Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE MAÓ

Núm. 4527
Pla d’actuació en matèria de transport públic de viatgers en vehicle turisme per als anys 2018 a 2021

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

CONXA JUANOLA PONS, alcaldessa de l'Excm. Ajuntament de Maó-Maó, a la vista de l'informe jurídic i del Pla proposat per fer front a les puntes de demanda de serveis de transport de persones en vehicles de turisme i afavorir la transició a vehicles menys contaminants,

DECRET:

A l'empara del que preveu l'article 53.4 de la Llei 4/2014, de 20 de juny, de transports terrestres i mobilitat sostenible de les Illes Balears, aprovar el Pla regulador de llicències temporals de taxi per als anys 2018-2021 que es transcriu a continuació:

PLA D’ACTUACIÓ EN MATÈRIA DE TRANSPORT PÚBLIC DE VIATGERS EN VEHICLE TURISME PER ALS ANYS 2018 A 2021

El servei del taxi en l'àmbit del transport públic de viatgers té una presència molt destacada per a la mobilitat de les persones en general i, bàsicament, per als turistes que ens visiten durant la temporada estival. La contribució d'aquest sector a l'activitat turística i el component públic i de vegades assistèncial d'aquest servei fa convenient una proporcionada actuació que s'ajusti a les especials necessitats de la demanda d'aquest servei i que es produeixen majoritàriament durant l'època assenyalada.

En les temporades estivals dels últims anys, s'ha constatat que existeix una gran desproporció entre l'oferta d'aquests serveis i la demanda que es produeix, provocada en gran manera pel marcat component estacional de la temporada turística, que fa que la població augmenti notablement durant els mesos estivals i que, per tant, no es pugui prestar un òptim servei amb el nombre de vehicles autoritzats per prestar el servei de transport públic de viatgers durant tot l'any. Això ha provocat, sobretot en l'última temporada estival, un creixent augment de la queixes per serveis no prestats o pel temps excessiu de retard en l'arribada del vehicle sol·licitat, la qual cosa, a més de suposar un perjudici directe al sector del transport de viatgers en taxi, afecta seriosament la imatge turística pròpia de Maó.

De conformitat amb la competència exclusiva en matèria de transports atorgada a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, el Parlament de les Illes Balears, en virtut de l'article 48 de la Llei Orgànica 1/2007 de 28 de febrer, de reforma de l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears, va aprovar la Llei 4/2014, de 20 de juny, de transports terrestres i mobilitat sostenible de les Illes Balears, que en el seu article 48 atribueix als ajuntaments les competències administratives en relació al servei d'auto-taxi.

La llei estableix les condicions generals de prestació del servei d'auto-taxi i preveu la llicència municipal com a títol per prestar el servei, distingint entre llicències ordinàries i llicències de caràcter temporal, indicant que aquestes últimes s'atorgaran preferentment als titulars de llicències de caràcter ordinari, i estableix que, per atorgar les llicències temporals, els ajuntaments, mitjançant un acte administratiu, aprovaran un pla regulador que determini la seva adjudicació, les condicions de prestació del servei, el nombre mínim i màxim, les condicions a les quals hauran de subjectar-se, els drets i les obligacions, els supòsits de revocació, el termini de durada i altres condicions que es considerin adequades o necessàries.

Quant al nombre de llicències atorgables, l'estudi de necessitats de llicències municipals del servei de taxi aportat pel sector optava per duplicar el nombre de llicències existents, atorgant 42 llicències temporals durant els mesos estivals. No obstant això, sembla aconsellable plantejar-se una opció més prudent i començar per la convocatòria d'un nombre menor de llicències en el primer any, de manera que, després de valorar l'experiència de la temporada 2018, es pugui contemplar l'ampliació del nombre de llicències temporals en anys successius.

A fi d'afavorir una renovació de la flota de taxis de Maó per vehicles mes eficients i ecològics, es permet que el turisme que s'ofereixi per a la llicència temporal quedi vinculat, si escau, a la llicència ordinària.

