Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció primera. Contractació Pública

AJUNTAMENT D'ESPORLES

Núm. 5558
Aprovació Plec de cláusules administratives particulars per a contracte de subministrament, a l'Ajuntament d'Esporles, de vehicle elèctric, per procediment obert i simplificat

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per Decret de Batlia 373 de dia 21 de maig de 2018, es va aprobar el següent:

PLEC DE CLÀUSULES ADMINISTRATIVES PARTICULARS PER A CONTRACTE D'OBRES PER PROCEDIMENT OBERT SIMPLIFICAT

Expedient núm.         /2018

ÍNDEX DE DOCUMENTS

DOCUMENT

1

QUADRE RESUM DEL MODEL DE PLEC DE CLÀUSULES ADMINISTRATIVES PARTICULARS

2

PLEC DE CLÀUSULES ADMINISTRATIVES PARTICULARS

3

ANNEX: MODEL DE DECLARACIÓ RESPONSABLE

QUADRE RESUM MODELO DE PLEC DE CLÀUSULES ADMINISTRATIVES PARTICULARS

A. PODER ADJUDICADOR

ADMINISTRACIÓ CONTRACTANT:

AJUNTAMENT D’ESPORLES

ÒRGAN DE CONTRACTACIÓ:

Batlia

SERVEI GESTOR:

SECRETARIA

Data Resolució d'inici de l'expedient de contractació:

Perfil de contractant: www.esporles.cat

Direcció de l'òrgan de contractació: Plaça de l’Ajuntament, 1

Correu electrònic de l'òrgan de contractació mramon@esporles.cat

B. PROCEDIMENT D'ADJUDICACIÓ

Nombre d'Expedient

Tipus de Contracte:

SUBMINISTRAMENT

Tipus de Procediment

OBERT SIMPLIFICAT

Tramitació:

ORDINÀRIA

Tramitació anticipada:

□SI    xNO

Forma de presentació d'ofertes:

xManual         □Electrònica          □Manual i Electrònica

Cap recurs especial: □SI    xNO

Contracte subjecte a regulació harmonitzada: □SI   xNO

Definició de l'objecte del contracte:

ADQUISICIÓ VEHICLE ELÈCTRIC

D. PRESSUPOSTO BASE DE LICITACIÓ

Pressupost base IVA exclòs:

23.381,43  €

Tipus d'IVA aplicable:

21%

Pressupost base IVA inclòs: 28.300

Aplicació pressupostària:   150.62400

                   

E. VALOR ESTIMAT

Pressuposto base de licitació (IVA exclòs)

23.381,43 euros

Import de les modificacions previstes (IVA exclòs):

0

Import de les opcions eventuals (IVA exclòs):

0

Import de les cosines pagaderes als licitadors (IVA exclòs):

0

Pròrroga (IVA exclòs):

0

TOTAL VALOR ESTIMAT:

28.300 euros

F. RÈGIM DE FINANÇAMENT

Comunitat Autònoma

Ajuntament

Uns altres

0

0

100

G. ANUALITATS

Exercici

A càrrec de l'Adm. CCAA

A càrrec de l'Ajuntament

A càrrec d'uns altres

TOTAL

2018

             

100

100

                                              
                                                                         

TOTAL             

                                                              

H. TERMINI D'EXECUCIÓ

I. PRÒRROGA

□SI        XNO

J. TERMINI DE GARANTIA

3 mesos

Durada màxima:

01 any

K. ADMISSIBILITAT DE VARIANTS

□SI, vinya clàusula 11                                 xNO

L. CONDICIONS ESPECIALS D'EXECUCIÓ

xSI, vinya clàusula 20                                  □NO

M. REVISIÓ DE PREUS

□SI    xNO  

N. GARANTIES

PROVISIONAL : no

ASCENDEIX A ___________%.

DEFINITIVA : SI

ASCENDEIX A 5 %.

COMPLEMENTÀRIA: no

ASCENDEIX A ___________%

O. ADSCRIPCIÓ OBLIGATÒRIA DE MITJANS

□SI, vinya clàusula 8                                  xNO

P. SUBROGACIÓ

□SI    xNO

Q. SUBCONTRACTACIÓ

X SI, vinya clàusula 22                                  □NO

R. MODIFICACIONS CONTRACTUALS PREVISTES

xSI, vinya clàusula 23                                   □NO

S. DADES DE FACTURACIÓ

Entitat contractant

Ajuntament d’eEsporles

PLEC DE CLÀUSULES ADMINISTRATIVES PARTICULARS PER A CONTRACTE DE SUBMINISTRAMENT PER PROCEDIMENT OBERT SIMPLIFICAT

CLÀUSULA PRIMERA. Objecte i qualificació

1.1 Descripció de l'objecte del contracte

L'objecte del contracte és l'execució de les obres corresponents al projecte:

Objecte:

Contracte de subministrament de vehicle elèctric per la Brigada local, per tal de donar la correcta cobertura al servei municipal.

La necessitat que s'ha de satisfer amb el contracte és:

La naturalesa i extensió de les necessitats que pretenen cobrir-se amb el contracte venen determinades als Plecs de Prescripcions Tècniques elaborats pels Serveis Tècnics municipals.

El contracte definit té la qualificació de contracte administratiu de subministrament, d'acord amb l'article 16 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, per la qual es traslladen a l'ordenament jurídic espanyol les Directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014.

 

CLÀUSULA SEGONA. Procediment de Selecció i Adjudicació

La forma d'adjudicació de contracte serà el procediment obert simplificat, en el qual tot empresari interessat podrà presentar una proposició, quedant exclosa tota negociació dels termes del contracte amb els licitadors.

L'adjudicació del contracte es realitzarà utilitzant una pluralitat de criteris d'adjudicació objectius de conformitat amb el que s'estableix en la clàusula desena.

