuperior.com).
Contra l’aprovació de la llista definitiva es pot presentar un escrit d’al·legacions davant el Protectorat de la Fundació (Conselleria d’Educació i Universitat) en un termini de tres dies hàbils comptadors des de l’endemà de la publicació, d’acord amb els articles 34, 35 i 43 de la Llei 50/2002, de 26 de desembre, de fundacions, i a l’efecte de controlar la legalitat del procediment.
La resolució del Protectorat es pot impugnar davant l’ordre jurisdiccional contenciós administratiu.
11. Fases del procés de selecció De les places que apareixen en l’annex 2.1
El procés de selecció consta de les tres fases següents:
a. La primera fase, de caràcter eliminatori, consisteix en un exercici pràctic amb els continguts indicats en el punt 2.1 de l’annex 2.1.
En aquest primer exercici, els aspirants han d’obtenir una puntuació mínima de 5 punts sobre 10 per accedir a les fases posteriors. Els criteris d’avaluació generals d’aquesta fase són els següents:
· L’adequació del repertori a la plaça a la qual s’opta, la diversitat estilística i la dificultat d’aquest.
· L’execució del repertori.
· La interpretació del repertori (adequació estilística, fraseig, sonoritat i cohesió estructural).
Una vegada avaluats tots els aspirants, el tribunal qualificador ha de fer pública, al tauler d’anuncis del Conservatori Superior de Música de les Illes Balears i a la pàgina web www.conservatorisuperior.com, l’acta amb les qualificacions obtingudes pels candidats, així com la convocatòria dels aspirants que hagin superat aquesta primera fase. El secretari del tribunal qualificador ha d’estendre una diligència amb la data de publicació de l’acta de la primera fase al tauler d’anuncis i a la pàgina web del centre.
b. La segona fase consisteix en una classe pràctica. La finalitat d’aquesta segona fase és avaluar l’aptitud pedagògica dels aspirants, els quals han d’impartir una classe de l’especialitat davant el tribunal qualificador, d’acord amb el calendari i els criteris d’organització que fixi el mateix tribunal. El calendari s’ha de publicar al tauler d’anuncis del Conservatori Superior de Música de les Illes Balears i a la pàgina web www.conservatorisuperior.com.
Aquesta fase, que té caràcter eliminatori, s’ha de qualificar de 0 a 10 punts. Per superar la prova, els aspirants han d’obtenir una qualificació mínima de 5 punts. El contingut i els criteris de valoració d’aquesta prova s’indicaran en la publicació de la convocatòria d’aquesta segona fase.
Una vegada avaluats tots els aspirants, el tribunal qualificador ha de fer pública, al tauler d’anuncis del Conservatori Superior de Música de les Illes Balears i a la pàgina web www.conservatorisuperior.com, l’acta amb les qualificacions obtingudes pels candidats. El secretari del tribunal qualificador ha d’estendre una diligència amb la data de publicació de l’acta de la segona fase al tauler d’anuncis i a la pàgina web del centre.
c. En la tercera fase, s’han de valorar els mèrits dels aspirants (títols, certificats, còpies de documents i enregistraments, etc.) seguint els barems inclosos en l’apartat 2.3 de l’annex 2.1 d’aquesta convocatòria. En aquesta fase els aspirants poden obtenir un màxim de 50 punts. Els punts que obtinguin els aspirants s’han de multiplicar per 0,2 i el resultat d’aquesta operació serà la nota d’aquesta fase.
La nota final s’obté de la forma següent: el 80 % de la nota és el resultat de la mitjana de les dues primeres fases; l’altre 20 % és la nota obtinguda en la tercera fase.
De les places que apareixen en l’annex 2.2
El procés de selecció consta de dues fases:
a) Fase 1. Defensa oral del projecte docent
La finalitat d’aquesta primera fase és avaluar l’aptitud pedagògica dels aspirants, els quals han de defensar oralment el projecte docent de l’especialitat davant el tribunal qualificador, d’acord amb el calendari i els criteris d’organització que fixi el mateix tribunal. El calendari s’ha de publicar al tauler d’anuncis del Conservatori Superior de Música de les Illes Balears i a la pàgina web www.conservatorisuperior.com.
Aquesta fase, que té caràcter eliminatori, s’ha de qualificar de 0 a 10 punts. Per superar la prova, els aspirants han d’obtenir una qualificació mínima de 5 punts. El contingut i els criteris de valoració d’aquesta prova s’indiquen en el punt 2.1 de l’annex 2.2 d’aquesta convocatòria.
