Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT

Núm. 4434
Resolució del conseller d’Educació i Universitat del 23 d’abril de 2018 per la qual es convoquen ajuts per a despeses de funcionament i activitats de les associacions de pares i mares d’alumnes (APIMA) i les seves federacions i confederacions, i les associacions d’alumnes (AA) i les seves federacions i confederacions

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El règim jurídic de les associacions, federacions i confederacions d’associacions tant de pares i mares com d’alumnes parteix de la garantia de la llibertat d’associació de pares i mares d’alumnes, prevista en la Llei orgànica 8/1985, de 3 de juliol, reguladora del dret a l’educació. En el desenvolupament d’aquesta Llei orgànica —primer mitjançant els reials decrets 1533/1986 i 1532/1986, d’11 de juliol, i, actualment, mitjançant els decrets 187/2003 i 188/2003, de 28 de novembre, pels quals es regulen aquestes entitats— es preveu que la Conselleria d’Educació i Universitat els concedirà ajuts per fomentar-ne les activitats, de conformitat amb els criteris d’objectivitat, concurrència i publicitat, sempre que estiguin degudament registrades. En aquest sentit, la Conselleria d’Educació i Universitat té interès a fomentar la participació de tota la comunitat educativa i, en general, la formació per a la participació i el suport d’iniciatives educadores que puguin dur endavant les diferents entitats associatives de pares i mares i d’alumnes.

En aquest marc, la Conselleria d’Educació i Universitat considera prioritari orientar la línia de foment destinada a reforçar el sosteniment econòmic de les associacions, les federacions i les confederacions a fi d’ajudar-les a desenvolupar les seves funcions.

Per tot això, d’acord amb el que disposen l’article 15.1 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, els articles 1.2.3 b, 1.2.3 h i 4 de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura d’1 de juliol de 2009, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura (BOIB núm. 100, d’11 de juliol); d’acord amb el Pla Estratègic de Subvencions de la Conselleria d’Educació i Universitat per a l’exercici de 2018, aprovat per Acord del Consell de Govern de 9 de març de 2018 (BOIB núm. 31, de 10 de març); a proposta de la Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa; amb la fiscalització de la Intervenció General, i fent ús de les facultats que m’atribueix la Llei 4/2001, de 14 de maig, del Govern de les Illes Balears, dict la següent

RESOLUCIÓ

Primer

Convocar ajuts per a despeses de funcionament i activitats de les associacions, federacions i confederacions d’associacions de pares i mares d’alumnes, i les associacions, federacions i confederacions d’associacions d’alumnes, d’acord amb les bases que figuren a l’annex 1.

Segon

Ordenar la publicació d’aquesta Resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d’Educació i Universitat en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la publicació, d’acord amb l’article 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

No s’hi pot interposar un recurs contenciós administratiu fins que el recurs potestatiu de reposició s’hagi resolt expressament o s’hagi desestimat per silenci. En cas d’haver interposat un recurs de reposició, una vegada desestimat aquest, expressament o per silenci, s’hi pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la notificació, si és una desestimació expressa, o en el termini de sis mesos comptadors des de l’endemà del dia en què esdevé acte presumpte, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

També s’hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 23 d’abril de 2018

El conseller,

Martí X. March i Cerdà

 

ANNEX 1

Bases de la convocatòria

1. Objecte de la convocatòria i import màxim de l’ajut

1. Es convoquen ajuts destinats a donar suport al manteniment de les associacions de pares i mares d’alumnes (APIMA) i les seves federacions i confederacions, i les associacions d’alumnes (AA) i les seves federacions i confederacions. Els ajuts es poden atorgar respecte de les despeses que s’hagin produït entre l’1 de setembre de 2017 i el 31 d’agost de 2018.

2. L’import global màxim dels ajuts que es distribueixen en aquesta convocatòria és de 300.000 euros, amb càrrec a la partida 13601 421K03 48000 00 de l’exercici de 2018. D’aquests, 230.000 euros s’han de destinar a atendre les APIMA i les AA i els 70.000 euros restants a atendre les sol·licituds provinents de les federacions i confederacions de pares i mares d’alumnes, i d’alumnes. Aquesta distribució és orientativa i es pot modificar d’acord amb les necessitats.

2. Beneficiaris

Poden beneficiar-se d’aquests ajuts les APIMA, les AA i les federacions i confederacions d’aquestes associacions d’àmbit no estatal que estiguin legalment constituïdes i registrades al cens de la Conselleria d’Educació i Universitat i que desenvolupin la seva activitat a les Illes Balears.

