Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE MURO
Núm. 5767
Aprovació bases subvencions a associacions de pares i mares i a centres escolars d' educació primària i secundària 2017-2018
APROVACIÓ DE LES BASES REGULADORES DE LA CONVOCATÒRIA PÚBLICA DE SUBVENCIONS RELATIVES A ACTIVITATS ADREÇADES A ASSOCIACIONS DE PARES I MARES I A CENTRES ESCOLARS D’EDUCACIÓ PRIMÀRIA I SECUNDÀRIA PER AL CURS 2017-2018.
La Junta de Govern de dia 28 de maig de l’Ajuntament de Muro va acordar:
Aprovació de les bases reguladores de la convocatòria pública de subvencions relatives a activitats adreçades a Associacions de pares i mares i a centres escolars d’educació primària i secundària per al curs 2017-2018
La regidora d’educació presenta la proposta de bases reguladores que han de regir la convocatòria pública de subvencions relatives a activitats adreçades a Associacions de pares i mares i a centres escolars d’educació primària i secundària per al curs 2017-2018
La Junta de Govern, per unanimitat, acorda:
PRIMER. Aprovar les bases reguladores que han de regir la convocatòria pública de subvencions relatives a activitats adreçades a Associacions de pares i mares i a centres escolars d’educació primària i secundària per al curs 2017-2018 en els termes següents:
BASES QUE HAN DE REGIR LA CONVOCATÒRIA PÚBLICA DE SUBVENCIONS RELATIVES A ACTIVITATS ADREÇADES A ASSOCIACIONS DE PARES I MARES I A CENTRES ESCOLARS D’EDUCACIÓ PRIMÀRIA I SECUNDÀRIA PER AL CURS 2017-2018
D’acord amb la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i les bases d’execució del pressupost de l’Ajuntament de Muro per a l’exercici 2018, es convoca la concessió de subvencions relatives a activitats adreçades a associacions de pares i mares i a centres escolars d’educació infantil, primària i secundària per al curs 2017-2018.
1. OBJECTE
L’objecte d’aquestes bases és regular les subvencions per realitzar activitats educatives que es considerin d’utilitat pública o social i d’interès general i que redundin en benefici de la ciutadania de Muro, dins l’àmbit de les competències de la Regidoria d’Educació, dirigides a associacions de pares i mares i a centres escolars per al curs 2017-2018.
2. CONSIGNACIÓ PRESSUPOSTÀRIA.
Per atendre les obligacions de contingut econòmic que es deriven de la concessió de les subvencions objecte d’aquesta convocatòria existeix crèdit adequat i suficient a les partides de l’any 2018: a càrrec de l’aplicació pressupostària 3260.48902 la quantia total màxima de les subvencions convocades és de 20.000€ i 6.000€ a càrrec de l’aplicació pressupostària 3260.48906.
3. ACTIVITATS SUBVENCIONABLES.
Activitats extraescolars i escolars als centres educatius de Muro, per tal de donar suport a les iniciatives de les associacions de pares i mares (APIMA).
Seran objecte de la subvenció els centres educatius i associacions de pares i mares que tinguin en els seus projectes els següents objectius:
1. Fomentar el coneixement i la integració de la nostra cultura.
2. Afavorir l’educació amb valors, la convivència escolar, la tolerància i el respecte a la diversitat.
3. Compensar les desigualtats socioeconòmiques de la població escolar.
4. Conciliar la vida laboral, familiar i personal.
5. Realitzar activitats conjuntament amb altres centres educatius.
6. Organitzar activitats conjuntament entre l’APIMA i el claustre de professorat, i/o amb altres entitats del barri.
7. Combatre els estereotips sexistes i els rols tradicionals de gènere.
4. ACTIVITATS NO SUBVENCIONABLES EN AQUESTA CONVOCATÒRIA.
1. La subvenció de sortides fora de l’illa.
2. Activitats esportives.
3. Monitors per a la realització d’activitats dins l’horari escolar
4. Escoles d’estiu i vacances.
5. PERSONES O ENTITATS BENEFICIARIES.
Amb caràcter general poden ser persones o entitats beneficiàries de les subvencions les persones físiques i jurídiques de dret privat o públic amb personalitat jurídica que compleixin els requisits i les obligacions previstes a la Llei 38/2003, i que realitzin l’activitat o objecte de caràcter educatiu que fonamenti l’atorgament de la subvenció d’acord amb el que preveu aquesta convocatòria.
