Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
MANCOMUNITAT PLA DE MALLORCA
Núm. 4932
Bases contractació gerent
En execució de l’acord de la Mancomunitat pres mitjançant Resolució de la Presidència de data 9 d’abril de 2018, es convoquen proves selectives per a la contractació en règim laboral temporal d’una plaça de gerent, d’acord amb les bases que es transcriuen a continuació.
Els successius anuncis relacionats amb aquesta convocatòria es publicaran únicament al tauló d’anuncis i pàgina web de la Mancomunitat.
Bases que han de regir la convocatòria de les proves selectives per al proveïment d’una plaça de gerent de la Mancomunitat Pla de Mallorca, com a personal laboral pel procediment de concurs oposició.
Primera.- Objecte.
L’objecte d’aquesta convocatòria és proveir, pel procediment de concurs oposició, una plaça de gerent de la Mancomunitat Pla de Mallorca, vacant a la plantilla de la Mancomunitat 2018.
S’aplicaran a aquestes proves selectives la Llei 7/1985, de 2 d’abril, la Llei 7/2007, de 12 d’abril del Estatut Bàsic de l’Empleat Públic, la Llei 30/1984, de 2 d’agost, el R.D.L. 781/1986, de 18 d’abril, Llei de la Funció Pública de les Illes Balears
La present convocatòria es publicarà al tauló d’anuncis, a la pàgina web de la Mancomunitat, així com al BOIB.
Segona.- Requisits dels aspirants.
Per prendre part a la convocatòria serà necessari, en la data d’expiració del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds, tenir els requisits següents:
a) Ésser espanyol o tenir la nacionalitat d’algun dels estats membres de la Unió Europea.
b) Tenir complerts els 18 anys
c) Estar en possessió del títol de llicenciatura o grau en Economia o Administració i Direcció d’Empreses o similars.
d) Carnet de conduir i disponibilitat de vehicle propi
e) No tenir cap malaltia ni defecte físic o psíquic que impedeixi l’exercici de les corresponents funcions.
f) No haver estat separat, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap administració pública, ni trobar-se inhabilitat per a l’exercici de les funcions públiques.
Abans de la signatura del contracte la persona interessada ha de fer constar que no realitza cap altra activitat en cap lloc del sector públic i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. En cas de realitzar alguna activitat privada ha de declarar-la en el termini de deu dies següents a la signatura del contracte, per a que la Corporació pugui adoptar l’acord de declaració de compatibilitat o incompatibilitat.
Tercera.- Característiques
Jornada laboral: La Jornada de treball serà de 37,50 hores setmanals.
Tipus de contractació: Tindrà el caràcter de laboral temporal de direcció.
Duració: El contracte tindrà una durada igual a la que queda de la present legislatura i una més. Podent ser prorrogat per el plenari de la Mancomunitat per legislatures.
Funcions : Seran les funcions pròpies de la funció de gerència detallades als Estatuts de la Mancomunitat.
Període de prova: S’estableix un període de prova de dotze mesos, si la persona seleccionada no supera aquest període, es contractarà la persona que, havent superat totes les proves selectives, hi figuri amb major puntuació a les llistes de qualificació aportades pel tribunal.
Quarta.- Instàncies.
Les sol·licituds per prendre part a la convocatòria s’hauran de presentar al Registre de la Mancomunitat o de qualsevol dels Ajuntaments membres, dirigides a la Presidència de la Mancomunitat Pla de Mallorca, en el termini de vint dies naturals comptats a partir del dia següent al de la publicació de la convocatòria al BOIB.
Les sol·licituds es podran presentar també en la forma que indica l’art. 16.4 de la Llei 39/2015, de 1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Els successius anuncis es publicaran al tauló d’anuncis i pàgina web de la Mancomunitat Pla de Mallorca.
Per ser admesos i prendre part en la convocatòria, bastarà que els aspirants manifestin a la instància que reuneixen totes les condicions exigides a la Base Segona.
