Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE SERVEIS SOCIALS I COOPERACIÓ

Núm. 4272
Resolució de la consellera de Serveis Socials i Cooperació de 16 d’abril de 2018 per la qual es convoca l’ampliació del primer concert social del servei residencial per a persones grans en situació de dependència

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. L’article 89 de la Llei 4/2009, d’11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears, modificada per la Llei 10/2013, de 23 de desembre, sota l’epígraf de “règim d’actuació de les entitats d’iniciativa privada”, estableix, entre d’altres coses, el següent:

89.1 “Les administracions públiques de les Illes Balears, en l’àmbit de les seves competències, poden organitzar la prestació dels serveis del catàleg de Prestacions i Serveis Socials de les Illes Balears a través de les següents fórmules: gestió directa, règim de concert previst en aquesta llei, gestió indirecta en el marc de la normativa de contractació de les administracions públiques i convenis amb entitats sense ànim de lucre”.

89.2 “Es reconeix el dret de la iniciativa privada, a través d’entitats amb o sense ànim de lucre, a participar en els serveis socials mitjançant la creació de centres i serveis, i la gestió de programes i prestacions d’aquesta naturalesa”.

2. L’article 89 bis de la Llei esmentada, en l’apartat 1 disposa que: “Les entitats d’iniciativa privada que ofereixen serveis socials prevists en la cartera de serveis i/o en la planificació autonòmica o insular, es poden acollir al règim de concerts en els termes que estableix aquesta llei. Les entitats que accedeixin al règim de concertació en serveis socials hauran de formalitzar amb l’administració competent el corresponent concert”. En l’apartat 2 d’aquest mateix article es disposa que: “A efectes d’aquesta llei, s’entén per règim de concertació la prestació de serveis socials de responsabilitat pública a través de tercers, el finançament, l’accés i el control dels quals sigui públics”.

3. El Decret 48/2017, de 27 d’octubre, pel qual s’estableixen els principis generals als quals s’han de sotmetre els concerts socials, estableix  les normes bàsiques dels concerts socials, en desplegament dels principis establerts en la Llei 4/2009, d’11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears.

4. L’annex únic del Decret 66/2016, de 18 de novembre, pel qual s’aprova la Cartera bàsica de serveis socials de les Illes Balears 2017-2020 i s’estableixen principis generals per a les carteres insulars i locals (BOIB núm. 146, de 19 de novembre), estableix entre els serveis susceptibles de prestar-se en règim de concert social amb el número 2.5.6, el servei residencial per a persones majors en situació de dependència.

5. En data 14 de febrer de 2018, el director general de Dependència va emetre l’informe justificatiu relatiu a la necessitat de concertar places residencials per a gent gran en situació de dependència.

Fonaments de dret

1. La Llei 4/2009, d’11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears.

2. La Llei 3/2003, de 26 de novembre, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

3. La Llei 4/2001, de 14 de març, del Govern de les Illes Balears.

4. El Decret 66/2016, de 18 de novembre, pel qual s’aprova la Cartera bàsica de serveis socials de les Illes Balears 2017-2020 i s’estableixen principis generals per a les carteres insulars i locals.

5. El Decret 48/2017, de 27 d’octubre, pel qual s’estableixen els principis generals als quals s’han de sotmetre els concerts socials.

6. El Decret 86/2010, de 25 de juny, pel qual s’estableixen els principis generals i les directrius de coordinació per a l’autorització i l’acreditació dels serveis socials d’atenció a persones grans i persones amb discapacitats, i es regulen els requisits d’autorització i acreditació dels serveis residencials de caràcter suprainsular per a aquests sectors de població, modificat pel Decret 54/2013 i pel Decret 31/2016.

7. El Decret 83/2010, de 25 de juny, pel qual s’estableixen els principis generals del procediment per al reconeixement de la situació de dependència, la intensitat de protecció dels serveis i el règim de compatibilitat de les prestacions del Sistema per a l’Autonomia i Atenció a la Dependència en l’àmbit de la comunitat autònoma de les Illes Balears, i es crea la Xarxa Pública d’Atenció a la Dependència de les Illes Balears, modificat pel Decret 5/2016.

