Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 4400
Aprovació de les bases que regeixen la concessió d'ajuts del Consell Insular de Menorca per a la pràctica esportiva en la infància i la joventut (de 3 a 30 anys) i de la convocatòria corresponent a la temporada 2017-2018

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Feim públic que el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, en sessió ordinària de dia 9 d'abril de 2018, va adoptar el següent acord:

Primer.- Aprovar les bases que regeixen la concessió dels ajuts del Consell Insular de Menorca per a la pràctica esportiva en la infància i la joventut (3-30 anys).

Segon.- Aprovar simultàniament la convocatòria per a la concessió d'ajuts per a la pràctica esportiva en la infància i joventut (3-30 anys) corresponent a la temporada 2017/18, d’acord amb les condicions següents:

a) Les ajudes concedides s'atendran amb càrrec a les partides pressupostàries i amb els imports màxims que s’indiquen més avall, sens perjudici que els imports puguin ser ampliats d’acord amb les disponibilitats pressupostàries.

Es destinarà la quantitat màxima de vint mil euros (20.000 euros) amb càrrec a la partida 34100.4890088 i de vint mil euros (20.000€) més amb càrrec a la partida 33450 4890000 de l'exercici pressupostari de l'any 2018.

Aquesta quantitat es desglossa en els apartats següents:

- Línia 1 : ajuts per a infants i joves de 3 a 16 anys : vint mil euros(20.000 €)

- Línia 2: ajuts per a joves de 17 a 30 anys: vint mil euros (20.000 €)

Línia

Partida

Quantia màxima

Línia 1: Ajuts per a infants i joves de 3 a 16 anys

34100 4890088

20.000 €

Línia 2: Ajuts per a joves de 17 a 30 anys

33450 4890000

20.000 €

b) L’ajut màxim individual per sol·licitud, per a la present convocatòria, serà:

- En la línia 1: 325 €

- En la línia 2: 350 €

c) La resolució dels ajuts es farà després que un tècnic del Departament d'Esports hagi examinat les sol·licituds i hagi emès l'informe corresponent. NO es convocarà la comissió avaluadora, ja que l'import global és inferior a 50.000 euros i l’import individual màxim de la subvenció és inferior a 7.000 euros.

d) El termini de presentació de sol·licituds és de 60 dies a partir de l'endemà que s'hagi publicat aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB)

BASES QUE REGEIXEN LA CONCESSIÓ D’AJUTS DEL CONSELL INSULAR DE MENORCA PER A LA PRÀCTICA ESPORTIVA A LA INFÀNCIA I JOVENTUT ( DE 3 A 30 ANYS)

PRIMERA. OBJECTE I FINALITAT DELS AJUTS

La importància de l'esport es recull en el conjunt de principis rectors de la política social i econòmica de la Constitució espanyola, i en aquest sentit l'article 43.3 estableix que els poders públics han de fomentar l'educació física i l'esport, i facilitar l'adequada utilització del lleure. Per la seva banda, la Llei 14/2006, de 17 d'octubre, de l'esport de les Illes Balears, ja en la seva exposició de motius, destaca que "L'esport, entès com l'expressió de l'activitat física, reglada o no, és un bé per a la societat i cal tenir-ne cura, potenciar-lo i possibilitar que tota la ciutadania de les Illes tingui opcions de practicar-lo, de forma individual o formant part de les diferents i necessàries organitzacions esportives que el gestionen i que són igualment valorades i necessàries en la societat".

Així mateix, el seu article 3 diu que "L'activitat física i l'esport són funcions socials que contribueixen al desenvolupament i a la formació integral de les persones i a la millora de la seva qualitat de vida"; i l'article 11 estableix que una de les competències dels consells insulars és “definir, planificar i executar els programes adreçats a una major pràctica esportiva en els diferents àmbits i sectors socials, i participar-hi”. D’altra banda, l’article 16 disposa que, en l’àmbit de les seves competències, les administracions esportives han d’impulsar els mecanismes més apropiats per a promoure la pràctica de l’activitat física i l’esport entre els sectors socials més vulnerables.

