Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE TREBALL, COMERÇ I INDÚSTRIA
Núm. 4829
Resolució del conseller de Treball, Comerç i Indústria de 3 de maig de 2018 per la qual es convoquen ajudes per la internacionalització agrupada d’empreses de les Illes Balears a mercats exteriors
L’article 30.21 de l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears, d’acord amb la redacció feta per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l’Estatut, atribueix a aquesta Comunitat Autònoma la competència exclusiva en matèria de foment del desenvolupament econòmic en el territori de la comunitat autònoma, d’acord amb les bases i la coordinació general de l’activitat econòmica, sens perjudici del que disposen els articles 38, 131 i els números 10 i 13 de l’apartat 1 de l’article 149 de la Constitució; la legislació estatal i l’europea, i l’establiment i la regulació dels òrgans de defensa de la competència de la Comunitat Autònoma.
L’Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 8 d’abril de 2008 (BOIB núm. 52, de 17 d’abril), per la qual s’estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de promoció industrial, que fixa les bases pel Programa I d’aquesta convocatòria d’ajudes, i estableix en el seu article 2 e) que són objecte de subvenció, entre d’altres, el foment de la internacionalització dels productes fabricats a les Illes Balears, tot això d’acord amb el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.
L’Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 8 d’abril de 2008 per la qual s’estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de comerç i serveis (BOIB núm. 52, de 17 d’abril), que fixa les bases per al Programa II d’aquesta convocatòria d’ajudes, i disposa en el seu article 2.1 b) que son objecte de subvenció, entre d’altres les activitats de foment de la cooperació empresarial, tot això d’acord amb el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.
L’article 2.7 del Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 120, de 8 d’agost de 2015), modificat pel Decret 1/2016, de 16 de febrer (BOIB núm. 23, de 28 de febrer de 2016), atribueix a la Direcció General de Comerç i Empresa el foment en matèria de comerç i empresa.
Les subvencions compreses en aquesta convocatòria estan incloses dins el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’exercici 2018, aprovat per Acord del Consell de Govern de 9 de març de 2018. En el Pla esmentat figuren en l’objectiu I.5.3 les ajudes per potenciar l’agrupació i cooperació entre empreses per a la internacionalització dels seus productes o serveis amb l’execució de projectes sota l’empara d’una entitat promotora o persona que representi el projecte de l’agrupació.
La internacionalització de l’empresa és una aposta estratègica de cara a consolidar i fer créixer l’activitat econòmica i generar ocupació a les Illes Balears.
En aquesta línia d’actuació, l’objectiu de la internacionalització agrupada és fomentar la cooperació entre empreses per a la realització de projectes d’internacionalització, millorant les condicions de competència amb una oferta conjunta més atractiva, resultant de la combinació de les capacitats individuals de les empreses participants en cada projecte.
En aquesta convocatòria s’apliquen les mesures de simplificació establertes en el Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental, i en la Llei 2/2012, de 4 d’abril, de suport als emprenedors i les emprenedores i a la micro, petita i mitjana empresa, pel que fa a la simplificació administrativa a emprenedors i a empreses.
D’acord amb el que disposen l’article 15 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i l’article 5 de l’Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 8 d’abril de 2008, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria de comerç i serveis, correspon aprovar la convocatòria d’aquestes ajudes mitjançant resolució.
Per tot això, dict la següent
Resolució
Primer. Objecte
Aquestes ajudes es distribueixen en dos programes amb dos objectius diferents:
- Programa I. Fomentar la cooperació empresarial i la modernització del comerç i els serveis, mitjançant el finançament de projectes d’agrupació i cooperació entre empreses per a la internacionalització dels seus productes o serveis, sota l’empara d’una entitat promotora o de la persona que representi el projecte de l’agrupació. Aquestes ajudes van dirigides a microempreses i pimes amb domicili fiscal a Balears al llarg de l’exercici 2018, que exerceixen una activitat lucrativa dins l’àmbit de les activitats del comerç i els serveis.
- Programa II. Fomentar la internacionalització dels productes fabricats a les Illes Balears, mitjançant el finançament de projectes d’agrupació i cooperació entre empreses per a la internacionalització dels seus productes o serveis, sota l’empara d’una entitat promotora o de la persona que representi el projecte de l’agrupació. Aquestes ajudes van dirigides a microempreses i pimes amb domicili fiscal a Balears al llarg de l’exercici 2018, que exerceixen una activitat lucrativa dins l’àmbit de l’activitat industrial.
Segon. Beneficiaris
2.1. Poden ser beneficiaris de les ajudes:
- Programa I. Els autònoms, les microempreses, així com les petites i mitjanes empreses de les Illes Balears (d’ara endavant, pimes), que exerceixen una activitat lucrativa dins l’àmbit de les activitats del comerç i els serveis, que estiguin constituïdes prèviament a la data de publicació d’aquesta convocatòria i que formin part d’un grup de cooperació empresarial per a la internacionalització.
- Programa II. Els autònoms, les microempreses, així com les petites i mitjanes empreses de les Illes Balears (d’ara endavant, pimes), que exerceixen una activitat lucrativa dins l’àmbit de l’activitat industrial, que estiguin constituïdes prèviament a la data de publicació d’aquesta convocatòria i que formin part d’un grup de cooperació empresarial per a la internacionalització.
2.2. Els projectes s’hauran de dur a terme a través de la creació d’un grup de cooperació empresarial per ambdós programes. Als efectes d’aquesta convocatòria es considera grup de cooperació empresarial a la unió de diferents empreses independents, signatàries d’un acord de col·laboració o cooperació que permeti assolir millors resultats que els que obtindrien les empreses participants actuant individualment, el qual garanteixi els objectius d’operativitat, rendibilitat, durabilitat i traçabilitat necessaris. En el moment de la sol·licitud hauran d’estar identificats tant el nom de les empreses que formen part del grup com la despesa subvencionable que correspon a cadascuna d’elles.
El grup haurà de complir els requisits següents:
2.3. Els grups de cooperació hauran d’estar formats per un mínim de 3 empreses que duguin a terme la despesa subvencionable al llarg de l’execució del projecte.
2.4. Els canvis en els participants posteriors a la concessió i les baixes prematures hauran de comptar amb l’acceptació per unanimitat del grup i ser aprovats per la Direcció General de Comerç i Empresa, que valorarà l’adequació de les noves empreses als requisits de les bases i que el seu paper dins del grup no alteri el seu objecte.
2.5. Una empresa pot rebre ajuda com a màxim per a 2 projectes dins d’aquesta convocatòria.
2.6. Un mateix grup no pot rebre més d’una ajuda per empresa dins d’aquesta convocatòria.
2.7. No en poden ser beneficiàries les societats civils sense personalitat jurídica, com tampoc les associacions, les fundacions, les administracions públiques ni, en general, les entitats sense ànim de lucre, ni les empreses intermediàries l’activitat de les quals consisteixi a afavorir l’exportació indirecta d’altres empreses.
