Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE FELANITX

Núm. 4016
Bases reguladores de les subvencions als Centres Escolars del terme de Felanitx per 2018

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

BDNS (identif.): 393447, http://www.pap.minhap.gob.es/bdnstrans/es/index

La Junta de Govern Local ha aprovat en data 27 de març de 2018, les bases de la convocatòria d’aquesta subvenció , la qual es publica per tal que els interessats puguin presentar sol·licituds d’acord amb les següents bases:

Primera.- Objecte de la Convocatòria

Aquesta convocatòria es realitza amb la finalitat de regular la concessió de subvencions econòmiques en règim de concurrència competitiva que concedirà l’Ajuntament de Felanitx durant l’any 2018 destinades als centres escolars ubicats al municipi de Felanitx, per a la compra de material necessari per pal·liar les mancances dels alumnes amb menor poder adquisitiu.

Com a mínim, el 50% de la subvenció rebuda, s’haurà de destinar a la compra de llibres de text per a la seva utilització en servei de préstec per alumnes fills de famílies amb dificultats econòmiques i la resta a l’adquisició de material escolar per poder ser utilitzat pels alumnes també en servei de préstec, o ser cedit als alumnes amb menor poder adquisitiu.

Aquesta convocatòria es regirà pel que estableix les Bases d’Execució del Pressupost General d’aquesta Corporació, i en allò no previst en aquesta, s’aplicarà supletòriament la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

Segona.- Destinataris de la Convocatòria

Aquesta convocatòria està dirigida a tots centres escolars del terme de Felanitx, sempre que compleixin les següents condicions:

a) Ser entitats legalment constituïdes, i reconegudes.

b) Impartir ensenyances dels cicles: infantil (3-6 anys), primària (6-12 anys),  Secundària (12-16 anys) i formació professional bàsica.

No podran obtenir la condició de beneficiaris de les subvencions, les persones o entitats que es trobin en qualsevol de les situacions que s’indiquen en l’article 13 Llei 38/2003. En particular cal destacar el fet de no trobar-se al corrent de pagament dels deutes amb l’Ajuntament i del pagament de les obligacions derivades del reintegrament de subvencions.

Tercera.- Dotació pressupostària.

El crèdit assignat a la present convocatòria és de VINT  I CINC MIL EUROS (25.000,00 €) a càrrec de l’aplicació pressupostària 2018/0/3230.480001 del vigent Pressupost General.

Excepcionalment, i de conformitat a les regles contingudes en l’apartat 2 de l’article 58 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, aquesta quantia màxima podrà ser incrementada en una quantia addicional l’aplicació de la qual a la concessió de subvencions no requerirà d’una nova convocatòria.

Quarta.- Quantia de la subvenció.

La quantia de la subvenció es determinarà basant-se en la puntuació obtinguda, d’acord amb els criteris de valoració establerts en la base cinquena. Aquest càlcul es farà sobre la base que del total pressupostat es destinaran 12.500,00 euros a primària i la resta de 12.500,00 a infantil, secundària i formació professional bàsica.

Cinquena.- Procediment per a la concessió de les subvencions.

1.- Criteris objectius de valoració.

1.1.- Per a la concessió d’aquestes ajudes, sempre que el sol·licitant compleixi els requisits exigits, hagi justificat subvencions anteriors i no estigui sotmès en cap de les causes d’exclusió expressament previstes en aquesta Convocatòria, s'utilitzarà la següent fórmula:

Etapa de primària:

Donar un preu a cada alumne, dividint l'import de 12.500,00 € pel nombre total d'alumnes  de primària (6 -12 anys) que figurin al programa GESTIB de la conselleria d’educació a data 1 d’abril de 2018.

Multiplicar el preu de cada alumne pel nombre d'alumnes de primària de cada centre escolar

Resta d'etapes:

Donar un preu a cada alumne, dividint l'import de 12.500,00 € pel nombre total d'alumnes d'Educació infantil (3-6 anys),  secundària (12 a 16 anys), i formació professional bàsica, que figurin al programa GESTIB de la conselleria d’educació a data 1 d’abril de 2018.

Multiplicar el preu de cada alumne pel nombre d'alumnes d'infantil, secundària, i formació professional bàsica, de cada centre escolar.

1.2.- La quantia de la subvenció no podrà ser superior, aïlladament o en concurrència amb altres ajudes o subvencions de qualsevol procedència, al cost de l’activitat subvencionable.

