Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 4548
Consell Executiu. Aprovació de les normes que regeixen la selecció de grups participants en el programa Menorca, Música i Teatre, les bases que regeixen la concessió d'ajuts amb càrrec a aquest programa i la convocatòria corresponent a l'any 2018

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Feim públic que el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, en sessió ordinària de dia 5 de març de 2018, i la posterior modificació en sessió ordinària de dia 23 d'abril de 2018, va adoptar el següent acord:

Primer.- Aprovar les normes per a la selecció dels grups i solistes participants en el programa Menorca, Música i Teatre, que s’adjunten en l’annex A d’aquest acord.

Segon.- Aprovar les bases que regeixen la concessió d’ajuts en el marc del programa Menorca, Música i Teatre 2018, que s’adjunten en l’annex B d’aquest acord.

Tercer.- Aprovar la convocatòria dels ajuts en el marc del programa Menorca, Música i Teatre per a l’any 2018 d’acord amb les condicions següents:

a) L’ import màxim previst per destinar a aquest tipus d’ajuts és de 60.000 euros, que s'atendran amb càrrec a la partida 33400 4890009.

b) La data límit per presentar les sol·licituds d'ajut és el 31 de maig de 2018.

c) L’òrgan competent per a la instrucció de l’expedient és la tècnica mitjana adscrita al Departament de Cultura i Educació Joana Quintana Seguí.

 

ANNEX A

NORMES DE SELECCIÓ DELS GRUPS I SOLISTES PARTICIPANTS EN EL PROGRAMA MENORCA, MÚSICA I TEATRE

1. CONDICIONS DELS GRUPS I SOLISTES PARTICIPANTS

1.1. Grups que es poden acollir al programa:

Poden acollir-se a aquest programa tots els grups, artistes i solistes menorquins que desenvolupen activitats relacionades amb la música i el teatre, tant si formen part d’una entitat més àmplia com si són autònoms, dins dels apartats següents:

1. Cant coral

2. Música clàssica, tradicional, pop-rock, etc.

3. Balls tradicionals

4. Arts escèniques

5. Animació infantil

6. Altres espectacles

Els grups que presentin la sol·licitud per ser donats d’alta en el programa tindran una fitxa en el catàleg que edita el Departament competent en matèria de Cultura i que està disponible a la pàgina web del CIM (www.cime.es).

Els grups que ja hi estiguin donats d’alta estan obligats a comunicar les variacions de les dades que s’haguessin de modificar.

1.2. Documentació específica dels participants

1) Relació de components del grup (nom i llinatges, DNI i instrument en el cas de banda o grups musicals)

2) Currículum

3) Fotografia recent

4) Repertori, amb una gravació si fos possible (CD en el cas d'actuacions musicals i DVD o Blu-ray en el cas d'actuacions escèniques)

5) Imprès d'ordre bancària, amb el NIF del grup

Les sol·licituds i tota la documentació descrita en l’apartat anterior s’han de presentar, dins el termini establert en la convocatòria, d'acord amb les indicacions següents:

a) Les persones físiques les poden presentar presencialment als punts del Servei d’Atenció al Ciutadà del Consell Insular de Menorca que hi ha a la seu del CIM de Maó i a les oficines administratives de Ciutadella. També es poden presentar en qualsevol altre punt de conformitat amb el que estableix l’art. 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú.

b) La resta de persones a què fa referència l'article 14.2 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre (a tall enunciatiu: persones jurídiques, entitats sense personalitat jurídica, administracions públiques), i les persones físiques que així ho vulguin fer voluntàriament, han de presentar la sol·licitud de forma electrònica en el registre electrònic del Consell Insular de Menorca (www.cime.es) o en qualsevol altre registre electrònic de conformitat amb el que estableix l'article 16.4 de l'esmentada Llei 39/2015 d'1 d'octubre.

Si la sol·licitud o la documentació fossin incorrectes o incompletes, el Consell Insular de Menorca en requerirà la rectificació o el complement necessaris. Si en el termini de deu dies hàbils, comptats a partir de l'endemà d'haver rebut el requeriment d’esmena de la sol·licitud, la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, s’entendrà que ha desistit de la seva petició conformement amb l’article 68.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú.

