Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT DE CAPDEPERA
Núm. 5923
Ordenança d’ocupació de la via pública amb taules, cadires, expositors i altres elements de Capdepera
Una vegada aprovada inicialment la modificació de l’Ordenança municipal per a l’ocupació viària amb taules, cadires i altres instal·lacions pel Ple de l’Ajuntament en sessió de dia 15 de març de 2018, i transcorregut el termini d’exposició al públic de l’esmentada Ordenança sense que s'hi hagi presentat cap reclamació, es dóna per definitivament aprovada, en compliment d’allò disposat a l’article 49.c) de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, i a l’art. 102.d) de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears. En conseqüència, conforme disposen l’art. 70.2 de l’esmentada Llei i l’art. 103 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, es publica íntegrament l'Ordenança Municipal per a l’ocupació viària amb taules, cadires i altres instal·lacions.
OOMM OCUPACIÓ DE LA VIA PÚBLICA AMB TAULES, CADIRES, EXPOSITORS I ALTRES ELEMENTS DE CAPDEPERA 2018
S'ha aprovat inicialment la modificació de l’Ordenança municipal per a l’ocupació viària amb taules, cadires i altres elements; ha transcorregut el termini d’exposició al públic i no s'hi ha presentat cap reclamació.
En conseqüència, es dona per definitivament aprovada, en compliment de l’article 49.c) de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, i de l’art. 102.d) de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears i, conforme disposen l’art. 70.2 de l’esmentada Llei i l’art. 103 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, es publica íntegrament.
Article 1
L’objecte de la present ordenança és regular les instal·lacions i usos que es duen a terme a les vies i als espais de caràcter públic de titularitat municipal.
Article 2
2.1.- Per a qualsevol instal·lació o ocupació de la via pública que suposi un ús especial o privatiu es requerirà disposar de llicència o concessió municipal prèvies, que es concediran en cada cas concret, en relació amb les mesures de trànsit i/o molèsties que es puguin ocasionar als ciutadans.
No obstant això, hom s'ha d'ajustar a la normativa en matèria de renous i horaris de locals destinats a bar, restaurant i discoteca, quan l’ús d’espai públic es dugui a terme per a alguna d’aquestes activitats.
2.2.- Les persones interessades a obtenir una llicència o autorització l'han de sol·licitar presentant una instància al Registre General de l’Ajuntament, acompanyada dels documents que s'especifiquen a l'article 10.
CAPÍTOL I. NORMES RELATIVES A LA INSTAL·LACIÓ DE TAULES I CADIRES
Article 3
Les peticions de sol·licitud de permís per poder instal·lar a la via pública taules i cadires han d'anar acompanyades necessàriament del justificant d’haver obtingut llicència prèvia d’activitat i obertura, i ajustar-se a les normes contingudes als articles següents.
Article 4
Com a regla general, les autoritzacions compreses per aquesta ordenança es limiten a la zona que confronta amb la façana principal dels locals (unida a la façana principal o zona de reculada), si altres circumstàncies no ho impedeixen (Zona Enginyer Gabriel Roca), i han de deixar, almanco, 1 metre lliure des del mur del passeig fins al primer entarimat (hi ha d'haver espai suficient per al pas de vianants). A més, han d'estar inclosos dins les zones autoritzades i, per accedir a la seva terrassa, no s'ha d'haver de travessar la via principal.
Excepcionalment, i només en els casos en què sigui impossible poder instal·lar la terrassa confrontant amb la façana de l’establiment de restauració, se'n pot autoritzar la instal·lació a un altre espai pròxim a l’establiment, sempre tenint en compte l’estudi tècnic de cada cas.
Article 5
Els Serveis Tècnics determinaran en cada cas concret el nombre de taules i cadires a autoritzar, tenint en compte les dimensions de la façana del local en qüestió i el lloc d’emplaçament (places, zona per a vianants, etc.). Quan una plaça o via pública pugui ser utilitzada per més d’un establiment, la superfície total susceptible es repartirà de forma directament proporcional a la longitud de la façana que el local del peticionari presenti cap a la via pública.
