Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT

Núm. 5271
Resolució del director general de Planificació, Ordenació i Centres de dia 16 de maig de 2018 per la qual es regula el procediment selectiu de correctors de les proves corresponents a l’avaluació de final d’etapa del curs 2017-2018, dels alumnes de quart curs d’educació secundària obligatòria en una mostra de centres que imparteixen aquesta etapa educativa, de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. La Resolució del conseller d’Educació i Universitat de dia 21 de març de 2018, dicta les instruccions per a la realització de les proves corresponents a l’avaluació de diagnòstic de final d’etapa als alumnes de quart curs d’educació secundària obligatòria de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, el curs acadèmic 2017-2018 i especifica que l’avaluació de final d’etapa d’educació secundària obligatòria te caràcter mostral i que la correcció de les proves anirà a càrrec de professorat extern al centre.

2. La correcció estandarditzada de les proves de la mostra requereix coneixements tècnics per a la seva realització. Per aquest motiu, cal disposar de professorat amb un grau d’especialització que garanteixi la qualitat del procés. Sembla procedent, per tant, convocar un procediment selectiu entre el personal funcionari docent del cos que imparteix docència a l’etapa d’educació secundària, amb un perfil professional congruent amb la naturalesa de les proves per tal que puguin procedir a la realització de les tasques de correcció, com també a l’entrada de les dades resultants de la correcció a l’aplicació informàtica corresponent.

Fonaments de dret

La Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’Educació, modificada per la Llei Orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa estableix a l’article 29 la realització d’una avaluació individualitzada als alumnes en finalitzar l’etapa d’educació secundària obligatòria.

L’Ordre ECD/65/2018 de 29 de gener, regula les proves de l’avaluació final d’educació secundària obligatòria, per al curs 2017-2018.

El Reial Decret llei 5/2016, de 9 de desembre, de mesures urgents per a l’ampliació del calendari d’implantació de la Llei Orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa, en el seu article 1, modifica la disposició final cinquena de la Llei esmentada pel que fa a l’educació secundària obligatòria, i indica que fins a l’entrada en vigor de la normativa resultant del Pacte d’Estat social i polític per a l’educació, l’avaluació d’educació secundària obligatòria serà considerada mostral, tindrà finalitat diagnòstica i no tindrà efectes acadèmics. A més, la selecció d’alumnes i de centres ha de ser suficient per obtenir dades representatives.

La Resolució del conseller d’Educació i Universitat de dia 21 de març de 2018, dicta les instruccions per a la realització de les proves corresponents a l’avaluació de diagnòstic de final d’etapa als alumnes de quart curs d’educació secundària obligatòria de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, el curs acadèmic 2017-2018 i a l’article 3 concreta que les proves d’avaluació al quart curs d’educació secundària obligatòria, s’aplicaran a una mostra no inferior a 600 alumnes escolaritzats com a mínim a sis centres de titularitat pública i privada seleccionats aleatòriament que imparteixen l’etapa d’educació secundària obligatòria. Així mateix explicita que la mostra ha de tenir representació proporcionada de cada una de les Illes Balears.

Així doncs, per tal de tancar els processos corresponents a l’aplicació de l’avaluació de final d’etapa als alumnes de quart curs d’educació secundària obligatòria dins els terminis prevists, i de la facultat que m’atorga la disposició final primera de la Resolució del conseller d’Educació i Universitat de dia 21 de març de 2018,  dict la següent

Resolució

1. Convocar, d’acord amb les condicions que especifica l’Annex I d’aquesta Resolució, un procediment per seleccionar el professorat extern als centres de la mostra, el nombre dels quals es concreten a l’Annex II, que han de dur a terme la correcció de les proves corresponents a l’avaluació de final d’etapa dels alumnes de quart curs d’educació secundària obligatòria.

2. Aprovar el model de sol·licitud que figura com a Annex III d’aquesta Resolució.

3. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar potestativament un recurs de reposició davant el conseller d’Educació i Universitat en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat al BOIB, segons el que disposen l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, de 1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Palma, 16 de maig de 2018

El director general de Planificació, Ordenació i Centres,

Antoni Morante Milla

Annex I

1. Professorat encarregat de la correcció i de l’entrada de dades a l’aplicació informàtica de les proves corresponents a l’avaluació de final d’etapa dels alumnes de quart curs d’educació secundària obligatòria. 

1.1. Poden participar en aquest procediment selectiu els funcionaris docents que imparteixen docència a l’etapa d’educació secundària obligatòria, batxillerat o formació professional, que en el moment de la publicació d’aquesta Resolució estiguin en actiu en un centre docent a les Illes Balears i compleixin els requisits següents:

  1. Pertànyer a algun dels cossos de catedràtics d’ensenyament secundari o de professors d’ensenyament secundari que desenvolupin les seves funcions a l’educació secundària obligatòria, batxillerat o formació professional.

  2. Impartir, durant aquest curs, a l’ensenyament secundari, matèries directament associades a les competències objecte de l’avaluació (llengua anglesa, llengua castellana i literatura, llengua catalana i literatura, matemàtiques i geografia i història).

  3. No estar sotmès a expedient disciplinari.

1.2. El nombre de correctors és el que s’especifica a l’Annex II d’aquesta convocatòria.

2. Termini de presentació de sol·licituds.

Les sol·licituds s’han de presentar en un termini màxim de vuit dies hàbils a comptar des de l’endemà de la publicació d’aquesta Resolució en el BOIB.