3. Requisits dels sol·licitants

Són requisits imprescindibles per poder rebre els ajuts convocats:

a. Ser una associació, una federació o una confederació d’associacions que, segons l’apartat anterior, en pugui ser beneficiària.

b. Haver presentat la sol·licitud i la documentació requerida en aquesta convocatòria en els terminis establerts.

4. Sol·licituds i documentació

1. Les entitats que vulguin beneficiar-se d’aquests ajuts els han de sol·licitar per escrit mitjançant una sol·licitud adequada al model que figura en l’annex 2 A (APIMA i AA) o en l’annex 2 B (federacions i confederacions), segons correspongui, que ha de signar el representant legal de l’entitat.

2. La sol·licitud ha d’anar acompanyada de la documentació següent, original o còpia compulsada:

a. En el cas de les APIMA i les AA:

i. Relació i pressupost de les despeses de funcionament i de les activitats objecte de subvenció de l’associació entre l’1 de setembre de 2017 i el 31 d’agost de 2018 (material fungible, fotocòpies, quotes a les federacions, despeses bancàries, de gestoria i activitats de formació duites a terme, entre d’altres).

ii. Una fotocòpia del DNI del representant legal.

iii. Una fotocòpia del NIF o la targeta d’identificació fiscal de l’associació.

iv. Una declaració relativa als ajuts o subvencions de la Conselleria d’Educació i Universitat o d’altres departaments, unitats de qualsevol administració, ens públic o entitat privada, rebudes o sol·licitades per a les mateixes activitats (annex 4).

v. Una declaració responsable de la veracitat de les dades bancàries o un certificat bancari.

vi. Una declaració de no incórrer en cap de les prohibicions establertes en l’article 10 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre (annex 5).

b. En el cas de les federacions i les confederacions:

i. Relació i pressupost de les despeses de funcionament i de les activitats objecte de subvenció de l’entitat entre l’1 de setembre de 2017 i el 31 d’agost de 2018 (material fungible, fotocòpies, quotes a les federacions, despeses bancàries, de gestoria i activitats de formació duites a terme, entre d’altres).

ii. Una fotocòpia del DNI del representant legal.

iii. Una fotocòpia del NIF o la targeta d’identificació fiscal de la federació o confederació.

iv. Una llista dels associats que integren la federació o la confederació, amb un certificat del secretari de la federació o la confederació que acrediti que es troben al corrent del pagament de les quotes de l’entitat.

v. Una declaració relativa als ajuts o subvencions de la Conselleria d’Educació i Universitat o d’altres departaments, unitats de qualsevol administració, ens públic o entitat privada, rebudes o sol·licitades per a les mateixes activitats (annex 4).

vi. Una declaració responsable de la veracitat de les dades bancàries o un certificat bancari.

vii. Una declaració de no incórrer en cap de les prohibicions establertes en l’article 10 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre (annex 5).

3. La Conselleria d’Educació i Universitat obtindrà d’ofici els certificats acreditatius que els sol·licitants es troben al corrent de les obligacions tributàries amb l’Agència Estatal d’Administració Tributària i amb la Hisenda autonòmica i que estan al corrent del pagament de les obligacions amb la Seguretat Social, atès que la presentació de la sol·licitud suposa autoritzar l’òrgan instructor del procediment perquè, si és procedent, obtingui directament l’acreditació de les obligacions tributàries amb l’Agència Estatal d’Administració Tributària i amb la Seguretat Social. En el cas que la persona o l’entitat sol·licitant denegui aquesta autorització, ha d’aportar el certificat corresponent de l’Agència Estatal de l’Administració Tributària i de la Seguretat Social, juntament amb la sol·licitud.

5. Termini i lloc de presentació de sol·licituds

1. El termini per presentar les sol·licituds és de 20 dies naturals, comptadors a partir de l’endemà de la data de la publicació d’aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

2. Les sol·licituds i la documentació complementària es poden presentar a qualsevol dels registres habilitats per la Conselleria d’Educació i Universitat. Així mateix, es pot emprar qualsevol dels mitjans prevists en l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 2 d’octubre).

3. Si la sol·licitud es lliura en un lloc que no és el Registre de la Conselleria d’Educació i Universitat, es recomana enviar per fax, al número 971 17 69 58, el full amb el segell d’entrada dins termini al Servei de Comunitat Educativa durant les 24 hores següents al lliurament. En els mateixos termes, si s’envia per correu certificat, es recomana trametre per fax el full de la sol·licitud amb el segell de Correus en què consti la tramesa dins termini.