En definitiva, el present Pla regulador persegueix un augment dels nivells de qualitat del servei de transport públic de viatgers en vehicle turisme, que s'aconseguirà amb la coordinació prevista entre els sistemes municipals de transport urbà de viatgers i la resta de mesures d'aplicació per a l'avaluació dels resultats obtinguts, juntament amb la persecució de l'incompliment de la normativa del sector.

I. Objecte del Pla d'actuació

El present Pla d'actuació és un acte que té l’objecte de concretar les condicions a les quals s'han de subjectar les llicències temporals d'àmbit municipal, sense perjudici de l'autorització per a la prestació insular recollida en els articles 53.4 i 69.4 de la Llei 4/2014, de 20 de juny, de transports terrestres i mobilitat sostenible de les Illes Balears, per als anys 2018 a 2021.

La persona titular d'una llicència temporal estarà habilitada per realitzar el servei de transport públic de viatgers en vehicles turisme, sempre que aquests serveis tenguin el seu origen en el municipi de Maó. Així, l'objectiu principal del Pla consisteix en l'ampliació, en temporada estival, de la capacitat que el sistema de transport públic de viatgers en vehicle turisme pot prestar a cada moment, a través de l'augment de llicències, en aquest cas temporals, com a títol habilitant previst legalment per a la prestació del servei. De forma paral·lela, s'incidirà en la millor ordenació del sector, bàsicament pel que fa al control de la competència deslleial i l'intrusisme.

II. Característiques de les llicències temporals

Les llicències temporals d'àmbit municipal de transport públic de viatgers en vehicle turisme reuniran les característiques següents:

Estacionals: Determinada per la temporalitat de la seva vigència, que es limitarà als quatre mesos estivals, de l’1 de juny al 30 de setembre. Mitjançant decret, cada any, s’establiran les limitacions en el nombre de dies de la setmana i es determinaran els horaris, en funció de la programació de creuers, les previsions de l'aeroport o la programació d'activitats durant la temporada.

Vigència: Quatre anys, comptats a partir de l'atorgament.

Personal: L'autorització tindrà caràcter personal i, per tant, anirà vinculada a l'atorgament a una persona que reuneixi els requisits i a un únic vehicle, que igualment reuneixi les característiques que es demanin. Només podrà obtenir-se una llicència temporal per persona.

Intransmissibles: Aquestes autoritzacions no es podran transmetre en cap cas.

Revocables: Independentment de l'extinció de l'autorització per caducitat, l'Ajuntament de Maó podrà revocar-la per incórrer en la pèrdua de qualsevol dels requisits exigits, així com pel reiterat incompliment de les condicions de prestació del servei.

Àmbit municipal: Aquestes autoritzacions només habilitaran la prestació del serveis amb origen en l'àmbit territorial del municipi de Maó, sense perjudici de la possible autorització del Consell Insular per prestar el servei fora d’aquest.

III. Determinació del nombre total d'autoritzacions

El present Pla regulador tindrà una vigència de quatre anys consecutius, 2018 a 2021.

Per al primer any, s'atorgaran un màxim de 27 autoritzacions.

Per al segon any i successius, després de valorar l'efectivitat de les autoritzacions concedides fins a l'any anterior, es podran atorgar les que resultin necessàries.

IV. Procediment d'autorització

1. Inici

Una vegada aprovat el present Pla regulador, s'haurà de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears; i l'endemà de la data de la publicació determinarà l'inici del termini de presentació de sol·licituds, durant un termini de deu dies naturals. Així mateix, es publicarà l'obertura d'aquest termini al tauler d'anuncis i a la pàgina web de l'Ajuntament de Maó, amb indicació dels requisits exigits per optar a la concessió de les autoritzacions.

Els requisits exigits per optar a la concessió de les autoritzacions, seran els que es detallen a continuació:

REQUISITS

1.1. Ser persona física o jurídica

1.2. Complir les obligacions fiscals, socials i laborals establertes en la legislació vigent.

1.3. Disposar del permís de conduir classe B o superior i del permís municipal de conductor de l'Ajuntament de Maó i complir la resta de requisits que assenyali l'Ordenança reguladora del servei d'auto-taxi de Maó.

1.4. Explotar personalment la llicència temporal, entenent-se com a explotació personal la conducció de vehicle per part del titular de la llicència o conductor contractat amb aquesta finalitat, i no la seva simple gestió.

