Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE TREBALL, COMERÇ I INDÚSTRIA
Núm. 4874
Resolució del conseller de Treball, Comerç i Indústria per la qual es disposa la inscripció i dipòsit en el Registre de Convenis Col·lectius de les Illes Balears del Conveni col·lectiu de l’empresa Fomento de Construcciones y Contratas, SA, per als seus centres de treball de Maó, Alaior i Es Castell i la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (codi de conveni 07002571012006)
Versió PDF
Antecedents
1. El 7 d’octubre de 2017, la representació de l’empresa Fomento de Construcciones y Contratas, SA, i la del personal dels centres de treball de Maó, Alaior i Es Castell, acordà i subscriví el text del Conveni col·lectiu de treball.
2. El 4 d’agost de 2017, Luís Suarez Zarcos, en representació de la Comissió Negociadora del Conveni col·lectiu, sol·licità el registre, el dipòsit i la publicació del Conveni esmentat.
Fonaments de dret
1. L’article 90.3 del Text refós de la Llei de l’Estatut dels treballadors, aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d’octubre.
2. El Reial decret 713/2010, de 28 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis i acords col·lectius de treball.
3. L’article 45 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Inscriure i dipositar el Conveni col·lectiu de l’empresa Fomento de Construcciones y Contratas, SA, per als seus centres de treball de Maó, Alaior i Es Castell en el Registre de Convenis Col·lectius de les Illes Balears.
2. Notificar aquesta Resolució a la Comissió Negociadora.
3. Ordenar la traducció del text a la llengua catalana i fer constar que la versió castellana del text és l’original signada pels membres de la Comissió Negociadora i que la versió catalana n’és una traducció.
4. Publicar el Conveni en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma, 3 d’abril de 2018
La directora general de Treball, Economia Social i Salut Laboral,
Per delegació del conseller de Treball, Comerç i Indústria
(BOIB 105/2015)
Isabel Castro Fernández
CONVENI COL·LECTIU DE L’EMPRESA FOMENTO DE CONSTRUCCIONES Y CONTRATAS, SA, I DELS SEUS TREBALLADORS PER A LES ACTIVITATS DE RECOLLIDA D’ESCOMBRARIES, NETEJA VIÀRIA I REG EN ELS SEUS CENTRES DE TREBALL DE MAÓ, ALAIOR I ES CASTELL
CAPÍTOL I. DISPOSICIONS GENERALS
Article 1r. Àmbit Territorial
Aquest Conveni col·lectiu afecta a l’empresa FOMENTO DE CONSTRUCCIONES Y CONTRATAS, SA, i els seus treballadors en els seus centres de treball de Maó, Alaior i Es Castell.
Article 2n. Àmbit Funcional
Aquest Conveni Col·lectiu afecta al personal de l’empresa FOMENTO DE CONSTRUCCIONES Y CONTRATAS, SA, que realitza l’activitat de recollida de fems, neteja viària i regs, en l’àmbit territorial de l’article anterior.
Article 3r. Àmbit Personal
Afecta a la totalitat del personal de l’empresa FOMENTO DE CONSTRUCCIONES Y CONTRATAS, SA, en els centres de treball que l’empresa té a Maó, Alaior i Es Castell i que es dediquen a l’activitat de recollida de fems, neteja viària i regs.
ARTICLE 4t. Denúncia i terminis de negociació
El Conveni, prèviament al seu acabament, s’haurà de denunciar amb una antelació mínima d’un mes per iniciar un procés nou de negociació. Una vegada denunciat les parts establiran de mutu acord la data raonable d’inici de negociacions i un calendari, sense limitació de mínims ni màxims de temps.
En tot cas es negociarà sota el principi de la bona fe.
Article 5è. Procediments per resoldre discrepàncies per falta d’acord
Una vegada transcorregut el temps prudencial que les parts consensuïn per assolir un acord sense aconseguir-ho, s’acorda sotmetre’s a un arbitratge per resoldre les discrepàncies sorgides dels que es puguin regular en negociació col·lectiva d’àmbit superior. En tot cas, de produir-se seria voluntari.
Sense perjudici de l’anterior s’acudirà als procediments regulats pel Tribunal d’Arbitratge i Mediació de les Illes Balears.
Article 6è. Àmbit Temporal
Aquest Conveni tindrà vigència des de l’1 de gener de 2015 al 31 de desembre del 2016.
Article 7è. Parts intervinents
Aquest Conveni col·lectiu ha estat negociat per la representació legal de l’empresa i la representació legal dels treballadors en els municipis l’execució de contractes dels quals es duu a terme a la seva signatura.
Article 8è. Normativa Supletòria
En tot el no previst en aquest Conveni col·lectiu s’estarà al que disposi el conveni col·lectiu general del sector de neteja pública, recollida domiciliària, recollida selectiva i d’altres; subscrit el 28 de juny de 2013.
Es tindrà en compte el relatiu a la festa patronal: Sant Martí de Porres, 3 de novembre. En el supòsit que el dia esmentat coincideixi amb no laborable per a qualsevol col·lectiu dels emparats en aquest Conveni es determinarà mitjançant acord de centre una altra o altres alternatives que garanteixin una 15a festa no recuperable.
Capítol II. CONDICIONS PROFESSIONALS
Article 9è. Contractes de treball
Els contractes de treball es formalitzaran per escrit, especificant les condicions de treball. Dels contractes de treball es facilitarà una còpia al treballador en el moment de la signatura, que es farà en presència d’un representant sindical si així ho demana el treballador.
Article 10è. Promoció
1. Les possibles vacants que es produeixin a la plantilla es cobriran preferentment per treballadors del centre de treball, si això suposés una promoció.
2. Serà procedent iniciar un procés de promoció quan ho sol·liciti algun treballador que porti desenvolupant funcions superiors durant un any ininterrompudament o dos anys acumulats en els quatre immediatament anteriors.
3. El procés de promoció així iniciat comportarà un procés selectiu al costat d’altres treballadors de la plantilla que voluntàriament desitgin participar. Durant el procés es valoraran entre altres factors possibles:
a) Titulacions, màxim 1,5 punts
b) Destresa teòrica i pràctica, màxim 2,5 punts.
c) Experiència prèvia, màxim 6 punts.
En les proves podrà ser-hi present la representació legal dels treballadors.
En el supòsit en què dos o més treballadors obtinguin la mateixa puntuació tindrà preferència per ocupar la vacant el treballador amb més antiguitat.
Els llocs de comandaments superiors (caps, encarregats, gerents, etc.) seran de lliure designació per l’empresa.
4. Com a conseqüència de tot l’anterior, en cap cas el desenvolupament continuat en el temps de funcions superiors comportarà la seva consolidació definitiva.
Article 11è. Període de Prova
El període de prova per als treballadors afectats per aquest Conveni serà el reflectit en l’escala següent:
- Tècnics titulats: 2 mesos.
- Administratius: 1 mes.
- Resta de personal: 15 dies.
Article 12è. NoUs Contractes
Al final del contracte de prestació de serveis que l’empresa té amb les entitats locals, fins i tot per venciment anticipat, es lliurarà una carta als treballadors afectes al servei on constaran les condicions de treball (antiguitat, salari, categoria professional, etc.) als efectes que el nou adjudicatari li reconegui els seus drets adquirits subrogant-se en els contractes de treball i assumint les condicions del Conveni vigent.
L’anterior també es produirà si no hi ha nou adjudicatari i les entitats locals prenen els serveis directament al seu càrrec.
Per al supòsit que les contractes actuals es disgreguessin o consorciessin, el Comitè d’Empresa juntament amb l’empresa valorarà la prorrata detallada que pogués produir-se en cada un dels casos.
Article 13è. MOBILITAT FUNCIONAL I CANVI DE LLOC DE TREBALL
S’estarà al regulat en la disposició addicional 4a. Grups professionals.
CAPÍTOL III. JORNADA, HORARI I DESCANS
Article 14è. Jornada Laboral
Durant la vigència d’aquest Conveni col·lectiu la jornada laboral en còmput anual respondrà a les diferents variants que es poden produir en els treballadors en funció de la seva opció de vacances.
Als treballadors que gaudeixin de 30 dies de vacances anuals els correspondrà una jornada anual de 1.715,43 hores; als que gaudeixin de 33 dies els correspondrà una de 1.696,44 hores, i als que gaudeixin de 36 dies els correspondrà una de 1.677,45 hores. Tots els col·lectius de jornada intensiva tindran una pausa de 20 minuts de descans diari durant la jornada de treball.
La jornada efectiva diària ordinària serà de 6 hores 20 minuts, i s’inclou en el seu cas un descans pactat de 20 minuts.
Davant la necessitat de treballar un dia festiu quan coincideixen dos consecutius o les circumstàncies de treball així ho exigeixen per motius de producció, s’estableix que a un dia festiu treballat corresponen dos dies de descans o la compensació econòmica fixada en les taules annexes d’aquest Conveni.
Des de la signatura d’aquest Conveni, la Comissió Paritària disposarà de 4 mesos per regular un mínim del 5 % de distribució irregular de la jornada anual abans esmentada.
El descans setmanal es farà en dissabte o diumenge, subjecte a la conformitat del client titular del servei públic que es presta “Alaior”. En cas que no sigui possible les parts es tornaran a reunir per tractar l’assumpte.