2.- Presentació de documents i tramitació

2.1.- Les entitats interessades hauran de presentar la sol·licitud degudament complimentada, d’acord amb el model adjunt com annex I, acompanyada de la documentació següent:

a) Memòria de l’activitat proposada acompanyat, si s’escau, de programa, projecte o descripció detallada que permeti comprendre l’abast, la intenció i la importància de la proposta. Descripció del sistema de préstec de llibres de text. Adjuntant els models de la documentació que s'utilitza. Contracte de préstec entre l'escola i la família, normes d'ús, etc...(Annex II)

b) Pressupost total i desglossat per partides de cada activitat a realitzar, amb indicació de la subvenció sol·licitada. (Annex II)

c) Declaració expressa en la qual s’ha de fer constar totes les ajudes i subvencions sol·licitades i/o concedides per qualsevol institució pública o privada per a la mateixa finalitat.

d) Declaració expressa d’estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. (Annex III)

e) Certificat del nombre d'alumnes que figurin al programa GESTIB de la conselleria d’educació als cicles d'infantil, primària, secundària i formació professional bàsica, a data 1 d’abril del 2018

f) Certificat de l’entitat financera per on desitgen que els sigui abonat l’import de la subvenció, en el que figurin els vint dígits del Codi Compte Client i en el que s’acrediti que el dit compte correspon a l’Entitat Subvencionada.

g) Declaració de responsable (ANNEX VI)

g) La sol·licitud es pot acompanyar de qualsevol altra documentació sobre el projecte o activitat que justifiqui la petició.

2.2.- Presentació

El termini de presentació de sol·licituds serà de trenta dies naturals a comptar de l’endemà de la publicació de la present convocatòria en el Butlletí Oficial dels Illes Balears.

Les sol·licituds, junt amb la documentació que les acompanyi, es presentaran en el Registre General de la Corporació o en qualsevol de les formes previstes en la Llei 39/2015 d’1 d’octubre de  Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. Llei 39/2015 d’1 d’octubre de  Procediment Administratiu Comú.

Sisena.- Abonament de la Subvenció

El pagament s’efectuarà mitjançant transferència bancària, al compte que es designi a la sol·licitud de subvenció.

El pagament de la subvenció es realitzarà una vegada justificada la despesa per part del centre escolar sol·licitant.

Setena.- Obligacions dels beneficiaris

Els perceptors de les subvencions estan obligats a:

a) Acceptar la subvenció. En el cas que això no sigui possible hauran de renunciar expressament i motivadament, en el termini de quinze dies comptats a partir del dia següent a la notificació de la concessió de la subvenció.

b) Realitzar l’activitat o projecte pel qual es concedeixi la subvenció, ajustant-se als termes previstos

c) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació i a facilitar la informació que es requereixi.

d) Donar compte de les modificacions que puguin sorgir en la realització del projecte, justificant-les adequadament.

e) Comunicar l’obtenció de subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat, procedents d’altres administracions, entitats públiques o privades nacionals o internacionals.

f) Disposar dels llibres comptables, registres diligenciats i de la resta de documents degudament auditats en els termes exigits per la legislació mercantil i sectorial aplicable al beneficiari en cada cas, i també tots els estats comptables i registres específics que s’exigeixin en les bases reguladores de la subvenció, a fi de garantir l’adequat exercici de les facultats de comprovació i control.

g) Conservar els documents justificatius de l’aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control.

h) Tota subvenció haurà de fer constar en la documentació i publicitat impresa que l’activitat o projecte es realitza ‘amb el suport de l’Ajuntament de Felanitx’ i l'anagrama.

8. Òrgans i funcions

L’òrgan instructor del procediment de concessió correspon a la Regidoria d’economia i hisenda que ha de dur a terme les actuacions a què es refereix l’article 24 de la llei 38/2003 general de subvencions.

Una comissió avaluadora es reunirà per examinar si les persones beneficiàries compleixen tots els requisits necessaris per accedir a les subvencions i avaluar les sol.licituds conforme als criteris de valoració establerts a aquestes Bases. S’aixecarà acta de tot l’actuat en aquesta reunió.

La comissió avaluadora estarà integrada pels següents membres

Presidència: el Regidor delegat d’Hisenda, o en el seu cas persona en qui delegui.

Vocals:      

La Regidora d’Educació

L’interventor

El secretari o persona en qui delegui.

La comissió tècnica avaluadora quedarà constituïda legalment amb l’assistència de president, un vocal i el secretari o persona en qui hagi delegat.

