Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
CONSELL INSULAR DE FORMENTERA
Núm. 5115
Bases que han de regir la creació d'una borsa de treball d'operaris/operàries d'aparcament regulat de personal laboral per cobrir temporalment les necessitats del consell insular de Formentera
Es fa públic que la Comissió de Govern del Consell Insular de Formentera, en la sessió de caràcter extraordinari amb urgència de dia 9 de maig de 2018 va adoptar, entre altres, el següent acord:
CONVOCATÒRIA 8/2018 DE SELECCIÓ DE PERSONAL
Antecedents
Atesa la necessitat urgent i improrrogable de prestar serveis de control de l'aparcament regulat als nuclis urbans amb zona blava de Formentera, els dies de mercat d'artesania a La Mola i durant el període de tancament de l'accés amb vehicles de motor de combustió a sa Tanca d'allà dins des Cap de Barbaria.
Vist el que disposa l’article 19.Dos de la Llei 3/2017, de 27 de juny, de Pressupostos Generals de l’Estat per a l’any 2017.
Vista la inclusió del lloc de treball d'OPERARI/OPERÀRIA D'APARCAMENT REGULAT al Catàleg de Llocs de Treball i la disposició de crèdit per a la seva contractació al pressupost de la institució per a 2018, publicat al Butlletí Oficial de les Illes Balears, BOIB, número 10, de 20 de gener de 2018.
Fonaments de dret
BASES
PRIMERA.- Objecte de la convocatòria
És objecte de la present convocatòria la creació, mitjançant convocatòria pública d’una borsa d'Operaris/Operàries d'aparcament regular, de relació jurídica amb el Consell de Formentera de personal laboral, categoria C2.
SEGONA.- Característiques del lloc de treball
Les característiques generals del lloc de treball d’acord amb el Catàleg de Llocs de Treball del Consell Insular de Formentera són les següents:
a) Denominació:Operaris Operàries d'Aparcament Regulat
b) Categoria: C2
c) Nivell de complement de Destí: 16
d) Complement específic: 3.676€ (en còmput anual)
e) Nivell de català: B2
f) Raó de ser del lloc: Posar a disposició del Consell Insular la seva dedicació i coneixement per participar en programes que tenen per objectiu millorar la mobilitat a l'illa de Formentera.
g) Funcions diferenciadores de més alt valor afegit: Comprovar el compliment de les condicions establertes en les zones de regulació de l'aparcament per part dels vehicles estacionats i informar la ciutadania i els visitants dels plans per a la millora de la mobilitat.
h) Període d'activitat del servei d'Aparcament Regulat: Tot l'any, amb diferents intensitats. En el moment de publicació d'aquestes bases, s'estima en 3 operaris/operàries tot l'any, 8 del 15 de maig al 31 d'octubre i 5 del 15 de juny al 30 de setembre.
i) Tipus de jornada:Partida.
j) Treball nocturn:Sí. (Les hores que se facin en aquest horari es retribuiran segons la normativa vigent).
k) Torns:Sí
l) Règim de dedicació: Normal (37,5h/setmana).
TERCERA.- Requisits
a) Tenir la nacionalitat espanyola o la dels altres estats membres de la Unió Europea o la dels estats als quals, en virtut de tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, els sigui aplicable la lliure circulació de treballadors. També seran admesos el cònjuge, els descendents i els descendents del cònjuge tant dels espanyols com dels nacionals dels altres estats membres de la Unió Europea o dels estats als quals, en virtut de tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, els sigui aplicable la lliure circulació de treballadors, qualsevol que sigui la seva nacionalitat, sempre que els cònjuges no estiguin separats de dret i els descendents siguin menors de 21 anys o majors d’aquesta edat però visquin a càrrec dels seus progenitors.
b) No haver estat separat per mitjà d'expedient disciplinari del servei de qualsevol de les Administracions Públiques ni estar inhabilitat per resolució judicial per a desenvolupar treballs o càrrecs públics.
c) Edat: haver complert 16 anys i no superar l'edat establerta per a la jubilació forçosa.
d) No haver estat separat/ada mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per accedir al cos o escala de funcionari, o per exercir funcions similars a les que desenvolupaven en el cas del personal laboral, del qual hagi estat separat o inhabilitat. En el cas de ser nacional d’un altre Estat no ha de trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi en el seu Estat, en els mateixos termes, accedir a l’ocupació pública.
e) Estar en possessió del títol de graduat en Educació Secundària Obligatòria (ESO), Formació Professional de primer grau o equivalent, o estar en condicions d'obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions expedides a l'estranger, caldrà aportar l'homologació corresponent del Ministeri d'Educació.
f) Posseir la capacitat funcional per a l'exercici de les tasques o funcions pròpies de la plaça convocada.
g) Acreditar documentalment el requisit d'estar en possessió del certificat de nivell de suficiència de català, B2, o superar una prova interna que acrediti aquest nivell.
