Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

FONS DE GARANTIA AGRÀRIA I PESQUERA DE LES ILLES BALEARS (FOGAIBA)

Núm. 5038
Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) per la qual es convoquen, per a l’exercici 2018, ajudes de minimis per a replantar arbres

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El sector fruiter de secà, per la superfície que ocupa, té una gran importància en l’agricultura de les Illes Balears. Les espècies més importants del sector són: l’albercoquer, l’ametller, la figuera, el garrover, la prunera i l’olivera; arbres que formen una part inseparable del paisatge típic i dels recursos naturals de la comunitat autònoma de les Illes Balears i, per tant, la seva desaparició influiria de manera notable en aquest paisatge.

La major part de les explotacions d’albercoquers, ametlers, figueres, garrovers, oliveres i pruneres tenen dificultats per a replantar els arbres morts, cosa que pot conduir a l’abandonament d’aquestes explotacions, a causa de la disminució del potencial productiu i de les malalties que els afecten. I poc a poc es va veien que el nombre d'arbres de les finques disminueix quedant els camps dedicats al cultiu d'herbacis o senzillament abandonats. Es fa necessari una replantació d'aquestes espècies, entès aquesta replantació amb el seu sentit ampli, per tornar vestir els camps amb fruiters de secà.

Moltes d'aquestes parcel·les estan en mans de persones que per la edat o simplement per poc interès no els compensa la possible ajuda en replantar-les, es necessari per això potenciar les agrupacions que siguin capaces de liderar aquest procés com son les Cooperatives del camp i les Societats agràries de transformació (SAT) de fruits secs.

El Reglament (UE) núm. 1408/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis en el sector agrícola, estableix les condicions que han de complir les ajudes, als efectes de considerar-les exemptes de l’obligació de notificació establerta a l’article 108, apartat 3, del Tractat.

En el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 43, de 17 de març de 2005, es publicà l’Ordre de la consellera d’Agricultura i Pesca, de 10 de març de 2005, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions als sectors agrari i pesquer, que inclou entre els seus objectius, a l’article 1.2 m), totes aquelles activitats d’utilitat pública o d’interès social o la consecució d’una finalitat pública, relacionades amb els sectors agrari i pesquer, i que les corresponents convocatòries podran especificar.

D’altra banda, el Decret 64/2005, de 10 de juny, de creació del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears, en el seu article 2 a), estableix que el FOGAIBA té per objecte executar la política de la conselleria competent en matèria d’agricultura i pesca referent a l’aplicació de les mesures de foment i millora dels sectors agrari i pesquer, incloses les derivades de la Política Agrícola Comuna i dels fons procedents de l’Instrument Financer d’Orientació de la Pesca, de les mesures de desenvolupament rural i d’altres règims d’ajudes prevists per la normativa de la Unió Europea.

D’acord amb el que estableix l’Ordre de la consellera d’Agricultura i Pesca, de 23 de desembre de 2005, el FOGAIBA assumeix, amb caràcter ple, l’execució de la política de la Conselleria d’Agricultura i Pesca referent a l’aplicació de les mesures de foment i millora dels sectors agrari i pesquer, des de l’1 de gener de 2006.

Mitjançant el Decret 24/2015 de 7 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears. Concretament, a l'annex 1 s’acorda l’adscripció del FOGAIBA a la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca.

D’acord amb el que disposa l’article 15 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions i l’article 3 de l’Ordre de la consellera d’Agricultura i Pesca, de 10 de març de 2005, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions als sectors agrari i pesquer, correspon aprovar la convocatòria d’aquestes ajudes mitjançant una resolució.

Atesa la naturalesa de les ajudes previstes en aquesta convocatòria, no està justificada la incorporació de cap criteri de valoració en relació a possibles actuacions dirigides a la consecució efectiva de la igualtat de gènere per part de les persones sol·licitants.

Per tot això, en virtut del que estableix l’article 6.1 g) del Decret 64/2005, de 10 de juny, de creació del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA), i a proposta del director gerent del FOGAIBA, dict la següent

 

RESOLUCIÓ

Primer

Objecte de les ajudes i àmbit d’aplicació

1. S’aprova, per a l’exercici 2018, la convocatòria de minimis per a replantar albercoquers, ametllers, figueres, garrovers, oliveres i pruneres, d’acord amb el que estableix l’Ordre de la consellera d’Agricultura i Pesca, de 10 de març de 2005, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en els sectors agrari i pesquer (BOIB núm. 43, de 17 de març de 2005).

