Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE PALMA

Núm. 5340
Departament de Planejament i Gestió Urbanística. PD 2015/1. Aprovació definitiva projecte d’urbanització de la UE 35-02, Son Xigala

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

PD 2015/1

La Junta de Govern de Palma, en sessió de  18 d’abril de 2018, va aprovar definitivament el projecte d’urbanització de la UE 35-02 Son Xigala, presentat per José Vila Bennassar en representació de VIBELBA, SLU,  redactat per Gabriel Bestard Socías i Jorge Company Salaverría, mitjançant el següent acord:

“El projecte d’urbanització de la UE 35-02, Son Xigala, que consisteix en la construcció d’un passeig per als vianants que connectarà els carrers Estornell i  Mussol i la realització de dos espais públics, EL1a35-08-P i EL1a35-09-P, presentat  per VIBELBA, SLU, representada per Francisco José Vila Bennassar, va ser aprovat inicial­ment per la Junta de Govern el 15-11-2017 i sotmès a informa­ció pública d’un mes al BOIB 18 de 08-02-18, edicte 1136 i al punt d’accés electrònic de l’Ajuntament de dia 06-02-2018 al 06-03-2018. En aquest termini, que va acabar el 09-03-2018, no consta que es presentàs cap al·lega­ció.

S’han emès els següents informes:

L’11/07/2016 la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears va resoldre no subjectar a avaluació d’impacte ambiental ordinària la modificació del projecte d’urbanització Son Xigala UE 35-02 atès que no es preveu que pugui tenir efectes significatius sobre el medi ambient d’acord amb els criteris de l’annex III de la Llei 21/2013 i amb les mesures correctores contingudes en el document ambiental presentat.

El Servei de Control d'Urbanitzacions i Infraestructures va informar el 04/08/2017 que no veia inconvenient tècnic a l’aprovació del projecte d’urbanització de l’Àrea Recreativa UE 35-02 Son Xigala i criteri d’accessibilitat a l’anomenada terrassa superior fent menció a altres informes municipals i especificant que s’hauran d’adjuntar els emesos per la Secció de Topografia i Delineació el 21/10/2015 –aquest informe no s’adjuntarà atès que s’adjuntarà l’informe favorable de la Secció de Topografia emès en data 10/10/2017-, pel propi Servei de Control d’Urbanitzacions i Infraestructures el 02/03/2017 i, per remissió, el de 29/04/2016, el de l’Oficina d’Accessibilitat de 06/04/2017 i el del Servei d’Enllumenat públic de 05/04/2017, ambdós serveis del Departament d’Infraestructures i Accessibilitat.

 El 10/10/2017 la Secció de Topografia i Delineació ha informat que els plànols s’ajusten a les determinacions aprovades en la Modificació del Pla general de l’API 35-01, Son Xigala aprovat definitivament el 29/01/2015 i les superfícies de secció s’ajusten a les determinacions del Projecte de compensació per reparcel·lació de la UE 35-02 aprovat definitivament amb data 20/01/2016.

Atesos els informes emesos que conformen l’expedient i els articles 41.27, 172 i 175 del Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic dels ens locals; el 127.1.d de la Llei 7/85, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local (modificada per la Llei 57/03, de 16 de desembre, de mesures per a la modernització del govern local ) i el 18 del Reglament orgànic del govern i de l’administració de l’ajuntament de Palma, la cap de servei  que subscriu proposa que la Junta de Govern de Palma adopti el següent

ACORD:

1. Aprovar definitivament el projecte d’urbanització de la UE 35-02, Son Xigala, que consisteix en la construcció d’un passeig per als vianants que connectarà els carrers Estornell i  Mussol i la realització de dos espais públics, EL1a35-08-P i EL1a35-09-P, presentat per VIBELBA, SLU, representada per Francisco José Vila Bennassar, vist el tràmit d’informació pública i atesos els infor­mes­ que s’adjunten com annex, emesos per la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears l’11/07/2016. pel Servei de Control d'Urbanitzacions i Infraestructures el 04/08/2017 (amb els informes que especifica que s’han d’adjuntar a excepció de l’informe de la Secció de Topografia de 21/10/2015 que va quedar substituït pel posterior) i per la Secció de Topografia i Delineació el 10/10/2017.

