Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE BINISSALEM

Núm. 4321
Aprovació definitiva de la modificació de l'ordenança fiscal reguladora de la taxa per assistència domiciliària

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Transcorregut el termini de trenta dies d’exposició pública de la modificació de l’ordenança fiscal reguladora de la taxa per assistència domiciliaria sense que s’hagi presentat cap reclamació, l’acord d’aprovació inicial s’ha transformat en definitiu, de conformitat amb el que estableix l’art. 17.3 del RDL 2/2004, Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals.

Es transcriu a continuació el text íntegre de les esmentades modificacions de les ordenances fiscals, de conformitat amb l’article 17.4 del referit Cos Legal:

ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DEL LA TAXA PER ASSISTÈNCIA DOMICILIÀRIA

Article 1. Fonament legal

L'Ajuntament de Binissalem fent ús de les facultats reconegudes a l'art. 106 de la Llei 7/1985, 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local i a l'empara dels articles 20 i 57 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat per Reial Decret Legislatiu 2/2004 de 5 de març, estableix la taxa per la prestació del Servei d'Ajuda a Domicili, les normes reguladores del qual es troben en la present Ordenança.

Article 2. Fet imposable

El fet imposable de la taxa està constituït per la utilització del servei d’assistència domiciliària.

Article 3. Definició del servei.

1. Els  serveis  d’atenció  domiciliària  es  presten  en  l’àmbit  comunitari  i tenen per finalitat donar suport professional a les persones usuàries en les seves activitats de la vida diària i mantenir-les en el seu entorn habitual. Aquests serveis poden variar en la intensitat i l’extensió del suport d’acord amb les necessitats de la persona usuària.

2. Aquests serveis es caracteritzen per la polivalència, la normalització, la prevenció, la flexibilitat, el treball assistencial i rehabilitador, la transitorietat, la complementació de les xarxes formals i informals de suport personal i social, i el treball educatiu i tècnic.

3. El SAD no supleix, baix cap circumstància, la responsabilitat de la família.       D’aquesta manera es duran a terme, tan sols, aquelles tasques que prèviament s’hagin  pactat amb les persones professionals dels Serveis Socials Municipals.

Article 4. Condicions de la persona usuària.

Podran sol·licitar el SAD les persones i/o famílies que compleixen les següents condicions:

1.  S’entén per persones grans les que tenen 65 anys o més. Amb un informe professional previ i als efectes d’ingressar a un servei d’estades diürnes o nocturnes o en un servei residencial, és poden considerar grans persones de 55 anys o més

2. S’entenen  per  persones  amb  discapacitat  aquelles  a  les  quals  l’administració competent ha reconegut un grau de discapacitat igual o superior al 33% per raó de discapacitats físiques, psíquiques i sensorials.

3. Residir al terme municipal de Binissalem.

4. Amb caràcter prioritari, ho seran totes aquelles persones majors amb dificultats d’autonomia personal, persones amb discapacitats que afectin la seva autonomia personal.

5. Famílies o nuclis de convivència amb necessitat de suport psicofamiliar.

6. EL SAD podrà atendre un total de 50 beneficiaris

Excepcionalment, prèvia justificació mitjançant un informe social realitzat pel/per la Treballador/a Social, es podran acceptar casos que no reuneixin les condicions del punts anteriors d’aquest article.

Article 5. Sistema de cobrament de la taxa del servei.

1. L’obligació del pagament de la taxa neix en el moment que s’inicia la prestació del servei

2. El pagament de la taxa es realitzarà en els primers deu dies del mes següent al mes que s’hagi prestat el servei

3. El retràs de dues mensualitats en el pagament comportarà la baixa del beneficiari al servei. La baixa es comunicarà mitjançant notificació i es disposarà d’un termini de 15 dies per presentar al·legacions que estimin pertinents.

4. En els casos en els que la família justifiqui ingressos reduïts, s’aplicarà la regulació del pagament de la taxa en base al barem de regulació d’ajudes econòmiques dels serveis socials.

5. Queden exempts de pagament aquells casos que desponguin del SAD mitjançant valoració d’inici d’ofici.          

Article 6. Base imposable

La base imposable d'aquesta taxa la constitueix el nombre d’hores dedicades pel treballador o treballadora familiar a l’usuari del servei.

Article 7. Quantia

La quantia de la taxa regulada en aquesta ordenança serà de 4’50 €/hora.

Article 8. Supòsits de no subjecció

No estaran subjectes a la taxa, amb caràcter excepcional, aquelles persones beneficiàries que comptin amb un informe favorable del Departament de Serveis Socials de l’Ajuntament de Binissalem.

DISPOSICIÓ FINAL.

La present Ordenança, aprovada per acord de l'Ajuntament Ple, de 8 de gener de 2017, entrarà en vigor i serà d’aplicació a partir del dia següent a la seva publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears, romanent en vigor fins a la seva modificació o derogació expressa.