1.5. Per a qui opti com a titular de llicència municipal, disposar com a màxim d'una llicència municipal de taxi, sense que, amb aquesta finalitat, computin els taxis adaptats.

1.6. A més, qui opti com a titular de llicència municipal haurà d'estar en actiu i presentar acreditació del compliment de la declaració censal d’estar donat d'alta davant l'Administració Tributària i en el règim especial de treballadors autònoms de la Seguretat Social, d'acord amb la documentació que es detalla a l'apartat següent.

1.7. Qui opti com a assalariat del sector del taxi (d'acord amb el previst en el procediment d'atorgament), a més dels requisits recollits als apartats 1.1 a 1.4, tots dos inclusivament, haurà d'acreditar el fet d'haver estat contractat pel titular d'una llicència municipal de taxi, almenys durant vint mesos durant els cinc anys anteriors a l'inici del termini de presentació d'instàncies, així com haver realitzat aquest treball durant almenys dos mesos al llarg de l'any 2017.

2. Sol·licituds i documentació a presentar

2.1. El termini de sol·licituds s'obrirà l'endemà de la publicació en el BOIB del present Pla regulador, en instància dirigida a l'Alcaldia d'aquesta corporació, utilitzant el model preparat amb aquesta finalitat, que es podrà obtenir al mateix Ajuntament o a la pàgina web municipal. Aquest termini finalitzarà deu dies naturals posteriors a la data d'inici (considerats tots dos dies inclosos).

En cas que l'últim dia del còmput del termini sigui dissabte o festiu, el termini es prorrogarà automàticament fins al següent dia hàbil. Quan es publiquin anuncis de correcció d'errors, rectificacions o aclariments, el termini de presentació de proposicions es computarà a partir de la data del nou anunci.

La presentació de proposicions pressuposa l'acceptació, per part de la persona interessada, de les clàusules del present Pla.

També s'admetrà la documentació presentada d'acord amb les disposicions legals i que compleixi els requisits que s’hi estableixen, sempre que tenguin entrada a les dependències municipals abans de la finalització del termini indicat.

2.2. Cada persona sol·licitant presentarà la sol·licitud conforme al model recollit a l'annex, comprensiva dels següents extrems:

a) Declaració responsable del compliment dels requisits establerts en el present pla regulador.

b) Declaració responsable de no estar inclòs el licitador/a en les prohibicions per contractar recollides en la legislació de contractació del sector públic.

c) Declaració responsable de trobar-se al corrent del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social imposades per les disposicions vigents.

d) Certificat expedit per la Prefectura Provincial de Trànsit, en el qual s'acrediti que la persona interessada no ha estat sancionada per resolució ferma en els dos últims anys per alguna de les infraccions qualificades com a molt greus de les previstes en el Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual es va aprovar el Reglament general de circulació per a l'aplicació i desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació per a l'aplicació i desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 6/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat viària.

i) Compromís que s'adscriurà a la llicència temporal un vehicle, conforme a l'establert en el present pla regulador, especificant-hi les seves característiques.

f) Compromís d'aportar pòlissa d'assegurança per cobrir de forma il·limitada la seva responsabilitat civil pels danys que es causin en ocasió del transport.

g) Indicació de l’adreça electrònica o fax, amb la finalitat d’efectuar notificacions, quan escaigui.

i) En el cas de conductors/ores assalariats/ades o persones titulars de llicència que pretenguin que es computi la seva experiència com assalariats, declaració responsable on indiquin l'antiguitat amb què compten, que hauran d'acompanyar amb una relació detallada dels titulars i nombres de llicència on s'han prestat els serveis de conductor, amb indicació de les dates d'inici i finalització dels serveis.

Amb la finalitat d'evitar irregularitats i contradiccions, es determina que la persona sol·licitant que falsegi la documentació, una vegada acreditat tal extrem, quedarà automàticament exclosa del procediment d'atorgament de llicències temporals.