2.8. Els beneficiaris han de complir els requisits de l’article 15 de l’Ordre de bases de la consellera de Comerç, Indústria i Energia per a la concessió de subvencions en matèria de comerç i serveis, per a les empreses del Programa I, i de l’article 15 de l’Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 8 de abril de 2008, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria de promoció industrial per a les empreses del Programa II, sense perjudici de les previstes en l’article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; i no estar inclosos dins les prohibicions de l’article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions.
2.9. El compliment d’aquests requisits s’haurà d’acreditar mitjançant la signatura de les declaracions que inclou l’imprès de sol·licitud de l’ajuda. El fet de presentar aquestes declaracions responsables faculta l’òrgan competent de l’Administració per fer, en qualsevol moment, telemàticament o per altres mitjans, les comprovacions de mostreig o exhaustives per verificar la conformitat de les dades d’aquestes declaracions.
Tercer. Dotació pressupostària
3.1. Les ajudes que es regulen en la present resolució es finançaran a càrrec de la partida 19301 761A02 47000.00 dels pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’exercici 2018, dins de la línia pressupostària prevista en la Llei de pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’exercici 2018, i la quantitat global màxima destinada a aquesta convocatòria serà de 100.000,00 euros.
3.2. El crèdit assignat es distribueix de la manera següent, en funció del tipus d’ajudes:
Aquest crèdit pot ser objecte de redistribució en funció de les necessitats reals de cada programa, una vegada que hagi acabat el termini de sol·licituds.
3.3. Sempre que les disponibilitats pressupostàries ho permetin es pot augmentar l’import d’aquesta convocatòria.
Quart. Projectes o actuacions subvencionables
4.1. Seran subvencionables:
- Programa I: els projectes dirigits a fomentar la cooperació empresarial i la modernització del comerç i els serveis, mitjançant acords de cooperació o col·laboració entre empreses, per a la internacionalització dels seus productes o serveis, amb l’execució d’actuacions en mercats definits en la sol·licitud i amb un mateix objectiu.
- Programa II: els projectes per fomentar la internacionalització dels productes fabricats a les Illes Balears, mitjançant acords de cooperació o col·laboració, per a la internacionalització dels seus productes o serveis amb l’execució d’actuacions en mercats definits en la sol·licitud i amb un mateix objectiu.
4.2. Aquestes actuacions podran anar dirigides a:
a) Aconseguir penetració comercial conjunta en un mercat exterior amb la creació d’eines de participació en canals de venda, distribució, licitacions, servei postvenda, promoció, prospecció de nous posicionaments de negoci o actuacions similars. Així com actuacions en mercats objectiu de destinació com, per exemple, assolir la creació d’una xarxa de vendes pròpia.
b) La implementació de millores en el procés de negoci conjunt per guanyar competitivitat global executant alguna part del procés de negoci en ubicacions estratègicament més competitives com, per exemple, un sistema conjunt de producció multinacional, un centre de subministrament agrupat, una assistència tècnica conjunta, innovacions en el procés de negoci o actuacions similars.
c) Qualsevol altre projecte tendent a facilitar la internacionalització conjunta de les empreses participants de l’agrupació.
4.3. Els projectes han de comptar, necessàriament per ambdós programes, amb una de les figures següents:
- L’entitat promotora, que ha de ser una cambra de comerç, una associació empresarial, una organització patronal, una agrupació empresarial innovadora, un clúster, una fundació o una empresa que tengui dintre dels seus objectius la promoció internacional de les empreses i disposi de recursos materials i humans per dur-lo a terme (com a mínim 2 persones en plantilla, o 10 empreses associades en el cas d’associacions).
Serà l’encarregada de plantejar la iniciativa de la creació del grup de cooperació empresarial, posar en marxa el procés de formació del grup definitiu, presentar la sol·licitud de l’ajuda i tutelar el manteniment del grup. Per tant, ha d’elaborar l’argumentari pertinent del projecte i gestionarà la captació d’empreses, les definicions estratègiques i l’administració del grup.
La seva dedicació al projecte haurà de ser com a mínim de 50 hores.
No podrà tenir vinculació accionarial o de participació amb les empreses participants.
Les entitats directament dependents de l’administració pública podran actuar com a entitats promotores, però la seva despesa no es considerarà subvencionable.
- La persona que representa l’agrupació d’empreses és la persona que, al llarg del període de l’actuació subvencionada, executarà el pla de actuació del projecte. La seva dedicació al projecte haurà de ser, com a mínim, de 50 hores mensuals. En cas de causar baixa abans de finalitzar aquest període, aquesta figura ha de ser substituïda. Haurà de ser coneixedor d’estratègies i tàctiques de comerç internacional, del sector econòmic i de la zona geogràfica de referència i haurà d’acreditar-se la seva formació o experiència en la matèria.
4.4. Una entitat promotora o una persona que representi l’agrupació d’empreses pot liderar un número il·limitat de grups de cooperació empresarial.
4.5. L’entitat promotora, o la persona que representi l’agrupació d’empreses, seran les interlocutores entre la Direcció General de Comerç i Empresa i les empreses participants i, per tant, les encarregades de presentar la liquidació de les despeses realitzades. L’ajuda es pagarà a les empreses signants de l’acord de cooperació o col·laboració sobre la base de la distribució de l’ajuda concedida i de la justificació efectuada, amb l’aprovació de tots els participants del grup.
4.6. Es valorarà la presentació juntament amb la sol·licitud d’un pla d’internacionalització de l’agrupació, elaborat i signat per un tècnic expert en matèria d’internacionalització, que ha de contenir com a mínim els punts següents:
a) Breu descripció dels antecedents de les empreses del grup: fundació, funcionament, organigrama, productes o serveis per internacionalitzar, així com qualsevol altra informació d’interès que en faciliti més informació.
b) Situació de les empreses del grup amb anterioritat a la seva inclusió dins l’agrupació per la seva internacionalització.
c) Definició i previsió d’objectius a aconseguir amb l’agrupació i concreció dels mercats en els quals l’empresa se centrarà en el seu procés d’internacionalització, amb un màxim de 2 mercats.
d) Pla d’actuació a executar.
A l’efecte d’aquesta convocatòria es considerà com expert en matèria d’internacionalització aquell que acrediti la seva formació o experiència en matèria de comerç exterior.
4.7. Juntament amb la sol·licitud s’haurà de presentar l’annex I complimentat, que haurà de contenir un pressupost desglossat per partides pressupostàries, en concordança amb el pla d’internacionalització presentat, si s’escau, i d’acord amb les categories de despeses subvencionables establertes en l’apartat cinquè d’aquesta Resolució, juntament amb un pressupost del proveïdor que hagi de realitzar cada una de les activitats pressupostades o factura en el supòsit que l’activitat ja s’hagi realitzat.