Article 15è. Horari de Treball
La fixació dels horaris de treball el farà l’empresa, de mutu acord amb el Comitè o delegats de personal i d’acord amb les necessitats del servei.
Les jornades de treball que per necessitats del servei es realitzin entre la nit d’un dia i la matinada de l’endemà seran imputades com a jornada de treball al dia d’inici de la prestació.
Per a qualsevol tipus de contractació, en l’alta i baixa en la Seguretat Social i en el registre de contracte en l’oficina pública corresponent s’aplicarà estrictament la normativa reguladora de tals situacions.
Article 16è. Calendari Laboral
Durant l’antepenúltim mes de l’any s’elaborarà conjuntament entre l’empresa i els representants dels treballadors el calendari laboral, el qual haurà de comprendre mínimament les festes locals i les dates per al gaudi de vacances, així com la fixació de llocs i torns de treball, ajustant-se a les variacions que es produeixin en cada moment. En tot cas, es procurarà que els calendaris de festivitats s’acomodin al màxim a les festivitats vigents en cada un dels municipis on es prestin serveis.
Article 17è. Vacances
En general, el període de vacances anuals retribuïdes no substituïbles per compensació econòmica serà de trenta dies naturals.
Quan el període de gaudi tengui lloc entre els mesos de novembre a abril les vacances seran de 36 dies, i el gaudi serà de 33 dies de vacances en el cas dels treballadors que les facin d’octubre o maig. Això amb les especificitats retributives que s’acorden a continuació.
Article 18è. Excedència
El treballador amb almenys una antiguitat d’un any a l’empresa tindrà dret a sol·licitar l’excedència voluntària pel temps establert en la normativa laboral. Durant el temps d’excedència esmentat quedaran en suspens els drets i deures laborals de l’excedent, es deixaran de percebre totes les seves remuneracions i no serà computable el temps d’excedència a cap efecte.
L’excedent sol·licitarà el seu reingrés en l’empresa per escrit, amb una antelació mínima d’un mes a l’acabament del període d’excedència. El reingrés serà immediat i ocuparà una plaça de la seva categoria.
Excedència forçosa o similar.
Es podrà sol·licitar l’excedència forçosa o similar per designació o elecció per a un càrrec públic que impossibiliti l’assistència al treball, o per exercitar funcions sindicals d’àmbit provincial o superior mentre duri l’exercici del càrrec.
Al personal en situació d’excedència forçosa o similar se li reservarà el lloc de treball i se li computarà a efectes d’antiguitat; s’haurà d’observar igualment el contingut de l’article 46 de l’Estatut dels treballadors, quant a drets i obligacions que dimanin d’aquesta situació.
Article 19è. Llicències i permisos
El treballador, avisant amb la possible antelació i justificant-ho adequadament, podrà faltar o absentar-se del treball amb dret a remuneració per algun dels motius que s’assenyalen a continuació:
1r. Amb dret a remuneració:
a) Per matrimoni del treballador: 18 dies.
b) Per naixement, adopció o acolliment d’un fill: 2 dies feiners, ampliables a 5 si es presenta gravetat o si hi ha desplaçament fora de la localitat de residència del treballador.
c) Per malaltia greu, o mort de parents de fins a segon grau de consanguinitat o afinitat: 2 dies que s’ampliaran a 5 si hi ha desplaçament dins de la comunitat i 6 dies per a la resta.
d) Per matrimoni de pares, fills o germans del treballador o del seu cònjuge: 1 dia si és a la mateixa localitat, i 2 més quan el treballador necessiti fer un desplaçament a l’efecte.
e) Per trasllat del seu domicili habitual: 2 dies.
f) Pel temps indispensable per al compliment d’un deure inexcusable de caràcter públic o personal.
g) Pel temps necessari que necessiti el treballador per acudir a un examen en un centre de formació acadèmic i professional. Li seran retribuïts els deu primers dies de l’any i no se li retribuiran els que excedeixin del número esmentat.
h) Pel temps indispensable per a visites mèdiques o urgències odontològiques, el que acreditarà mitjançant informe d’assistència mèdica.
i) Per realitzar funcions sindicals o de representació del personal en els termes establerts legalment.
j) Per a la realització d’anàlisi i exploracions, que per tractament o preparació anterior aconsellin repòs al treballador. Al personal en torn de nit se li donarà permís la nit anterior als fets, sempre que aquestes es realitzin abans de les 10 hores de l’endemà i estiguin justificades per volant, mèdic de capçalera o visita a l’especialista. La circumstància s’haurà de comunicar a l’Empresa com a mínim amb 24 hores d’antelació.
2n. Sense dret a remuneració:
Quan el treballador s’absenti per causa justificada no contemplada en els apartats del punt 1, o s’excedeixi també justificadament dels límits allà regulats.
En tot cas s’haurà d’acreditar la justificació de l’absència.
En relació amb els apartats b), c), i d) es tindrà en compte el que estableix la Llei Autonòmica de les Illes Balears 18/2001, de 19 de desembre, de regulació de les parelles de fet.
En el no previst en el present article s’estarà al que es reguli en la llei de l’ET i normes complementàries, així com en la Llei de dependència.
Article 20è. Assumptes propis
Els treballadors tindran dret a disposar de 6 dies d’assumptes propis, la data de gaudi dels quals s’haurà de fixar de mutu acord amb l’empresa per ocasionar els mínims perjudicis possibles, amb l’excepció indicada en el penúltim paràgraf del present article.
Aquells treballadors amb contracte temporal i data certa d’acabament disposaran de la proporció corresponent a la durada del seu contracte.
Per a l’any 2016 i successius, tret de pacte contrari, s’estableix la possibilitat que es puguin compensar econòmicament fins a 3 dies.
Els treballadors que voluntàriament ho desitgin es podran acollir a la modalitat de compensació econòmica referida, per a això ho hauran de sol·licitar per escrit mitjançant formulari facilitat per l’empresa.
A partir de l’any 2017 només es gaudiran de 5 dies d’assumptes propis i es consolida el 6è esmentat en el salari base. La resta esmentada més amunt desapareix i integra el seu valor econòmic en el salari base corresponent.
La taula salarial que s’adjunta ja incorpora el valor esmentat (taula 3a).
Els dies d’assumptes propis tindran caràcter de no recuperables.
Article 21è. Hores Extraordinàries
Davant de la greu situació d’atur existent i per tal d’afavorir la creació d’ocupació, ambdues parts acorden la conveniència de reduir al mínim indispensable les hores extraordinàries d’acord amb els criteris següents:
a) Hores extres habituals suprimides.
b) Hores extres exigides per la necessitat de reparar sinistres i altres danys extraordinaris i urgents.
c) En períodes punta de recollida, absències imprevistes, canvis de torns o altres circumstàncies derivades de la naturalesa d’activitat que es tracti, sempre que no càpiga la utilització de les diferents modalitats de contractació prevista per la Llei per reparar aquestes anomalies.
La Direcció de l’empresa informarà cada sis mesos al Comitè d’Empresa o als delegats de personal i representants sindicals sobre el nombre d’hores extres realitzades, s’especificaran les causes i en el seu cas la distribució per seccions. Així mateix, en funció d’aquesta informació i dels criteris més amunt assenyalats, l’empresa i els representants dels treballadors determinaran el caràcter de les hores extraordinàries (totes elles de caràcter voluntari).
CAPÍTOL IV. MILLORES SOCIALS
Article 22è. Ajuda per mort
En el supòsit que es produeixi la mort d’un treballador l’empresa concedirà als seus beneficiaris una ajuda consistent en dues mensualitats del salari real.
Article 23è. Assegurança contra accidents
En els casos de mort, invalidesa absoluta, total o parcial, causades per accident laboral, s’indemnitzarà els treballadors o els seus familiars amb 25.276,66 €, 20.221,32 €, 15.161,99 € i 15.161,99 € respectivament per les situacions descrites.
Quan les situacions descrites hagin estat produïdes per accident no laboral, les quantitats anteriors seran respectivament: 20.221,32 €, 15.165,99 €, 10.110,66 € i 10.110,66 €.
L’Empresa contractarà una pòlissa d’assegurança que cobreixi els riscos esmentats.
Article 24è. Jubilació total
Per a les situacions que, d’acord amb la normativa en vigor, donin lloc a la possibilitat de jubilació anticipada, l’empresa abonarà tres mensualitats de salari real per cada any que anticipin la seva jubilació, sempre que el treballador tengui un mínim de 10 anys d’antiguitat.
Article 25è. Jubilació parcial
Els treballadors afectats pel present conveni podran gaudir de la jubilació parcial en els termes establerts en la legislació vigent, tret del que es dirà més endavant. Quan això es produeixi, el treballador prestarà els seus serveis de manera acumulada dins de cada any natural. El període de l’any en què el treballador ha de prestar serveis li serà comunicat per l’empresa amb almenys un mes d’antelació a la data en què aquesta hagi de tenir lloc.
Si en el moment de ser cridat per l’empresa el treballador no acudís per qualsevol causa estarà obligat a prestar serveis en un altre període de l’any o fins i tot de l’any següent si no es produís el compliment estricte de les seves obligacions.