Per tot això, el Consell Insular de Menorca, vol fomentar la pràctica esportiva amb aquesta convocatòria d'ajudes la finalitat de la qual és la concessió de beques per al foment de la pràctica esportiva dels infants i joves amb menys recursos econòmics, a través de la subvenció en un percentatge de les quotes dels clubs esportius i altres centres esportius

La finalitat d’aquests ajuts és ajudar a les famílies dels infants i joves amb dificultats econòmiques fent-los possible l'accés a la pràctica esportiva a través dels clubs esportius i/o altres centres esportius que tenguin com objectiu el foment de la pràctica esportiva, sempre dintre d'un marc de formació integral, i el foment dels valors socials i educatius.

Es destinen dues línies d'ajuts amb partides diferents:

- Línia 1: per a infants i joves de 3 a 16 anys

- Línia 2: per a joves de 17 a 30 anys

SEGONA. FINANÇAMENT I IMPORT MÀXIM

L’import màxim i les partides a les qual s’aplicaran els ajuts (línia 1 i línia 2) que s’atorguin en el marc d’aquestes bases són els que s’estableixen en la convocatòria.

Es prioritzaran les sol·licituds en funció dels criteris objectius per a la concessió dels ajuts establerts en aquestes bases.

TERCERA. ACTIVITATS SUBVENCIONADES: REQUISITS I CONDICIONS

Poden ser objecte de subvenció les despeses de matrícula i les quotes de les activitats següents:

  • La pràctica esportiva a través d'un club esportiu durant la temporada corresponent (setembre-juny)
  • La pràctica esportiva a través d'un centre esportiu durant la temporada corresponent (setembre-juny)
  • Les activitats han de tenir un caràcter continu, el període de les quals s'especificarà a la convocatòria corresponent.

Les activitats subvencionades han de complir els requisits següents:

a) Activitats dirigides a fillets/tes entre 3 i 6 anys, fora de l’horari lectiu

Han de tenir un caràcter psicomotrius i tenir com a principal objectiu la millora dels diferents aspectes perceptius implicats en l’execució motriu.

Les activitats subvencionades per a aquesta franja d'edat són:

  • Psicomotricitat

  • Multiesport o preesport

b) Activitats dirigides a fillets/tes i joves entre 7 i 18 anys: fora de l’horari lectiu

Han de tenir caràcter multiesportiu i formatiu de l’esport escolar, com marca el Decret 38/2015 de l’esport escolar. A més, han de complir les condicions que proporcionin una formació integral del fillet o el jove. Al mateix temps, han de tenir com a objectius principals: aconseguir una base motriu i cognitiva sòlides que afavoreixin la pràctica posterior de qualsevol esport; adquirir una bona consciència de si mateix, explorant les pròpies possibilitats i limitacions, així com el propi cos; i fomentar la pràctica esportiva basada en l’adquisició de valors educatius i formatius i valors socials i solidaris.

Les activitats subvencionades per a aquesta franja d'edat són:

Qualsevol de les modalitats esportives realitzades a un club esportiu o centre esportiu, sempre i quan compleixin amb la normativa vigent en matèria d'esports ( Llei 14/2006 de 17 d'octubre i Decret Llei 38/2015 de l'esport en edat escolar)

c) Activitats dirigides a joves d'entre 16 i 30 anys: en el cas de la pràctica esportiva a través d'un centre esportiu, han d'estar dirigides a joves entre 16 i 30 anys, i han de tenir com a principal objectiu la millora de salut.

Les activitats subvencionades per a aquesta franja d'edat són:

  • Fitness
  • Activitats dirigides
  • Activitats aquàtiques
  • Esports a la natura
  • Esports individuals i col·lectius
  • Activitats de dansa i expressió corporal
  • Altres que siguin equiparables

3. Les activitats esportives objecte de subvenció s’han d’efectuar a Menorca.

4. Només se subvencionarà una activitat esportiva per infant o jove.

5. Les activitats esportives subvencionades s'han de dur a terme en instal·lacions que comptin amb les corresponents autoritzacions per dur a terme aquestes activitats.

QUARTA. RÈGIM DE COMPATIBILITAT AMB ALTRES AJUTS

1. Els ajuts que s’atorguin de conformitat amb aquestes bases són compatibles amb la concessió d’altres ajuts, sens perjudici de l’obligació dels beneficiaris de comunicar-ho al Consell Insular de la forma establerta en aquestes bases.