2. L’àmbit territorial d’aplicació d’aquestes ajudes és la comunitat autònoma de les Illes Balears.

3. Aquestes ajudes es concediran d’acord amb el Reglament (UE) núm. 1408/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis en el sector agrícola.

Segon

Import màxim de la convocatòria i finançament

Es destina a la present convocatòria un import màxim de mil euros (1.000,00 €), amb càrrec als pressuposts del FOGAIBA de l’any 2018, amb possibilitat d’ampliar-ne la dotació pressupostària. 

Tercer

Beneficiaris

1. Poden ser beneficiaris de les ajudes previstes en aquesta Resolució les persones, físiques o jurídiques, que en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds siguin titulars d’explotacions agràries, que replantin: albercoquers, ametllers, figueres, garrovers, oliveres i/o pruneres.

El recinte on es sembren els arbres ha d’estar inscrit a nom del beneficiari en el Registre Interinsular Agrari de les Illes Balears (RIA), regulat pel Decret 43/2015 de 22 de maig, de principis generals i directrius de coordinació en matèria d'explotacions agràries, agràries prioritàries, de titularitat compartida, preferents i d'oci o autoconsum; de regulació sobre l'organització i el funcionament del Registre Interinsular Agrari i dels registres insulars agraris de les Illes Balears, abans d’acabar el termini de presentació de sol·licituds.

El FOGAIBA comprovarà d’ofici les inscripcions i dades del Registre Interinsular Agrari de les Illes Balears (RIA).

La presentació de la sol·licitud d’ajuda suposa l’autorització al FOGAIBA per a aquestes comprovacions, excepte manifestació expressa en contra.

2. A més dels requisits establerts en el punt anterior, s’han de complir els requisits prevists a l’Ordre de la consellera d’Agricultura i Pesca, de 10 de març de 2005, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en els sectors agrari i pesquer, així com els que estableix el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions.

3. Els requisits generals establerts en el punt 1 anterior s’hauran de mantenir durant un termini no inferior a un any, a comptar des de la data de la resolució de concessió de l’ajuda.

4. No podran ser beneficiaris de les subvencions previstes a la present Resolució les persones, les entitats i les associacions que concorrin en alguna de les prohibicions establertes en els apartats 1 i 2 de l’article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions. La justificació de no trobar-se dins aquestes prohibicions s’efectuarà de la manera prevista a l’apartat 6 de l’article 10 esmentat del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

5. D’acord amb el que disposa l’article 10.1 e) del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, es considerarà que els beneficiaris es troben al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social quan es verifiqui el que disposa l’article 38 del Decret 75/2004, de 27 d’agost, de desenvolupament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la comunitat autònoma de les Illes Balears, així com els articles 18 i 19 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. La circumstància d’estar al corrent de les obligacions tributàries, estatals i autonòmiques, i amb la Seguretat Social haurà de quedar acreditada amb anterioritat a dictar-se la proposta de resolució de concessió.

La comprovació del compliment del requisit esmentat al paràgraf anterior la realitzarà el FOGAIBA i/o la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca, ja que la presentació de la sol·licitud en suposa l’autorització per a la seva comprovació, excepte manifestació expressa contrària. Quan el sol·licitant de l’ajuda no estigui obligat a presentar les declaracions o documents a què es refereixen les obligacions previstes al paràgraf anterior o quan la quantia de la subvenció sigui igual o inferior a 3.000,00 euros, s’acreditarà el seu compliment mitjançant declaració responsable.

En el cas que la persona interessada hagi presentat declaració responsable, si durant la instrucció del procediment resulta que l’import de la subvenció és superior a 3.000,00 euros, serà requerida perquè aporti la justificació d’aquest requisit, llevat que s’hagi autoritzat el FOGAIBA per efectuar-ne la comprovació d’ofici.

6. De conformitat amb el que disposa l’article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, de igualtat de dones i homes, tampoc no podran ser beneficiaris de les subvencions previstes a la present Resolució les empreses i entitats sol·licitants sancionades o condemnades, en els darrers tres anys, per resolució administrativa o sentència judicial fermes, per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere.