És d’aplicació l’article 38.7 d) del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, que estableix que en cap cas es podrà concertar pel beneficiari l’execució total o parcial de les activitats subvencionades amb persones o entitats vinculades amb ell, llevat que la contractació s’efectuï d’acord amb les condicions normals de mercat i s’obtengui l’autorització prèvia de l’òrgan concedent de la subvenció.
4.8. En el supòsit que, al llarg de l’execució del projecte, sorgeixi l’interès per un mercat no previst en la sol·licitud de subvenció o en el mateix pla d’internacionalització, o que el proveïdor del qual s’ha presentat el pressupost no pugui realitzar l’activitat pressupostada, ha de sol·licitar autorització a la Direcció General de Comerç i Empresa per incloure’l, i aportar l’argumentació que sustenta aquesta sol·licitud, sempre que no augmenti l’import subvencionat.
Cinquè. Despeses subvencionables
5.1. Es consideren subvencionables per a ambdós programes les despeses següents:
a) Despeses facturades per l’entitat promotora o per la persona que representi a l’agrupació, a les empreses per les tasques de coordinació o promoció, amb un màxim de despesa subvencionable de 4.000 euros per projecte.
b) Salari brut de la persona que representi a l’agrupació, per les tasques de coordinació o promoció, amb un màxim de despesa subvencionable de 4.000 euros per projecte.
La subvenció a atorgar, en el cas de les despeses de l’entitat promotora o persona responsable, tindrà un màxim de 2.000 euros per projecte.
c) Despeses conjuntes relacionades amb la realització d’un pla d’internacionalització a càrrec d’un tècnic expert en comerç exterior. A l’efecte d’aquesta convocatòria es considera com a tècnic en comerç exterior aquell que acrediti la seva formació o experiència en matèria d’internacionalització.
d) Despeses conjuntes relacionades directament amb l’execució del pla de màrqueting internacional, en concret:
e) Despeses conjuntes de promoció relacionades amb accions de promoció en mercats exteriors: participació en fires, showrooms, trobades empresarials, viatges de prospecció, material de difusió i promoció, i missions inverses.
Quant a les despeses de desplaçament i allotjament es finançaran mitjançant borses de viatges. Es consideren borses de viatge les despeses de transport i allotjament de la persona que participi en l’acció.
Només es proporcionarà una borsa de viatge per empresa i acció de promoció d’un màxim de 300 euros per acció realitzada a Europa i fins a 600 euros per acció realitzada fora d’Europa.
Com a màxim, cada empresa podrà rebre un màxim de dues borses de viatge per tot el projecte subvencionat.
f) Despeses conjuntes relacionades amb la contractació de serveis de consultoria o export manager en els mercats exteriors: per concertar agendes de reunions, per realitzar estudis de mercats i altres activitats relacionades al respecte.
5.2. No són objecte de subvenció les despeses següents:
5.3. Quan l’import de la despesa subvencionable superi les quanties establertes a l’article 118 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic pels contractes menors, en concret, inferior a 40.000 euros, quan es tracti de contractes d’obres, o a 15.000 euros, quan es tracti de contractes de subministrament o de serveis. El beneficiari ha de sol·licitar com a mínim tres ofertes de proveïdors diferents, amb caràcter previ a la contracció del compromís per a la prestació del servei o el lliurament del bé, llevat que per les seves especials característiques no existeixi en el mercat suficient nombre d’entitats que els realitzin, prestin o subministrin, o llevat que la despesa s’hagi efectuat abans de la sol·licitud de la subvenció. L’elecció entre les ofertes presentades, que s’han d’aportar en la justificació o, si escau, en la sol·licitud de la subvenció, s’ha de fer d’acord amb criteris d’eficiència i economia, i s’ha de justificar expressament en una memòria l’elecció quan no recaigui en la proposta econòmica mes avantatjosa.
Sisè. Característiques de l’ajuda
6.1. Les ajudes que s’estableixen en aquesta Resolució s’han de concedir sota la forma de subvenció.
6.2. Les beneficiàries de la subvenció seran les empreses individuals en funció de les despeses que assumeixin i abonin. L’entitat promotora no rep subvenció. L’import total de la subvenció al projecte presentat per l’agrupació serà la suma de les subvencions individuals a les empreses integrants del grup.
6.3. L’import total de l’ajuda serà d’un màxim de 18.000 euros per projecte.
El percentatge de l’ajuda és el 50 % del cost elegible (IVA exclòs).
6.4. D’acord amb l’article 3.1 de l’Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 8 d’abril de 2008, per la qual s’estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de comerç i serveis, per a les empreses del Programa I, i de l’article 3.1 de l’Ordre per la qual s’estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de promoció industrial, per a les empreses del Programa II, aquestes subvencions són compatibles amb altres ajudes de qualsevol entitat atorgades per dur a terme el projecte d’internacionalització proposat, sempre que, aïlladament o conjuntament, no superin el cost total de l’activitat objecte de subvenció. A aquest efecte s’haurà d’emplenar dins la sol·licitud una declaració responsable per garantir que les ajudes sol·licitades no superen, aïlladament o conjuntament, el cost total de l’activitat objecte de subvenció.
Setè. Termini i forma de presentació de sol·licituds
7.1. El termini de presentació de sol·licituds, per ambdós programes, s’iniciarà a partir de l’endemà de la publicació d’aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), i finalitzarà al mes a partir d’aquesta publicació.
7.2. La presentació de la sol·licitud duu implícita l’acceptació de les bases, incloent-hi el que s’ha disposat en la convocatòria respectiva.
7.3. El nombre de projectes que es pot presentar és d’un únic projecte per grup d’empreses i dos projectes per empresa.
7.4. En tot cas és obligatòria la presentació de la documentació que s’indica a continuació:
a) Imprès de sol·licitud. El model d’imprès normalitzat i la resta de documentació estan disponibles en l’adreça d’Internet del Govern de les Illes Balears: http://dgcomerc.caib.es. Les sol·licituds s’han d’adequar als models normalitzats (annex I).
Les empreses sol·licitants hauran d’emplenar el formulari de sol·licitud, que tindrà els següents continguts:
- Dades de l’entitat promotora o de la persona que representa l’agrupació d’empreses.
- Dades bàsiques del projecte.
- Pressupost subvencionable del projecte.
- Fitxes de les empreses participants.
- Memòria del projecte.
- Acord de col·laboració entre les empreses i l’entitat promotora.