8.El Decret 6/2017, de 7 d’abril, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s’estableix l’estructura de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

9. El Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, modificat pel Decret 1/2016 i pel Decret 9/2017.

Per tot això, dict la següent

RESOLUCIÓ

1. Convocar l’ampliació del primer concert social del servei residencial per a persones grans en situació de dependència i establir el procediment de la convocatòria, d’acord amb l’annex.

2. Acreditar la urgència de l’ampliació del primer concert social del servei residencial per a persones grans en situació de dependència, d’acord amb l’informe justificatiu del director general de Dependència de 14 de febrer de 2018.

3.Aprovar el Plec de condicions tècniques, que es pot consultar a la seu de la Direcció General de Dependència i a la pàgina web http://serveissocialsicooperacio.caib.es.

4.   Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Serveis Socials i Cooperació en el termini d’un mes comptador des de l’endemà que s’hagi publicat, d’acord amb l’article 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà que s’hagi publicat la Resolució, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 16 d’abril de 2018

La consellera

Fina Santiago Rodríguez

 

Annex

Convocatòria de l’ampliació del primer concert social del servei residencial per a persones grans en situació de dependència

1.   Objecte i àmbit d’aplicació

1.1. S’estableix la regulació del procediment de convocatòria de l’ampliació del primer concert social del servei residencial per a persones grans en situació de dependència a les Illes Balears, i es dicta a l’empara del Decret 48/2017, de 27 d’octubre, pel qual s’estableixen els principis generals als quals s’han de sotmetre els concerts socials.

1.2. Se subjecten a aquest procediment els concerts de reserva i ocupació de places de serveis d’acolliment residencial i assistència integral, que ofereixen prestacions d’allotjament, manutenció, higiene, atenció i suport per a les activitats de la vida diària, amb la funció de substituir la llar habitual de manera permanent o temporal, per millorar les condicions de vida tant de les persones grans com de les famílies.

2. Òrgan instructor

L’òrgan instructor del procediment és la Direcció General de Dependència.

3. Lloc i termini de presentació de sol·licituds

3.1. El termini per presentar les sol·licituds és de deu dies hàbils comptadors des de l’endemà que s’hagi publicat aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

3.2. Les sol·licituds, degudament emplenades, s’han de presentar a la seu de la Direcció General de Dependència, ubicada a l’avinguda de Gabriel Alomar, 33, de Palma, o als llocs que determinen l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 37.1 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Si la sol·licitud s’envia per correu, la documentació corresponent s’ha de presentar en un sobre obert, de manera que l’exemplar destinat a la Direcció General de Dependència de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació es dati i se segelli abans de certificar-se, d’acord amb l’article 31 del Reial decret 1829/1999, de 3 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament que regula la prestació dels serveis postals (Butlletí Oficial de l’Estat núm. 313, de 31 de desembre). En cas que l’oficina de Correus no dati i segelli la sol·licitud, s’entén com a data vàlida de presentació la d’entrada en el Registre General de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació.

Si la sol·licitud es presenta a un lloc diferent de la seu de la Direcció General de Dependència de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació, s’ha d’enviar per correu electrònic el full de la sol·licitud, amb el segell de registre d’entrada, a la Direcció General de Dependència (a centresiprogrames@dgad.caib.es) en el termini màxim de les 24 hores següents a la fi del termini hàbil de presentació. De la mateixa manera, si s’envia per correu certificat, s’ha d’enviar per correu electrònic el full de la sol·licitud, datat i segellat per l’oficina de Correus, en què consti que s’ha tramès dins el termini hàbil de presentació.

4. Requisits de les entitats

4.1. Les entitats han de tenir cada una de les residències per concertar acreditades per l’administració competent. No obstant això, l’Administració pot subscriure concerts amb les entitats d’iniciativa privada que hagin sol·licitat l’acreditació dels serveis. Aquests concerts s’han de subscriure per un any i es poden renovar si, en aquest període, els serveis obtenen l’acreditació o si subsisteixen les necessitats que n’hagin motivat la subscripció.

4.2. Així mateix, les entitats han de complir els requisits mínims que s’estableixen en el desplegament del títol VII de la Llei 4/2009, d’11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears, així com els requisits que fixa l’article 4 del Decret 48/2017.

4.3. Tot i haver demanat l’acreditació en el moment de sol·licitar el concert, les places han d’estar autoritzades com a places assistides per a persones grans tal com consta en el Registre Unificat de Serveis Socials.

