Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT
Núm. 4432
Resolució del director general de Planificació, Ordenació i Centres de 24 d’abril de 2018 per la qual s’aproven les instruccions d’organització del batxillerat conduent a la doble titulació, títol de batxiller i diploma de batxillerat internacional, de l’Institut d’Educació Secundària Son Pacs
La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació, modificada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa, estableix en els article 34, 34 bis i 34 ter una nova estructura dels estudis de batxillerat.
El Reial decret 1105/2014, de 26 de desembre, pel qual s’estableix el currículum bàsic de l’educació secundària obligatòria i del batxillerat, estableix la organització i avaluació del batxillerat així com els currículum de les diferents matèries.
El Decret 35/2015, de 15 de maig, pel qual s’estableix el currículum del batxillerat a les Illes Balears, regula els aspectes fonamentals dels estudis de batxillerat així com els currículums de les diferents matèries.
La Resolució del conseller d’Educació i Cultura de 24 de febrer de 2011 per la qual s’autoritza la implantació dels ensenyaments del batxillerat internacional a l’IES Son Pacs de Palma a partir del curs 2012-2013, autoritza la implantació dels ensenyaments del programa del Diploma de Batxillerat Internacional (BI) a l’IES Son Pacs de Palma (codi del centre 07003845) que es faran de forma simultània als estudis de batxillerat del nostre sistema educatiu (LOE).
Després de la publicació de la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa, i del Decret 35/2015, de 15 de maig, pel qual s’estableix el currículum del batxillerat a les Illes Balears, s’han produït canvis legislatius de rellevància en el sistema educatiu que fan necessària una modificació de l’organització del batxillerat conduent a la doble titulació, títol de batxiller i diploma de batxillerat internacional, de l’IES Son Pacs.
Per tot això, i en virtut del que s’estableix en l’article 36.2 de l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears i en la disposició final primera del Decret 35/2015, dict la següent
RESOLUCIÓ
Primer
Aprovar les instruccions d’organització del batxillerat conduent a la doble titulació, títol de batxiller i diploma de batxillerat internacional, de l’IES Son Pacs, establertes en els annexes 1, 2, 3 i 4 d’aquesta Resolució.
Segon
Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma, 24 d’abril de 2018
El director general de Planificació, Ordenació i Centres
Antonio Morante Milla
ANNEX 1
Instruccions d’organització del batxillerat conduent a la doble titulació, títol de batxiller i diploma de batxillerat internacional, de l’IES Son Pacs.
1. Objecte i àmbit d’aplicació
Aquestes instruccions tenen per objecte regular, l’ordenació del currículum del batxillerat conduent a la doble titulació, títol de batxiller i diploma de batxillerat internacional, de l’IES Son Pacs, d’acord amb el que disposa el Decret 35/2015, de 15 de maig, pel qual s’estableix el currículum del batxillerat a les Illes Balears.
2. Criteris generals
El currículum, l’avaluació i tots els aspectes dels estudis de batxillerat conduents a la doble titulació es regiran per la normativa vigent aplicable als estudis de batxillerat ordinari a les Illes Balears, tenint en compte les particularitats que s’estableixen en aquestes instruccions. Els professors que imparteixin el BI també s'han de regir per la normativa que regula aquests estudis.
3. Horari
3.1. L’horari setmanal de les diferents matèries del nostre sistema educatiu, així com la seva correspondència amb les assignatures pròpies del Batxillerat Internacional, és el que figura als annexos 2, 3 i 4 d’aquesta Resolució.
3.2. Qualsevol canvi en aquest horari s’haurà d’autoritzar mitjançant la corresponent Resolució de la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centre. La càrrega horària setmanal atribuïda a les assignatures del Batxillerat Internacional serà, en el còmput dels dos cursos de batxillerat, d’un màxim de 9 hores en el seu nivell superior i de 6 hores en el seu nivell mitjà,. Aquests màxims es poden superar si la càrrega horària de la matèria associada del nostre sistema educatiu és superior.
3.3. Per facilitar una transició raonable entre l’antic i el nou horari, algunes matèries tindran de forma transitòria una càrrega horària diferent. Aquesta informació està incorporada als annexos 2, 3 i 4 d’aquesta Resolució.
4. Estructura del batxillerat
1. Les modalitats del batxillerat que s’ofereixen són les següents:
2. En la modalitat de ciències, els alumnes han de cursar un dels següents itineraris:
3. L’estructura de les matèries que han de cursar els alumnes en les diferents modalitat i itineraris és la que figura en els annexos 2,3 i 4 d’aquesta Resolució.
5. Formació del professorat
La Conselleria d’Educació i Universitat podrà reconèixer, en la modalitat d’experiència formativa, la formació associada a la impartició del Batxillerat Internacional, d’acord amb el que s’estableix a l’article 15 de l’Ordre del conseller d’Educació i Universitat, de dia 24 d’abril de 2017, per la qual es regula l’homologació, el reconeixement, la certificació i el registre de la formació permanent del professorat no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
ANNEX 2
Distribució de l’horari lectiu setmanal
Modalitat de ciències: Itinerari sanitari
Matèria LOE |
1r curs |
Assignació a les assignatures del batxillerat internacional |
---|---|---|
Llengua catalana i literatura I |
2,5 |
Català (nivell superior) |
Llengua castellana i literatura I |
2,5 |
|
Filosofia |
3 |
Teoria del coneixement |
Primera llengua estrangera I |
3* |
Anglès (nivell mitjà) |
Matemàtiques I |
4 |
Matemàtiques (nivell mitjà) |
Biologia i geologia |
5 |
Biologia (nivell superior) |
Física i química. |
5 |
Química (nivell superior) |
Educació física |
1 |
|
Literatura universal |
2,5 |
Català (nivell superior) |
Cultura científica |
5 |
Sistemes ambientals (nivell mitjà) |
Tutoria |
1 |
CAS/Monografia |
Total |
34,5 |
|
*De forma excepcional i només per al curs 2017-2018 seran 4.
