Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

PLE, COMISSIÓ DE GOVERN, CONSELL EXECUTIU I PRESIDÈNCIA

Núm. 4307
Modificació del Pla estratègic de subvencions del l’Institut Mallorquí d’Afers Socials (IMAS) per a l’any 2018

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Consell Executiu del Consell de Mallorca, reunit en sessió de 18 d’abril de 2018, va adoptar l’Acord següent:

“El Consell Executiu, reunit en sessió de 24 de gener de 2018, va aprovar, entre d’altres, el Pla estratègic de subvencions de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials (IMAS) per a l’any 2018 (BOIB núm. 16, de 25.02.2018).

La consellera executiva de Benestar i Drets Socials ha presentat una proposta, de data 12 d’abril de 2018, de modificació d’aquest Pla estratègic atesa la proposta de la Direcció Insular de Menors i Família per a incloure dues línies d’ajudes (inversions en habitatge i de formació i laborals) per a joves en procés d’emancipació (Programa 23125).

D’acord amb l’article 5 de l’Ordenança general de subvencions de la Corporació, aprovada per Acord del Ple de 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de 18.02.2017), correspon al conseller executiu d’Economia i Hisenda proposar al Consell Executiu l’aprovació del plans estratègics de subvencions conforme a la informació i les propostes que, amb aquesta finalitat, presenten els departaments del Consell de Mallorca, els organismes autònoms que en depenen i els ens públics atorgants.

Per tot això, a proposta del conseller executiu d’Economia i Hisenda, d’acord amb l’atribució conferida en l’article 28.h) del Reglament orgànic del Consell de Mallorca, s’adopta el següent:

ACORD

1. Modificar el Pla estratègic de subvencions de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials (IMAS) per a l’any 2018, d’acord amb el detall següent:

 

Incloure la subvenció corresponent al programa Menors i Família (23125):

ÀREA

MENORS

PROGRAMA:

MENORS I FAMÍLIA (23135)

DENOMINACIÓ:

Convocatòria d'ajudes per a joves en procés d'emancipació

Objectius Estratègics

Sectors beneficiaris

Línies de subvenció

Aplicacions pressupostàries

Procediment i règim de concessió

Cost previst
(3 anys)

Termini d’execució

Donar ajudes per a joves en procés d'emancipació

Joves extutelats majors d'edat que han tingut mesura de protecció abans dels 18 anys: com a mínim un any de tutela o dos de guarda voluntària.

-Subvenció per als joves extutelats una vegada compleixen la majoria d’edat puguin disposar d’ajudes materials per poder fer les inversions  en les àrees d'habitatge (equipament de la llar per a desenvolupar les activitats quotidianes).

-De formació i laboral (material escolar i estris de feina necessaris per a desenvolupar l'activitat laboral, inclòs en ambdós casos el material informàtic) i de transport (compra de mitjans de transport necessaris per motiu de feina), necessàries per a les activitats quotidianes, de manera que es minimitzin els impactes negatius que concorren sobre els extutelats des del moment que deixen la institució i fins que poden valer-se plenament per ells mateixos.

20.23135.78004


20.23135.48004

Concessió directa

100.000 €


70.000 €

Gener-Octubre 2017

2. Publicar el contingut d’aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en la seu electrònica del Consell de Mallorca.”

                         

Palma, 23 d’abril de 2018

El secretari general, per delegació del president

(Decret de 17 de juliol de 2015, BOIB núm. 114, de 28 de juliol)

 Jeroni M. Mas Rigo