L’imprès de sol·licitud ha de contenir la possibilitat d’autoritzar l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears a consultar les dades d’identitat del sol·licitant i la seva situació quant al compliment de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, sense perjudici que la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en pugui sol·licitar l’aclariment o l’esmena en el cas que la informació obtinguda presenti alguna incidència.
b) Acreditació d’estar al corrent de les obligacions tributàries amb l’Agència Tributària Estatal i l’Agència Tributària de les Illes Balears i certificat d’estar al corrent en les obligacions davant la Seguretat Social en el cas que no hagi autoritzat la Comunitat Autònoma de les Illes Balears perquè l’obtengui per mitjans electrònics, per cada una de les empreses que formin part de l’agrupació.
c) Declaració responsable d’altres ajudes, subvencions, ingressos o recursos procedents de qualsevol administració o ens públic o privat que s’hagin obtingut o sol·licitat per als mateixos costos subvencionables, en compliment del règim de minimis, de compliment dels requisits de la convocatòria i de les bases reguladores, de no tenir cap relació accionarial o de participació entre les empreses del grup i que les seves actuacions individuals no podran interferir en perjudici de les actuacions col·lectives del grup (annex I).
d) Targeta d’identificació fiscal de cada empresa o autònom que formi part de l’agrupació.
La documentació s’ha de presentar en el Registre de la Conselleria, en el de les seves delegacions o en qualsevol altre lloc dels que estableix l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
7.5. També es podrà presentar el pla d’internacionalització esmentat a l’apartat 4.6 d’aquesta convocatòria, realitzat per un tècnic especialista en matèria de comerç exterior, juntament amb l’imprès de sol·licitud.
7.6. Quan la sol·licitud no disposi dels requisits exigits en la Llei 39/2015, o no s’acompanyi de la documentació que d’acord amb aquesta convocatòria sigui exigible, s’ha de requerir el sol·licitant perquè —en el termini de 10 dies hàbils des de l’endemà de la recepció del requeriment— esmeni la falta o adjunti els documents preceptius, amb advertència que si no ho fa es considerarà que desisteix de la sol·licitud, amb la resolució prèvia dictada en els termes que preveu la legislació administrativa.
Vuitè. Criteris de selecció i distribució
8.1. La concessió de subvencions s’ha de fer pel procediment de concurs mitjançant la comparació en un únic procediment de les sol·licituds presentades, a fi d’establir una prelació entre aquestes, d’acord amb els criteris de valoració següents:
Els projectes s’han de prioritzar atenent els criteris especificats a continuació amb un màxim de 70 punts, per ambdós programes.
8.1.1. Presentació projecte d’internacionalització: màxim 20 punts.
Presentació juntament amb la sol·licitud d’un pla d’internacionalització elaborat i signat per un expert en matèria d’internacionalització: 20 punts.
Presentació de la sol·licitud d’ajuda sense pla d’internacionalització: 0 punts.
8.1.2. Característiques de l’entitat sol·licitant: màxim 20 punts.
a) Número d’empreses que conformen l’agrupació.
b) Dimensions de l’empresa.
8.1.3. Nivell d’internacionalització de les empreses participants: màxim 10 punts.
S’ha de valorar si els darrers tres anys les empreses que conformen l’agrupació han exportat els seus productes o serveis.
Si més del 50 % de les empreses de l’agrupació han exportat els darrers 3 anys: 5 punts.
Si més del 50 % de les empreses de l’agrupació no han exportat els darrers 3 anys: 10 punts.
8.1.4. Mesures de tipus social de l’empresa: màxim 20 punts.
S’han de considerar de forma positiva les empreses que disposin de mesures d’actuació per afavorir la igualtat d’oportunitats entre dones i homes i d’integració social i laboral de les persones amb discapacitat:
- Si dins la plantilla del 50 % de les empreses que formin part de l’agrupació hi ha almenys un 50 % de dones: 10 punts.
Per acreditar aquesta circumstància s’haurà de presentar juntament amb la sol·licitud la declaració responsable que figura com annex I.
- Si dins la plantilla del 50 % de les empreses que formin part de l’agrupació hi ha almenys un 2 % de persones amb un mínim de 33 % de discapacitat: 10 punts.
Aquesta circumstància s’haurà d’acreditar mitjançant la presentació de la declaració responsable que figura com annex I.
8.2. Tots els criteris s’hauran d’acreditar documentalment.
8.3. En el cas de projectes que obtinguin la mateixa puntuació, s’ha de tenir en compte la data de presentació de les sol·licituds completes i donar preferència a les més antigues.
8.4. S’ha d’establir una llista d’expedients susceptibles de ser subvencionats, classificats per ordre decreixent de puntuació obtinguda, fins que s’exhaureixi la dotació pressupostària.
Novè. Instrucció de les ajudes i comissió d’avaluació
9.1. L’òrgan instructor i la comissió d’avaluació de les ajudes estan definits en l’article 10 de l’Ordre de bases de la consellera de Comerç, Indústria i Energia per la qual s’estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de promoció industrial, i de l’article 10 de l’Ordre de bases de la consellera de Comerç, Indústria i Energia per la qual s’estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de comerç i serveis (BOIB núm. 52, de 17 d’abril de 2008).
9.2. La Comissió Avaluadora per examinar les sol·licituds d’ajudes de subvencions d’aquesta convocatòria està composta per:
Presidenta: la directora general de Comerç i Empresa.
Vocals:
La directora gerent de l’IDI.
La cap del Servei d’internacionalització de l’IDI.
La tècnica de Promoció Empresarial de la Direcció General de Comerç i Empresa, qui ha d’actuar com a secretària.
La cap del Servei de Promoció Empresarial.
9.3. La Comissió Avaluadora ha d’emetre un informe per projecte que ha de servir de base per elaborar les propostes de resolució per a cada empresa beneficiària. La directora general de Comerç i Empresa ha d’emetre les propostes de concessió o denegació de les ajudes, les quals han de contenir la llista dels beneficiaris proposats per la Comissió Avaluadora per atorgar la subvenció, com també els exclosos amb el motiu d’exclusió.
9.4. D’acord amb l’article 45 de la Llei 39/2015, els actes a què es refereix el paràgraf anterior s’han de notificar a les persones interessades mitjançant la seva publicació en el BOIB.
Desè. Resolució de la convocatòria
10.1. La Direcció General de Comerç i Empresa és l’òrgan competent per dictar les resolucions d’aprovació o denegació de les ajudes corresponents a aquesta convocatòria per a cada una de les empreses integrants de l’agrupació. Es delega en la persona titular de la Direcció General de Comerç i Empresa la resolució dels recursos de reposició (BOIB núm. 105, de 14 de juliol de 2015). Ha de motivar i fixar, amb caràcter definitiu, la quantia individual de la subvenció concedida, i s’ha de notificar als interessats mitjançant la seva publicació al BOIB.
10.2. La resolució de concessió ha d’especificar els aspectes següents: beneficiari, pressupost total de l’activitat que se subvenciona, import de la subvenció concedida, partida pressupostària a la qual s’aplica, termini per dur a terme l’activitat, justificació de les activitats objecte d’ajuda i termini per presentar els justificants.