QUARTA.- Sol·licitud i documentació
Els interessats i les interessades disposaran d'un termini de 10 dies naturals des del dia següent a la publicació d'aquestes Bases en el BOIB per presentar les seves instàncies a través de l'Oficina d'Atenció al Ciutadà, si ho fa de manera presencial, o a través de l'Oficina Virtual (OVAC) si ho fa de manera telemàtica. Les instàncies que entrin amb registre posterior a les 00:01h de l´onzè dia a la publicació no es tindran en compte.
La instància telemàtica per participar en aquest procés es trobarà a la OAC/OVAC, a partir de l’obertura del termini per la seva presentació, amb la denominació "Inscripció en un procés selectiu". L´interessat o la interessada hauran de presentar de forma adjunta a la sol·licitud (com arxius adjunts) els següents documents:
Segons estableix l’article 5 de la Llei orgànica de protecció de dades, de 13 de desembre de 1999, les dades de caràcter personal subministrades pels/per les/ els aspirants en presentar la instància sol·licitant, així com les contingudes en la documentació adjunta per tal de participar en aquest procés selectiu, seran objecte de tractament automatitzat pel Departament de Recursos Humans del Consell Insular de Formentera. Per tal d’exercir els drets d’accés, oposició, rectificació i cancel·lació, els/les candidats/es hauran de dirigir-se al responsable del tractament de dades que és el Consell Insular de Formentera.
CINQUENA.- Admissió dels aspirants
Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, la Presidència del Consell de Formentera dictarà resolució aprovant la llista provisional dels aspirants admesos i exclosos que es farà pública al taulell d’edictes de la Corporació i a la pàgina web www.consellinsulardeformentera.cat.
Les reclamacions que es presentessin dins del termini establert (3 dies hàbils), serien resoltes en el mateix acte administratiu anterior i seran publicades de la mateixa forma, en el termini màxim dels 30 dies següents a comptar des de la data de presentar-les. Transcorregut aquest termini sense que s’hagi dictat resolució, les al·legacions s’entendran desestimades.
SISENA.- Desenvolupament del procés selectiu
El procés selectiu constarà de les següents fases:
1ª Fase - Prova de coneixements de català
Les i els aspirants que hagin presentat la corresponent instància i que no puguin acreditar el coneixement de la llengua catalana en el nivell exigit mitjançant l’aportació del títol o certificat oficial corresponent, realitzaran una prova de coneixements de llengua catalana el dia i el lloc que se'ls convoqui, de conformitat amb l´article 30 del Reglament de Normalització Lingüística del Consell Insular de Formentera.
La qualificació d’aquest exercici serà d’apte o no apte.
Seran eliminats/ades del procés els/les aspirants que no obtinguin la qualificació d’apte.
2ª Fase - Avaluació de currículums
Consisteix en la valoració dels mèrits dels/de les aspirants, d’acord amb el següent barem i sempre sobre la documentació acreditativa que hauran aportat dins del termini de presentació d’instàncies sol·licitants.
A) Experiència professional
Es valorarà l’experiència en llocs de treball i en el desenvolupament de tasques similars o anàlogues en contingut professional i nivell tècnic a les assignades al lloc de treball al que es troben adscrites les places objecte d’aquesta convocatòria, sempre i quan s’hagin acreditat mitjançant fotocopia de nomenaments, referències, informes de superiors jeràrquics, contractes de treball o fulls de nòmina, amb un màxim de 10 punts.
A.1. Per serveis prestats a institucions públiques exercint funcions de control d'aparcament: 1 punt per cada mes.
A.2. Per serveis prestats a institucions públiques o privades exercint funcions que tinguin relació amb la informació de cara al públic: 0.25 punts per cada mes.
