Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE MURO
Núm. 5472
Bases reguladores del procediment selectiu, per a la constitució d’una borsa de feina de gerent de poliesportiu de l’ajuntament de muro, com a personal laboral temporal, mitjançant el sistema de concurs de mèrits
Versió PDF
Primera. Objecte de la convocatòria
L’objecte de la convocatòria és la constitució d´una borsa de treball de gerent de poliesportiu de l’Ajuntament de Muro (Illes Balears), com a personal laboral per a la cobertura de les necessitats que puguin subvenir, com ara substitucions, vacances, permisos, llicències, baixes laborals, jubilacions, així mateix per a cobrir el supòsits prevists a l'article 10 del TREBEP (RDLeg 5/2015).
El sistema de selecció serà el de concurs de mèrits. El lloc de treball pertany al grup A1 de classificació professionals.
Segona. Funcions del lloc de treball
Gestionar recursos humans, materials, infraestructures esportives, entitats, etc, per millorar, mantenir i fomentar l’esport en el municipi, mantenint un equilibri entre l’administració local i la relació amb els usuaris/es, així com amb altres administracions i entitats privades.
Tercera. Requisits de les persones aspirants
Per participar en aquesta convocatòria, les persones interessades han de complir, en la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds, els requisits següents, dels quals han d’estar en possessió durant tot el procés selectiu:
a) Tenir la nacionalitat espanyola, sense perjudici del disposat a l’art. 57 del TREBEP (RDLeg 5/2015).
b) Tenir complerts 16 anys d’edat a la data de la convocatòria i no excedir, en el seu cas, de l’edat màxima de jubilació forçosa.
c) Estar en possessió del títol de llicenciatura o graduat en Ciències d’Activitat Física i l’Esport, o equivalent, o en condicions d'obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de les sol·licituds.
Les persones aspirants que al·leguin estudis equivalents als exigits hauran de citar la disposició legal en què es reconeix tal equivalència o, en el seu cas, aportar certificació expedida en tal sentit per l’organisme competent en matèria d’homologació de títols acadèmics, que acrediti la citada equivalència.
d) Posseir la capacitat funcional per al desenvolupament de les funcions corresponents.
e) Acreditar el coneixement de la llengua catalana, mitjançant l’aportació del certificat de nivell C1 de coneixements o superior, de català, segons l'Ordre del Conseller d'Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013, pel qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut o un altre organisme reconegut a aquest efecte a la legislació vigent. La no acreditació del requisit exigit en aquest apartat obligarà a les persones aspirants a la superació d’una prova específica d’acreditació del nivell de català exigit, la qual serà prèvia, qualificant-se d’apte/no apte i de caràcter eliminatori.
La realització de la prova específica s’haurà de sol·licitar, juntament amb les instàncies, dins el termini de presentació de sol·licituds.
f) No haver estat separat/da ni acomiadat/ada, mitjançant expedient disciplinari, del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a l’exercici de funcions públiques per resolució judicial, per a l’accés al cos o escala de funcionari, o per exercir funcions similars a les que desenvolupava en el cas de personal laboral, en el qual hagués estat separat/da o inhabilitat/ada.
g) Abans de prendre possessió de la plaça, la persona interessada haurà de fer constar que no ocupa cap lloc de treball ni realitza cap activitat al sector públic delimitat per l’art. 1 de la Llei 53/1984, i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. Si realitza alguna activitat privada, inclosa la de caràcter professional, ho haurà de declarar en el termini de deu dies naturals, per tal que la corporació acordi la declaració de compatibilitat o incompatibilitat.
Quarta. Presentació de sol·licituds
Les sol·licituds adreçades al Sr. batle s’han d’ajustar al model normalitzat de sol·licitud, i es presentaran al Registre General de l’Ajuntament, durant el termini de 15 dies naturals comptats a partir del dia següent al de la publicació de les bases de la convocatòria al BOIB.
Les persones aspirants que no puguin acreditar documentalment el coneixement exigit de català, hauran de sol·licitar, juntament amb la instancia, la realització de la prova prèvia i específica de coneixements de català. La no presentació a aquesta prova específica de català suposarà la exclusió del procés selectiu.
Els successius anuncis es publicaran al tauler d’edictes i a la pàgina WEB de l’Ajuntament. Totes les notificacions referides a esmenes, i a altres incidències produïdes durant el procés selectiu es faran mitjançant la publicació al tauler d’edictes i la pàgina WEB de l’Ajuntament.