5. Documentació que s’ha de presentar

5.1. Les entitats interessades que compleixin els requisits que estableix el punt 4 d’aquesta convocatòria han de formular una sol·licitud, d’acord amb el model facilitat per la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació, que ha de signar la persona representant legal de l’entitat. Aquest model de sol·licitud també es troba disponible a la web http://serveissocialsicooperacio.caib.es.

5.2. Les entitats han de presentar una sol·licitud per a cada una de les residències que gestionin i de les quals ofereixin places per concertar amb l’Administració.

5.3. A la sol·licitud s’ha d’adjuntar la documentació següent:

a. Certificat d’acreditació de la residència per concertar o, si no n’hi ha, sol·licitud d’acreditació degudament registrada.

b. Acreditació d’experiència de, com a mínim, dos anys en els serveis residencials per a persones grans en situació de dependència.

c. Declaració responsable que l’entitat no està afectada per cap prohibició de contractar en virtut de sanció administrativa ferma, de conformitat amb la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, o la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària; així com no incórrer en la prohibició que estableix l’article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes; ni haver estat sancionada en els darrers quatre anys mitjançant resolució ferma per la comissió d’infraccions greus o molt greus en matèria de relacions laborals, ocupació, empreses usuàries d’empreses de treball temporal, seguretat social, emigració, moviments migratoris i treball d’estrangers.

d. Acreditació de solvència financera mitjançant l’aportació de les darreres comptes anuals de l’entitat presentades en el registre oficial corresponent.

e. Acreditació de solvència tècnica mitjançant una declaració responsable dels mitjans personals i materials destinats a la realització del servei objecte de concertació.

f. Certificat d’estar al corrent en el pagament de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social.

g. Acreditació de la titularitat de la residència o de disponibilitat per qualsevol títol jurídic vàlid per un període no inferior a quatre anys.

h. Declaració responsable de nombre total de places assistides que té la residència, i d’aquestes les que no estan ocupades i s’ofereixen a l’Administració per a concertar.

5.4. La presentació de la sol·licitud suposa que l’entitat autoritza a la Direcció General de Dependència perquè puguin demanar a altres administracions qualsevol documentació, les dades i els informes que considerin necessaris per tramitar l’expedient.

6. Formalització dels concerts

6.1. Els concerts que s’estableixen a l’empara d’aquesta convocatòria s’han de formalitzar mitjançant un document administratiu en el qual es facin constar els drets i les obligacions recíprocs, així com les característiques concretes del servei residencial i altres circumstàncies derivades de la Llei 4/2009, dels decrets de desplegament i d’aplicació d’aquesta Llei, i dels plecs de condicions tècniques del concert.

6.2. En el moment de formalitzar el concert, s’ha de presentar una declaració responsable que es continuen complint els requisits per poder concertar el servei.

7. Places i distribució territorial

La previsió del nombre total màxim de places per concertar és de 70 a l’illa de Mallorca, distribuïdes entre els municipis de Palma, Marratxí, Calvià, Inca i Manacor, i de 50 a l’illa d’Eivissa. Aquest nombre total de places es pot ampliar fins a l’import màxim estimat recollit en el punt 9.1.

8. Vigència del concert

La vigència d’aquesta ampliació del primer concert social del servei residencial per a persones grans en situació de dependència és d’un període de set mesos. El règim de concert s’iniciarà en la data que es formalitzi i finalitzarà el 30 de novembre de 2018.

9.   Pressupost i preu màxim del servei

9.1. L’import màxim estimat per assignar és d’1.409.523,84 € (un milió quatre-cents nou mil cinc-cents vint-i-tres euros amb vuitanta-quatre cèntims). En tot cas, aquest valor estimat té caràcter orientatiu i no vinculant. La despesa real quedarà limitada pels preus que ofereixin les entitats concertades i pels serveis que requereixi efectivament l’Administració.

9.2. Aquest import s’indica únicament a efectes de publicitat i no suposa cap compromís de despesa. Per això, no consta cap consignació pressupostària, que s’haurà d’acreditar en el moment en què es materialitzi el servei de concert.

9.3. El preu de referència per plaça i dia aplicable, amb l’IVA inclòs, és de 68,61 € per al grau III i de 64,49 € per al grau II.