Les persones que, com a titulars d'una llicència de taxi al municipi de Maó, optin per la llicència temporal hauran de fer constar en la seva sol·licitud el nombre de llicència de què són titulars, així com aportar còpia dels rebuts o documentació acreditativa del pagament de dotze mesos cotitzats en el règim especial d'autònoms, al llarg dels últims vint mesos. Pel que fa al requisit de no haver estat jubilada, aquelles persones amb edat suficient per trobar-se en tal circumstància hauran de presentar certificat negatiu, emès per l'Institut Nacional de la Seguretat Social.

3. Esmena de deficiències

Transcorregut el termini de presentació de sol·licituds, l'Ajuntament obrirà un període de 3 dies hàbils per a l’esmena de deficiències, en relació amb aquelles persones sol·licitants que no hagin acreditat suficientment el compliment dels requisits.

L'endemà de la data de publicació d'aquesta relació al tauler d'anuncis i a la pàgina web municipal determinarà l'inici del còmput dels 3 dies hàbils per a l’esmena.

Transcorregut aquest termini sense esmenar les deficiències que fossin trobades, la persona sol·licitant quedarà exclosa del procés d'adjudicació.

4. Llista provisional d’admesos

En cas de no existir deficiències a esmenar, o esmenades aquestes, o, si escau, transcorregut el termini habilitat amb aquesta finalitat sense haver-hi esmena, la corporació elaborarà la llista provisional de persones admeses, que serà exposada al públic a través del tauler d'anuncis municipal i la pàgina web.

Publicada l'anterior llista provisional, s'obrirà un termini de cinc dies naturals perquè les persones interessades puguin, si és el cas, al·legar allò que al seu dret convengui.

5. Llista definitiva d'admesos

Transcorregut el termini per a la presentació d'al·legacions sense que s'haguessin presentat, o, si escau, resoltes aquestes, la corporació aprovarà la llista definitiva de persones admeses, que serà exposada al públic a través del tauler d'anuncis municipal i de la pàgina web.

Aquesta llista classificarà les persones admeses en dos grups (titulars i assalariades), segons el que es disposa a continuació, i assenyalarà dia, hora i lloc en què es durà a terme el sorteig per a l'adjudicació de les llicències temporals, en cas que hi hagués empat en la puntuació de possibles persones adjudicatàries.

6. Classificació de sol·licitants admesos

El procediment per a l'adjudicació de les llicències temporals estableix la següent classificació de persones sol·licitants i distribució d'autoritzacions:

- Categoria A: "Titulars": titulars de llicència municipal de taxi

- Categoria B: "Assalariats": assalariats del sector del taxi.

El procediment d'adjudicació es regirà per la preferència dels titulars (categoria A) respecte dels assalariats (categoria B), de conformitat amb el que preveu l'article 52.4 de la Llei 4/2014, de 20 de juny, de transports terrestres i mobilitat sostenible de les Illes Balears.

En el cas que es presentessin més sol·licituds que nombre de llicències a atorgar, es constituirà un contingent de reserva al qual poder acudir en els supòsits de renúncies o vacants sobrevingudes, format per les sol·licituds que no s'hagin adjudicat, ordenades conforme a la puntuació obtinguda a l'apartat següent.

7. Adjudicació de les llicències temporals

Les llicències temporals s'atorgaran a aquelles persones sol·licitants que obtenguin una major puntuació, atenent els següents criteris:

-Categoria A: Titulars de llicències ordinàries d’auto-taxi de Maó.

S'atorgarà la puntuació atenent els següents criteris:

- Per rigorosa i continuada antiguitat com a titular de llicència municipal de taxi en el municipi de Maó, 0,10 punts per cada any d'antiguitat, amb un màxim de 3 punts. Aquesta antiguitat, entesa a la data de finalització de presentació de sol·licituds, únicament es computarà per anys complets, sense que es puguin tenir en compte la fracció o decimal que pogués resultar d'aquest còmput.

Amb aquesta finalitat també es computa, en aquest apartat, el temps que haguessin prestat servei com a assalariats del sector.

- Aportació de vehicle d'emissions “0”: 5 punts.

- Aportació d'un vehicle “ECO”: 3 punts.

- Aportació d'un vehicle de 7 places: 1 punt.