6. Termini per esmenar els errors

D’acord amb el que disposa l’article 13.1 b de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura d’1 de juliol de 2009 per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura, si la sol·licitud o la documentació presentada tenen cap defecte o manca algun document, es requerirà la persona interessada perquè en el termini de 10 dies hàbils ho esmeni i se l’advertirà que, en el cas que no ho faci, es considerarà que desisteix de la seva petició, després de dictar una resolució en els termes prevists en l’article 21 de l’esmentada Llei 39/2015.

7. Instrucció del procediment i avaluació de les sol·licituds

1. La resolució del procediment de concessió de les subvencions regulades en aquesta convocatòria correspon al secretari general de la Conselleria d’Educació i Universitat, per delegació del conseller d’Educació i Universitat (Resolució del conseller d’Educació i Universitat de 19 d’octubre de 2015 per la qual es deleguen determinades competències en el secretari general de la Conselleria d’Educació i Universitat, publicada en el BOIB núm. 156, de 27 d’octubre).

2. Es nomena instructor d’aquest procediment el secretari general de la Conselleria d’Educació i Universitat. El Servei de Comunitat Educativa és l’òrgan responsable de tramitar-lo.

3. L’examen i la valoració de les peticions corresponen a la Comissió Avaluadora, que ha d’examinar les sol·licituds i ha d’elaborar un informe que ha de servir de base per a la proposta de resolució.

4. La Comissió Avaluadora, encarregada d’avaluar les peticions presentades d’acord amb aquesta Resolució, està formada pels membres següents:

a. La cap del Servei de Comunitat Educativa o persona en qui delegui, que ha de ser funcionària del grup A1 o A2 de la Direcció General, que presideix la Comissió.

b. El cap de secció de Serveis Complementaris o persona en qui delegui, que ha de ser funcionària del grup A1 o A2 de la Direcció General.

c. El cap del Departament d’Inspecció Educativa o persona en qui delegui, que ha de ser inspector d’Educació.

d. La cap del Departament de la Unitat de Gestió Econòmica o persona en qui delegui, que ha de ser funcionària del grup A1 o A2 d’aquest Departament.

e. Un funcionari de la Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa del grup C1 o superior, que actua com a secretari.

L’experiència dels membres titulars esmentats queda acreditada per les seves funcions, d’acord amb l’Ordre del conseller d’Educació i Universitat de 14 de juny de 2016 per la qual s’aproven les funcions dels llocs de treball de la Conselleria d’Educació i Universitat (BOIB núm. 77, de 18 de juny de 2016). L’elecció dels substituts ha de tenir en compte una experiència similar, d’acord amb l’Ordre esmentada.

5. La Comissió pot demanar els informes tècnics que consideri oportuns dels serveis de la Conselleria d’Educació i Universitat o d’altres instàncies que consideri adients.

8. Quantia dels ajuts i criteris per a la concessió

Els ajuts s’atorguen per cobrir despeses de funcionament i activitats duites a terme des de l’1 de setembre de 2017 i el 31 d’agost de 2018. Aquesta concessió no es farà abans de la data prevista per a la justificació, indicada al punt 11.2 d’aquest annex.

1. Als ajuts per a APIMA i AA s’hi destinen 230.000 €, que s’han distribuir de la manera següent:

a. El total de l’import justificat i considerat com a elegible per l’Administració, fins a 800 € per a cadascuna, en una primera fase.

b. En una segona fase, en el cas que l’import distribuït al punt 8.1 a sigui inferior al crèdit de la convocatòria, s’ha de repartir el total del crèdit entre tots els sol·licitants que superin els 800 € justificats de forma proporcional als imports justificats i considerats com a elegibles per l’Administració.

c. En cas que l’import de les peticions sigui superior al crèdit de la convocatòria, s’ha de repartir el total del crèdit entre tots els sol·licitants de forma proporcional als imports justificats i considerats com a elegibles per l’Administració.