Una vegada avaluats tots els aspirants, el tribunal qualificador ha de fer pública, al tauler d’anuncis del Conservatori Superior de Música de les Illes Balears i a la pàgina web www.conservatorisuperior.com, l’acta amb les qualificacions obtingudes pels candidats, així com la llista provisional dels aspirants que hagin superat aquesta primera fase. El secretari del tribunal qualificador ha d’estendre una diligència amb la data de publicació de l’acta de la primera fase al tauler d’anuncis i a la pàgina web del centre.
b) Fase 2. Valoració dels mèrits
En la segona fase, s’han de valorar els mèrits dels aspirants (títols, certificats, còpies de documents i enregistraments, etc.) seguint els barems inclosos en l’apartat 2.2 de l’annex 2.2 d’aquesta convocatòria. En aquesta fase els aspirants poden obtenir un màxim de 50 punts. Els punts que obtinguin els aspirants s’han de multiplicar per 0,2 i el resultat d’aquesta operació serà la nota d’aquesta fase.
La nota final s’obté de la forma següent: el 80 % de la nota és el resultat obtingut en la primera fase; l’altre 20 % és la nota obtinguda en la segona fase.
Reclamacions contra les qualificacions durant el procés
Després de cada fase amb caràcter eliminatori, els aspirants poden presentar una reclamació davant la Comissió Tècnica de Selecció contra l’aprovació de les llistes amb les qualificacions en el termini de tres dies hàbils comptadors des de l’endemà de la data en què s’hagin publicat. La Comissió Tècnica de Selecció disposa d’un termini màxim de deu dies naturals per resoldre les reclamacions i publicar les llistes definitives.
En el cas que hi hagi reclamacions que es resolguin favorablement als aspirants que les hagin presentades i que la següent fase del procés ja s’hagi dut a terme, la Comissió Tècnica de Selecció es reunirà de nou per avaluar aquests aspirants.
12. Finalització del procés de selecció
Una vegada la Comissió Tècnica de Selecció hagi resolt el procés de selecció, ha d’aprovar i fer pública, al tauler d’anuncis del Conservatori Superior de Música de les Illes Balears i a la pàgina web www.conservatorisuperior.com, l’acta amb les qualificacions de totes les fases i la qualificació final obtingudes pels candidats, així com la llista provisional de les persones que hagin superat les proves, ordenada per especialitat i puntuació, que també s’ha de publicar al tauler d’anuncis del Conservatori Superior de Música de les Illes Balears i a la pàgina web www.conservatorisuperior.com.
En el cas que hi hagi empats en la puntuació final, la Comissió Tècnica de Selecció els ha de resoldre atenent els criteris següents, que s’han d’aplicar successivament:
· Puntuació més alta en la fase 1
· Puntuació més alta en la fase 2
Contra l’aprovació d’aquesta llista provisional es pot presentar, en un termini de tres dies hàbils comptadors des de l’endemà de la data en què es publiqui al tauler d’anuncis, un escrit de reclamació davant la Comissió Tècnica de Selecció, la qual disposa d’un termini de deu dies naturals per resoldre les reclamacions i aprovar la llista definitiva de les persones que hagin superat les proves, que també s’ha de publicar al tauler d’anuncis i a la pàgina web del Conservatori.
Contra l’aprovació de la llista definitiva es pot presentar, en un termini de tres dies hàbils comptadors des de l’endemà de la data en què s’hagi publicat, un escrit d’al·legacions davant el Protectorat de la Fundació (Conselleria d’Educació i Universitat), d’acord amb el que disposen els articles 34, 35 i 43 de la Llei 50/2002, de 26 de desembre, de fundacions, i a l’efecte de controlar la legalitat del procediment. La resolució del Protectorat es pot impugnar davant l’ordre jurisdiccional contenciós administratiu.
Els documents aportats pels aspirants s’han de conservar durant un període de dos anys i tres mesos comptadors a partir de la publicació de la resolució definitiva
Les contractacions que es duguin a terme durant la vigència d’aquesta convocatòria s’han de regir pel que s’estableix en el punt 3 d’aquest annex.