En les següents zones per a vianants (Carrer Pizarro, extensió Ramón Franco, extensió Xuclamel, extensió Faralló, extensió plaça Castellet), s'ha de deixar un espai mínim de 3 metres, segons les necessitats dels serveis d’emergències. A les següents places (Plaça Orient, Plaça Mariners, Plaça Pins, Plaça Sitjar), l'ocupació amb taules i cadires estarà subjecta a un 35% del total de l’espai; el 65%, es destinarà als vianants.
Als carrers de trànsit rodat, a les zones considerades ACIRE i als següents vials per a vianants: Passeig Colón i Enginyer Gabriel Roca, el mobiliari destinat a l’ocupació de via pública -taules, cadires, tendals o para-sols, pissarres i faristols, jardineres i altres- s'ha de col·locar sobre una plataforma flotant, fàcilment retirable, si l’ajuntament ho considera oportú per qüestions de reparació de paviments o altres necessitats.
Zones lliures d’ocupació
Han de quedar lliures d’ocupació de terrasses les següents zones:
a) Les destinades a operacions de càrrega i descàrrega.
b) Les situades a zones de pas de vianants.
c) Els guals per al pas de vehicles a immobles.
d) Les zones destinades a carril cicloturístic.
e) Les aturades d’autobusos urbans, interurbans o escolars i les aturades de taxi.
f) Altres espais que l’Ajuntament de Capdepera pugui determinar en funció de les condicions urbanístiques, estètiques, mediambientals, de trànsit i vianants, i altres d’interès general.
h) Els accessos a habitatges i locals comercials, on ha de quedar garantida una superfície mínima transitable d’1.50 metres.
Tarimes
Les tarimes no han de dificultar el pas per als vianants. S'han de superposar sobre la superfície autoritzada i anar adossades a la voravia, sense sobrepassar-ne el nivell. Han d’estar fabricades amb material ignífug i s'han de senyalitzar amb una barana de protecció per a vianants amb una altura de 1.10 metres al seu voltant.
Batlia de l’Ajuntament de Capdepera queda facultada per desenvolupar la present ordenança i, mitjançant una Resolució, ajustar les condicions estètiques determinades i d’uniformitat de les tarimes ubicades en un entorn urbà semblant. A aquests efectes, la proposta de resolució serà formulada per una comissió permanent de seguiment del compliment de la present ordenança, representada per batlia i un membre de cada grup polític que conforma la corporació.
El termini per adequar el mobiliari (comprès per: cadires, taules, para-sols, paravents, tendals, tarimes i tot allò que els tècnics municipals considerin oportú i que fa referència al material, art. 7) a la zona i l’espai serà d'aplicació a partir de l'endemà d'haver-se aprovat per Plenari la present ordenança i d'haver estat exposada al públic mitjançant publicació al BOIB.
Article 6
6.1.- «Les autoritzacions seran en precari i anuals. S'han de sol·licitar abans de l'1 de maig, tret dels negocis de nova creació o traspàs. La renovació d'autoritzacions serà a instància de l’interessat.».
6.2.- Si hi hagués problemes en relació amb l’autorització, per queixes raonades dels veïns o altres circumstàncies d’interès general (com l’ordenació del trànsit, etc.), l’Ajuntament es reserva el dret d’anul·lar-la, sense dret a rebre cap indemnització.
Article 7
Els propietaris dels establiments als quals s’autoritzi l’ocupació d'ús en precari de part de la via pública estan especialment obligats a complir les normes següents:
1.- Han de deixar expedit l’accés a l’entrada dels edificis i locals comercials.
2.- S'han d'ajustar estrictament a la zona autoritzada i no se'n poden excedir sota cap concepte; també han d'evitar que els seus clients ho facin.
3.- Han de col·locar en un lloc visible el permís corresponent, mitjançant un marc adequat o funda de plàstic, a fi que resulti visible i de fàcil consulta per la Policia Local, sense que n'hagi d'exigir l'exhibició.
4.-
a) Les taules i cadires a instal·lar han de ser de materials de bona qualitat, d’acord amb l’entorn. En tot cas, l’Ajuntament de Capdepera pot exigir els canvis que consideri oportuns per tal de millorar les condicions estètiques del mobiliari urbà que es proposi a la zona.
b) En cas d’instal·lar-se para-sols, tendals o tancaments, aquests poden ser clavats al paviment, sempre que se n'hagi sol·licitat prèviament autorització a l’Ajuntament i després d'haver-se acordat la forma d'efectuar el clavament. Aquesta situació ha de quedar restituïda una vegada finalitzada l’ocupació de la via pública.