2. Als ajuts a les federacions i confederacions d’APIMA i AA s’hi destinen 70.000 €, que es distribueixen en dues partides:

a. Una partida fixa de 2.000 € per a cadascuna de les entitats admeses.

b. Una partida variable que s’ha de repartir de manera proporcional entre les entitats sol·licitants admeses segons el nombre d’entitats afiliades i que estiguin reconegudes al Cens d’Associacions de Pares i Mares d’Alumnes i d’Associacions d’Alumnes de la Conselleria d’Educació i Universitat. El límit de la quantia de l’ajut és la suma entre la part fixa i la variable.

c. En el cas que es produeixi un romanent en la partida destinada a les federacions i confederacions s’ha de destinar a incrementar la partida destinada a les APIMA i AA per tal d’optimitzar els recursos durant aquest exercici econòmic.

d. Si, una vegada distribuït el romanent, es torna a generar un altre romanent pel fet d’haver-hi beneficiaris que havien sol·licitat una quantitat inferior a la que se’ls podia concedir, la Comissió Avaluadora l’ha de redistribuir mentre ho permeti el crèdit màxim de la convocatòria, d’acord amb les condicions que estableix aquesta mateixa convocatòria, de manera proporcional a la quantitat sol·licitada.

Aquesta subvenció és compatible amb d’altres que es concedeixin als beneficiaris per a la mateixa finalitat, si bé l’import total no pot ser d’una quantitat que superi les despeses justificades pels beneficiaris i considerades elegibles per l’Administració, d’acord amb l’article 20 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

9. Proposta de resolució i notificació

1. La proposta de resolució provisional es publicarà a la pàgina web de la Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa (http://dgice.caib.es ) i al tauler d’anuncis d’aquesta Direcció General i inclourà la llista de beneficiaris als quals es proposa atorgar la subvenció i la quantia d’aquesta, així com la relació de les entitats excloses, amb indicació de la causa d’exclusió.

L’òrgan instructor ha d’incorporar a l’expedient el certificat de la cap del Servei de Comunitat Educativa acreditatiu d’aquestes publicacions, que en tot cas ha d’especificar el lloc i les dates en què han tingut lloc.

L’expedient de concessió de les subvencions ha de contenir un informe de l’òrgan instructor en què consti que de la informació que està en poder seu es desprèn que els beneficiaris compleixen tots els requisits necessaris perquè se’ls concedeixin aquestes subvencions.

2. Les persones interessades poden presentar al·legacions a la proposta de resolució provisional en un termini no superior a deu dies hàbils, comptadors a partir de la data en què es publiqui a la pàgina web de la Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa. Pel que fa al lloc de presentació de les al·legacions, s’ha de procedir segons el que s’indica en l’apartat 5.2 per a les sol·licituds.

3. Una vegada publicada la proposta de resolució definitiva, els beneficiaris han de comunicar a l’òrgan instructor l’acceptació o la renúncia de la proposta de resolució, d’acord amb l’article 11.1 a de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura d’1 de juliol de 2009 per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura (annex 9). En qualsevol cas, l’acceptació de la proposta s’entén produïda automàticament si en el termini de vuit dies hàbils comptadors des de la publicació de la proposta de resolució definitiva no es diu el contrari.

4. El secretari general de la Conselleria d’Educació i Universitat, per delegació del conseller, disposa de fins a sis mesos, comptadors a partir de la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds, per resoldre el procediment. Transcorregut el termini indicat sense que s’hagi dictat i notificat la resolució expressa, els interessats poden entendre desestimades les seves sol·licituds.

La Resolució es notificarà mitjançant la publicació al BOIB, d’acord amb el que preveu l’article 21.4 del text refós de la Llei de subvencions.

10. Despeses subvencionables

1. Es consideren despeses subvencionables les que, de manera indubtable, responguin a la natura de l’activitat subvencionada, que és el suport i el manteniment d’associacions, federacions i confederacions d’associacions de pares i mares d’alumnes, i associacions, federacions i confederacions d’associacions d’alumnes (despeses de funcionament i activitats). Entre altres despeses, són subvencionables les següents:

a. Despeses de material fungible.

b. Despeses de telèfon i altres mitjans de comunicació.

c. Despeses de lloguer del local.

d. Despeses d’energia.

e. Despeses de premsa, revistes i altres publicacions.

f. Despeses de comissions bancàries.

g. Assegurances.

h. Activitats de formació.

i. Despeses administratives

2. En cap cas el cost de l’adquisició de les despeses subvencionables pot ser superior al valor de mercat, de conformitat amb el que disposa l’article 40.1 del text refós de la Llei de subvencions.

3. No són despeses subvencionables les despeses socials o protocol·làries (àpats de les persones assistents, dietes, etc.).

