Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE MEDI AMBIENT, AGRICULTURA I PESCA
Núm. 4727
Resolució del President de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears de declaració de no subjecció a avaluació ambiental estratègica de la modificació puntual núm.1 de les NNSS de planejament de Campos que té per objecte el canvi d’alineació al carrer Camí Vell de Ciutat de Campos (44C/2018)
Antecedents
1.En data 22 de març de 2018 té entrada a la CMAIB sol·licitud de no subjecció a tramitació d’avaluació ambiental estratègica de la Modificació Puntual del planejament general de Campos consistent en el canvi de l’alineació existent en el camí vell de ciutat del nucli de Campos.
2.S’adjunta a la sol·licitud la documentació de la MP firmada digitalment per l’arquitecte Carlos Arbós Berenguer el dia 30 de novembre de 2017, així mateix s’adjunta a dita documentació memòria anàlisi sobre els possibles efectes significatius sobre el medi ambient de la modificació puntual.
3.A la memòria justificativa, concretament al punt 3 indica que la modificació puntual no està sotmesa a tramitació ambiental. En aquests sentit s’especifica que la modificació no modifica el marc existent en relació a la ubicació, les característiques, les dimensions, les condicions de funcionament ni l’assignació de recursos ja que no suposa cap increment de població i no modifica cap infraestructura ni servei. La modificació no genera problemes mediambientals significatius al afectar exclusivament a una alineació en sòl urbà consolidat per l’edificació i la urbanització.
4.L’art. 9.5 de la Llei 12/2016 d’avaluació ambiental que disposa que:”..... tampoc es subjecten als procediments d’avaluació ambiental estratègica, d’acord amb l’article 3.5 de la Directiva 2001/42/CE, les modificacions d’escassa entitat que l’òrgan ambiental, declari, previ informe tècnic, que no tenen efectes significatius en el medi ambient”.
Consideracions tècniques i jurídiques
1.-L’objecte de la modificació respecte a l’ordenació és modificar l’alineació prevista a les NNSS de Campos per ajustar-la a la realitat existent, creant una nova zonificació “espai lliure privat” que va des de la nova alineació fins a la que substitueix per tal de no modificar l’edificabilitat de les parcel·les afectades, no es modifica la zona verda pública existent. En quant als usos s’incorpora l’ús comercial a la zona definida com a ús recreatiu, que es correspon amb la parcel·la ocupada per una antiga discoteca que ara no està en funcionament, així mateix s’incorporen els usos previstos a la zonificació “serveis industrials” a la zona “sòl urbanitzable industrial” per tal d’assimilar-los als previstos a la normativa vigent i que siguin incorporats en el desenvolupament futur d’aquest sòl.
La causa de la modificació radica essencialment en la situació creada per l’anul·lació per part del TSJ de les NNSS de 1998 aprovades (acord de la CIUM de 20 de febrer de 1998). La referida anul·lació va implicar la reviviscència del planejament anterior de 1991, actualment vigent i objecte de la present modificació.
Durant la vigència del planejament anul·lat (1998-2006) es varen atorgar llicències amb una amplada de vial de 21 metres a diverses edificacions. La reviviscència del planejament de 1991 implica la situació d’ inadequació de dites edificacions i, per tant, es modifica el planejament de 1991 per adaptar l’alineació a la realitat existent.
2. Es tracta d’una modificació puntual que pretén donar una solució a les incoherències derivades de la situació abans esmentada i donar coherència a la regulació d’usos previstos. Es manté l’ample de calçada i la nova ordenació, amb creació d’un espai lliure privat, no implica increment de nombre d’habitatges ja que no es varia ni la superfície computable ni el nombre de parcel·les. No implica augment de població i, per tant, no altera les condicions d’assignació de recursos ni modifica infraestructures ni serveis. Tal i com indica la documentació aportada no genera problemes mediambientals significatius al afectar a una alineació en sòl urbà consolidat per l’edificació i per la urbanització.
Per tot l’anterior, podem considerar que es tracta d’una modificació d’escassa entitat als efectes d’avaluació ambiental estratègica
3. Al present supòsit de fet és aplicable l’art. 9.5 de la Llei 12/2016 d’avaluació ambiental que disposa textualment que: “tampoc es subjecten als procediments d’avaluació ambiental estratègica, d’acord amb l’article 3.5 de la Directiva 2001/42/CE, les modificacions d’escassa entitat que l’òrgan ambiental, declari, previ informe tècnic, que no tenen efectes significatius en el medi ambient”. Estem davant una modificació d’escassa entitat del planejament vigent que no implica efectes significatius sobre el medi ambient.
4.- De conformitat amb el que disposa l’article 10 del Decret 4/2018, de 23 de febrer, pel qual s’aproven l’organització, les funcions i el règim jurídic de la CMAIB (BOIB núm. 26 de 27 de febrer de 2018) el President de la Comissió de Medi Ambient és competent per decidir sobre la subjecció o no a tramitació ambiental de les modificacions menors.
Per tot això, i vist l’informe amb proposta de resolució del cap de departament d’avaluacions ambientals de 14 d’abril de 2018 dicto la següent:
Resolució
Declarar que la Modificació Puntual núm. 1 de les NNSS de Campos consistent en el canvi de l’alineació existent en el camí vell de ciutat, segons la documentació redactada per l’arquitecte Carlos Arbós Berenguer el dia 30 de novembre de 2017, no està subjecte a tramitació ambiental estratègica de conformitat amb el que disposa l’art. 9.5 de la Llei 12/2016, de 17 d’agost, d’avaluació ambiental de les Illes Balears atès que és tracta d’una modificació puntual d’escassa entitat i que no tindrà efectes significatius sobre el medi ambient.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució - que exhaureix la via administrativa – es pot interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-ne rebut la notificació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-ne rebut la notificació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 13 d’abril de 2018
El President de la CMAIB
Antoni Alorda Vilarrubias