Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE PALMA

INSTITUT MUNICIPAL DE L'ESPORT

Núm. 4062
Bases y convocatoria de les proves selectives per a la constitució d’un borsí mitjançant concurs oposició per a la cobertura temporal de places d’administratiu/va i auxiliar administratiu/va

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

BASES Y CONVOCATORIA DE LES PROVES SELECTIVES PER A LA CONSTITUCIÓ D’UN BORSÍ MITJANÇANT CONCURS OPOSICIÓ PER A LA COBERTURA TEMPORAL DE PLACES D’ADMINISTRATIU/VA I AUXILIAR ADMINISTRATIU/VA (Núm. de decret: IME 201800135, firmat per l’Ajuntament de Palma en data 27/03/2018)

PRIMERA

A)      JUSTIFICACIÓ I OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA

L’article 19.Dos de la Llei 3/2017, de pressuposts generals de l’Estat per a l’any 2017, disposa que no es podrà procedir a la contractació de personal temporal, així com al nomenament de personal estatutari temporal i de funcionaris interins, llevat de casos excepcionals i per cobrir necessitats urgents i inajornables.

La necessitat d’iniciar aquesta convocatòria per a la creació d’un borsí de personal laboral administratiu i auxiliar administratiu de l’Institut Municipal de l’Esport de l’Ajuntament de Palma, es fonamenta en la urgència de cobrir places de forma temporal, atès que el seus titulars, per diferents situacions administratives, puguin deixar vacants de manera temporal aquests llocs de feina. Així mateix, també es poden nomenar per subvenir a necessitats urgents, extraordinàries i circumstancials d’increment d’activitat que, en el seu cas, es determinaran en el moment del nomenament de la persona amb contracte temporal.

Vist que el borsí d’auxiliar administratiu de l’Ajuntament de Palma està a punt d’exhaurir-se i no compta aquest Institut amb un borsí per a cobrir aquestes places, i atès que es considera necessari per a l’adequat funcionament dels serveis municipals el nomenament de personal auxiliar en cas que sigui necessari, s’ha de procedir de forma urgent a la creació d’aquest borsí, amb la finalitat de poder cobrir de forma immediata totes aquelles situacions administratives que es puguin produir en les quals sigui necessària la seva cobertura de manera temporal.

És objecte de la present convocatòria la creació d’un borsí pel sistema de concurs-oposició pel torn lliure per a posteriors nomenaments com a personal laboral temporal de l’Institut Municipal de l’Esport de l’Ajuntament de Palma.

B)       FUNCIONS DE LA PLAÇA D’ADMINISTRATIU/VA

Desenvolupar tasques administratives de l’àrea o instal·lació amb coneixement i maneig de la normativa, normalment de tràmit. Atenció al públic i telefònica en general.

C)      FUNCIONS DE LA PLAÇA D’AUXILIAR ADMINISTRATIU/VA

Suport en la gestió i control administratiu de l'àrea/departament o instal·lació assignat. Desenvoluparà tasques administratives de caràcter bàsic: ofimàtica a nivell d'usuari i maneig de programes corporatius, arxius i correspondència, maneig de maquinària d'oficina, atenció al públic i telefònica en general.

SEGONA. REQUISITS DE LES PERSONES ASPIRANTS

REQUISITS GENERALS

Per ser admesos a la realització de les proves selectives, les persones aspirants hauran de reunir els següents requisits generals. Aquests requisits hauran de posseir-se el dia de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantenir-se fins el moment de la presa de possessió.

a)  Tenir la nacionalitat espanyola o tenir la nacionalitat d’algun dels demés Estats membres de la Unió Europea o nacional d’algun Estat en el qual, en virtut dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, sigui d’aplicació la lliure circulació de treballadors, amb excepció d’aquells llocs de feina que directa o indirectament impliquin una participació a l’exercici del poder públic o en les funcions que tenen per objecte la salvaguarda dels interessos de l’Estat o de les Administracions Públiques.