No poden ser beneficiaris de subvencions les persones, les entitats o les agrupacions en les quals concorri alguna de les prohibicions establertes a la Llei 38/2003.
Destinataris per modalitat:
Per a la realització d’activitats extraescolars i escolars, les associacions de pares i mares poden sol·licitar de l’Ajuntament de Muro ajuda econòmica per a la seva realització, així com els centres escolars que realitzin activitats de menjador i d’altres considerades fora de les competències del centre.
6. CRITERIS DE PREFERÈNCIA, DE CARÀCTER ESPECÍFIC, QUE HAN DE REGIR LA CONCESSIÓ DE LA SUBVENCIÓ.
La Comissió Avaluadora, a més de supervisar el compliment dels requisits ja esmentats als punts anteriors, ha d’examinar i valorar les sol·licituds i els projectes presentats, tenint en compte els següents aspectes:
1. No es concedirà la subvenció si en el moment de la valoració dels projectes no s’ha presentat tota la documentació esmentada.
2. La Junta de Govern podrà proposar desestimar els projectes que no presentin una coherència interna o que no sigui factible el seu desenvolupament, d’acord amb les finalitats de les bases.
3. Els terminis d’execució i realització de l’activitat o el projecte s’han d’adequar a les finalitats i la programació de la Regidoria d’Educació.
4. Les garanties de compliment per part de l’entitat, a partir de la seva experiència, estructura, organització, equip humà i capacitat de gestió i de funcionament com a entitat.
5. Les activitats que no duen a terme altres serveis, entitats o administracions.
6. Les que tinguin com a finalitat la creació de grups estables més que a les que suposin accions puntuals.
7. El nombre de persones o entitats beneficiàries i llur grau de participació.
ACTIVITATS SUBVENCIONABLES:
- Escola de pares o cursos de formació de les APIMA.
- Activitats realitzades fora de l’horari escolar: tallers, cursos, teatre, etc.
- Actes i activitats per a la celebració de l’aniversari del centre.
- Activitats realitzades en l’horari escolar: tallers, cursos, hort escolar, teatre, etc.
- Jornades o setmanes culturals.
- Activitats culturals puntuals: literàries, científiques, de noves tecnologies, foment de la lectura.
- Celebracions puntuals (festes fi de curs, Sant Antoni i altres festes locals).
- Revista escolar.
- Activitats d’animació o complementaries realitzades durant l’escola matinera o el menjador.
- Desplaçaments
Per a la concessió de la quantia a subvencionar, s’aplicaran els criteris següents:
1. L’import màxim per menjador escolar serà de 8€ per alumne/a del Centre.
2. L’import màxim per activitats extraescolars, sortides culturals, escola matinera serà de 16€ per alumne/a del Centre.
7. TERMINI I LLOC DE PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS I DOCUMENTACIÓ.
Les sol·licituds es poden presentar des del dia següent de l’aprovació d’aquestes bases i fins el 29 de juny de 2018.
Les persones interessades que compleixin els requisits poden presentar les sol·licituds, adreçades a l’Ajuntament de Muro, juntament amb la documentació, al Registre Municipal d’aquest Ajuntament.