CLÀUSULA TERCERA. Perfil de contractant

Amb la finalitat d'assegurar la transparència i l'accés públic a la informació relativa a la seva activitat contractual, i sense perjudici de la utilització d'altres mitjans de publicitat, aquest Ajuntament compta amb el Perfil de Contractant al qual es tindrà accés segons les especificacions que es regulen a la pàgina web següent: www.esporles.cat

CLÀUSULA QUARTA. Pressuposat Base de Licitació i valor estimat del contracte

El Pressuposat Base de Licitació en el temps de durada del contracte és de 28.300 euros

El valor estimat del contracte ascendeix a la quantia de 23.381,43 euros (IVA exclòs).

CLÀUSULA CINQUENA. Existència de crèdit

Les obligacions econòmiques del contracte s'abonaran amb càrrec a les següents aplicacions pressupostàries, si escau:

Anualitat

Aplicació pressupostària

Import

2018

150.62400

28.300

El contracte s'abonarà amb càrrec a l'aplicació a dalt indicada del pressupost municipal, en la qual existeix crèdit suficient que es reté.

CLÀUSULA SISENA. Revisió de preus

No es permet  la revisió de preus.

CLÀUSULA SETENA. Termini de lliurament i Emplaçament

El termini de llirament i lloc d'execució de cadascun dels lots serà:

Lot

Termini d'execució

Emplaçament

1

01 mes des de la formalització del contracte

Plaça Ajuntament, 01 (Esporles )

CLÀUSULA VUITENA. Acreditació de l'Aptitud per Contractar

Podran presentar proposicions les persones naturals o jurídiques, espanyoles o estrangeres, que tinguin plena capacitat d'obrar, no estiguin incurses en prohibicions de contractar, i acreditin la seva solvència econòmica, financera i tècnica o professional.

1. La capacitat d'obrar dels empresaris i la no concurrència de prohibicions de contractar s'acreditarà mitjançant la inscripció en el Registre Oficial de Licitadors i Empreses Classificades del Sector Públic.

La inscripció en el Registre Oficial de Licitadors i Empreses Classificades del Sector Públic acredita, a tenor de l'en ell reflectit i excepte prova en contrari, les condicions d'aptitud de l'empresari quant a la seva personalitat i capacitat d'obrar, representació, habilitació professional o empresarial, solvència econòmica i financera i tècnica o professional, classificació i altres circumstàncies inscrites, així com la concurrència o no concurrència de les prohibicions de contractar que hagin de constar en aquest.

2. La solvència de l'empresari:

2.1 La solvència econòmica i financera de l'empresari haurà d'acreditar-se per un o varis dels mitjans següents,

a. Volum anual de negocis, o bé volum anual de negocis en l'àmbit al qual es refereixi el contracte, referit al millor exercici dins dels tres últims disponibles en funció de les dates de constitució o d'inici d'activitats de l'empresari i de presentació de les ofertes per import igual o superior a 20.000 euros.

b) En els casos en què resulti apropiat, justificant de l'existència d'un segur de responsabilitat civil per riscos professionals per import igual o superior a 100.000euros, que cobreixi almenys següents riscos professionals un termini mínim de vigència de 1 any  (o data de venciment).

c. Patrimoni net, o bé ràtio entre actius i passius, al tancament de l'últim exercici econòmic pel qual estigui vençuda l'obligació d'aprovació de comptes anuals per import igual o superior a 20.000 euros.

2.2. En els contractes d'obres, la solvència tècnica de l'empresari haurà de ser acreditada per un o varis dels mitjans següents

a) Relació dels subministraments executades en el curs dels cinc últims anys, que siguin d'aquest grup o subgrup de classificació que el corresponent al contracte o del grup o subgrup més rellevant per al contracte si aquest inclou treballs corresponents a diferents subgrups, l'import anual dels quals acumulat l'any de major execució sigui igual o superior al 70% de l'anualitat mitjana del contracte, avalada per certificats de bona execució.

b) Indicació del personal tècnic o organismes tècnics, integrades o no en l'empresa, dels quals aquesta disposi per a l'execució de les obres.

c) Títols acadèmics i professionals de l'empresari i dels directius de l'empresa i, en particular, del responsable o responsables de les obres així com dels tècnics encarregats directament d'aquesta, sempre que no s'avaluïn com un criteri d'adjudicació.

d) En els casos adequats, indicació de les mesures de gestió mediambiental que l'empresari podrà aplicar en executar el contracte

e) Declaració sobri la plantilla mitjana anual de l'empresa i del nombre de directius durant els tres últims anys.

f) Declaració indicant la maquinària, material i equip tècnic del qual es disposarà per a l'execució de les obres, a la qual s'adjuntarà la documentació acreditativa pertinent quan li sigui requerit pels serveis depenents de l'òrgan de contractació.

CLÀUSULA NOVENA. Presentació de Proposicions i Documentació Administrativa

9.1 Condicions prèvies

Les proposicions dels interessats hauran d'ajustar-se als plecs i documentació que regeixen la licitació, i la seva presentació suposa l'acceptació incondicionada per l'empresari del contingut de la totalitat de les seves clàusules o condicions, sense excepció o reserva alguna.

Cada entitat licitadora no podrà presentar més d'una proposició, ni subscriure cap proposta en unió temporal amb uns altres si ho ha fet individualment o figurar en més d'una unió temporal. La infracció d'aquestes normes donarà lloc a la no admissió de totes les propostes per ell subscrites.

9.2 Lloc i termini de presentació d'ofertes

Presentació Manual

Per a la licitació del contracte actual, no s'exigeix la presentació d'ofertes utilitzant mitjans electrònics a causa de “c) Cuando la utilización de medios electrónicos requiera equipos ofimáticos especializados de los que no disponen generalmente los órganos de contratación.

