Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE SANTA MARGALIDA
Núm. 4542
Bases específiques que regiran la convocatòria per la creació d’una borsa de personal Ajudant de cuina amb caràcter laboral temporal per cobrir necessitats o substitucions a la plantilla de personal del servei de cuina del departament de serveis socials de l’Ajuntament de Santa Margalida
Aprovades per decret de Batlia núm. 373 de 24 d’abril de 2018, es publiquen íntegrament les bases específiques per la convocatòria per la creació d’una borsa d’ajudant de cuina amb caràcter laboral temporal per cobrir necessitats o substitucions a la plantilla de personal, segons el disposat a l’art. 49.2 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
BASES ESPECÍFIQUES QUE REGIRAN LA CONVOCATÒRIA PER LA CREACIÓ D’UNA BORSA DE PERSONAL AJUDANT DE CUINA AMB CARÀCTER LABORAL TEMPORAL PER COBRIR NECESSITATS O SUBSTITUCIONS A LA PLANTILLA DE PERSONAL DEL SERVEI DE CUINA DEL DEPARTAMENT DE SERVEIS SOCIALS DE L’AJUNTAMENT DE SANTA MARGALIDA
PRIMERA.- OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA
És objecte de la present convocatòria la creació d’una borsa de treball d’ajudant de cuina amb caràcter laboral temporal, per realitzar substitucions, cobrir temporalment les vacants que es puguin produir o subvenir necessitats urgents, extraordinàries i circumstàncies d’increment de l’activitat, a l’Ajuntament de Santa Margalida.
El procediment de selecció de les persones aspirants s'efectuarà mitjançant convocatòria pública, que consistirà en concurs de mèrits que es detallen a la base vuitena d'aquesta convocatòria, així com en la realització d’una entrevista personal.
Aquestes bases i el procediment de selecció es regiran de conformitat amb els termes establerts a l’Estatut dels Treballadors, la llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic, la llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la CAIB, i resta de legislació aplicable.
SEGONA.- FUNCIONS
Les pròpies del lloc de feina objecte de provisió, en les condicions que figurin en la plantilla, relació de llocs de treball i el contracte.
TERCERA .- CONDICIONS DE LES PERSONES ASPIRANTS
Per prendre part en les proves selectives serà necessari reunir les condicions següents:
a) Tenir la nacionalitat espanyola o la dels altres membres de la Unió Europea o la dels estats als quals, en virtut dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, els sigui aplicable la lliure circulació dels treballadors.
També podran ésser admesos el cònjuge, els descendents i els descendents del cònjuge, tant dels ciutadans espanyols com dels nacionals dels estats membres de la Unió Europea, qualsevol sigui la seva nacionalitat, sempre i quan els cònjuges no estiguin separats de dret i els descendents siguin menors de 21 anys o majors d’aquesta però visquin a càrrec dels seus progenitors i al cònjuge sempre que no estiguin separats de dret.
L’aspirant que no tingui la nacionalitat espanyola ha d’acreditar la seva nacionalitat amb un document vigent i el seu permís de residència i de treball, si és el cas.
b) Tenir 16 complits i no haver arribat a l’edat de jubilació forçosa.
c) Estar en possessió de la titulació de Graduat escolar o equivalent, o estar en condicions d’obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds juntament amb la formació sobre manipulació d’aliments.
d) No patir cap malaltia ni estar afectat per limitació física o psíquica que sigui incompatible amb l’exercici de les funcions, mitjançant certificat mèdic.
e) No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de cap Administració Pública, ni trobar-se inhabilitat per a l’exercici de la funció pública.
f) Abans de ser contractada, la persona interessada haurà de fer constar que no està sotmès a cap dels motius d’incompatibilitat establerts a la llei 53/1984 de 26 de desembre, que regula el personal al servei de les administracions públiques o comprometre’s en el seu cas, a exercir l’oportuna opció en el període de temps que preveu l’article 10 de la disposició legal anterior, i no percebre pensió de jubilació de retir o d’orfenesa.
g) Acreditar el requisit de coneixements de la llengua catalana corresponents al Nivell A2 o en condicions d’obtenir-lo en la data de finalització del termini d’admissió de sol·licituds. Aquests coneixements s’han d’acreditar mitjançant l’aportació d’un certificat oficial expedit per l’Escola Balear d’Administració Pública o expedit o homologat per l’òrgan competent en matèria de política lingüística.
h) Permís de conduir classe B.