2. L’import de les subvencions o ajuts que es concedeixin no pot superar en cap cas, de manera aïllada o amb concurrència amb altres ajuts, el cost de l’activitat subvencionada.

CINQUENA. REQUISITS DELS BENEFICIARIS

1. En poden ser beneficiaris els/les fillets i filletes i joves que tenguin entre 3 i 30 anys (a la data de finalització de presentació de sol·licituds) i que practiquin algun tipus d'activitat física o esportiva, com estableix la base tercera.

2. Per poder atorgar la subvenció és condició imprescindible que la unitat familiar compleixi els requisits que es detallen en aquestes bases i en la convocatòria corresponent.

3. En qualsevol cas, no poden ser-ne beneficiàries les persones en les quals concorri alguna de les prohibicions establertes en l’art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

4. Només poden ser-ne beneficiàries les persones que estiguin empadronades a Menorca, sempre que l’empadronament s’hagi produït abans de la publicació de la convocatòria.

SISENA. PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS

Les sol·licituds s’han de formalitzar mitjançant el model normalitzat que s’adjunta com a annex 1 d’aquestes bases, que es facilitarà a la seu del Consell Insular de Menorca a Maó i a les oficines administratives de Ciutadella, i que també es pot descarregar a la seu electrònica del CIM.

El període per presentar les sol·licituds s'especifica en la convocatòria corresponent.

A la sol·licitud, s'ha d'adjuntar la documentació següent:

A) Documentació administrativa general

a) Còpia del DNI del sol·licitant.

b) Acreditació de la representació si la sol·licitud es presenta en nom d’un altre.

c) Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d’obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora de les subvencions públiques recollides en l’art. 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276 de 18 de novembre de 2003), i que no té obligacions fiscals pendents amb el Consell Insular de Menorca, el model de la qual s’adjunta com a annex 2 d’aquestes bases.

d) Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal relativa a les subvencions o ajudes obtingudes i/o sol·licitades d’altres institucions públiques o privades per realitzar la mateixa activitat (aquesta declaració es pot realitzar emplenant l'apartat corresponent de l'imprès de sol·licitud, annex I)

e) Acreditació d’estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l’Administració de l’Estat mitjançant els corresponents certificats, que es podrà substituir per una declaració responsable d’acord amb l’article 11.f segon paràgraf del Text refós de la Llei de subvencions, per tractar-se de subvencions de quantia inferior a 3.000 euros (aquesta declaració es pot realitzar emplenant l'apartat corresponent de l'imprès de sol·licitud, annex I). També es podrà autoritzar el Consell Insular de Menorca perquè comprovi directament el compliment de les esmentades obligacions (es pot realitzar emplenant l'apartat corresponent de l'imprès de sol·licitud, annex I).

B) Documentació específica requerida per a la concessió dels ajuts

f) Certificat de convivència, emès per l'ajuntament de Menorca corresponent, on figurin totes les persones que conviuen en el domicili familiar.

g) En el cas que un dels progenitors no convisqui al domicili familiar, sentència de divorci, acord de separació o, si no existeixen els esmentats documents, una declaració jurada del sol·licitant en què s’indiqui si es rep algun tipus de pensió i per quin import.

h) Certificat emès per l'Agència Estatal de l'Administració Tributària relatiu a la declaració de l’IRPF de l’any 2017 referida als ingressos de l’any 2016 de tots els membres computables de la unitat familiar majors de 16 anys a 31 de desembre de 2016. En el cas que algun d’aquests membres no hagi fet declaració de l'IRPF s'ha de presentar certificat d'imputacions de l'IRPF de 2016. Aquests documents es poden sol·licitar a través de la pàgina web de l’AEAT www.agenciatributaria.es o directament a l'enllaç https://www.agenciatributaria.gob.es/AEAT.sede/tramitacion/G306.shtml).

i) Resolució o certificat que acrediti el reconeixement de grau de discapacitat emès per l'òrgan públic competent (només en el cas que a la unitat familiar hi hagi algun membre amb discapacitat), si n’és el cas.

j) En el cas de família monoparental, còpia del llibre de família.