2. INCLUSIÓ DELS GRUPS EN EL PROGRAMA MENORCA, MÚSICA I TEATRE

Cada any s’ha d'aprovar la inclusió en el programa dels grups que compleixin els requisits esmentats en el punt anterior i se n’exclourà la resta de manera motivada. En aquest darrer cas s’ha d’efectuar la corresponent notificació al grup sol·licitant.

El CIM ha d'actualitzar anualment el catàleg de grups participants en el programa Menorca, Música i Teatre. Així mateix, s’aprovarà de forma anual, l’import dels ajuts que corresponen a cada grup, d’acord amb criteris tècnics, un cop revisades les propostes presentades.

3. OBLIGACIONS DELS PARTICIPANTS

1. Els grups acollits al programa estan obligats a complir les actuacions confirmades pel Departament competent en matèria de Cultura, d’acord amb les condicions que s’estableixin en la convocatòria d’ajudes amb càrrec al programa Menorca, Música i Teatre.

2. El límit màxim d’actuacions anuals dins l’esmentada convocatòria és de sis.

3. Si, per causa justificada, no poguessin actuar en la data prevista, han de comunicar-ho al Departament competent en matèria de Cultura i a l'entitat amb la qual s'hagi pactat l'actuació.

4. El Departament competent en matèria de Cultura pot excloure del programa els participants que no compleixin les seves obligacions i els seus compromisos.

5. Un cop finalitzada l'actuació, els grups estan obligats a col·laborar amb l’ajuntament o l'entitat que hagi organitzat l’actuació en la justificació de la realització de l’actuació que hagi estat objecte de subvenció.

4. RESPONSABILITATS DEL DEPARTAMENT COMPETENT EN MATÈRIA DE CULTURA

1. El Departament competent en matèria de Cultura del CIM no es fa responsable de les actuacions que no s’hagin confirmat prèviament.

2. El Departament competent en matèria de Cultura del CIM no es fa responsable de cap dany a instruments, equipaments, locals o persones derivat de les actuacions o dels desplaçaments que es realitzin.

3. La liquidació de càrregues per les actuacions és responsabilitat de l’entitat organitzadora de l’actuació.

 

ANNEX B: BASES QUE REGEIXEN LA CONCESSIÓ D’AJUTS DEL PROGRAMA MENORCA, MÚSICA I TEATRE 2018

1. OBJECTE I FINALITAT DELS AJUTS

L'objectiu del programa Menorca, Música i Teatre és la promoció de l'activitat musical i teatral que desenvolupen els grups menorquins a fi d’oferir-los un marc per donar a conèixer la seva activitat i creativitat, tot col·laborant a mantenir unes manifestacions culturals arrelades a l'illa.

La finalitat del programa és oferir als ajuntaments, a les associacions culturals, a les de veïns i als clubs de jubilats un ampli ventall d'actuacions de grups de teatre, corals, bandes de música, orquestres, grups folklòrics, de música popular, solistes o grups de rock als diferents municipis de l’illa.

2. FINANÇAMENT I IMPORT MÀXIM

Les ajudes que s’atorguin en el marc d’aquestes bases es faran efectives amb càrrec a les partides i per l'import màxim que s’estableixin en la convocatòria.

Quan l’import de les sol·licituds d’ajuts sigui superior a la quantitat màxima fixada en la convocatòria, es prorratejarà entre totes les sol·licituds rebudes dins el termini establert i que compleixin els requisits de les bases.

3. ACTIVITATS SUBVENCIONADES. REQUISITS I CONDICIONS

1. Poden ser objecte de subvenció d’aquest programa les activitats musicals i arts escèniques que promoguin els ajuntaments de Menorca, les entitats culturals, les associacions de veïns i els clubs de jubilats que tenguin lloc entre l'1 de gener de i el 15 de desembre de l'any 2018, que presentin un interès cultural i artístic, que siguin viables tècnicament i econòmicament i que vagin adreçades a un públic eminentment local.

2. Les activitats subvencionades han de complir els requisits següents:

a) Les entitats i els ajuntaments només poden sol·licitar una actuació anual d’un grup del mateix municipi.

b) Cada beneficiari només pot sol·licitar dues actuacions per grup i any dels inclosos en el catàleg.

c) El límit d’actuacions anuals per grup dins aquesta convocatòria és de sis.

d) El límit d’actuacions per grup a un mateix municipi serà de tres.

e) En tots aquests requisits s’ha de preveure l’excepció dels nuclis tradicionals de població de Sant Climent, Llucmaçanes i Fornells, que poden gaudir de la meitat de les actuacions previstes en els apartats anteriors.