Els requisits establerts en els apartats anteriors hauran de complir-se el darrer dia de termini de presentació d’instàncies i mantenir-se durant el període selectiu.
QUARTA.- SOL·LICITUDS I DRETS D’EXAMEN
Les instàncies per participar al procés selectiu s’hauran de fer segons el model que figura a l’Annex I de les presents bases, adreçada al Batle President de l´Ajuntament, i es presentaran en el registre general d’aquest Ajuntament o en qualsevol de les formes previstes a la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.
Per ésser admesa, i, en el seu cas, prendre part en el procediment selectiu, les persones aspirants hauran de manifestar a les seves instàncies que reuneixen totes i cada una de les condicions exigides a la base tercera d’aquesta convocatòria, adjuntant a la mateixa instància còpia del DNI, juntament amb la titulació exigida i document acreditatiu del nivell de coneixement de llengua catalana. Tots els documents aniran degudament acarats.
Les persones aspirants hauran d’adjuntar amb la instància aquells documents que acreditin els mèrits al·legats. Els mèrits al·legats i no justificats degudament abans de la finalització del termini de presentació d’instàncies no seran valorats.
Resguard acreditatiu del pagament de la taxa (10 euros), segons estableix l’ordenança fiscal reguladora de la taxa per optar a proves de selecció de personal (BOIB nº 129, de 25 de setembre de 2014). En aquest resguard hi ha de constar el nom de la persona aspirant i el concepte ha de ser “Drets d’examen borsa Aj. cuina”. Les persones aspirants hauran d’autoliquidar la taxa en el moment de presentar-se la sol·licitud per prendre part a les proves selectives convocades, realitzant el pagament a qualsevol dels comptes següents:
ES35 0061 0026 6200 2286 0185 BANCA MARCH (BIC BMARES2M)
ES38 2100 0107 1402 0000 1164 LA CAIXA (BIC CAIXESBBXXX)
ES80 0487 2103 2520 0000 1624 BMN (GBMNESMMXXX)
ES91 0049 3186 5819 1000 2890 BANC SANTANDER (BIC BSCHESMM)
ES31 0075 6819 1606 6000 0173 BANCO POPULAR (POPUESMM)
El termini per la presentació d’instàncies serà de quinze (15) dies hàbils comptats a partir del següent al de la publicació d’aquestes bases en el BOIB.
CINQUENA – ADMISSIÓ DE PERSONES ASPIRANTS
Finalitzat el termini de presentació d’instàncies, el Sr. Batle, en el termini màxim de 15 dies hàbils, aprovarà per Resolució la relació provisional de persones admeses i excloses, que serà publicada al tauler d’anuncis de l’Ajuntament de Santa Margalida, i en la seva pàgina web (www.ajsantamargalida.net), i es concedirà un termini de deu (10) dies hàbils per a la presentació d’esmenes o reclamacions. Una vegada examinades les que s’haguessin presentat, es publicarà la relació definitiva de persones admeses. De no presentar-se cap reclamació es considerarà definitiva la inicialment publicada.
Aquesta resolució determinarà el començament dels terminis i efectes de possibles impugnacions i recursos, i contindrà, a més de les dades abans indicades, la designació nominativa dels membres del Tribunal qualificador, la data de realització de la prova de coneixements de llengua catalana, el lloc, la data i hora de la constitució d’aquest tribunal per valoració de mèrits i entrevista personal.
SISENA.-TRIBUNAL QUALIFICADOR
La composició del tribunal s'ajustarà al que estableixen l’article 60 del TREBEP. Es constituirà atenent els principis d'imparcialitat, professionalitat i especialitat, en funció de la disponibilitat de recursos. Tindrà la consideració d'òrgan col·legiat i, com a tal, estarà subjecte a les normes contingudes a la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i Procediment Administratiu Comú.
En la mateixa resolució en la qual s'aprovi definitivament la llista de persones aspirants admeses i excloses, es fixarà la composició del tribunal qualificador a l'efecte de poder promoure la recusació dels seus membres. La resolució s'anunciarà als taulers d'anuncis d'aquest Ajuntament i a la seva pàgina web.
El tribunal podrà nomenar col·laboradors, especialistes i ajudants, que estaran sempre sota la seva direcció i control directes, per a aquelles proves que ho requereixen, limitant-se a l'exercici de les seves especialitats tècniques en base a les quals col·laboraran amb el tribunal amb veu, però sense vot. Els assessors i especialistes estaran sotmesos a les mateixes causes d'abstenció i recusació que els membres del tribunal.
