Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
AGÈNCIA BALEAR DE L'AIGUA I LA QUALITAT AMBIENTAL
Núm. 5666
Acord del Consell d’Administració de l’Agència Balear de l’Aigua i de la Qualitat Ambiental pel qual es delega en el director gerent l’exercici de les competències de l’òrgan de contractació en determinats expedients tramitats per emergència
El Consell d’Administració de l’Agència Balear de l’Aigua i de la Qualitat Ambiental, en data 23 de maig de 2018, va adoptar els següents acords:
1.- L’article 120 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic regula la tramitació d’emergència dels expedients de contractació:
“El órgano de contratación, sin obligación de tramitar expediente de contratación, podrá ordenar la ejecución de lo necesario para remediar el acontecimiento producido o satisfacer la necesidad sobrevenida, o contratar libremente su objeto, en todo o en parte, sin sujetarse a los requisitos formales establecidos en la presente ley, incluso el de la existencia de crédito suficiente“
2.- L’apartat primer l’article 14 del Decret 100/2015, de 18 de desembre, pel qual s’aproven els Estatuts de l’Agència Balear de l’Aigua i de la Qualitat Ambiental enumera les funcions que corresponen al Consell d’Administració, entre les quals hi figura:
“Ser l’òrgan de contractació de l’entitat i aprovar els plecs de condicions particulars i els plecs de condicions tècniques que han de regir la contractació, com també els projectes d’obres i pressuposts de projectes, adquisicions, estudis i serveis de l’entitat.”
3.- L’apartat segon de l’ article 14 , disposa que el Consell d’Administració, per complir millor les seves funcions, pot delegar amb caràcter permanent o temporal, una part en el president o presidenta, vicepresident o vicepresidenta, o en el director gerent determinades competències que li hi corresponen, entre les quals hi figura les de l’òrgan de contractació.
4.- Per motius d’eficàcia i eficiència, es considera convenient delegar en el director gerent l’exercici de la competència que correspon a l’òrgan de contractació per poder declarar l’emergència de determinats expedients, així com ordenar l’execució de l’estrictament necessari per reparar l’esdeveniment produït en els termes establerts a l’article 120 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre.
En atenció amb l’establert a l’article 9 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de Règim jurídic del sector públic, que regula la delegació de l’exercici de les competències entre òrgans de la mateixa Administració i l’article 25 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de Règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, que regula la figura de la delegació interorgànica, el Consell d’Administració adopta el següent
ACORD
Primer: Delegar en el director gerent de l’Agència Balear de l’Aigua i de la Qualitat Ambiental l’exercici de les competències que segons la legislació aplicable corresponen a l’òrgan de contractació per declarar l’emergència i ordenar l’execució de l’estrictament necessari per reparar l’esdeveniment produït en els termes establerts a l’article 120 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, i en els següents casos:
En aquest cas les actuacions que es duran a terme seran les imprescindibles per aturar els efectes perjudicials produïts sobre les persones i per reprendre el servei mínim.
Segon.- Acordar la publicació d’aquest acord en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma.
Palma, 28 de maig de 2018
El Director gerent
Antoni Garcías Coll