Si el darrer dia de presentació de sol·licituds s’escaigués en dia inhàbil, el termini s’entendrà ampliat fins al dia hàbil següent.
Per ser admesos i prendre part a la convocatòria bastarà que els aspirants manifestin a la sol·licitud que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides en la base tercera.
Serà necessari acreditar juntament amb la sol·licitud:
- Fotocòpia del DNI.
- Fotocòpia compulsada del títol exigit per prendre part a aquesta convocatòria.
- Fotocòpia compulsada d’aquells documents que siguin necessaris per el concurs, ordenats seguint l’ordre establert al barem de mèrits que consten en aquestes bases i acompanyats d’un currículum indicant la relació de documents que presenta per ser valorats.
- Certificat de nivell C1 de coneixements de català o superior, segons l'Ordre del Conseller d'Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013, pel qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut o un altre organisme reconegut a aquest efecte a la legislació vigent.
Cinquena. Admissió dels/de les aspirants
Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el president de la corporació dictarà resolució en el termini màxim de quinze dies, amb la qual declararà aprovada la llista provisional d’admesos/ses i exclosos/ses, i si escau, el lloc, dia i data de realització de la prova prèvia i específica de coneixements de català pels aspirants que no ho hagin acreditat documentalment.
La no presentació a la prova específica de català suposarà la exclusió del procés selectiu.
Aquesta resolució s’exposarà al públic al tauler d’edictes i a la pàgina WEB de la corporació per un termini de 3 dies hàbils als efectes de reclamacions.
La llista provisional d’aspirants admesos/ses i exclosos/ses es considerarà automàticament elevada a definitiva si no s’hi presenten reclamacions i es publicarà al tauler d’edictes i a la página WEB.
Sisena. Tribunal Qualificador
El batle de la corporació nomenarà els membres del Tribunal i els seus suplents i es publicarà juntament amb la llista provisional d'admesos i exclosos. Tendrà la consideració d'òrgan dependent de la seva autoritat.
El tribunal avaluador estarà constituït per un nombre imparell de membres. Haurà de comptar amb un president/a i amb un secretari/a, que actuarà amb veu però sense vot.
La seua composició serà predominantment tècnica, i hauran d'estar en possessió de titulació o especialitat igual o superior a les exigides per a l'accés a la plaça convocada.
El tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l’assistència de més de la meitat dels seus membres.
El tribunal resta facultat per resoldre els dubtes que es presentin i prendre els acords necessaris per al bon ordre en tot el no previst en aquestes bases.
Setena. Sistema de selecció
La puntuació mínima per poder accedir a la borsa es de 9 punts. En el cas de que cap aspirant arribi a la puntuació mínima establerta, la Junta qualificadora podrà establir que la puntuació mínima per accedir ala borsa sigui de 7 punts.
La puntuació màxima que es podrà assolir pels mèrits al·legats serà de 50 punts, d’acord amb la documentació aportada. Els mèrits al·legats pels aspirants se han de posseir a la finalització del termini de presentació de instancies, i únicament es puntuaran aquells que estiguin adequadament i clarament acreditats, i presentats dintre del termini fitxat a n’aquest efecte. No s’admetrà cap documentació referida a mèrits una vegada finalitzat el termini de presentació d’instàncies. En cap cas, es requerirà documentació o esmena de deficiències referits a mèrits.
Es valoraran els següents mèrits:
a) Experiència laboral. La Puntuació màxima d’aquest apartat es de 20 punts
1) Experiència professional amb relació laboral o funcionarial en treballs realitzats de la subescala, classe o categoria igual o similar a la de la borsa convocada, enquadrada en el mateix grup o subgrup de la categoria objecte de la convocatòria, i sempre que siguin de naturalesa o contingut tècnic anàlegs al de la borsa convocada, i s'hagin prestat en qualsevol administració pública que es trobin l'àmbit d'aplicació de la llei 70/1978, de reconeixement de serveis previs en l'Administració pública, així com els prestats en qualsevol de les entitats de dret públic, en fundacions del sector públic i en consorcis que no tinguin forma societària: 0,30 punts per mes (3,60 punts per any).
Únicament serà valorat aquest apartat quan, de la documentació aportada per l’aspirant, es desprengui que l’experiència laboral està directament relacionada amb les funcions de la plaça o lloc a cobrir. A tal efecte s’haurà de presentar certificat de l’Administració en el qual s’indiqui la data d’alta i baixa en la mateixa així com el lloc de treball ocupat.
No es valoraran els serveis prestats a l’Administració Pública en virtut d’un contracte administratiu subjecte a la Llei de contractes.