- Certificat d'imputacions íntegres de tots els membres de la unitat familiar.

k) Imprès de justificació de plaça del club o centre esportiu de l'activitat esportiva objecte de subvenció (annex III).

S’eximeix de presentar la documentació a què fan referència les lletres a) i b) en el cas que aquesta ja consti en els arxius del Consell Insular. En aquest cas s’ha de fer constar expressament en la sol·licitud.

3. D’acord amb els articles 28.3 i 53 c de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, les persones interessades no tenen l’obligació de presentar documents originals, llevat que, amb caràcter excepcional, la normativa reguladora aplicable exigeixi el contrari. En qualsevol cas, les persones interessades són responsables de la veracitat dels documents que presenten (art. 28.7 de la Llei 39/2015).

D'acord amb l'art. 28.5 de l'LPACAP, excepcionalment, quan la rellevància d'un document de l'expedient aportat per l'interessat així ho exigeixi, o existeixin dubtes derivats de la qualitat de la còpia, el CIM pot sol·licitar de manera motivada la compulsa/autenticació de les còpies aportades per la persona interessada, per la qual cosa pot requerir l'exhibició del document o de la informació original.

4. Pel fet de presentar-se a aquesta convocatòria la persona interessada presta al CIM els consentiments següents:

a) Per a consultar i comprovar la veracitat de la documentació i de les dades presentades per l'interessat, principalment mitjançant les plataformes d'interoperabilitat, les xarxes corporatives o altres sistemes electrònics habilitats a l'efecte i als quals el CIM tengui accés.

b) Per a consultar l'existència i veracitat de la documentació i de les dades, que eventualment l'interessat hagi considerat oportú no presentar, acollint-se al dret de no fer-ho, pel fet que s'hagin elaborat per les administracions públiques.

Els esmentats consentiments només es consideraran atorgats quan no en consti en l'expedient l'oposició expressa a l'esmentada consulta o quan la llei especial que sigui aplicable al cas, en requereixi el consentiment exprés, en aquest darrer cas serà obligatori que l'Administració el requereixi i que l'interessat el presti.

5. Les sol·licituds i tota la documentació transcrita en els apartats A) i B) s’han de presentar, dins el termini establert en la convocatòria, per mitjans electrònics o presencialment:

a) Per mitjans electrònics, d'acord amb el que estableix en l'art. 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, al Registre Electrònic del Consell Insular de Menorca (www.cime.es) o a qualsevol altre registre i lloc dels establerts en l'article 16.4 de l'esmentada Llei 39/2015.

b) Presencialment, d'acord amb allò establert en l'art. 14.1 de la Llei 39/2015, per tal de preservar el dret les persones físiques de comunicar-se amb l'Administració pública també per mitjans no electrònics, en el Registre Electrònic del Consell Insular de Menorca o a qualsevol altre Registre i lloc dels establerts en l'article 16.4 de l'esmentada Llei 39/2015.

6. Si la sol·licitud o la documentació fossin incorrectes o incompletes, el Consell Insular de Menorca en requerirà la rectificació o el complement necessaris. Si en el termini de deu dies hàbils, comptats des de l’endemà del dia que es rebi el requeriment d’esmena de la sol·licitud, la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, s’entendrà que ha desistit de la seva petició de conformitat amb l’article 68 de la LPACAP.

SETENA. CRITERIS OBJECTIUS QUE ES TINDRAN EN COMPTE PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS

1. Par a la concessió dels ajuts es tindrà en compta la renda per càpita mitjana de la unitat familiar del/de la sol·licitant.

L’ordre de prelació per a la concessió vindrà determinat per la menor renda per càpita mitjana de la unitat familiar del/de la sol·licitant, de forma que se situarà en primer lloc de la prelació la menor renda per càpita mitjana i en darrer lloc la major renda. Es concediran els ajuts fins que s'exhaureixin els fons disponibles per a la convocatòria.

En restaran exclosos els sol·licitants que formin part d’un nucli familiar que tengui uns ingressos que superin una renda per càpita mitjana de 15.000 €.

En cas d'empat de dos o més sol·licituds en l'import de la renda per càpita mitjana, es prendrà com a criteri de priorització per a l'atorgament de l'ajut l'import menor dels ingressos anuals del conjunt de la unitat familiar (suma de les rendes de tots els membres computables de la unitat familiar).