10. Criteris de preferència

10.1. Per les característiques del servei residencial, en aquesta ampliació del primer concert social del servei residencial per a persones grans en situació de dependència, no es poden valorar els apartat a i c de l’article 14.3 del Decret 48/2017.

10.2. En el cas que no hi hagi la disponibilitat pressupostària suficient per atendre tota la demanda per al servei residencial objecte del concert, l’òrgan instructor aplicarà, d’acord amb l’article 14.3 b i 14.4 del Decret 48/2017, els criteris de preferència següents:

a. Atenent a les zones territorials amb llistes d’espera amb més demanda, a l’illa de Mallorca se seguirà l’ordre de prelació següent:

1.   Palma

2.   Marratxí

3.   Calvià

4.   Inca

5.   Manacor

b. Les 70 places de l’illa de Mallorca es repartiran, en primer lloc, entre les entitats que hagin sol·licitat places per a residències al municipi de Palma. Si sobren places al municipi de Palma, es repartiran entre les entitats que hagin sol·licitat places per a residències al municipi de Marratxí, i així successivament, segons l’ordre de prelació esmentat, fins a arribar a les 70 places ofertes a l’illa de Mallorca.

c. Atenent a les zones territorials amb llistes d’espera amb més demanda, a l’illa d’Eivissa se seguirà l’ordre de prelació següent:

1. Eivissa vila

2. Resta de municipis d’Eivissa

d. Les 50 places de l’illa d’Eivissa es repartiran, en primer lloc, entre les entitats que hagin sol·licitat places per a residències al municipi d’Eivissa. Si sobren places al municipi d’Eivissa, es repartiran entre les entitats que hagin sol·licitat places per a residències de la resta de municipis de l’illa d’Eivissa, fins arribar a les 50 places ofertes a l’illa d’Eivissa.

e. Si a un municipi les entitats sol·licitants ofereixen més places de les ofertes en la convocatòria, es prorratejaran entre els ofertors, tenint en compte les places oferides per cada entitat. S’adjudicaran places senceres; per tant, les fraccions, si n’hi ha, s’adjudicaran a l’entitat que tengui el quocient més alt.

f.  Si a l’illa d’Eivissa no es concerten el total de les 50 places disponibles, les sobrants es poden destinar a ampliar l’oferta de places de l’illa de Mallorca, d’acord amb l’ordre de prelació establert en el punt 10.2 a.

g. Si a l’illa de Mallorca no es concerten el total de les 70 places disponibles, les sobrants es poden destinar a ampliar l’oferta de places de l’illa d’Eivissa, d’acord amb l’ordre de prelació establert en el punt 10.2 c.

11. Comitè tècnic d’assessorament

11.1. El Comitè tècnic d’assessorament estarà integrat pels membres següents:

a. President: el cap del Servei de Centres i Programes.

President suplent: el cap de departament de la Direcció General de Dependència.

b. Vocals:

·  La cap del Servei Jurídic de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació o la persona que delegui.

·  El cap de la Unitat de Gestió Econòmica de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació o la persona que delegui.

· Tres tècnics de la Direcció General de Dependència, nomenats pel director general de Dependència.

c.   Secretària: la cap del Negociat III del Servei de Centres i Programes.

Secretari suplent: el cap del Negociat IV del Servei de Centres i Programes.

11.2. El Comitè tècnic d’assessorament té, entre d’altres funcions, la d’informar l’òrgan instructor en relació amb el procediment de concertació i sobre les condicions especifiques que facin referència al servei objecte del concert, així com informar preceptivament sobre la modificació prevista en l’article 24 del Decret 48/2017. A més, pot fer propostes de millora relatives a les condicions d’aplicació dels criteris de preferència, així com a les condicions d’execució del concert.

11.3. El Comitè tècnic d’assessorament queda vàlidament constituït amb l’assistència, com a mínim, dels membres següents: el president o president suplent, la secretària o secretari suplent i tres vocals.