Així mateix, s’ha d'haver abonat el dipòsit corresponent que garanteixi la posterior reparació del paviment, que haurà d'haver estat prèviament valorada pels tècnics municipals, que determinaran la quantia depenent del paviment.
c) No es poden instal·lar a façanes de planta baixa tendals plegables o enrotllables, fixos o desmuntables, quan dites façanes limitin amb vies públiques sense vorera, excepte si es tracta de carrers per a vianants.
d) En façanes de planta baixa que limitin amb vies públiques amb vorera es permet instal·lar-hi tendals, la volada dels quals, en qualsevol de les seves posicions, no pot ser superior a l’amplada de la vorera, menys 20 centímetres. En el cas de tendals instal·lats en façanes de planta baixa que limitin amb un carrer per a vianants, poden tenir una volada màxima d’una tercera part de l’amplada del vial per a vianants.
Cap dels elements de subjecció dels tendals, fixos o mòbils, que sobresurti de la paret de façana de l’edifici, ni els seus suplements de cortina o penjants en general, no pot estar situat a una alçada inferior a 3 metres sobre la rasant de la voravia, ni a 3,5 metres per sobre de la rasant de la via pública, si aquesta no té voravia.
e) La volada de tendals instal·lats en façanes de plantes pisos no pot excedir més de 0,20 metres de la volada permesa. El sistema de col·locació i colorit ha de ser uniforme en cada edificació i basar-se en la tipologia cromàtica designada per a cada àrea o immoble.
f) Les instal·lacions fixes de tendals que confrontin amb una via pública o hi estiguin ubicades han de tenir els muntants amb acabats de fusta o de materials nobles. Les lones han ser de la tipologia cromàtica designada per a cada àrea o bé immoble.
g) Els tendals o lones han de ser de les següents tipologies cromàtiques:
g.1) Als nuclis costaners, només poden ser de colors cru, terrós o blau marí de material sintètic i imitació de fusta.
g.2) Als nuclis d'interior, només poden ser de colors cru o terrós.
h) Queda prohibida la publicitat. Només es pot posar el nom comercial de l’establiment.
i) Els para-sols de qualsevol via pública han de reunir les següents condicions:
i.1) L’estructura ha de ser de fusta, de material noble o de qualsevol altre material amb acabat de color blanc.
i.2) La tela o lona ha tenir les següents tipologies cromàtiques:
i.2.1) Als nuclis costaners, només pot ser de colors cru, terrós o blau marí.
i.2.2) Als nuclis d'interior, només pot ser de colors cru o terrós.
i.3) Queda prohibida la publicitat. Només es pot posar el nom comercial de l’establiment.
A la zona dels conjunts històrics i patrimonials del municipi de Capdepera, la instal·lació i la utilització de la via pública es regeix, a més, per les següents condicions:
a) Només es permet la utilització de materials nobles com fusta, ferro forjat, lones, etc; queda prohibit usar qualsevol tipus de material plàstic.
b) El cromatisme dels elements a instal·lar s'ha d’inserir en els colors crus o terrosos.
c) Queda prohibida la publicitat. Només es pot posar el nom comercial de l’establiment.
d) En tot cas, l’Ajuntament de Capdepera pot exigir els canvis que consideri oportuns encaminats a millorar les condicions estètiques del mobiliari urbà que es proposi en aquelles dues zones i suposin una harmonització correcta amb el seu entorn protegit.
5.- Quan un vehicle autoritzat o d'urgències hagués de circular per la zona de vianants i el material objecte d'ocupació de via pública impedís o dificultàs el pas de dit vehicle, s'han de retirar amb rapidesa el material, per tal de facilitar la maniobra del vehicle.
6.- Han de mantenir en perfectes condicions de neteja i salubritat la superfície ocupada amb taules i cadires.
7.- Els elements per separar les terrasses no poden ser fixos en cap cas ni fer malbé el paviment.
Article 8
Les zones autoritzades d'ocupació viària amb taules i cadires es regeixen per les següents condicions:
a) Només es permet utilitzar materials com fusta, ferro forjat, alumini i lona, o materials sintètics (especialment a la zona costanera); així mateix, queda prohibit l'ús de plàstics, PVC i materials similars.
b) Queden prohibits els colors vius i policromats.
c) Queda prohibit qualsevol tipus de publicitat. Només es permet posar el nom comercial de l’establiment.
d) L’espai mínim lliure als carrers, places i vials per a vianants com el Passeig Colon és de 3 metres; a l'Avinguda Amèrica, el pas mínim és d'1 metre.