10.3. El termini màxim per resoldre i notificar la resolució és de sis mesos comptadors des de la publicació de l’extracte de convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Transcorregut el termini sense que s’hagi notificat la resolució expressa, els sol·licitants han d’entendre desestimades les seves sol·licituds per silenci administratiu, tot això sense perjudici de l’obligació de resoldre expressament que incumbeix a l’Administració.
10.4. La resolució motivada del procediment s’ha de notificar als interessats mitjançant la seva publicació en el BOIB i les ajudes concedides s’han de publicar en la Base de Dades Nacionals de Subvencions (BDNS), en compliment del que estableix la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, amb expressió de la convocatòria, del programa i crèdit pressupostari a què s’imputen, el beneficiari, la quantitat concedida i l’objectiu o finalitat de la subvenció.
10.5. La resolució de concessió o denegació posa fi a la via administrativa. Contra aquesta s’hi pot interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d’un mes, o bé un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos, comptadors des de l’endemà d’haver-se notificat.
Onzè. Obligacions de les empreses beneficiàries i justificació
11.1. Les obligacions dels beneficiaris estan especificades en l’article 15 de l’Ordre de bases de la consellera de Comerç, Indústria i Energia per a la concessió de subvencions en matèria de comerç i serveis, per a les empreses del Programa I, i en l’article 15 de l’Ordre de bases de la consellera de Comerç, Indústria i Energia per a la concessió de subvencions en matèria de promoció industrial, per a les empreses del Programa II, sense perjudici de les previstes en l’article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i en l’article 10 del Decret legislatiu, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions.
11.2. En tot cas, els projectes objecte de subvenció s’han d’executar entre l’1 de novembre de 2017 i el 30 de setembre de 2018 i el termini de presentació de la documentació justificativa és fins al 15 d’octubre de 2018.
Les inversions objecte de les sol·licituds s’han de fer i pagar en el període comprès entre l’1 de novembre de 2017 i el 30 de setembre de 2018 (ambdós inclosos). No s’han de tenir en consideració, com a justificants de la inversió subvencionada, les factures emeses ni els pagaments fets amb anterioritat a l’1 de novembre de 2017 ni amb posterioritat al 30 de setembre de 2018.
11.3. La justificació de les ajudes per a ambdós programes s’ha de fer per mitjà del compte justificatiu amb l’aportació de justificants de despesa i pagament, aprovat per resolució de la Direcció General de Comerç i Empresa (annex II). En qualsevol cas ha de comprendre la documentació següent:
a) Memòria que reculli de forma detallada les activitats realitzades.
b) Relació de despeses de l’activitat.
c) Justificants de despesa i pagament.
d) Per a les despeses de l’entitat promotora o persona que representi a l’agrupació, descripció de les activitats dutes a terme i hores de dedicació.
e) En el seu cas, còpia del contracte de la persona que representi a l’agrupació, còpia de les nòmines, així com els seus justificants de pagament i declaració signada del personal contractat, en què es detallin les activitats realitzades en l’àmbit internacional durant l’exercici, i percentatge de la jornada laboral dedicat a aquestes feines.
f) Memòria explicativa de les tasques realitzades pels serveis de consultoria o export manager en els mercats exteriors i pel tècnic especialista en internacionalització que realitzi el pla d’internacionalització, signada per la persona que ha realitzat les tasques.
g) Documentació que acrediti l’obligatorietat del certificat i el registre de productes en el mercat exterior que correspongui.
11.4. Per justificar el pagament de les factures objecte de la subvenció s’ha de presentar la documentació següent:
- Factures justificatives inferiors a 100 euros (IVA inclòs).
- Tiquets de caixa.
- Pagaments en efectiu.
- Els pagaments realitzats mitjançant targeta de crèdit, atesa la dificultat per acreditar en aquest tipus de pagament el número de factura pagada i el concepte de la factura abonada. S’exceptua el pagament de bitllets d’avió que sí es poden pagar mitjançant targeta de crèdit.
11.5. La Direcció General de Comerç i Empresa pot sol·licitar qualsevol justificació addicional de les activitats realitzades quan aquestes no estiguin suficientment acreditades en la memòria.
11.6. En cas que l’expedient de pagament no tengui la documentació necessària per comprovar la justificació i l’aplicació de la subvenció, l’òrgan competent ha de sol·licitar al beneficiari que esmeni els defectes de la justificació dins els deu dies següents comptadors des de l’endemà d’haver rebut el requeriment d’esmena.
11.7. En el supòsit que no es justifiqui totalment la realització de l’activitat subvencionada, però s’hagi complert parcialment la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció, aquesta s’ha de revisar i s’ha de minorar proporcionalment.
11.8. Tota alteració de les condicions que s’han tingut en compte per concedir la subvenció i, en tot cas, l’obtenció concurrent de subvencions o ajudes atorgades per altres administracions o ens, fossin públics o privats, nacionals o internacionals, pot donar lloc a la modificació de la resolució de la concessió.
11.9. La falta de justificació en els termes i els terminis que estableixi la resolució d’atorgament de la subvenció, o la modificació del projecte presentat sense que aquesta conselleria l’hagi aprovat prèviament, com també la desviació de les subvencions o l’aplicació diferent a la que estableix la norma, determinaran la revocació de la subvenció.
Dotzè. Pagament de les ajudes
La Direcció General de Comerç i Empresa ha d’efectuar el pagament de les ajudes una vegada s’hagi executat i justificat el projecte a què estava destinat amb la presentació de la sol·licitud de pagament juntament amb la documentació establerta en el punt 11, dins el termini establert en el punt 11.2 d’aquesta convocatòria.
Tretzè. Seguiment i control
13.1. La Direcció General de Comerç i Empresa efectuarà el seguiment de cada projecte subvencionat.
13.2. La Direcció General de Comerç i Empresa podrà realitzar les actuacions de seguiment i de control necessàries per garantir que els beneficiaris donen una destinació correcta a les ajudes i per determinar el compliment de les condicions i els requisits que varen donar lloc a l’atorgament, així com de les obligacions establertes. Els beneficiaris de les ajudes resten obligats a facilitar tota la informació que els hi sigui requerida per la Intervenció General de les Illes Balears, la Sindicatura de Comptes o altres òrgans competents.
13.3. Els beneficiaris estaran sotmesos als controls financers que corresponguin, d’acord amb el que s’estableix en els articles 46 i següents del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions, sobre tramitació, avaluació i control.
Catorzè. Normativa d’aplicació
14.1. La convocatòria es regeix per la normativa següent:
Programa I: Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 8 d’abril de 2008, que estableix les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de comerç i serveis.
Programa II: Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 8 d’abril de 2008, que estableix les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de promoció industrial.