El contracte de relleu i el contracte a temps parcial tindran la durada que es pacti en cada cas concret. L’empresa valorarà en cada cas la possibilitat que el contracte de relleu sigui de la modalitat adequada a fi que el jubilat parcial en pugui gaudir en la màxima prestació possible, d’acord amb la normativa en vigor.
Pròxim el venciment del contracte de relleu que es tracti, la Comissió Paritària valorarà la possibilitat que el treballador afectat continuï vinculat a l’empresa en la modalitat contractual que correspongui.
El lloc de treball a ocupar pel treballador rellevista el determinarà l’empresa i podrà ser qualsevol dels existents al centre de treball dins dels llocs de feina que corresponguin al mateix grup professional del treballador substituït.
Els complements derivats d’accident de treball i/o malaltia previstos pel Conveni només seran d’aplicació quan aquestes situacions hagin ocorregut durant els dies de prestació efectiva de serveis. Les indemnitzacions i/o drets de caràcter social reconegut en el Conveni només seran d’aplicació quan les situacions o contingències que les han originat s’hagin produït durant els dies de prestació efectiva de serveis.
No serà d’aplicació al treballador que es jubila els dies d’assumptes propis, trasllat de domicili i permís per matrimoni.
La regulació de jubilació parcial descrita es mantindrà en vigor mentre la llei o norma que li dona empara a data de la signatura d’aquest Conveni no sigui modificada o derogada.
Quan es doni l’anterior circumstància la Comissió Paritària del Conveni examinarà la situació creada pels canvis que s’haguessin produït, a fi d’obrar en conseqüència.
Article 26è. Compensació per accident laboral i malaltia comuna
En cas d’accident de treball o malaltia professional degudament acreditada, l’empresa completarà les prestacions reglamentàries obligatòries fins al cent per cent de l’import íntegre de les retribucions del treballador. El complement es percebrà a partir del dia següent i quan l’accidentat requereixi hospitalització o curació en domicili.
El complement del cent per cent s’abonarà pel temps que duri l’hospitalització o curació en domicili.
En cas de baixa per incapacitat temporal derivada de malaltia comuna es completarà la prestació de la Seguretat Social fins al cent per cent del salari real i l’import del complement tindrà una durada màxima de 145 dies.
Els estats d’incapacitat temporal podran ser controlats per l’empresa en la forma que s’estimi oportuna. L’empresa mitjançant serveis mèdics podrà verificar l’estat de malaltia o accident de l’empleat, per a la qual cosa haurà d’acudir als reconeixements mèdics als que sigui citat.
Article 27è. Privació del permís de conduir
La privació temporal del permís de conduir per un termini inferior a sis mesos i a causa d’infraccions comeses en l’execució del lloc de treball dels conductors no suposarà per si sola la resolució ni la suspensió de les relacions laborals. En aquest cas, l’empresa estarà obligada a donar als afectats ocupació diferent, i el salari a percebre el que corresponia a la seva categoria anterior. No obstant això, quan la retirada del permís es derivi de fallada mecànica del vehicle, l’empresa abonarà al treballador la seva retribució de conductor durant un termini màxim de 6 mesos. Finalitzat el període de privació del permís de conduir retornarà al seu lloc de treball.
Si per la pèrdua de facultats físiques un conductor perdés la classe de carnet que posseeix i no pogués conduir el vehicle habitual però sí altres d’inferior tonatge, se l’intentaria recol·locar en una altra ruta o vehicle que s’adapti al carnet que posseeixi en aquells moments sense pèrdua dels drets adquirits; si això no fos possible, serà d’aplicació l’article 54 d’aquest Conveni.
Article 28è. Multes
En el supòsit que un conductor durant el seu treball sigui sancionat amb multes, sigui per la policia municipal o per la Direcció General de Trànsit, l’empresa efectuarà el pagament dels imports corresponents, menys quan la multa s’imposi per imprudència, negligència greu o conducció en estat d’embriaguesa.
CAPÍTOL V. SALUT LABORAL
Article 29è. Delegat de Prevenció
L’empresa observarà especial rigor en el compliment de tot allò regulat en la vigent Llei de prevenció de riscos, i en especial en tot allò que faci referència als delegats de prevenció.
Article 30è. Risc d’Accidents
En cas de risc d’accident d’un treballador es podran interrompre les activitats laborals en aquests llocs de treball, en tant no es prenguin les mesures necessàries per a solucionar-ho, i s’avisarà a l’empresa i el delegat de prevenció.
Article 31è. Roba de Treball i Prevenció
1) El personal afecte a aquest Conveni gaudirà de les proteccions personals i de prevenció que es detallen en l’annex núm. 2.
Els elements que es reflecteixen en l’annex esmentat es troben dividits a efectes identificatius en tres grups:
a) Proteccions personals.
b) Prevenció equip-vehicle.
c) Peces de treball.
El material concret així enunciat s’assenyalarà per a cada lloc de treball i serà d’ús obligatori durant la prestació del servei. En el seu conjunt constituirà uniforme, equip de protecció i prevenció laboral.
2) S’efectuaran els lliuraments corresponents coincidents amb la temporada (freda o calorosa) o quan es necessiti per al desenvolupament concret dels treballs. No serà procedent un doble lliurament quan la peça tengui també característiques de mitjà de protecció personal.
3) Es considerarà temporada freda la compresa entre el 15 de novembre i el 15 d’abril, i la calorosa la resta. Es farà lliurament de les peces corresponents a cada període a l’inici d’aquests.
4) Els mitjans de protecció contemplats en l’annex esmentat es lliuraran a la persona que correspongui en funció del servei concret que hagi de desenvolupar.
5) Els mitjans de prevenció equip-vehicle que no estiguin ubicats de forma estable en el vehicle es rebran pel treballador que correspongui abans de començar l’inici del servei.
6) Aquells mitjans de protecció i prevenció equip-vehicle no contemplats en l’annex per raó de les seves singularitats es lliuraran al treballador pertinent abans d’iniciar el servei l’execució del qual es necessiti.
7) L’annex ja repetit es troba estructurat per serveis i categories dins de cada activitat, i al seu torn els elements preventius i de seguretat reflectits no han estat en funció de la prevenció de riscos laborals contemplats en cada un d’ells.
8) El treballador rentarà, mantindrà i desinfectarà la roba de treball que se li lliuri pels seus propis mitjans. Com a contrapartida de tot allò percebrà 5,225 € mensuals, meritables per dia efectivament treballat.
La falta d’uniformitat se sancionarà amb falta greu. Els uniformes esmentats seran substituïts en el menor temps possible totalment o parcialment per trencament imprevisible o involuntari. Es fixa com a dates de lliurament la primera quinzena del mes de maig per a la roba d’estiu i la primera quinzena del mes de novembre per a la roba d’hivern.
Per a aquells treballadors nous que no hagin estat vinculats anteriorment a l’empresa se’ls facilitarà dos calçons i dues caçadores durant la temporada d’hivern.
CAPÍTOL VI. CONDICIONS ECONÒMIQUES
Article 32è. Salari Base
El salari base que correspon al treballador d’acord amb el seu grup i nivell professional vindrà determinat per l’aplicació dels corresponents valors salarials establerts a la taula del Conveni.
Article 33è. ANTIGUITAT
Els treballadors afectats per aquest Conveni percebran augments periòdics sobre el seu salari base, consistents en 3 biennis del 5 % i posteriors quinquennis al 7 %.
Els complements d’antiguitat es començaran a meritar des del dia primer del trimestre natural en què es compleixi cada bienni o quinquenni.
Article 34è. Gratificacions Extraordinàries
El personal afectat per aquest Conveni percebrà les pagues extraordinàries que figuren a l’annex salarial. Les pagues esmentades es faran efectives com segueix: la de juliol abans del 20 de juliol, la de Nadal abans del 20 de desembre i la de Beneficis abans del 15 de març de l’any següent a la meritació. La liquidació de l’import de les pagues esmentades es farà proporcionalment al temps del servei en l’empresa per al cas d’ingrés o de cessament del treballador durant l’any.
L’antiguitat en les pagues es considera sobre el sou base de Conveni.
Article 35è. Dietes
Quan el treballador sigui desplaçat per decisió de l’empresa del seu centre de treball habitual meritarà una dieta fixa en 18,731 € diaris. Si tornés a pernoctar al seu domicili només meritarà mitja dieta.
Article 36è. Nocturnitat
El personal que treballi entre les vint-i-una hores i les sis del matí, percebrà l’import d’un plus de nocturnitat en els percentatges fixats al Conveni General del Sector. La seva quantia ve determinada a les taules salarials.
Article 37è. PenosiTAT
Els treballadors que hagin de fer tasques que resultin penoses seran compensats amb un plus en els percentatges establerts en el conveni general del sector i la quantia del qual ve fixada a les taules salarials per als diferents grups i nivells professionals. L’empresa reconeix expressament que serà d’aplicació a la totalitat del personal operari que realitza els serveis contractats.
Article 38è. Prima rotació
Els treballadors que per adscripció voluntària s’integrin en un torn rotatiu dins del servei de recollida domiciliària nocturna rebran una contraprestació per import de 84,803 € mensuals, meritables per dia efectivament treballat.
En tot cas el servei integral del servei es garantirà tots els dies de la setmana.