Sí, així i tot, hi ha un empat entre dos o més sol·licitants, es prioritzarà per ordre de registre d'entrada de les sol·licituds.

2. Es consideren membres computables de la unitat familiar:

- Pare, mare o tutor/a i cònjuge (o anàloga relació) dels anteriors

- Sol·licitant

- Germans menors de 16 anys a dia 31 de desembre de 2017

- Germans majors de 16 anys a dia 31 de desembre de 2017 i que compleixin els requisits següents:

a) Conviure en el domicili familiar (amb excepció dels que resideixin fora de l'illa durant el curs escolar per estudis).

b) Tenir uns ingressos econòmics durant l'any 2017 inferiors a 9.172,80 euros (salari mínim interprofessional per a l’any 2017).

- Ascendents que convisquin en el domicili familiar i depenguin econòmicament d’altres membres de la unitat familiar

En cas de sol·licitants amb unitat familiar independent, en són membres computables el seu cònjuge (o anàloga relació) i els fills.

En cas de divorci, separació legal o de fet dels pares, no es considera membre computable aquell que no convisqui amb el/la sol·licitant. En canvi, sí que n’és membre computable el nou cònjuge o la persona unida per anàloga relació. Si el pare/la mare que no conviu amb el/la sol·licitant passés una pensió compensatòria o per manutenció del fill/de la filla també s’ha de comunicar i es tindrà en compte a l’hora de calcular la renda familiar.

3. En el cas que el/la sol·licitant al·legui la seva independència econòmica, ha de justificar que els seus ingressos econòmics durant l’any 2017 van superar l’import de 9.172,80 euros (salari mínim interprofessional per a l’any 2017).

4. La renda familiar a l'efecte de subvenció s’obtindrà per agregació de les rendes de l’exercici 2016 de cada un dels membres computables del nucli familiar abans esmentats que hagi obtingut ingressos de qualsevol naturalesa calculats segons s’indica en els paràgrafs següents i de conformitat amb la normativa que regula l’impost sobre la renda de les persones físiques.

4.1 Per determinar la renda dels membres computables que hagin presentat declaració de l’impost sobre la renda de les persones físiques (s'ha de presentar un certificat emès per l'Agència Estatal de l'Administració Tributària relatiu a la declaració de l’IRPF de l’any 2017 referida als ingressos de l’any 2016) es farà de la manera següent:

- Primer: se sumaran la base imposable general i la base imposable de l’estalvi (caselles 392 i 405).

- Segon: d’aquest resultat, se'n restarà la quota resultant de l’autoliquidació (casella 537).

4.2 Per determinar la renda dels membres computables que obtenguin ingressos propis i no hagin presentat declaració de l’impost sobre la renda de les persones físiques (s'ha de presentar un certificat d'imputacions de l'IRPF de 2016 emès per l'Agència Tributària):

- Primer: se sumaran les retribucions, els rendiments i els guanys patrimonials.

- Segon: d’aquest resultat, se'n restaran les despeses deduïbles i els pagaments a compte efectuats.

5. La renda per càpita mitjana de la unitat familiar es calcularà dividint els ingressos anuals declarats de tota la unitat familiar entre el nombre total de membres que formen aquesta unitat familiar, tenint en compte que se suma un membre més en els casos següents:

- Quan un membre de la unitat familiar tengui una discapacitat, reconeguda oficialment pel Govern de les Illes Balears, amb un mínim del 33 %.

- En el cas de família monoparental, amb còpia del llibre de família.

- Quan el sol·licitant sigui jove de entre 18 i 30 anys sense tenir cap tipus d'ingrés.

VUITENA. DETERMINACIÓ DE L’IMPORT DE LA SUBVENCIÓ

Se subvencionarà un percentatge de les despeses de l’activitat (preu anual de l'activitat esportiva) en funció de la renda per càpita mitjana, d’acord amb la taula següent:

RENDA PER CÀPITA MITJANA

% subvencionable de la despesa

De 0 a 6.000,00 €

75 %

De 6.001,00 € a 10.000,00 €

50%

De 10.001,00 € a 15.000,00 €

30%

Les despeses de l'activitat que es tindran en compte són el cost de la matrícula i les quotes.