El tribunal estarà compost per la Presidència, la Secretaria i tres Vocals, actuant totes ells amb veu i vot.
El tribunal no podrà constituir-se sense l'assistència, com a mínim de la meitat dels seus membres titulars o suplents indistintament.
SETENA.- INICI I DESENVOLUPAMENT DEL PROCEDIMENT DE SELECCIÓ
El procediment de selecció s'iniciarà amb la convocatòria, que correspon al president de la corporació o regidor delegat. Les bases es publicaran íntegrament al BOIB i a la pàgina web municipal (www.ajsantamargalida.net) i al tauler d’edictes de l’Ajuntament.
La fixació de les data de la prova de català (nivell A2) es publicarà al tauler d'edictes de l'Ajuntament i a la pàgina web.
Les persones aspirants seran convocades per l’exercici de català en crida única, llevat de casos de força major, degudament justificats i valorats lliurement pel tribunal. Les persones aspirants que no hi compareguin seran excloses de la prova i, conseqüentment, del concurs.
A efectes d'identificació les persones aspirants hauran de concórrer a l’exercici amb el DNI o similar.
VUITENA.- PROCEDIMENT DE SELECCIÓ
FASE PRIMERA.- PROVA CATALÀ
En primer lloc, es realitzarà una prova específica de llengua catalana del nivell A2, quedant exemptes de la mateixa les persones aspirants que hagin acreditat juntament amb la sol·licitud o abans del començament de la prova, els coneixements mitjançant l’aportació del corresponent certificat. La prova es qualificarà com a APTE o NO APTE. La qualificació de NO APTE o la no compareixença a la mateixa en els casos que no s’hagi aportat la certificació de nivell, donarà lloc a l’exclusió del procés selectiu.
Només hi haurà una convocatòria per la prova de català, i s’exclourà del procés selectiu a la persona aspirant que no hi comparegui.
Una vegada iniciat el procés selectiu, l’apte o no apte obtinguts per les persones aspirants de prova de català, s’exposarà al tauler d’edictes de la Corporació i a la web municipal.
Les persones interessades podran efectuar les reclamacions que estimin oportunes o sol·licitar la revisió del seu examen davant el Tribunal en un termini de 3 dies hàbils, des de la publicació del resultat obtingut al tauler d’anuncis i a la pàgina web d’aquest Ajuntament. El lloc, data i hora de revisió i vista en cas de ser sol·licitada serà fixada pel Tribunal. Una vegada resoltes es publicaran els resultats i la relació definitiva de persones aspirants aptes i no aptes.
Cas de que no es formulin reclamacions els resultats i la relació d’aspirants aptes serà automàticament definitiva.
FASE SEGONA.- CONCURS (FINS A 15 PUNTS)
La puntuació màxima d’aquesta fase serà de 15 punts.
Els mèrits de les persones aspirants seran valorats conforme al següent barem:
1.- Mèrits professionals. (màxim de 10 punts)
a) Per serveis prestats, ja sigui en propietat, interinament o en règim de contracte temporal en una administració pública, en treballs relacionats amb la plaça que es convoca, la puntuació serà la següent: per mes complert treballat 0.20 punts, fins a un màxim de 10 punts.
b) Per l’exercici professional de tasques relacionades amb la plaça que es convoca en una empresa privada o similar o com autònom, la puntuació serà la següent: per mes complert 0.10 punts fins a un màxim de 10 punts.
Les fraccions inferiors a un mes no es valoraran.
Per acreditar l’experiència professional s’haurà d’adjuntar la vida laboral i els contractes de feina on hi figuri la categoria professional. En cas de no comptar amb els contractes, s'aportaran els documents acreditatius que es considerin adients on hi figuri la categoria professional i la tipologia de contracte expressada en anys, mesos i dies.
2.- Formació. (màxim de 5 punts)
Coneixements acreditats, mèrits acadèmics o cursos de formació que tinguin relació directa amb les funcions assignades al lloc de feina objecte de la convocatòria i sempre que se presenti el corresponent diploma o certificat d’aprofitament o assistència. Els cursos, seminaris o jornades es valoraran conforme a la seva duració fins a un màxim de 3 punts i segons l’escala següent:
De 4 a 10 hores lectives |
0,20 |
De 11 a 20 hores lectives |
0,30 |
De 21 a 30 hores lectives |
0,40 |
De 31 a 60 hores lectives |
0´50 |
De 61 a 100 hores lectives |
0,60 |
Més de 100 hores lectives |
1 |
La puntuació màxima per aquest apartat serà de 5 punts. No podran ser valorats en aquest apartat cursos, jornades o seminaris que ja hagin estat valorats com a requisits de titulació de las persones aspirants o en altres apartats.