12. Condicions tècniques d’execució

12.1. Les condicions tècniques d’execució s’han d’ajustar al Decret 86/2010, de 25 de juny, pel qual s’estableixen els principis generals i les directrius de coordinació per a l’autorització i l’acreditació dels serveis socials d’atenció a persones grans i persones amb discapacitats, i es regulen els requisits d’autorització i acreditació dels serveis residencials de caràcter suprainsular per a aquests sectors de població, modificat pel Decret 54/2013 i pel Decret 31/2016:

·   Definició: es tracta de serveis d’acolliment residencial amb caràcter permanent o temporal i d’assistència integral a les activitats de la vida diària per a persones grans amb dependències. Han de facilitar un entorn substitutiu de la llar, adequat i adaptat a les necessitats d’assistència, afavorint el manteniment o la recuperació del màxim grau d’autonomia personal i social. La residència assistida ha de prestar els serveis les 24 hores del dia, cada dia de l’any.

·   Població destinatària: s’adrecen a persones grans en situació de dependència, és a dir, que no tenen un grau d’autonomia suficient per dur a terme les activitats de la vida diària, que necessiten una atenció i una supervisió constants i que, per les seves circumstàncies socials i familiars, requereixen la substitució de la llar.

·  Equipaments/equips professionals: segons el que disposa l’article 17 del Decret 86/2010, referent a les condicions comunes a tots els serveis.

·  Ràtios i perfils professionals: els serveis residencials han de complir les ràtios de personal següents sobre un total de 100 persones: 28 de personal cuidador, 14 de serveis generals i d’hostaleria i 10 de serveis tècnics (Decret 54/2013, de 5 de desembre, de modificació del Decret 86/2010).

·  Estàndards de qualitat: d’acord amb els articles 14 i 15 del capítol II del Decret 86/2010, sobre els principis generals i les directrius de coordinació per a l’autorització i l’acreditació dels serveis.

12.2. Els plecs de prescripcions tècniques detallen els drets i les obligacions d’ambdues parts, l’objecte, els serveis que s’han de prestar, els criteris d’intervenció amb els usuaris, el règim d’ús de les places, els mitjans que ha d’aportar l’entitat adjudicatària i els sistemes de coordinació amb l’Administració.

12.3. Les aplicacions informàtiques de la Direcció General de Dependència són les úniques vàlides per gestionar les places residencials concertades i per a qualsevol ús aplicable que es derivi de l’execució d’aquest concert.

13. Seguiment

13.1. El seguiment periòdic de la situació de cada persona ingressada a la residència correspon al treballador o treballadora social signant del programa individual d’atenció (PIA) que hagi donat lloc a l’accés a la plaça residencial, per la qual cosa pot demanar els informes pertinents a l’equip tècnic del servei residencial.

13.2. D’acord amb l’article 19.2 de la Llei 4/2009, els tècnics dels serveis residencials són els responsables de la coordinació dels casos atesos.

13.3. Els tècnics del Servei de Centres i Programes poden fer visites de comprovació del funcionament del servei i requerir-ne documentació quan ho considerin necessari.

13.4. L’entitat concertada ha de facilitar les actuacions de seguiment i comprovació que dugui a terme la Direcció General de Dependència.

13.5. Així mateix, l’entitat concertada ha de facilitar tota la informació que li requereixin l’òrgan instructor, la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control extern.

14. Obligacions de les entitats concertades

14.1. El concert social obliga l’entitat concertada a prestar els serveis del concert als usuaris sense cap cost afegit a la participació econòmica que es determini per resolució de la consellera.

14.2. Mitjançant el concert social, l’entitat d’iniciativa privada titular del servei s’obliga a complir els plecs de condicions tècniques i les normes establertes en el títol VII de la Llei 4/2009 i en els decrets de desplegament i aplicació corresponents.

14.3. L’entitat concertada s’obliga a tenir en funcionament el nombre total de places objecte del concert i mantenir-ne l’autorització o acreditació durant el període de vigència.

14.4. L’entitat concertada s’obliga a atendre els usuaris que hagin sol·licitat l’accés al servei i tenguin assignada una plaça per part de la Direcció General de Dependència.

14.5. Les entitats concertades han de facilitar a la Direcció General de Dependència la relació dels usuaris que ocupin la plaça cada mes i les comunicacions d’altes o baixes d’aquests usuaris.

14.6. Les entitats concertades es faran càrrec exclusivament del personal laboral adscrit al servei concertat, de les seves retribucions i de les obligacions en matèria de seguretat social, el qual, en extingir-se el concert, no es pot consolidar, en cap cas, com a personal de l’Administració que concerta el serveis.

