Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE TREBALL, COMERÇ I INDÚSTRIA

Núm. 4830
Resolució del conseller de Treball, Comerç i Indústria de 3 de maig de 2018 per la qual es convoquen ajudes per a la consolidació i la implantació d’empreses de les Illes Balears a mercats exteriors

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L’article 30.21 de l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears, d’acord amb la redacció feta per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l’Estatut, atribueix a aquesta Comunitat Autònoma la competència exclusiva en matèria de foment del desenvolupament econòmic en el territori de la comunitat autònoma, d’acord amb les bases i la coordinació general de l’activitat econòmica, sens perjudici del que disposen els articles 38, 131 i els números 10 i 13 de l’apartat 1 de l’article 149 de la Constitució; la legislació estatal i l’europea, i l’establiment i la regulació dels òrgans de defensa de la competència de la Comunitat Autònoma.

L’Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 8 d’abril de 2008 per la qual s’estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de comerç i serveis (BOIB núm. 52, de 17 d’abril), fixa les bases per al Programa I d’aquesta convocatòria d’ajudes, i disposa en el seu article 2.1 b) que son objecte de subvenció, entre d’altres les activitats de foment de la cooperació empresarial, i de modernització del comerç i els serveis, tot això d’acord amb el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

L’Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 8 d’abril de 2008, per la qual s’estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de promoció industrial (BOIB núm. 52, de 17 d’abril), que fixa les bases per al Programa II d’aquesta convocatòria d’ajudes, i estableix en el seu article 2 e) que són objecte de subvenció, entre d’altres el foment de la internacionalització dels productes fabricats a les Illes Balears, tot això d’acord amb el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

L’article 2.7 del Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 120, de 8 d’agost de 2015), modificat pel Decret 1/2016, de 16 de febrer (BOIB núm. 23, de 28 de febrer de 2016), atribueix a la Direcció General de Comerç i Empresa el foment en matèria de comerç i empresa.

Les subvencions compreses en aquesta convocatòria estan incloses dins el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’exercici 2018, aprovat per Acord del Consell de Govern de 9 de març de 2018. En el Pla esmentat hi figuren a l’objectiu I.5.2 les ajudes per finançar la fase de consolidació del procés d’internacionalització de les microempreses i de les pimes de les Illes Balears, així com la seva implantació a l’exterior.

Per aconseguir els objectius enumerats en el paràgraf anterior i, especialment, la competitivitat de les empreses en l’àmbit internacional i la seva adaptació a criteris de competitivitat i qualitat, el Govern de les Illes Balears vol donar suport a les empreses de l’àmbit territorial de les Illes Balears que opten per consolidar-se i decideixen implantar-se en el mercat internacional.

La internacionalització es configura com un dels factors determinants de la competitivitat de les empreses i, per tant, de l’economia. Per això, és necessari promoure la diversificació de les fórmules tradicionals empleades per a aconseguir l’efectiva internacionalització de l’empresa i facilitar la realització de la seva consolidació. Per exemple, el foment de la utilització de fórmules que en facilitin la projecció exterior i reforçar i consolidar la presència internacional de les empreses de Balears incrementant les exportacions de productes o serveis, tant en mercats on ja tenen presència com en nous mercats, així com la seva implantació comercial a l’exterior.

En aquesta convocatòria s’apliquen les mesures de simplificació establertes en el Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental, i en la Llei 2/2012, de 4 d’abril, de suport als emprenedors i les emprenedores i a la micro, petita i mitjana empresa, pel que fa a la simplificació administrativa a emprenedors i a empreses.

D’acord amb el que disposen l’article 15 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i l’article 5 de l’Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 8 d’abril de 2008, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria de comerç i serveis, correspon aprovar la convocatòria d’aquestes ajudes mitjançant resolució.

Per tot això, dict la següent

Resolució

Primer. Objecte

Aquestes ajudes es distribueixen en dos programes per reforçar i consolidar la presència internacional de les empreses de Balears incrementant les exportacions de productes o serveis, tant en mercats on ja tenen presència com en nous mercats, així com la seva implantació comercial a l’exterior, amb dos objectius diferents:

-Programa I. Fomentar la cooperació empresarial i la modernització del comerç i els serveis, mitjançant el finançament de la fase de consolidació del procés d’internacionalització de les microempreses i pimes amb domicili fiscal a les Illes Balears al llarg de l’exercici 2018, que exerceixen una activitat lucrativa dins l’àmbit de les activitats del comerç i els serveis, així com la seva implantació a l’exterior, al llarg de l’àmbit d’aquesta convocatòria.

-Programa II. Fomentar la consolidació de la internacionalització dels productes fabricats a les Illes Balears per microempreses i pimes amb domicili fiscal a Balears al llarg de l’exercici 2018, que exerceixen una activitat lucrativa dins l’àmbit de l’activitat industrial, així com la seva implantació a l’exterior, al llarg de l’àmbit d’aquesta convocatòria.

Es considera que una empresa es troba en fase de consolidació de la internacionalització quan es compleix un dels requisits següents:

a) L’import de les vendes cap als mercats exteriors (exportacions) és superior al 15 % de la seva facturació.

b) L’empresa compta amb una projecció d’expansió empresarial a l’exterior, atès que ha exportat de forma regular durant els darrers tres anys.

Per acreditar aquests requisits s’haurà d’emplenar la declaració responsable inclosa en la sol·licitud relativa a la facturació i exportacions dels darrers tres anys.

Segon. Beneficiaris

2.1. Poden ser beneficiaris de les ajudes:

- Programa I. Els autònoms, les microempreses, així com les petites i mitjanes empreses de les Illes Balears (d’ara endavant, pimes), que exerceixen una activitat lucrativa dins l’àmbit de les activitats del comerç i els serveis, que estiguin constituïdes prèviament a la data de publicació d’aquesta convocatòria i que vulguin consolidar-se com a empresa en l’àmbit internacional, o vulguin la seva implantació a l’exterior.

- Programa II. Els autònoms, les microempreses, així com les petites i mitjanes empreses de les Illes Balears (d’ara endavant, pimes), que exerceixen una activitat lucrativa dins l’àmbit de l’activitat industrial, que estiguin constituïdes prèviament a la data de publicació d’aquesta convocatòria i que vulguin consolidar-se com a empresa en l’àmbit internacional, o vulguin la seva implantació a l’exterior.

