Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ANDRATX

Núm. 4255
Convocatòria d'ajuts econòmics per a etudiants escolaritzats en 2n cicle d'educació infantil, primària, secundària obligatòria i FP bàsica, curs 2017/2018

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Aprovada per la Junta de Govern Local, en sessió ordinària celebrada dia 13 d’abril de 2018, la convocatòria per ajudes i subvencions, es fa públic la present convocatòria:

«CONVOCATÒRIA D’AJUTS ECONÒMICS PER A ESTUDIANTS ESCOLARITZATS EN 2n CICLE D'EDUCACIÓ INFANTIL, PRIMÀRIA, SECUNDÀRIA OBLIGATÒRIA i FP BÀSICA CURS 2017/2018.

1.- OBJECTE.

L’objecte d’aquesta convocatòria és ajudar a les famílies amb infants escolaritzats en segon cicle d'Educació Infantil, Primària, Secundària Obligatòria i Formació Professional Bàsica, curs 2017/2018, amb independència del centre en el que estiguin matriculats per tal de sufragar les despeses consistents en escolarització, llibres, material escolar, activitats de reforç i programes especials d'educació així com les despeses derivades del transport dels alumnes al centre educatiu matriculats durant l'esmentat curs.

2.- REQUISITS.

Els sol·licitants d’aquest ajut, pare, mare o tutors legals, hauran de complir els següents requisits:

- Estar al corrent de les seves obligacions fiscals amb aquest Ajuntament, i no ser-hi deutors per qualsevol altre concepte no tributari. Amb aquesta finalitat, una vegada finalitzat el termini per presentar les sol·licituds, el tresorer de l’Ajuntament expedirà d’ofici una certificació acreditativa de si els peticionaris estan al corrent de les seves obligacions fiscals amb aquest Ajuntament, i no hi siguin deutors per qualsevol altre concepte no tributari. Els peticionaris que no estiguessin al corrent de les seves obligacions tributàries, tendran 10 dies hàbils per reparar la deficiència detectada.

- Els fills/es, han d’estar matriculats en un centre públic, privat o concertat; en 2n Cicle d'Educació Infantil, Primària, Secundària Obligatòria i/o Formació Professional Bàsica a qualsevol dels centres docents d'Andratx o en el cas de que estudiïn fora del municipi han d'estar empadronats a Andratx, curs 2017/2018.

- El compliment d’aquests requisits es comprovarà d’ofici, excepte quan els estudis es cursin a centres no ubicats en el municipi d’Andratx.

- No ser beneficiari del programa de reutilització de llibres per part del seu centre.

El simple fet de presentar la sol·licitud de les beques, suposa acceptar aquestes bases i en cas de falsedat o omissió total o parcial de la documentació presentada s’incorrerà en responsabilitat.

S’estableix la compatibilitat amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol Administració o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d’organismes internacionals sempre i quan la quantia total de tots els ajuts no superin les despeses.

3.- DOCUMENTACIÓ PER SOL·LICITAR I JUSTIFICAR L'AJUT

Per sol·licitar aquest ajut s’haurà de presentar en llengua castellana o catalana la següent documentació (en el cas de tenir documentació en llengua estrangera l’haurà de presentar oficialment traduïda):

- Model de sol·licitud correctament emplenat, mitjançant la instància facilitada per l’Ajuntament d’Andratx.(www.andratx.cat)

- Fotocòpia del DNI/NIE del pare i de la mare o tutors, o presentar l'original.

- Fotocòpia del llibre de família, o presentar l'original.

- Si els estudis es cursen fora dels centres del municipi d’Andratx s’haurà de presentar un certificat d’escolarització en el qual s’indiqui: el nom i els llinatges de l’alumne, el centre educatiu i el curs en el qual està matriculat.

- Si el sol·licitant de l’ajut és el tutor o la tutora de l’alumne, s’haurà de presentar la documentació que ho acrediti.

- Document de transferència bancària de l’Ajuntament d’Andratx, sempre a nom del sol·licitant de l’ajut. Document facilitat per l’Ajuntament.(www.andratx.cat)

- En el cas de pares separats, conveni de separació o sentencia de divorci o document equivalent.

- Declaració responsable degudament signada de no haver cobrat ni estar pendent de cobrament de cap subvenció per part dels dos, pare/mare o tutor/a legals, per les mateixes despeses que la present convocatòria o bé, la quantitat sol·licitada i/o cobrada.

- Documentació justificativa igual o superior a la quantitat sol·licitada, relacionada amb els estudis en curs.

4.- TERMINI I PRESENTACIÓ

Les sol·licituds hauran de presentar-se SAC de l'Ajuntament d'Andratx en horari de 8'30 a 13'30h de dilluns a divendres. Així mateix també es podran presentar en els llocs establerts en l’art. 18, de la Llei 39/2015 de 1 d'octubre 2015, Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, el termini serà de 15 dies hàbils a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria al BOIB.

5.- NATURALESA DELS AJUTS.