En qualsevol moment el Tribunal Qualificador podrà contrastar la informació aportada en aquesta fase.
B) Formació
Es valoraran només altres titulacions acadèmiques que siguin diferents a la ja requerida o presentada com a requisit per participar en aquesta convocatòria i cursos de formació i capacitació professional, fins a un màxim de 10 punts.
Es valoraran el títols següents:
B.1. Titulació universitària de llicenciatura o grau: 5 punts
B.2. Titulació universitària de diplomatura: 3 punts
B.3. Titulació de Cicle Formatiu de Grau Superior: 2 punts
B.4. Cursos, jornades o seminaris relacionats amb la informació de cara al públic o altres tasques pròpies del lloc de treball:
Més de 80 hores: 2 punts
De 40 a 80 hores:1,5 punts
De 20 a 39 hores:1 punts
De 5 a 19 hores: 0,5 punts
C ) Idiomes
Es valorarà l'acreditació oficial d'altres idiomes diferents al català i al castellà, amb un màxim de 10 punts:
Certificat de nivell B1 en anglès, italià, francés o alemany: 2 punts per cada un dels idiomes acreditats.
Certificat de nivell B2 o superior en anglès, italià, francés o alemany: 2,5 punts per cada un dels idiomes acreditats.
El resultat final del procés selectiu serà la suma de les puntuacions obtingudes en el conjunt de les fases.
Les puntuacions obtingudes per els/les aspirants s’exposaran al tauler d’edictes de la Corporació i a la pàgina web:
http://www.consellinsulardeformentera.cat.
SETENA.- Tribunal Qualificador
a) Passat el termini de presentació d'instàncies, el Tribunal Qualificador es reunirà per comprovar, en primer lloc, si les instàncies rebudes compleixen els requisits, procedint a declarar no apte aquells/aquelles candidats/candidates que incompleixin els requisits.
b) A continuació, decidiran el dia i lloc de les prova de català per aquells/aquelles aspirants que no hagin pogut presentar el títol acreditatiu del nivell exigit. el dia, hora i lloc de la prova es publicarà al Taulell d'anuncis de la web del Consell Insular de Formentera.
c) Després de la celebració de les proves, el Tribunal procedirà a valorar les puntuacions dels candidats/candidates.
d) El Tribunal inclourà a la Borsa de Treball tots i totes els i les aspirants aprovats/aprovades, per ordre de puntuació, quedant en primer lloc l'aspirant amb més puntuació, i en darrer lloc l'aspirant amb menys puntuació.
e) En cas que l'aspirant no pogués acreditar la relació de mèrits presentada, el Consell Insular de Formentera cridaria per a la provisió del lloc al següent aspirant amb més puntuació, i així de manera successiva.
f) El Tribunal Qualificador d'aquest procés estarà format pels següents membres,alguns d´ells funcionaris interins, que poden desenvolupar aquesta funció de tribunal per aplicació per analogia de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, i tots ells amb veu i vot:
TITULAR |
SUPLENT |
|
President/a. |
Sr. Àngel Custodio Navarro Sánchez |
Sra. Paola Sales Jiménez |
Vocals. |
Sr. Eduard Tormo Foraster S ra. Susana Burgos Torralba Sra. Jose Burches Sarrión |
Sr. Francesc Ribas Tur Sr. Vanessa Lasso Cester Sr.Raúl Moya Díaz |
Secretari/a |
Sr. Joan Ferrer Yern |
Sr. Andreu Ferrer Juan |
g) En aquest procés selectiu, el secretari del Tribunal qualificador tindrà veu i vot.
h) El Tribunal Qualificador no podrà constituir-se ni actuar sense l’assistència de la majoria absoluta dels seus membres, i podrà disposar la incorporació a les seves tasques d’assessors/es especialistes en la matèria.
i) L’abstenció i recusació dels membres del Tribunal Qualificador s’haurà d’ajustar al que preveu la Llei 39/2015, d’1 d’octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
j) El Tribunal Qualificador actuarà amb plena autonomia funcional i objectivitat, garantint la legalitat del procediment.
k) Així mateix, de conformitat amb l’ordenament jurídic resoldrà tots els dubtes que puguin sorgir en l’aplicació de les presents bases, establint els criteris que s’hagin d’adoptar en tot allò que no s’hagi previst a les bases de la convocatòria.
l) Els membres del Tribunal Qualificador han d’observar la confidencialitat o el sigil en tot moment durant el procés de selecció.
m) El Tribunal està facultat per a resoldre els dubtes i incidències que es presentin així com per a adoptar els acords necessaris per al bon desenvolupament del procés selectiu, en tot allò no previst expressament en aquestes bases.
n) Finalitzades i valorades les Fases del procés selectiu, el Tribunal Qualificador farà pública, a la pàgina web del Consell Insular de Formentera, la relació de les persones seleccionades per formar part de la borsa, per l'ordre de puntuació assolida, amb indicació de la qualificació obtinguda.