3. El nombre màxim de sol·licituds s'estableix en:

a) Per als ajuntaments: sis

b) Per a les entitats culturals: tres

c) Per a les associacions de veïns: dues

d) Per als clubs de jubilats: dues

4. Les sol·licituds s'han de presentar en l'imprès proporcionat pel Departament competent en matèria de Cultura del Consell Insular de Menorca i s’han d'entregar amb un mínim de 7 dies d'antelació a la data de l'actuació.

5. El termini per presentar sol·licituds es fixarà en cada convocatòria. Si en finalitzar el termini, hi resta partida pressupostària sense executar, el Departament competent en matèria de Cultura podrà obrir una segona convocatòria per al mateix exercici.

4. RÈGIM DE COMPATIBILITAT AMB ALTRES AJUTS

a) Els ajuts que s’atorguin de conformitat amb aquestes bases són compatibles amb la concessió d’altres ajuts, sens perjudici de l’obligació de les entitats beneficiàries de comunicar-ho al Consell Insular de Menorca.

b) L’import de les subvencions que es concedeixin no pot superar, en cap cas, de manera aïllada o amb concurrència amb altres ajuts, el cost de l’activitat subvencionada.

5. REQUISITS DELS SOL·LICITANTS

1. Poden beneficiar-se d’aquest programa únicament els ajuntaments de Menorca, les entitats culturals, les associacions de veïns i els clubs de jubilats.

2. En qualsevol cas, no en poden ser beneficiàries les persones o entitats en les quals concorri alguna de les prohibicions establertes en l’art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

6. OBLIGACIONS DELS SOL·LICITANTS

El sol·licitant ha de facilitar l'escenari i la infraestructura prèviament pactada per a l'actuació.

7. ANUL·LACIONS D'ACTUACIONS

1. Si, per causa justificada, el sol·licitant hagués d’anul·lar l'actuació, ho ha de comunicar, per escrit, al Departament competent en matèria de Cultura i al grup contractat amb l’antelació d’una setmana.

2. Si no l'avisa i el grup es presenta per fer l'actuació, el sol·licitant es responsabilitzarà de les despeses del desplaçament i dels honoraris del grup.

3. Si, per causa justificada, el grup no pogués actuar en la data prevista, ha d'avisar amb set dies d’antelació al Departament competent en matèria de Cultura i al contractant per tal de concretar una altra data per a l'actuació o per anul·lar-la.

4. Si una actuació concedida no es pot realitzar, es podrà sol·licitar per escrit la substitució per una altra actuació, sempre que l'import de la nova sol·licitud no superi l'import de la sol·licitud inicial, en el cas que el superi, no se li abonara més que l'import concedit inicialment

8. PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS

1. Les sol·licituds s’han de formalitzar mitjançant el model normalitzat que s’adjunta com a annex 1 d’aquestes bases, que es facilitarà a la seu del Consell Insular de Menorca a Maó, a les oficines administratives de Ciutadella i a la pàgina web del CIM (www.cime.es).

2. A aquesta sol·licitud s'ha d'adjuntar la documentació següent:

Documentació administrativa general

a) Original o còpia acarada dels estatuts i del reglament intern de funcionament inscrits en el registre d’associacions corresponent. Si és necessari de conformitat amb els seus estatuts, han d’aportar el certificat de l’acord adoptat per l’òrgan de govern de l’entitat per sol·licitar l’ajuda i designar representant.

b) Si és una agrupació d’associacions sense personalitat jurídica, han de signar la sol·licitud els representants de les entitats que la integrin i adjuntar-hi la documentació acreditativa de la personalitat jurídica de cada un dels integrants. Així mateix, han de designar un únic representant i un únic domicili a l’efecte de notificacions.

c) Acreditació de la representació si la sol·licitud es presenta en nom d’una altra persona.

d) Còpia acarada del document d’identificació fiscal del sol·licitant (NIF o CIF).

e) Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d’obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora de les subvencions públiques recollides en l’art. 13.2 de la Llei 28/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18 de novembre de 2003), el model de la qual s’adjunta com a annex 2 d’aquestes bases.

f) Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal relativa a les subvencions o ajudes obtingudes o sol·licitades d’altres institucions públiques o privades, per realitzar la mateixa activitat.

g) Certificat en què consti que està al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat. Els sol·licitants poden autoritzar el Consell Insular de Menorca a comprovar el compliment d’aquestes obligacions (annex 1). Únicament estan obligats a presentar la documentació a què fa referència a aquest apartat els sol·licitants d’actuacions de grups d’arts escèniques.

h) Document de designació de compte bancari de l’empresa o del seu representant segons el model facilitat pel Consell Insular de Menorca, llevat que ja constin a la Tresoreria General del CIM, la qual cosa s’ha de fer constar expressament.