Tampoc es valoraran els serveis prestats en qualitat de funcionari eventual o de confiança, de conformitat amb l’establert a l’article 20.4 de la Llei de 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
2) Experiència professional amb relació laboral o funcionarial en treballs realitzats en empresa pública o privada de subescala, classe o categoria igual o similar a la de la borsa convocada, enquadrada en el mateix grup o subgrup de la categoria objecte de la convocatòria i sempre que siguin de naturalesa o contingut tècnic anàlegs al de la borsa convocada: 0,20 punts per mes (2,40punts per any).
Únicament serà valorat aquest apartat quan, de la documentació aportada per l’aspirant es desprengui que l’experiència laboral està directament relacionada amb les funcions de la plaça o lloc a cobrir. A tal efecte s’haurà de presentar un certificat, original o confrontat, de l’empresa, amb indicació de la data d’alta i baixa, categoria professional, tipus de contracte i funcions desenvolupades, i certificat de la vida laboral expedit per l’INSS.
S'atorgarà la puntuació que proporcionalment correspongui, a criteri de la Junta Qualificadora, quan la jornada sigui inferior a l'ordinària. Per a la valoració de l'experiència laboral, les fraccions inferiors a l'any s'hauran de prorratejar, si correspon. En cap cas, l'ocupació d'un lloc de treball reservat a personal eventual constituirà mèrit per a l'accés a la funció pública o a la promoció interna. En cas que l'aspirant hagi desenvolupat simultàniament dos o més modalitats professionals anteriors, només es computarà una a l'efecte de valoració, que serà la que atorgui una puntuació més alta. Per a la valoració d'aquest mèrit, es consideressin serveis realitzats en l'Administració pública sempre que s'hagin prestat a ens o organismes
b) Formació acadèmica. Puntuació màxima 16 punts.
Per cada titulació acadèmica de grau o llicenciatura universitària, diferent a l’exigida per a presentar-se: 10 punts. Per títols de postgrau i màsters o equivalent: 2 punt. Per cada títol de doctor: 4 punts.
El justificant de pagament dels drets d'expedició d'un títol només té validesa fins a l'expedició del títol. S'ha de presumir que el títol ha estat expedit quan hagin transcorregut més de dos anys des de l'emissió del justificant de pagament dels drets d'expedició del títol i, en aquest cas, als aspirants no se'ls valorarà aquest mèrit, tret que justifiquin mitjançant un certificat del centre d'estudis oficials corresponent que el títol encara no ha estat expedit.
Tampoc no es podrà valorar cap titulació igual o inferior a la que s’exigeixi com a requisit per presentar-se a la convocatòria.
c) Coneixements de la llengua catalana. Puntuació màxima 4 punts
Per estar en possessió de certificats de coneixement de la llengua catalana expedits per la Junta Avaluadora de Català, l’Institut d’Estudis Baleàrics, l’Institut Balear d’Administració Pública o altre organisme competent en la matèria:
Certificat C2 o equivalent: 1 punt.
Certificat LA o equivalent: 3 punts.
Es valorarà només un certificat, excepte en el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació del qual s’acumularà a l’altre certificat que s’aporti.
d) Coneixements d’altres idiomes. Puntuació màxima 7 punts.
Es valoraran les certificacions acreditatives dels coneixements de qualsevol llengua estrangera, expedides o homologades per escoles oficials d’idiomes o escoles d’administració pública, o equivalents, d’acord amb els criteris que s’indiquen a continuació:
-Nivell bàsic:
1. Primer curs d’escoles oficials d’idiomes o equivalents: 0,50 punts.
2, Segons curs d’escoles oficials d’idiomes o equivalents: 1 punt.
-Nivell intermedi:
1. Primer curs d’escoles oficials d’idiomes o equivalents: 2 punts.
2. Segons curs d’escoles oficials d’idiomes o equivalents: 2,50 punts.
-Nivell avançat:
1. Primer curs d’escoles oficials d’idiomes o equivalents: 3 punts.
2. Segons curs d’escoles oficials d’idiomes o equivalents: 3,50 punts.
Per una mateixa llengua només es valoraran les titulacions de nivell superior.
e) Cursos de formació i perfeccionament. Puntuació màxima: 3 punts.
Cursos impartits o reconeguts per l’Institut Nacional d’Administració Pública (INAP), l’Institut Balear d’Administració Pública (IBAP), la Federació d’Entitats Locals de les Illes Balears (FELIB) i els impartits per la Universitat i per les escoles tècniques que estiguin relacionades amb el lloc de treball de la plaça convocada, els impartits per col·legis professionals, les Administracions estatal, autonòmica o local, i pels sindicats. Els crèdits d’aprofitament suposen els d’assistència, de manera que no serà acumulativa l’assistència i l’aprofitament a efectes de valoració.