Es considera pime l’empresa que en el moment de la sol·licitud compleixi la definició de pime establerta en l’annex 1 del Reglament (UE) núm. 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d’ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat. Aquesta disposició defineix les microempreses i les petites i mitjanes empreses (pime) com que ocupen a menys de 250 persones, tenen un volum de negoci anual que no excedeix de 50 milions d’euros, o el seu balanç anual no excedeix de 43 milions d’euros.

2.2. No en poden ser beneficiàries les societats civils sense personalitat jurídica, com tampoc les associacions, les fundacions, les administracions públiques ni, en general, les entitats sense ànim de lucre.

2.3. Tampoc en poden ser beneficiàries les empreses intermediàries l’activitat de les quals consisteixi a afavorir l’exportació indirecta d’altres empreses.

2.4. Els beneficiaris han de complir els requisits de l’article 15 de l’Ordre de bases de la consellera de Comerç, Indústria i Energia per a la concessió de subvencions en matèria de comerç i serveis per a les empreses del Programa I, i de l’article 15 de l’Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 8 d’abril de 2008, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria de promoció industrial per a les empreses del Programa II, sense perjudici de les previstes en l’article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; i no estar inclosos dins les prohibicions de l’article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions.

2.5. El compliment d’aquests requisits s’haurà d’acreditar mitjançant la signatura de les declaracions que inclou l’imprès de sol·licitud de l’ajuda. El fet de presentar aquestes declaracions responsables faculta l’òrgan competent de l’Administració per fer, en qualsevol moment, telemàticament o per altres mitjans, les comprovacions de mostreig o exhaustives per verificar la conformitat de les dades d’aquestes declaracions.

Tercer. Dotació pressupostària

3.1. Les ajudes que es regulen en la present Resolució es finançaran a càrrec de la partida 19301 761A02 47000.00 dels pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’exercici 2018, dins de la línia pressupostària prevista en la Llei de pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’exercici 2018, i la quantitat global màxima destinada a aquesta convocatòria serà de 226.000,00 euros.

3.2.El crèdit assignat es distribueix de la manera següent, en funció del tipus d’ajudes:

Programa I: 113.000,00 euros

Programa II: 113.000,00 euros

Aquest crèdit pot ser objecte de redistribució en funció de les necessitats reals de cada programa, una vegada que hagi acabat el termini de sol·licituds.

3.3. Sempre que les disponibilitats pressupostàries ho permetin es pot augmentar l’import d’aquesta convocatòria.

Quart. Projectes o actuacions subvencionables

4.1. Seran subvencionables:

- Programa I: els projectes dirigits a fomentar la cooperació empresarial i la modernització del comerç i els serveis, ja sigui mitjançant la implantació de l’empresa als mercats exteriors, o consolidant-ne la seva presència en aquests.

- Programa II: els projectes per fomentar la internacionalització dels productes fabricats a les Illes Balears, ja sigui mitjançant la implantació de l’empresa als mercats exteriors, o consolidant-ne la seva presència en aquests.

4.2. Es valorarà la presentació tant en el Programa I com en el Programa II, juntament amb la sol·licitud d’un Pla d’internacionalització, elaborat i signat per un tècnic expert en matèria d’internacionalització, que ha de contenir com a mínim els punts següents:

a) Breu descripció dels antecedents de l’empresa: fundació, funcionament, organigrama, productes o serveis per internacionalitzar, així com qualsevol altra informació d’interès que en faciliti més informació.

b) Situació de l’empresa amb anterioritat a la seva entrada en aquestes mesures de suport a la internacionalització.

c) Definició i previsió d’objectius a aconseguir amb aquestes mesures de suport i concreció dels mercats en els quals l’empresa se centrarà en el seu procés de consolidació a la internacionalització, o bé la seva implantació a l’exterior, amb un màxim de 4 mercats.

d) Pla d’actuació a executar, així com la inclusió de la previsió, a tres anys vista, de l’evolució del projecte d’ internacionalització.

A l’efecte d’aquesta convocatòria es considerà com expert en matèria d’internacionalització aquell que acrediti la seva formació o experiència en matèria de comerç exterior.

4.3 Juntament amb la sol·licitud s’haurà de presentar l’annex I complimentat, que haurà de contenir un pressupost desglossat per partides pressupostàries, en concordança amb el pla d’internacionalització presentat i d’acord amb les categories de despeses subvencionables establertes en l’apartat cinquè d’aquesta Resolució, juntament amb un pressupost del proveïdor que hagi de realitzar cada una de les activitats pressupostades.

És d’aplicació l’article 38.7 d) del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, que estableix que en cap cas es podrà concertar pel beneficiari l’execució total o parcial de les activitats subvencionades amb persones o entitats vinculades amb ell, llevat que la contractació s’efectuï d’acord amb les condicions normals de mercat i s’obtengui l’autorització prèvia de l’òrgan concedent de la subvenció.

4.4 En el supòsit que, al llarg de l’execució del projecte, sorgeixi l’interès per un mercat no previst en la sol·licitud de subvenció o en el mateix pla d’internacionalització, o que el proveïdor del qual s’ha presentat el pressupost no pugui realitzar l’activitat pressupostada, ha de sol·licitar autorització a la Direcció General de Comerç i Empresa per incloure’l, i aportar l’argumentació que sustenta aquesta sol·licitud, sempre que no augmenti l’import subvencionat.