- Aportació d'un vehicle adaptat: 1 punt

- Categoria B: Assalariats.

S'atorgarà la puntuació atenent els mateixos criteris que per a les persones titulars de llicència, quant a antiguitat i característiques del vehicle, però amb l'excepció que sempre tindran preferència les persones titulars de llicències ordinàries.

 

8. Aprovació de la llista ordenada

La corporació aprovarà mitjançant Resolució de la regidoria delegada en matèria de taxis la llista ordenada per classes, que s'exposarà al tauler d'anuncis i al web municipal, a l'efecte de notificació individual a cadascuna de les persones adjudicatàries, atorgant-los un termini per complir l'obligació d'aportar la resta de documentació necessària per a la finalització del corresponent expedient d'autorització.

La publicació d'aquesta llista ordenada equival a la concessió provisional de l'autorització temporal, l'eficàcia de la qual quedarà condicionada a la presentació, per part de la persona interessada, de la documentació que segueix, i en les dates que s'assenyalen a continuació.

En cas d'empat, si hi hagués més persones sol·licitants que llicències temporals a atorgar, s'atorgaran a qui hagués obtingut més punts pel tipus de vehicle, i, en cas de persistir l'empat, s'efectuarà un sorteig públic entre aquelles persones sol·licitants que obtenguin la mateixa puntuació.

9. Documentació a presentar per a l'adjudicació definitiva i començament de la prestació del servei

L'eficàcia de l'atorgament de la llicència temporal estarà condicionada a la presentació per part de la persona interessada de la documentació que segueix, abans de les dates que s'indiquen:

- Termini màxim per a la realització del dipòsit (apartat 9.1 següent): Deu dies naturals després de la publicació en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament de la resolució d'adjudicació

- Els documents acreditatius de l'antiguitat declarada, així com la resta de documentació (apartats 9.2. a 9.4), s’hauran d'aportar en el mateix termini el primer any, i, en les temporades següents, abans del dia 15 de maig de cada any de vigència.

9.1. Acreditació d'haver efectuat un dipòsit (retornable en les condicions que es descriuran a continuació) de cinc-cents euros (500 €) a la Tresoreria de l'Ajuntament de Maó, que respondrà en cas de:

- Renúncia a l'obtenció de l'autorització definitiva.

- No presentar la documentació necessària en els terminis assenyalats per poder obtenir definitivament l'autorització.

- No compliment de l'obligació de retirar del vehicle (i acreditar-ho així davant l'Ajuntament) tots els signes externs identificatius, en el termini màxim d'un mes des de la finalització de la vigència de la llicència temporal, o en els casos de substitució regulats a l'apartat V.

Transcorregut el període de vigència de l'autorització temporal, i comprovat per l'Ajuntament el compliment dels requisits anteriors, s'emetrà informe favorable a la devolució del dipòsit, una vegada finalitzi l'última temporada, sempre que se segueixin complint la resta de requisits establerts per a la tornada del dipòsit.

9.2. Acreditació de disponibilitat d'un vehicle turisme, amb passi a servei públic, inspecció tècnica de vehicles en vigor, en règim de propietat, usdefruit, arrendament financer o lísing, que reuneixi les característiques tècniques a les quals s'hagin compromès.

9.3. Tenir assegurada de forma il·limitada, o pel mínim que estableixi la normativa d'aplicació, i durant el temps de vigència de l'autorització, la responsabilitat civil amb tercers, en ocasió de danys ocasionats per raó d'aquest servei.

9.4. Acreditació de disposar d'un conductor/a assalariat/ada, amb els permisos de conduir exigits per la normativa corresponent i permís municipal de conductor/a.

9.5. Una vegada aportada la documentació requerida, s'haurà de començar a prestar el servei en el termini màxim d'una setmana, excepte autorització expressa en supòsits de força major. L'incompliment d'aquesta condició donarà lloc a la declaració de la llicència com a vacant.

10. Procediment per cobrir renúncies d'adjudicataris

Si, una vegada dictada la resolució de la llista ordenada, les persones adjudicatàries renunciessin a la llicència temporal o, si escau, aquesta no arribés a adquirir eficàcia per falta de presentació de la documentació necessària, la plaça corresponent a aquesta llicència quedarà vacant, i l'Ajuntament acudirà perquè sigui coberta a la persona sol·licitant que correspongui segons l'ordre de puntuació resultant.