14.2. En tot allò que no estableixen ni aquesta Resolució ni les ordres esmentades s’ha d’aplicar el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.
Quinzè. Règim comunitari de les ajudes
Els beneficiaris d’aquesta convocatòria estan sotmesos al règim de minimis establert en el Reglament (CE) núm.1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre, que determina en el seu article 3 que l’import total de les ajudes de minimis a una única empresa no pot ser superior a 200.000 euros durant qualsevol període de tres exercicis fiscals.
Les activitats agrícoles i pesqueres estan sotmeses respectivament al règim de minimis establert en el Reglament UE 1408/2013, de 18 de desembre, relatiu a l’aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis en el sector agrícola, i al Reglament UE 717/2014, relatiu a l’aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis en el sector de la pesca i de l’aqüicultura.
Setzè. Publicació
Aquesta Resolució s’ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs de reposició davant el conseller de Treball, Comerç i Indústria en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb l’article 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, i amb l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació d’aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 3 de maig de 2018
El conseller de Treball, Comerç i Indústria
Iago Negueruela Vázquez
ANNEX I
Sol·licitud d’ajuts PER LA INTERNACIONALITZACIÓ AGRUPADA D’EMPRESES DE LES ILLES BALEARS A MERCATS EXTERIORS
1. DADES DE L’ENTITAT PROMOTORA O DE LA PERSONA QUE REPRESENTA L’AGRUPACIÓ D’EMPRESES
Nom o raó social: ...................................................................................................................
NIF: .......…...............................Telèfon: .…….….....……...........................................................
Adreça: ……………………………………………………………...................………..………………………..…
Població: ………………………………………………………….................…….. Codi postal: ..…..….….
Adreça electrònica: ................................................................................................................
Persona de contacte (entitat promotora): ...........................................................................
Activitat (entitat promotora): ..................................................................................................
Plantilla (entitat promotora): ............................................
Nre. associats (en el cas que l’entitat promotora sigui una associació): ...........................
2. DADES GENERALS DEL PROJECTE
Nre. d’empreses del grup: ................... Data d’entrada en vigor de l’acord: ......................
Data d’inici de les accions subvencionables: ..........................................................................
Breu resum del projecte:
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
Mercats objectius del grup (indicar països): .........................................................................
.....................................................................................................................................................
3. PRESSUPOST SUBVENCIONABLE DEL PROJECTE
Pressupost total subvencionable del projecte: ............................................................... €
Distribució de despeses per empresa
S’han de presentar tants quadres de pressupost com empreses tengui l’agrupació i un pressupost del proveïdor que hagi de realitzar l’activitat per cada una de les despeses pressupostades.
Empresa 1: ...........................................................................................................................
|
|
Tipus de despesa |
Pressupost (euros) |
Despeses facturades per l’entitat promotora o per la persona que representi l’agrupació |
|
Salari brut de la persona que representi l’agrupació |
|
Despeses d’elaboració del pla d’internacionalització de l’agrupació |
|
Despeses conjuntes de màrqueting internacional |
|
Despeses conjuntes d’accions de promoció en mercats exteriors |
|
Despeses de desplaçament i allotjament |
|
Despeses conjuntes de consultoria o export manager |
|
TOTAL |
|
4. FITXES EMPRESES PARTICIPANTS (afegir tantes fitxes com empreses participants en el projecte)
FITXA EMPRESA 1
a) Dades generals
Nom i llinatges o raó social: .....................................................................................................
.......................................................................................................................................................
NIF: ...............................................................................................................................................
Domicili fiscal: .............................................................................................................................
CP: ......................................................... Localitat: .......................................................................
Domicili de notificacions: ...........................................................................................................
CP: ......................................................... Localitat: ......................................................................
Telèfon: ................................................. Fax: ...............................................................................
Pàgina web: ............................................................................................................................. Representant de l’empresa: .......................................................................................................
Persona de contacte: ................................................................................................................. .
Adreça de correu electrònic: ............................................ ............................................ ............
Donada d’alta a l’IAE: ............................................... Epígraf: ...................................................
Descripció del producte o servei que desenvolupa l’empresa: ............................................ ......................................................................................................................................................
............................................ ............................................ ........ ............................................ ......
............................................ ............................................ ........ ............................................ ......
............................................ ............................................ ........ ............................................ ......
Sector al qual pertany l’empresa: ........................................... ..................................................
Programa dins el qual se sol·licita l’ajuda: ( ) I
( ) II
b) Dades econòmiques
Volum de facturació, volum d’exportacions, nombre de treballadors total, percentatge de les exportacions sobre la facturació total (dades dels darrers tres exercicis):
Exercici |
Facturació total |
Facturació exportacions |
Nombre de treballadors |
Percentatge exportació/facturació |
2015 |
|
|
|
|
2016 |
|
|
|
|
2017 |
|
|
|
|
Xifra d’exportació de l’empresa al país o mercat pel qual sol·licita subvenció al 2017:
........................................................................................................................................................
Percentatge d’exportació de l’empresa al país o mercat per al qual sol·licita subvenció sobre les vendes totals de l’empresa el 2017: ..........................................................................................
Si l’empresa disposa de departament internacional o d’exportació, indicau-lo:
Nombre de treballadors del departament Pressupost del departament d’exportació
2015 .............................................. .............................................€
2016 .............................................. ..............................................€
2017 .............................................. ..............................................€
c) Sobre la condició de pime i les relacions accionarials o de participació
Nombre de persones en plantilla a 31/12/2017: ......................................................................
Volum de negoci a 31/12/2017: .................................................................................................
Actiu total a 31/12/2017: .............................................................................................................
Està participada per altres empreses? .....................................................................................
Raó social de les empreses que participen en el capital de la sol·licitant: ..........................
........................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................
Percentatge de participació: ......................................
Participa en altres empreses? .....................................................................................
Raó social de les empreses en les quals la sol·licitant té participació: .................................
........................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................
Percentatge de participació: ......................................
Existeix qualque empresa amb dret a nomenar o revocar la majoria dels membres de l’òrgan d’administració, direcció o control de la sol·licitant? ................................................
Existeix alguna empresa amb dret a exercir influència dominant sobre la sol·licitant, en virtut de contracte celebrat amb ella o d’una clàusula estatutària? ..................................
Existeix alguna empresa accionista o associada a la sol·licitant, que controli sola en virtut d’acords celebrat amb altres accionistes o socis d’aquesta la majoria dels drets de vot?
...............................................................................................................................................
Raó social de la empresa: ..........................................................................................................