Per cada certificat d’aprofitament: 0,010 punts per hora, fins a un màxim de 1 punts.
Per cada certificat d’assistència: 0,0050 punts per hora, fins a un màxim de 1 punts.
Per cada certificat d’impartició de cursos d’accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s’accedeixi:
0,015 punts per hora, fins a un màxim d’1 punt per curs.
Aquest mèrit s’acreditarà documentalment mitjançant fotocòpia compulsada del títol d’assistència o del certificat expedit pel centre o institució que hagi organitzat el curs, amb indicació de la seva durada i de les matèries tractades.
Vuitena. Publicació de les valoracions
1. Una vegada conclosa la valoració dels mèrits, el Tribunal Qualificador publicarà en el tauler d’anuncis de l’ajuntament i en la pàgina web una llista de les puntuacions totals obtingudes per les persones aspirants, amb indicació del número de document nacional d’identitat. Aquesta llista es publicarà per ordre de major a menor puntuació total.
2. Les persones aspirants disposen d’un termini de tres dies hàbils, comptadors a partir de l’endemà de la publicació de la llista, per al·legar les rectificacions pertinents sobre la valoració provisional del mèrits del concurs.
Novena. Ordre de prelació i desempats
1. L’ordre de prelació en la borsa serà determinat per la valoració obtinguda en la valoració dels mèrits .
2. Els empats es dirimiran atenent successivament els criteris següents:
a) Temps de feina feta prèviament en la mateixa categoria.
b) Més edat.
c) Sorteig.
Desena. Resolució de la convocatòria i publicació de la borsa
1. El Tribunal Qualificador ha d’elaborar una llista definitiva de totes les persones aspirants que formin part de la borsa, per ordre de puntuació obtinguda, que ha d’elevar al batle perquè en dicti la resolució que pertoqui.
2. La borsa s’ha de publicar en el tauler d’anuncis de l’ajuntament, i a la pàgina web de l’ajuntament, amb indicació de totes les persones integrants, l’ordre de prelació i la puntuació obtinguda.
Onzena. Adjudicació
1. Quan es doni algun dels supòsits prevists a la normativa per nomenar un funcionari interí, s’ha d’oferir un lloc a les persones incloses en la borsa que estiguin en la situació de disponible, d’acord amb l’ordre de prelació.
2. S’ha de comunicar a la persona aspirant que correspongui el lloc i el termini en el que cal que es presenti. La persona interessada ha de manifestar la seva conformitat en el termini d’un dia hàbil- o en el segon dia hàbil següent si la crida es fa en divendres- i la seva disposició a incorporar-se en el termini indicat pel servei de personal de l’ajuntament. Aquest termini ha de ser com a mínim d’un dia hàbil i com a màxim de quinze dies hàbils.
El personal que prengui possessió com a funcionari interí cessarà en les seves funcions quan finalitzi la causa que va donar lloc al seu nomenament.
Dotzena. Renúncia i motius d’exclusió de la borsa
1. Si la persona interessada no manifesta la seva conformitat amb la proposta de nomenament en el termini d’un dia hàbil - o en el segon dia hàbil següent si la crida es fa en divendres- i la seva disposició a incorporar-se en el termini indicat pel servei de personal de l’ajuntament, s’entén que renuncia a ocupar el lloc de feina.
2. A les persones aspirants que renunciïn de forma expressa o tàcita, se les ha d’excloure de la borsa de treball, llevat que al·leguin, en el termini establert per manifestar la seva conformitat, la concurrència d’alguna de les circumstàncies següents, que s’han de justificar documentalment en els tres dies següents:
a) Estar en període d’embaràs, de maternitat o paternitat, d’adopció o d’acolliment permanent o preadoptiu, la qual cosa inclou el període en què sigui procedent la concessió d’excedència per a cura de fills i filles pel qualsevol dels supòsits anteriors.
b) Prestar servei com a funcionari interí a una altra administració pública.
c) Patir malaltia o incapacitat temporal.
Tretzena. Reincorporació a la borsa.
1. Les persones interessades estan obligades a comunicar per escrit a l’ajuntament l’acabament de les situacions previstes en el punt 2 de la base dotzena, en un termini no superior a deu dies hàbils des de que es produeixi, amb la justificació corresponent. La manca de comunicació en el termini establert determina l’exclusió de la borsa.
