Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE LLOSETA

Núm. 4445
Bases específiques constitució borsí treball extraordinari categoria monitor temps lliure

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Es fa saber per el general coneixement i de conformitat amb l’art. 49.2 Llei 3/2007 Funció Pública Illes Balears, que la Junta de Govern Local, en sessió ordinària celebrada el 25-04-2018, va aprovar les següents Bases:

“BASES ESPECÍFIQUES PER A LA CONSTITUCIÓ D’UN BORSÍ DE TREBALL EXTRAORDINARI DE LA CATEGORIA MONITOR DE TEMPS LLIURE, PEL SISTEMA DE CONCURS, LABORAL TEMPORAL DE L’AJUNTAMENT DE LLOSETA

JUSTIFICACIÓ DE LA NECESSITAT

L’article 19 de la Llei 3/17 de Pressupost Generals de l’Estat per l’any 2017, prorrogat per l’exercici 2018, estableix els límits per la incorporació de personal per les Administracions Públiques dins les que es troba inclosa la Administració Local fitxant els límits i requisits per dita incorporació.

Vist que no existeix cap borsí de personal de monitor de temps lliure, es considera necessari per l’adequat funcionament dels serveis municipals, procedir de forma urgent i inajornable a la creació d’aquest borsí, amb la finalitat de poder cobrir de forma immediata necessitats de caràcter temporal

PRIMERA.- OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA

L’objecte de la present convocatòria és la creació, pel procediment de concurs de mèrits, d’un borsí de treball extraordinari de la categoria de monitor de temps lliure, en règim de personal laboral, de caràcter temporal d’aquest Ajuntament, a l’efecte de poder desenvolupar les tasques de monitor de l’escola d’estiu que posa en marxa aquesta corporació o per substituir les possibles baixes, vacances, permisos, llicències, etc. o la resta de supòsits en què, d’acord amb la normativa vigent, es pot contractar una persona com a laboral temporal.

La jornada laboral es desenvoluparà segons les necessitats del servei, de dilluns a divendres, amb els descans establerts per llei. Aquesta jornada s’adaptarà a les activitats que siguin programades en el projecte que es presenta a la Direcció General d’Esports i Joventut de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports, respectant en tot cas el temps de descans del treballador.

La present convocatòria, serà publicada al BOIB, al taulell d’anuncis de l’Ajuntament i a la pàgina web .

FUNCIONS PRINCIPALS DEL LLOC DE TREBALL

Les funcions del lloc de treball seran les de:

  1. Planificar, executar i avaluar activitats d’animació, oci i temps lliure.
  2. Aplicar recursos educatius i socials.
  3. Analitzar el medi sociocultural (característiques de la zona, col·lectius, etc) per adaptar-se a les necessitats especifiques de les persones beneficiàries.
  4. Realitzar avaluacions contínues de les activitats realitzades per modificar possibles errors.
  5. Vetllar per la seguretat i salut en el seu lloc de treball, utilitzant adequadament les eines relacionades amb la seva activitat, així com els mitjans i equips de protecció posats a la seva disposició, d'acord amb els procediments establerts i la normativa vigent en matèria de prevenció de riscos laborals.

SEGONA.- CONDICIONS DELS ASPIRANTS

Per prendre part al concurs serà necessari tenir els següents requisits a la data d’expiració del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds:

1. Nacionalitat: tenir la nacionalitat espanyola, ser nacional dels Estats membre de la Unió Europea, qualsevol que sigui la seva nacionalitat, el cònjuge dels Espanyols i dels nacionals d’altres Estats membres de la Unió Europea, sempre que no estigui separat de fet. Així mateix, amb les mateixes condicions hi podran participar els seus descendents i els seus cònjuges, que viuen al seu càrrec menors de vint-i-un anys o majors d’edats dependents. Les persones incloses dins l’àmbit d’aplicació dels tractats Internacionals celebrats per la Unió Europea i ratificats per Espanya en els que sigui d’aplicació de lliure circulació de treballadors. Els/les aspirants estrangers/res han d’acreditar un coneixement de nivell intermedi o superior o nivell B2 o C2 de castellà.

Els estrangers que no estan inclosos en els paràgraf anterior que es trobin residint legalment a Espanya.

