Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

AGÈNCIA BALEAR DE L'AIGUA I LA QUALITAT AMBIENTAL

Núm. 5666
Acord del Consell d’Administració de l’Agència Balear de l’Aigua i de la Qualitat Ambiental pel qual es delega en el director gerent l’exercici de les competències de l’òrgan de contractació en determinats expedients tramitats per emergència

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Consell d’Administració de l’Agència Balear de l’Aigua i de la Qualitat Ambiental, en data 23 de maig  de 2018, va adoptar els següents acords:

1.- L’article 120 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic regula la tramitació d’emergència dels expedients de contractació:

El órgano de contratación, sin obligación de tramitar expediente de contratación, podrá ordenar la ejecución de lo necesario para remediar el acontecimiento producido o satisfacer la necesidad sobrevenida, o contratar libremente su objeto, en todo o en parte, sin sujetarse a los requisitos formales establecidos en la presente ley, incluso el de la existencia de crédito suficiente

2.- L’apartat primer l’article 14 del Decret 100/2015, de 18 de desembre, pel qual s’aproven els Estatuts de l’Agència Balear de l’Aigua i de la Qualitat Ambiental enumera les funcions que corresponen al Consell d’Administració, entre les quals hi figura:

Ser l’òrgan de contractació de l’entitat i aprovar els plecs de condicions particulars i els plecs de condicions tècniques que han de regir la contractació, com també els projectes d’obres i pressuposts de projectes, adquisicions, estudis i serveis de l’entitat.”

3.- L’apartat segon de l’ article 14 , disposa que el Consell d’Administració, per complir millor les seves funcions, pot delegar amb caràcter permanent o temporal, una part en el president o presidenta, vicepresident o vicepresidenta, o en el director gerent determinades competències que li hi corresponen, entre les quals hi figura les de l’òrgan de contractació.  

4.-  Per motius d’eficàcia i eficiència, es considera convenient delegar en el  director gerent  l’exercici de la competència que correspon a l’òrgan de contractació per poder declarar l’emergència de determinats expedients, així com ordenar l’execució de l’estrictament necessari per reparar l’esdeveniment produït en els termes establerts a l’article 120 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre.

En atenció amb l’establert a l’article 9 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de Règim jurídic del sector públic, que regula la delegació de l’exercici de les competències entre òrgans de la mateixa Administració i l’article 25 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de Règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, que regula la figura de la delegació interorgànica,  el Consell d’Administració adopta el següent

ACORD

Primer: Delegar en el director gerent de l’Agència Balear de l’Aigua i de la Qualitat Ambiental l’exercici de les competències que segons la legislació aplicable corresponen a l’òrgan de contractació per declarar l’emergència i ordenar l’execució de l’estrictament necessari per reparar l’esdeveniment produït en els termes establerts a l’article 120 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, i en els següents casos:

  • Quan l’import de la despesa prevista per reparar l’esdeveniment produït no superi 100.000 euros, ( IVA inclòs). 
  • Quan el dany produït afecti a tercers,  al personal o instal·lacions d’ABAQUA i al medi ambient.

En aquest cas les actuacions que es duran a terme seran les imprescindibles per aturar els efectes perjudicials produïts sobre les persones i per reprendre el servei mínim.

 Segon.- Acordar la publicació d’aquest acord en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma.

Palma, 28 de maig de 2018

 El Director gerent

Antoni Garcías Coll