7. No poden ser beneficiaris d’aquestes ajudes les persones sol·licitants d’una ajuda prevista a la Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA), de convocatòria, per a l’exercici 2016 i/o 2017, d’ajudes de minimis per replantar arbres, els quals hagin estat penalitzats en qualsevol dels procediments indicats, per un incompliment superior al 20% entre el nombre d’arbres replantat i el comunicat.

Quart

Actuacions subvencionables

1. Constitueix activitat subvencionable la replantació d’albercoquers, ametlers, figueres, garrovers empeltats, oliveres i/o pruneres en els termes establerts en el punt 1 de l’apartat tercer.  Únicament seran subvencionables les actuacions objecte d’ajuda realitzades des d'1 de setembre de 2017 fins al 31 de maig de 2019.

2. El material vegetal utilitzat en la replantació ha de provenir d’un centre inscrit al Registre Oficial de Productors, Comerciants i Importadors de Vegetals (ROPCIV). A més, la planta per fer la replantació ha de tenir un preu mínim de 7,50 € i, en cas d’albercoquers, ametllers, figueres, oliveres i pruneres, anar acompanyada del corresponent passaport fitosanitari.

3. No poden ser objecte de subvenció les varietats senyalades a l'Annex III.

4. En cap cas no es podran tornar a subvencionar els arbres objecte de subvenció a les convocatòries, corresponents als exercicis 2016 i 2017, d’ajudes de minimis per replantar arbres, aprovades per Resolucions del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA), de dia 20 d’octubre de 2016 i 20 de juliol 2017, respectivament.

5. Els arbres plantats, objecte d’ajuda en aquesta convocatòria s’han de mantenir durant un període de cinc anys.

Cinquè

Tipus i límit de les ajudes

1. La quantia de les ajudes queda fixada en:

- 20,00 € per arbre plantat: albercoquer, ametler, figuera, olivera i/o prunera (inclou la mà d’obra, el material (tutor, protector, etc.) i la maquinària utilitzada).

- 25,00 € per arbre plantat:  garrover (inclou la mà d’obra, el material (tutor, protector, etc.) i la maquinària utilitzada).

2. L’import mínim de subvenció per beneficiari és de 300,00 €.

3. Així mateix, i de conformitat amb el que estableix el punt 2 de l’article tercer del Reglament (UE) núm. 1408/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis en el sector agrícola, la quantia total d’ajudes de minimis no podrà excedir de 15.000,00 € per beneficiari en un període de tres exercicis fiscals.

Sisè

Sol·licituds

1. El termini per a presentar sol·licituds serà des del dia següent de la publicació de l’extracte de la present Resolució en el BOIB fins al 31 de juliol de 2018.

2. Només s’admet una sol·licitud per beneficiari. En el cas que es presenti més d’una sol·licitud en el termini establert, només es tindrà en compte la primera presentada, tret que amb la segona sol·licitud es presenti un escrit de desistiment o renúncia, segons pertoqui, en relació a la sol·licitud anterior presentada.

3. Els interessats que compleixin els requisits específics establerts a la present convocatòria podran presentar les sol·licituds, d’acord amb el model de l’annex I, que figura a la pàgina web del FOGAIBA i que hauran d’anar adreçades al Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears, en els registres d’entrada del FOGAIBA, de la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca, dels Consells Insulars de Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera o a qualsevol dels registres que preveu l’apartat 4 de l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 37 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

Serà necessari el subministrament de totes i cada una de les dades que s’indiquen a l’annex citat, així com l’assumpció de compromisos, atorgament d’autoritzacions i declaracions contingudes en el mateix annex.

Aquestes sol·licituds han d’adjuntar:

- Fotocòpia compulsada del NIF del sol·licitant, en el cas que sigui persona jurídica.

- Document acreditatiu de la representació, si escau.

- En cas de  sol·licitants integrants d'un Pla col·lectiu promogut per una cooperativa o societat agrària de transformació (SAT), acord celebrat entre els agricultors en els termes previstos al punt 1, 1r, de l’apartat setè d’aquesta resolució.

4. D’acord amb el previst a l’article 28 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, no serà necessari presentar la documentació o dades que es puguin obtenir per mitjans telemàtics.