La renúncia, la falta de presentació de la documentació o el retard injustificat per començar a prestar el servei comportarà la declaració de vacant de la llicència temporal i la pèrdua del dret a la devolució del dipòsit, en cas que aquest ja s'hagués constituït, d'acord amb el procediment administratiu que es dugui a terme amb aquesta finalitat.

 

11. Emissió targeta de transports

Les persones sol·licitants que finalment compleixin tots els requisits i aconsegueixin l'atorgament d'una llicència temporal rebran per part de l'Ajuntament de Maó una targeta de transports acreditativa del títol habilitant obtingut, amb indicació de la persona titular, termini de vigència i matrícula del vehicle.

V. Prestació del servei. Drets i obligacions

A. Exercici de l'activitat

1. La prestació d'aquest servei s'efectuarà exclusivament mitjançant la utilització del vehicle ofert per a l'autorització temporal; no obstant això, es podrà vincular aquest vehicle a la llicència ordinària; en aquest cas, la llicència temporal es cobrirà amb el turisme que fins aquest moment apareixia a la llicència ordinària.

També es podran donar supòsits de substitució definitiva o temporal en els termes que s'indiquen a continuació:

- SUBSTITUCIÓ DEFINITIVA: En cas que, durant la prestació del servei, la persona titular de l'autorització temporal vulgui substituir el vehicle vinculat a l'autorització atorgada, haurà de comunicar-ho a l'Ajuntament, acreditant la disponibilitat de nou vehicle, amb les seves dades, model i matrícula, i acreditació que compleix els mateixos requisits que tenia el vehicle a substituir.

A més, haurà d'acreditar, mitjançant certificat de la ITV, haver retirat tots els distintius externs del vehicle original.

Comprovat l'anterior, l'Ajuntament dictarà resolució autoritzant la substitució i emetent amb aquesta finalitat nova targeta de transport.

En cas de no complir-se els requisits anteriors, la substitució serà denegada.

- SUBSTITUCIÓ TEMPORAL: Excepcionalment, es podrà accedir a una substitució temporal en cas d'avaria o accident. En aquests casos, la persona interessada ho haurà de sol·licitar a l'Ajuntament mitjançant instància, la qual acompanyarà amb acreditació de disposar d'un altre vehicle per a la prestació del servei, amb els requisits de l'apartat 9.2 i certificació de taller mecànic, acreditativa de la incidència i durada estimada de la seva resolució.

En aquests casos excepcionals, s'admetrà que la titularitat del vehicle no coincideixi amb la de l'autorització.

Igual que en el cas anterior, l'Ajuntament, una vegada comprovat que es compleixen tots els requisits, dictarà resolució autoritzant la substitució temporal i emetent amb aquesta finalitat nova targeta de transport (també de caràcter temporal).

No obstant això, aquest supòsit, per l'excepcionalitat del seu règim i atesa la durada de la vigència de l'autorització temporal, no podrà excedir de 15 dies. En cas que la previsió de substitució temporal excedeixi del termini indicat, la persona interessada haurà d'acudir al procediment de substitució definitiva abans regulat, excepte autorització expressa en supòsits degudament justificats.

Transcorregut el termini de durada màxima de 15 dies d'aquesta substitució temporal, la persona titular de l'autorització haurà d'acreditar davant l'Ajuntament d’haver retirat els distintius externs del vehicle autoritzat temporalment.

Aquesta acreditació s’haurà de produir en el termini màxim de 3 dies hàbils des de la finalització del període de 15 dies, sense que, en cap cas, tots dos vehicles puguin simultaniejar la prestació.

2. Les persones titulars de les llicències temporals hauran de prestar el servei personalment i hauran de comptar amb un o més conductors/ores assalariats/ades, per garantir la prestació del servei en les condicions indicades en aquest pla.

3. Tots els conductors/ores d'una autorització temporal hauran d'acreditar trobar-se en possessió del permís B o superior i el permís municipal de conductor/a de l'Ajuntament de Maó.