11. Obligacions dels beneficiaris i justificació dels ajuts

1. En el cas d’obtenir subvencions o ajuts per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o d’ens públics o privats, nacionals o internacionals, s’ha de comunicar aquesta circumstància a l’òrgan instructor en un termini de tres dies hàbils i especificar la quantia de l’ajut rebut i el nom de l’entitat que l’ha concedit.

2. Perquè el pagament dels ajuts es faci efectiu és imprescindible presentar, al més tard el 14 de setembre de 2018, els documents que justifiquin les despeses de funcionament de l’entitat, tal com s’indica a continuació:

a. Compte justificatiu (annex 6).

b. Relació dels justificants imputats, mitjançant una llista numerada dels documents justificatius, que especifiqui amb quina despesa a subvencionar està vinculada així com el seu cost (annex 8), en paper i en format digital (que es pot descarregar del web <http://comunitateducativa.caib.es>), i que s’ha d’enviar emplenada a l’adreça electrònica sce@dgice.caib.es.

c. Memòria de les despeses objecte de subvenció i dels criteris objectius de la imputació (annex 7).

d. Còpia compulsada de les factures, en què constin les dades següents:

o Raó social i NIF del proveïdor.

o Raó social i NIF de l’entitat que sol·licita l’ajut.

o Expressió detallada del servei prestat i/o material proveït.

o Data i número de la factura.

o Acreditació del pagament.

e. A més a més, s’han de complir tots els requisits de facturació, de conformitat amb el Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació (BOE núm. 289, d’1 de desembre).

3. En el cas que s’observin defectes en la justificació de la subvenció, els interessats disposen de deu dies hàbils per esmenar-los, d’acord amb l’article 13.1 g de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura de l’1 de juliol de 2009 per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura (BOIB núm. 100, d’11 de juliol).

12. Percepció de l’ajut i criteris de gradació

1. El pagament dels ajuts s’entén condicionat al compliment efectiu de les obligacions assumides per l’entitat beneficiària, d’acord amb les condicions d’aquesta convocatòria i de la normativa reguladora dels ajuts i subvencions públics.

2. Una vegada que l’entitat hagi justificat l’ajut, segons el que disposa el punt onzè d’aquesta Resolució, es farà l’ingrés de la subvenció.

3. En el cas d’incompliment parcial de les obligacions per part de les entitats beneficiàries, es farà el pagament de la part correctament justificada de la subvenció concedida.

13. Control financer

Els beneficiaris queden sotmesos a les mesures de comprovació i de fiscalització establertes en la legislació de finances i pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears quant a la concessió i el control dels ajuts públics. A més, han de facilitar tota la informació que els requereixi la Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control extern.

14. Revocació dels ajuts concedits

D’acord amb el que disposa l’article 43 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pertoca revocar la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió, el beneficiari incompleixi totalment o parcialment les obligacions o els compromisos concrets als quals està condicionada l’eficàcia de l’acte de concessió de la subvenció.

Com a conseqüència de la revocació de la subvenció, queda sense efecte l’acte de concessió i s’han de reintegrar les quantitats percebudes indegudament.

15. Reintegrament dels ajuts concedits

1. Pertoca reintegrar totalment o parcialment les quantitats rebudes i exigir l’interès de demora des del moment del pagament de la subvenció fins a la data de la resolució per la qual s’acordi el reintegrament en els casos establerts en l’article 44 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

2. Les quantitats reintegrables tenen la consideració d’ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.

16. Règim d’infraccions i sancions

L’incompliment dels requisits establerts en aquesta Resolució dona lloc a aplicar el règim d’infraccions i sancions que estableix el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.

 

ANNEX 2 A

Sol·licitud d’ajuts per a APIMA i AA (curs 2017-2018)

DADES DE L’ENTITAT

Nom

Nombre d’unitats del centre docent

Registre de la Conselleria d’Educació

NIF

Nom del / de la representant legal

DNI

Telèfons de contacte

______________ / ______________

Adreça electrònica

Adreça a l’efecte de rebre notificacions:

Nom:

Carrer/núm.

Localitat

CP

 

DOCUMENTACIÓ QUE S’ADJUNTA:

(   ) Relació i pressupost de les despeses de funcionament i de les activitats objecte de subvenció de l’associació de l’1 de setembre de 2017 al 31 d’agost de 2018 (annex 3).