2. Edat: tenir complits els 16 anys i no excedir, en el seu cas, l’edat màxima de jubilació forçosa.

3. Titulació: Estar en possessió, o en condicions d’obtenir a la data de finalització del termini de prestació de sol·licituds, d’acord amb l’article 16 del Decret 18/2011 de 13 de maig de  2011:

- Diploma de monitor d’activitats de temps lliure infantils i juvenils, de conformitat amb la normativa vigent  sobre reconeixement  d’escoles d’educadors de temps lliure.

- Els títols o els diplomes establerts pels director de temps lliure infantil i juvenils, d’acord a amb l’article 15 del Decret:

- Diploma de director d’activitats de temps lliure infantils i juvenils, de conformitat amb la normativa vigent  sobre reconeixement  d’escoles d’educadors de temps lliure.

- Tècnic superior en animació sociocultural, de conformitat amb la normativa vigent de l’administració educativa que el regula.

4. Compatibilitat funcional: posseir la capacitat funcional per a desenvolupar les tasques: no partir cap malaltia ni defecte físic o psíquic que impedeixi el compliment de les funcions corresponents.

5. Habilitació: no haver estat separat mitjançant expedient disciplinari, del servei de qualsevol de les Administracions Públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les Comunitats Autònomes, ni trobar-se inhabilitat absoluta o especial per a empleats o càrrecs públics per resolució judicial, per a l’accés al cos o escala de funcionari o per exercici funcions similars a les que desenvolupades en el cas de personal laboral, a on hagin estat separats o inhabilitats, ni pertany com a personal laboral fitxa al mateix grup professional i àrea funcional a les proves selectives que es presenta.

En el cas d’esser nacional d’un altre estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impossibiliti, en el seu Estat, els mateixos termes d’accés a l’empleat públic.

6. Acreditar documentalment el coneixement de la llengua catalana mitjançant l’aportació de fotocòpia compulsada del certificat nivell B2 de coneixements de català, de la Junta Avaluadora de Català, de l’Escola Balear d’Administració Pública o un altre organisme reconegut a aquest efecte en la legislació vigent.

7. Certificat negatiu de Delictes de naturalesa Sexual. De conformitat amb la Llei Orgànica 1/1996, de protecció jurídica del menor, modificada per la Llei 26/2015, de voluntariat, les persones que treballin en contacte habitual amb persones menors, com ara directors i directores d'activitats de temps lliure, ja siguin contractades o voluntàries, han de comptar amb aquest certificat. Si el director/a té una nacionalitat diferent a l'espanyola, ha de comptar, a més del certificat del Registre Central de Delinqüents Sexuals esmentat, amb un certificat del seu país de nacionalitat.

TERCERA.- PRESENTACIÓ D’INSTÀNCIES

Les persones aspirants que desitgin prendre part en aquesta convocatòria han de presentar una instància normalitzada de sol·licitud, segons el model oficial que consta com Annex I a les presentes bases, en el Registre General d’aquest Ajuntament o en qualsevol de les formes previstes en la Llei 39/15, d’1 d’octubre. En aquest darrer cas s’haurà de fer arribar a l’Ajuntament justificant de la presentació de la instància abans del dia de finalització del termini per a presentar instàncies al correu: ajuntament@ajlloseta.com, si no es realitza el tràmit, serà motiu d’exclusió.

El termini per presentar les sol·licituds per participar en el procés selectiu és de 15 dies hàbils, i comença a comptar l’endemà de la seva publicació al BOIB; Si el darrer dia d’aquest termini fos cap de setmana o festiu, es prorrogarà fins el primer dia hàbil següent.

Per ésser admesos i prendre part a aquest procés selectiu els aspirants hauran de declarar baix la seva responsabilitat a la seva sol·licitud que reuneixen totes i cada una de les condicions exigides a la Base Segona, i aportar fotocòpia compulsada de la titulació exigida, certificat de coneixements del català, certificat negatiu de Delictes de naturalesa Sexual i del DNI o document oficial d’identificació  juntament amb els mèrits subjectes a valoració.

QUARTA.- ADMISSIÓ D’ASPIRANTS

Expirat el termini de presentació de sol·licituds, el batle-president dictarà resolució aprovant la llista provisional d’aspirants admesos i exclosos, que es farà pública al tauler d’edictes de l’Ajuntament i en la pàgina web de l’ajuntament, concedint-se un termini de vuit (8) dies hàbils perquè els interessats presentin les al·legacions que considerin oportunes i seran esmenats els errors.