13. Reclamacions i al·legacions
Contra aquesta convocatòria i les bases que la regeixen es poden presentar escrits d’al·legacions davant el Protectorat de la Fundació (Conselleria d’Educació i Universitat) en un termini de vuit dies hàbils comptadors des de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. La resolució del Protectorat es pot impugnar davant l’ordre jurisdiccional contenciós administratiu, d’acord amb els articles 34, 35 i 43 de la Llei 50/2002, de 26 de desembre, de fundacions.
ANNEX 2.1
Requisits corresponents a les especialitats convocades, descripció de les fases del procés de selecció i barem de mèrits
1. Requisits corresponents a les especialitats
Les titulacions requerides per a cadascuna de les especialitats són les que s’indiquen a continuació:
A01. Clarinet, Repertori de la música contemporània i Repertori orquestral de clarinet: títol superior de l’especialitat (clarinet).
A02. Fagot, Repertori de la música contemporània i Repertori orquestral de fagot: títol superior de l’especialitat (fagot).
A03. Improvisació, Conjunt per a saxòfons i Repertori per a mitjans electrònics: títol superior de l’especialitat (saxòfon).
A04. Quartet de saxòfons: títol superior de l’especialitat (saxòfon).
A05. Trompa i Repertori de la música contemporània: títol superior de l’especialitat (trompa).
A06. Repertori orquestral de trompa: títol superior de l’especialitat (trompa).
A07. Repertori orquestral de trompeta: títol superior de l’especialitat (trompeta).
A08. Tuba i Repertori de la música contemporània: títol superior de l’especialitat (tuba).
A09. Repertori orquestral de tuba: títol superior de l’especialitat (tuba).
A10. Percussió i Repertori orquestral de percussió: títol superior de l’especialitat (percussió), perfil làmines.
A11. Percussió, Repertori orquestral de percussió, Conjunt de percussió i Repertori de la música contemporània: títol superior de l’especialitat (percussió), perfil timbals.
A12. Percussió, Repertori orquestral de percussió i Multipercussió: títol superior de l’especialitat (percussió), perfil petita percussió.
A13. Violí, Repertori de la música contemporània i Repertori orquestral de violí: títol superior de l’especialitat (violí).
A14. Viola, Repertori de la música contemporània i Repertori orquestral de viola: títol superior de l’especialitat (viola).
A15. Violoncel, Repertori de la música contemporània i Repertori orquestral de violoncel: títol superior de l’especialitat (violoncel).
A16. Contrabaix, Repertori de la música contemporània, Repertori orquestral de contrabaix i Improvisació (corda): títol superior de l’especialitat (contrabaix).
A17. Repertori amb piano: títol superior de l’especialitat (piano), perfil saxòfon.
A18. Repertori amb piano: títol superior de l’especialitat (piano), perfil veu.
A19. Música de cambra: títol superior de l’especialitat (interpretació o direcció), perfil instrument.
A20. Música de cambra: títol superior de l’especialitat (veu o direcció), perfil veu.
A21. Bateria, Bateria segon instrument, Combos, Improvisació i Ritme: títol superior de l’especialitat (interpretació de música de jazz i/o moderna), perfil bateria.
A22. Contrabaix, Contrabaix segon instrument, Combos i Improvisació: títol superior de l’especialitat (interpretació de música de jazz i/o moderna), perfil contrabaix.
A23. Piano, Piano segon instrument, Combos i Improvisació: títol superior de l’especialitat (interpretació de música de jazz i/o moderna), perfil piano.
A24. Saxòfon, Saxòfon segon instrument, Combos i Improvisació: títol superior de l’especialitat (interpretació de música de jazz i/o moderna), perfil saxòfon.
A25. Trombó, Trombó segon instrument, Combos i Improvisació: títol superior de l’especialitat (interpretació de música de jazz i/o moderna), perfil trombó.
A26. Trompeta, Trompeta segon instrument, Combos i Improvisació: títol superior de l’especialitat (interpretació de música de jazz i/o moderna), perfil trompeta.
A27. Veu, Veu segon instrument, Combos, Improvisació i Seminari d’educació vocal per a instrumentistes: títol superior de l’especialitat (interpretació de música de jazz i/o moderna), perfil veu.
A28. Repertori amb trio acompanyant: títol superior de l’especialitat (interpretació de música de jazz i/o moderna), perfil bateria.
A29. Repertori amb trio acompanyant: títol superior de l’especialitat (interpretació de música de jazz i/o moderna), perfil contrabaix.