Les ofertes es presentaran exclusivament en el registre de l'Ajuntament amb domicili a Plaça Ajuntament, 1, en horari de 8 h a 14 h, dins del termini de 20 dies hàbils comptats a partir de l'endemà al de publicació de l'anunci de licitació en el Perfil de contractant.

9.3. Informació als licitadors

Quan calgui sol·licitar la informació addicional o complementària a què es refereix l'article 138 de la LCSP, l'Administració contractant haurà de facilitar-la, almenys, sis dies abans que finalitzi el termini fixat per a la presentació d'ofertes, sempre que aquesta petició es presenti amb una antelació mínima de dotze dies respecte d'aquella data. Aquesta sol·licitud s'efectuarà al nombre de fax o a l'adreça de correu electrònic previst en l'anunci de licitació.

9.4 Contingut de les proposicions

Solament Criteris Avaluables de forma Automàtica

Les proposicions per prendre part en la licitació es presentaran en un sobre tancat, signats pel licitador, en els quals es farà constar la denominació del sobre i la llegenda «Proposició per licitar a la contractació del subministrament del vehicle elèctric ». La denominació dels sobres és la següent:

SOBRE «A»

DOCUMENTACIÓ ADMINISTRATIVA

a) Declaració Responsable del licitador indicativa del compliment de les condicions establertes legalment per contractar amb l'Administració.

La declaració responsable es presentarà conforme al model inclòs en l'Annex del present plec.

En cas que l'adscripció de mitjans exigida es compleixi amb mitjans externs al licitador, haurà de presentar-se una declaració responsable pel licitador i per cadascun dels mitjans adscrits a l'execució del contracte.

Si diverses empreses concorren constituint una unió temporal, cadascuna de les quals la componen haurà d'acreditar la seva personalitat, capacitat i solvència, presentant totes i cadascuna presentar la corresponent declaració responsable.

SOBRE “B”

PROPOSICIÓ ECONÒMICA I DOCUMENTACIÓ QUANTIFICABLE DE FORMA AUTOMÀTICA

1. Proposició econòmica

Es presentarà conforme al següent model:

« _________________________, amb domicili a l'efecte de notificacions a _____________, ____________________, núm. ___, amb NIF núm. _________, en representació de l'Entitat ___________________, amb NIF núm. ___________, assabentat de l'expedient per a la contractació de les obres de ___________ per procediment obert simplificat, anunciat en el Perfil de contractant, faig constar que conec el Plec que serveix de base al contracte i ho accepto íntegrament, prenent part de la licitació i comprometent-me a dur a terme l'objecte del contracte per l'import de ____________ euros i ___________ euros corresponents a l'Impost sobre el Valor Afegit.

A ____________, a ___ de ________ de 20__.

Signatura del candidat,

Signat: _________________.».

b)Documents relatius a l'oferta, diferents del preu, que s'hagin de quantificar de forma automàtica.

La valoració s’efectuarà donant-li 20 punts a la millor oferta, puntuant-se la resta de forma proporcional. Només s’admetran millores en els següents aspectes:

PUENTE LEGEND 1130 MM AZUL FORMADO POR:

16 módulos leds solaris principal azul

2 módulos frontales leds solaris luz pare rojos

2 módulos posteriores leds ambar intermitentes

Juego pies para barras, cable manguera 12 v

AS-320DIG SIRENA 100 W 12 V TRES SONIDOS

MICROFONO M ANDO CAN BUS 12 V

ALTAVOZ 100 W

BOTONERA CONTROL CON 10 TECLAS

INSTALACION

ROTULACIÓN POLICIAL SEGÚN NORMATIVA

LEGALIZACIÓN E INSCRIPCION EN FICHA TÉCNICA

CLÀUSULA DESENA. Criteris d'Adjudicació

Per a la valoració de les proposicions i la determinació de la millor oferta s'atendrà a una pluralitat de criteris d'adjudicació sobre la base de la millor relació qualitat-preu.

A. Criteris quantificables automàticament, es puntuaran en ordre decreixent:

Preu De 0 fins a 80 punts.

80 *   (preu licitat - preu ofertat)

         _______________________

       (preu licitat- preu menor ofertat)

De 0 fins a 20 punts

PUENTE LEGEND 1130 MM AZUL FORMADO POR:

16 módulos leds solaris principal azul: 02 punts

2 módulos frontales leds solaris luz pare rojos 02 punts

2 módulos posteriores leds ambar intermitentes 02 punts

Juego pies para barras, cable manguera 12 v 02 punts

AS-320DIG SIRENA 100 W 12 V TRES SONIDOS 02 punts

MICROFONO M ANDO CAN BUS 12 V 02 punts

ALTAVOZ 100 W 02 punts

BOTONERA CONTROL CON 10 TECLAS 02 punts

INSTALACION 02 punts

ROTULACIÓN POLICIAL SEGÚN NORMATIVA 01 punt

LEGALIZACIÓN E INSCRIPCION EN FICHA TÉCNICA 01 punt

CLÀUSULA ONZENA. Admissibilitat de Variants

NO s'admeten variants.

CLÀUSULA DOTZENA. Ofertes anormalment baixes

Quan en aplicació dels paràmetres establerts en els criteris de valoració de les ofertes, alguna d'elles estigui incursa en presumpció d'anormalitat, es concedirà als licitadors afectats un termini de cinc dies hàbils perquè puguin presentar una justificació adequada de les circumstàncies que els permeten executar aquesta oferta en aquestes condicions, amb els criteris que s'assenyalen sobre aquest tema en l'article 149.4 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, per la qual es traslladen a l'ordenament jurídic espanyol les Directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014.