Percentatge de participació: ......................................
d) Declaració responsable
Declar que estic interessat a demanar l’ajuda d’aquesta convocatòria corresponent a les accions d’internacionalització agrupada que es detallen en la memòria del projecte que s’adjunta, i formula declaració responsable de veracitat següent:
1. L’empresa compleix les característiques de pime, atès que (assenyalau amb una X el vostre cas):
( ) És una empresa mitjana:
El nombre de treballadors és: ...............................(menys de 250 treballadors)
El volum de negoci és: ............................................(no superior a 50.000.000 €)
El balanç general anual és: ....................................(no superior a 43.000.000 €)
( ) És una empresa petita:
El nombre de treballadors és: ...............................(menys de 50 treballadors)
El volum de negoci és: ............................................(no superior a 10.000.000 €)
El balanç general anual és: ....................................(no superior a 10.000.000 €)
( ) És una microempresa:
El nombre de treballadors és: ...............................(menys de 10 treballadors)
El volum de negoci és: ............................................(no superior a 2.000.000 €)
El balanç general anual és: ....................................(no superior a 2.000.000 €)
( ) L’empresa no és una pime
2. Que no estic en cap dels supòsits establerts en l’article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i en l’article 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions.
3. Que facilitaré totes les possibles actuacions de control que es duguin a terme per comprovar la realització correcta de l’objecte d’aquestes ajudes.
4. Que accept, íntegrament, les condicions de la convocatòria i que totes les dades són certes.
5.Que em compromet a no realitzar actuacions individuals que puguin perjudicar les actuacions col·lectives del grup.
6. Que dins la plantilla de l’empresa hi ha almenys un 50 % de dones:
( ) No
( ) Sí
7. Que dins la plantilla de l’empresa hi ha almenys un 2 % de persones amb un mínim del 33 % de discapacitat:
( ) No
( ) Sí
8. Que, per a l’actuació per a la qual sol·licit l’ajut (assenyalau amb una X el vostre cas):
( ) No he sol·licitat ni he rebut cap altra ajuda pel mateix concepte.
( ) Sí he sol·licitat o he rebut una altra ajuda pel mateix concepte.
Organisme
|
Data de resolució |
Quantia |
1. |
|
|
2. |
|
|
3. |
|
|
9. Que, per a altres actuacions o projectes: (assenyalau amb una X el vostre cas)
( ) No he rebut durant els tres darrers exercicis fiscals (2015, 2016 i 2017) cap subvenció subjecta al règim de minimis establert en el Reglament (CE) núm.1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre; en el Reglament UE 1408/2013, de 18 de desembre, de minimis en el sector agrícola, i en el Reglament UE 717/2014, de minimis en el sector de la pesca i de la aqüicultura.
( ) He rebut durant els tres darrers exercicis fiscals (2015, 2016 i 2017) les subvencions subjectes al règim de minimis següents:
Organisme
|
Data de resolució |
Quantia |
Tipus de minimis (general, agrari, pesquer) |
---|---|---|---|
|
|
. |
|
|
|
|
|
. |
. |
|
. |
11. Que les meves dades bancàries, a l’efecte de l’ingrés derivat del procediment són:
Entitat |
Domicili, sucursal o oficina |
|||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||
CODI COMPTE |
||||||||||||||||||||||||
País (2 dígits) |
Control IBAN (2 dígits) |
Codi entitat (4 dígits) |
Codi sucursal o oficina (4 dígits) |
DC (2 dígits) |
Núm. compte o llibreta (10 dígits) |
|||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12. Que puc acreditar aquestes dades documentalment, en cas que se m’exigeixin.
e) Autorització
( ) Que es facin les consultes als fitxers públics per acreditar les dades o els documents esmentats perquè puguin ser obtinguts en nom meu per l’òrgan competent o autoritzat, en l’àmbit de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, mitjançant transmissions telemàtiques de dades o de certificats que les substitueixin.
( ) Que les dades i els documents d’altres administracions inclosos en aquesta comunicació i que no es presenten puguin ser obtinguts per l’òrgan gestor, mitjançant transmissions telemàtiques de dades o de certificats que les substitueixin, sempre que s’hagi establert per conveni amb l’Administració competent.
D’acord amb la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, em don per assabentat o assabentada que les dades personals recollides s’incorporaran i es tractaran en un fitxer específic, a l’efecte de gestionar la tramitació de les ajudes i, en tot cas, a l’efecte estadístic. L’òrgan responsable del fitxer és la Direcció General de Comerç i Empresa.
…….........…, , …… de .............…… de 2018
[Signatura del representant de l’empresa per cada fitxa]
Per això,
SOL·LICIT:
L’ajut destinat a accions d’internacionalització agrupada d’empreses de les Illes Balears a mercats exteriors, del Programa ............... , per dur a terme les actuacions següents (enumerau les actuacions i el seu import):
........................................................................................................................................................................................................................
I per un pressupost global de ................................................... €.
…….........…, , …… de .............…… de 2018
[Signatura de l’entitat promotora o persona que representa l’agrupació]
DIRECCIÓ GENERAL DE COMERÇ I EMPRESA. CONSELLERIA DE TREBALL, COMERÇ I INDÚSTRIA
5. MEMÒRIA DEL PROJECTE (presentar en document separat)
1. Nom del projecte: ..................................................................................................................
2. Entitat promotora o persona que representa l’agrupació d’empreses:
Nom:
Activitat que desenvolupa, experiència en temes d’internacionalització: ...........................
...........................................................................................................................................................................................
Currículum del gerent i dades de contacte i definició dels objectius de la seva feina en el projecte:
......................................................................................................................
.........................................................................................................................................................
.........................................................................................................................................................
.........................................................................................................................................................
.........................................................................................................................................................
.........................................................................................................................................................
.........................................................................................................................................................
3. Presentació de les empreses participants (emplenar amb les dades de cada una de les empreses participants en el projecte):
Empresa 1
Nom: ...........................................................................................................................
Descripció de la seva activitat: .......................................................................................
Aportació a l’operativa del grup: ...................................................................................
......................................................................................................................................
......................................................................................................................................
Responsable del projecte dins l’empresa: ...........................................................
Empresa 2
Nom: ...........................................................................................................................
Descripció de la seva activitat: .......................................................................................
Aportació a l’operativa del grup: ...................................................................................
......................................................................................................................................
......................................................................................................................................
Responsable del projecte dins l’empresa: ..........................................................
4. En què es concreta la col·laboració entre empreses d’aquest projecte cara a la seva internacionalització conjunta?
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
5. Data de signatura del conveni de col·laboració: ...........................................................
6. Països per als quals es sol·licita ajuda, indicant la regió o ciutat concreta en la qual es centraran les actuacions:
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
7. Anàlisi estratègic intern.
Analitzar els recursos interns de l’empresa (humans, financers, tecnològics, immobilitzat, etc.). Així mateix analitzar la forma d’ús d’aquests recursos i les relacions entre ells. Tota la informació relativa al projecte sempre es plantejarà en relació amb el mercat objectiu i des del punt de vista de l’agrupació.
• Personal (perfils, motivació, preparació, etc.).
• Producte o servei (característiques, avantatges competitius en el mercat de destinació, preu, etc.).