Cinquè. Despeses subvencionables

5.1. Es consideren despeses subvencionables, tant per al Programa I com per al Programa II:

A) Consolidació

a) Despeses relacionades amb la realització d’un pla d’internacionalització a càrrec d’un tècnic expert en comerç exterior.

b) Despeses relacionades directament amb l’execució del pla de màrqueting internacional, en concret:

  • Publicitat en mitjans estrangers.
  • Publicitat o inscripció en portals o directoris en línia i en mercats electrònics internacionals, sempre que estigui vinculada amb els mercats exteriors objectiu del pla d’internacionalització.
  • Serveis relacionats amb la creació de la pàgina web, així com l’adaptació corresponent als mercats internacionals dels que ja en disposin d’una.
  • Serveis corresponents a l’elaboració de material promocional, catàlegs, fullets i conjunt de cartells diversos, realitzats en diferents idiomes i adreçats específicament a la promoció en mercats exteriors.

c) Serveis relacionats amb el procés de registre de marca comunitària o en països fora de la Unió Europea. No es consideren elegibles les taxes.

d) Serveis relacionats amb el procés de certificació i registre dels serveis o productes necessaris per a la seva comercialització als països fora de la Unió Europea, quan així ho exigeixi la normativa d’aquests països. No es consideren elegibles les taxes.

e) Despeses de personal: salari brut del personal tècnic en comerç exterior que executi el pla de promoció internacional de l’empresa; s’acceptarà un màxim de despeses per aquest concepte d’un contracte per empresa beneficiària.

A l’efecte d’aquesta convocatòria es considerà com a tècnic en comerç exterior aquell que acrediti la seva formació o experiència en matèria d’internacionalització.

f) Despeses de promoció, relacionades amb accions de promoció en mercats exteriors: participació en fires, showrooms, trobades empresarials, viatges de prospecció, material de difusió i promoció, i missions inverses.

Quant a les despeses de desplaçament i allotjament es finançaran mitjançant borses de viatges. Es consideren borses de viatge les despeses de transport i allotjament de la persona que participi en l’acció.

Només es proporcionarà una borsa de viatge per empresa i acció de promoció d’un màxim de 300 euros per acció realitzada a Europa i fins a 600 euros per acció realitzada fora d’Europa.

Com a màxim, cada empresa podrà rebre un màxim de dues borses de viatge per tot el projecte subvencionat.

g) Despeses relacionades amb la contractació de serveis de consultoria o export manager en els mercats exteriors: per concertar agendes de reunions, per realitzar estudis de mercats i altres activitats relacionades al respecte.

B) Implantació a l’exterior

Es consideren com d’implantació exterior els establiments fora d’Espanya on la participació de l’empresa balear és majoritària —més del 50 %— i s’ha constituït a través d’una filial comercial. Cal presentar un pla d’implantació comercial propi per al mercat en el qual es vulgui establir, que demostri l’oportunitat i la capacitat de recursos per desenvolupar-lo. S’hi ha d’incloure expressament un cronograma i un pressupost en euros de l’activitat amb un desglossament de conceptes i partides per al període per al qual sol·licita la subvenció, juntament amb un pressupost del proveïdor que hagi de realitzar cada una de les activitats pressupostades.

Són despeses subvencionables:

1) La realització d’estudis de viabilitat econòmica i comercial per a la implantació exterior en un mercat a càrrec d’un tècnic expert en comerç exterior.

2) Les despeses de constitució de la filial comercial, com escriptures i altres despeses notarials que ha d’assumir la filial que vulgui iniciar la seva activitat en un altre país.

3) Despeses d’assessoria jurídica o financera, relacionada amb la implantació de l’empresa en un mercat exterior.

5.2. No són objecte de subvenció les despeses següents:

  1. Les despeses de publicitat sobre petits objectes (marxandatge: bolígrafs, clauers, samarretes, bosses) i de material d’oficina que no estigui relacionat directament amb la fira o l’exposició.
  2. Els serveis de consultoria en activitats permanents o periòdiques relacionats amb les despeses d’explotació normals de l’empresa, com els serveis rutinaris d’assessoria fiscal, els serveis jurídics periòdics o els de publicitat.
  3. Les normes ISO i aquelles actuacions que corresponguin a l’activitat ordinària de l’empresa beneficiària.
  4. Les despeses derivades de les mostres i mostraris, i les accions de promoció que es facin en territori nacional.
  5. Les dietes, les despeses de duana, el material promocional, els regals promocionals i el càtering.
  6. Taxes i imposts.

5.3. Quan l’import de la despesa subvencionable superi les quanties establertes a l’article 118 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic pels contractes menors, en concret, inferior a 40.000 euros, quan es tracti de contractes d’obres, o a 15.000 euros, quan es tracti de contractes de subministrament o de serveis. El beneficiari ha de sol·licitar com a mínim tres ofertes de proveïdors diferents, amb caràcter previ a la contracció del compromís per a la prestació del servei o el lliurament del bé, llevat que per les seves especials característiques no existeixi en el mercat suficient nombre d’entitats que els realitzin, prestin o subministrin, o llevat que la despesa s’hagi efectuat abans de la sol·licitud de la subvenció. L’elecció entre les ofertes presentades, que s’han d’aportar en la justificació o, si escau, en la sol·licitud de la subvenció, s’ha de fer d’acord amb criteris d’eficiència i economia, i s’ha de justificar expressament en una memòria l’elecció quan no recaigui en la proposta econòmica mes avantatjosa.

Sisè. Característiques de l’ajuda

6.1. Les ajudes que s’estableixen en aquesta Resolució s’han de concedir sota la forma de subvenció.

6.2. El percentatge de l’ajuda sobre els costos subvencionables per ambdós programes, ha de ser com a màxim del 50 % del cost elegible (IVA exclòs) fins a un màxim de 18.000,00 euros per empresa.

Si l’empresa obté menys de 40 punts en la valoració del seu projecte, el percentatge de l’ajuda sobre els costos subvencionables ha de ser com a màxim del 25 % del cost elegible (IVA exclòs) fins a un màxim de 18.000,00 euros per empresa, per ambdós programes.

6.3. D’acord amb l’article 3.1 de l’Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 8 d’abril de 2008, per la qual s’estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de comerç i serveis, per a les empreses del Programa I, i de l’article 3.1 de l’Ordre per la qual s’estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de promoció industrial, per a les empreses del Programa II, aquestes subvencions són compatibles amb altres ajudes de qualsevol entitat atorgades per dur a terme el projecte d’internacionalització proposat, sempre que, aïlladament o conjuntament, no superin el cost total de l’activitat objecte de subvenció. A aquest efecte s’haurà d’emplenar dins la sol·licitud una declaració responsable per garantir que les ajudes sol·licitades no superen, aïlladament o conjuntament, el cost total de l’activitat objecte de subvenció.