Són de caràcter voluntari i temporal; no seran adduïbles com a precedent i no es podrà exigir augment o revisió de la quantitat assignada.

L'import de les subvencions establertes en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament, o en concurrència amb subvencions o ajudes d'altres Administracions Públiques, o d'altres organismes públics o privats, nacionals o internacionals, superi el cost de l'activitat a desenvolupar pel beneficiari (article 4.7 de la Ordenança General de Subvencions). De ser així, l’interessat ho haurà de posar en coneixement de l’Ajuntament d’Andratx als efectes oportuns. En cas de no fer-ho, s’hauria d’iniciar en contra del sol·licitant l’oportú procediment sancionador.

6.- AJUTS I QUANTIES.

Ajut per a matriculats a 1r d’Educació Infantil: 35.-€

Ajut per a matriculats a 2n d’Educació Infantil: 35.-€

Ajut per a matriculats a 3r d’Educació Infantil: 35.-€

Ajut per a matriculats a 1r d’Educació Primària: 45.-€

Ajut per a matriculats a 2n d’Educació Primària: 45.-€

Ajut per a matriculats a 3r d’Educació Primària: 55.-€

Ajut per a matriculats a 4t d’Educació Primària: 55.-€

Ajut per a matriculats a 5è d’Educació Primària: 75.-€

Ajut per a matriculats a 6è d’Educació Primària: 75.-€

Ajut per a matriculats a 1r d’ESO: 100.-€

Ajut per a matriculats a 2n d’ESO: 100.-€

Ajut per a matriculats a 3r d’ESO: 100.-€

Ajut per a matriculats a 4t d’ESO: 100.-€

Ajut per a matriculats a Formació Professional Bàsica: 100-.€

Si a l'hora de determinar els ajuts corresponents a les sol·licituds, el crèdit pressupostari no fos suficient per concedir-les totes, es reduirien proporcionalment les quanties resultants fins que no es superi l'import global de la concessió pressupostària.

7.- PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ

El procediment de concessió de la subvenció és per concurrència competitiva.

Una vegada acabi el termini per presentar les sol·licituds de subvenció, es comprovarà si aquestes reuneixen els requisits exigibles; en cas contrari, es requerirà la persona interessada perquè, en un termini de 10 dies hàbils, resolgui la falta o acompanyi els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fes es tendrà per desistida la seva petició, la qual s’arxivarà prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes de l’art. 68, de la Llei 39/2015 de 1 d'octubre 2015, Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Tot seguit s’estudiaran i comprovaran els requisits generals de les sol·licituds presentades, l'òrgan instructor, el regidor delegat de l’Àrea d’Educació, formularà la proposta de resolució provisional, degudament motivada, que s’haurà de notificar als interessats en la forma que estableixi la convocatòria, i es concedirà un termini de 10 dies per a presentar al·legacions. Es podrà prescindir del tràmit d'audiència quan no figurin en procediment ni siguin tinguts en compte altres fets ni altres al·legacions i proves que les adduïdes pels interessats. En aquest cas, la proposta de resolució formulada tindrà el caràcter de definitiva. Examinades les al·legacions adduïdes si escau pels interessats, es formularà la proposta de resolució definitiva per la Junta de Govern Local.

Les sol·licituds resoltes seran objecte de publicació al tauler d’anuncis de l’Ajuntament d’Andratx, a la pàgina web de l'ajuntament i a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS) i no seran objecte de notificació individual. Per altra part les sol·licituds resoltes negativament sí seran objecte de notificació individual.

Contra la resolució d’aquests ajuts es podrà interposar un recurs de reposició en el termini d’un mes davant el mateix organisme que l’ha resolt, o bé directament un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos.

8.- JUSTIFICACIÓ.

La Justificació de la mateixa mitjançant factura (s'haurà d'acreditar el pagament mitjançant rebut degudament signat i segellat per l'empresa o transferència bancària, no s'acceptaran les factures que simplement duguin la paraula pagat o similar) hauran de ser presentades juntament amb la sol·licitud i dins els mateixos terminis.

9.- PAGAMENT.

La quantia total de la partida pressupostària prevista als pressuposts de l’Ajuntament d’Andratx per a l’any 2018 de la partida: 326-48900 ascendeix a 40.000.- €, per l'educació obligatòria: 2n cicle d'infantil, primària, secundària obligatòria i formació professional bàsica, per al curs 2017/2018.

10.- DRET SUPLETORI

En tot allò que no es preveu en aquestes Bases, serà d’aplicació l’Ordenança Municipal reguladora de la concessió d’ajuts i subvencions; la Llei 39/2015, de 1 d'octubre 2015 del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions; i el seu Reglament .

11.- PUBLICACIÓ

Publicar aquesta Convocatòria en el BOIB, en el tauler d’anuncis, a la pàgina web de l’Ajuntament d’Andratx i a la BDNS.»

La qual cosa es fa públic pel seu general coneixement.

 

Andratx, 18 d’abril de 2018

La Batlessa

Katia ROUARCH