La formació s’acreditarà mitjançant aportació de certificació expedida pel centre impartidor, en la qual consti la durada en hores i les matèries objecte del curs.
En cas de cursos en la mateixa matèria, el tribunal n'avaluarà la identitat i podrà valorar-ne únicament el de major durada.
En cas que no es puguin acreditar les matèries objecte del curs o la seva durada, no es valoraran.
FASE TERCERA.- ENTREVISTA PERSONAL (FINS A 2 PUNTS)
Es puntuarà fins a un màxim de 2 punts i consistirà en una entrevista personal de la persona aspirant amb els membres del Tribunal en la que es valorarà la seva capacitat pel desenvolupament de les funcions pròpies del lloc de feina.
La qualificació final s’obtindrà mitjançant la suma de les puntuacions obtingudes a la fases segona i tercera.
NOVENA.- PROPOSTA DEL TRIBUNAL, CONSTITUCIÓ I GESTIÓ DE LA BORSA DE TREBALL
El Tribunal classificarà les persones aspirants en funció dels mèrits al·legats i justificats per aquests i formarà la relació en funció de les puntuacions totals obtingudes per cada persona aspirant a la fase de Concurs (15 punts) i Entrevista (2 punts). Seran preferents, en cas d’empat, els mèrits per experiència professional en el lloc corresponent, i, de persistir l’empat, l’ordre es determinarà per sorteig.
Les persones aspirants disposaran d’un termini de tres (3) dies hàbils, des de la publicació de la puntuació per a efectuar les reclamacions oportunes o sol·licitar la revisió de la seva puntuació davant el Tribunal. A la revisió podran assistir acompanyats d’un assessor.
El Tribunal tindrà un termini de set (7) dies per resoldre les reclamacions que es presentin i , tot seguit, haurà de fer pública la llista definitiva de persones aspirants per formar part de la borsa de feina.
Un cop finalitzada la selecció, el tribunal elevarà la seva proposta al Sr. Batle per resoldre la constitució de la borsa de treball. Aquesta resolució serà publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la pàgina web. Les persones aspirants que conformin la borsa de treball es trobaran a l'espera de ser cridades per l'Ajuntament per ordre de puntuació quan es produeixi la necessitat de contractació, segons el supòsit que es produeixi.
L’oferta de feina es farà per via telefònica. La persona encarregada de cridar a la persona aspirant per ocupar una plaça ho farà sempre davant un testimoni. En primer lloc es cridarà al telèfon mòbil i, en cas de no trobar a la persona, es telefonarà a un altre número si figura indicat a la instància. Si no s’aconseguís localitzar-la per telèfon, s’enviarà un missatge al correu electrònic indicat al formulari.
Si no s’obtingués resposta el mateix dia, es tornarà intentar pel mateix procediment el dia següent i a una hora diferent de la anterior. En cas de no obtenir resposta durant aquest dos dies, s’entendrà que es renuncia a l’oferta de feina. A l’expedient administratiu es deixarà constància de les gestions efectuades.
Les persones aspirants que siguin cridades i donin la seva conformitat a incorporar-se en el termini d'un dia (1) hàbil o dos (2) dies hàbils si la crida es fa així un divendres, hauran de presentar en el Departament de Recursos Humans i/o Registre d’entrada, en el termini de tres dies hàbils comptats des del següent a l'acceptació els documents acreditatius de les condicions de capacitats i requisits exigits a la convocatòria. Si dins del termini indicat de tres dies hàbils i exceptuant els casos de força major, les persones interessades que hagin donat la seva conformitat al seu nomenament no presentessin la documentació, passaran a ocupar el darrer lloc de la borsa, sense perjudici de la responsabilitat en què hagin pogut incórrer per falsedat en la sol·licitud cas en que seran exclosos de la borsa. En aquest cas, l’autoritat competent podrà cridar el següent dels aspirants, per ordre de puntuació.