En les mateixes condicions, també hi podrà participar, qualsevol que sigui la seva nacionalitat, el/la cònjuge dels nacionals espanyols i dels nacionals dels demés Estats membres de la Unió Europea, sempre que no estiguin separats de dret i els seus descendents i els dels seu cònjuge sempre que no estiguin separats de dret, siguin menors de 21 anys o majors de dita edat dependents.

b)   Tenir complits 16 anys d'edat i no excedir l'edat que s'estableix a la normativa vigent.

c)  Estar en possessió del títol exigit o en condicions d’obtenir-lo en la data en què acabi el termini de presentació de les instàncies. En cas de titulacions obtingudes a l’estranger hauran d’aportar la credencial que acrediti la seva homologació.

d) Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l’exercici de les funcions corresponents. Els aspirants que accedeixin a places reservades per a discapacitats hauran de tenir acreditat el grau de minusvalidesa igual o superior al 33% i ho hauran d’acreditar en el moment de la presentació d’instàncies, també hauran de sol·licitar a la mateixa instància les adaptacions que considerin adients per tal de dur a terme les proves selectives.

e) No haver estat separat o separada mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se amb inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l’accés al cos o escala de funcionaris, o per a exercir funcions similars a les que desenvolupaven en el cas del personal laboral, en el qual hagués estat separat o inhabilitat. En el cas de ser nacional d’altres Estats, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinaria o equivalent que impedeixi, en el seu Estat, en els mateixos termes l’accés a l’ocupació pública.

f)  Abans de prendre possessió del lloc, la persona interessada haurà de fer constar que no ocupa cap lloc de treball ni realitza cap activitat en el sector públic delimitat per l’art. 1 de la Llei 53/1984, i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. Si realitza alguna activitat privada, inclosa la de caràcter professional, ho haurà de declarar en el termini de deu dies comptadors a partir del dia de la signatura del contracte, per tal que la corporació acordi la declaració de compatibilitat o d’incompatibilitat.

g) Els aspirants que no posseeixen la nacionalitat espanyola i del seu origen no se’n desprengui el coneixement de la llengua castellana, han d’acreditar-ne el coneixement mitjançant l’aportació del diploma d’espanyol com a llengua estrangera, regulat en el RD 1137/2002, de 31 d’octubre; o del certificat d’aptitud d’espanyol per a estrangers, expedits per les escoles oficials d’idiomes o mitjançant l’acreditació que estan en possessió d’una titulació acadèmica espanyola expedida per l’òrgan oficial competent en el territori espanyol, o bé mitjançant la superació d’una prova específica que acrediti que posseeixen el nivell adequat de comprensió i d’expressió oral i escrita en aquesta llengua.

REQUISITS ESPECÍFICS:

1.  Tenir el títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria o equivalent.

2.  Acreditar el coneixement de la llengua catalana de nivell B2, mitjançant un certificat expedit per l’EBAP, o bé pels títols, o diplomes o certificats homologats establerts a l’Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013, per la qual es determinen els equivalents als certificats dels coneixements de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut (BOIB núm. 34, de 12 de març de 2013) o per certificat expedit per la Direcció General de Cultura i Joventut de la Conselleria d’Educació, Cultura i Joventut, que segons el Decret 6/2012, de 3 de febrer, sobre avaluació i certificació de coneixements de català (BOIB núm. 19, de 7 de febrer de 2012), garanteixi els coneixements de català exigits. Aquest document acreditatiu, original o fotocopia compulsada, s’ha de presentar dins el termini d’admissió de sol·licituds del procés selectiu.

TERCERA. SOL·LICITUDS I TERMINIS DE PRESENTACIÓ

Les persones interessades poden presentar les sol·licituds per a prendre part en aquesta convocatòria, a qualsevol de les Oficines d’Atenció a la Ciutadania de l’Ajuntament de Palma. Tot això sense perjudici de fer-ho en qualsevol de les formes previstes a l’art. 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Amb la sol·licitud, les persones interessades han de presentar:

a. Una fotocòpia acarada del document nacional d’identitat o, en el cas de no ser espanyol/la, del document oficial acreditatiu de la personalitat (NIE, passaport o targeta de residència).

b. Una fotocòpia acarada del títol acadèmic exigit per a prendre part a la convocatòria (anvers i revers) i de qualssevol altres requisits exigits a les bases específiques (nivell de català). Es presumeix que el títol ha estat expedit quan han transcorregut més de dos anys des de l’emissió del justificant del pagament dels drets d’expedició i en aquest cas, les persones aspirants queden excloses i han d’acreditar-lo en el termini d’esmenes de les deficiències a la sol·licitud o justificar mitjançant un certificat de la universitat corresponent que el títol encara no ha estat expedit.