Rebudes les justificacions, la Mesa sol·licitarà un informe tècnic, generalment al funcionari que hagi realitzat el plec de prescripcions tècniques, el projecte o l'estudi econòmic del contracte, o a tots en conjunt, que analitzi detalladament les motivacions que hagi argumentat el licitador per poder mantenir la seva oferta.

En tot cas, es rebutjaran les ofertes si es comprova que són que són anormalment baixes perquè vulneren la normativa sobri subcontractació o no compleixen les obligacions aplicables en matèria mediambiental, social o laboral, nacional o internacional, incloent l'incompliment dels convenis col·lectius sectorials vigents.

A la vista de les justificacions dels contractistes l'oferta dels quals hagi estat classificada com a desproporcionada i de l'informe tècnic municipal que les analitzi, la Mesa de Contractació, proposarà a l'òrgan de contractació motivadament l'admissió de l'oferta o la seva exclusió.

CLÀUSULA TRETZENA. Preferències d'Adjudicació en cas d'Empats

Quan després d'efectuar la ponderació de tots els criteris de valoració establerts  de què es tracti, es produeixi un empat en la puntuació atorgada a dues o més ofertes, s'utilitzaran els criteris establerts a l’article 147.2 LCSP.

La documentació acreditativa dels criteris de desempat a què es refereix el present apartat serà aportada pels licitadors al moment en què es produeixi l'empat, i no amb caràcter previ.

CLÀUSULA CATORZENA. Mesa de contractació

La Mesa de contractació serà l'òrgan competent per efectuar la valoració de les ofertes i qualificar la documentació administrativa, i actuarà conforme al previst en l'article 326 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, per la qual es traslladen a l'ordenament jurídic espanyol les Directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014 i en el Reial decret 817/2009, de 8 de maig, pel qual es desenvolupa parcialment la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de Contractes del Sector Públic, desenvolupant les funcions que en aquests s'estableixen.

La Mesa de Contractació, d'acord amb l'establert en el punt 7 de la Disposició Addicional Segona de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, per la qual es traslladen a l'ordenament jurídic espanyol les Directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014, estarà presidida per un membre de la Corporació o un funcionari d'aquesta, i formaran part d'ella, com a vocals, el Secretari o, si escau, el titular de l'òrgan que tingui atribuïda la funció d'assessorament jurídic, i l'Interventor, o, si escau, el titular de l'òrgan que tingui atribuïdes la funció de control econòmic-pressupostari, així com aquells altres que es designin per l'òrgan de contractació entre el personal funcionari de carrera o personal laboral al servei de la Corporació, o membres electes d'aquesta, sense que el seu nombre, en total, sigui inferior a tres. Els membres electes que, si escau, formin part de la Mesa de contractació no podran suposar més d'un terç del total de membres d'aquesta. Actuarà com a Secretari un funcionari de la Corporació.

La seva composició es publicarà a través del perfil de contractant en publicar l'anunci de licitació o bé es farà pública amb caràcter previ a la seva constitució a través d'un Anunci específic en el citat perfil.

CLÀUSULA QUINZENA. Obertura de Proposicions

La Mesa de Contractació es constituirà el tercer dia hàbil després de la finalització del termini de presentació de les proposicions.

La mesa de contractació procedirà a l'obertura dels Sobres «A», que contenen la documentació administrativa, la proposició econòmica i documentació quantificable de forma automàtica.

Després de la lectura de  les proposicions, i prèvia exclusió de les ofertes que no compleixin els requeriments, la Mesa procedirà a l'avaluació i classificació de les ofertes.

A la vista del resultat, la Mesa de Contractació proposarà a l'adjudicatari del contracte.

Realitzada la proposta d'adjudicació, la mesa de contractació procedirà, en aquest acte, a comprovar en el Registre Oficial de Licitadors i Empreses Classificades que l'empresa està degudament constituïda, que el signant de la proposició té poder bastant per formular l'oferta, ostenta la solvència econòmica, financera i tècnica o, si escau la classificació corresponent i no està incursa en cap prohibició per contractar.

D'acord amb el que es disposa en l'article 139.1 LCSP, la  presentació de les proposicions suposa l'autorització a la taula i a l'òrgan de contractació per consultar les dades recollides en el Registre Oficial de Licitadors i Empreses Classificades del Sector Públic o en les llistes oficials d'operadors econòmics en un Estat membre de la Unió Europea.

CLÀUSULA SETZENA. Requeriment de Documentació

En aquest acte, la mesa de contractació requerirà, mitjançant comunicació electrònica, al licitador que hagi presentat la millor oferta perquè, dins del termini de set dies hàbils des de la data de l'enviament de la comunicació, constitueixi la garantia definitiva, així com perquè aportació el compromís al qual es refereix l'article 75.2 de la LCSP i la documentació justificativa de què disposa efectivament dels mitjans que s'hagués compromès a dedicar o adscriure a l'execució del contracte conforme a l'article 76.2 de la LCSP.

En cas que en el termini atorgat a aquest efecte el candidat proposat com a adjudicatari no presenti la garantia definitiva, s'efectuarà proposta d'adjudicació a favor del següent candidat en puntuació, atorgant-li el corresponent termini per constituir la citada garantia definitiva.

CLÀUSULA DISSETENA. Garantia Definitiva

El licitador que hagués presentat la millor oferta haurà d'acreditar la constitució de la garantia d'un 5% del preu final, exclòs l'Impost sobre el Valor Afegit.