8. DOCUMENTACIÓ A PRESENTAR.
Una única instància normalitzada del curs 2017-18 per al conjunt d’activitats, amb la següent documentació:
a) Si és una persona jurídica, fotocòpia del document constitutiu de l’entitat i dels seus estatuts socials, degudament inscrits al registre corresponent, i acreditació de la representació amb què actua la seva representació legal. Si ja han estat beneficiaris d’alguna subvenció per part de l’Ajuntament de Muro, aquesta documentació no s’ha de tornar a presentar.
b) Informació comptable, ingressos i despeses del darrer any.
c) Pressupost ingressos i despeses exercici vigent.
d) Descripció del programa/projecte que s’ha de realitzar, en la qual han de figurar, com a mínim:
1. Cursos als quals es dirigeix, amb el nombre d’unitats i d’alumnat per cada curs i cicle i el total. En el cas d’activitat oberta al barri especificar el nombre d’alumnat participants i nom de les entitat i/o altres centres participants.
2. Durada de l’activitat i dates en què es realitzarà.
3. En les activitats escolars, professorat que hi participa(nom i llinatges, curs i/o assignatura).
e) Pressupost global del programa detallat (segons model de l’annex), on figuri la quantitat sol·licitada.
f) Declaració expressa en què es facin constar, si s’escau, de totes les subvencions sol·licitades i/o concedides per altres administracions públiques per a la mateixa finalitat.
g) Declaració d’estar al corrent de les obligacions amb les obligacions tributàries i de la Seguretat Social imposades per la normativa vigent, i de no trobar-se sotmesa a cap procediment de reintegrament de subvencions públiques o cap procediment sancionador.
h) Certificat bancari de les dades del compte corrent de l’entitat on se sol·licita que s’efectuï l’ingrés de la subvenció que, si s’escau, es concedeixi. Si ja han estat beneficiaris d’alguna subvenció per part de l’Ajuntament de Muro, aquesta documentació no s’ha de tornar a presentar.
La documentació corresponent als annexes que acompanyen aquestes bases.
9. ÒRGANS COMPETENTS PER INSTRUIR I RESOLDRE EL PROCEDIMENT.
L’òrgan instructor són els serveis administratius municipals encarregats de l’Àrea d’Educació.
L’òrgan competent per a la concessió de les subvencions és la Junta de Govern municipal
10. CRITERI DE VALORACIÓ DE LES SOL·LICITUDS I REGLES GENERALS PER DETERMINAR L’IMPORT DE LA SUBVENCIÓ.
Es realitzarà una avaluació global del projecte tenint en compte el número de persones associades, el nombre d’activitats realitzades i les despeses per a la realització del projecte de les Associacions.
La Junta de Govern establirà l’import de la subvenció, d’acord amb els límits de consignació pressupostària existents i segons el volum de peticions rebudes, sense que l’import de la subvenció superi el 80% del cost total de l’actuació subvencionada.
11. REGLES GENERALS SOBRE COM LA PERSONA BENEFICIÀRIA HA DE JUSTIFICAR EL COMPLIMENT DE LA FINALITAT PER A LA QUAL ES CONCEDEIX LA SUBVENCIÓ I L’APLICACIÓ DEL FONS PERCEBUT.
Són d’aplicació les regles generals previstes a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i les bases d’execució del pressupost de l’Ajuntament de Muro per a l’exercici de 2018, sobre la justificació del compliment de la finalitat per a la qual es concedeix la subvenció i l’aplicació dels fons percebuts.
Per justificar la subvenció s’ha de presentar la següent documentació:
- Memòria econòmica, justificant la quantitat atorgada, amb aportació de factures, rebuts, contractes, compromisos ferms o altres document de valor probatori originals o fotocòpies acarades, que acreditin que la inversió s’ha realitzat i s’ha destinat als fins per als quals s’ha concedit la subvenció.
- Certificat d’estar al corrent amb les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social
12. COMPATIBILITAT DE LA SUBVENCIÓ AMB ALTRES AJUDES QUE PUGUIN OBTENIR-SE PER AL MATEIX FI.
Les subvencions objecte d’aquestes bases són compatibles amb altres ajudes o subvencions concedides per altres administracions públiques o ens privats, si l’import total subvencionat per les administracions públiques no supera el cost total de l’activitat.