D’altra banda, si s’han tramitat o s’estan tramitant altres expedients en el FOGAIBA o a la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca, i ja s’ha presentat algun dels documents assenyalats, no serà necessari aportar-lo de nou i n’hi haurà prou que s’esmenti l’expedient en què consta o que aquesta informació es trobi a la base de dades documental prevista en el Decret 53/2006, de 16 de juny. Això no obstant, l’acreditació de facultats ha de ser vigent en la data que es presenta la sol·licitud.

5. En cas que la persona interessada no autoritzi expressament el FOGAIBA i/o la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca per a l’obtenció dels certificats d’estar al corrent de les obligacions tributàries, estatals i autonòmiques, i amb la Seguretat Social o per a la comprovació de la inscripció i l’obtenció de dades del Registre general d’explotacions agràries de les Illes Balears, haurà d’aportar els certificats corresponents.

6. Si les sol·licituds tenen algun defecte o no adjunten tota la documentació assenyalada o si els documents que sigui necessari presentar durant la tramitació de l’expedient presenten esmenes o ratllades, es requeriran les persones sol·licitants mitjançant una publicació a la pàgina web del FOGAIBA, per tal que esmenin el defecte o aportin la documentació en el termini de deu dies, així com indica l’article 68 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, amb la indicació que si no ho fan, s’entendran desistides les sol·licituds i, amb la resolució prèvia, s’arxivarà l’expedient sense cap altre tràmit. Les diferents notificacions d’esmena de defectes que es dictin, es publicaran a la pàgina web, cada dilluns o el dia hàbil següent si aquest és festiu.

7. Si qualsevol dels documents que sigui necessari presentar durant la tramitació de l’expedient presenta ratllades o esmenes, serà considerat com a no presentat, i es procedirà en aquest cas conforme indica l’article 68 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

8. La presentació de la sol·licitud suposa l’acceptació, per part de la persona interessada, del que conté aquesta convocatòria, les bases reguladores establertes a l’Ordre de la consellera d’Agricultura i Pesca, de 10 de març de 2005, esmentada i la resta de normativa d’aplicació.

Setè

Selecció de beneficiaris

1. La selecció dels beneficiaris es realitzarà mitjançant el procediment de concurrència competitiva.

En cas que les peticions presentades excedeixin el crèdit disponible, s’aplicaran els criteris de prioritat següents:

1r. Tendran prioritat els sol·licitants integrants d'un Pla col·lectiu promogut per una cooperativa, societat agrària de transformació (SAT) o agrupació de defensa vegetal (ADV). Aquests plans col·lectius han de respondre a un interès col·lectiu definit, estar constituïts per un nombre mínim de cinc agricultors i s’han de realitzar en el marc d’un acord celebrat entre els agricultors participants en el qual s’ha de designar un interlocutor únic amb la administració, que serà nomenat representant de tots els integrants del pla.

2n. En segon lloc, tendran dret a l’ajuda els sol·licitants que a data de publicació de la convocatòria estiguin classificats al Registre Interinsular Agrari de les Illes Balears (RIA) com a explotació prioritària o agricultor professional o agricultor preferent i que no corresponguin al grup senyalat al 4t lloc.

3r. En tercer lloc, els sol·licitants que a data de publicació de la convocatòria no compleixin els requisits anteriors ni el senyalat al grup 4t.

4t. En darrer lloc, tendran dret a l’ajuda els sol·licitants que varen ser beneficiaris de les convocatòries esmentades, corresponent a l’any 2016 i/o 2017, però que no varen sol·licitar el pagament de l’ajuda o si l'han sol·licitada aquesta no s'ha pagat per haver estat penalitzada.

2. En cas d’empat es resoldrà per l’ordre d’entrada de les respectives sol·licituds en el registre de l’òrgan competent, sempre que se acompanyi de tota la documentació requerida d’acord amb aquesta convocatòria.

Vuitè

Comissió avaluadora

1. La Comissió avaluadora estarà integrada per:

- President: secretària general de la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca o persona en qui delegui.

- Vicepresident: director general d’Agricultura i Ramaderia o persona en qui delegui.

- Vocals:

* Director gerent del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) o persona en qui delegui.

* Director general de Pesca i Medi Marí o persona en qui delegui

* Adjunt a la Gerència del FOGAIBA o persona en qui delegui.

* Cap del Departament Jurídic del FOGAIBA o persona en qui delegui.

* Cap del Servei de Gestió Econòmica del FOGAIBA o persona en qui delegui.