Els mèrits i les condicions personals a valorar en la fase de concurs, s’hauran de justificar amb documents originals o fotocòpies degudament compulsades en presentar la instància. Els mèrits adduïts i no justificats pels aspirants en la forma indicada, no seran valorats
Les errades de fet podran subsanar-se en qualsevol moment d’ofici o a instància de part.
Cinquena.- Admissió dels aspirants.
Un cop expirat el termini d’admissió d’instàncies, la Presidència dictarà resolució en el termini màxim d’un mes, declarant aprovades els llistats d’admesos i d’exclosos. Els esmentats llistats s’exposaran en el tauló d’anuncis de la Mancomunitat i pàgina web.
L’anunci d’aquesta Resolució recollirà el lloc, la data i l’hora d’inici dels exercicis o proves, atorgant un termini de 10 dies, per poder esmentar el defecte que hagi motivat l’exclusió.
Les reclamacions seran acceptades o rebutjades per resolució de la Presidència a la qual s’aprovi la llista definitiva, i es publicarà en el tauló d’anuncis i pàgina web de la Mancomunitat.
Si no hi ha reclamacions, la llista provisional es considerarà elevada a definitiva el dia següent al de la finalització del termini per reclamar.
Sisena.- Tribunal Qualificador.
El Tribunal qualificador estarà constituït de la següent forma:
- President: El Secretari - Interventor de la Mancomunitat.
- Vocals:
Un vocal nomenat pel Consell de Mallorca.
Un vocal nomenat per el Col·legi de Secretaris, Interventor i Tresorers de l’Administració Local.
Secretaria amb veu i sense vot: Una treballadora laboral fix dels serveis administratius de la Mancomunitat.
Suplents: Per cada un dels membres dels Tribunal es designarà un suplent.
El Tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l’assistència dels seus tres membres, titulars o suplents. El Tribunal podrà designar els assessors que estimi convenients, que hauran de fer-se públics amb anterioritat a les proves en que participin i que podran actuar amb veu, però sense vot.
Setena.- Inici i desenvolupament del concurs oposició.
El concurs oposició tindrà dues fases. Primerament tindrà lloc la fase de concurs i després la d’oposició.
Fase de Concurs: Fins a un màxim de 40 punts.
Es valoraran exclusivament els mèrits i les condicions personals que es relacionen a continuació, que s’hagin documentat i justificat a la data de finalització del termini d’admissió d’instàncies.
Els mèrits presentats pels aspirants s’acreditaran de la forma següent:
a) Certificació acreditativa dels serveis prestats expedida per l'entitat corresponent.
b) Títol o certificació expedida per les Institucions Públiques Oficials corresponents.
a) Experiència Professional: puntuació màxima en aquest apartat 27 punts
1.- Haver prestat serveis a Administracions o Organismes Públics realitzant tasques de gerència, intervenció o secretaria-intervenció: 0,30 per mes, fins un màxim de 16 punts.
2.- Haver prestat serveis a Administracions Públiques desenvolupant funcions o tasques dins el camp econòmic/dret: 0,05 per mes ( ocupant plaça corresponent a un nivell A o equivalent com personal laboral), fins un màxim de 11 punts.
b) Formació: puntuació màxima en formació : màxim 13 punts
1.- Cursos de formació i perfeccionament relacionats amb les funcions de la plaça convocada impartits per Institucions Públiques o oficials que hagin tingut una durada de:
De 10 a 20 hores: 0,10 punts per curs.
De 20 a 30 hores: 0,20 punts per curs.
De 30 a 40 hores a 30 hores: 0,30 punts per curs.
De 40 a 70 hores: 0,40 punts per curs.
De 70 o més hores: 0,50 punts per curs.
Puntuació màxima en aquest apartat: 4 punts
2.- Participació a Jornades relacionades amb les funcions de la plaça convocada impartits per Institucions Públiques o Oficials, 0,10 punts per dia de participació a la jornada.