Si la persona interessada no manifestés la seva conformitat amb la seva contractació en el termini d’un dia (1) hàbil o en el segon dia (2) hàbil següent si la crida es fa en divendres, i la seva disposició a incorporar-se en el termini indicat pel Departament de Recursos Humans, s’entendrà que renuncia i passarà a ocupar el darrer lloc de la llista, llevat dels supòsits a que fa referència el Decret de la CAIB 30/2009, de 22 de maig, pel que fa a renúncies per causa justificada, si efectivament es justifiquen; en aquest últim cas, s'entendrà que es mantén la situació de suspensió en l'obligació d'incorporació fins que la persona aspirant no comuniqui a l'ajuntament el canvi en la seva situació, mentre duri la causa justificada de renúncia l'ajuntament no convidarà la persona aspirant a la incorporació. En aquest cas, l’autoritat podrà cridar el següent de les persones aspirants per ordre de puntuació.
Després que les persones aspirants hagin presentat la documentació preceptiva, es procedirà a la formalització de la contractació.
En la resta, el funcionament de la borsa creada es durà a terme de conformitat amb el que preveu l'article 5 del Decret 30/2009, de 22 de maig, pel qual s'aprova el procediment de selecció de personal funcionari interí al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma.
La vigència màxima d'aquesta borsa serà de tres anys a comptar des de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Un cop transcorregut aquest període es podrà prorrogar per Decret de Batlia fins que es substitueixi per la borsa sorgida de la propera convocatòria.
DÈCIMA .- INCIDÈNCIES, PUBLICITAT, RÈGIM NORMATIU I RECURSOS
El tribunal queda facultat per resoldre els dubtes que es presentin en la interpretació d’aquestes bases i prendre els acords necessaris pel bon ordre d’aquesta convocatòria.
Tots els actes d’aquesta convocatòria que estiguin sotmesos a informació pública seran inserits a la pàgina web de l’Ajuntament de Santa Margalida (www.ajsantamargalida.net) i en el tauler d’edictes municipal. Al marge de la seva publicació al BOIB quan sigui preceptiva.
En el no previst en aquestes bases serà de aplicació la normativa reguladora del personal al servei de les entitats locals definida en l’article 190 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.
La convocatòria de les proves selectives, l’aprovació d’aquestes bases i tots els actes administratius que se’n derivin podran ser impugnats pels interessats en els casos i forma establerts per la Llei 39/15, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.
El que es fa públic pel general coneixement. Contra la present resolució que posa fi a la via administrativa es pot interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos a comptar des del dia següent de la seva inserció en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Alternativament i de forma potestativa, es pot interposar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictat, en el termini d’un mes a comptar des del dia següent de la inserció d’aquest anunci en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Tot això sens perjudici de qualsevol altre recurs o reclamació que es consideri convenient d’interposar.
Santa Margalida, 24 d’abril de 2018
El Batle
(Delegació de signatura, Decret núm 1193 de data 02/12/2016, Primer Tinent de Batle, Martí A. Torres Valls)
Joan Monjo Estelrich
ANNEX I
MODEL D’INSTÀNCIA
_______________________________________,major d’edat, amb DNI núm.______________, i domicili a efectes de notificacions i comunicacions al _____________________________________________________________________ telèfons ______________________________________ correu electrònic: ________________________________________________________________________
EXPÒS:
1.- Que he tingut coneixement de la convocatòria del procediment selectiu per a la constitució d’una borsa de la categoria d’ ajudant cuina de l’Ajuntament de Santa Margalida.
DOCUMENTACIÓ QUE S’ADJUNTA:
( ) Fotocòpia autentificada del DNI o altre document legalment permès.
( ) Fotocòpia acreditativa del requisit c) Estar en possessió de la titulació de Graduat escolar o equivalent, o estar en condicions d’obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds juntament amb la formació sobre manipulació d’aliments.
( ) Fotocòpia autentificada del carnet de conduir classe B.
( ) Document acreditatiu del nivell de coneixements de la llengua catalana exigit. En el cas que no s’adjunti, s’entendrà que se sol·licita participar d’un examen específic previ a la fase de concurs.
( ) Vida laboral i contractes o altre documentació acreditativa de l´experiència professional.
( ) Certificats dels cursos de formació.
( ) Reguard de la transferència dels drets d’examen.
Altres (especificar)
-
Per tot l’exposat,
SOL·LICIT:
Ser admès/a i poder prendre part al procediment selectiu per a la constitució d’una borsa de feina de la categoria d’ajudant de cuina de l’Ajuntament de Santa Margalida.
Santa Margalida, ________ de _______________________ 2018.
(Signatura)
SR. BATLE DE L’AJUNTAMENT DE SANTA MARGALIDA