Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT DE LLUBÍ
Núm. 5125
Modificació ordenança general pr a la utilització de les instal·lacions esportives municipals
L’Ajuntament Ple en sessió ordinària de dia 19 de març de 2018, va acordar la modificació de l’Ordenança General per a la utilització de les instal·lacions esportives municipals.
Publicat anunci sobre dita modificació al BOIB núm. 37, de data 24 de març de 2018 i havent transcorregut un mes sense presentació de reclamacions ni al·legacions, la modificació de dita Ordenança és definitiva, quedant el text íntegre de la següent manera:
“ORDENANÇA GENERAL PER A
Capítol I
DISPOSICIONS GENERALS
Article 1. OBJECTE
Aquesta Ordenança general regula les condicions d’ús de totes les instal·lacions esportives municipals per part dels ciutadans/ciutadanes i les associacions i entitats. Entenem com a ús tota l’ocupació ja sigui puntual o perllongada de les instal·lacions esportives municipals en qualsevol modalitat i/o disciplina.
Article 2. INSTAL·LACIONS SUSCEPTIBLES D’UTILITZACIÓ
2.1.- S’entén per instal·lacions esportives municipals tots els edificis, camps, locals, espais, etc., de titularitat municipal, en els quals l’Ajuntament de Llubí, delega o autoritza la pràctica o l’ensenyament de qualsevol activitat física, esport, curset esportiu o classe d’educació física. Tindran la mateixa consideració tots els béns mobles adscrits a aquestes dependències i que siguin de titularitat municipal.
2.2.- Totes les instal·lacions esportives municipals són de lliure concurrència, sense cap mena de discriminació per raó de raça, sexe, religió, opinió o qualsevol altre condició o circumstància personal i/o social. No obstant això, els usuaris hauran de respectar les normes de règim interior establertes per a l’accés a les esmentades instal·lacions.
2.3.- Els horaris d’obertura i tancament estaran exposats en lloc visible per a la informació de totes les persones usuàries.
Article 3. USUARIS
3.1- Les instal·lacions esportives tenen com a fi la pràctica física i esportiva l’ensenyament, entrenament i la competició de les modalitats esportives per al qual varen ser dissenyades.
3.2.- L’ús de les instal·lacions esportives municipals estarà obert a qualsevol institució, entitat o particular, i subjecte a les obligacions establertes a l’autorització d’ús i al que estableix aquesta Ordenança.
3.3.- Per tal de poder fer ús de les instal·lacions esportives s’haurà de pagar la taxa que sigui vigent en cada moment i estar expressament autoritzat per a l’ús.
3.4.- A l’acord d’utilització s’especificarà clarament els espais, l’horari, la tarifa i les activitats, així com els terminis i les condicions de pagament.
Capítol II
NORMES GENERALS D’ÚS PER A TOT TIPUS D’INSTAL·LACIONS ESPORTIVES
Article 4.- Tota persona, sigui usuari o públic general, que vulgui accedir a les instal·lacions esportives municipals de Llubí, s’haurà d’atendre a l’establert en aquesta Ordenança.
Article 5.- Per a l’accés a les instal·lacions esportives municipals s’haurà de donar compliment a aquestes normes generals, sense perjudici de les normes específiques establertes a cada apartat referent a les distintes instal·lacions establertes en aquesta Ordenança:
a) És imprescindible fer un correcte ús dels espais i infraestructures en totes les instal·lacions.
b) Queda totalment prohibit efectuar cap tipus d’activitat que atempti contra el medi ambient, així com contra la bona imatge de les instal·lacions esportives municipals.
c) Queda prohibit circular per les instal·lacions esportives amb motos o qualsevol altres vehicles, excepte en casos d’emergència, competició o manteniment. Sols es permetrà l’us de bicicletes o monopatins pels vials que separen les diferents pistes quan es faci de manera ordenada i sense causa perill per altres persones.
d) Està prohibida l’entrada d’animals, sols es permetrà l’entrada de cans guia, segons la normativa vigent.
e) És obligatori fer un correcte ús dels aparcaments senyalitzats en el recinte de les instal·lacions.