Puntuació màxima en aquest apartat : 1 punt
3.- Altres estudis universitaris distints dels requerits:
Per tenir una altra llicenciatura o grau que els requerits: 4 punts
Altres estudis de llicenciatura o grau no finalitzats: 0,1 punt per assignatura aprovada
Puntuació màxima en aquest apartat: 4 punts
4.- Cursos d’idiomes impartits per Institucions Públiques o oficials que hagin tingut una durada de:
De 100 a 199 hores: 0,10 punt per curs
De 200 a 299 hores: 0,20 punts per curs
De 300 o més hores: 0,30 punts per curs
Puntuació màxima en aquest apartat: 1,5 punts
5.- Coneixement de la llengua catalana: nivell B o equivalent 1 punt, nivell C o equivalent, 1'5 punts, nivell D o equivalent 2 punts, nivell E o equivalent 2'5 punts.
Fase d'oposició: Fins un màxim de 60 punts.
Es practicarà immediatament després de la fase de Concurs. No tindrà caràcter eliminatori. En ell, els aspirants seran convocats per ordre alfabètic una única vegada i els que no es presentin el dia i hora assenyalats, quedaran exclosos de l’oposició.
Primer exercici.- De caràcter obligatori, aquest exercici consistirà en desenvolupar per escrit en un temps màxim d’una hora, un cas pràctic, escollit d’entre dos que proposarà el tribunal i relacionat amb matèria econòmica–financera de les corporacions locals (es valorarà lliurament i discrecionalment pel tribunal: màxim 40 punts).
Segon exercici.- Consistirà en una entrevista personal amb el Tribunal Qualificador sobre temes propis de les funcions de la plaça. (es valorarà especialment els coneixements de les feines pròpies de l’administració local i sobre les funcions que realitza la Mancomunitat Pla de Mallorca : màxim 20 punts).
L’ordre d’actuació dels aspirants serà elegit mitjançant sorteig realitzat pel mateix Tribunal.
La puntuació final serà la suma dels punts obtinguts per cada un dels aspirants en la valoració dels mèrits i capacitats adduïdes, avaluant-se la puntuació d’acord amb la mitja aritmètica que resulti de les puntuacions individuals atorgades per cada membre del Tribunal.
Acabada la qualificació dels exercicis dels aspirants, els resultats es faran públics i seran exposats en el Tauló d'anuncis de la Mancomunitat.
Vuitena.- Llistat d’aprovats i formalització del contracte.
Un cop determinada la qualificació dels aspirants, el tribunal farà pública, al tauló d’anuncis de la Mancomunitat Pla de Mallorca, la relació de tots ells per ordre de puntuació, i elevarà proposta de nomenament a la Presidència de la Mancomunitat de la persona seleccionada que hagi obtingut millor puntuació.
L’aspirant proposat haurà de presentar al Registre General de la Mancomunitat, dins els vint dies hàbils següents a la publicació de la relació d’aprovats, els documents acreditatius de reunir els requisits establertes a la base segona. L’aspirant que en el termini fitxat, exceptuant els casos de força major, no presenti la documentació o si es comprova que no compleix els requisits establerts a la base segona, no podrà ésser contractat i seran anul·lades les actuacions, sense perjudici de la responsabilitat en que hagi recaigut per falsedat a la seva instància.
Si l’aspirant proposat no reuneix les condicions exigides a la Base segona o no presenta la documentació acreditativa de reunir les condicions, es contractarà la persona que, havent superat totes les proves selectives, hi figuri amb major puntuació a les llistes de qualificacions donades pel Tribunal
Si la documentació presentada és correcta, la Presidència procedirà a decretar la contractació i formalitzarà el corresponent contracte laboral, en el termini de 15 dies.
Novena.- Incidències
El Tribunal queda autoritzat per resoldre els dubtes i prendre els acords necessaris per al bon ordre del concurs oposició en tot allò que aquestes bases no preveuen.
Les persones interessades podran impugnar la convocatòria, les seves Bases, tots els actes que se’n derivin i l’actuació del tribunal e el termini i en la forma que estableix la Llei 39/2015, de 1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Petra a 2 de maig de 2018
La Pesidenta
Joana Maria Pascual Sansó