Article 39è. Plus posat
Aquells treballadors que condueixin o manegin els vehicles o eines que s’exposen percebran per dia efectivament treballat en aquestes funcions una contraprestació amb les següents magnituds:
Escombradora 1,880 € Bufadora 1,044 €
Furgoneta 1,569 € Desbrossadora 1,044 €
Porter 1,460 € Motoserra 1,044 €
Article 40è. Retribució festes patronals
1r. Els treballadors en funcions de conductor i de peó percebran les quantitats de 17,098 i 12,519 € respectivament, com a contrapartida de la seva prestació especial de servei els dies de les festes patronals de les poblacions que es llisten a continuació:
Maó Festa de la Verge de Gràcia
Alaior Sant Llorenç
Cala’n Porter Es Castell
Sant Climent
Llucmaçanes
Els valors exposats ja contemplen els increments pactats en taules.
El seu pagament estarà condicionat a l’acabament efectiu del treball en el temps previst.
2n. Aquells treballadors subjectes al present Conveni Col·lectiu que per raons de reforç excepcional executin, tasques específiques en festes patronals d’altres localitats la retribució de les quals per tals esdeveniments fos superior al regulat en el present; percebran addicionalment a la retribució que els resulti d’aplicació, un complement que en conjunt amb l’anterior, suposi una suma igual al que li pogués correspondre si estigués enquadrat al Conveni Col·lectiu de la localitat per a la qual excepcionalment donés servei.
Article 41è. Assistència
S’estableix un complement salarial d’assistència, que serà percebut per tots els treballadors i l’import mensual del qual per a tots els grups i nivells professionals és el reflectit a les taules salarials. Aquest complement no serà integrant de les pagues extraordinàries i es percebrà íntegrament quan el treballador hagués assistit al seu treball tot el mes. Si faltés tres dies de manera injustificada en un mes perdria la part corresponent a 10 dies, i si faltés 6 dies en un mes de forma injustificada perdria la totalitat del complement.
Article 42è. Plus Transport
S’abonarà mensualment un plus transport, meritable per dia efectivament treballat, en la quantia que figura a la taula salarial annexa.
Article 43è. Rebut de salaris
L’empresa reflectirà en nòmina degudament complimentades totes les retribucions que percep el treballador, a qui se li haurà de lliurar el full de salari dins dels deu dies següents al del seu pagament.
Article 44è. Revisió Salarial
L’increment que s’aplicarà a les taules salarials preexistents a la signatura del present Conveni col·lectiu:
- Any 2015: 0 %.
- Any 2016: 0,5 %. L’increment esmentat serà efectiu des de l’1 de gener de 2016 i els seus efectes es remuntaran a aquella data.
S’adjunten taules amb l’increment efectuat: taula 1 de valor instrumental ja que l’aplicable serà la taula 2 i 3, en els termes exposats en la Disposició Addicional 6a.
CAPÍTOL VII. DRET DE REPRESENTACIÓ COL·LECTIVA
Article 45è. REPRESENTACIÓ COL·LECTIVA
Els membres del Comitè d’Empresa o delegats de personal disposaran de 20 hores laborals retribuïdes. Les hores esmentades constituiran el màxim hàbil per exercir les funcions sindicals que requereix el càrrec, i en tot cas es justificaran davant de la Direcció d’Empresa. Els delegats de personal que tenguin torn de nit gaudiran de les hores sindicals la nit anterior si la seva activitat sindical es desenvolupa dematí i la nit posterior si aquella es desenvolupa a la tarda.
Temps sindical no retribuït. Per raons sindicals qualsevol afiliat a una central sindical i que sigui designat per aquesta per exercir un càrrec sindical de qualsevol àmbit o nivell podrà disposar de 20 hores mensuals no retribuïdes per a l’exercici de les seves funcions, sempre que no excedeixi del 5 % de la plantilla.
Cada delegat de personal podrà acumular el total d’hores de què disposa en un trimestre, sempre que la circumstància es justifiqui suficientment pel sindicat al qual es trobi afiliat el delegat esmentat.
Afiliació i recollida de quotes. L’empresa no interferirà en les seccions sindicals d’empresa perquè recullin les quotes dels seus afiliats; a més, aquestes podran negociar amb l’empresa qualsevol sistema de descompte de la quota sindical i el seu lliurament col·lectiu a la secció sindical.
L’empresa no obstaculitzarà les tasques de divulgació i afiliació a una central sindical, sempre que aquesta es realitzi fora de la jornada de treball.
L’empresa permetrà la lliure difusió a l’entrada i sortida del treball d’informació i publicacions.
En allò no pactat en aquest article s’estarà al disposat en aquesta matèria per l’Estatut dels treballadors, o per altres disposicions legals vigents.
Article 46è. Discriminació
L’empresa vetllarà per evitar en el seu si qualsevol actitud o comportament discriminatori en els termes contemplats en les lleis.
Article 47è. Medi ambient
L’empresa donarà especial compliment a regulacions referents al respecte i preservació del medi ambient, així com a l’impuls de campanyes de sensibilització i bones pràctiques entre els seus treballadors amb aquest propòsit.
CAPÍTOL VIII. ALTRES DISPOSICIONS
Article 48è. COMISSIÓ PARITÀRIA
1r. Es crea una Comissió Paritària que estarà integrada per dos representants de l’empresa i dos dels treballadors. Aquesta tindrà les funcions següents:
- Vigilància del compliment d’aquest Conveni.
- Interpretació de la totalitat dels preceptes d’aquest Conveni.
- Intervenció en els processos d’adaptació i modificació del Conveni durant la seva vigència.
- Intervenció en els processos de modificació substancial de condicions de treball individuals i col·lectives, que en el seu cas es resoldran positivament mitjançant acord d’aquesta.
- Intervenció en l’establiment de mesures dirigides a promoure la igualtat de tracte i d’oportunitats entre dones i homes en l’àmbit laboral.
2n. En el supòsit que no hi hagi consens en la Comissió Paritària perquè la seva discrepància sigui de caràcter col·lectiu, aquesta podrà sotmetre la discrepància esmentada a arbitratge voluntari dels que es trobin regulats en negociació col·lectiva d’àmbit superior, així com a qualsevol altre sistema de resolució que s’estimi pertinent en cada cas concret.
La decisió de submissió o no de la Comissió Paritària s’haurà d’avaluar en un termini de 15 dies des que es constati fefaentment la discrepància irresolta tractada.
3r. La Comissió Paritària acordarà el seu reglament de funcionament en el termini de 3 mesos posteriors a la publicació del present Conveni col·lectiu i serà part integrant d’aquest, amb el seu mateix valor i força normativa.
4t. Durant el temps que la Comissió Paritària, per necessitats pròpies, es trobi reunida; els seus membres en representació dels treballadors tindran dret a les percepcions del seu salari íntegre, conforme a l’estipulat a la taula salarial d’aquest Conveni. Les hores esmentades no computaran a càrrec del crèdit horari representatiu.
Article 49è. Vinculació a la totalitat
Les condicions pactades en aquest Conveni formen un tot orgànic i indivisible, i a l’efecte de la seva aplicació pràctica hauran de ser considerades globalment en el seu conjunt.
En conseqüència, si per aplicació de les normes legals vigents o per l’exercici de les facultats pròpies de l’autoritat laboral o de qualsevol altra no fos possible l’aprovació o aplicació d’algun dels pactes establerts o s’imposés la seva modificació, la Comissió Paritària d’interpretació i vigilància s’haurà de reunir a considerar si hi cap una modificació i mantindrà la vigilància de la resta de l’articulat del Conveni, o, si al contrari, la modificació de determinats pactes obliguen a revisar altres concessions recíproques que les partes haguessin fet. En el supòsit esmentat la reunió de la Comissió Paritària haurà de tenir lloc dins dels deu (10) dies següents a la data de suspensió o denegació de registre, publicació o modificació obligada d’algun dels pactes de Conveni, prèvia petició d’alguna de les parts.
Article 50è. Garanties, compensacions i absorció de millores
Les condicions que s’estableixen en aquest Conveni tenen la consideració de mínimes, i, en conseqüència, els treballadors que tinguessin reconegudes condicions que considerades en còmput anual fossin més beneficioses que les establertes en aquest Conveni per a la seva mateixa categoria professional se’ls mantindran i respectaran amb caràcter estrictament personal.
Les millores voluntàries que tenguin actualment concedides l’empresa podran ser absorbides per l’augment del salari que s’estableix en aquest Conveni. En el cas que les millores esmentades fossin superiors als augments concedits s’absorbirà només la part que cobreixi els beneficis atorgats en aquest Conveni.
Les disposicions legals futures que suposin una variació econòmica en tots o algun dels conceptes retribuïts o suposi la creació d’altres de nous únicament tindran eficàcia si, considerats en la seva totalitat i en còmput anual, superessin el nivell d’aquest Conveni; en cas contrari s’hauran d’entendre absorbides per les millores pactades en aquest.
Aquells treballadors que sistemàticament i de forma permanent i contínua han percebut plus nocturn, sense desenvolupar tasca en aquell torn, deixaran de percebre el plus esmentat; tanmateix, percebran amb caràcter ad personam una quantitat equivalent en els mateixos termes que aquell plus.