(   ) Fotocòpia del DNI del representant legal.c

(   ) Fotocòpia del NIF de l’associació.c

(   ) Declaració de rebre o no altres ajuts i estar al corrent de les obligacions tributàries (annex 4).c

(   ) Declaració responsable (annex 5).c

(   ) Declaració responsable de veracitat de les dades bancàries o un certificat bancari.c

(   ) Acreditació d’estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Socialc1.

(   ) Acreditació d’estar al corrent de les obligacions tributàries amb l’Agència Estatal d’Administració Tributàriac1.

1 En el cas de no autoritzar la Conselleria d’Educació i Universitat a obtenir aquestes dades d’ofici.

[Nom i llinatges] _________________________________________________________________________ , representant legal de ________________________________________________,

SOL·LICIT:

Que es concedeixi a l’entitat que represent l’ajut econòmic per contribuir a atendre les despeses generades pel funcionament ordinari i les activitats previst en la Resolució del conseller d’Educació i Universitat de _____ d_____________ de 2018, d’acord amb les dades exposades en aquesta sol·licitud.

___________________________, _____ d________________ de 2018

[rúbrica]

SERVEI DE COMUNITAT EDUCATIVA. DIRECCIÓ GENERAL D’INNOVACIÓ I COMUNITAT EDUCATIVA. CONSELLERIA D’EDUCACIÓ I UNIVERSITAT

     

ANNEX 2 B

Sol·licitud d’ajuts per a federacions i confederacions d’APIMA i federacions i confederacions d’AA (curs 2017-2018)

DADES DE L’ENTITAT

Nom

Nombre de socis

Registre de la Conselleria d’Educació

NIF

Nom del / de la representant legal

DNI

Telèfons de contacte

______________ / ______________

Adreça electrònica

Adreça a l’efecte de rebre notificacions:

Nom:

Carrer/núm.

Localitat

CP

DOCUMENTACIÓ QUE S’ADJUNTA:

(   ) Relació i pressupost de les despeses de funcionament i de les activitats objecte de subvenció de l’entitat de l’1 de setembre de 2017 al 31 d’agost de 2018 (annex 3).

(   ) Fotocòpia del DNI del representant legal.c

(   ) Fotocòpia del NIF de l’associació.c

(   ) Llista de les entitats associades.c

(   ) Declaració de rebre o no altres ajuts i estar al corrent de les obligacions tributàries (annex 4).c

(   ) Declaració responsable (annex 5).c

(   ) Declaració responsable de veracitat de les dades bancàries o un certificat bancari.c

(   ) Acreditació d’estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Socialc1.

(   ) Acreditació d’estar al corrent de les obligacions tributàries amb l’Agència Estatal d’Administració Tributàriac1.

1 En el cas de no autoritzar la Conselleria d’Educació i Universitat a obtenir aquestes dades d’ofici.

[Nom i llinatges] ________________________________________________________________________ , representant legal de ________________________________________________,

SOL·LICIT:

Que es concedeixi a l’entitat que represent l’ajut econòmic per contribuir a atendre les despeses generades pel funcionament ordinari i les activitats previst en la Resolució del conseller d’Educació i Universitat de _____ d_____________ de 2018, d’acord amb les dades exposades en aquesta sol·licitud.

___________________________, _____ d________________ de 2018

[rúbrica]

SERVEI DE COMUNITAT EDUCATIVA. DIRECCIÓ GENERAL D’INNOVACIÓ I COMUNITAT EDUCATIVA. CONSELLERIA D’EDUCACIÓ I UNIVERSITAT

      

ANNEX 3

Relació i pressupost de les despeses de funcionament i activitats objecte de subvenció

Despeses de funcionament i activitats de l’associació (material fungible, fotocòpies, quota a la federació, despeses bancàries i de gestoria, seguretat social del personal, lloguer, telèfon, activitats programades, etc.)

Pressupost del curs 2017-2018

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

TOTAL

______________________, ______ d  ____________________ de 2018

                                                                                 

El secretari / La secretària                                      Vist i plau,

El/La representant legal

[rúbrica]                                                                    [rúbrica]

Nom i llinatges:                                                       Nom i llinatges:

a. Atès l’apartat vuitè de la convocatòria, els ajuts poden cobrir el 100 % del pressupost total presentat.

b. Per percebre l’ajut, els beneficiaris han de justificar la realització de les despeses incloses a la relació tal com s’indica a l’apartat onzè de la convocatòria d’ajuts (acreditació de la realització de les despeses; memòria de les despeses de funcionament; criteris objectius d’imputació —explicació dels costs—, i presentació de fotocòpies compulsades de les factures en què apareguin la raó social i el NIF del proveïdor, la raó social i NIF de l’associació, el servei prestat i/o el material subministrat i la data, a mes dels comprovants o extractes bancaris que en justifiquin el pagament)

c. Us advertim que, d’acord amb la normativa de subvencions, s’ha de justificar la totalitat d’aquest pressupost i, per tant, és convenient que la relació de despeses i costs per als quals demaneu l’ajut sigui el més ajustat possible.