3. Tramesa de documentació.

Els aspirants han de remetre a l’IAQSE la sol·licitud corresponent, d’acord amb el model que figura a l’Annex III d’aquesta convocatòria. No serà necessari que acreditin les dades professionals que figuren al portal de personal de la Conselleria d’Educació i Universitat.

Les sol·licituds poden presentar-se al registre de la Conselleria d’Educació i Universitat, a Correus, o a qualsevol de les dependències que determina l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les Administracions Públiques i del procediment administratiu comú. En el cas que la sol·licitud es presenti a una oficina de Correus, s’ha de dur dins un sobre obert perquè el funcionari de Correus pugui datar-la i segellar-la abans de certificar-la. Per establir l’ordre d’entrada de les sol·licituds que no hagin estat presentades als registres de la Conselleria d’Educació i Universitat, es consideraran presentades a les 24:00 hores del dia d’entrega.

Una vegada registrada la sol·licitud i abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, se n’haurà d’enviar una còpia per correu electrònic (aijimenez@iaqse.caib.es) o per fax (971 176902) a l’IAQSE. Si no s’envia aquesta còpia, l’aspirant no apareixerà al llistat provisional de seleccionats, sense perjudici que pugui aparèixer al llistat definitiu si s’estima la seva reclamació.

4. Procés de selecció dels correctors

4.1 Criteris de selecció

Entre els aspirants que compleixin tots els requisits, se’n seleccionarà, per estricte ordre d’entrada al registre, el nombre suficient per cobrir les places de correctors convocades.

4.2. Suplències

Els aspirants no seleccionats romandran adscrits a una llista que permetrà a l’Administració educativa, en el cas que no hi renunciïn expressament, cobrir les necessitats de correctors que puguin presentar-se eventualment en l’aplicació d’aquesta convocatòria.

4.3. Resultats de la selecció

El director general de Planificació, Ordenació i Centres dictarà una Resolució per aprovar el llistat provisional d’aspirants seleccionats i exclosos, amb indicació de la causa d’exclusió. Aquesta Resolució es publicarà a la web de l’IAQSE (http://iaqse.caib.es). Es disposarà de dos dies hàbils, des de l’endemà de la publicació del llistat, per a possibles reclamacions, que s’hauran de remetre per correu electrònic a l’IAQSE (aijimenez@iaqse.caib.es).

Una vegada revisades les reclamacions, el director general de Planificació, Ordenació i Centres dictarà la Resolució amb el llistat definitiu d’aspirants seleccionats. Aquesta Resolució es publicarà a la web de l’IAQSE abans del dia 4 de juny de 2018.

5. Compromisos adquirits pels seleccionats

5.1. Les feines derivades de la correcció i de la introducció de dades de les proves en l’aplicació informàtica, que s’habilitarà a tal efecte, i que s’han de realitzar fora de l’horari laboral.

5.2. Seguir les pautes derivades de les instruccions de correcció de les proves que els faciliti l’IAQSE.

5.3. Un cop començat el procés d’avaluació, no podran renunciar-hi.

5.4. Complir amb exactitud el calendari i els horaris que s’estableixin.

5.5. Mantenir la confidencialitat sobre les proves i els resultats. En aquest sentit, hauran de signar el document de compromís de confidencialitat. Pel que fa al trasllat de la documentació (proves realitzades i llistats) i a les dades personals de l’alumnat,  els correctors han d’ajustar-se al que disposa la legislació vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal.

6. Compensació econòmica

Els seleccionats percebran, en els termes que estableix la legislació vigent, una compensació econòmica en concepte de gratificació per la prestació de serveis extraordinaris efectius fora de l’horari o jornada habitual de treball. Aquesta compensació es farà en concepte de correcció de les proves.  

7. Manca de sol·licituds

En el cas de no cobrir-se les places per fer la correcció de les proves, la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres pot designar els funcionaris docents corresponents, sempre que compleixin amb els requisits del punt 1.1. de l’Annex I d’aquesta convocatòria.

Annex II

Nombre d’aplicadors de les proves corresponents a l’avaluació de final d’etapa dels alumnes de quart curs d’educació secundària obligatòria.                             

  • 2 correctors de les proves de la competència comunicativa lingüística en anglès.

  • 2 correctors de les proves de la competència comunicativa lingüística en castellà.

  • 2 correctors de les proves de la competència comunicativa lingüística en català.

  • 2 correctors de les proves de la competència matemàtica.

  • 2 correctors de les proves de la competència social i cívica.

Annex III

Sol·licitud per participar en el procediment selectiu de correctors de les proves corresponents a l’avaluació de final d’etapa dels alumnes de quart curs d’educació secundària obligatòria, convocades per Resolució del conseller d’Educació i Universitat de 21 de març de 2018 (BOIB de 31 de marc)  

DADES DEL SOL·LICITANT / DE LA SOL·LICITANT

Nom i Llinatges

NIF

NRP

Adreça

Localitat

Codi postal

Telèfon de contacte

Correu electrònic

Situació administrativa

Càrrec

Cos

Especialitat/Habilitació

Centre de destinació

Localitat del centre de destinació

CP del centre de destinació

Telèfon del centre de destinació

Observacions:______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Data:

Signatura

Institut d’Avaluació i Qualitat del Sistema Educatiu (IAQSE)