Al carrer Nuredunna de Canyamel l’espai entre la zona de reculada i la via pública pot ser només d’1 metre. Entre la jardinera central i les zones de reculada, s'ha de deixar un espai lliure de 5.5 metres.
e) Una vegada finalitzada la temporada, s'han de retirar tots els elements esmentats en aquesta ordenança (jardineres, para- sols, pissarres, etc...).
f) Les pissarres han d'anar retolades almanco en un dels dos idiomes oficials de la comunitat autònoma. Es permet instal·lar un màxim de 2 pissarres a l'exterior del local i 1 faristol sobre la via pública (s’entén per pissarra la superfície sobre la qual es publicita la informació de l'establiment utilitzant generalment guix o retolador. També, els tòtems digitals).
S'hi poden col·locar jardineres, amb les mateixes condicions estètiques si n’hi ha més d’una, dins i fora de la zona del perímetre autoritzat de les terrasses, sempre que aquesta instal·lació no menyscabi l’espai circulatori i es col·loquin dins l’espai de la façana principal de l’establiment.
Es permet col·locar elements per separar dues terrasses, que han de tenir una altura màxima d’1.20 metres.
Article 9
9.1.- No s’autoritzarà la instal·lació dels elements més amunt senyalats a parades d’autobusos, parades de taxis, passos per a vianants, guals, ni en aquells llocs que dificultin la visió de senyals de trànsit, encara que l’amplària de l’andana ho permeti.
9.2.- Es concedirà una llicència d’ocupació de la calçada als establiments que ho sol·licitin, sempre que hi hagi un informe favorable dels serveis tècnics d’aquest Ajuntament (Policia Local), i sempre que el carrer on se sol·liciti sigui de competència municipal.
9.3.- L’Ajuntament podrà denegar l’autorització, amb un informe previ dels serveis tècnics, quan per una determinada circumstància no es consideri adequada la instal·lació.
Batlia podrà ordenar totes les revisions o actuacions que es considerin oportunes per dur al bon acompliment d’aquesta ordenança.
Article 10
Les sol·licituds dels interessats han d’anar acompanyades de la següent documentació:
1. Una fotografia de la façana del local i zona per a la qual se sol·licita dita instal·lació.
2. Un croquis o plànol de la ubicació de taules i cadires que s'hagin d'instal·lar.
3. Un plànol d’emplaçament del local, tot indicant els metres lineals de façana.
4. Una certificació d’estar al corrent de pagaments amb la hisenda municipal (ho acreditarà d’ofici l’Agent).
5. Una proposta del mobiliari a instal·lar. Aquest requisit no serà necessari sempre que l'administració disposi de capacitat i mitjans suficients (ex. mitjans electrònics i/o telemàtics) per comprovar-ne el compliment.
6. Un certificat de no tenir incoats expedients sobre OOMM d’ocupació de la via pública (ho acreditarà d’ofici l’Agent).
Article 11
Els dies de mercat setmanal, de festes puntuals com el mercat medieval o per les festes patronals, l’Ajuntament es reserva el dret de limitar la instal·lació de taules i cadires en relació amb les necessitats dels venedors ambulants autoritzats per poder col·locar la corresponent parada de venda. En aquests casos, els serveis municipals determinaran la superfície a ocupar i l’establiment afectat no podrà reclamar cap indemnització a l’Ajuntament.
CAPÍTOL 2. NORMES RELATIVES A LA INSTAL·LACIÓ D’ELEMENTS DE MOBILIARI URBÀ A LA VIA PÚBLICA
Article 12
La col·locació de tendals i jardineres està sotmesa a autorització municipal de caràcter temporal i ha de correspondre a tipus homologats per l’ajuntament, d’acord amb el procediment que aquesta ordenança disposa, requisit sense el qual no serà possible instal·lar-los.
Article 13
El mobiliari urbà ha d’harmonitzar amb l’ambient i amb el caràcter de l’entorn.
