Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
SERVEI D'OCUPACIÓ DE LES ILLES BALEARS
Núm. 4569
Informe, proposta de resolució/resolució del conseller de Treball, Comerç i Industria, president del Servei d’Ocupació de les Illes Balears de 26 d’abril de 2018 per la qual es requereix documentació per a la tramitació de la concessió d’un ajut en el marc de la convocatòria informativa dirigida als alumnes de la especialitats formatives corresponents a les competències clau impartides pels centres per a persones adultes, per al període 2016-2017
Versió PDF
Antecedents de fets
Havent-se intentat, pels mitjans legalment establerts, la notificació personal del requeriment de documentació motivat per tramitació de la concessió d’un ajut a favor d’una alumna d’especialitats formatives de les competències clau impartides pels centres educatius per a persones adultes, i atès que no hi ha constància en la mateixa de la seva recepció per la persona interessada, d’acord el que disposa l’article 44 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, procedeix, mitjançant publicació oficial, posar en coneixement de la senyora Paula Andrea Zuñiga Castañeda la necessitat que aporti la documentació següent:
-Imprès D52 (original)— Declaració responsable de veracitat de les dades bancàries aportades—, degudament emplenat i signat per l’alumna.
-Sol·licitud de beca i/o ajut per a alumnes de competències clau impartides pels centres educatius per a persones adultes, per al període 2016-2017, d’acord amb el model oficial que es troba en el web del SOIB.
Fonaments de dret
1. L’article 9.4.i) del Decret 37/2015, de 22 de maig, d'aprovació dels Estatus del Servei d'Ocupació de les Illes Balears, preveu entre les funcions del president del Servei d'Ocupació de les Illes Balears, la concessió d’ajuts i subvencions.
2. L’article 73 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, estableix que “Els tràmits que hagin d’executar els interessats s’han de realitzar en el termini de deu dies a partir de l’endemà de la notificació de l’acte corresponent, excepte en el cas en què la norma corresponent fixi un termini diferent, (...) les persones interessades que no compleixin el que disposen els apartats anteriors, se’ls pot declarar que han perdut el seu dret al tràmit corresponent. No obstant això, s’ha d’admetre l’actuació de l’interessat, que produeix els seus efectes legals si es produeix abans o dins del dia en què es notifiqui la resolució en la qual es consideri que el termini ha transcorregut”
3. L'article 95.1 de la Llei 39/2015, de 26 de novembre, disposa que en els procediments iniciats a sol·licitud de la persona interessada, quan el procediment es paralitza per causa que sigui imputable a aquesta, l'Administració li ha d'advertir que, transcorreguts tres mesos, se'n produirà la caducitat. Consumit aquest termini sense que el particular requerit realitzi les activitats necessàries per reprendre la tramitació, l'Administració ha d'acordar l'arxivament de les actuacions i ha de notificar-ho a la persona interessada.
4. L'article 45.1 de la Llei 39/2015, de 26 de novembre, estableix que els actes administratius seran objecte de publicació quan així ho estableixin les normes reguladores de cada procediment o quan ho aconsellin raons d'interès públic apreciades per l'òrgan competent.
Conclusió
Per l'exposat, s'informa favorablement la publicació oficial del requeriment de documentació a la senyora Paula Andrea Zuñiga Castañeda, motivat per la tramitació de la concessió d’un ajut en el marc de la convocatòria informativa dirigida als alumnes de la especialitats formatives corresponents a les competències clau impartides pels centres per a persones adultes, per al període 2016-2017.
|
Palma, 24 d’abril de 2018 |
Vist i plau, |
|
El cap del Servei de Gestió de Programes d’Ocupació 5 |
La cap del Departamentde Formació i Ocupació |
|
Gabriel Oliver Crespí |
Catalina Rosa Pons Taberner |
Proposta de Resolució:
Atès l'informe del cap del Servei de Gestió de Programes d’Ocupació 5, propòs al conseller de Treball, Comerç i Indústria i president del Servei d'Ocupació de les Illes Balears que dicti una resolució en els termes següents:
1. Requerir la senyora Paula Andrea Zuñiga Castañeda, perquè aporti en el termini de deu dies hàbils comptadors des del dia següent a aquell en què tingui lloc la publicació d’aquesta notificació, la següent documentació:
- Imprès D52 (original)— Declaració responsable de veracitat de les dades bancàries aportades—, degudament emplenat i signat per l’alumna.
- Sol·licitud de beca i/o ajut per a alumnes de competències clau impartides pels centres educatius per a persones adultes, per al període 2016-2017, d’acord amb el model oficial que es troba en el web del SOIB.
La documentació requerida s’ha de dirigir al Servei de Gestió de Programes d’Ocupació 5, del Servei d’Ocupació de las Illes Balears, situat al camí Vell de Bunyola, 43 – 1ª planta, Polígon Industrial de Son Castelló, Palma (07009), en horari de 9 a 14 hores, de dilluns a divendres.
2. Fer saber que, d’acord amb el que estableix l’article 95 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, en cas que la senyora Paula Andrea Zuñiga Castañeda no presenti la documentació requerida en el termini indicat es considerarà que el procediment s’ha paralitzat per causa imputable a la persona interessada, i en el termini de tres mesos es dictarà resolució de caducitat i d’arxiu de les actuacions.
3. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i el seu correspondient anunci en el Butlletí Oficial de l’Estat.
Interposició de recursos
Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller de Treball, Comerç i Indústria i president del Servei d'Ocupació de les Illes Balears en el termini d’un mes, comptador des de l’endemà de la recepció d’aquesta notificació, d'acord amb el que disposa l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears, i l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques (BOE núm. 236, de 2 d'octubre).
També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la jurisdicció Contenciosa Administrativa, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-ne rebut la notificació, d'acord amb el que estableix l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa (BOE núm. 167, de 14 de juliol).
Palma, 26 d’abril de 2017
El Director del Servei d'Ocupació de les Illes Balears
Pere Torrens Martín
Conforme amb la proposta, en dict resolució
El conseller de Treball, Comerç i Indústria i president del SOIB
Per delegació de competències (Resolució d'11/08/2016 BOIB núm. 105, de 18 d'agost de 2016)
Palma, 26 d’abril de 2017
El director general d'Ocupació i Economia
Llorenç Pou Garcias