Així mateix, aquells treballadors que circumstancialment exerceixin treballs en règim nocturn rebran el plus corresponent quan sigui procedent.
Article 51è. Circumstàncies especials
Les circumstàncies especials que incideixen en el servei de recollida de fems, les quals defineixen una tasca discontínua amb fases de major a menor treball segons l’època de l’any, aconsellen una regulació de les jornades laborals d’acord amb les necessitats i exigències pròpies de la tasca a desenvolupar.
No obstant això, es fa expressa declaració que amb el pagament de les retribucions pactades no s’assumeixen més obligacions de treball que les que resulten de l’activitat anual, tal com està dimensionada en el moment present, i es consideren els salaris establerts com a compensació a l’activitat més gran en l’època estival.
Qualsevol variació en el treball de caràcter habitual requerirà l’aprovació dels delegats de personal.
Article 52è. Afiliació i Cotització a la Seguretat Social
Dins dels 5 dies següents a l’ingrés de qualsevol treballador en l’empresa, aquesta estarà obligada a lliurar una còpia o fotocòpia de l’alta del treballador a la Seguretat Social si aquest ho sol·licita. L’empresa exposarà mensualment una fotocòpia del butlletí de cotització a la Seguretat Social en el tauler d’anuncis del seu centre de treball.
Article 53è. Revisió mèdica
L’empresa efectuarà els reconeixements mèdics específics necessaris dins de la disciplina relativa a la vigilància de la salut, amb la participació de delegat de prevenció, d’acord amb les estipulacions establertes en la Llei 31/91, de Prevenció de riscos laborals, i el Reial decret 39/1997, de 17 de gener.
Article 54è. Personal amb capacitat disminuïda
El personal que tengui la seva capacitat disminuïda per al treball a conseqüència d’una pèrdua de facultats podrà negociar amb l’empresa el canvi a un lloc de treball que s’adeqüi a les seves facultats reals. La sol·licitud es farà per escrit i, en el supòsit de produir-se el canvi, els emoluments a percebre seran els del nou lloc de treball que exerceixi segons la categoria; a més, es respectarà l’antiguitat que el treballador tengui en aquell moment. La situació esmentada es posarà en coneixement de la representació dels treballadors.
Article 55è. Fixos Discontinus
Deguts a les característiques especials del sector es produeixen increments d’activitat de caràcter estacional, habitualment dins del període comprès entre l’1 de maig i el 31 d’octubre de cada any.
Per cobrir aquestes necessitats de mà d’obra es recorrerà a la contractació eventual per circumstàncies de producció. No obstant això, els treballadors que hagin estat cridats per prestar serveis dos anys consecutius en el període esmentat adquiriran la condició de fixos discontinus a l’acabament del segon any de treball.
El contracte fix-discontinu podrà ser compatible amb el contracte per substituir treballadors amb reserva de lloc de treball previst en l’article 16.
Article 56è. Tribunal d’Arbitratge i Mediació
Els signants d’aquest Conveni s’adhereixen en tots els seus termes, en cas de produir-se discrepàncies no resoltes al si de la Comissió Paritària prevista en aquest Conveni col·lectiu, als procediments regulats en l’Acord interconfederal sobre creació del Tribunal d’Arbitratge i Mediació de les Illes Balears.
DISPOSICIÓ ADDICIONAL 1a. Subrogació
S’estarà en tot allò descrit en el conveni general del sector, amb els següents aclariments:
Quan un treballador es trobi donant servei en diverses contractes s’estimarà a efectes de subrogació, que es troba adscrit a la contracta en què hagi deixat més servei acumulat durant els últims 4 mesos previs a la subrogació.
Així mateix, serà procedent la subrogació parcial quan un servei quedi modificat per qualsevol causa de tal manera que diverses entitats es facin càrrec de l’execució total o parcial de serveis que prèviament s’executaven conjuntament. Així mateix ocorrerà quan una entitat es faci càrrec totalment o parcialment de serveis que es prestaven separadament.
La Comissió Paritària intervindrà especialment en el procés subrogatori parcial esmentat.
DISPOSICIÓ ADDICIONAL 2a. FORMACIÓ
L’empresa tindrà en compte en l’execució del seu pla nacional de formació les necessitats dels treballadors subjectes a aquest Conveni.
DISPOSICIÓ ADDICIONAL 3a
a) A la signatura d’aquest Conveni col·lectiu seran reconvertits de la seva condició actual d’eventuals a la de fixos discontinus, adscrits a la contracta fins al seu acabament els treballadors següents:
- José Albiol Payeras
- Ricardo Carrasco Pons
- Mario Carmona González
b) A la signatura d’aquest Conveni seran reconvertits de la seva condició actual de fixos discontinus a la de fixos a temps complet, adscrits a la contracta fins al seu acabament els treballadors següents:
- Esteban Carreras Arnau
- Jesús Ismael Fernandez Berge
- Jorge Mas Ferrer
- Jaime Pelegri Quevedo
- Damián Pons Caro
- Marcos Antonio Flores Luengo
c) A la signatura d’aquest Conveni col·lectiu seran reconvertits de la seva condició actual d’eventuals a la de fixos adscrits a la contracta fins al seu acabament els treballadors següents:
- Jose M. Morocho Morocho
- Bartolomé Guerra Pascual
- Miguel Pons Caro
- Onofre Pons Pons
- Rafael Rotger Gomila
- Francisco Valle Montes
DISPOSICIÓ ADDICIONAL 4a. GRUPS PROFESSIONALS
A la taula salarial on ja figuren els grups i nivells professionals també constaran, a efecte de recordatori, les categories d’on procedeixen aquells.
El personal enquadrat en un grup, nivell professional i torn concret no podrà ser destinat a un altre grup, nivell o torn professional diferent de l’anterior, tret d’acord individual o col·lectiu, amb respecte als procediments legalment establerts per a aquests supòsits.
DISPOSICIÓ ADDICIONAL 5a
Les parts signants d’aquest Conveni acorden, en aplicació de l’article 85.3 c) de l’Estatut dels treballadors, que se sotmetran per resoldre les discrepàncies que poguessin sorgir per a supòsits d’inaplicació de les condicions de treball, a les quals es refereix l’article 82.3 de l’Estatut dels treballadors, als procediments regulats en el II Acord interprofessional per a la renovació i potenciació del Tribunal d’Arbitratge i Mediació d’Illes Balears, publicat en el BOIB núm. 18, de 3 de febrer de 2005, o a l’acord que el substitueixi, amb les particularitats establertes en aquest Conveni.
DISPOSICIÓ ADDICIONAL 6a
1r. El Fons Social, fins a la signatura d’aquest Conveni col·lectiu, tenia una dotació acumulada en origen de 18.400 €, exclosos els consums efectuats.
La quantitat esmentada es liquida totalment mitjançant el seu traspàs al Salari Base. Aquest traspàs es concreta en 0,50 € a incrementar en els valors preexistents dels respectius salaris base dels nivells professionals reflectits a la taula salarial núm. 1. Aquest valor de 0,50 € és el que s’estima pertinent en funció de la totalitat dels treballadors afectats estimats, uns 80.
Tot això donarà peu a una taula salarial, l’aplicació de la qual serà procedent exclusivament des del l’1 de gener de 2016 fins al 31 de desembre de 2016 (taula 2a).
2n. A partir del dia 1 de gener de 2017, el valor equivalent a 5.000 € del total referit en el punt anterior es traspassa al Salari Base. Aquest traspàs es concreta en 0.136 € en els valors de la taula núm. 1 dels seus respectius salaris base dels nivells professionals corresponents.
En conseqüència, s’adjunta la taula núm. 3 d’aplicació a partir del dia 1 de gener de 2017.
3a. S’estableix una dotació econòmica del Fons Social per a l’any 2017 i següents de 5.000 € cada any, el funcionament i administració de la qual es troba regulat a l’annex 4 que s’incorpora a aquest Conveni.
DISPOSICIÓ ADDICIONAL 7a
Les parts indiquen expressament que en el text no s’han reflectit diferenciacions de gènere per innecessàries, ja que en llengua espanyola la utilització del gènere neutre engloba tant el masculí com el femení. Per la qual cosa en conseqüència així s’han d’interpretar els diferents articles d’aquest Conveni col·lectiu.
DISPOSICIÓ FINAL 1a
Formant part integrant d’aquest Conveni s’adjunten els annexos següents:
Annex núm. 1: Taules. (1a de valor instrumental, 2a i 3a)
Annex núm. 2: Quadres de prevenció
Annex núm. 3: Grups professionals
Annex núm. 4: Reglament Fons Social
DISPOSICIÓ FINAL 2a
Ambdues parts apoderen la representació de l’empresa a fi que efectuï els tramitis necessaris per dur a terme el registre i publicació d’aquest Conveni col·lectiu.
DISPOSICIÓ FINAL 3a. Reglament Comissió Paritària
1r. La Comissió Paritària estarà formada per dos representants de l’empresa i dos més dels treballadors.
Ambdós representants podran elegir suplents que puguin intervenir en lloc dels titulars, amb plenes facultats.
2n. La Comissió Paritària es reunirà orientativament cada tres mesos o quan ho vegi oportú, en funció de la urgència o transcendència dels assumptes que hagi de tractar.