De forma excepcional, els tendals poden tenir tancaments verticals de caràcter lateral, sempre que siguin transparents, de material flexible o plegable, i la seva superfície no pot ser superior a l’ocupada per taules i cadires; com a màxim podrà ser a dues cares.
Article 14
A les sol·licituds d'instal·lació de mobiliari urbà els interessats han de presentar la següent documentació:
14.- 1. Una memòria descriptiva de l’element, en la qual constin el disseny, color i tipus de material.
14.- 2. Un plànol d’alçada i planta dels elements a instal·lar.
14.- 3. Fotografies de la zona a instal·lar l’element.
14.- 4. Un document acreditatiu d’estar al corrent de pagament de la sol·licituds d’Ocupació de la Via Pública d’anys anteriors (es farà d’ofici per part de l’Agent).
Article 15
Els serveis municipals, amb el corresponent estudi previ de la documentació abans referida, emetran un informe sobre l’adequació d’autoritzar la instal·lació.
Article 16
Els tendals poden tenir, excepcionalment, un tancament vertical de caràcter lateral, sempre que siguin transparents (no es permet col·locar-hi rètols, elements decoratius ni altres elements), de material flexible o plegable i la superfície no pot ser superior a l'ocupació per taules i cadires; com a màxim, serà a dues cares.
No es permetrà la instal·lació de tendals quan això pugui ocasionar perjudicis per als titulars dels establiments limítrofs, com ara impedir la visió o entrada als seus locals comercials.
Queda absolutament prohibit instal·lar billars, màquines expenedores, recreatives, d’atzar o de característiques anàlogues. Els aparells de reproducció de so que, en tot cas s’autoritzin, han d'estar subjectes estrictament a l’Ordenança reguladora sobre l’emissió de renous i vibracions.
Protecció de l’arbrat i del mobiliari urbà
Es prohibeix qualsevol ús instrumental de l’arbrat i dels elements del mobiliari urbà municipal. Queda especialment prohibit:
1. Fermar els arbres amb algun tipus d’element (filferro, corda, roba, etc.).
2. Penjar o recolzar cartells, pancartes o altaveus.
3. Abocar qualsevol tipus de líquid als escocells dels arbres que no sigui aigua clara.
4. Podar arbres sense autorització municipal.
5. Arrabassar qualsevol element vegetal (fins i tot els de les jardineres municipals).
6. Desplaçar el mobiliari urbà del seu lloc original sense autorització municipal.
7. Arrabassar o eliminar qualsevol element del mobiliari urbà sense disposar d'autorització municipal.
CAPÍTOL 3. DISPOSICIONS GENERALS
Article 17
L’ocupació a què es refereix la present ordenança queda sotmesa al pagament de la taxa o preu públic d’ocupació de la via pública corresponent, conforme amb les ordenances fiscals vigents.
Article 18
Batlia pot ordenar totes les revisions o actuacions que es considerin oportunes per al bon acompliment d’aquesta ordenança.
CAPÍTOL 4. PROCEDIMENT SANCIONADOR
Article 19. Infraccions
Les infraccions a la present ordenança es poden qualificar de lleus, greus i molt greus.
Es consideren infraccions lleus:
a) Causar danys a les vies públiques, a les instal·lacions i al mobiliari; modificar-los o fer-ne un ús inapropiat, sense que això provoqui perjudicis econòmics.
b) No prevenir o no informar sobre actes que puguin implicar embrutament dels espais públics.
c) Incomplir el deure dels particulars de netejar els espais públics quan tinguin autoritzat un ús especial o privatiu del domini públic.
d) Realitzar tasques pròpies d’oficis o professions a la via pública sense disposar de l'autorització municipal corresponent.
e) Dur a terme altres activitats que es corresponguin amb l’ús comú especial o l’ús privatiu sense disposar de la corresponent llicència o concessió (BOIB núm. 102, de 17-07-2012).
f) Ocupar els espais públics amb qualsevol element o execedir-se'n en l'ús més del que permet la llicència o concessió.
g) No comunicar a l’Ajuntament la celebració d’actes o reunions que suposin limitacions als usos generals o especials dels espais públics.
h) Vendre productes a la via pública per persones no autoritzades.