 

Aquestes reclamacions, si n’hi hagués, seran acceptades i rebutjades a l’acord del batle-president, per la qual cosa serà aprovada la relació definitiva d’aspirants admesos i exclosos, que es farà pública de la mateixa manera que la relació anterior.

De la mateixa manera es publicarà el nomenament de les persones que integraran el Tribunal qualificador, conforme amb la base cinquena. Fixació del lloc, data i hora de constitució de Tribunal i de valoració de mèrits.

En cas de no produir-se reclamacions a la llista provisional, s’entendrà aquesta elevada a definitiva, sense necessitat de nou acord i publicació.

Els errors de fet podran esmenar-se en qualsevol moment, d’ofici o a petició del interessat.

CINQUENA.- TRIBUNAL QUALIFICACIÓ

El Tribunal es constituirà de la forma següent:

President i suplent; 2 vocals i els respectius suplents; un secretari titular i un col·laborador.

El Tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l’assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents i sempre és necessària la presència del/ la president/a i del/ la secretari/ària.

Els membres del Tribunal hauran d’abstenir-se de formar part del mateix i d’intervenir quan concorrin les circumstàncies establerts a l’article 23 de la Llei 40/15 d’1 d’octubre del Règim jurídic del Sector Públic, notificant-ho a l’autoritat competent.

SISENA.- PROCÉS SELECTIU

Els mèrits a valorar pel Tribunal són els següents:

A. Experiència professional. Fins un màxim de 15 punts:

a) Pels serveis prestats en l’Administració Pública o els seus organismes autònoms i empreses d’ella depenent en qualitat de monitor de temps lliure: 0.75 punts per mes treballat fins a un màxim de 7 punts.

b) Pels serveis prestats en l’Administració Pública o els seus organismes autònoms i empreses d’ella depenen en qualitat de director de temps lliure: 0.50 punts per mes treballat fins un màxim de 5 punts.

c) Pels serveis prestats en empresa privada i autònoms de la categoria igual o semblant a la borsa convocada, enquadrada dins el mateix grup de classificació professional i sempre que siguin de naturalesa o de contingut anàlegs al de la borsa convocada: 0.30 punts mes treballat fins a un màxim de 2 punts.

d) Per la realització de pràctiques: 0.20 punts per mes fins a un màxim d’1 punt.

La valoració d’un mèrit en qualsevol dels apartats exclourà la valoració del mateix mèrit en els restants apartats. A aquest efecte, el mèrit que s’acrediti serà valorat en l’apartat en el qual obtingui major puntuació.

Els mèrits seran acreditats mitjançant:

a) Certificat de serveis prestats emès per la unitat de personal corresponent quan l’experiència professional es derivi de serveis prestats a l’administració pública.

b) Certificat de vida laboral emès per la Tresoreria General de la Seguretat Social i còpia del contracte o contractes de treball als que se derivi dita experiència. (s’ha de portat els dos documents per poder ser valorat)

c) Quan l’experiència professional es derivi de la realització d’una feina per compte pròpia, la còpia del contracte o dels contractes de feina exigits en els demés casos es substituirà pel contracte o contractes de serveis que hagin donat lloc a l’experiència al·legada.

La documentació indicada anteriorment haurà d’esser original o fotocòpia compulsada.

B. Mèrit Acadèmics. Fins un màxim de 12 punts. Es valorarà:

a. Està en possessió de titulació acadèmica superior a l’exigida:

FP grau mitjà  i Batxiller: 1 punts.

FP grau superior en Títol de tècnic superior en educació infantil, de conformitat amb la normativa vigent de l’administració educativa que el regula o Tècnic superior en animació d’activitats físiques i esportives de conformitat amb la normativa vigent de l’administració educativa que la regula: 2 punts

Títol universitari en llicenciat o grau en educació física o en ciències de l’activitat física i de l’esport, de conformitat amb la normativa vigent de l’administració educativa que la regula i la normativa vigent sobre institucions nacionals de l’educació física: 3 punt.