S'eximeix de presentar la documentació a què fan referència les lletres a), c), d) i h) en el cas que aquesta ja consti en els arxius del Consell Insular; en aquest cas s’ha de fer constar expressament en la sol·licitud.

En el cas que les sol·licituds les presentin els ajuntaments, la documentació a què fan referència els apartats a), b) i c) se substituirà per la sol·licitud de l’ajut signada pel batle o pel regidor competent en la matèria, sempre que estigui degudament facultat per fer-ho.

3. Les sol·licituds i tota la documentació descrita en l’apartat anterior s’han de presentar, dins el termini establert en la convocatòria de forma electrònica en el registre electrònic del Consell Insular de Menorca (www.cime.es) o en qualsevol altre registre electrònic de conformitat amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú, atès que tots els possibles beneficiaris dels ajuts estan obligats a relacionar-se electrònicament amb l'Administració d'acord amb l'article 14.2 de l'esmentada Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

4. Si algun dels sol·licitants presenta la sol·licitud presencialment, se'l requerirà per tal que l’esmeni mitjançant la seva presentació electrònica. A aquests efectes, i d’acord amb el que estableix l’article 68.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en què hagi tingut lloc l’esmena.

5. Si la sol·licitud o la documentació fossin incorrectes o incompletes, el Consell Insular de Menorca en requerirà la rectificació o el complement necessaris. Si en el termini de deu dies hàbils, comptats des de l’endemà d'haver rebut el requeriment d’esmena de la sol·licitud, la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, s’entendrà que ha desistit de la seva petició, de conformitat amb l’article 68 de la Llei  39/2015 d'1 d'octubre.

 

9. DETERMINACIÓ DE L’IMPORT DE LA SUBVENCIÓ

1. El Departament competent en matèria de Cultura del CIM abonarà a les entitats beneficiàries de la subvenció l'import dels ajuts de les actuacions o els percentatges que corresponguin d'acord amb aquestes bases, amb el següent barem per actuació:

Corals.............................................................. des de 335 € fins a 530 € per actuació

Bandes de música........................................... fins a 530 € per actuació

Música clàssica................................................ des de 270 € fins a 530 € per actuació

Grups folklòrics...................................... …….fins a 400 € per actuació

Grups de música popular i cantautors............. des de 270 € fins a 470 € per actuació

Grups pop, rock................................................ fins a 470 €

Poetes...............................................................160 €

Grups varis........................................................des de 200 € fins a 400 € per actuació

Grups d’arts escèniques....................................des de 400 € fins a 700 € per actuació

2. La determinació de l’import dels ajuts, dins els límits establerts en els paràgrafs precedents, es fixa per al 2018 en l'annex B.1 a la vista de l’informe tècnic corresponent, en què es detalla l’import dels ajuts que corresponen a cada solista o grup, d’acord amb criteris tècnics i dels quals es farà difusió mitjançant la web del Consell Insular de Menorca www.cime.es.

3. Quan l’import de les sol·licituds d’ajuts sigui superior a la quantitat màxima fixada en la convocatòria, aquest import global màxim previst en la convocatòria es prorratejarà entre els sol·licitants que compleixin els requisits per ser-ne beneficiaris.

10. PROCEDIMENT I ÒRGANS COMPETENTS PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS

1. Els ajuts es concediran d’acord amb els principis d’objectivitat, transparència, igualtat, no discriminació i publicitat.

2. L’inici de l’expedient s’efectuarà per mitjà de l’aprovació de la convocatòria corresponent. El text de la convocatòria i la resta de documentació que es requereixi es comunicarà a la Base de Dades Nacional de Subvencions (d'ara en endavant BDNS) i es publicarà l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en compliment de l'art. 20.8 de la Llei General de Subvencions.