Aquesta garantia podrà prestar-se en alguna de les següents formes:

a) En efectiu o en valors, que en tot cas seran de Deute Públic, amb subjecció, en cada cas, a les condicions establertes en les normes de desenvolupament d'aquesta Llei. L'efectiu i els certificats d'immobilització dels valors anotats es dipositaran en la Caixa General de Dipòsits o en les seves sucursals enquadrades en les Delegacions d'Economia i Hisenda, o en les Caixes o establiments públics equivalents de les Comunitats Autònomes o Entitats locals contractants davant les quals hagin de fer efecte, en la forma i amb les condicions que les normes de desenvolupament d'aquesta Llei estableixin, sense perjudici del que es disposa per als contractes que se celebrin a l'estranger.

b) Mitjançant aval, prestat en la forma i condicions que estableixin les normes de desenvolupament d'aquesta Llei, per algun dels bancs, caixes d'estalvis, cooperatives de crèdit, establiments financers de crèdit i societats de garantia recíproca autoritzats per operar a Espanya, que haurà de dipositar-se en els establiments assenyalats en la lletra a) anterior.

c) Mitjançant contracte d'assegurança de caució, celebrat en la forma i condicions que les normes de desenvolupament d'aquesta Llei estableixin, amb una entitat asseguradora autoritzada per operar en el ram. El certificat de l'assegurança haurà de lliurar-se en els establiments assenyalats en la lletra a) anterior.

La garantia no serà retornada o cancel·lada fins que s'hagi produït el venciment del termini de garantia i compliment satisfactòriament el contracte.

Aquesta garantia respondrà als conceptes inclosos en l'article 110 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, per la qual es traslladen a l'ordenament jurídic espanyol les Directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014, i transcorregut un anydes de la data de terminació del contracte, sense que la recepció formal i la liquidació haguessin tingut lloc per causes no imputables al contractista, es procedirà, sense més demora, a la seva devolució o cancel·lació una vegada depurades les responsabilitats a què es refereix el citat article 110.

CLÀUSULA DIVUITENA. Adjudicació del Contracte

Presentada la garantia definitiva, en un termini no superior a 5 dies, es procedirà a adjudicar el contracte a favor del licitador proposat com a adjudicatari, procedint-se, una vegada adjudicat aquest, a la seva formalització.

En cas que en el termini atorgat a aquest efecte el candidat proposat com a adjudicatari no presenti la garantia definitiva, s'efectuarà proposta d'adjudicació a favor del següent candidat en puntuació, atorgant-li el corresponent termini per constituir la citada garantia definitiva.

L'adjudicació, que haurà de ser motivada, es notificarà als candidats o licitadors, havent de ser publicada en el perfil de contractant en el termini de 15 dies.

CLÀUSULA DINOVENA. Formalització del Contracte

El contracte es perfeccionarà amb la seva formalització.

La formalització del contracte en document administratiu s'efectuarà no més tard dels quinze dies hàbils següents a aquell en què es realitzi la notificació de l'adjudicació als licitadors i candidats; constituint aquest document títol suficient per accedir a qualsevol registre públic.

El contractista podrà sol·licitar que el contracte s'elevi a escriptura pública, corrent del seu càrrec les corresponents despeses.

Quan per causes imputables a l'adjudicatari no s'hagués formalitzat el contracte dins del termini indicat se li exigirà l'import del 3 per cent del pressuposat base de licitació, IVA exclòs, en concepte de penalitat, que es farà efectiu en primer lloc contra la garantia definitiva, si s'hagués constituït.

CLÀUSULA VINTENA. Condicions Especials d'Execució del Contracte

S'estableixen les següents condicions especials d'execució del contracte, d'acord amb l'establert en l'article 202 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic:

Tipus especial

Afavorir la formació en el lloc de treball

Descripció

Garantir la seguretat i la protecció de la salut en el lloc de treball i el compliment dels convenis col•lectius sectorials i territorials aplicables

CLÀUSULA VINT-I-UNENA. Drets i Obligacions de les Parts

21.1 Abonaments al contractista

En la factura s'inclouran, a més de les dades i requisits establerts en el Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació, els següents extrems previstos a l'apartat segon de la Disposició Addicional Trigesimosegunda de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, així com en la normativa sobri facturació electrònica:

a) Que l'òrgan de contractació és __________________.

b) Que l'òrgan administratiu amb competències en matèria de comptabilitat pública és ____________________________.

c) Que el destinatari és ____________________.

d) Que el codi DIR3 és ____________________.

e) Que l'oficina comptable és  _________________.

f) Que l'òrgan gestor és  ___________________.

g) Que la unitat tramitadora és  ______________.

El contractista haurà de presentar la factura en un registre administratiu. La factura haurà de presentar-se en format electrònic en els supòsits que fixa la Llei 25/2013, de 27 de desembre, d'Impuls a la Factura Electrònica i Creació del Registre Comptable de Factures del Sector Públic, en aquests casos la presentació de la factura en el Punt General d'Accés equival a la presentació en un registre administratiu.

D'acord amb l'establert en l'article 198 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, l'Administració tindrà obligació d'abonar el preu dins dels trenta dies següents a la data d'aprovació de les certificacions d'obres, sense perjudici de l'establert en l'a l'apartat 4 de l'article 210, i si es demorés, haurà d'abonar al contractista, a partir del compliment d'aquest termini de trenta dies els interessos de demora i la indemnització pels costos de cobrament en els termes previstos en la Llei 3/2004, de 29 de desembre, per la qual s'estableixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials.

22.3. Obligacions laborals, socials i de transparència

El contractista està obligat al compliment de la normativa vigent en matèria laboral i de seguretat social. Així mateix, està obligat al compliment del Reial decret Legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei General de drets de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social, de la Llei Orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, de la Llei 31/1995, de 8 de novembre, sobre efectiva de dones i homes, de la Llei 31/1995, de 8 de novembre, sobri Prevenció de Riscos Laborals, i del Reglament dels Serveis de Prevenció, aprovat per Reial decret 39/1997, de 17 de gener, així com de les normes que es promulguin durant l'execució del contracte.