(Només es valorarà el títol de major puntuació)

També serà valorat el títol de socorrista: 1,5 punt.

b. Per haver realitzat cursos directament relacionats amb les tasques i funcions pròpies del lloc de feina pel qual s’opta. Fins un màxim de 5 punt si són cursos d’assistència i fins un màxim de 7 punts si són cursos d’aprofitament.

La valoració dels cursos o els que fan referència a l’apartat b) seran valorats de la següent manera:

b.1. Cursos de duració inferior a 15 hores o aquells a on la duració no consti en el corresponent diploma: 0, 10 punts per curs.

b.2. Cursos de 0 a 20 hores: 0’2 punts per curs.

b.3. Cursos de 21 a 40 hores: 0’3 punts per curs.

b.4. Cursos de 41 a 60 hores:0’4 punts per curs.

b.5.Cursos de més de 60 hores: 0’5 punts per curs.

Per a la seva valoració hauran d’esser impartits per a l’Administració o per centres legalment autoritzats i reconeguts.

La seva acreditació: per a la valoració dels mèrits acadèmics serà necessari aportar fotocòpia compulsada dels títols o certificació d’haver realitzat tots els estudis necessaris per la seva obtenció així com els diplomes o certificats acreditatius dels cursos realitzats o impartits

c.  Coneixements orals i escrits de la llengua catalana, puntuació màxima 5 punts.

Es valoraran els certificats expedits per l’EBAP, els expedits o homologats per la Direcció General de Política Lingüística, els expedits per l’Escola Oficial d’Idiomes, i també els certificats reconeguts d’acord amb la normativa autonòmica, fins a una puntuació màxima de 5 punts:

b) Coneixements avançat (certificat C1): .....................................................2,00 punts.

c) Coneixements superiors (certificat C2): ...................................................3,00 punts.

d) Coneixements de llenguatge administratiu: ............................................1,50 punts.

Es valorarà només un certificat, excepte en el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, en què la puntuació s’acumularà a la de l’altre certificat que s’aporti. En tot cas, només es valoraran els certificats de nivell superior a l’exigit com a requisit d’ocupació de la plaça a què s’accedeix.

En el cas de presentar certificats en llengua estrangera seran puntuades de la següent manera:

a) Coneixements bàsic............................................................0,5 punts

b) Coneixements intermedi.....................................................1 punts.

c) Coneixements avançat ......................................................1,50 punts.

D ) Altres mèrits acadèmics directament relacionats amb el lloc de feina pel qual s’opta. Fins un màxim de  3 punts. (en aquest apartat es podrà valorar: publicacions, haver impartit cursos).

Els mèrits s’han d’acreditar en el moment de presentar la sol·licitud per participar en el procés selectiu. No es comptabilitzaran les titulacions i/o mèrits no justificats documentalment.

SETENA.- ELABORACIÓ DELS BORSINS.

Una vegada finalitzades les valoracions s’ha de fer pública la llista de resultats, per ordre de puntuació total obtinguda, i s’ha de trametre al Batle de la Corporació, juntament amb la proposta per a la contractació.

L’ordre de prelació dels aspirants es determinarà per la qualificació final del concurs ordenant-se de major a menor puntuació obtinguda, amb aquest ordre passaran a integrar el borsí per a la cobertura de possibles vacants.

En cas que es produeixi empat en la puntuació dels integrants, s’ha de resoldre tenint en compte, successivament, els següents criteris:

1. Qui tingui la puntuació més alta en experiència professional.

2. Si l’empat continua, es determinar la posició primera per aquelles persones que tinguin major puntuació a l’apartat d’experiència a l’administració pública.

Produïda la situació especificada en la base primera, se comunicarà a la persona que li correspongui, segons l’ordre de prelació que figura en el corresponent borsí, el lloc i termini en que s’ha d’incorporar. Si la persona no manifesta la seva conformitat amb el nomenament en el termini d’un (1) dia hàbil a comptar des de la comunicació de l’oferta, així com la seva disposició a incorporar-se en el termini que se li indiqui, s’entendrà que renuncia.

Les persones que renunciïn de manera expressa o tàcita seran excloses del borsí del que es tracti, amb excepció que al·legui dins el termini d’un (1) dia hàbil, a comptar des de la comunicació de l’oferta, la concurrència d’alguna de les circumstàncies següents, la qual hauran de justificar documentalment dins els tres (3) dies naturals següents:

- Estar en període d’embaràs, maternitat o paternitat, d’adopció o acolliment permanent o preadoptiu, inclòs el període en que sigui procedent la concessió d’excedència per la cura de fills i filles.