3r. Cada part de la Comissió Paritària elegirà un portaveu que serà el destinatari de les comunicacions que les parts es dirigeixin entre si.
4t. A les reunions de la Comissió Paritària podran assistir amb veu però sense vot assessors de les dues representacions.
DISPOSICIÓ DEROGATIVA
Amb la signatura d’aquest Conveni queda derogat el Conveni col·lectiu anterior del mateix àmbit, la vigència del qual finalitzà el 31 de desembre de 2014.
ANNEX 1. TAULES SALARIALS DE MAÓ, ALAIOR I ES CASTELL
|
|
|
|
|
|
|
|
Retribució Mensual (30 dies) |
|
|
|
|
|
|||
|
TAULA núm. 1 |
|
|
|
|
|
Hores Extres |
|
Com. Dia festiu |
|
|
Pagues est./Nad. |
Pagues Ben. |
|
|
|
|
GRUPS PROFESSIONALS |
S. Base |
P. Nocturn |
P. Penositat |
P. Assistència |
P. Trans. |
|
|
|
Vacances |
|
|||||
|
Grup 1. Comandaments Intermedis |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nivell II A (cap manteniment) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nivell II B (capatàs nit, capatàs dia) |
35,954 |
8,988 |
7,191 |
5,928 |
0,328 |
20,434 |
n |
134,020 |
n |
1.751,630 |
n |
38,806 |
35,000 |
58,388 |
(n) |
|
|
|
|
|
|
|
19,996 |
d |
130,945 |
d |
1.481,976 |
d |
|
|
49,400 |
(d) |
|
Grup 2. Administratius |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nivell I (oficial administratiu) |
33,386 |
|
|
16,546 |
0,328 |
|
|
|
|
1.507,738 |
|
44,318 |
39,740 |
50,258 |
|
|
Nivell II (auxiliar administratiu) |
27,255 |
|
|
12,008 |
0,328 |
|
|
|
|
1.187,685 |
|
34,716 |
30,138 |
39,681 |
|
|
Grup 3. Operaris |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nivell I (conductor nit, conductor dia) |
33,102 |
8,275 |
6,620 |
5,806 |
0,328 |
18,839 |
n |
117,058 |
n |
1.623,899 |
n |
36,289 |
32,401 |
54,130 |
(n) |
|
|
|
|
|
|
|
18,768 |
d |
115,516 |
d |
1.375,636 |
d |
|
|
45,855 |
(d) |
|
Nivell II (peó rec. nit, peó rec. dia, peó net. nit, peó net. dia) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
A) Peó rec. nit, peó rec. dia |
29,904 |
7,476 |
5,981 |
5,613 |
0,328 |
17,499 |
n |
113,100 |
n |
1.479,022 |
n |
33,416 |
29,437 |
49,301 |
(n) |
|
|
|
|
|
|
|
17,286 |
d |
93,224 |
d |
1.254,742 |
d |
|
|
41,825 |
(d) |
|
B) Peó net. nit, peó net. dia |
27,265 |
6,816 |
5,453 |
4,954 |
0,328 |
13,703 |
n |
85,074 |
n |
1.344,423 |
n |
27,021 |
24,250 |
44,814 |
(n) |
|
|
|
|
|
|
|
13,379 |
d |
83,846 |
d |
1.139,936 |
d |
|
|
37,998 |
(d) |
ANNEX 1. TAULES SALARIALS DES DEL DIA 01/01/2016 FINS AL 31/12/2016 MAÓ, ALAIOR I ES CASTELL
|
TAULA núm. 2 |
|
|
|
|
Retribució Mensual (30 dies) |
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
Hores Extres |
|
Com. Dia festiu |
|
|
Pagues est./Nad. |
Pagues Ben. |
|
|
|
|
GRUPS PROFESSIONALS |
S. Base |
P. Nocturn |
P. Penositat |
P. Assistència |
P. Trans. |
|
|
|
Vacances |
|
|||||
|
Grup 1. Comandaments Intermedis |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nivell II A (cap manteniment) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nivell II B (capatàs nit, capatàs dia) |
36,454 |
9,113 |
7,291 |
5,928 |
0,328 |
20,434 |
n |
134,020 |
n |
1.773,427 |
n |
38,806 |
35,000 |
59,090 |
(n) |
|
|
|
|
|
|
|
19,996 |
d |
130,945 |
d |
1.500,023 |
d |
|
|
49,980 |
(d) |
|
Grup 2. Administratius |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nivell I (oficial administratiu) |
33,886 |
|
|
16,546 |
0,328 |
|
|
|
|
1.522,771 |
|
44,318 |
39,740 |
50,750 |
|
|
Nivell II (auxiliar administratiu) |
27,755 |
|
|
12,008 |
0,328 |
|
|
|
|
1.202,729 |
|
34,716 |
30,138 |
40,070 |
|
|
Grup 3. Operaris |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nivell I (conductor nit, conductor dia) |
33,602 |
8,400 |
6,720 |
5,806 |
0,328 |
18,839 |
n |
117,058 |
n |
1.645,679 |
n |
36,289 |
32,401 |
54,840 |
(n) |
|
|
|
|
|
|
|
18,768 |
d |
115,516 |
d |
1.393,666 |
d |
|
|
46,440 |
(d) |
|
Nivell II (peó rec. nit, peó rec. dia, peó net. nit, peó net. dia) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
A) Peó rec. nit, peó rec. dia |
30,404 |
7,601 |
6,081 |
5,613 |
0,328 |
17,499 |
n |
113,100 |
n |
1.500,781 |
n |
33,416 |
29,437 |
50,000 |
(n) |
|
|
|
|
|
|
|
17,286 |
d |
93,224 |
d |
1.272,753 |
d |
|
|
42,400 |
(d) |
|
B) Peó net. nit, peó net. dia |
27,765 |
6,941 |
5,553 |
4,954 |
0,328 |
13,703 |
n |
85,074 |
n |
1.366,200 |
n |
27,021 |
24,250 |
45,510 |
(n) |
|
|
|
|
|
|
|
13,379 |
d |
83,846 |
d |
1.157,965 |
d |
|
|
38,570 |
(d) |
|
ANNEX 1. TAULES SALARIALS A PARTIR DE L’1/1/2017 DE MAÓ, ALAIOR I ES CASTELL
|
|||||||||||||||
|
TAULA núm. 3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Retribució Mensual (30 dies) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hores Extres |
|
Com. Dia festiu |
|
|
Pagues est./Nad. |
Pagues Ben. |
|
|
|
|
GRUPS PROFESSIONALS |
S. Base |
P. Nocturn |
P. Penositat |
P. Assistència |
P. Trans. |
|
|
|
Vacances |
|
|||||
|
Grup 1. Comandaments Intermedis |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nivell II A (cap manteniment) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nivell II B (capatàs nit, capatàs dia) |
36,230 |
9,057 |
7,246 |
5,928 |
0,328 |
20,434 |
n |
134,020 |
n |
1763,683 |
n |
38,806 |
35,000 |
58,388 |
(n) |
|
|
|
|
|
|
|
19,996 |
d |
130,945 |
d |
1491,959 |
d |
|
|
49,400 |
(d) |
|
Grup 2. Administratius |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nivell I (oficial administratiu) |
33,662 |
|
|
16,546 |
0,328 |
|
|
|
|
1516,051 |
|
44,318 |
39,740 |
50,258 |
|
|
Nivell II (auxiliar administratiu) |
27,501 |
|
|
12,008 |
0,328 |
|
|
|
|
1195,109 |
|
34,716 |
30,138 |
39,681 |
|
|
Grup 3. Operaris |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nivell I (conductor nit, conductor dia) |
33,368 |
8,342 |
6,674 |
5,806 |
0,328 |
18,839 |
n |
117,058 |
n |
1635,500 |
n |
36,289 |
32,401 |
54,130 |
(n) |
|
|
|
|
|
|
|
18,768 |
d |
115,516 |
d |
1385,242 |
d |
|
|
45,855 |
(d) |
|
Nivell II (peó rec. nit, peó rec. dia, peó net. nit, peó net. dia) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
A) Peó rec. nit, peó rec. dia |
30,160 |
7,540 |
6,032 |
5,613 |
0,328 |
17,499 |
n |
113,100 |
n |
1490,167 |
n |
33,416 |
29,437 |
49,301 |
(n) |
|
|
|
|
|
|
|
17,286 |
d |
93,224 |
d |
1263,969 |
d |
|
|
41,825 |
(d) |
|
B) Peó net. nit, peó net. dia |
27,511 |
6,878 |
5,502 |
4,954 |
0,328 |
13,703 |
n |
85,074 |
n |
1355,510 |
n |
27,021 |
24,250 |
44,814 |
(n) |
|
|
|
|
|
|
|
13,379 |
d |
83,846 |
d |
1148,821 |
d |
|
|
37,998 |
(d) |
ANNEX 2
NETEJA PÚBLICA CONDUCTORS
|
SERVEIS |
ESCOMBRATGE |