14.7. Les entitats concertades indemnitzaran els afectats pels danys i perjudicis que es causin, per si mateixes o per tercers, com a conseqüència de l’execució del concert social 

14.8. La percepció indeguda de quantitats per part de les entitats concertades del servei suposa l’obligació de reintegrament d’aquestes quantitats, amb la tramitació prèvia del procediment que correspongui.

14.9. Les entitats concertades dels serveis queden subjectes al control de caràcter financer i a les funcions inspectores i sancionadores de les administracions competents en la matèria.

14.10. Les entitats concertades han de comunicar la prestació de serveis complementaris i assumir la total responsabilitat de l’execució d’aquests serveis.

14.11. Les entitats concertades han de comunicar qualsevol incidència que suposi una modificació o alteració respecte als plecs de condicions tècniques pactats amb l’Administració.

14.12. Les entitats concertades es comprometen a fer ús de les aplicacions informàtiques i de gestió de la Direcció General de Dependència.

15. Penalitats

15.1. Les entitats concertades s’han de responsabilitzar que els serveis objecte de concert es prestin en el termini previst, al lloc acordat i d’acord amb les característiques i els requisits que estableix aquesta convocatòria. Queden exemptes d’aquesta responsabilitat en els casos en què no hagi estat possible dur a terme el servei per causes de força major que es puguin justificar.

15.2. S’entendrà que hi ha un incompliment greu de les entitats concertades quan no compleixin qualsevol de les condicions d’execució de caràcter obligatori que estableix el Plec de condicions tècniques, així com les obligacions que estableix el punt 14 d’aquesta convocatòria. Es considera incompliment lleu que no compleixin qualsevol de les condicions d’execució de caràcter opcional.

15.3. La realització d’un incompliment lleu suposa una penalització que pot arribar fins al 2 % del pressupost total del concert. A partir de la realització d’un incompliment greu, l’òrgan instructor pot optar per imposar una penalització que pot arribar fins al 10 % del pressupost total del concert o bé resoldre’l.

16. Criteris d’accés i llista d’espera

Els criteris d’accés a les places i la gestió de la llista d’espera es regulen en el Decret 83/2010, modificat pel Decret 5/2016. També s’ha de tenir en compte el Decret 63/2017 de 22 de desembre, de principis generals dels procediments d’accés als serveis de la Xarxa Pública d’Atenció a la Dependència per a gent gran en situació de dependència.

17. Publicitat

17.1. Les entitats d’iniciativa privada acollides al règim de concert social, juntament amb la seva denominació, han de fer constar en la documentació, en totes les comunicacions (informes, fulls, documents, tríptics de difusió, missatges electrònics, webs, insercions en premsa, articles a diaris i a revistes especialitzades) i en la publicitat la condició d’entitat pertanyent a la Xarxa Pública d’Atenció a la Dependència, segons les indicacions del Manual d’identitat corporativa que els facilitarà l’Administració, sempre amb el vistiplau de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació.

17.2. Les entitats d’iniciativa privada acollides al règim de concert social han de col·locar a l’accés dels serveis en què s’ubiquen les places concertades la indicació “Servei residencial concertat amb el Govern de les Illes Balears” amb el logotip corresponent, que els facilitarà l’Administració.

18. Prerrogatives de l’Administració

18.1. L’òrgan instructor del procediment de concertació té la prerrogativa d’interpretar-lo, resoldre’n els dubtes que sorgeixin durant el compliment.

18.2. L’òrgan resolutori pot modificar-lo per raons d’interès públic, acordar-ne la resolució i determinar-ne els efectes.

Els acords que adopti l’òrgan resolutori a partir de les prerrogatives esmentades posen fi a la via administrativa i són immediatament executius.

19. Causes d’extinció

Són causes d’extinció del concert social les que estableix l’article 28 del Decret 48/2017, de 17 d’octubre, pel qual s’estableixen els principis generals als quals s’han de sotmetre els concerts socials.

20. Jurisdicció competent

La jurisdicció contenciosa administrativa és la competent per resoldre les qüestions litigioses relatives a la formalització d’aquest concert i també les sorgides entre les parts sobre la interpretació, la modificació, el compliment, els efectes i l’extinció.