Setè. Termini i forma de presentació de sol·licituds

7.1. El termini de presentació de sol·licituds, per ambdós programes, s’iniciarà a partir de l’endemà de la publicació d’aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), i finalitzarà al mes a partir d’aquesta publicació.

7.2. La presentació de la sol·licitud duu implícita l’acceptació de les bases, incloent-hi el que s’ha disposat en la convocatòria respectiva.

7.3. El nombre de projectes que es pot presentar és d’un únic projecte per empresa sol·licitant, que pot incloure els dos tipus d’accions per dur a terme previstes en el punt 4.1 de l’apartat tercer d’aquesta convocatòria.

7.4. En tot cas és obligatòria la presentació de la documentació que s’indica a continuació:

a) Imprès de sol·licitud. El model d’imprès normalitzat i la resta de documentació estan disponibles en l’adreça d’Internet del Govern de les Illes Balears: http://dgcomerc.caib.es. Les sol·licituds s’han d’adequar al model normalitzat (annex I).

L’imprès de sol·licitud ha de contenir la possibilitat d’autoritzar l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears a consultar les dades d’identitat del sol·licitant i la seva situació quant al compliment de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, sense perjudici que la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en pugui sol·licitar l’aclariment o l’esmena en el cas que la informació obtinguda presenti alguna incidència.

Així mateix, l’imprès de sol·licitud ha de contenir les declaracions responsables esmentades a l’apartat d) (annex I).

b) Memòria del projecte segons model disponible en l’adreça d’Internet de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: http://dgcomerc.caib.es, o bé incorporat a la mateixa sol·licitud d’ajuda. La memòria ha de servir de referent per aplicar els criteris de valoració; per això un emplenament defectuós o deficient, o de difícil comprensió, generarà una menysvaloració del projecte o fins i tot una denegació de la sol·licitud (annex I).

c) Acreditació d’estar al corrent de les obligacions tributàries amb l’Agència Tributària Estatal i l’Agència Tributària de les Illes Balears, i certificat d’estar al corrent en les obligacions davant la Seguretat Social en el cas que no hagi autoritzat la Comunitat Autònoma de les Illes Balears perquè l’obtengui per mitjans electrònics.

d) Declaració responsable d’altres ajudes, subvencions ingressos o recursos procedents de qualsevol administració o ens públic o privat que s’hagin obtingut o sol·licitat per als mateixos costos subvencionables, de compliment del règim de minimis, de compliment dels requisits de la convocatòria, de les bases reguladores i de dades de facturació i exportació (annex I).

e) Targeta d’identificació fiscal de l’empresa o autònom sol·licitant.

La documentació s’ha de presentar en el Registre de la Conselleria, en el de les seves delegacions o en qualsevol altre lloc dels que estableix l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

7.5. També es podrà presentar el pla d’internacionalització esmentat a l’apartat 4.2 d’aquesta convocatòria, realitzat per un tècnic especialista en matèria de comerç exterior.

7.6. Quan la sol·licitud no disposi dels requisits exigits en la Llei 39/2015, o no s’acompanyi de la documentació que d’acord amb aquesta convocatòria sigui exigible, s’ha de requerir el sol·licitant perquè —en el termini de 10 dies hàbils des de l’endemà de la recepció del requeriment— esmeni la falta o adjunti els documents preceptius, amb advertència que si no ho fa es considerarà que desisteix de la sol·licitud, amb la resolució prèvia dictada en els termes que preveu la legislació administrativa.

Vuitè. Criteris de selecció i distribució

8.1. La concessió de subvencions s’ha de fer pel procediment de concurs mitjançant la comparació en un únic procediment de les sol·licituds presentades, a fi d’establir una prelació entre aquestes, d’acord amb els criteris de valoració següents:

Els projectes s’han de prioritzar atenent els criteris especificats a continuació amb un màxim de 80 punts per ambdós programes:

8.1.1. Presentació d’un pla d’internacionalització: màxim 30 punts.

a) Presentació juntament amb la sol·licitud d’un pla d’internacionalització elaborat i signat per un expert en matèria d’internacionalització: 20 punts.

Presentació de la sol·licitud d’ajuda sense pla d’internacionalització: 0 punts.

b) Grau de novetat del projecte d’internacionalització en l’àmbit de l’empresa. S’ha de valorar l’inici a la internacionalització de la empresa.

Primera vegada que sol·licita aquesta subvenció: 10 punts.

Si ha sol·licitat aquesta subvenció en convocatòries anteriors: 5 punts.

8.1.2. Característiques de l’entitat sol·licitant: màxim 30 punts.

a) Dimensió de l’empresa: màxim 10 punts.

Microempresa o autònom: 10 punts.

Petita empresa: 5 punts.

Mitjana empresa: 3 punts.

b) Percepció d’altres ajudes: màxim 10 punts.

Es valora no haver rebut o no rebre altres ajudes pel mateix concepte del projecte presentat:

No: 10 punts.

Sí: 0 punts.

c) Recursos humans de l’empresa: màxim 10 punts.

- Si té personal fix o indefinit especialista en matèria d’internacionalització: 10 punts.

- Si té personal temporal especialista en matèria d’internacionalització: 5 punts.

- Si no té personal especialista en matèria d’internacionalització: 0 punts.

L’especialització en matèria d’internacionalització es pot acreditar mitjançant un certificat d’assistència, qualsevol curs de formació en aquesta matèria impartit per una entitat oficial, o mitjançant acreditació de la seva experiència en la matèria.

8.1.3. Mesures de tipus socials de l’empresa: màxim 20 punts.

S’han de considerar de forma positiva les empreses que disposin de mesures d’actuació per afavorir la igualtat d’oportunitats entre dones i homes i d’integració social i laboral de les persones amb discapacitat. S’estableixen com a criteris socials en la valoració de les sol·licituds:

- Si dins la plantilla de l’empresa hi ha almenys un 50 % de dones: 10 punts. Aquesta circumstància s’haurà d’acreditar mitjançant la presentació de la declaració responsable que figura en l’annex I.