 

ANNEX 4

Declaració de rebre o no altres ajuts i estar al corrent de les obligacions tributàries

[Nom i llinatges] ________________________________________, amb el DNI __________________ , com a secretari/ària de l’associació/federació/confederació ________________________

_______________________________________, amb el NIF ____________________,

DECLAR:

Pel que fa a la sol·licitud d’ajuts per a activitats i despeses de funcionament de les APIMA, AA, federacions i confederacions d’associacions de pares i mares d’alumnes, i les federacions i confederacions d’associacions d’alumnes:

(  ) Que aquesta entitat no percep cap altre ajut pel mateix concepte d’altres institucions públiques o privades.

(  ) Que aquesta entitat que percep per a l’activitat ________________________________ la quantitat de _________ euros de l’entitat ______________________________.

(  ) Que aquesta entitat està al corrent de les obligacions tributàries davant la Comunitat Autònoma de les Illes Balears1.

___________________, _______ d_______________de 2018

El secretari / La secretària                                      Vist i plau,

El/la representant legal

[rúbrica]                                                                    [rúbrica]

                                                                                  Nom i llinatges:

1La Conselleria d’Educació i Universitat obtindrà d’ofici els certificats acreditatius que l’entitat sol·licitant compleix aquestes obligacions.

SERVEI DE COMUNITAT EDUCATIVA. DIRECCIÓ GENERAL D’INNOVACIÓ I COMUNITAT EDUCATIVA. CONSELLERIA D’EDUCACIÓ I UNIVERSITAT

   

ANNEX 5

Declaració responsable

1………………………………………………...................................., amb el DNI 2 ........…………...… , en nom de l’entitat 3 …........................................………………………..................., amb el NIF 4 ......................................,

DECLAR sota la meva responsabilitat, amb relació al procediment per a l’obtenció de subvencions per a activitats i despeses de funcionament de les APIMA, AA, federacions i confederacions d’associacions de pares i mares d’alumnes, i les federacions i confederacions d’associacions d’alumnes, convocat per la Resolució del conseller d’Educació i Universitat de ..... d.................. de 2018:

Que conec els supòsits de prohibició per ser beneficiari de subvencions prevists en l’article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i que l’entitat que represent no ha incorregut en cap d’aquests supòsits.

I, perquè consti, sign aquesta declaració responsable a l’efecte de presentar-la davant l’òrgan administratiu que convoca el procediment per a la concessió de subvencions esmentat.

................................., …… d…………….... de 2018

[rúbrica]

1 Nom i llinatges del / de la representant legal

2 DNI del / de la representant legal

3 Nom de l’entitat sol·licitant de la subvenció

4 NIF de l’entitat sol·licitant de la subvenció

SERVEI DE COMUNITAT EDUCATIVA. DIRECCIÓ GENERAL D’INNOVACIÓ I COMUNITAT EDUCATIVA. CONSELLERIA D’EDUCACIÓ I UNIVERSITAT

  

ANNEX 6

Compte justificatiu

NÚM. EXPEDIENT

EXERCICI PRESSUPOSTARI

2018

PARTIDA PRESSUPOSTÀRIA

13601 421K03 48000 00

BENEFICIARI

NIF

CONCEPTE

Ajuts a APIMA, AA, federacions i confederacions d’associacions de pares i mares d’alumnes, i federacions i confederacions d’associacions d’alumnes

NÚM. BOIB I DATA CONVOCATÒRIA

BOIB núm.

DATA CONCESSIÓ

DATA EXECUCIÓ

Any 2018

DATA JUSTIFICACIÓ

Com a representant legal de l’entitat beneficiària indicada abans, declar que:

- Aquest compte justificatiu inclou la realització completa de les activitats i despeses de funcionament subvencionades i conté la totalitat dels justificants imputables al projecte subvencionat.

- Totes les dades contingudes en aquest compte justificatiu són vertaderes i correctes.

- Els justificants originals de les despeses i els ingressos, cobraments i pagaments, que s’hi detallen estan custodiats sota responsabilitat meva.