NETEJA |
|
|
|
|
|
VESTUARI NO ANUAL |
|
|
|
IMPERMEABLE ALTA VISIBILITAT |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ANUAL - TEMPORADA FREDA |
|
|
|
CAÇADORA AMB REFLECT. |
X |
X |
|
JERSEI |
T |
T |
|
CAMISA MÀNIGA LLARGA |
T |
T |
|
CALÇONS REFLECTORS |
T |
T |
|
ARMILLA ALTA VISIBILITAT |
T |
T |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ANUAL - TEMPORADA CALOROSA |
|
|
|
CAM. M. C. REF. |
T |
T |
|
|
|
|
|
ARMILLA ALTA VISIBILITAT |
T |
T |
|
|
|
|
|
GORRA |
T |
T |
|
|
|
|
|
CALÇ. REFLECT. |
T |
T |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
PROTECCIONS PERSONALS |
|
|
|
GUANTS SERRATGE |
X |
X |
|
|
|
|
|
GUANTS ANTITALL |
X |
|
|
CALÇAT SEGUR. S III |
X |
|
|
BOTES AIGUA |
X |
X |
|
|
|
|
|
DAVANTAL |
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ELEMENTS PREVENCIÓ EQUIP - VEHICLE |
|
|
|
FARMACIOLA |
X |
X |
|
|
|
|
|
EXTINTOR |
X |
X |
|
|
|
|
|
TRIANGLE AVARIES |
X |
X |
|
|
|
|
|
LLAMPURNEJANT |
X |
X |
X: INDETERMINAT T: PER TEMPORADA (ANUAL)
RECOLLIDA DOMICILIÀRIA CONDUCTORS I PEONS
|
|
CONDUCTORS |
PEONS |
|
|
|
|
SERVEIS |
|
RECOLLIDA |
RENTAT |
REP. |
PERS. SAFAREIG |
|
VESTUARI NO ANUAL |
|
|
CONT |
CONT. |
|
|
IMPERMEABLE ALTA VISIBILITAT |
X |
X |
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
ANUAL - TEMPORADA FREDA |
|
|
|
|
|
|
CAÇADORA AMB REFLECT. |
T |
T |
T |
T |
T |
|
JERSEY |
T |
T |
T |
T |
T |
|
CAMISA MÀNIGA LLARGA |
T |
T |
T |
T |
T |
|
CALÇONS REFLECT. |
T |
T |
T |
T |
T |
|
ARMILLA ALTA VISIBILITAT |
T |
T |
T |
T |
T |
|
|
|
|
|
|
|
|
TEMPORADA CALOROSA |
|
|
|
|
|
|
CAMISA M. CURTA REFLECT. |
T |
T |
T |
T |
T |
|
CALÇONS REFLECT. |
T |
T |
T |
T |
T |
|
GORRA |
T |
T |
T |
T |
T |
|
ARMILLA ALTA VISIBILITAT |
T |
T |
T |
T |
T |
|
|
|
|
|
|
|
|
PROTECCIONS PERSONALS |
|
|
|
|
|
|
GUANTS ANTITALL |
X |
X |
|
X |
|
|
GUANTS AIGUA LLARGS |
|
|
X |
|
X |
|
GUANTS PROD. QUIM. LLARGS |
|
|
X |
|
|
|
BOTES AIGUA S1 |
X |
X |
X |
X |
X |
|
CALÇAT SEGUR. S3 |
X |
X |
|
|
|
|
PANTALLA FACIAL |
|
|
X |
|
X |
|
GRANOTA D’AIGUA |
|
|
|
|
X |
|
DAVANTAL |
|
|
X |
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
ELEMENTS PREVENCIÓ EQUIP - VEHICLE |
|
|
|
|
|
|
FARMACIOLA |
X |
X |
X |
X |
|
|
EXTINTOR |
X |
X |
X |
X |
|
|
TRIANGLE AVARIES |
X |
X |
X |
X |
|
|
LLAMPURNEJANT |
X |
X |
X |
X |
|
|
CONS |
|
|
|
X |
|
|
SENYAL PERILL INDEFINIT |
|
|
|
X |
|
T: PER TEMPORADA (ANUAL) X: INDETERMINAT
NETEJA PÚBLICA PEÓ NETEJA
|
SERVEIS |
ESCOMBRATGE |
NETEJA |
|
|
|
|
|
VESTUARI NO ANUAL |
|
|
|
IMPERMEABLE ALTA VISIBILITAT |
X |
X |
|
|
|
|
|
ANUAL - TEMPORADA FREDA |
|
|
|
CAÇADORA AMB REFLECT. |
X |
X |
|
JERSEI |
T |
T |
|
CAMISA MÀNIGA LLARGA |
T |
T |
|
ARMILLA ALTA VISIBILITAT |
T |
T |
|
CALÇONS REFLECTORS |
T |
T |
|
|
|
|
|
ANUAL - TEMPORADA CALOROSA |
|
|
|
CAM. M. C. REF. |
T |
T |
|
GORRA |
T |
T |
|
ARMILLA ALTA VISIBILITAT |
T |
T |
|
CALÇ. REFLECT. |
T |
T |
|
|
|
|
|
PROTECCIONS PERSONALS |
|
|
|
GUANTS SERRATGE |
X |
X |
|
GUANTS ANTITALL |
X |
|
|
GUANTS AIGUA LLARGS |
|
X |
|
CALÇAT SEGUR. S III |
X |
|
|
BOTES AIGUA |
X |
X |
|
DAVANTAL |
|
X |
|
|
|
|
|
ELEMENTS PREVENCIÓ EQUIP - VEHICLE |
|
|
|
FARMACIOLA |
X |
X |
|
EXTINTOR |
X |
X |
|
TRIANGLE AVARIES |
X |
X |
|
LLAMPURNEJANT |
X |
X |
X: INDETERMINAT T: PER TEMPORADA (ANUAL)
TREBALLS EN TALLER
|
SERVEIS |
|
|
VESTUARI NO ANUAL |
|
|
IMPERMEABLE ALTA VISIBILITAT |
X |
|
|
|
|
ANUAL |
|
|
GRANOTA POLIESTER COTÓ |
T |
|
JERSEI |
T |
|
|
|
|
|
|
|
PROTECCIONS PERSONALS |
|
|
GUANTS ANTITALL |
X |
|
GUANTS PROD. QUIM. |
X |
|
CALÇAT SEGURETAT |
X |
|
CALÇ. I FILTRES PER A SOLD. |
X |
|
ADAPT. FACIALS |
X |
|
FILTRES I PROTEC. VIES RESP. |
X |
|
ULLERES CONTRA IMPACTES |
X |
|
ULLERES PROTECC. POLS |
X |
|
DAVANTAL CUIR |
X |
|
POLAINES I GUANTS CUIR |
X |
T: PER TEMPORADA (ANUAL) X: INDETERMINAT
ANNEX 3. GRUPS PROFESSIONALS (MAÓ, ALAIOR I ES CASTELL)
GRUPS PROFESSIONALS
Els treballadors s’enquadraran en grups professionals i nivells funcionals l’endemà a la firma d’aquest Conveni col·lectiu, d’acord amb el que es dirà a continuació. Correlativament això tindrà el seu reflex retributiu a la taula annexa que s’adjunta.
GRUP PROFESSIONAL 1. COMANDAMENTS INTERMEDIS
Estaran integrats en aquest grup professional aquells treballadors les funcions fonamentals dels quals puguin correspondre a una o algunes de les tasques següents: vigilància, control, supervisió, coordinació, correcció i comandament, distribució de tasques i serveis, organització i direcció, i qualssevol altres necessàries i útils per al bon funcionament i desenvolupament dels treballs, incloses l’eventual execució de tasques de servei quan així s’estableixi; amb independència dels seus aspectes quantitatius o qualitatius, referint-se tant a treballadors com a equips.
Així mateix podran dependre jeràrquicament d’un altre comandament intermedi, o superior a aquest, així com tenir jerarquia sobre treballadors del mateix grup professional o diferent.
Seran responsables davant els seus superiors de la correcta execució dels treballs i funcions assignades, així com vetllar per la bona imatge de l’empresa i dels seus treballadors.
Es trobaran adscrits a algun dels nivells següents:
Nivell I. S’enquadrarà en aquest nivell el personal amb màxima responsabilitat en els serveis, el qual posseirà els coneixements plens d’aquests i màxima autonomia en la seva organització. En els termes que li ha facultat la direcció de l’empresa tindrà capacitat de decisió i execució.
Es tracta d’un lloc de confiança.
En aquest moment no existeixen treballadors enquadrables, però hipotèticament es podrien adscriure treballadors funcionalment assimilables a “Cap de Serveis”.
Nivell II A. En aquest nivell s’enquadrarà el personal amb un nivell de responsabilitat important en els serveis, sense arribar a ser el responsable màxim. Tindrà plens coneixements d’aquests i autonomia en la seva organització, i podrà decidir i executar en els termes que li hagi formulat la direcció de l’empresa.
Es tracta d’un lloc de confiança.
En aquest nivell s’enquadren els treballadors amb la categoria d’“Encarregat” i “Cap de Manteniment”.
Nivell II B. En aquest nivell s’enquadrarà el personal amb responsabilitat en un servei, sector, zona o demarcació concreta que se li hagués assignat en els termes que l’hagués facultat la direcció superior. Es tracta també d’un lloc de confiança.
En aquest nivell s’enquadren els treballadors amb la categoria actual de “Capatàs nit” i “Capatàs dia”.