• Tecnologia.
• Capacitat financera. Forma/metodologia de treball.
• Altres aspectes rellevants.
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
8. Anàlisi estratègica extern
Sempre es plantejarà en relació amb el mercat objectiu i des del punt de vista de l’agrupació, es presentarà l’anàlisi dels següents aspectes:
• Entorn polític.
• Entorn legal.
• Entorn socioeconòmic.
• Situació del sector en el mercat de destinació.
• Perfil del nostre públic objectiu.
• Anàlisi de la competència (quines empreses, amb quina estratègia, quins productes o serveis competidors).
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
9. Anàlisi DAFO de l’activitat, debilitats i fortaleses de l’empresa, amenaces i oportunitats que l’entorn i el mercat objectiu d’aquest pla els suposa. Ha de ser una conseqüència de les anàlisis intern i extern. Es plantejarà en relació amb el mercat objectiu i des del punt de vista de l’agrupació.
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
10. Definició dels objectius de la internacionalització agrupada per països
(han de ser concrets, quantificables, possibles, i fixats per al final del projecte d’internacionalització en 2018. S’ha de fer referència al percentatge d’exportació respecte de la facturació global i a l’import previst d’exportació)
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
11. Descripció del pla d’actuació global al país
El pla ha de ser detallat i justificat, tant en les accions i el seu calendari, com en el pressupost corresponent
Data |
País |
Tipus d’activitat subvencionable |
Concepte |
Proveïdor |
Pressupost |
---|---|---|---|---|---|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12. Tota aquella informació rellevant per a l’avaluació del projecte.
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
…….........…, …… de .............…… de 2018
[Signatura de l’entitat promotora o persona que representa l’agrupació]
DIRECCIÓ GENERAL DE COMERÇ I EMPRESA. CONSELLERIA DE TREBALL, COMERÇ I INDÚSTRIA
6. ACORD DE COL·LABORACIÓ (presentar en document separat)
L’acord ha de ser signat per l’entitat promotora o per la persona que representa l’agrupació i per totes les empreses de l’agrupació. En el supòsit que l’acord sigui signat per un nombre superior d’empreses, afegir els representants i la signatura de totes elles.
Ha de recollir, com a mínim, el contingut que s’indica a continuació.
Acord de col·laboració
Sr./Sra., .......................................... amb domicili a ............................................... i DNI núm. ....................., en nom propi/com a representant legal de (raó social de l’entitat promotora), amb domicili social a i CIF ........................................
Sr./Sra., .......................................... amb domicili a ............................................... i DNI núm. ....................., en nom propi/com a representant legal de ......................................., amb domicili social a i CIF ........................................
Sr./Sra., .......................................... amb domicili a ............................................... i DNI núm. ....................., en nom propi/com a representant legal de ......................................., amb domicili social a i CIF ........................................
Sr./Sra., ..........................................amb domicili a ............................................... i DNI núm. ....................., en nom propi/com a representant legal de ......................................., amb domicili social a i CIF ........................................
Es reconeixen mútuament capacitat jurídica suficient i subscriuen en nom de les seves entitats respectives el present acord, i formulen les següents declaracions en relació amb la sol·licitud de la subvenció d’internacionalització agrupada a la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria per l’any 2018, i a l’efecte exposen:
1. Objecte de l’acord
2. Criteris de participació i forma d’adopció d’acords.
3. Drets i deures dels signants de l’acord.
4. Vigència del conveni.
5. Forma de finançament.
6. En el cas que la persona que exerceixi la funció de gerent de l’agrupació no sigui una persona assalariada de l’entitat promotora (encara que sempre ha de formar part d’aquesta promotora), per exemple en el cas d’empresari/ària autònom/a, s’ha de fixar l’import que es va a abonar a l’entitat promotora per la seva tasca, sigui en cost/hora o global.
7. Arbitratge (forma de resolució de conflictes interns).
…….........…, …… de .............…… de 2018
Signatura i segell: Càrrec:
|
Signatura i segell: Càrrec:
|
Signatura i segell: Càrrec:
|
Signatura i segell: Càrrec:
|
DIRECCIÓ GENERAL DE COMERÇ I EMPRESA. CONSELLERIA DE TREBALL, COMERÇ I INDÚSTRIA
ANNEX II
COMPTE JUSTIFICATIU RELATIU A LES AJUDES PER A LA INTERNACIONALITZACIÓ AGRUPADA D’EMPRESES DE LES ILLES BALEARS A MERCATS EXTERIORS
1. DADES DE L’ENTITAT PROMOTORA O DE LA PERSONA QUE REPRESENTA L’AGRUPACIÓ D’EMPRESES
Nom o raó social: ................................................................................................................
................................................................................................................................................
NIF: .......….............................Telèfon: .…….….....……...........................................................
Adreça: …………………………………………………………...................………..………………………..…
Població: ……………………………………………………….................…….. Codi postal: ..…..….….
Adreça electrònica: .............................................................................................................
Persona de contacte (entitat promotora): .......................................................................
Activitat (entitat promotora): ............................................................................................
...............................................................................................................................................
Plantilla (entitat promotora): ................................... Nre. d’associats: ..........................
Data concessió: ................
Import ajuda concedida: ......................... € Import altres ajudes pel mateix projecte: ...................
2. LLISTAT DE DESPESES DERIVADES DE L’EXPEDIENT NÚM. ........................
Normes per a la confecció d’aquest model:
1. Les factures s’agruparan per tipus d’actuació, d’acord amb la classificació feta al pressupost incorporat en l’annex I
2. Els justificants de pagament s’han de presentar juntament amb les factures.
3. Afegir tants llistats de despeses com empreses participants en el projecte.
EMPRESA 1:
Nom: ...................................................................................................... NIF: ......................
Núm. ordre |
Tipus de despesa |
Proveïdor |
Núm. pressupost |
Núm. factura |
Data |
Concepte |
Base imposable |
IVA |
Total |
Data i forma de pagament |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
…….........…, , …… de .............…… de 2018
[Signatura del representant de l’empresa]
EMPRESA 2:
Nom: ...................................................................................................... NIF: ......................
Núm. ordre |
Tipus de despesa |
Proveïdor |
Núm. pressupost |
Núm. factura |
Data |
Concepte |
Base imposable |
IVA |
Total |
Data i forma de pagament |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
…….........…, , …… de .............…… de 2018
[Signatura del representant de l’empresa]
Aquests llistats corresponen al cost total definitiu de la inversió, els justificants de la qual s’adjunten.
…….........…, , …… de .............…… de 2018
(Signatura del representant de l’entitat col·laboradora o persona que representa a l’agrupació):
DIRECCIÓ GENERAL DE COMERÇ I EMPRESA. CONSELLERIA DE TREBALL, COMERÇ I INDÚSTRIA