Modalitat de ciències: Itinerari sanitari
Matèria LOE |
2n curs |
Assignació a les assignatures del batxillerat internacional |
---|---|---|
Llengua catalana i literatura II |
4 |
Català (nivell superior) |
Llengua castellana i literatura II |
3 |
|
Història d’Espanya |
3 |
|
Primera llengua estrangera II |
3 |
Anglès (nivell mitjà) |
Matemàtiques II |
4 |
Matemàtiques (nivell mitjà) |
Biologia |
4 |
Biologia (nivell superior) |
Química |
5* |
Química (nivell superior) |
Història de la filosofia |
3 |
Teoria del coneixement |
Matèria específica |
3 |
|
Tutoria |
1 |
CAS/Monografia |
Total |
33 |
|
*De forma excepcional i només per als cursos 2017-2018 i 2018-2019 seran 6.
ANNEX 3
Distribució de l’horari lectiu setmanal
Modalitat de ciències: Itinerari tecnològic
Matèria LOE |
1r curs |
Assignació a les assignatures del batxillerat internacional |
---|---|---|
Llengua catalana i literatura I |
2,5 |
Català (nivell superior) |
Llengua castellana i literatura I |
2,5 |
|
Filosofia |
3 |
Teoria del coneixement |
Primera llengua estrangera I |
3* |
Anglès (nivell mitjà) |
Matemàtiques I |
4 |
Matemàtiques (nivell mitjà) |
Biologia i geologia/Dibuix tècnic I |
4 |
|
Física i química |
4 |
Química (nivell superior) |
Educació física |
1 |
|
Literatura universal |
2,5 |
Català (nivell superior) |
Cultura científica |
5 |
Sistemes ambientals (nivell mitjà) |
Tutoria |
1 |
CAS/Monografia |
|
4 |
Física (nivell superior) |
Total |
36,5 |
|
*De forma excepcional i només per al curs 2017-2018 seran 4.
Modalitat de ciències: Itinerari tecnològic
Matèria LOE |
2n curs |
Assignació a les assignatures del batxillerat internacional |
---|---|---|
Llengua catalana i literatura II |
4 |
Català (nivell superior) |
Llengua castellana i literatura II |
3 |
|
Història d’Espanya |
3 |
|
Primera llengua estrangera II |
3 |
Anglès (nivell mitjà) |
Matemàtiques II |
4 |
Matemàtiques (nivell mitjà) |
Física |
5* |
Física (nivell superior) |
Química |
5* |
Química (nivell superior) |
Història de la filosofia |
3 |
Teoria del coneixement |
Matèria específica |
3 |
|
Tutoria |
1 |
CAS/Monografia |
Total |
34 |
|
*De forma excepcional i només per als cursos 2017-2018 i 2018-2019 seran 6.
ANNEX 4
Distribució de l’horari lectiu setmanal (Modalitat d’humanitats i ciències socials)
Matèria LOE |
1r curs |
Assignació a les assignatures del batxillerat internacional |
---|---|---|
Llengua catalana i literatura I |
2,5 |
Català (nivell superior) |
Llengua castellana i literatura I |
2,5 |
|
Filosofia |
3 |
Teoria del coneixement |
Primera llengua estrangera I |
3* |
Anglès (nivell mitjà) |
Matemàtiques aplicades a les ciències socials I |
4 |
Estudis matemàtics (nivell mitjà) |
Llatí I/ Economia |
5* |
Llatí (nivell superior)/ Economia (nivell superior) |
Història del mon contemporani |
5 |
Història (nivell superior) |
Educació física |
1 |
|
Literatura universal |
2,5 |
Català (nivell superior) |
Cultura científica |
5 |
Sistemes ambientals (nivell mitjà) |
Tutoria |
1 |
CAS/Monografia |
Total |
34,5 |
|
*De forma excepcional i només per al curs 2017-2018 seran 4.
**De forma excepcional i només per al curs 2017-2018 seran 6.
Matèria LOE |
2n curs |
Assignació a les assignatures del batxillerat internacional |
---|---|---|
Llengua catalana i literatura II |
4 |
Català (nivell superior) |
Llengua castellana i literatura II |
3 |
|
Història d’Espanya |
3 |
|
Primera llengua estrangera II |
3 |
Anglès (nivell mitjà) |
Matemàtiques aplicades a les ciències socials II |
4 |
Estudis matemàtics (nivell mitjà) |
Llatí II/ Economia de l’empresa |
4 |
Llatí (nivell superior)/ Economia (nivell superior) |
Història de l’art/Economia de l’empresa/ Geografia |
4 |
|
Història de la filosofia |
3 |
Teoria del coneixement |
Matèria específica |
3 |
|
Tutoria |
1 |
CAS/Monografia |
|
4* |
Història (nivell superior) |
Total |
36 |
|
*De forma excepcional i només per als cursos 2017-2018 i 2018-2019 seran 5.