El termini de presentació de sol·licituds és de vuit dies hàbils, comptats a partir del dia següent de la publicació de la convocatòria al web de l’IME.

Exhaurit el termini de presentació d’instàncies, l’òrgan competent publicarà en el termini màxim d’un mes la llista provisional d’admesos i exclosos, al web de l’IME, amb indicació de les causes d’exclusió, com també del termini d’esmena de defectes i de presentació de reclamacions que es concedeix als aspirants exclosos, que serà de 3 dies hàbils.

Transcorregut aquest termini s’aprovarà la llista definitiva d’aspirants admesos i exclosos, que es publicarà al web municipal, on es faran constar les resolucions de les reclamacions presentades.

A continuació, l’òrgan de selecció indicarà la data, el lloc i l’hora de l’exercici de la fase d’oposició.

QUARTA. IGUALTAT DE CONDICIONS

Els aspirants que tinguin la condició legal de discapacitats han de presentar amb la instància el certificat de l’Equip Oficial de Valoració que n’acrediti la condició i la compatibilitat amb l’exercici de les tasques i les funcions corresponents al lloc de feina.

El tribunal establirà, per a les persones amb discapacitat que ho hagin sol·licitat a la instància, les adaptacions possibles de temps i mitjans per a la realització de la prova.

CINQUENA . COMPOSICIÓ DEL TRIBUNAL QUALIFICADOR

Designar el tribunal qualificador de valoració, que s’indica a continuació.

President titular: Francesca Torres Vives

President suplent: Ángel Sastre Sastre

Vocal 1 titular: José Luis Berbel Vallés

Vocal 1 suplent: Carmina Vera Gaspar

Vocal 2 titular: Rafael Estarellas Simonet

Vocal 2 suplent: Ángela Rivas Marqueño

Vocal 3 titular: Francisca Payeras Femenias

Vocal 3 suplent: Margalida Sastre Mestres

Vocal 4 titular: Margalida Garau Pérez

Vocal 4 suplent: M. Antonia Amengual Gomila

El/la secretari/tària serà designat per votació d’entre els vocals. El tribunal podrà disposar la incorporació de personal assessor especialista per a totes o algunes de les proves.

Hi podran assistir amb veu, però sense vot, les persones representants de les organitzacions sindicals representatives, per a efectuar funcions de vigilància i vetlla del bon desenvolupament del procediment selectiu. 

El tribunal no es podrà constituir ni actuar sense l’assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents, indistintament,  inclòs el/la president/a.

SISENA. GESTIÓ DELS BORSINS

Produïda una vacant, baixa per incapacitat temporal, vacances, permisos o altres necessitats extraordinàries i urgents, i en cas de que sigui necessari proveir-la, s’ha d’oferir als aspirants que formen part del borsí seguint l’ordre de prelació establert d’acord a la suma de la puntuació obtinguda a la fase d’oposició i de concurs, sempre que compleixin els requisits exigits per ocupar el lloc de feina en la Relació de Llocs de Feina. Tot això d’acord amb la resolució núm. 2018/000063 signada per l’Ajuntament de Palma el 08/02/2018 i publicada en la pàgina web de l’IME.

SETENA. FASE OPOSICIÓ

Els aspirants hauran de realitzar un exercici, de caràcter obligatori i eliminatori. Consistirà en contestar un qüestionari de 40 preguntes, amb quatre respostes alternatives, referents al contingut del temari que consta en l’annex d’aquestes bases. El temps màxim per a realitzar aquest exercici serà de 2 hores.

Es valorarà fins a un màxim de 40 punts, i serà necessari obtenir-hi una qualificació mínima de 20 punts per a superar-lo i poder passar a la fase de concurs.