ANNEX I
BAREM PER A LA REGULACIÓ DE LES AJUDES ECONOMIQUES DE SERVEIS SOCIALS DE L’AJUNTAMENT DE BINISSALEM

1.  DADES FAMILIARS                  ()                                                               

()   Família monoparental:

-  Amb un fill: 1 punt

-  Amb dos o més fills: 2 punts

().   Família nombrosa : 2 punts

().   Família amb membre en discapacitat o dependència

-  Amb un membre: 1 punt

-  Amb dos o mes membres: 2 punts

().   Persona sola > de 65 anys: 2 punts

().   Parella > de 65 anys sense fills ni altres: 1 punt

().   Família en condició especial (convivència d’ascendents o descendents en el domicili, malaltia familiar): 1 punt

2.   DADES ECONÒMIQUES DE LA FAMILIA (Annex 1)[1]                       ()

Entenem per renta per càpita, els ingressos  de la unitat de convivència[2] menys l’import del rebut de lloguer o hipoteca, dividit pel nombre de membres de la unitats de convivència.

A partir del barem de renta per càpita, s’aplicarà la puntuació següent:

  • Menys de 30%:.......................................................................................5 punts
  • Del 30% al  40% de l’IPREM  ...............................................................4 punts
  • Del 40% al 50% de l’IPREM  ................................................................3 punts
  • Persones soles beneficiàries de PNC.......................................................3 punts

Ingressos: _____________________         Despeses: _________________________        

Total per persona : ______________

3.   SITUACIÓ LABORAL (la millor situació personal)                                 (  )

  • Treballador fixo / fixo discontinuo   ....................................................0 punts
  • Treballador per compta propi  ...........................................................0 punts
  • Treballador eventual/pensionista..........................................................1 punt
  • Treballador jornada parcial (menys de mitja jornada)...........................1 punt
  • Desocupat cobrant subsidi/RMI .........................................................1 punt
  • Treballador/a irregular.........................................................................1 punt
  • Estudiant ...........................................................................................1 punt
  • Desocupat sense subsidi ....................................................................3 punts
  • Altres situacions.................................................................................2 punts

4.   PLA DE FEINA                                                                                         (   )

Implicació i motivació del recurs per a la resolució dels objectius del Pla d’intervenció.

-  Sense pla de feina. (Primera demanda i/o expedient obert des de fa menys de tres mesos): 0 punts

-  Col·laboració puntual (contacte amb els serveis socials cada quatre mesos (banc d’aliments), demandes puntuals) 1 punt

-  Pla de feina establert (tipus SAD, intervenció interdisciplinària): 2 punts

5.   PUNTUACIÓ

De 9 o mes

80%

De 8 punts

60%

De 6 a 7 punts

40%

De 3 a 5 punts

25%

Es planteja la possibilitat de concessió del 100% de la subvenció en aquella situació sociofamiliar d’extrema necessitat i detectada per part dels Serveis Socials. Aquest augment vendrà justificat per un informe social que acompanyarà a aquest document.

6.   PROPOSTA

PUNTUACIO TOTAL        

PERCENTATGE

QUANTIA SOL·LICITADA

QUANTIA RESULTANT

QUANTIES REBUDES ANY EN CUS

 

Proposta

APROVAT   £       QUANTIA[3]: ______________

DENEGAT   £       MOTIU:_____________________________________________

 

ANNEX 1. 
TAULA IPREM PER A VALORACIÓ ECONÒMICA

Per calcular els ingressos màxims de les persones i les unitats familiars per sol·licitar una ajuda econòmica utilitzarem com a referència el Indicador Públic de Renda d’Efectes Múltiples (IPREM).

El IPREM es publica anualment a través de la Llei de Pressupostos. Cada any s’utilitzarà com a referència l’últim valor publicat de forma oficial per a determinar IPREM actual.

Podran accedir  a les prestacions les persones i unitats familiars que superin el 50 % de l’IPREM per membre, un pic descomptat les despeses de lloguer o hipoteca.

En el cas de persones que viuen soles i són beneficiaries de PNC s’estipula el màxim d’ingressos equivalent a la PNC, independentment que existeixin o no despeses de vivenda.

Entenem per renta per càpita, els ingressos de la unitat de convivència menys l'import del rebut de lloguer o hipoteca.

Entenem per ingressos de la unitat de convivència,  la suma de tots els ingressos nets de totes les persones que conviuen en el domicili per 14 pagues dividit entre 12 mesos, a excepció d’aquells nuclis familiars que conviuen de forma provisional o són unitats familiars independents.

Es computaran com ingressos i despeses tots aquells que siguin percebuts pels següents conceptes:

  • Nòmines, pensions i altres prestacions econòmiques
  • Beneficis i pèrdues del treball per compte pròpia
  • Rendes de patrimoni (lloguers)
  • Pensions alimentàries
  • Prestacions socials
  • Transferències rebudes i pagades a altres llars
  • Ingressos percebuts i pagats per infants
  • Resultats de declaracions d’impostos

El que es fa públic per general coneixement.

 

Binissalem, 27 de març de 2017

El Batle
J. Víctor Marti Vallés

  

[1] Aquelles famílies que no tinguin puntuació en aquest punt, es donarà per denegada la sol·licitud, a exempció de valoració tècnica.

[2] Entenem per ingressos de la Unitat de convivència la suma de tots els ingressos nets de totes les persones que conviuen en el domicili x 14 pagues /12 mesos, a excepció d’aquells nuclis familiars que conviuen de forma provisional.

Es computarà un màxim de 700€ com quantia a valorar en cas d’hipoteca o lloguer.

[3] S’adjuntarà informe tècnic si es valora quantia superior a la resultant