* Cap de Servei d’Ajudes OCM, de l'Estat i de Pesca del FOGAIBA o persona en qui delegui.

* Un representant del Consell Insular de Mallorca.

* Un representant del Consell Insular de Menorca

* Un representant del Consell Insular d’Eivissa.

* Un representant del Consell Insular de Formentera.

- Secretari/ària: actuarà com a secretari un/a dels vocals de la Comissió Avaluadora.

2. La Comissió Avaluadora és l’òrgan col·legiat a qui correspon examinar les sol·licituds presentades, aplicar els criteris de valoració prevists a l’apartat setè de la present Resolució i emetre un informe que ha de servir de base per a l’elaboració de la proposta de resolució. Aquesta Comissió únicament es constituirà en el cas que les sol·licituds amb dret d’ajuda superin les quanties destinades a la present convocatòria i s’hagi d’establir una prelació entre les sol·licituds presentades aplicant els criteris de selecció prevists a l’apartat setè.

No obstant, en cas de renúncia o desistiment de la persona sol·licitant, com també de desestimació de la subvenció per no reunir els requisits exigits, no serà preceptiva la intervenció de la Comissió Avaluadora i l’òrgan competent declararà conclusos aquests expedientes sense cap altre tràmit.

3. Per a que la Comissió avaluadora s’entengui vàlidament constituïda, es requerirà la presència del president i del secretari o, en el seu cas, de qui els substitueixin, i de la meitat, almenys, dels seus membres que pertanyin al FOGAIBA .

Novè

Instrucció del procediment

1. L’òrgan competent per instruir el procediment de concessió de les ajudes és l’Àrea de Gestió d’Ajudes del FOGAIBA. Aquest òrgan durà a terme, d’ofici, les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s’ha de dictar la resolució.

2. La resolució dels expedients serà dictada pel vicepresident del FOGAIBA, a proposta del cap de Servei d’Ajudes OCM, de l’Estat i de Pesca i, si n’és el cas, previ informe de la Comissió avaluadora. Amb anterioritat a l'emissió de l'informe de la Comissió avaluadora, la unitat gestora emetrà un informe en el qual s'acreditarà, en cas de ser favorable, la legalitat de l'ajuda i el seu import.

3. El termini màxim per dictar-ne una resolució expressa i notificar-la individualment als interessats és de sis mesos comptadors des de la presentació de la sol·licitud. Transcorregut aquest termini sense que s’hagi notificat una resolució expressa, la sol·licitud s’entén desestimada. A la resolució de concessió de l’ajuda es farà constar expressament el caràcter de minimis de l’ajuda.

4. Contra aquesta resolució es podrà interposar recurs d’alçada davant el conseller de Medi Ambient, Agricultura i Pesca en el termini d’un mes, comptador des de l’endemà de la notificació de la resolució, d’acord amb el que estableix l’article 58.4 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears, i els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Desè

Obligacions dels beneficiaris

1. Són obligacions dels beneficiaris les que estableix l’article 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i l’article 15 de l’Ordre de la consellera d’Agricultura i Pesca, de 10 de març de 2005, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en els sectors agrari i pesquer.

A més, serà obligació del beneficiari mantenir els arbres replantats durant un període de cinc anys a comptar des de la data de pagament de l’ajuda.

2. El règim jurídic aplicable per l’incompliment d’aquestes obligacions és el que pertoca de conformitat amb el previst en el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i comprèn des de la revocació o el reintegrament de l’ajuda i el pagament de l’interès de demora, segons el cas, fins a la imposició de les sancions corresponents.

Onzè

Justificació i pagament de l’ajuda

1. El termini per a justificar la realització de les actuacions objecte d’ajuda començarà a comptar des de la presentació de la sol·licitud i acabarà el 31 de maig de 2019.

2. L’import de l’ajuda concedida s’abonarà al beneficiari mitjançant transferència bancària, i amb l’autorització prèvia del director gerent del FOGAIBA, una vegada efectuades les corresponents verificacions i controls, i una vegada justificat el compliment de la finalitat per la qual va ser concedida.

3. Durant el termini de justificació establert en el punt 1 anterior, els beneficiaris han de presentar la sol·licitud de pagament, dirigida al FOGAIBA, que s’ha d’ajustar al model de l’annex II que figura a la pàgina web http://www.caib.es.