Les preguntes no resoltes, tant si figuren les quatre opcions en blanc com si figuren amb més d’una resposta, no es valoraran. Les preguntes amb resposta errònia es penalitzaran amb un terç del valor assignat a la resposta correcta. Per efectuar la qualificació de l’exercici s’aplicarà la fórmula següent:

                {A – (E/3)} x 40

Q = _____________________

                          P

 

Q: resultat de la prova

A: nombre de respostes encertades

E: nombre de respostes errònies

P: nombre de preguntes de l’exercici

El Tribunal publicarà la llista provisional d’aspirants aprovats en fase d’oposició en la pàgina web concedint un termini de tres dies hàbils per a formulació de reclamacions. Resoltes totes les reclamacions el tribunal publicarà la llista definitiva d’aspirants aprovats en fase d’oposició.

VUITENA. FASE DE CONCURS

Els mèrits que es valoraran a la fase de concurs estan referits a la data de presentació d’instàncies i se basaran en la experiència professional, cursos de formació i titulacions acadèmiques exclusivament relacionades amb les funcions pròpies de la plaça convocada; s’hauran de presentar adjuntant a la sol·licitud corresponent un currículum juntament amb els documents originals o fotocòpies acarades dels mèrits a valorar, dins el termini de 10 dies naturals comptadors a partir de l’endemà de la publicació de la llista definitiva d’aspirants que han superat la fase d’oposició. Únicament es valoraran els que estiguin adequadament i clarament acreditats, d’acord amb els barems de la fase de concurs. No es tindrà en compte la remissió a altres expedients de convocatòries anteriors. L’Administració pot, en qualsevol moment, exigir o comprovar l’acreditació dels mèrits al·legats.

L’acreditació de treballs amb entitats públiques empresarials (entitats de dret públic sotmeses al dret privat), consorcis, fundacions del sector públic, empreses societàries del sector públic i empreses privades s’ha de dur a terme mitjançant el certificat de la vida laboral; l’acreditació de la categoria i de les funcions que s’han exercit s’ha de fer amb el contracte laboral o un certificat de l’empresa, del consorci o la fundació corresponent, o d’altra manera amb què quedin acreditades la categoria i les funcions que s’han exercit.

Els documents acreditatius dels mèrits presentats podran ser retirats pels aspirants en el termini de tres mesos comptats des de l’endemà d’adquirir fermesa la resolució definitiva del procediment. En cas contrari, seran destruïts.

El mèrits per a valorar són els que s’indiquen a continuació:

Experiència professional

-  Serveis prestats en una empresa privada exercint de naturalesa o de contingut tècnic anàlogues a les de la plaça convocada: 0,05 punts per mes, fins a un màxim de 4 punts.

-  Serveis prestats en el sector públic (que no siguin administracions públiques) exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàlogues a les de la plaça convocada: 0,07 punts per mes, fins a un màxim de 5 punts.

- Serveis prestats en qualsevol administració pública, sempre que es trobin dins l’àmbit d’aplicació de la Llei 70/1978, de reconeixement de serveis previs en l’administració pública, exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàlogues a les de la plaça convocada: 0,10 punts per mes, fins a un màxim de 6 punts.

La puntuació màxima es de 7 punts.

Cursos de formació

Es valorarà la formació específica i relacionada amb les funcions pròpies de la plaça convocada. La valoració d’aquest criteri es du a terme d’acord amb el següent barem:

Cursos de formació i perfeccionament, jornades o seminaris impartits i/o reconeguts per l’Escola Municipal de Formació, l’Institut Nacional d’Administració Pública (INAP), l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP), l’Administració de l’Estat, l’autonòmica o la local, les organitzacions sindicals signants dels acords de formació contínua de les administracions públiques, les universitats i les escoles tècniques, o els homologats per qualsevol d’aquestes institucions. En aquest apartat s’inclouen els cursos de formació ocupacional impartits o promoguts pel Servei d’Ocupació de les Illes Balears (SOIB), i per altres entitats o organismes locals, autonòmics o estatals amb competències en matèria de formació ocupacional.

Els cursos poden tenir qualsevol durada. Els crèdits d’aprofitament suposen els d’assistència; és a dir, no són acumulatius l’assistència i l’aprofitament.