- Estar prestant serveis com a personal funcionari o laboral dins l’Ajuntament de Lloseta.

- Trobar-se en situació d’incapacitat temporal.

- Causes de força major, degudament justificades i apreciades pel Tribunal.

Els aspirants que acreditin aquests supòsits d’excepcionalitat, quedaran en la situació de no disponibles, estant obligats a comunicar i justificar la finalització d’aquestes situacions en el termini de 10 dies hàbils des de que es produeixi. En aquest moment se incorporaran novament en el borsí corresponent en el lloc que li correspongui segons la puntuació obtinguda en el moment en que se va formar el borsí. La falta de comunicació dins aquest termini determinarà l’exclusió del borsí on estan integrats.

Si l’aspirant al que se li ofereix cobrir una vacant renúncia de manera tàcita o expressa o no s’incorpora en el termini que li hagi indicat l’ajuntament, es comunicarà l’oferta al següent aspirant segons l’ordre de prelació fixat.

La persona integrant del borsí, prèviament a ésser contractada, haurà de justificar documentalment els requisits senyalats a la base segona de les bases.

El nomenament d’integrant del borsí que pertoqui, correspondrà al Batle-president.

Aquell aspirant que presenti renúncia al lloc que estigui ocupant serà exclòs del borsí, amb excepció de casos de força major degudament justificats i apreciats pel tribunal o quan sigui per ocupar un altre lloc de feina dins l’Ajuntament de Lloseta. Els aspirants que acreditin aquests supòsits d’excepcionalitat, quedaran en la situació de no disponibles, estant obligats a comunicar i justificar la finalització d’aquestes situacions en el termini de 10 dies hàbils des de que es produeixi. En aquest moment se incorporaran novament en el borsí corresponent en el lloc que li correspongui segons la puntuació obtinguda en el moment en que se va formar el borsí. La falta de comunicació dins aquest termini determinarà l’exclusió del borsí.

En tot cas, la persona contractada cessarà quan el lloc de treball es cobreixi o la necessitat del servei heu determini, conforme a la normativa.

VUITENA.- RÈGIM DE RECURSOS

Contra les llistes definitives d’admesos i exclosos i les formalitzacions dels contractes, es pot interposar recurs potestatiu de reposició davant Batlia, dins del termini d’un mes, comptat a partir del dia següent al de la seva publicació, o, directament, recurs contenciós administratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu de les Illes Balears, dins del termini de dos mesos comptats a partir del dia següent al de la notificació d’aquest acte, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i els articles 8, 14, 25 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. Contra els actes i resolucions dels tribunals qualificadors, en tant que es tracta d’òrgans col·legiats dependents de la Presidència de la Corporació els actes dels quals no exhaureixen la via administrativa, es pot interposar recurs d’alçada davant el Batle, en el termini i amb els efectes que estableixen els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Si es vol impugnar l’acord d’aprovació d’aquestes bases, que posa fi a la via administrativa, procedeix interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de les Illes Balears, en el termini de dos mesos a comptar des del dia següent de la seva notificació. Alternativament, i de forma potestativa, es pot interposar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictat en el termini d’un mes a comptar des del dia següent de la seva notificació.

En tot allò no previst en aquestes bases s’ha d’aplicar la normativa següent:

a) Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel que s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic.

b) Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d’octubre, pel que s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut dels Treballadors.

c) Llei 30/1984, de 2 d’agost, de mesures per a la reforma de la funció pública. Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local.

d) Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d’abril, pel qual s’aprova el text refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim local.

e) Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

f) Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic.

g) Reial decret 364/1995, de 10 de març, pel qual s’aprova el Reglament general d’ingrés del personal al servei de l’administració general de l’Estat i de provisió de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris civils de l’administració general de l’Estat.

h) Decret 214/1990, de 30 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament del personal al servei de les entitats locals.- Lloseta, 18 d’abril de 2018.- El Batle, José Maria Muñoz Pérez.”

A Lloseta 26 / 04 / 2018

El Batlle

José María Muñoz Pérez