2. La posterior renúncia d’una persona funcionària interina al lloc de feina que ocupa, així com l’incompliment de prendre possessió del lloc acceptat, suposa l’exclusió de la borsa, excepte que aquestes circumstàncies es produeixin com a conseqüència de ser cridat per ocupar un altre lloc de feina de l’Ajuntament de Muro o en els casos de força major, que mantindria la mateixa posició.
3. El personal funcionari interí que cessi en el lloc de feina, llevat que sigui com a conseqüència de renúncia voluntària, s’incorpora automàticament a la borsa de la qual formi part en el lloc que li correspongui d’acord amb la puntuació obtinguda en el moment en què es va formar.
Catorzena. Situació de les persones aspirants.
1. Estan en la situació de no disponible les persones integrants de la borsa de feina que no hagin acceptat el lloc ofert per trobar-se en alguna de les situacions previstes al punt 2 de la base dotzena.
2. Mentre la persona aspirant estigui en la situació de no disponible en la borsa, no serà cridada per oferir-li un lloc de feina.
3. Estan en situació de disponible la resta de persones aspirants de la borsa, amb la conseqüència que seran cridades per oferir-los un lloc de feina d’acord amb la seva posició en la borsa.
Quinzena. Període de pràctiques.
L’aspirant anomenat funcionari en pràctiques, veurà condicionat el seu accés a interí de la plaça a que es presenta, a la superació d’un període de pràctiques que tindrà una durada de dos mesos amb caràcter obligatori.
Al terme d’aquest període, l’aspirant haurà d’obtenir una valoració d’apte o no apte, per al qual es prendrà com a referència l’informe que hagi emes el cap de l’àrea corresponent. La declaració d’aptitud correspondrà a l’autoritat competent de la Corporació.
L’aspirant que no superi el període de pràctiques, perdrà tots els drets al seu nomenament com a funcionari interí, i deixarà de formar part de la borsa.
Així mateix, en qualsevol moment del període de practiques podrà ser determinada l’eliminació d’un aspirant per motius disciplinaris.
Setzena. Vigència de la borsa.
Aquesta borsa tendrà una vigència màxima fins que l’Ajuntament ho consideri convenient.
Desetena. Impugnació.
Aquestes Bases i tots els actes administratius que se’n derivin i de les actuacions del Tribunal qualificador, podran ser impugnats conforme al que estableix la Llei 39/2015, d´1 de octubre, de Procediment Administratiu Comú.
Muro, 10 de maig de 2018.
El batle, El secretari,
Martí Fornés Carbonell. Francisco Sabater Mulet.
ANNEX II. SOL·LICITUD
Model de sol·licitud per formar part d’una borsa gerent de poliesportiu amb caràcter d'interinitat
(Nom i llinatges) ..........................................................., major d’edat, amb DNI ..................... i domicili a efectes de notificacions a ………………………................................... amb telèfon (fixo i mòbil) .......................................................................... i adreça de correu electrònic...........................................................................
EXPOSA:
1. Que ha tingut coneixement de la convocatòria de procés selectiu per a la creació d’una borsa de gerent de poliesportiu amb caràcter d'interinitat.
2, Que declar responsablement estar en possessió de tots i cada un dels requisits o condicions exigits a la base tercera de la convocatòria.
DOCUMENTACIÓ QUE S’ADJUNTA:
a) Fotocòpia compulsada del document nacional d’identitat en vigor i/o el resguard de la sol·licitud de renovació.
b) Fotocòpia compulsada de la titulació exigida.
c)Fotocòpia compulsada d’aquells documents que siguin necessaris per a la fase de concurs, ordenats seguint l’ordre establert al barem de mèrits que consten en aquestes bases i acompanyats d’un currículum indicant la relació de documents que presenta per ser valorats.
d) Certificat de nivell C1 de coneixements de català o superior, segons l'Ordre del Conseller d'Educació, Cultura i d) Universitats, de 21 de febrer de 2013, pel qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut o un altre organisme reconegut a aquest efecte a la legislació vigent.
Per tot l’exposat, SOL·LICIT:
Ser admès/esa i poder prendre part en el procediment selectiu indicat.
Així mateix, SI ( ) sol·licita realitzar la prova prèvia i específica de coneixements de català.
( Marcar amb una X si es sol·licita realitzar la prova de català).
Muro, ........de................... de 2018
(Signatura)
Sr. BATLE-PRESIDENT DE L’AJUNTAMENT DE MURO