No es valoren les assignatures encaminades a obtenir les titulacions acadèmiques. Tampoc es valoraran els cursos de doctorat ni la impartició d’assignatures a la Universitat.

L’hora d’impartició es valora amb 0,007 punts

L’hora d’aprofitament es valora amb 0,005 punts

L’hora d’assistència es valora amb 0,002 punts

Un crèdit equival a 10 hores de formació.

La puntuació màxima és de 5 punts.

Titulacions acadèmiques oficials

1. Estudis que es valoren:

1.1. Es valoren en aquest apartat les titulacions acadèmiques, el caràcter oficial o l’equivalència de les quals tingui reconeguts i establerts el Ministeri d’Educació, Cultura i Esports, com també els títols propis de grau i els títols propis de postgrau establerts per les universitats espanyoles en la regulació dels ensenyaments propis, quan estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies de la plaça convocada.

1.2. La valoració com a mèrit d’un títol implica que no es valora el de nivell inferior o el 1r cicle que sigui imprescindible per a obtenir-lo, llevat del supòsit del títol de màster oficial o títol propi de postgrau, en què sí es pot valorar la llicenciatura o equivalent.

1.3. Es valoraran les titulacions del mateix nivell acadèmic o superior, o de nivell inferior a les exigides com a requisits, sense que en cap cas es pugui valorar l’acreditada com a requisit.

 2. Puntuació

2.1. Estudis de postgrau

2.1.1 Màsters: els títols de màsters universitaris oficials (màster, especialista universitari, expert universitari, i curs d’actualització universitària) es valoren a raó de 0,025 punts per cada crèdit LRU (sistema de valoració dels ensenyaments introduït per l’RD 1393/2007, de 27 d’octubre) o per cada 10 hores lectives, i a raó de 0,075 punts per cada crèdit ECTS (sistema europeu de transferència de crèdits) o per cada 25 hores lectives, amb un màxim de 2 punts.

2.1.2 Títols propis de postgrau es valoren a raó de 0,015 punts per cada crèdit LRU (sistema de valoració dels ensenyaments introduït per l’RD 1393/2007, de 27 d’octubre) o per cada 10 hores lectives, i a raó de 0,065 punts per cada crèdit ECTS (sistema europeu de transferència de crèdits) o per cada 25 hores lectives, amb un màxim de 1 punt.

En el supòsit que el màster oficial o títol propi de postgrau no indiqui els crèdits o no esmenti si es tracten de crèdits LRU o ECTS, s’entén que els crèdits són LRU i s’han de computar, d’acord amb els paràgrafs anteriors, a raó de 0,025 punts per cada crèdit o per cada 10 hores lectives, si són títols oficials, ó 0,015 punts per cada crèdit o per cada 10 hores lectives si es tracta de títols propis.

No es tindrà en compte com a mèrit el títol de màster que habilita per a l’exercici de la professió objecte d’aquesta convocatòria, en el supòsit de presentar el títol de grau, en ser-ne requisit.

2.2. Estudis universitaris

2.2.1. Per cada titulació acadèmica oficial de grau, segon cicle universitari, llicenciatura, arquitectura, enginyeria o equivalent: 4 punts.

2.2.2. Per cada titulació acadèmica oficial de diplomatura universitària, primer cicle universitari, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o equivalent: 3,5 punts.

2.2.3. Per cada títol propi de grau: 3 punts.

      2.3. Estudis no universitaris

2.3.1. Per cada titulació acadèmica de tècnic superior de formació professional o equivalent: 2,5 punts.

2.3.2. Per cada titulació acadèmica de tècnic de formació professional, de batxillerat, o equivalent: 2 punts.

La puntuació màxima és de 6 punts.

Coneixement de llengua catalana

Coneixements orals i escrits de llengua catalana

Es valoraran els certificats expedits o homologats per l’EBAP o la Direcció General de Política Lingüística. El certificat LA, que es pot acumular al C1 o al C2. La puntuació en cada cas serà:

- Nivell intermedi (certificat C1): 1,0 punts

- Nivell de domini (certificat C2): 1,50 punts

- Coneixements de llenguatge administratiu (certificat LA): 0,50 punts

La puntuació màxima és de 2 punts.