Les entitats beneficiàries tenen l’obligació de comunicar a la Regidoria d’Educació l’obtenció de qualsevol subvenció o ajuda per a la mateixa finalitat procedent de qualsevol administració o ens privat, siguin nacionals o internacionals.
13. NORMATIVA COMPLEMENTÀRIA.
Per a tot el que no preveuen aquestes bases ho és la Llei 38/2003, general de subvencions.
14. ANNEXOS.
Instància i impresos d’acord amb el model de subvenció.
ANNEX I
SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ
Dades del/de la representant.................................................................
Cognoms i nom........................................... NIF.......................................
En qualitat de.............................................................................
Dades de la persona o entitat sol·licitant______________________________________________
Sol·licitant .............................................................. CIF....................................
Adreça ............................................................ Municipi............................................
Telèfon Fax .................................................................. Adreça Postal...............................................
SOL·LICIT
Una subvenció d’acord amb la convocatòria de subvencions adreçades a Associacions de pares i mares i a centres escolars d’educació infantil, primària i secundària per al curs 2017-2018.
I DECLAR:
1. Que són certes les dades que consten en aquesta sol·licitud i en els documents que l’acompanyen.
2. Que compleixo i accepto tots el requisits exigits a les bases específiques reguladores de la convocatòria de subvencions.
Sgt,
.................................................................... de................................................ de 2018
SR. BATLE DE L’AJUNTAMENT DE MURO
ANNEX II
PRESSUPOST
Dades del/de la representant
Cognoms i nom .................................................................. NIF......................................
En qualitat de...................................................................................
Dades del sol·licitan
Sol·licitant .............................................................. CIF.................................................
Adreça ...........................................................Municipi.....................................................
Telèfon Fax .................................................. Adreça Postal...........................................
INGRESSOS DEL PROJECTE
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL: |
DESPESES DEL PROJECTE*
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL: |
* El pressupost de despeses ha de coincidir amb les factures presentades a la justificació.
Muro, de de 2018
Signat,
El/la representant del centre.
ANNEX III
RELACIÓ ALUMNAT MATRICULAT AL CENTRE
Dades del/de la representant
Cognoms i nom............................................................. NIF......................................
En qualitat de.....................................................................
Dades del sol·licitant
Sol·licitant......................................... CIF..............................................
Adreça ................................................. Municipi......................................
Telèfon Fax............................................... Adreça Postal...............................................
CERTIFIC
Que el nombre de matriculats per curs és el següent:
CURS |
Nº alumnat MATRICULATS |
EDUCACIÓ INFANTIL |
|
0-3 anys |
|
4 anys |
|
5 anys |
|
EDUCACIÓ PRIMÀRIA |
|
1 curs |
|
2 curs |
|
3 curs |
|
4 curs |
|
5 curs |
|
6 curs |
|
EDUCACIÓ SECUNDÀRIA |
|
1r ESO |
|
2r ESO |
|
3 r ESO |
|
4 r ESO |
|
1r BATXILLER |
|
2n BATXILLAR |
|
CFGM |
|
TOTAL alumnat CENTRE |
|
Muro, de de 2018
Signat,
El/la representant del centre.
ANNEX IV
RELACIÓ DE JUSTIFICANTS
FACTURA |
NÚMERO |
DATA |
QUANTITAT |
DATA PAGAMENT |
ACTIVITAT |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL: |
Aquest compte justificatiu correspon al cost total definitiu de l'ajuda a dalt indicada, els justificants de la qual s'adjunten annexos en aquesta relació.
Muro, a de de 2018
El/la representant del centre o entitat
SEGON. Autoritzar la despesa de 20.000€ a càrrec de l’aplicació pressupostària 3260.48902 i 6.000€ a càrrec de l’aplicació pressupostària 3260.48906 del pressupost de despeses de 2018.
TERCER. Publicar les Bases al BOIB, al tauler d’edictes i a la pàgina web de la Corporació.
Muro, 29 de maig de 2018
El batle
Martí Fornés Carbonell