4. Les persones titulars de les llicències temporals (es tracti de titulars de llicència municipal o d'assalariats) hauran de trobar-se de forma ininterrompuda donats d'alta en el règim especial dels treballadors autònoms durant els dies de vigència de la llicència.

Les persones titulars hauran d'assegurar la prestació del servei durant tots els dies corresponents al termini de vigència de l'autorització, excepte en el cas que això es contradigui amb l'establert en la normativa laboral d'aplicació pel que fa a la durada de les jornades i la seva distribució setmanal, així com la legislació que resulti d'aplicació en relació als temps màxims de conducció i descans per al conductor/a.

6. Una vegada conclòs el període de vigència de la llicència temporal, les persones adjudicatàries quedaran obligades a eliminar del vehicle tots els signes externs identificatius (llum verda, escuts, etc.) de l'activitat i d'acreditar-ho mitjançant la presentació a l'Ajuntament de Maó d'un certificat emès per la ITV amb aquesta finalitat, en el termini màxim d'un mes després de la finalització del seu torn.

Una vegada acreditat el compliment d'aquesta exigència, els serveis competents de l'Ajuntament emetran un informe per procedir, en finalitzar l'última temporada, a la devolució del dipòsit que es va efectuar en ocasió de l'adjudicació de l'autorització temporal.

B. Règim tarifari

En qualsevol cas, les tarifes que resultessin d'aplicació seran les mateixes que siguin aplicables per a les llicències de caràcter ordinari.

C. Règim sancionador

L'incompliment, per part de la persona titular d'una autorització temporal, de les condicions de prestació del servei o la pèrdua d'alguna de les condicions exigides per a la seva obtenció determinaria l'obertura del corresponent expedient, de manera que podrà ser sancionada, després de l'oportuna tramitació, d'acord amb el previst a la normativa general de transports i, si escau, la normativa local que resultin d'aplicació.

D. Revocació

L'Ajuntament de Maó podrà revocar l'autorització, que no tindrà caràcter de sanció, per incórrer en la pèrdua de qualsevol dels requisits exigits, així com pel reiterat incompliment de les condicions de prestació del servei, fet que suposarà la pèrdua de tots els drets vinculats a l'autorització i la impossibilitat de prestar el servei que aquesta emparava. Abans de resoldre la revocació de qualsevol autorització, serà preceptiu el tràmit d'audiència a la persona interessada. La revocació, com qualsevol altre acte administratiu, es podrà recórrer en via administrativa.

VI. Pla d'inspeccions

Durant la vigència d'aquestes autoritzacions, es reforçaran les inspeccions realitzades per l'Ajuntament de Maó, en coordinació amb el Consell Insular i amb les forces i els cossos de seguretat, dependents dels diferents municipis i de la Direcció Insular de l'Administració General de l'Estat. En aquest sentit, es preveu la realització d'inspeccions específiques per controlar la competència deslleial en el sector del taxi, preferentment en hores i ubicacions on s'acumulin els incompliments. Així, d'acord amb la planificació dels serveis propis de les diferents policies locals i dels agents de l'Agrupació de Trànsit de la Guàrdia Civil, en coordinació i amb la supervisió dels serveis d'Inspecció de Transports del Consell Insular, es durà a terme, durant els mesos de vigència del Pla d'actuació, una major vigilància per al control de les pràctiques il·legals en relació amb el transport de viatgers en vehicle turisme.

Contra aquest Decret es pot interposar el recurs contenciós administratiu assenyalat en l’article 46 de la Llei 29/98, de la jurisdicció contenciosa administrativa, en el termini de dos mesos a partir de l’endemà de la present publicació, llevat que es presenti el recurs previ potestatiu de reposició de l’article 123 de la Llei 39/2015, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini d’un mes a comptar a partir de l’endemà de la publicació; segons disposa l’article 30 de la Llei 39/2015, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, el termini per a la presentació del recurs de reposició acabarà el mateix dia en què es va produir la publicació en el mes de venciment; no obstant, es poden utilitzar altres recursos, si es considera procedent.

Maó 26/04/2018

 Conxa Juanola Pons