A30. Repertori amb trio acompanyant: títol superior de l’especialitat (interpretació de música de jazz i/o moderna), perfil piano o guitarra.
2. Fases del procés de selecció
2.1. Primera fase: exercici pràctic
El dia de la primera prova, el president del tribunal qualificador ha d’indicar als aspirants el calendari que se seguirà i les instruccions per a les fases restants. També ha d’informar-los de la data aproximada en què es publicaran els resultats de la primera prova. Els resultats de cadascuna de les proves s’han de publicar al tauler d’anuncis del Conservatori Superior de Música de les Illes Balears i a la pàgina web www.conservatorisuperior.com. El fet de no presentar-se el dia de la primera prova implica l’exclusió de l’aspirant del procés de selecció.
La finalitat d’aquesta primera fase és avaluar les qualitats i les capacitats musicals i tècniques de l’aspirant que es considerin necessàries per ensenyar cada matèria.
L’exercici pràctic consisteix en la interpretació d’un programa de lliure elecció d’una durada aproximada de 20 minuts. Els aspirants han de proporcionar, juntament amb la sol·licitud, tres exemplars de les obres que tenen previst interpretar. També han d’aportar el pianista o la formació acompanyant per fer la prova.
Aquesta fase és eliminatòria. Els exercicis dels aspirants s’han de qualificar de 0 a 10 punts. En totes les places, per superar la prova s’ha d’obtenir una qualificació mínima de 5 punts.
Una vegada avaluats els aspirants, el tribunal qualificador ha de publicar, al tauler d’anuncis del Conservatori Superior de Música de les Illes Balears i a la pàgina web del Conservatori, l’acta amb les qualificacions obtingudes pels candidats en aquesta primera fase. El secretari del tribunal qualificador ha d’estendre una diligència amb la data de publicació de l’acta.
2.2. Segona fase: realització d’una classe pràctica
La finalitat de la segona fase és avaluar l’aptitud pedagògica dels aspirants, els quals han d’impartir una classe de l’especialitat davant el tribunal qualificador d’acord amb el calendari i els criteris d’organització que fixi el mateix tribunal. L’aspirant disposa d’un temps màxim de 20 minuts per impartir una classe a un alumne que el centre convocarà.
El calendari i els criteris s’han de publicar al tauler d’anuncis del Conservatori Superior de Música de les Illes Balears i a la pàgina web www.conservatorisuperior.com.
Aquesta fase és eliminatòria i s’ha de qualificar de 0 a 10 punts. Per superar la prova, els aspirants han d’obtenir una qualificació mínima de 5 punts.
Una vegada avaluats tots els aspirants, el tribunal qualificador ha de publicar, al tauler d’anuncis del Conservatori Superior de Música de les Illes Balears i a la pàgina web www.conservatorisuperior.com, l’acta amb les qualificacions obtingudes pels candidats.
El secretari del tribunal qualificador ha d’estendre una diligència amb la data de publicació de l’acta.
2.3. Tercera fase: valoració dels mèrits dels aspirants (títols, certificats, còpies de documents i enregistraments, etc.)
2.3.1. Mèrits acadèmics
a. Titulacions superiors específiques relacionades amb l’assignatura (exceptuant la titulació al·legada com a requisit) obtingudes en una institució acadèmica oficial o en una escola internacional de prestigi reconegut: 2 punts per titulació.
b. Coneixements de català: màxim, 1 punt. Certificat C2: 1 punt. Certificat C1: 0,5 punts. Documents justificatius: un certificat expedit o homologat per la Direcció General de Política Lingüística del Govern de les Illes Balears.
c. Estudis de tercer cicle:
· Doctorat relacionat amb l’especialitat: 3 punts.
· Màster universitari oficial relacionat amb l’especialitat: 1 punt.
· Suficiència investigadora relacionada amb l’especialitat: 0,75 punts.
2.3.2. Experiència com a docent
a. Per cada any d’experiència docent en estudis de grau superior de Música de la mateixa especialitat a la qual s’opta, impartits a centres públics o privats: 0,50 punts.
b. Per cada any d’experiència docent en estudis de grau mitjà de Música de l’especialitat a la qual s’opta, impartits a centres públics o privats: 0,20 punts.