L'empresa contractista està obligada a complir durant tot el període d'execució del contracte les normes i les condicions fixades en el conveni col·lectiu d'aplicació, si bé en tot cas, l'adjudicatari estarà obligat a complir les condicions salarials dels treballadors conforme al Conveni Col·lectiu sectorial d'aplicació.

Així mateix, de conformitat amb l'establert en l'article 4 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació i bon govern, l'adjudicatari del contracte està obligat a subministrar a l'Administració, previ requeriment, tota la informació necessària per al compliment de les obligacions previstes en la citada norma, així com en aquelles normes que es dictin en l'àmbit municipal.

21.4. Obligacions essencials que poden ser causa de resolució del contracte.

Tindran la condició d'obligacions essencials d'execució del contracte, les següents:

a. El compliment de la proposta de l'adjudicatari en tot allò que hagi estat objecte de valoració d'acord amb els criteris d'adjudicació establerts per al contracte.

b. Les obligacions establertes en el present plec de clàusules administratives particulars en relació amb la subcontractació.

c. Les obligacions establertes en el present plec de clàusules administratives particulars en relació amb l'adscripció de mitjans personals i materials a l'execució del contracte.

d. El compliment estricte de les mesures de seguretat i salut previstes en la normativa vigent i en el pla de seguretat i salut.

e. El pagament dels salaris als treballadors i la seva retenció d'IRPF, així com l'abonament puntual de les quotes corresponents a la Seguretat Social.

Per controlar el compliment d'aquestes obligacions contractuals essencials, l'adjudicatari ha de presentar trimestralment davant la unitat administrativa que ha tramitat el contracte, la següent informació:

— Els documents justificatius dels pagaments salarials i a la Seguretat Social, així com dels realitzats als subcontractistes.

— Informe especificativo de les actuacions que realitza per al compliment de les seves obligacions en matèria de seguretat i salut laboral, indicant les incidències que s'hagin produït sobre aquest tema en cada trimestre.

El responsable municipal del contracte elaborarà un informe sobri el compliment d'aquesta justificació. En aquest informe es farà també expressa referència al compliment de les obligacions indicades en aquesta clàusula en relació amb el personal que gestiona el contracte.

Sense aquest informe favorable no es donarà curs al pagament de la factura corresponent i s'iniciarà immediatament un expedient de penalització o de resolució del contracte, segons sigui procedent.

21.7 Despeses exigibles al contractista

Són de compte del contractista les despeses de l'anunci o anuncis de licitació i adjudicació, si escau, de la formalització del contracte, així com qualssevol uns altres que resultin d'aplicació, segons les disposicions vigents en la forma i quantia que aquestes assenyalin.

21.8. Obligacions relatives a la gestió de permisos, llicències i autoritzacions

El contractista estarà obligat, tret que l'òrgan de contractació decideixi gestionar-ho per si mateix i així l'hi faci saber de forma expressa, a gestionar els permisos, llicències i autoritzacions establertes en les ordenances municipals i en les normes de qualsevol altre organisme públic o privat que siguin necessàries per a l'inici, execució i lliurament del subministrament, sol·licitant de l'Administració els documents que para això siguin necessaris.

El contractista queda obligat a instal·lar, al seu consta, les senyalitzacions precises per indicar l'accés a l'obra, les de circulació a la zona que ocupen els treballs, així com les dels punts de possible perill derivat de l'execució de les obres.

CLÀUSULA VINT-I-DOSENA. Subcontractació

S'autoritza la subcontractació parcial de les prestacions accessòries objecte del contracte en els termes i amb les condicions que estableix l'article 215 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic.

La subcontractació haurà de realitzar-se complint els requisits bàsics següents:

a) Comunicació prèvia i per escrit a l'Ajuntament de l'adjudicatari de les dades següents en relació amb cada subcontracte que pretengui realitzar:

-Identificació del subcontractista, amb les seves dades de personalitat, capacitat i solvència.

-Identificació de les parts del contracte a realitzar pel subcontractista.

-Import de les prestacions a subcontractar.

b) No podrà subcontractar-se amb persones o empreses inhabilitades per contractar amb l'Administració ni freturoses de la capacitat, solvència i habilitació professional precisa per executar les prestacions concretes que se subcontracten.

c) El contractista que subcontracti haurà de comprovar amb caràcter previ a l'inici dels treballs que subcontracti, l'afiliació i alta en la Seguretat Social dels treballadors que realitzin els treballs en qüestió en compliment de l'establert en el Reial decret llei 5/2011, de 29 d'abril, de mesures per a la regularització i control de l'ocupació submergida i foment de la rehabilitació d'habitatges.

d) El contractista haurà d'informar als representants dels treballadors de la subcontractació, d'acord amb la legislació laboral.

e) Els subcontractistes quedaran obligats només davant el contractista principal que assumirà la total responsabilitat de l'execució del contracte enfront de l'Ajuntament, amb arranjament estricte als plecs de clàusules administratives particulars i als termes del contracte, sense que el coneixement per part de l'Ajuntament de l'existència de subcontractacions alteri la responsabilitat exclusiva del contractista principal.

f) El contractista haurà d'abonar als subcontractistes el preu pactat per les prestacions que realitzin com a mínim en els terminis previstos en la Llei 3/2004, de 29 de desembre, per la qual s'estableixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials. Per garantir tal compliment, amb cada facturació a l'Ajuntament deurà el contractista aportar el justificant del pagament dels treballs realitzats en el mes anterior per les empreses o autònoms que hagi subcontractat en el marc del contracte actual.

CLÀUSULA VINT-I-TRESENA. Modificacions Contractuals Previstes

De conformitat amb l'article 204 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, la possibilitat de què durant l'execució del contracte es realitzin modificacions del seu objecte conforme a la LCSP.