f) És imprescindible respectar al màxim totes aquelles infraestructures destinades a l’accés a les distintes instal·lacions per part de persones amb discapacitat.
g) Està prohibit l’entrada en qualsevol instal·lació esportiva municipal d’envasos de vidre o d’altres envasos punxents o material esmicolable, així també com bengales o cap tipus de focs d’artifici.
h) Està prohibit deixar escombraries en el recinte, essent obligatori l’ús de les papereres per efectuar el dipòsit d’aquestes.
i) No està permès introduir i vendre tota classe de begudes alcohòliques. (Només es poden consumir al recinte del Bar o cantina)
j) Entrar el recinte del poliesportiu per els accessos autoritzats
k) No és recomanable deixar objectes de valor dins dels vestuaris o dels banys.
l) Està prohibit la pràctica de qualsevol tipus d’activitats, siguin o no esportives, que puguin ocasionar greus danys a qui les realitzi o a tercers degut a la seva perillositat.
m) En tot cas, i baix cap concepte, no es podrà accedir i/o utilitzar les instal·lacions esportives municipals quan aquestes no romanguin obertes al públic en general o el/s usuari/s no compti/n amb l’autorització expressa de l’Ajuntament.
n) Els desperfectes que eventualment s’hagin pogut ocasionar seran reposats per part de la persona que l’hagi ocasionat.
o) Abonar el pagament de les tarifes corresponents, establertes per a cada servei i/o espai, conforme estable l’Ordenança fiscal reguladora per la prestació de serveis i realització d’activitats en les instal·lacions esportives municipals.
p) Els menors de 7 anys hauran d’accedir a les instal·lacions acompanyats d’una persona adulta, que serà responsable que es respectin i compleixin les normes especifiques de cada espai.
q) No està permès menjar cap tipus de fruits secs amb closques.
r) Està prohibit el consum de drogues o estupefaents.
Article 6.- En cas d’infracció d’alguna de les normes establertes en aquesta Ordenança, tant les de caràcter general com les especials de cada instal·lació, es podrà imposar sanció a l’infractor, la qual podrà arribar a consistir en la denegació permanent d’entrada en tots els recintes esportius municipals de Llubí.
Article 7.- Drets dels usuaris. Els usuaris de les instal·lacions esportives gaudiran dels següents drets:
a) Fer ús de la instal·lació o espai d’acord amb l’autorització atorgada i les tarifes abonades.
b) Disposar del nivell adequat de llum.
c) Tenir a la seva disposició fulls de reclamacions on podran fer constar les seves queixes i/o suggeriments.
Capítol III
NORMES ESPECIFIQUES PER ESPAIS.
PISCINA MUNICIPAL
Article 8.- Tots els usuaris, per a accedir al recinte de la piscina municipal ho podran fer abonant la tarifa estipulada, i hauran de donar compliment a les normes generals de l’article 5 d’aquesta Ordenança així com a la següent normativa específica:
a) No es permet l’accés de persones que pateixin malalties infeccioses a la zona de bany.
b) No es permet l’ús de les piscines d’adults a menors de 7 anys que no vagin acompanyats d’adults. Igualment, no està permès als majors de 7 anys banyar-se a la piscina infantil.
c) No es permet banyar-se amb calçat o amb roba no adequada.
d) No es permet menjar en les dependències de la piscina municipal, llevat d’aquells llocs on estiguin expressament autoritzats.
e) No es permet la pràctica de jocs i esports, córrer i donar empentes en el recinte que puguin molestar a la resta d’usuaris.
f) És obligatori dutxar-se abans de banyar-se a la piscina.
Article 9.- Els usuaris de la piscina municipal que facin ús dels vestidors, respectaran els espais ocupats abans de la seva entrada per altres usuaris i mantindran l’ordre i la netedat en els mateixos.
CAMP MUNICIPAL D’ESPORTS “SES COMES”
Article 10.- Les instal·lacions que comprenen el Camp Municipal d’Esports “Ses Comes” regulades en aquest apartat són el camp de futbol de gespa, camp de futbol-sala, pistes petanca, les pistes de tennis, les pistes de pàdel, la pista multifuncional, la pista d’skate i la zona de vestidors, llevat de la piscina municipal, la qual es regularà segons l’establert a l’apartat anterior d’aquesta Ordenança.