2.3.3. Experiència laboral professional i artística
Les puntuacions indicades són per a cada activitat i la valoració depèn de la importància de l’activitat:
a. Per la impartició de cursos i classes magistrals: 0,05 - 0,20 punts.
b. Per publicacions relacionades amb la temàtica musical i enregistraments. Documents justificatius: els exemplars corresponents. No es valoren les publicacions que estiguin obligades a indicar l’ISBN o l’ISSN i que no l’indiquin. Tampoc no es valoren els exemplars obligats a indicar el dipòsit legal corresponent i que no l’indiquin.
· Per publicacions: 0,05 - 0,20 punts.
· Per composicions pròpies publicades: 0,05 - 0,20 punts.
· Per arranjaments i transcripcions publicats: 0,05 - 0,20 punts.
· Per enregistraments com a intèrpret o com a compositor: 0,05 - 0,20 punts.
c. Per concerts oferts i obres estrenades.
Tota la documentació justificativa d’aquest apartat s’ha de presentar ordenada tenint en compte el fet que correspongui a la mateixa especialitat del lloc al qual s’opta.
· Per cada temporada com a instrumentista de formació de conjunt, sempre que no s’hagi valorat en un altre apartat: de 0,05 a 0,15 punts, depenent del lloc de feina ocupat per l’aspirant dins la formació (solista, concertino, tutti, etc.). Documents justificatius: una fotocòpia del contracte o dels contractes laborals signats amb la formació, en què s’ha d’indicar el lloc de feina que hi ha ocupat l’aspirant (solista, concertino, tutti, etc.).
· Per cada concert com a solista musical (director, solista individual o de música grupal): de 0,05 a 0,20 punts segons la qualitat, la dificultat, l’interès musical, les sales de concert, els músics amb qui ha participat, les formacions de conjunt, etc. Documents justificatius: l’original o una fotocòpia dels programes dels concerts, en què s’han d’indicar el lloc on es varen oferir i les obres que s’hi varen interpretar. Si és el cas, una fotocòpia del contracte o dels contractes laborals signats amb la institució organitzadora del concert.
· Per cada obra estrenada com a compositor: de 0,05 a 0,20 punts segons la durada de l’obra, la complexitat de la composició, etc. Documents justificatius: l’original o una fotocòpia dels programes dels concerts, en què s’han d’indicar el lloc on es varen oferir, les obres que s’hi varen interpretar i l’obra o les obres que s’hi varen estrenar.
2.3.4. Premis i distincions
Document justificatiu: una fotocòpia del certificat o del diploma acreditatiu del guardó.
a. Per premis obtinguts en concursos o certàmens:
o D’àmbit local: 0,05 punts.
o D’àmbit autonòmic: 0,10 punts.
o D’àmbit nacional: 0,15 punts.
o D’àmbit internacional: 0,20 punts.
b. Altres distincions rebudes:
o D’àmbit local: 0,05 punts.
o D’àmbit autonòmic: 0,10 punts.
o D’àmbit nacional: 0,15 punts.
o D’àmbit internacional: 0,20 punts.
En aquesta fase els aspirants poden obtenir un màxim de 50 punts. Els punts que obtinguin els aspirants s’han de multiplicar per 0,2 i el resultat d’aquesta operació serà la nota d’aquesta fase.
La nota final s’obté de la forma següent: el 80 % de la nota és el resultat de la mitjana de les dues primeres fases; l’altre 20 % és la nota obtinguda en la tercera fase.
ANNEX 2.2
Requisits corresponents a les especialitats convocades, descripció de les fases del procés de selecció i barem de mèrits
1. Requisits corresponents a les especialitats
Les titulacions requerides per a cadascuna de les especialitats són les que s’indiquen a continuació:
A31. Escena lírica: títol superior de l’especialitat (art dramàtic).
A32. Fonètica i idiomes: alemany: llicenciatura o grau de Filologia Alemanya / certificat avançat d’idiomes, perfil repertori vocal alemany i correpetició (desenvolupament biennal).
A33. Fonètica i idiomes: anglès: llicenciatura o grau de Filologia Anglesa / certificat avançat d’idiomes, perfil repertori vocal anglès i correpetició (desenvolupament biennal).
A34. Fonètica i idiomes: francès: llicenciatura o grau de Filologia Francesa / certificat avançat d’idiomes, perfil repertori vocal francès i correpetició (desenvolupament biennal).
A35. Fonètica i idiomes: italià: llicenciatura o grau de Filologia Italiana / certificat avançat d’idiomes, perfil repertori vocal italià i correpetició (desenvolupament biennal).