Quedarà a càrrec de la persona física sol·licitant l'aportació de la resta del cost, directament o bé per cofinançament de tercers (ens públics o privats).

La quantitat màxima individual de la subvenció, en la línia 1 i línia 2, que s'atorgarà per a cada sol·licitant serà la següent:

- Línia 1 (infants i joves de 3 a 16 anys): la quantitat individual màxima de la subvenció serà de 325 €.

- Línia 2 (joves de 17 a 30 anys): la quantitat individual màxima de la subvenció serà de 350 €.

NOVENA. PROCEDIMENT I ÒRGANS COMPETENTS PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS

Els ajuts es concediran, d’acord amb els principis d’objectivitat, transparència, igualtat, no discriminació i publicitat, per mitjà del procediment de concurrència competitiva.

L’inici de l’expedient s’efectuarà per mitjà de l’aprovació de la convocatòria corresponent.

El text de la convocatòria i la resta de documentació que es requereixi s'han de comunicar a la Base de Dades Nacional de Subvencions (d'ara en endavant BDNS) i es publicarà l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en compliment de l'art. 20.8 de la Llei general de subvencions.

La instrucció correspondrà a un tècnic d’esports del Departament d'Ocupació, Projecció Econòmica, Joventut i Esports, que haurà de realitzar d’ofici totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s’ha de dictar resolució sobre la concessió dels ajuts.

Totes les sol·licituds presentades dins el termini establert en la convocatòria se sotmetran a l’examen de la comissió avaluadora si en fos obligatòria la constitució.

Una vegada examinades les sol·licituds per la comissió avaluadora corresponent, i després que aquesta hagi emès el seu informe, el conseller executiu cap del departament n'elevarà la corresponent proposta de resolució a l’òrgan competent, que en aquest cas és el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, el qual dictarà resolució sobre la concessió o denegació dels ajuts.

Quan la quantia de l’ajut proposada per la comissió avaluadora sigui substancialment inferior al sol·licitat, es podrà instar el beneficiari a reformular la seva sol·licitud per tal d’ajustar els compromisos i les condicions de la subvenció atorgable.

La resolució de l’expedient d’atorgament de les subvencions ha de ser expressa i motivada, i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cada una de les subvencions concedides.

Si la subvenció implica una despesa pluriennal, la resolució de concessió ha de determinar el nombre d’exercicis a què s’aplicarà la despesa i la quantitat màxima què s’ha d’aplicar a cada exercici.

El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa de concessió de subvenció serà de sis mesos comptats des del dia que acabi el termini de presentació de sol·licituds. No obstant l’anterior, aquest termini es podrà reduir si s’estableix expressament en la convocatòria dels ajuts. El silenci administratiu tindrà caràcter desestimatori.

La resolució de l’expedient de concessió o denegació dels ajuts es remetrà a la BDNS en compliment de l'art. 20.8 de l'LGS, i es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, sens perjudici de notificar-la individualment a les persones interessades, publicació que servirà al mateix temps de notificació pels sol·licitants, i també en el web del Consell Insular de Menorca (www.cime.es). En la resulació figuraran les dades identificatives dels interessats.

La concessió de l’ajut es pot instrumentar mitjançant la formalització d’un conveni de col·laboració amb l’entitat beneficiària on es determinaran els drets i les obligacions de les parts.

DESENA. COMISSIÓ AVALUADORA

1. La comissió avaluadora és l’òrgan col·legiat a qui correspon examinar les sol·licituds presentades i emetre’n l’informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució que ha de formular l’òrgan instructor competent.

2. La comissió avaluadora estarà formada pels membres següents:

President/a: conseller/a del Departament d'Ocupació, Projecció econòmica, Joventut i Esports

Secretari/ària: un/a auxiliar administratiu del departament

Vocals: (en nombre no inferior a tres)

- 2 tècnics d'Esports

- 1 tècnic de Joventut

3. La comissió avaluadora s’ha de constituir obligatòriament quan l’import global dels fons públics prevists en la convocatòria sigui superior als 50.000 euros, o bé quan l’import individual màxim de la subvenció sigui superior a 7.000 euros.