CLÀUSULA VIGESIMOCUARTA. Successió en la Persona del Contractista

En els casos de fusió, escissió, aportació o transmissió d'empreses o branques d'activitat d'aquestes continuarà el contracte vigent amb l'entitat resultant, que quedarà subrogada en els drets i obligacions dimanants d'aquest, si es produeixen les condicions exigides en l'article 98 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic.

És obligació del contractista comunicar fefaentment a l'Administració qualsevol canvi que afecti a la seva personalitat jurídica, suspenent-se el còmput dels terminis legalment previst per a l'abonament de les factures corresponents fins que es verifiqui el compliment de les condicions de la subrogació.

Si no pogués produir-se la subrogació per no reunir l'entitat a la qual s'atribueixi el contracte les condicions de solvència necessàries, es resoldrà aquest, considerant-se a tots els efectes com un supòsit de resolució per culpa del contractista.

CLÀUSULA VINT-I-CINQUENA. Cessió del Contracte

El contracte podrà ser objecte de cessió amb els límits i requisits de l'article 214 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic:

a) Que l'òrgan de contractació autoritzi, de forma prèvia i expressa, la cessió.

b) Que el cedent tingui executat almenys un 20 per 100 de l'import del contracte

c) Que el cessionari tingui capacitat per contractar amb l'Administració i la solvència que resulti exigible en funció de la fase d'execució del contracte, havent d'estar degudament classificat si tal requisit ha estat exigit al cedent, i no estar incurs en una causa de prohibició de contractar.

d) Que la cessió es formalitzi, entre l'adjudicatari i el cessionari, en escriptura pública.

CLÀUSULA VINT-I-SISENA. Penalitats per Incompliment

26.1 Penalitats per demora

L'adjudicatari queda obligat al compliment del termini d'execució del contracte i dels terminis parcials fixats per l'òrgan de contractació

Quan el contractista, per causes imputables al mateix, hagués incorregut en demora respecte al compliment del termini total, l'Administració podrà optar indistintament per la resolució del contracte o per la imposició de les penalitats diàries en la proporció de de 0,60 euros per cada 1.000 euros del preu del contracte, IVA exclòs.Cada vegada que les penalitats per demora aconsegueixin un múltiple del 5% del preu del contracte, l'òrgan de contractació estarà facultat per procedir a la resolució d'aquest o acordar la continuïtat de la seva execució amb imposició de noves penalitats.

Quan el contractista, per causes imputables al mateix, hagués incomplit l'execució parcial de les prestacions definides en el contracte, l'Administració podrà optar, indistintament, per la seva resolució o per la imposició de les penalitats establertes anteriorment.

26.2 Penalitats per incompliment o compliment defectuós de la prestació

Es consideren molt greus els incompliments per part de l'adjudicatari de qualsevol de les condicions especials d'execució establertes en la clàusula 20 d'aquest plec de clàusules particulars.

Aquests incompliments seran causa de resolució del contracte, tret que es consideri que l'actuació és aïllada i susceptible de reconducció, i que la resolució del contracte no resulta convenient per a l'interès del servei en qüestió, en aquest cas se substituirà per la penalització corresponent.

Aquests incompliments contractuals molt greus comportaran la imposició de les penalitats coercitives de 10% del preu d'adjudicació IVA exclòs, per cada infracció i/o dia d'incompliment de terminis en funció de gravetat, reincidència i mala fe en la comissió de la infracció.

L'incompliment per part del contractista de les obligacions establertes en la clàusula 22 en matèria de subcontractació, comportarà una penalització de el 10% de l'import del subcontractat, sent la seva reiteració causa de resolució del contracte.

L'incompliment per part de l'adjudicatari de qualsevols altra de les seves obligacions contractuals o el seu compliment defectuós, comportarà igualment una multa coercitiva de el 10 % del preu del contracte, en funció del seu major o menor gravetat i reincidència.

Les penalitzacions que s'imposin a l'adjudicatari són independents de l'obligació del contractista d'indemnitzar pels danys i perjudicis que el seu incompliment ocasioni a l'Ajuntament o a tercers amb dret a repetir contra l'Ajuntament.

En el cas d'incompliments per part de l'adjudicatari d'aspectes de la seva oferta, la indemnització que s'exigirà al contractista incorporarà la diferència que si escau hagi existit entre la seva oferta i la del següent contractista al qual s'hagués adjudicat el contracte sense tenir en compte el criteri que no ha complert l'adjudicatari.

26.3 Imposició de penalitats

Per a la imposició d'aquestes penalitzacions i indemnitzacions per incompliments contractuals se seguirà un expedient contradictori sumari, en el qual es concedirà al contractista un termini d'al·legacions de 5 dies naturals després de formular-se la denúncia. Aquestes al·legacions i l'expedient de penalització serà resolt, previ informe del responsable municipal del servei i informe jurídic, pel Sr. Alcalde o Regidor en qui delegui, resolució que posarà fi a la via administrativa.

L'inici de l'expedient per a la imposició d'aquestes penalitats per l'Ajuntament es realitzarà al moment en què tingui coneixement per escrit dels fets. No obstant això, si s'estima que l'incompliment no afectarà a l'execució material dels treballs de manera greu o que l'inici de l'expedient de penalització pot perjudicar més a la marxa de l'execució del contracte que beneficiar-la, podrà iniciar-se aquest expedient en qualsevol moment anterior a la terminació del termini de garantia del contracte.

Les penalitats i les indemnitzacions imposades seran immediatament executives i es faran efectives mitjançant deducció dels pagaments corresponents que l'Ajuntament tingui pendents d'abonar al contractista. Si ja no existissin quantitats pendents de pagament, es podran fer efectives contra la garantia definitiva i si aquesta no aconseguís el muntant de la penalització, es podrà reclamar per la via administrativa de constrenyiment per considerar-se ingrés de dret públic.