GRUP PROFESSIONAL 2. ADMINISTRATIUS
Estaran integrats en aquest grup professional aquells treballadors les funcions fonamentals dels quals puguin correspondre a una o algunes de les funcions següents:
- Execució, intervenció i auxili complet o no de tasques administratives d’una o diverses seccions del departament d’administració.
- Per intervenir i executar aquelles tasques administratives que se li encomanin, haurà de tenir capacitats i qualitats degudament assimilades tant en l’ordre teòric com pràctic que assegurin l’eficàcia plena en les seves intervencions.
Es trobaran adscrits a algun dels nivells següents:
Nivell I. S’enquadrarà en aquest nivell el personal que amb coneixements plens de l’executòria en les seves diferents àrees les executi amb autonomia i correcció, en els termes que l’hagués facultat la direcció superior.
En aquest nivell s’enquadren els treballadors amb la categoria actual d’“Oficial Administratiu”.
Nivell II. S’integrarà en aquest nivell el personal que amb coneixements suficients de l’executòria administrativa en les seves diferents àrees les executi regularment, encara que necessiti orientació o supervisió de la seva direcció superior.
En aquest nivell s’enquadren els treballadors amb la categoria actual d’“Auxiliar Administratiu”.
GRUP PROFESSIONAL 3. OPERARIS
Estaran integrats en aquest grup professional aquells treballadors les funcions fonamentals dels quals puguin correspondre directament o indirectament a una o algunes de les funcions següents:
- Conducció, maneig i utilització de vehicles de qualsevol tipus o tonatge, juntament amb els seus mecanismes i accessoris annexos.
- Maneig, utilització i ús d’eines, màquines, útils o materials amb independència de la funció que poguessin tenir en relació amb:
Escombrat, neteja, reg, decapat, neteja, recollida, transport, càrrega, descàrrega, poda, tall, plantat, afilat, excavat, manteniment, reparació, construcció i pintat, així com qualssevol altres que poguessin aparèixer directament o indirectament relacionades amb les tasques mediambientals de l’àmbit d’aplicació d’aquest Conveni col·lectiu, amb independència del medi físic o forma en què es desenvolupin.
- Hauran de tenir en el seu cas les capacitacions i acreditacions teòriques i pràctiques que els habilitin per als manejos i execucions de les tasques que així ho exigeixin.
Els treballadors adscrits a aquest grup s’organitzaran en nivells, segons la complexitat i la qualificació necessària per al desenvolupament de les seves funcions, així com per la tipologia del treball:
Nivell I. El personal que s’integri en aquest nivell farà les tasques de conducció i maneig en totes les seves variants de qualsevol dels vehicles o màquines que es poguessin destinar als serveis mediambientals directes o indirectes (neteja viària, recollida, clavegueram, regs, etc.), tant en cabina com en terra.
Tindrà els coneixements necessaris per executar tota mena de manteniment i conservació dels vehicles, inclosos els que requereixin elements de taller, a més de la neteja de la cabina.
Hauran d’estar en possessió del carnet de conducció C o superior, i acreditar capacitats i qualitats degudament assimilades tant en l’ordre teòric com en el pràctic, que assegurin la plena eficàcia en les seves intervencions.
Tindrà al seu càrrec la conducció i conservació del vehicle o màquina i es responsabilitzarà del seu manteniment. Per això s’haurà de coordinar amb el personal de l’equip del qual formi part.
Les seves funcions consistiran normalment en el manteniment i conducció de vehicles de gran tonatge de neteja pública, recollida domiciliària, selectiva, reg, etc.
En aquest nivell s’enquadraran aquells treballadors amb la categoria actual de: “Conductor nit” i “Conductor dia”.
Nivell II. S’enquadra en aquest nivell el personal que, adscrit a serveis mediambientals, no executi tasques de conducció de cap vehicle, integrat o no en equip amb altres treballadors.
Aquest nivell es diferenciarà en dos subnivells en funció dels treballs que el treballador executi normalment.
A) Els treballadors que donin servei en recollida domiciliària de residus i mecànics.
B) Els treballadors que donin servei en neteja pública.
En el subnivell A s’enquadraran aquells treballadors amb categoria actual de “Peó recollida nit”, “Peó recollida dia” i “Mecànic”.
En el subnivell B s’enquadraran aquells treballadors amb categoria actual de “Peó neteja nit” i “Peó neteja dia”.
Annex 4
Reglament de Funcionament i de concessió d’ajuts del Fons Social – Conveni Col·lectiu: MaÓ, Alaior i Es Castell
Article 1r. Comissió d’Administració del Fons Social
1r. Existeix una Comissió d’Administració del Fons Social creada en el seu dia que es mantindrà en funcions durant la vigència d’aquest Conveni i de les possibles prorrogues que s’acordin.
2n. La Comissió d’Administració està formada per tres treballadors integrants del Comitè d’Empresa i un representant de l’empresa. La Comissió esmentada té autonomia per administrar les dotacions econòmiques establertes respectant el Reglament present. Orientativament es reunirà cada trimestre.
3r. El seu règim de funcionament correspondrà a decisions adoptades per majoria simple de cadascuna de les seves respectives parts integrants, treballadors i empresa. S’aixecarà acta de les seves decisions amb especificació de vots particulars, si n’hi hagués.
L’acta aixecada identificarà el treballador concret beneficiari i l’ajuda concedida.
La Comissió d’Administració examinarà la documentació aportada per a la concessió de l’ajuda, així com les exigències que corresponguin per a cada cas d’acord amb el present Reglament. Les decisions negatives seran raonades succintament.
4t. La Comissió d’Administració, davant una petició, examinarà amb caràcter previ si existeix o no dotació econòmica i la rebutjarà de ple si no hi hagués prou dotació.
Per al supòsit de sol·licituds simultànies que fessin impossible la seva aprovació total, la Comissió valorarà successivament els aspecte següents:
- El no accés anterior a qualsevol ajuda del Fons.
- El menor nombre d’accessos al Fons.
- La denegació anterior de la mateixa ajuda.
- L’antiguitat més gran en l’empresa.
Article 2n. L’Empresa
1r. L’Empresa rebrà les actes amb la concessió d’ajuts a partir de les quals, previ examen d’existència de fons, ordenarà els abonaments a favor de les persones beneficiàries.
2n. L’Empresa complirà amb els pagaments acordats per la Comissió d’Administració fins al límit total de les dotacions anuals del Fons Social, per sobre del qual cessarà la seva obligació.
L’Empresa retornarà a la Comissió d’Administració aquelles actes en què se superessin els fons existents o que no s’ajustessin al present Reglament, la qual haurà d’actuar en conseqüència.
En cap supòsit l’empresa efectuarà pagaments a compte d’exercicis futurs.
Article 3r. El Treballador
1r. El treballador haurà de sol·licitar l’ajuda mitjançant el model normalitzat de sol·licitud, aportant els documents originals que acreditin els requisits exigits. També haurà d’aportar la documentació complementària que se li requereixi.
2a. El treballador quedarà inhabilitat per percebre ajuts en cas d’haver incorregut en falsedats o ocultacions sobre elements rellevants per a la concessió de l’ajut.
El treballador haurà de retornar aquells ajuts obtinguts fraudulentament i s’autoritzarà expressament a l’Empresa perquè li siguin descomptats de la nòmina fins a la seva total satisfacció.
Article 4t. Ajuts
Els tipus d’ajuts que s’enuncien seran aplicables en tant ho sigui el Conveni col·lectiu del qual emana el present Reglament.
a) Ajuda per a l’obtenció del carnet de conduir.
b) Ajuda per l’assistència a guarderia infantil.
c) Ajuda per tractament odontològic.
d) Ajuda per reposició d’ulleres.
1. Ajut per a l’obtenció del carnet de conduir
La suma anual dels ajuts no sobrepassarà els 500 €.
L’ajut per a l’obtenció del permís B serà de 100 € i per a l’obtenció del permís C de 150 €. Ambdós ajuts per una sola vegada.
2. Ajut per l’assistència a guarderia infantil
L’ajut de 50 € correspondrà per l’assistència a guarderia infantil de nens de 0 a 3 anys, ja sigui aquella pública o privada. Se satisfarà per una sola vegada durant l’any natural.
3. Ajut per tractament odontològic
El tractament odontològic serà del tipus següent:
a) Obturacions.
b) Desvitalitzacions.
c) Pròtesi de qualsevol tipus.
Els ajuts seran de 15 €, 40 € i 60 € respectivament per als apartats a), b) i c).
4. Ajuda per reposició d’ulleres
L’ajut només empararà la reposició de vidres i serà de 50 € màxim a l’any. Per accedir a un segon ajut s’haurà d’aportar documentació que acrediti la variació del defecte respecte de la situació anterior que obligui a la seva correcció.
Article 5è. Gestió i Seguiment
Per poder accedir a qualsevol dels ajuts el treballador haurà de posseir la condició de fix de plantilla amb un mínim de treball efectiu desenvolupat en l’empresa de 12 mesos complets. La destinació de l’ajut estarà vinculada a una despesa ja efectuada pel treballador beneficiari, l’objecte de la qual sigui cobrir necessitats personals o de fills en els casos dels ajuts 2 i 3 de l’article 4t.