4. Quan no sigui preceptiva la seva constitució, l’existència de la comissió avaluadora només serà necessària si es preveu expressament en la resolució de la convocatòria corresponent, en la qual s’haurà de fixar en tot cas quin és l’òrgan que ha d’examinar les sol·licituds i ha d’emetre l’informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució.

ONZENA. ABONAMENT DELS AJUTS

1. La presentació de la sol·licitud pot dur implícita la cessió del dret de cobrament de la subvenció a favor del club o centre esportiu que imparteix l’activitat subvencionada, la qual s'haurà de indicar en l'annex III En conseqüència, l’abonament dels ajuts per part del Consell Insular es farà directament al club o centre esportiu corresponent.

2. Els ajuts s’abonaran, per norma general, quan s'hagi justificat prèviament la realització de la totalitat de l’activitat subvencionada.

No obstant, el pagament de l’ajut es podrà fer efectiu en pagaments fraccionats en funció de les justificacions parcials que es presentin (com a mínim, mensuals) relatives a la participació del beneficiari en l’activitat subvencionada.

3. Les subvencions que es paguin a persones físiques restaran subjectes a retenció d’acord amb la normativa que regula l’impost sobre la renda de persones físiques.

DOTZENA. JUSTIFICACIÓ DE LA SUBVENCIÓ I CONTROL

1. S'ha de justificar la realització de l’activitat subvencionada, i acreditar les despeses efectuades amb càrrec a l’ajut concedit, abans del 30 de juny de la temporada corresponent, tret que hi hagi causes excepcionals que ho impedeixin i que s’han d’al·legar per escrit. A la vista de l’anterior, el CIM podrà ampliar el termini de justificació dels ajuts.

2. La documentació acreditativa que s'ha de presentar és la següent:

- Justificant de pagament de la inscripció o matrícula i de les quotes corresponents (transferència bancària o rebut). En els casos de cessió de cobrament a favor del club o centre esportiu, s’aportarà d’ofici a l’expedient pel Consell Insular.

- Justificant d’assistència que acrediti haver assistit com a mínim al 80 % de les sessions.

3. Si la documentació presentada és incompleta o incorrecta, el servei responsable demanarà al beneficiari que en faci la rectificació oportuna en el termini improrrogable de deu dies hàbils.

4. Si la despesa justificada excedeix de l’import concedit,i la possible desviació pressupostària anirà a càrrec del beneficiari. Si, pel contrari, la despesa justificada és inferior a l’import del pressupost sol·licitat i subvencionat, es reduirà proporcionalment la subvenció concedida.

5. El Consell Insular de Menorca podrà inspeccionar les activitats subvencionades, sens perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària, a altres organismes o institucions.

TRETZENA. OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS I PERCEPTORS DE L'AJUT

Són obligacions dels beneficiaris:

a) Comunicar al CIM l’acceptació de la subvenció en els termes en què aquesta es concedeixi. En qualsevol cas la subvenció s’entendrà acceptada tàcitament un cop transcorreguts quinze dies hàbils d’ençà que el beneficiari hagi rebut la notificació de la concessió.

b) Realitzar l’activitat objecte de subvenció dintre de la temporada corresponent (de setembre a juny).

c) Dur a terme les activitats que hagin fonamentat la concessió de l'ajut i justificar-ne la realització en els terminis i en les condicions establerts en aquestes bases i en la resolució de concessió dels ajuts.

d) Acreditar, quan el Consell Insular ho sol·liciti, que es troben al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. L’acreditació d’estar al corrent de les obligacions tributàries no serà necessària en el cas que s’hagi autoritzat expressament el Consell Insular a consultar aquestes dades a través de l’Agència Tributària.

e) Proporcionar la informació sobre l’activitat subvencionada que els requereixi el Consell Insular de Menorca.

f) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació que efectuïn el Consell Insular de Menorca i la resta d’organismes competents per a la fiscalització dels comptes públics.

g) Comunicar al Consell Insular de Menorca la sol·licitud i l’obtenció de subvencions i ajudes amb la mateixa finalitat.

h) Fer constar de manera expressa el suport del Consell Insular de Menorca en la realització de les activitats subvencionades.