- Si dins la plantilla de l’empresa hi ha almenys un 2 % de persones amb un mínim de 33 % de discapacitat: 10 punts. Aquesta circumstància s’haurà d’acreditar mitjançant la presentació de la declaració responsable que figura en l’annex I.

8.2. En el cas de projectes que obtinguin la mateixa puntuació, s’ha de tenir en compte la data de presentació de les sol·licituds completes i donar preferència a les més antigues.

8.3. S’ha d’establir una llista d’expedients susceptibles de ser subvencionats, classificats per ordre decreixent de puntuació obtinguda, fins que s’exhaureixi la dotació pressupostària.

Novè. Instrucció de les ajudes i comissió d’avaluació

9.1. L’òrgan instructor i la comissió d’avaluació de les ajudes estan definits en l’article 10 de l’Ordre de bases de la consellera de Comerç, Indústria i Energia per la qual s’estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de comerç i serveis, per al Programa I, i per l’article 10 de l’Ordre de bases de la consellera de Comerç, Indústria i Energia per la qual s’estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de promoció industrial (BOIB núm. 52, de 17 d’abril de 2008), per al Programa II.

9.2. La Comissió Avaluadora per examinar les sol·licituds d’ajudes de subvencions d’aquesta convocatòria està composta per:

Presidenta: la directora general de Comerç i Empresa

Vocals:

La directora gerent de l’IDI.

La cap del Servei d’internacionalització de l’IDI.

La tècnica de Promoció Empresarial de la Direcció General de Comerç i Empresa, qui ha d’actuar com a secretària.

La cap del Servei de Promoció Empresarial.

9.3. La Comissió Avaluadora ha d’emetre un informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució. La directora general de Comerç i Empresa ha d’emetre les propostes de concessió o denegació de les ajudes, les quals han de contenir la llista dels beneficiaris proposats per la Comissió Avaluadora per atorgar la subvenció, com també els exclosos amb el motiu d’exclusió.

9.4. D’acord amb l’article 45 de la Llei 39/2015, els actes a què es refereix el paràgraf anterior s’han de notificar a les persones interessades mitjançant la seva publicació en el BOIB.

Desè. Resolució de la convocatòria

10.1. La Direcció General de Comerç i Empresa és l’òrgan competent per dictar les resolucions d’aprovació o denegació de les ajudes corresponents a aquesta convocatòria. Es delega en la persona titular de la Direcció General de Comerç i Empresa la resolució dels recursos de reposició (BOIB núm. 105, de 14 de juliol de 2015). Ha de motivar i fixar, amb caràcter definitiu, la quantia individual de la subvenció concedida, i s’ha de notificar als interessats mitjançant la seva publicació al BOIB.

10.2. La resolució de concessió ha d’especificar els aspectes següents: beneficiari, pressupost total de l’activitat que se subvenciona, import de la subvenció concedida, partida pressupostària a la qual s’aplica, termini per dur a terme l’activitat, justificació de les activitats objecte d’ajuda i termini per presentar els justificants.

10.3. El termini màxim per resoldre i notificar la resolució és de sis mesos comptadors des de la publicació de l’extracte de convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Transcorregut el termini sense que s’hagi notificat la resolució expressa, els sol·licitants han d’entendre desestimades les seves sol·licituds per silenci administratiu, tot això sense perjudici de l’obligació de resoldre expressament que incumbeix a l’Administració.

10.4. La resolució motivada del procediment s’ha de notificar als interessats mitjançant la seva publicació en el BOIB i les ajudes concedides s’han de publicar en la Base de Dades Nacionals de Subvencions (BDNS), en compliment del que estableix la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, amb expressió de la convocatòria, del programa i crèdit pressupostari a què s’imputen, el beneficiari, la quantitat concedida i l’objectiu o finalitat de la subvenció.

10.5. La resolució de concessió o denegació posa fi a la via administrativa. Contra aquesta s’hi pot interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d’un mes, o bé un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos, comptadors des de l’endemà d’haver-se notificat.

Onzè. Obligacions de les empreses beneficiàries i justificació

11.1. Les obligacions dels beneficiaris estan especificades en l’article 15 de l’Ordre de bases de la consellera de Comerç, Indústria i Energia per a la concessió de subvencions en matèria de comerç i serveis, per a les empreses del Programa I, i en l’article 15 de l’Ordre de bases de la consellera de Comerç, Indústria i Energia per a la concessió de subvencions en matèria de promoció industrial, per a les empreses del Programa II, sense perjudici de les previstes en l’article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en l’article 10 del Decret legislatiu, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions.

11.2. Per ambdós programes els projectes objecte de subvenció s’han d’executar entre l’1 de novembre de 2017 i el 30 de setembre de 2018, i el termini de presentació de la documentació justificativa és fins al 15 d’octubre de 2018.

Les inversions objecte de les sol·licituds s’han de fer i pagar en el període comprès entre l’1 de novembre de 2017 i el 30 de setembre de 2018 (ambdós inclosos). No s’han de tenir en consideració, com a justificants de la inversió subvencionada, les factures emeses ni els pagaments fets amb anterioritat a l’1 de novembre de 2017 ni amb posterioritat al 30 de setembre de 2018.

11.3. La justificació de les ajudes per a ambdós programes s’ha de fer per mitjà del compte justificatiu amb l’aportació de justificants de despesa i pagament, aprovat per resolució de la Direcció General de Comerç i Empresa (annex II).

En qualsevol cas, ha de comprendre la documentació següent:

a) Memòria que reculli de forma detallada les activitats realitzades.

b) Relació de despeses de l’activitat.

c) Justificants de despesa i pagament.

d) Quan correspongui, còpia del contracte del personal tècnic en comerç exterior, còpia de les nòmines, així com els seus justificants de pagament i declaració signada del personal contractat, en què es detallin les activitats realitzades en l’àmbit internacional durant l’exercici.

e) Memòria explicativa de les tasques realitzades pels serveis de consultoria o export manager en els mercats exteriors i pel tècnic especialista en internacionalització que realitzi el pla d’internacionalització, signada per la persona que ha realitzat les tasques.

f) Documentació que acrediti l’obligatorietat del certificat i el registre de productes en el mercat exterior que correspongui.

