Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'HISENDA I ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES
Núm. 5276
Resolució de la Consellera d'Hisenda i Administracions Públiques, de 2 de maig de 2018, per la qual s’aprova la convocatòria d’una borsa per formar part dels òrgans de selecció de les diferents categories de policia local de les Illes Balears i els criteris per gestionar-la
Versió PDF
Fets
1. L’article 30.4 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears (modificada per la Llei 11/2017, de 20 de desembre, de modificació de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears), estableix que la comunitat autònoma de les Illes Balears ha de participar en els tribunals i les comissions dels diferents processos selectius.
2. Aquesta participació es concreta en el Decret 28/2015, de 30 d’abril, pel qual s’aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, el qual estableix en l’article 150.4 que un dels tres vocals l’ha de proposar la Direcció General d’Interior, Emergències i Justícia (actualment Direcció General d’Emergències i Interior), i un altre l’Escola Balear d’Administració Pública.
3. D’altra banda, el punt 6 del mateix article 150 del Reglament, estableix que “Per resolució del titular de la Conselleria d’Administracions Públiques, competent en matèria de coordinació de les policies locals, es pot crear una borsa, d’adscripció voluntària, formada per membres de la policia local i personal funcionari de carrera de la conselleria, per atendre les sol·licituds esmentades en el punt 5 d’aquest article. En la resolució de creació de la borsa s’han de determinar els criteris necessaris per poder participar-hi”.
4. Mitjançant resolució de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques (BOIB núm. 35, de 17 de març de 2016) es va aprovar la convocatòria per formar part d’una borsa per als òrgans de selecció de les diferents categories de policia local de les Illes Balears i els criteris de gestió.
5. El 2 de juny de 2016 es va signar la proposta de resolució i resolució del director general d’Emergències i Interior per la qual es va constituir la borsa per als òrgans de selecció de les diferents categories de policia local de les Illes Balears.
6. Actualment la relació de membres que constitueixen la borsa esmentada resulta insuficient per cobrir les sol·licituds que realitzen els municipis de les Illes Balears pel que fa al membre que ha de proposar la Direcció General d’Emergències i Interior per formar part dels tribunals qualificadors i comissions de valoració del concurs de provisió de llocs de treball per a mobilitat de la policia local que es duguin a terme en els ajuntaments als quals fa referència l’article 30.4 de la Llei 4/2013.
7. Amb la creació d’aquesta nova borsa, la qual ha d’incloure, a més dels nous membres, els que formen part de la primera borsa que segueixen complint els requisits exigibles, es podran atendre les sol·licituds del membre que ha de proposar la Direcció General d’Emergències i Interior d’acord amb el punt 4.
8.En data 30 d’abril de 2018, el director general d’Emergències i Interior va dictar la proposta de resolució per la qual s’aprova la convocatòria d’una borsa per formar part dels òrgans de selecció de les diferents categories de policia local de les Illes Balears i els criteris per gestionar-la.
Fonaments de dret
1. L’article 30 de la Llei 4/2013.
2. Els articles 150 i 184 Decret 28/2015.
3. L’article 2.3 d del Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, atribueix a la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques, mitjançant la Direcció General d’Emergències i Interior, competències en matèria de coordinació de les policies locals.
Per tot això, dict la següent
RESOLUCIÓ
1. Aprovar la convocatòria de la borsa de funcionaris que poden ser proposats com a vocals dels processos de selecció i mobilitat de les policies locals de les Illes Balears.
2. Aprovar les bases reguladores de la convocatòria de la borsa i els criteris per gestionar-la, en els termes que s’estableixen respectivament en els annexos 1 i 2.
3. Ordenar la publicació d’aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d'Hisenda i Administracions Públiques en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la seva publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala del Contenciós del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la seva publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 2 de maig de 2018
La consellera d'Hisenda i Administracions Públiques
Catalina Cladera Crespí
ANNEX 1
Bases de la convocatòria de la borsa de funcionaris que poden ser proposats com a vocals dels processos de selecció i mobilitat de les policies locals de les Illes Balears
1. Aquestes bases tenen per objecte convocar la borsa de funcionaris els quals poden ser proposats com a vocals dels processos de selecció i mobilitat de les policies locals de les Illes Balears que preveu l’article 150.6 del Decret 28/2015.
2. Poden formar part de la borsa de funcionaris que poden ser proposats com a vocals dels processos de selecció i mobilitat de les policies locals de les Illes Balears totes les persones que reuneixin els requisits següents:
a) Tenir la condició de funcionari de carrera de les policies locals de les Illes Balears o pertànyer, també com a funcionari de carrera, als subgrups C1, A1 o A2 de l’Administració autonòmica i trobar-se adscrit a un lloc de treball de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques.
b) Trobar-se en la situació de servei actiu com a funcionari de carrera.
c) No haver estat condemnades penalment, tenir antecedents penals no cancel·lats, ni haver estat objecte de sancions disciplinàries pendents de cancel·lació en el seu expedient personal.
d) No trobar-se incurses en un procés judicial penal ni en un expedient disciplinari.