i) Comunicar immediatament al Consell Insular de Menorca qualsevol eventualitat que alteri o que dificulti greument el desenvolupament del projecte subvencionat, en particular si se’n poden derivar retards en l’execució o si poden afectar el cost total, i sol·licitar l’autorització prèvia i expressa del Consell Insular per fer qualsevol modificació substancial del projecte objecte d’ajuda. Les sol·licituds de modificació han de ser motivades, s’han de formular immediatament a l’aparició de les circumstàncies que la justifiquin i han d’especificar les repercussions pressupostàries que impliquin.

j) Destinar l’import de la beca a la finalitat per a la qual s’ha concedit, entenent que això es compleix quan l’esportista s’ha matriculat, assisteix als entrenaments o sessions. Per tant es considerarà que no han destinat la beca a la finalitat per a la qual s’ha concedit, i hauran de reintegrar l’import de la beca concedida, les persones que hagin incorregut en alguna o algunes de les situacions següents:

- Haver anul·lat la matrícula.

- No participar de forma periòdica als entrenaments/sessions o competicions, almenys, en un període igual o superior a un 20 %.

CATORZENA. REVOCACIÓ I REINTEGRAMENT DELS AJUTS

En el cas d'incompliment total o parcial de les obligacions dels beneficiaris d'aquests ajuts s'iniciarà el corresponent expedient de revocació i consegüent reintegrament, si correspon.

Pel que fa a la revocació i el reintegrament dels ajuts, s'aplicaran els articles 24, 43 i 44 del TRLS i la resta de normativa que sigui aplicable.

Pels casos que preveu l'art. 44 del TRLS, en què no correspongui la revocació total de l'ajut concedit, es podrà aplicar un percentatge de minoració en funció de l'incompliment.

Aquest percentatge s'ha de fixar amb l'informe previ de l'instructor i la notificació al beneficiari.

Si s'haguessin fet uns pagaments anticipats, la persona beneficiària haurà de reintegrar les quantitats que hagin esdevingut indegudes més l'interès de demora, comptador des que el pagament es va fer efectiu fins a la data de la resolució mitjançant la qual s'acordi el reintegrament.

Les quantitats que s’hagin de reintegrar tenen la consideració d’ingressos de dret públic i és d’aplicació la via de constrenyiment.

L’obligació de reintegrament establerta en aquest article és independent de les sancions que en el seu cas siguin exigibles.

QUINZENA. INFRACCIONS I SANCIONS

1. El règim d’infraccions i sancions administratives aplicables és el que estableix el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2. L’òrgan competent per imposar les sancions que es derivin d’infraccions de l’establert en aquestes bases i de la normativa aplicable en matèria de subvencions és la Presidència del Consell Insular de Menorca, de conformitat amb el que estableix l’art. 9 de la Llei 8/2000, de 28 d’octubre, de consells insulars.

SETZENA. ALTRES DISPOSICIONS

Recursos administratius

Els acords del Consell Executiu pels quals s’aproven les bases i les convocatòries i es concedeixen o deneguen els ajuts no exhaureixen la via administrativa i són susceptibles de rebre recurs d’alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Menorca.

Normativa general aplicable

En el que no preveuen expressament aquestes bases regeixen les disposicions que siguin aplicables al Consell Insular de Menorca en matèria de subvencions, especialment les contingudes en les normes següents:

  • Llei 38/2003. de 17 de novembre, general de subvencions
  • Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions de la comunitat autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 196, de 31 de desembre de 2005)

ANNEX I: Model normalitzat de sol·licitud (consta en l'expedient)

ANNEX II: Model de declaració responsable (consta en l'expedient)

ANNEX III: Model justificatiu de plaça del club o centre esportiu (consta en l'expedient)

Interposició de recursos

Contra aquest acord – que no exhaureix la via administrativa – es pot interposar un recurs d'alçada davant la Comissió de Govern en el termini d'un mes comptador des de l'endemà que s'hagi publicat, d'acord amb l'article 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i l'article 22 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars.

L'esmentat recurs s'entendrà desestimat, si no es notifica la resolució corresponent, quan hagin transcorregut tres mesos des de la seva interposició. Contra la desestimació del recurs d'alçada per silenci administratiu podreu interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma

Consell Insular de Mallorca, (Data signatura electrònica: 19/04/18)

El secretari del Executiu

Octavi Pons Castejón