Article 11.- Les modalitats d’ús de les instal·lacions del Camp Municipal d’Esports són les següents:
a) Activitat física escolar, consistent en l’ús de les mateixes per part d’un centre escolar, d’acord amb el conveni d’ús o de col·laboració prèviament acordat entre aquest centre i l’Ajuntament.
b) Activitat esportiva col·lectiva de clubs, equips o entitats esportives locals federats, els quals podran emprar les instal·lacions que necessitin, havent efectuat la reserva amb una antelació suficient per a l’adequació de l’espai reservat a les necessitats d’ús dels usuaris.
A tal efecte, hauran de presentar, amb un mes d’antelació, la programació d’activitats a desenvolupar dins els espais esportius.(quan es tracti d’equips federats hauran de fer entrega dels horaris un mes abans de començar la temporada), proposta que haurà d’obtenir l’aprovació de
c) Activitat lliure, consistent en l’ús de qualsevol de les pistes i camps de les instal·lacions de forma individual per un particular, previ pagament de la taxa corresponent.
d) Activitats organitzades per altres associacions o entitats de Llubí que, de manera puntual, vulguin fer ús d’algun espai.
e) Activitats extraordinàries organitzades i/o patrocinades per l’Ajuntament de Llubí.
Article 12.- Per efectuar una reserva puntual per l’ús d’una instal·lació o pista, l’usuari interessat haurà de sol·licitar-ho a l’Ajuntament a les oficines municipals o a les instal·lacions situades en el recinte esportiu, efectuant-se en aquest moment el pagament corresponent.
Article 13.-Els horaris reservats per les distintes entitats esportives seran, en tot cas, respectats a l’hora d’efectuar noves reserves d’espai per a tercers usuaris particulars o col·lectius.
Article 14.- L’entrada per al públic a les competicions haurà de tenir sempre caràcter gratuït; per establir el cobrament d’entrada serà necessari demanar autorització explícita de l’Ajuntament.
Article 15.- Qualsevol element publicitari que es situï en les instal·lacions haurà de ser autoritzat prèviament per l’Ajuntament.
Article 16.- Els diferents equips empraran els vestidors assignats pel concessionari del servei de les instal·lacions durant tota la temporada.
16.1.- Per poder efectuar l’ús, els entrenadors i/o delegats seran els encarregats de recollir i tornar les claus i es faran responsables del bon ús de les instal·lacions, així com els responsables d’informar al concessionari del servei dels desperfectes que eventualment es puguin haver ocasionats. Subsidiàriament, respondran els Presidents o màxim encarregats del Club o entitat en qüestió.
16.2.- En els partits i competicions oficials, les claus per a l’accés als vestidors pels distints equips i per l’àrbitre seran lliurades al Delegat Oficial de l’Equip Local, en el seu defecte, a l’entrenador de l’equip local, i seran retornades un cop que els usuaris hagin abandonat aquestes instal·lacions. En cas de desperfectes, el delegat ho farà constar a l’Acta de l’àrbitre i al concessionari del servei de les instal·lacions.
Article 17.- Els entrenadors i delegats procuraran que no es faci ús abusiu de l’aigua de les dutxes i dels banys, així com també procuraran que els vestidors restin ordenats i nets.
Quan els vestidors s’utilitzin per persones federades menors d’edat sempre hi haurà la presencia d’un/a delegat/a o responsable del club.
Article 18.- Els equips podran emprar el material que necessitin, sempre que estigui disponible, previ lliurament del mateix per part del concessionari de les instal·lacions als entrenadors i/o delegats de l’equip.
Article 19.- No es podran emprar sabatilles inadequades al tipus de camp emprat.
Article 20.- En cas d’absència del concessionari del servei, aquest serà substituït per la persona designada per l’Ajuntament.
DISPOSICIÓ FINAL
Aquesta Ordenança entrarà en vigor, una vegada aprovada definitivament i publicat íntegrament el seu text en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, de conformitat amb allò que estableix l'article 103 de
El que es fa públic per a general coneixement.
Llubí, 14 de maig de 2018
Magdalena Perelló Frontera