A36. Introducció a la fonètica: títol superior de l’especialitat (veu) i llicenciatura o grau de filologia / certificat avançat d’idiomes, perfil alemany, anglès, francès i italià.
A37. Llengua estrangera aplicada: llicenciatura o grau de Filologia Anglesa / certificat avançat d’idiomes, perfil anglès.
A38. Tècnica corporal: cos i consciència: títol superior de l’especialitat (fisioteràpia o dansa), perfil tècniques de consciència corporal.
A39. Tècnica corporal: cos i moviment: títol superior de l’especialitat (fisioteràpia o dansa), perfil tècniques de consciència corporal.
A40. Treball corporal aplicat: títol superior de l’especialitat (fisioteràpia o dansa), perfil tècniques de consciència corporal.
A41. Tècniques i llenguatges del jazz i de la música moderna, Arranjaments, Composició i Educació de l’oïda aplicada: títol superior de l’especialitat (interpretació de música de jazz i/o moderna), perfil llenguatges.
A42. Audiovisuals: títol superior de l’especialitat (composició).
A43. Electroacústica: títol superior de l’especialitat (composició).
A44. Educació auditiva: títol superior de l’especialitat (música).
A45. Crítica musical i Història de la interpretació: títol superior de l’especialitat (musicologia) / llicenciatura o grau de Musicologia.
A46. Documentació i arxivística: títol superior de l’especialitat (musicologia) / llicenciatura o grau de Musicologia.
A47. Edició de documents musicals: títol superior de l’especialitat (musicologia) / llicenciatura o grau de Musicologia.
A48. Història de la investigació i metodologia: títol superior de l’especialitat (musicologia) / llicenciatura o grau de Musicologia.
A49. Iconografia musical: títol superior de l’especialitat (musicologia) / llicenciatura o grau de Musicologia.
A50. Introducció a la musicologia: títol superior de l’especialitat (musicologia) / llicenciatura o grau de Musicologia.
A51. Metodologia analítica: títol superior de l’especialitat (musicologia) / llicenciatura o grau de Musicologia.
A52. Notació: títol superior de l’especialitat (musicologia) / llicenciatura o grau de Musicologia.
A53. Organologia: títol superior de l’especialitat (musicologia) / llicenciatura o grau de Musicologia.
A54. Conjunt instrumental per a l’aula: títol superior de l’especialitat (percussió), perfil pedagogia.
A55. Cor de pedagogia: repertori i tècnica i pràctica de direcció coral: títol superior de l’especialitat (direcció coral o pedagogia musical).
A56. Dansa educativa. Improvisació i coreografia: títol superior de l’especialitat (dansa).
A57. Didàctica de la direcció coral, repertori i pedagogia de l’assaig: títol superior de l’especialitat (direcció coral o pedagogia musical).
A58. Didàctica de la música I: títol superior de l’especialitat (pedagogia musical), perfil pedagogia i didàctica general.
A59. Didàctica de la música II: títol superior de l’especialitat (pedagogia musical), perfil didàctica de la música.
A60. Didàctica de la música III: títol superior de l’especialitat (música), perfil didàctica específica del llenguatge i instrument.
A61. Didàctica de la música IV: títol superior de l’especialitat (música), perfil didàctica específica del llenguatge i instrument.
A62. Organització i gestió de centres musicals: títol superior de l’especialitat (pedagogia).
A63. Pràctiques externes: títol superior de l’especialitat (pedagogia).
A64. Psicologia educativa i desenvolupament en edat escolar: títol superior de l’especialitat (psicopedagogia o psicologia).
A65. Gestió professional 2.0: títol superior de l’especialitat (producció i gestió).
2. Fases del procés de selecció
2.1. Primera fase: defensa oral del projecte docent
S’ha de valorar la viabilitat del projecte docent dins el projecte educatiu del centre i la innovació pedagògica que aporta. L’aspirant disposa d’un temps màxim de 20 minuts per defensar oralment el projecte i el tribunal pot formular les preguntes que consideri convenients sobre el contingut de l’exposició.
El tribunal qualificador ha de valorar la defensa oral del projecte docent d’acord amb els criteris següents:
· Guia docent de l’assignatura o assignatures a què opta l’aspirant: 2 punts.
· Continguts pedagògics: 4 punts.
· Metodologia: 2 punts.
· Claredat en l’exposició: 2 punts.