11.4. Per justificar el pagament de les factures objecte de la subvenció s’ha de presentar la documentació següent:

  • Una còpia del document bancari que acrediti la transferència o el pagament domiciliat, en què figuri la data del pagament, l’import pagat, el concepte del pagament de tal manera que s’identifiqui aquest amb la factura, i el número de factura abonada, així com les dades de l’ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l’emissor de la factura respectivament.
  • Una còpia de l’extracte bancari del beneficiari de l’ajuda en què figurin els càrrecs dels pagaments esmentats.
  • En els cas de factures emeses en moneda estrangera, el document bancari que acrediti el pagament haurà de fixar el tipus de canvi a euros aplicable el dia del pagament.
  • No s’admeten:

- Factures justificatives inferiors a 100 euros (IVA inclòs).

- Tiquets de caixa.

- Pagaments en efectiu.

- Els pagaments realitzats mitjançant targeta de crèdit, atesa la dificultat per acreditar en aquest tipus de pagament el número de factura pagada i el concepte de la factura abonada. S’exceptua el pagament de bitllets d’avió que sí es poden pagar mitjançant targeta de crèdit.

  • Per acreditar de forma clara el pagament, es recomana efectuar els pagaments mitjançant transferència bancària, a la qual figuri l’import de la factura abonada el número de factura abonada, i coincideixin ordenant i destinatari, respectivament, amb beneficiari i emissor de la factura.

11.5. La Direcció General de Comerç i Empresa pot sol·licitar qualsevol justificació addicional de les activitats realitzades quan aquestes no estiguin suficientment acreditades en la memòria.

11.6. En cas que l’expedient de pagament no tengui la documentació necessària per comprovar la justificació i l’aplicació de la subvenció, l’òrgan competent ha de sol·licitar al beneficiari que esmeni els defectes de la justificació dins els deu dies següents comptadors des de l’endemà d’haver rebut el requeriment d’esmena.

11.7. En el supòsit que no es justifiqui totalment la realització de l’activitat subvencionada, però s’hagi complert parcialment la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció, aquesta s’ha de revisar i s’ha de minorar proporcionalment.

11.8. Tota alteració de les condicions que s’han tingut en compte per a concedir la subvenció i, en tot cas, l’obtenció concurrent de subvencions o ajudes atorgades per altres administracions o ens, fossin públics o privats, nacionals o internacionals, pot donar lloc a la modificació de la resolució de la concessió.

11.9. La falta de justificació en els termes i els terminis que estableixi la resolució d’atorgament de la subvenció o la modificació del projecte presentat sense que aquesta conselleria l’hagi aprovat prèviament, com també la desviació de les subvencions o l’aplicació diferent a la que estableix la norma, determinaran la revocació de la subvenció.

Dotzè. Pagament de les ajudes

La Direcció General de Comerç i Empresa ha d’efectuar el pagament de les ajudes una vegada s’hagi executat i justificat el projecte a què estava destinat amb la presentació de la sol·licitud de pagament juntament amb la documentació establerta en el punt 11, dins el termini establert en el punt 11.2 d’aquesta convocatòria.

Tretzè. Seguiment i control

13.1. La Direcció General de Comerç i Empresa efectuarà el seguiment de cada projecte subvencionat.

13.2. La Direcció General de Comerç i Empresa podrà realitzar les actuacions de seguiment i de control necessàries per garantir que els beneficiaris donen una destinació correcta a les ajudes i per determinar el compliment de les condicions i els requisits que varen donar lloc a l’atorgament, així com de les obligacions establertes. Els beneficiaris de les ajudes resten obligats a facilitar tota la informació que els hi sigui requerida per la Intervenció General de les Illes Balears, la Sindicatura de Comptes o altres òrgans competents.

13.3. Els beneficiaris estaran sotmesos als controls financers que corresponguin, d’acord amb el que s’estableix en els articles 46 i següents del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions, sobre tramitació, avaluació i control.

Catorzè. Normativa d’aplicació

14.1. La convocatòria es regeix per la normativa següent:

Programa I: Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 8 d’abril de 2008, que estableix les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de comerç i serveis.

Programa II: Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 8 d’abril de 2008, que estableix les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de promoció industrial.

14.2. En tot allò que no estableixen ni aquesta Resolució ni les ordres esmentades s’ha d’aplicar el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

Quinzè. Règim comunitari de les ajudes

Els beneficiaris d’aquesta convocatòria estan sotmesos al règim de minimis establert en el Reglament (CE) núm.1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre, que determina en el seu article 3 que l’import total de les ajudes de minimis a una única empresa no pot ser superior a 200.000 euros durant qualsevol període de tres exercicis fiscals.

Les activitats agrícoles i pesqueres estan sotmeses respectivament al règim de minimis establert en el Reglament UE 1408/2013, de 18 de desembre, relatiu a l’aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis en el sector agrícola, i al Reglament UE 717/2014, relatiu a l’aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis en el sector de la pesca i de l’aqüicultura.

Setzè. Publicació

Aquesta Resolució s’ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs de reposició davant el conseller de Treball, Comerç i Indústria en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb l’article 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, i amb l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació d’aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Palma, 3 de maig de 2018

El conseller de Treball, Comerç i Indústria

Iago Negueruela Vázquez

 

ANNEX I

SOL·LICITUD D’AJUDES PER A PROJECTES PER A LA CONSOLIDACIÓ I LA IMPLANTACIÓ D’EMPRESES DE LES ILLES BALEARS A MERCATS EXTERIORS

1. DADES GENERALS

Nom de l’empresa: .................................……………...........................................................

CIF: .......…................Telèfon: .…….….....…….......... Fax: ..................................................

Adreça: ……………………………………………………………………..……………………...........….....…

Població: ……………………………………………………………….. Codi postal: ..............…..…..…

Adreça electrònica: ..........................................................................................................

Nom i DNI del representant legal: ..................................................................................

Persona de contacte: .........................................................................................................

Epígraf de l’activitat econòmica de l’empresa: ...............................................................

Núm. de Registre Industrial o núm. de Registre d’Indústries Agràries: .......................

Sector al qual pertany l’empresa: ......................................................................................

Dada d’alta a l’IAE: .................................................... Epígraf: ....................................................