Es consideren infraccions greus:
a) Pertorbar la utilització lliure dels espais, mobiliari i instal·lacions públiques.
b) Causar danys a les vies públiques o a les instal·lacions i al mobiliari, modificar-los o utilitzar-los en contra del seu fi específic, cosa que pot ocasionar possibles perjudicis econòmics.
c) Ocupar la via pública amb objectes de qualsevol tipus sense disposar de la llicència preceptiva o concessió municipal.
d) Dur a terme qualsevol activitat no emparada per la llicència o concessió.
e) Incomplir les condicions o les obligacions que s’estableixen a l’ordenança, així com a la llicència o concessió, en relació amb els usos especials o privatius.
f) La reincidència en 2 infraccions lleus.
Es consideren infraccions molt greus:
a) Realitzar, o permetre la realització d'actes que puguin alterar la convivència pacífica o ser causa de risc lleu per als usuaris o transeünts.
b) Desatendre o ometre les ordres que, sobre el funcionament de l’activitat, es poguessin rebre per part de les autoritats competents o els seus agents.
c) Reincidir en 3 infraccions greus.
La reincidència en 2 infraccions molt greus suposarà la retirada completa de l’ocupació de la via pública del local en qüestió.
Article 20. Sancions
a) Les infraccions lleus se sancionaran amb una multa de 500 euros.
b) Les infraccions greus se sancionaran amb una multa de 1000 euros.
c) Les infraccions molt greus se sancionaran amb una multa de 2000 euros.
Article 21. Procediment
No es podrà imposar cap sanció sense la tramitació prèvia de l’expedient corresponent, que serà iniciat d’ofici per la mateixa administració municipal, en virtut de la funció inspectora i de comprovació pròpia de la seva competència, o a instància de part mitjançant la corresponent denúncia per escrit.
Per imposar les sancions previstes en aquesta ordenança se seguirà el procediment previst amb caràcter general en el Decret autonòmic 14/1994, de 10 de febrer, pel qual s’aprova el Reglament del procediment a seguir per l’administració de la comunitat autònoma en l’exercici de la potestat sancionadora.
Article 22. Obligació d'haver de reparar el dany causat o abonar-ne el cost
La imposició de les sancions procedents no exonera l’autor de l’obligació d'haver de reparar els danys causats.
Article 23. Adopció de mesures cautelars
L’Ajuntament, en cas que la instal·lació situada en el domini públic municipal no compti amb l'autorització o llicència respectiva, podrà adoptar les mesures cautelars següents:
a) Requerirà a l’infractor per a que en el termini de 48 hores retiri les instal·lacions i béns amb els quals desenvolupa la seva activitat.
b) Si aquests elements no fossin retirats dins el termini concedit, els retirarà l’Ajuntament a costa de l’infractor, sense perjudici de prosseguir amb la tramitació de l’expedient amb audiència de l’interessat fins a la seva normal resolució i imposició de la multa que sigui procedent, conforme disposen els articles precedents.
c) Dictarà ordre d’enderrocament o retirada de les obres, instal·lacions, mobles i béns per part de l’infractor en el termini màxim de 15 dies, tot advertint l'infractor que, si no acompleix dita ordre per si mateix i dins el termini senyalat, ho executarà l’Ajuntament amb càrrec a l'infractor, i una vegada transcorregut el termini de 15 dies concedit.
Article 24
Quan pel seu emplaçament les instal·lacions suposin un greu trastorn que atempti contra la seguretat del trànsit de vianants o rodat, i quan pel continu canvi d’ubicació d’una determinada instal·lació s’arribi a una situació de reincidència habitual que suposi un frau a l’esperit d’aquesta ordenança, podrà ser procedent d’ofici la demolició de les obres o la retirada de les instal·lacions i béns per aquest Ajuntament.
DISPOSICIÓ ADDICIONAL
Totes les disposicions municipals que contradiguin la present ordenança en el moment d'entrar en vigor es consideren derogades.
El Ple de l’Ajuntament, amb un informe previ dels tècnics competents, té la potestat d’augmentar, disminuir o modificar les zones d’ocupació de la via publica, en funció de les necessitats del municipi.
L’Ajuntament té plena potestat per al desmuntatge de tarimes i/o d'elements d’ocupació pública, davant qualsevol necessitat del municipi.
DISPOSICIÓ FINAL
En tot allò no previst a la present ordenança hom estarà al que disposin les ordenances generals de la Corporació i altres normes aplicables.
Capdepera, 31 de maig de 2018
El Batle,
Rafael Fernandez Mallol)