Aquesta fase és eliminatòria i s’ha de qualificar de 0 a 10 punts. Per superar la prova, els aspirants han d’obtenir una qualificació mínima de 5 punts.
2.2. Segona fase: valoració dels mèrits dels aspirants (títols, certificats, còpies de documents i enregistraments, etc.)
2.2.1. Mèrits acadèmics
a. Titulacions superiors específiques relacionades amb l’assignatura (exceptuant la titulació al·legada com a requisit) obtingudes en una institució acadèmica oficial o en una escola internacional de prestigi reconegut: 2 punts per titulació.
b. Coneixements de català: màxim, 1 punt. Certificat C2: 1 punt. Certificat C1: 0,5 punts. Documents justificatius: un certificat expedit o homologat per la Direcció General de Política Lingüística del Govern de les Illes Balears.
c. Estudis de tercer cicle:
· Doctorat relacionat amb l’especialitat: 3 punts.
· Màster universitari oficial relacionat amb l’especialitat: 1 punt.
· Suficiència investigadora relacionada amb l’especialitat: 0,75 punts.
2.2.2. Experiència com a docent
a. Per cada any d’experiència docent en estudis de grau superior de Música de la mateixa especialitat a la qual s’opta, impartits a centres públics o privats: 0,50 punts.
b. Per cada any d’experiència docent en estudis de grau mitjà de Música de l’especialitat a la qual s’opta, impartits a centres públics o privats: 0,20 punts.
2.2.3. Experiència laboral professional i artística
Les puntuacions indicades són per a cada activitat i la valoració depèn de la importància de l’activitat:
a. Per la impartició de cursos i classes magistrals: 0,05 - 0,20 punts.
b. Per publicacions relacionades amb la temàtica musical i enregistraments. Documents justificatius: els exemplars corresponents. No es valoren les publicacions que estiguin obligades a indicar l’ISBN o l’ISSN i que no l’indiquin. Tampoc no es valoren els exemplars obligats a indicar el dipòsit legal corresponent i que no l’indiquin.
· Per publicacions: 0,05 - 0,20 punts.
· Per composicions pròpies publicades: 0,05 - 0,20 punts.
· Per arranjaments i transcripcions publicats: 0,05 - 0,20 punts.
· Per enregistraments com a intèrpret o com a compositor: 0,05 - 0,20 punts.
c. Per concerts oferts i obres estrenades.
Tota la documentació justificativa d’aquest apartat s’ha de presentar ordenada tenint en compte el fet que correspongui a la mateixa especialitat del lloc al qual s’opta.
· Per cada temporada com a instrumentista de formació de conjunt, sempre que no s’hagi valorat en un altre apartat: de 0,05 a 0,15 punts, depenent del lloc de feina ocupat per l’aspirant dins la formació (solista, concertino, tutti, etc.). Documents justificatius: una fotocòpia del contracte o dels contractes laborals signats amb la formació, en què s’ha d’indicar el lloc de feina que hi ha ocupat l’aspirant (solista, concertino, tutti, etc.).
· Per cada concert com a solista musical (director, solista individual o de música grupal): de 0,05 a 0,20 punts segons la qualitat, la dificultat, l’interès musical, les sales de concert, els músics amb qui ha participat, les formacions de conjunt, etc. Documents justificatius: l’original o una fotocòpia dels programes dels concerts, en què s’han d’indicar el lloc on es varen oferir i les obres que s’hi varen interpretar. Si és el cas, una fotocòpia del contracte o dels contractes laborals signats amb la institució organitzadora del concert.
· Per cada obra estrenada com a compositor: de 0,05 a 0,20 punts segons la durada de l’obra, la complexitat de la composició, etc. Documents justificatius: l’original o una fotocòpia dels programes dels concerts, en què s’han d’indicar el lloc on es varen oferir, les obres que s’hi varen interpretar i l’obra o les obres que s’hi varen estrenar.
2.2.4. Premis i distincions
Document justificatiu: una fotocòpia del certificat o del diploma acreditatiu del guardó.
a. Per premis obtinguts en concursos o certàmens:
· D’àmbit local: 0,05 punts.
· D’àmbit autonòmic: 0,10 punts.
· D’àmbit nacional: 0,15 punts.
· D’àmbit internacional: 0,20 punts.
b. Altres distincions rebudes:
· D’àmbit local: 0,05 punts.
· D’àmbit autonòmic: 0,10 punts.