Descripció de l’activitat que desenvolupa l’empresa: ................................................. ............................................

Tipus de projecte pel qual se sol·licita l’ajuda:

 ( ) Consolidació de la internacionalització

 ( ) Implantació a l’exterior

2. DADES ECONÒMIQUES

1. Volum de facturació, volum d’exportacions, nombre total de treballadors, percentatge de les exportacions sobre la facturació total (dades dels darrers tres exercicis):

 

 

Exercici

Facturació total

Facturació exportacions

Nombre de treballadors

Percentatge exportació/facturació

2015

 

 

 

 

 

2016

 

 

 

 

 

2017

 

 

 

 

 

 2. Xifra d’exportació de l’empresa al país o mercat per al qual sol·licita subvenció el 2017:..........................................

Percentatge d’exportació de l’empresa al país o mercat per al qual sol·licita subvenció sobre les vendes totals de l’empresa el 2017: ......................................................................................

3. Si l’empresa disposa de departament internacional o d’exportació, indicau-lo:

Exercici

Nombre de treballadors del departament d’exportació

Treballadors indefinits *especialistes en matèria d’internacionalització

Treballadors temporals *especialistes en matèria d’internacionalització

Pressupost del departament d’exportació

2015

 

 

 

 

2016

 

 

 

 

2017

 

 

 

 

*L’especialització en matèria d’internacionalització s’ha d’acreditar mitjançant certificat d’assistència, qualsevol curs de formació en aquesta matèria fet per una entitat oficial, o mitjançant acreditació de la seva experiència en la matèria.

3. DADES GENERALS DEL PROJECTE

Data d’inici de les accions subvencionables: ..........................................................................

Programa dins el qual se sol·licita l’ajuda:           I ( )

                                                                      II ( )

Breu resum del projecte:

................................................................................................................................................

Mercats objectius del grup (indicar països): ...........................................................................

.....................................................................................................................................................

4. PRESSUPOST SUBVENCIONABLE DEL PROJECTE

Pressupost total subvencionable del projecte: ...............................................................

S’ha de presentar un pressupost del proveïdor que hagi de realitzar l’activitat per cada una de les despeses pressupostades.

a. Consolidació

Tipus de despesa

Pressupost (euros)

Despeses elaboració pla d’internacionalització de l’agrupació

 

Despeses de màrqueting internacional

 

Despeses relacionades amb el procés de registre de marca comunitària o en països fora de la Unió Europea

 

Despeses relacionades amb el procés de certificació i registre dels serveis o productes necessaris per a la seva comercialització en els països fora de la Unió Europea

 

Despeses de personal

 

Despeses d’accions de promoció en mercats exteriors

 

Despeses de desplaçament i allotjament

 

Despeses de consultoria o export manager

 

TOTAL

 

 

 

b. Implantació a l’exterior

Tipus de despesa

Pressupost (euros)

Despeses d’estudis de viabilitat econòmica i comercial per a la implantació exterior en un mercat

 

Despeses de constitució de la filial comercial, com escriptures i altres despeses notarials

 

Despeses d’assessoria jurídica o financera, relacionada amb la implantació

 

TOTAL

 

 5. DECLARACIÓ RESPONSABLE

EXPÒS:

- Que estic interessat a demanar l’ajuda d’aquesta convocatòria corresponent a les accions per a la consolidació i la implantació d’empreses de les Illes Balears a mercats exteriors que es detallen en la memòria del projecte que s’adjunta, i formula la declaració responsable de veracitat següent:

1. L’empresa compleix les característiques de pime, atès que (assenyalau amb una X el vostre cas):

( ) És una empresa mitjana:

El nombre de treballadors és: ...............................(menys de 250 treballadors)

El volum de negoci és: ...........................................(no superior a 50.000.000 €)

El balanç general anual és: ....................................(no superior a 43.000.000 €)

( ) És una empresa petita:

El nombre de treballadors és: ...............................(menys de 50 treballadors)

El volum de negoci és: ...........................................(no superior a 10.000.000 €)

El balanç general anual és: ....................................(no superior a 10.000.000 €)

 ( ) És una microempresa:

El nombre de treballadors és: ...............................(menys de 10 treballadors)

El volum de negoci és: ...........................................(no superior a 2.000.000 €)

El balanç general anual és: ....................................(no superior a 2.000.000 €)

2. Que no estic en cap dels supòsits establerts en l’article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i en l’article 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions.

3. Que facilitaré totes les possibles actuacions de control que es duguin a terme per comprovar la realització correcta de l’objecte d’aquestes ajudes.

4. Que accept, íntegrament, les condicions de la convocatòria i que totes les dades són certes.

5. Que, per a l’actuació per a la qual sol·licit l’ajuda (assenyalau amb una X el vostre cas):

( ) No he sol·licitat ni he rebut cap altra ajuda pel mateix concepte.

( ) Sí he sol·licitat o he rebut una altra ajuda pel mateix concepte.

 

Organisme

Data de resolució

Quantia

1.

 

 

2.

 

 

3.

 

 

 6. Que, per a altres actuacions o projectes (assenyalau amb una X el vostre cas):

( ) No he rebut durant els tres darrers exercicis fiscals (2015, 2016 i 2017) cap subvenció subjecta al règim de minimis establert en el Reglament (CE) núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre; en el Reglament UE 1408/2013, de 18 de desembre, de minimis en el sector agrícola, i en el Reglament UE 717/2014, de minimis en el sector de la pesca i de l’aqüicultura.

( ) He rebut durant els tres darrers exercicis fiscals (2015, 2016 i 2017) les subvencions subjectes al règim de minimis següents:

 

 

Data de resolució

Quantia

Tipus de minimis

(general, agrari, pesquer)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. Que les meves dades bancàries, a l’efecte de l’ingrés derivat del procediment, són:

Entitat

Domicili, sucursal o oficina

 

 

CODI COMPTE

País

(2 dígits)

Control IBAN

(2 dígits)

Codi entitat (4 dígits)

Codi sucursal o oficina (4 dígits)

DC (2 dígits)

Núm. compte o llibreta (10 dígits)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8. Que puc acreditar aquestes dades documentalment, en cas que se m’exigeixin.