3. La instrucció correspondrà al tècnic de Cultura designat, que ha de realitzar d’ofici totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s’ha de dictar resolució sobre la concessió dels ajuts.

4. Quan l'instructor hagi examinat les sol·licituds, efectuarà la corresponent proposta de concessió d'ajudes d'acord amb l'import determinat en l'annex B1.

En el cas que el total dels ajuts sol·licitats superi l'import màxim previst en la convocatòria, es prorratejaran d'acord amb el que s'ha assenyalat a la base precedent.

5. Quan l'instructor hagi emès el seu informe, el conseller executiu cap del Departament n'elevarà la corresponent proposta de resolució a l’òrgan competent, que en aquest cas és el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, que dictarà resolució sobre la concessió dels ajuts.

6. La resolució de l’expedient d’atorgament de les subvencions ha de ser expressa i motivada, i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cada una de les subvencions concedides.

7. El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa de concessió de subvenció és de tres mesos comptats des del dia que acabi el termini de presentació de sol·licituds. Això no obstant, aquest termini es podrà reduir si s’estableix expressament en la convocatòria dels ajuts.

El silenci administratiu tindrà caràcter desestimatori.

8. La resolució de l’expedient de concessió o denegació dels ajuts s'ha de remetre a la BDNS en compliment de l’art. 20.8 de l'LGS, i s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, publicació que servirà al mateix temps de notificació pels sol·licitants.

11. JUSTIFICACIÓ DE LES ACTUACIONS

1. Un cop finalitzada l'actuació, en el termini màxim d’un mes els beneficiaris dels ajuts han de trametre al Departament competent en matèria de Cultura el justificant d'actuació signat pel responsable municipal o de l'associació que hagi organitzat l’activitat i pel representant del grup, i un exemplar del cartell anunciador en què figuri el logo del Departament de Cultura del CIM. La no presentació de la justificació serà causa de revocació de l’ajut.

2. No es pot presentar com a justificació de la realització de l’activitat subvencionada cap actuació que no sigui aprovada prèviament.

3. Si la documentació presentada fos incorrecta o incompleta, el servei responsable demanarà al beneficiari que en faci la rectificació oportuna en el termini improrrogable de deu dies hàbils.

4. El Consell Insular de Menorca podrà inspeccionar les actuacions subvencionades, sens perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària, a altres organismes o institucions.

12. ABONAMENT DELS AJUTS

1. El beneficiari podrà sol·licitar rebre l'ajut directament o endossar-lo al grup o al solista, la qual cosa sempre s'ha de sol·licitar mitjançant un escrit en què es faci constar expressament que cedeix els drets de cobrament de l'ajut al grup o al solista que hagi fet l'actuació.

L’ajuda es farà efectiva amb la justificació prèvia de la realització de l’activitat o el programa per al qual s’ha concedit L'abonament dels ajuts per part del Consell Insular s'efectuarà en un termini de 60 dies, sempre que la disponibilitat de tresoreria ho permeti. No obstant això, es podrà disposar que se’n bestregui una part o la totalitat, la qual cosa s'haurà de justificar posteriorment davant el Consell Insular de Menorca.

2. La liquidació de càrregues per les actuacions és responsabilitat de l’entitat organitzadora de l’actuació.

13. OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS

Són obligacions dels beneficiaris:

a) Comunicar al CIM l’acceptació de la subvenció en els termes en què aquesta es concedeixi. En qualsevol cas, la subvenció s’entendrà acceptada tàcitament un cop hagin transcorregut quinze dies hàbils d’ençà que s'hagi publicat l’anunci de concessió en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

b) Dur a terme l’activitat que ha estat objecte de subvenció en el termini màxim que s’estableixi.

c) Dur a terme les activitats que fonamenten la concessió dels ajuts, i justificar-ne la realització en els terminis i en les condicions establerts en aquestes bases i en la resolució de concessió dels ajuts.

d) Acreditar, quan el Consell Insular ho sol·liciti, que es troba al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. L’acreditació d’estar al corrent de les obligacions tributàries no serà necessària en el cas que s’hagi autoritzat expressament el Consell Insular a consultar aquestes dades a través de l’Agència Tributària.

e) Proporcionar la informació sobre l’activitat subvencionada que li demani el Consell Insular de Menorca.

f) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació que efectuïn el Consell Insular de Menorca i la resta d’organismes competents per a la fiscalització dels comptes públics.