· D’àmbit nacional: 0,15 punts.
· D’àmbit internacional: 0,20 punts.
En aquesta fase els aspirants poden obtenir un màxim de 50 punts. Els punts que obtinguin els aspirants s’han de multiplicar per 0,2 i el resultat d’aquesta operació serà la nota d’aquesta fase.
La nota final s’obté de la forma següent: el 80 % de la nota és el resultat obtingut en la primera fase; l’altre 20 % és la nota obtinguda en la segona fase
ANNEX 3
Model de sol·licitud per participar en la convocatòria de selecció de professors associats del Conservatori Superior de Música de les Illes Balears
Codi i nom de l’assignatura a la qual s’opta:_________________________________
Sol·licitant:
Assignatura a la qual s’opta: ______________________________________________
DNI / Passaport / NIE: ___________________________________________________
Primer llinatge: _________________________________________________________
Segon llinatge: _________________________________________________________
Nom:_________________________________________________________________
Data de naixement: _____________________________________________________
Home / Dona: _________________________________________________________
Localitat de naixement: __________________________________________________
Província de naixement: _________________________________________________
Telèfons:______________________________________________________________
Adreça (carrer o plaça i número): __________________________________________
Codi postal: ___________________________________________________________
Municipi:______________________________________________________________
Província: _____________________________________________________________
Adreça electrónica:______________________________________________________
Nacionalitat (només per a estrangers): ______________________________________
Dades acadèmiques:
Titulació presentada per participar en el procés de selecció: ______________________________________________________________
Centre d’expedició: _____________________________________________________
SOL·LICIT:
Que m’admeteu al procés de selecció de professors associats del Conservatori Superior de Música de les Illes Balears.
DECLAR:
Que són certes les dades consignades en aquesta sol·licitud i que em compromet a provar-les documentalment en els terminis fixats en la convocatòria i en les bases del procés de selecció.
______________________________________, _______ d______________ de 2018
[Signatura]
CONSELLER D’EDUCACIÓ I UNIVERSITAT I PRESIDENT DE LA FUNDACIÓ PER ALS ESTUDIS SUPERIORS DE MÚSICA I ARTS ESCÈNIQUES DE LES ILLES BALEARS
ANNEX 4
Model de declaració escrita del fet de no estar inhabilitat
Convocatòria de selecció de professors associats del Conservatori Superior de Música de les Illes Balears
Assignatura a la qual s’opta: ______________________________________________
DNI / Passaport / NIE: ___________________________________________________
Primer llinatge: _________________________________________________________
Segon llinatge: _________________________________________________________
Nom:_________________________________________________________________
Data de naixement: _____________________________________________________
Home / Dona: _________________________________________________________
Localitat de naixement: __________________________________________________
Província de naixement: _________________________________________________
Telèfons:______________________________________________________________
Adreça (carrer o plaça i número): __________________________________________
Codi postal: ___________________________________________________________
Municipi:______________________________________________________________
Província: _____________________________________________________________
Nacionalitat (només per a estrangers): ______________________________________
DECLAR:
Que no he estat inhabilitat per sentència ferma per exercir funcions públiques ni he estat separat per resolució disciplinària ferma del servei de cap entitat o institució del sector públic.
________________________________________, _______ d____________ de 2018
[Signatura]
CONSERVATORI SUPERIOR DE MÚSICA DE LES ILLES BALEARS
ANNEX 5
Model de declaració de compatibilitat
D’acord amb el que estableix l’article 13 del Reial decret 598/1985, de 30 d’abril, sobre incompatibilitats del personal al servei de l’Administració de l’Estat, de la Seguretat Social i dels ens, organismes i empreses que en depenen (BOE núm. 107, de 4 de maig),
_____________________________________________________________________
[Nom i llinatges]
DECLAR:
1.Que no ocup cap lloc de feina ni exercesc cap activitat al sector públic delimitat per l’article 1 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal de les administracions públiques, llevat dels supòsits prevists en aquesta Llei, ni duc a terme cap activitat privada incompatible o subjecta a reconeixement d’incompatibilitat.
2.Que no percep cap pensió per jubilació, retir o orfandat o per qualsevol règim de la Seguretat Social públic i obligatori, a l’efecte establert en l’article 3.2 i en la disposició transitòria novena de la Llei 53/1984.
__________________, _______ d________ de 2018
[Signatura]
Conservatori Superior de Música de les Illes Balears