6. AUTORITZACIÓ

Autoritz:

( ) Que es facin les consultes als fitxers públics per acreditar les dades o els documents esmentats perquè puguin ser obtinguts en nom meu per l’òrgan competent o autoritzat en l’àmbit de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, mitjançant transmissions telemàtiques de dades o de certificats que les substitueixin.

( ) Que les dades i els documents d’altres administracions inclosos en aquesta comunicació i que no es presenten puguin ser obtinguts per l’òrgan gestor, mitjançant transmissions telemàtiques de dades o de certificats que les substitueixin, sempre que s’hagi establert per conveni amb l’Administració competent.

D’acord amb la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, em don per assabentat o assabentada que les dades personals recollides s’incorporaran i es tractaran en un fitxer específic, a l’efecte de gestionar la tramitació de les ajudes i, en tot cas, a efecte estadístic. L’òrgan responsable del fitxer és la Direcció General de Comerç i Empresa.

Per això,

SOL·LICIT:

L’ajuda destinat a projectes per a la consolidació i la implantació d’empreses de les Illes Balears a mercats exteriors del Programa ..............., per dur a terme les actuacions següents (enumerau les actuacions i el seu import):

............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................... ..................................................................................................................

I per un pressupost global de ................................................... €.

…….........…, ………. de .........…… de 2018

[Signatura del sol·licitant]

DIRECCIÓ GENERAL DE COMERÇ I EMPRESA. CONSELLERIA DE TREBALL, COMERÇ I INDÚSTRIA

7. MEMÒRIA DEL PROJECTE (presentar en document separat)

1. Nom del projecte: ...................................................................................................................

2. Dades generals

Nom de l’empresa: ................................……………...........................................................

CIF: .......…................Telèfon: .…….….....…….......... Fax: ..................................................

Adreça: ……………………………………………………………………..……………………...........….....…

Població: ……………………………………………………………….. Codi postal: ..............…..…..…

Adreça electrònica: ..........................................................................................................

Nom i DNI del representant legal: ..................................................................................

Persona de contacte: ........................................................................................................

3. Descripció de la situació actual de l’empresa

4. País:

(emplenar aquest apartat per cada país objecte del projecte)

Indicació de la zona o regió on es van a dirigir les actuacions, i dels productes o serveis a exportar.

5. Anàlisi estratègic intern

Analitzar els recursos interns de l’empresa (humans, financers, tecnològics, immobilitzat, etc.) relatius al projecte, en relació amb el país al qual va dirigida cada actuació.

• Personal (perfils, motivació, preparació, etc.).

• Producte o servei (característiques, avantatges competitius en el mercat de destinació, preu, ...).

• Tecnologia.

• Capacitat financera. Forma/metodologia de treball.

• Altres aspectes rellevants.

6. Anàlisi estratègic extern

Es presentarà l’anàlisi dels següents aspectes:

• Entorn polític.

• Entorn legal.

• Entorn socioeconòmic.

• Situació del sector en el mercat de destinació.

• Perfil del nostre públic objectiu.

• Anàlisi de la competència (quines empreses, amb quina estratègia, quins productes o serveis competidors).

7. Anàlisi DAFO de l’activitat, debilitats i fortaleses de l’empresa, amenaces i oportunitats que l’entorn i el mercat objectiu d’aquest pla els hi suposa. Ha de ser una conseqüència de les anàlisis intern i extern.

8. Objectius del projecte i resultats que s’espera obtenir-ne

S’ha de fer referència a l’import de facturació per exportacions que s’espera obtenir a finals d’any amb les accions programades i el percentatge que l’exportació suposarà respecte de la facturació total de l’empresa.

9. Descripció del pla d’actuació global a cada país

El pla ha de ser detallat i justificat, tant en les accions i el seu calendari, com en el pressupost corresponent

 

Data

País

Tipus d’activitat subvencionable

Concepte

Proveïdor

Pressupost

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 10 Tota aquella informació rellevant per a l’avaluació del projecte

…….........…, …… de .............…… de 2018

[Signatura del sol·licitant]

DIRECCIÓ GENERAL DE COMERÇ I EMPRESA. CONSELLERIA DE TREBALL, COMERÇ I INDÚSTRIA

 

ANNEX II

COMPTE JUSTIFICATIU RELATIU A LES AJUDES PER A PROJECTES PER A LA CONSOLIDACIÓ I LA IMPLANTACIÓ D’EMPRESES DE LES ILLES BALEARS A MERCATS EXTERIORS

1. DADES GENERALS

Nom de l’empresa: .................................……………...........................................................

CIF: .......…................Telèfon: .…….….....…….......... Fax: ..................................................

Adreça: ……………………………………………………………………..……………………..............…..…

Població: ……………………………………………………………….. Codi postal: ..............…...….…

Adreça electrònica: ..........................................................................................................

Nom i DNI del representant legal: .................................................................................

Persona de contacte: ........................................................................................................

Epígraf de l’activitat econòmica de l’empresa: .............................................................

Núm. de Registre Industrial o núm. de Registre d’Indústries Agràries: ..................................

Sector al qual pertany l’empresa: ...............................................................................

Tipus de projecte per al qual es va concedir l’ajuda:

( ) Consolidació de la internacionalització

( )  Implantació a l’exterior

Data de concessió: ................

Import ajuda concedida: ........................ €

Import altres ajudes (pel mateix projecte): ................... €

2. LLISTAT DE DESPESES DERIVADES DE L’EXPEDIENT NÚM. ........................

Normes per a la confecció d’aquest model:

1. Les factures s’agruparan per tipus d’actuació, d’acord amb la classificació feta en el pressupost incorporat a l’annex I.

2. Els justificants de pagament s’han de presentar juntament amb les factures.

ordre

Tipus de

despesa

Proveïdor

Núm.

pressupost

Núm.

factura

Data

Concepte

Base

imposable

IVA

Total

Data i forma

de pagament

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aquesta llista correspon al cost total definitiu de la inversió, els justificants de la qual s’adjunten.

Data: ................................

(Signatura del beneficiari de la subvenció)

DIRECCIÓ GENERAL DE COMERÇ I EMPRESA. CONSELLERIA DE TREBALL, COMERÇ I INDÚSTRIA