CLÀUSULA VINT-I-SETENA. Resolució del Contracte

La resolució del contracte tindrà lloc en els supòsits que s'assenyalen en aquest Plec i en els fixats en els articles 211 i 306 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, i s'acordarà per l'òrgan de contractació, d'ofici o a instàncies del contractista.

A més el contracte podrà ser resolt per l'òrgan de contractació quan es produeixin incompliment del termini total o dels terminis parcials fixats per a l'execució  del contracte que faci presumiblement raonable la impossibilitat de complir el termini total, sempre que l'òrgan de contractació no opti per la imposició de les penalitats de conformitat amb la clàusula 26.

Així mateix seran causes de resolució del contracte a l'empara de l'article 211 f) de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic les establertes com a obligacions essencials per l'òrgan de contractació.

La resolució del contracte donarà lloc a la comprovació, mesurament i liquidació de les obres realitzades conformement al projecte, fixant els saldos pertinents a favor o en contra del contractista. Serà necessària la citació del contractista per a la seva assistència a l'acte de comprovació i mesurament.

Quan el contracte es resolgui per culpa del contractista, es confiscarà la garantia definitiva, sense perjudici de la indemnització pels danys i perjudicis originats a l'Administració, en el que excedeixin de l'import de la garantia.

CLÀUSULA TRENTENA. Confidencialitat i tractament de dades

30.1 Confidencialitat

L'empresa adjudicatària (com a encarregada del tractament de dades) i el seu personal en compliment dels principis d'integritat i confidencialitat han de tractar les dades personals als quals tinguin accés de manera que garanteixin una seguretat adequada inclosa la protecció contra el tractament no autoritzat o il·lícit i contra la seva pèrdua, destrucció o dany accidental, mitjançant l'aplicació de mesures tècniques o organitzatives apropiades de conformitat amb l'establert en la Llei Orgànica de Protecció de Dades de Caràcter Personal i en el Reglament 2016/679 relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (Reglament general de protecció de dades).

Aquesta obligació és complementària dels deures de secret professional i subsistirà encara que hagi finalitzat el contracte amb el responsable del tractament de les dades (Ajuntament).

30.2 Tractament de Dades

En compliment del que es disposa en la Llei Orgànica de Protecció de Dades de Caràcter Personal i en el Reglament general de protecció de dades, els licitadors queden informats de què les dades de caràcter personals que, si escau, siguin recollits a través de la presentació de la seva oferta i altra documentació necessària per procedir a la contractació seran tractats per aquest Ajuntament amb la finalitat de garantir l'adequat manteniment, compliment i control del desenvolupament del contracte.

CLÀUSULA TRIGESIMOPRIMERA. Règim Jurídic del Contracte

Aquest contracte té caràcter administratiu i la seva preparació, adjudicació, efectes i extinció es regirà per l'establert en aquest Plec, i para el no previst en ell, serà d'aplicació la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, per la qual es traslladen a l'ordenament jurídic espanyol les Directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014, el Reial decret 817/2009, de 8 de maig, pel qual es desenvolupa parcialment la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de Contractes del Sector Públic, i el Reial decret 1098/2001, de 12 d'octubre, pel qual s'aprova el Reglament General de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques i estigui vigent després de l'entrada en vigor del Reial decret 817/2009; supletòriament s'aplicaran les restants normes de dret administratiu i, en defecte d'això, les normes de dret privat.

L'Ordre Jurisdiccional Contenciós-Administratiu serà el competent per resoldre les controvèrsies que sorgeixin entre les parts en el contracte actual de conformitat amb el que es disposa en l'article 27.1 Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic.

 

Esporles, 22 de maig de 2018

La Batlessa,

Maria Ramon Salas

 

ANNEX: MODEL DE DECLARACIÓ RESPONSABLE

_________________________, amb domicili a l'efecte de notificacions a _____________, ____________________, núm. ___, amb NIF núm. _________, en representació de l'Entitat ___________________, amb NIF núm. ___________, a l'efecte de la seva participació en la licitació ________________________________, davant ________________________

DECLARA SOTA LA SEVA RESPONSABILITAT:

PRIMER. Que es disposa a participar en la contractació de l'execució de les obres corresponents al contracte de subministrament

Objecte:

Adquisició vehicle elèctric

SEGON. Que compleix amb tots els requisits previs exigits per l'apartat primer de l'article 140 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, per la qual es traslladen a l'ordenament jurídic espanyol les Directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014 per ser adjudicatari del contracte d'obres, en concret:

(   ) Que posseeix personalitat jurídica i, si escau, representació.

(   ) Que, si escau, està degudament classificada l'empresa o que compta amb els requisits de solvència econòmica, financera i tècnica o professional.

(   ) Que no està incurs en una prohibició per contractar de les recollides en l'article 71 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic i es troba al corrent del compliment de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social imposades per les disposicions vigents.

(   ) Que se sotmet a la Jurisdicció dels Jutjats i Tribunals espanyols de qualsevol ordre, per a totes les incidències que de manera directa o indirecta poguessin sorgir del contracte, amb renúncia, si escau, al fur jurisdiccional estranger que pogués correspondre al licitador. [Solament en cas d'empreses estrangeres].

(   ) Que l'adreça de correu electrònic en què efectuar notificacions és ___________________________________.

QUART. Que es compromet a acreditar la possessió i la validesa dels documents a què es fa referència a l'apartat segon d'aquesta declaració, en cas que sigui proposat com a adjudicatari del contracte o en qualsevol moment en què sigui requerit per a això.

I per deixar-ne constància, signo la present declaració.