Total de la puntuació de la fase de concurs: 20 punts.

VUITÈ. PUNTUACIÓ FINAL

La puntuació final es determinarà per la suma de la puntuació de la fase de concurs i l’oposició. En cas d’empat es decidirà a favor de l’aspirat que hagi obtingut mes puntuació en la fase d’oposició. Si l’empat persisteix s’acudirà al criteri d’acreditar mes temps de serveis prestats com a personal funcionari interí o de carrera o com a personal laboral en qualsevol administració pública. La llista es farà publica al web de l’IME i es concedirà un termini de 3 dies hàbils per a formular-hi les reclamacions i les esmenes que es considerin pertinents. Resoltes totes les reclamacions, el tribunal publicarà la llista definitiva d’aprovats.

En tot cas, el tribunal qualificador tindrà un termini de 3 mesos per resoldre des de la realització de l’exercici.

NOVENA. RESOLUCIÓ I PUBLICACIÓ

Una vegada conclòs el procés de selecció, el gerent dictarà resolució amb indicació de les persones seleccionades per ordre de puntuació, que formaran el borsí de treball i que tendrà una vigència de 3 anys; sense perjudici que es pugui declarar desert si cap dels aspirants compleix la idoneïtat per a la feina. Aquesta resolució es publicarà al web de l’IME.

Notificada la resolució a la persona interessada, si aquesta renuncia, es podrà proposar un nou candidat entre els aspirants que formen part del borsí constituït, seguint els criteris de gestió dels borsins.

Contra aquesta resolució, que esgota la via administrativa, es podrà interposar per part de les persones interessades recurs de reposició en el termini d’un mes davant el mateix òrgan que l’ha dictada, d’acord amb l’article 123 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administració comú de les administracions públiques. En cas de no interposar el recurs potestatiu de reposició es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu, segons l’article abans esmentat i el que disposa la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos. Tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri convenient.

DESÈ. PERIODE DE PROVA

En el contracte de treball que es formalitzi com a resultat d’aquest borsí, s’estipularà un període de prova de dos mesos.

 

ANNEX

1. L’Administrat i el ciutadà: concepte i classes. La capacitat dels ciutadans i les seves causes modificatives. Drets subjectius i interessos legítims.

2. L’acte administratiu: concepte i classes. Elements de l’acte administratiu. L’eficàcia: notificació i publicació. Les fases del procediment administratiu: iniciació, ordenació i instrucció. El silenci administratiu. Finalització del procediment.

3. Els recursos administratius: principis generals. Actes susceptibles de recurs administratius. Regles generals de tramitació dels recursos administratius. Classes de recursos. La invalidesa de l’acte administratiu. Supòsits de nul·litat de ple dret i anul·labilitat. La convalidació de l’acte administratiu. La revisió d’ofici.

4. Identificació i firma dels interessats en el procediment administratiu. Dret de les persones en les relacions amb les Administracions Públiques. Dret i obligació a relacionar-se electrònicament amb les Administracions Públiques.

5. Funcionament electrònic del sector públic: seu electrònica, sistemes d’identificació de les Administracions Públiques, firma electrònica del personal al servei de les Administracions Publiques, assegurament i interoperabilitat de la firma electrònica i arxiu electrònic de documents.

6. L’administració local: principis generals. El municipi: concepte, elements, organitzacions i competències. Les formes d’activitat de les entitats locals.

7. Ordenances i Reglament de les Entitats Locals. Classes. Procediment d’elaboració i aprovació.

8. La Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern: publicitat activa i dret d’accés a la informació pública.

9. Llei Orgànica 3/2007, de 22 de març, per la igualtat efectiva de dones i homes: Objecte i àmbit d’aplicació. El principi de igualtat i la tutela contra la discriminació.

10. Llei 31/1995, de 8 de novembre, de Prevenció de Riscs Laborals: Àmbit d’aplicació. Drets i deures. Principis de l’acció preventiva. Avaluació de riscs. Obligacions dels treballadors i treballadores en matèria  de prevenció de riscs. Consulta als treballadors/es. Comitè de Seguretat i Salut.  

Palma, 10 d’abril de 2018

El gerent

José Mª González Navarro