- Els justificants esmentats estan a disposició dels òrgans de control intern o extern de l’Administració.

- Em compromet a prestar tota la col·laboració en les actuacions de comprovació i verificació que l’Administració o els seus òrgans de control considerin necessàries per tal de comprovar la veracitat o la correcció de les activitats subvencionades o de la justificació presentada.

.........................................., .......... d.............................. de 2018

Signat:_____________________________

   

ANNEX 7

Memòria de les despeses de funcionament i criteris

NÚM. EXPEDIENT

EXERCICI PRESSUPOSTARI

2018

BENEFICIARI

NIF

CONCEPTE

Ajuts a APIMA, AA, federacions i confederacions d’associacions de pares i mares d’alumnes, i federacions i confederacions d’associacions d’alumnes

DESCRIPCIÓ DEL PROJECTE I DE L’EXECUCIÓ D’AQUEST

Adjuntam la memòria de les despeses de funcionament.

DESCRIPCIÓ DELS CRITERIS D’IMPUTACIÓ

Adjuntam els criteris d’imputació a la memòria de les despeses de funcionament.

Palma, ________ d________________ de 2018

El/la representant legal

[rúbrica i identificació nominal]

   

ANNEX 8. Relació de justificants imputats

Presentau-la en paper i en format digital (es pot descarregar del web <http://comunitateducativa.caib.es> i s’ha d’enviar emplenada a l’adreça  sce@dgice.caib.es).

NÚM. EXPEDIENT

BENEFICIARI

EXERCICI PRESSUPOSTARI

2018

NIF

PARTIDA PRESSUPOSTÀRIA

13601 421K03 48000 00

CONCEPTE

Ajuts a APIMA, AA, federacions i confederacions d’associacions de pares i mares d’alumnes, i federacions i confederacions d’associacions d’alumnes

IMPORT PROJECTE APROVAT

DATA CONCESSIÓ

% AJUDA CONCEDIDA

DATA EXECUCIÓ

Any 2018

IMPORT AJUDA CONCEDIDA

DATA JUSTIFICACIÓ

IMPORT ALTRES AJUDES

PRESSUPOST

IDENTIFICACIÓ JUSTIFICANTS

COSTS JUSTIFICATS

COST ELEGIBLE

Capítol

Import

Núm.

Núm. factura

Data

Proveïdor

Concepte

Import

Data pagament

% imputació

Import

Cost elegible

Observacions

1

Total

Total

Total

IMPORT JUSTIFICAT

IMPORT ELEGIBLE

IMPORT AJUDA JUSTIFICAT

IMPORT PAGAT

IMPORT PENDENT PAGAMENT

OBSERVACIONS:

El/la representant legal

El servei tècnic gestor de l’ajut

L’òrgan competent

Aquest compte justificatiu correspon al cost total definitiu de l’ajut indicat, els justificants de la qual s’adjunten a aquesta relació.

Data:

Signat:

Emet un informe favorable sobre aquest compte justificatiu per un import de .................................... euros.

Data:

El/La cap de Servei de Comunitat Educativa

Signat:

Resolc aprovar aquest compte justificatiu.

Data:

El secretari general de la Conselleria d’Educació i Universitat

Signat: Francesc Gálvez Capellà

 

ANNEX 9

Acceptació de la proposta de subvenció ______________________________________

____________________________________________________ atorgada per la Conselleria d’Educació i Universitat

1 _______________________________________________________________, en nom de l’entitat

2 ___________________________________________________________________________________,

EXPÒS:

Que segons l’article 11.1 a de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura d’1 de juliol de 2009 per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura, és obligació dels beneficiaris comunicar a l’òrgan competent l’acceptació o la renúncia de la proposta de resolució en els termes de la resolució de la convocatòria.

D’acord amb això,

DECLAR:

Que és la meva voluntat acceptar la proposta de subvenció de ______________ euros, en els termes de la Resolució del conseller d’Educació i Universitat de ______ d_____________ de 2018 (BOIB núm. _____, de ____ d____________).

____________________, ________ d________________ de 2018

[rúbrica]

1 Nom i llinatges del / de la representant legal

2 Nom de l’entitat sol·licitant de la subvenció

SERVEI DE COMUNITAT EDUCATIVA. DIRECCIÓ GENERAL D’INNOVACIÓ I COMUNITAT EDUCATIVA. CONSELLERIA D’EDUCACIÓ I UNIVERSITAT