2. Publicar aquest acord al BOIB i al punt d’accés electrònic corresponent.

3. Publicar al punt d’accés electrònic corresponent la documentació íntegra objecte d’aquesta aprovació definitiva.

3. Condicionar l’inici de les obres a:

 

a- Que s’aporti garantia del 6% del pressupost de les obres, en els termes de l’article 71.2  de la Llei 12/2017, de 29 de desembre, d’Urbanisme de les Illes Balears.

b- Que s’aporti la documentació que menciona l’informe de 04-08-17 del  Servei de Control d'Urbanitzacions i Infraestructures.

4. Advertir el promotor que el document que s’aporti a la Tresoreria en garantia de l’execució de les obres d’urbanitza­ció haurà de fer constar que garanteix totes les obres del projecte d’urbanització i que per a la seva devolució es complirà el que preveu l’article 121 de l’esmentada Llei 12/2017. Una còpia del document s’ha d’aportar al Departament de Planejament i Gestió Urbanística juntament amb el manament d’ingrés.

5. Advertir que l’incompliment de l’obligació d’urbanitzar suposa l’aplicació de l’article 113 de la Llei 12/2017 esmentada.

6. Notificar aquest acord íntegre i els seus annexos i condicions a l’interessat, amb un exemplar del projecte degudament diligenciat.”

En compliment de l’article 79.4 de la Llei 12/2017, de 29 de desembre, d’urbanisme de les Illes Balears (BOIB 160 de 29 de desembre); el 200.1.d) del Reglament general de la Llei 2/2014, de 25 de març, d’ordenació i ús del sòl, per a l’illa de Mallorca (BOIB 66 de 30-04-15); el 70.2 de la Llei 7/85, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local, modificada per la Llei 11/99, de 21 d’abril, i el 83 de la Llei 39/15, de 1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú es publica, juntament amb la documentació tècnica aprovada que podeu consultar a la Secció d’Informació Urbanística de l’Àrea de Model de Ciutat, Urbanisme i Habitatge Digne (Av. Gabriel Alomar, núm. 18, baixos,  Edifici Municipal de les Avingudes) i/o a la seu electrònica municipal a l’adreça:

https://urbanisme.palmademallorca.es/IMI/URBANISME/PRD/Planejament_urbanistic_pdf/Images%20ArxiuPD-BANITZACIO/PD-201500010000/PD-20150001_PORTADA.pdf perquè se’n prengui general coneixement i als efectes pertinents.

Contra aquest acte administratiu, que exhaureix la via administrativa, es pot presentar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictat, d’acord amb l’article 123 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. El termini per interposar-lo és d’un mes comptat des de l’endemà de rebre aquesta notificació. En aquest cas no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que no s’hagi resolt el de reposició.

El recurs de reposició potestatiu s’haurà de presentar al Registre General d’aquest Ajuntament o a les dependències a què es refereix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, abans esmentada, i s’entendrà desestimat quan no s’hagi resolt i notificat la resolució, en el termini d’un mes, comptat des de l’endemà de la seva interposició, i en aquest cas quedarà expedita la via contenciosa administrativa.

Si no s’utilitza el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament recurs contenciós administratiu, d’acord amb l’article 123 abans esmentat i el que disposa la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu o la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia, segons les competències determinades pels articles 8 i 10 de la Llei 29/1998, en el termini de dos mesos comptats des de l’endemà de rebre aquesta notificació, tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri convenient.

Palma,  15 de maig de 2018

  EL CAP DE DEPARTAMENT

p.d. Decret de Batlia núm. 10434, de 08 de juny de 2012

publicat al BOIB 85 de 14-06-2012

Jaume Horrach Font