Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

ESCOLA BALEAR D'ADMINISTRACIÓ PÚBLICA (EBAP)

Núm. 5722
Resolució de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques de 22 de maig de 2018 mitjançant la qual s’acorda retrotreure el procediment de convocatòria de proves selectives per a l’ingrés, pel torn lliure, al cos facultatiu tècnic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, escala prevenció de riscs laborals, especialitat prevenció de riscs laborals i s’obre un nou termini per a la presentació de sol·licituds

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. Mitjançant Resolució de 4 de desembre de 2017 es va aprovar la convocatòria, les bases, el barem de mèrits i la designació del Tribunal Qualificador de les proves selectives per a l’ingrés, pel torn lliure, al cos facultatiu tècnic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, escala prevenció de riscs laborals, especialitat prevenció de riscs laborals (BOIB núm. 151, de 12 de desembre).

2. En la base 3 de l’annex 1 de la  Resolució, relativa a la titulació, s’indicava el següent:

La titulació exigida per a l’accés al cos facultatiu tècnic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, escala de prevenció de riscs laborals, especialitat prevenció de riscs: títol de grau, diplomat universitari, enginyer tècnic, arquitecte tècnic o equivalent i estar en possessió del títol acreditatiu de la formació per a l’exercici de funcions de nivell superior en prevenció de riscs laborals, d’acord amb el que estableix el Reial Decret 39/1997, de 17 de gener, pel qual s’aprova el Reglament dels Serveis de Prevenció.

3. Mitjançant Resolució de 13 de desembre de 2017  (BOIB núm. 153, de 16 de desembre)  es va fer una correcció d’errades que afectava a la titulació exigida,  i la base 3 de l’annex 1 quedava redactada de la manera següent:

La titulació exigida per a l’accés al cos facultatiu tècnic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de las Illes Balears, escala de prevenció de riscs laborals, especialitat prevenció de riscs laborals:  enginyeria tècnica o arquitectura tècnica i títol superior en prevenció de riscs laborals, especialitat seguretat.

4. En data 12 de gener de 2018 es varen interposar 4 recursos de reposició,  l’objecte dels quals ha estat la impugnació de la Resolució de correcció de errades de 13 de desembre de 2017 per infracció de l’article 20.1.f de la Llei 2/2007, de 16 de març, de cossos i escales de l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

5. Mitjançant Resolucions de 18 d’abril de 2018 es varen estimar els recursos de reposició presentats, es va declarar la nul·litat de la correcció d’errades efectuada per Resolució de 13 de desembre de 2017 i es va ordenar la retroacció del procediment amb l’obertura d’un nou període de presentació de sol·licituds.

D’acord amb l’anterior, dict la següent

Resolució

1.  Ordenar la retroacció del procediment convocat mitjançant Resolució de 4 de desembre de 2017 per la qual s’aprova la convocatòria, les bases, el barem de mèrits i la designació del Tribunal Qualificador de les proves selectives per a l’ingrés, pel torn lliure, al cos facultatiu tècnic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, escala prevenció de riscs laborals, especialitat prevenció de riscs laborals (BOIB núm. 151, de 12 de desembre), al moment anterior a l’aprovació de la correcció d’errades de 13 de desembre de 2017.

D’acord amb la base 3 a) de l’annex 1 de la Resolució esmentada al punt anterior,  la titulació exigida per a l’accés al cos facultatiu tècnic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, escala prevenció de riscs laborals, especialitat prevenció de riscs laborals és:

- Títol de grau, diplomat universitari, enginyer tècnic, arquitecte tècnic o equivalent i estar en possessió del títol acreditatiu de la formació per a l’exercici de funcions de nivell superior en prevenció de riscs laborals, d’acord amb el que estableix el Reial Decret 39/1997, de 17 de gener, pel qual s’aprova el Reglament dels Serveis de Prevenció.

Les persones aspirants amb titulacions obtingudes a l’estranger hauran d’acreditar que estan en possessió de la corresponent convalidació o de la credencial que acrediti, si s’escau, l’homologació. Aquest requisit no serà d’aplicació a les persones aspirants que haguessin obtingut el reconeixement de la seva qualificació professional, en l’àmbit de les professions regulades, a l’empara de les disposicions de dret de la Unió Europea.

2. Obrir un nou període de presentació d’instàncies. Les persones interessades poden presentar la seva sol·licitud, d’acord amb els requisits, les bases i el procediment establerts en la Resolució esmentada al punt anterior, en el termini de 20 dies naturals des de l’endemà de la publicació en el BOIB d’aquesta Resolució.

3. Actualitzar la quantia corresponent a la taxa pels drets d’examen, establerta en la  base 4.3 de l’annex 1 i la base 4.b) de l’annex 3 de la Resolució de 4 de desembre de 2017,  que d’acord amb la normativa vigent és de 28,01 euros.

4.  Admetre com a presentades les sol·licituds de les persones aspirants que ja les varen presentar en el termini atorgat anteriorment, que va finalitzat el passat 15 de gener de 2018.

5.  Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques en el termini d’un mes, comptador des de l’endemà de la publicació, d’acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos, comptadors des de l’endemà de la publicació, d’acord amb els articles 8.2 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Palma,  22 de maig de 2018  

La consellera d’Hisenda i Administracions Públiques

Catalina Cladera i Crespí