g) Comunicar al Consell Insular de Menorca la sol·licitud i l’obtenció de subvencions i ajudes per a la mateixa finalitat.

h) Fer constar, de manera expressa, el suport del Consell Insular de Menorca en la realització de les activitats subvencionades.

i) Comunicar immediatament al Consell Insular de Menorca qualsevol eventualitat que alteri o que dificulti greument el desenvolupament del projecte subvencionat, en particular si se’n poden derivar retards en l’execució o si poden afectar-ne el cost total, i sol·licitar l’autorització prèvia i expressa del Consell Insular per fer qualsevol modificació substancial del projecte objecte d’ajuda. Les sol·licituds de modificació han de ser motivades, s’han de formular immediatament a l’aparició de les circumstàncies que la justifiquin i s’hi han d’especificar les repercussions pressupostàries que impliquin.

j) Els ajuntaments, les associacions i les entitats es comprometen a incloure elles mateixes les activitats que realitzin amb una antelació de quinze dies a la web http://www.agendamenorca.org/.

14. REVOCACIÓ I REINTEGRAMENT DELS AJUTS. CRITERIS DE GRADUACIÓ DE POSSIBLES INCOMPLIMENT

1. Pel que fa a la revocació i el reintegrament de les subvencions, s’ha d’aplicar el que disposa la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i la resta de normativa que hi sigui aplicable. En cas d’incompliment s’ha de reintegrar la quantia rebuda mitjançant l’aplicació d’un percentatge de minoració en funció de la naturalesa de l’incompliment. Aquest percentatge s’ha de fixar amb l'informe previ de l’instructor i s’ha de notificar al beneficiari. Les causes de reintegrament i el procediment per a la seva exigència es regeixen pel que estableix l’article 44 del DLEG 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.

2. En el cas que la causa del reintegrament determini la invalidesa de la resolució de concessió, s’ha de revisar prèviament aquesta resolució en els termes establerts en l’article 25 del DLEG 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, i en la resta de disposicions aplicables.

3. En el cas que s’hagin fet uns pagaments anticipats, la persona beneficiària ha de reintegrar les quantitats rebudes més l’interès de demora comptador des que el pagament es va fer efectiu.

4. Les quantitats que s’hagin de reintegrar tenen la consideració d’ingressos de dret públic i els és d’aplicació la via de constrenyiment.

5. L’obligació de reintegrament establerta en aquest article és independent de les sancions que en el seu cas siguin exigibles.

15. INFRACCIONS I SANCIONS

1. El règim d’infraccions i sancions administratives aplicables és el que estableix el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2. L’òrgan competent per imposar les sancions que es derivin d’infraccions del que estableixen aquestes bases i de la normativa aplicable en matèria de subvencions és la Presidència del Consell Insular de Menorca, d'acord amb l’establert en l’art. 9 de la Llei 8/2000, de 28 d’octubre, de consells insulars.

16. ALTRES DISPOSICIONS

Recursos administratius

Els acords del Consell Executiu pels quals s’aproven les bases i les convocatòries i es concedeixen o deneguen els ajuts no exhaureixen la via administrativa i són susceptibles de rebre recurs d’alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Menorca.

Normativa general aplicable

En tot allò no previst expressament en aquestes bases regeixen les disposicions que siguin aplicables al Consell Insular de Menorca en matèria de subvencions, especialment les contingudes en les normes següents:

- Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions

- Reial decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la comunitat autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 196, de 31 de desembre de 2005)

ANNEX 1: Model normalitzat de sol·licitud (consta en l’expedient)

ANNEX 2: Model declaració responsable (consta en l’expedient)

ANNEX 3: Model de justificant d'actuació (consta en l’expedient)

ANNEX B1: Relació de grups i imports del ajuts (consta en l’expedient)

Interposició de recursos

Contra aquest acord –que no exhaureix la via administrativa– es pot interposar un recurs d'alçada davant la Comissió de Govern en el termini d'un mes comptador des de l'endemà que s'hagi publicat, d'acord amb l'article 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i l'article 22 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars.

L'esmentat recurs s'entendrà desestimat, si no es notifica la resolució corresponent, quan hagin transcorregut tres mesos des de la seva interposició. Contra la desestimació del recurs d'alçada per silenci administratiu podreu interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma

 

El secretari del Consell Executiu

Octavi Pons Castejón