Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT D'ALARÓ

Núm. 4116
Resolució iniciació de procedimient administratiu sancionador per presumpta infracció de l’ordenança municipal reguladora de la gestió dels residus urbans

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Atès que la notificació a Alicia Mesilla Pacheco y Miguel Ángel Álvarez Sánchez no s’ha pogut practicar, es procedeix, en compliment del que estableix l´article 44 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, a la publicació en el Boletín Oficial del Estado, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el tauler d’edictes de l’Ajuntament d’Alaró del següent:

“Assumpte: Iniciació de procedimient administratiu sancionador per presumpta infracció de l’ordenança municipal reguladora de la gestió dels residus urbans; (una bossa amb residus urbans dipositades al carrer Ses Sabateres, en data 30.10.17)

(exp. núm. 1692-17)

Resolució de batlia (1189-2017)

Vist l’informe de la policia local amb data 30.10.17 (registre d’entrada núm. 6032 de 2017).

En exercici de les atribucions conferides per l’article 21,1 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local, i per l’art. 27 de l’ordenança municipal reguladora de la gestió dels residus urbans, de 23 de febrer de 2017,

Resolc:

Iniciar procediment administratiu sancionador contra Alicia Mesilla Pacheco i Miguel Ángel Álvarez Sánchez per una presumpta infracció de l’ordenança municipal reguladora de la gestió dels residus urbans.

Contingut d’aquest procediment sancionador:

a) Identificació de la persona presumptament responsable.

Alicia Mesilla Pacheco i Miguel Ángel Álvarez Sánchez

b) Fets que motiven la incoació del procediment, possible qualificació i sanció. 

Fets: Aproximadament a les 11.10 h del dia 30 d’octubre al carrer Ses Sabateres, membres de la brigada municipal recolliren i revisaren en profunditat una bossa de 120 litres que contenia llaunes, fems, paper, vidre, cartró, orgànics i plàstics. A l’interior es trobà documentació de les persones presumptament responsables.

La qualificació provisional dels fets, sense perjudici del resultat de la instrucció, és d’una infracció lleu, tipificada en l’article 22 de l’ordenança municipal reguladora de la gestió dels residus urbans, de 23 de febrer de 2017, (BOIB núm.48, de 22.04.2017).

Atès allò que disposen els arts. 25 i 26 de l’esmentada ordenança, sobre la quantificació i la graduació de les sancions, la sanció que correspon és de 60 euros.

c) Identificació de l’instructor i secretària del procediment.         

Instructor: Jaume Nadal Bestard, secretari de l’ajuntament.

Secretària: Mª José Rojas Rosselló, suport a la secretaria general.

Règim de recusació d’aquests: articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, de 1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic.

d) Òrgan competent per a la resolució del procediment; reconeixement voluntari de la responsabilitat i efectes.

L’òrgan municipal competent per a la resolució del procediment és la batlia, (article 27 de l’ordenança municipal reguladora de la gestió dels residus urbans, de 23 de febrer de 2017).                   

El pagament voluntari per part de la persona presumptament responsable, en qualsevol moment anterior a la resolució, implica la terminació del procediment, i s’aplicarà una reducció del 20% sobre l’import de la sanció proposada; l’efectivitat de les reduccions està condicionada al desistiment o la renúncia de qualsevol acció o recurs en via administrativa contra la sanció.

e) Mesures de caràcter provisional acordades. 

Cap.

f) Dret a formular al·legacions, audiència, proposició de prova i terminis.

De conformitat amb el que disposa l’article 64.2 f de la Llei 39/2015, d’1 octubre, i l’article 8.3 del Decret 14/1994, de 10 de febrer, per el que s’aprova el Reglament del procediment a seguir en l’exercici de la potestat sancionadora, la persona interessada podrà formular al·legacions i/o proposar prova, concretant el mitjans que es vulguin fer servir, dins el termini comú de 15 dies hàbils comptats a partir del dia següent al rebut de la present notificació.

Així mateix, i dins aquest termini, la persona interessada podrà consultar l’expedient administratiu que consta de: informe de la policia local, en el que consta la fotografia de la bossa i els documents personals trobats, registre d’entrada núm. 6032 en data 30.10.17, i d’aquest acord d’incoació.

Advertència:

En cas que no s’efectuïn al·legacions en el termini previst sobre el contingut de l’acord d’iniciació, aquest pot ser considerat proposta de resolució, perquè conté un pronunciament precís sobre la responsabilitat imputada (article 8.4 del Decret de 14/1994, de 10 de febrer).

Terminis:

L’expedient s’ha de resoldre en el termini màxim d’un any des de la data d’incoació i s’entendrà caducat el procediment, i es procedirà a l’arxiu de les actuacions, una vegada transcorregut el venciment del termini en què s’hagué de dictar la resolució.

Cosa que es notifica pel seu coneixement, compliment i efectes” 

 

Alaró, 9 d’abril de 2018

El secretari

Jaume Nadal Bestard