VUITENA.- Resolució de la convocatòria
a) Els aspirants i les aspirants disposaran d'un termini de 3 dies hàbils, a partir del següent al de la publicació de la relació indicada, per formular les reclamacions que creguin oportunes. S'adverteix que, en cas de no esmenar dins d'aquest termini es considerarà que desisteixen de la seva petició.
b) Les reclamacions que es presentin, seran acceptades o rebutjades mitjançant resolució del President del Consell Insular de Formentera en el termini màxim d'un mes, la qual es publicarà pels mateixos mitjans indicats a l´apartat primer. Transcorregut aquest termini sense que s'hagi dictat resolució, les al·legacions o reclamacions s'entendran desestimades.
c) L’aspirant o els aspirants que resultin cridats hauran de presentar davant del servei de Recursos Humans del Consell Insular de Formentera, dins del termini de 10 dies naturals des de que se'ls sol·liciti la incorporació, certificat mèdic acreditatiu de complir les condicions físiques o psíquiques específiques per a l’exercici de les funcions pròpies del lloc de treball al que es fa referència, així com original o còpia compulsada de tots els documents requerits a la base Quarta d’aquesta convocatòria.
d) Si l’aspirant seleccionat/da no signa el contracte laboral o no aporta la referida documentació durant el termini previst, es procedirà al nomenament del següent aspirant de la llista de puntuacions finals, respecte el qual serà aplicable el mateix termini que a l’anterior i així successivament per ordre de prelació d’acord amb les puntuacions finals.
e) El Consell Insular de Formentera podrà deixar sense efecte la contractació durant el primer mes des de l’inici de la prestació de serveis si es produeix una manifesta no idoneïtat del/de la nomenat/da per al desenvolupament de les funcions pròpies del lloc. El període descrit d'un mes es considerarà part integrant del procés selectiu.
f) Durant el període de prova citat en l'apartat anterior es poden convocar formacions relacionades amb l'atenció a la ciutadania, amb el funcionament de maquinària i amb el contingut de reglaments i ordenances relatives a l'ordenació de l'aparcament. El Consell de Formentera pot convocar proves orals i/o escrites per avaluar l'aprofitament d'aquesta formació. Aquestes proves escrites poden servir per argumentar la no idoneïtat a què es refereix el punt anterior.
g) Un cop finalitzat el procés, la resolució definitiva s’exposarà en el tauler d'anuncis de l’ OAC del Consell Insular de Formentera, i en la web de la Corporació, www.consellinsulardeformentera.cat.
NOVENA.- Incompatibilitats
A la persona o a les persones seleccionada/selecionades en aquesta convocatòria li/els serà d’aplicació la normativa vigent en matèria d’incompatibilitats.
DESENA.- Règim d’impugnacions i al·legacions
Per impugnar aquesta convocatòria, les bases reguladores d’aquest procés selectiu, les llistes definitives d’admesos i exclosos, les resolucions definitives i els nomenaments, s’ha d’interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu que correspongui, en el termini de dos mesos a comptar de l’endemà de la seva publicació o notificació, sense perjudici del recurs potestatiu de reposició que es podrà interposar en el termini d’un mes des de la data de publicació o notificació de l’acte o resolució, davant la Presidència del Consell Insular de Formentera.
Contra els actes de tràmit de l’òrgan seleccionador, al llarg del procés selectiu, els/les aspirants poden formular recurs d’alçada davant el/la president del Consell Insular de Formentera, en el termini i amb l’efecte que estableix Llei 39/2015, d’1 d’octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
La qual cosa es publica, per a general coneixement, i conforme a la normativa de funció pública.
Formentera, 14 de maig de 2018
La Vicepresidenta primera
Susana Labrador Manchado