Serà necessari el subministrament de totes i cada una de les dades que en el citat annex s’indiquen, així com l’assumpció de compromisos, atorgament d’autoritzacions i declaracions contingudes en el mateix annex.

Juntament amb la sol·licitud de pagament s'ha de presentar la factura de compra de la planta, a efectes de comprovar que el material vegetal utilitzat prové d'un viver inscrit al Registre Oficial de Productors, Comerciants i Importadors de Vegetals (ROPCIV) i que, en cas d’albercoquer, ametller, figuera, olivera i prunera, compta amb el corresponent passaport fitosanitari.

4. El fet de no comunicar i no justificar la realització de l’activitat subvencionada en el termini i els termes establerts, així com el fet de no dur a terme totes les actuacions per a les quals rep l’ajuda, suposen un incompliment al qual és aplicable el que estableix el punt 2 de l’apartat desè d’aquesta Resolució.

5. No obstant el que estableix el punt anterior, l’ajuda pot abonar-se quan el beneficiari hagi dut a terme almenys el 80% de les actuacions objecte d’ajuda. Aquest pagament es realitzarà en proporció a allò que s’hagi justificat, amb una penalització del 20%, en relació als arbres no replantats.

6. En qualsevol cas, per al pagament de l’ajuda per als arbres finalment replantats, s’han de complir els requisits establerts per a la concessió de l’ajuda pel que fa a la quantia mínima d'ajuda.

Dotzè

Controls, infraccions i sancions

1. Seran inspeccionats, com a mínim, el 10% dels beneficiaris i el 10% dels arbres.

2. A aquests mateixos beneficiaris seleccionats per control, i amb la finalitat de comprovar el compliment del que estableix el punt 4 de l’apartat quart de la present Resolució, s’inspeccionarà si és el cas els arbres subvencionats a la convocatòria 2016 i/o 2017 per a les mateixes parcel·les.

3. Si la diferència entre el nombre d’arbres replantats que s’ha comunicat i el comprovat efectivament a la inspecció supera el 5%, s’haurà d’augmentar el percentatge d’arbres a inspeccionar en el mateix percentatge.

4. Sense perjudici de la penalització prevista al punt 5 de l’apartat onzè, en el cas que hi hagi diferències entre el nombre d’arbres que s’han replantat efectivament i els que s’han comunicat, s’aplicaran les penalitzacions següents per a cada expedient:

a) Si la diferència és inferior al 3%, es reduirà la diferència trobada de l’import de l’ajuda corresponent als arbres realment replantats.

b) Si la diferència és d’entre el 3% i el 20%, es reduirà el doble de la diferència trobada de l’import de l’ajuda corresponent als arbres realment replantats.

c) Si la diferència és superior al 20%, la persona beneficiària no tendrà dret al pagament de l’ajuda.

5. També s’aplicarà el règim d’infraccions i sancions previst en el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

Tretzè

Incompatibilitat de les ajudes

Les ajudes esmentades són incompatibles amb altres ajudes que qualsevol altra administració pública o entitat privada atorgui o hagi atorgat al beneficiari per a la mateixa finalitat.

Catorzè

Règim jurídic aplicable

El règim jurídic aplicable a aquesta convocatòria és el que estableix l’Ordre de la consellera d’Agricultura i Pesca de 10 de març de 2005, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en els sectors agrari i pesquer; el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions, com també els preceptes que siguin d’aplicació de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Quinzè

Publicació

Aquesta Resolució s’ha de comunicar a la Base de Dades Nacional de Subvencions i s’ha de publicar, juntament amb el seu extracte, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Palma, 10 de maig de 2018

El president del FOGAIBA

Vicenç Vidal Matas

   

Annex III

Llista de varietats que no poden ser objecte d'ajuda:

Ametlers: Marcona, Garrigues, Bord de Santa Maria, Bord de Selva, Bord des Raiguer, Corona, Filau, Lluca, Menut, Mollar, Morro de vaca, Pere Gelabert, Pintadeta, Rutlo, Trinxets, Victòria Desmai, Viveta i Vivot.

Oliveres: Totes les varietats menys: Empeltre, Mallorquina, Arberquina, Picual, Arbosana, Koroneiki, Hojiblanca, Cornachuela, Cornicabra, Picudo, Sikitita i Frantoio.