3. Poden sol·licitar formar part de la borsa en aquesta convocatòria les persones que compleixin els requisits que s’exigeixen en l’apartat anterior.
Els funcionaris que en vulguin formar part ho han de sol·licitar a la Direcció General d’Emergències i Interior. A la sol·licitud s’ha d’acreditar que la persona candidata compleix els requisits que s’exigeixen per formar part de la borsa. Així mateix, han d’indicar un número de telèfon i una adreça electrònica que servirà per a les comunicacions de les propostes de designació d’acord amb el que preveu el punt 5 de l’Annex 2.
El termini de presentació de les sol·licituds és de vint dies hàbils comptadors des de l’endemà de la publicació d’aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
4. D’acord amb el que disposa l’article 5 de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, i l’article 12 del Reial decret 1720/2007, de 27 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament de desenvolupament d’aquesta Llei, juntament amb les sol·licituds a què es refereix l’apartat anterior, s’ha d’incloure el consentiment exprés dels sol·licitants per tal que es recullin les dades facilitades i es tractin en un fitxer de titularitat de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques.
La finalitat d’aquest tractament és gestionar tant la inclusió en la borsa com els processos que se’n derivin per ser designats com a vocals als diferents òrgans de selecció.
En qualsevol moment poden exercir els drets reconeguts en la Llei, en particular els d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició, adreçant-se per escrit a la Direcció General d’Emergències i Interior.
5. En el termini màxim d’un mes comptador des de la finalització del termini per presentar les sol·licituds, mitjançant una resolució del director general d’Emergències i Interior, quedarà constituïda la borsa de funcionaris que poden ser proposats com a vocals dels processos de selecció i mobilitat de les policies locals de les Illes Balears, la qual cosa es comunicarà als ajuntaments i als funcionaris que en formin part. La borsa estarà formada per tots els funcionaris que ho hagin sol·licitat i que compleixin els requisits que es fixen en l’apartat 2.
Si alguna persona en queda exclosa perquè no compleix aquests requisits, abans de dictar la resolució que preveu el paràgraf anterior se li notificarà l’incompliment i se li atorgarà un termini de tres dies per al·legar allò que consideri oportú perquè es pugui tenir en compte en la resolució de constitució de la borsa.
ANNEX 2
Criteris de gestió de la borsa de funcionaris que poden ser proposats com a vocals dels processos de selecció i mobilitat de les policies locals de les Illes Balears
1. Una vegada constituïda, la gestió ordinària de la borsa de funcionaris que poden ser proposats com a vocals dels processos de selecció i mobilitat la durà a terme l’Institut de Seguretat Pública de les Illes Balears (ISPIB), adscrit a la Direcció General d’Emergències i Interior, d’acord amb els criteris que s’estableixen a continuació.
2. Per tal de poder dur a terme la designació i proposta dels vocals, l’ajuntament ho ha de sol·licitar per escrit d’acord amb l’article 150.5 del Decret 28/2015.
3. L’Institut de Seguretat Pública de les Illes Balears (ISPIB) ha de seleccionar dos membres de la borsa, com a vocals titular i suplent, respectivament. Les persones proposades:
a) Han d’estar en situació de disponible en la borsa. Es troben en situació de no disponible les persones que, de forma sobrevinguda un cop estiguin incorporades a la borsa, no compleixen els requisits que preveu l’apartat 2 de l’Annex 1 d’aquesta Resolució, i es mantenen en aquesta situació fins que no cessi l’incompliment.
b) Han de ser funcionàries de carrera de les policies locals de les Illes Balears i pertànyer a la mateixa escala o a una de superior de les que són objecte de selecció o provisió. Quan es tracti de funcionaris de carrera de la Conselleria, cal que pertanyin al mateix subgrup o a un de superior.
4. La designació s’ha de fer tenint en compte les circumstàncies següents:
a) Proximitat geogràfica en funció de l’illa on està ubicat el municipi que efectua la sol·licitud.
b) Dins de la relació de candidats per illa i ordenats de forma alfabètica, s’aniran designant candidats de forma successiva i rotatòria, sempre que reuneixin els requisits per ser proposats en funció de la categoria o subgrup de que es tracti.
5. L’Institut de Seguretat Pública de les Illes Balears (ISPIB) ha de comunicar a la persona proposada aquesta circumstància de conformitat a les regles següents:
a) Si la comunicació es fa per correu electrònic, la persona proposada pot renunciar a la proposta de designació amb la presentació d’un escrit a l’ISPIB en el termini d’un dia des que se li comunica la proposta.
b) Si es fa per via telefònica, la persona proposada ha d’indicar verbalment si renuncia o no, i ha de quedar constància en l’expedient de la seva acceptació o renuncia.
La manca reiterada de justificació de les renúncies pot determinar l’exclusió de la borsa mitjançant una resolució de l’òrgan competent.
En tot cas, resta obligada a renunciar si es dóna la circumstància que no compleix alguns dels requisits que fixa l’apartat 2 de l’Annex 1 d’aquesta Resolució. En aquest cas, queda automàticament en la situació de no disponible fins que comuniqui el cessament de les circumstàncies que determinen la indisponibilitat.