L’òrgan instructor, a la vista de l’expedient i de l’acta de la reunió de la comissió, formularà proposta de resolució provisional, que es publicarà a la web de l’Ajuntament, tot segui s’obrirà un termini de 10 dies per presentar al.legacions.

Si no es presenten al.legacions dins el termini concedit, la proposta de resolució formulada tindrà el caràcter de definitiu. En altre cas examinades les al.legacions presentades per les persones interessades, l’òrgan instructor formularà proposta de resolució definitiva que haurà d’expressar la/el sol.licitant o la relació de sol.licitants per als que es proposa la concessió de la subvenció i la seva quantia.

La competència per resoldre el procediment i concedir la subvenció s’atribueix a la Junta de Govern Local, que dictarà aquesta resolució un copo dictada la proposa de resolució definitiva i emès informe de fiscalització per la Intervenció municipal..

Desena.- Justificació:

La justificació de les despeses corresponents a les subvencions atorgades, haurà de realitzar-se pels beneficiaris, amb anterioritat al 15 de novembre de 2018.

En tot cas, la no justificació del total de la quantia subvencionada abans del 15 de novembre de 2018, implicarà la procedència del reintegrament de les quantitats que corresponguin, sense perjudici de les accions que resultessin procedents en l’ordre sancionador d’acord amb el que estableix la llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

Onzena.- Forma de justificació

L’Ajuntament de Felanitx podrà realitzar, mitjançant els procediments legals pertinents, les comprovacions necessàries respecte al destí i l’aplicació de les subvencions concedides.

Les subvencions concedides d’acord amb les prescripcions d’aquestes Bases, hauran de justificar-se adequadament un cop finalitzada l’activitat, servei o projecte, origen de la subvenció atorgada. La instància d’aquesta justificació es presentarà en el registre general d’aquest Ajuntament, instància acompanyada de la documentació exigida en la convocatòria de la subvenció de què es tracti i que, com a mínim, haurà de ser:

a) Memòria detallada del servei prestat. Descripció del sistema de préstec de llibres de text. Adjuntant els models de la documentació que s'utilitza. Contracte de préstec entre l'escola i la família, normes d'ús, etc... Nombre d'alumnes que figurin al programa GESTIB de la conselleria d’educació.

b) Presentació d’original i còpia de totes les factures i/o justificants acreditatius de la despesa, amb data d'emissió que haurà de correspondre al curs 2016-2018, i per l’import total de la subvenció concedida, que derivin dels serveis realitzats.

Les còpies compulsades es quedaran a l’arxiu de l’entitat concedent i els originals estampillats, custodiats per l’entitat beneficiària.

c) Certificat del centre on es faci constar que la quantia econòmica rebuda s'ha destinat a igualar les condicions de l'alumnat per evitar greuges derivats de les diferències de poder adquisitiu. (ANNEX IV)

d) Compte justificatiu simplificat al qual al·ludeix el Reial Decret 887/2006, de desplegament de la Llei 38/2003, incloent una relació de despeses generades de cadascuna d'elles d'acord amb allò que s'ha presentat en el projecte inicial. Aquest compte justificatiu s'ha de signar pel representant legal de l’entitat. (Annex V)

Serà requisit indispensable, per al pagament de la quantitat subvencionada, que l’entitat beneficiària hagi justificat, si és el cas, les subvencions rebudes amb anterioritat.

Dotzena -Supòsits de revocació de les ajudes i reintegrament de les mateixes.

El procediment de reintegrament es regirà pel que disposa l'article 42 de la Llei 38/2003, de 17 de Novembre, General de Subvencions, sent l'òrgan competent per exigir el reintegrament el concedent de la subvenció mitjançant la resolució del procediment regulat a l'esmentada Llei.

Procedirà el reintegrament de les quantitats percebudes en els supòsits previstos en l'article 37.1 de la llei 38/2003, de 17 de Novembre, General de Subvencions, i article 28 del Reglament General de Subvencions d'aquest Ajuntament.

Les quantitats a reintegrar tindran la consideració d'ingressos de dret públic, aplicant-se per a la seva cobrança el que disposa la Llei Reguladora d'Hisendes Locals i el Reglament General de Recaptació.

Tretzena.- Règim Jurídic

En el no previst en la present convocatòria s’aplicarà la Llei 39/2015 d’1 d’octubre de  Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, els preceptes bàsics de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, el seu reglament de desplegament aprovat per RD 887/2006, de 21 de juliol, i el Reglament General de Subvencions de l’Ajuntament de Felanitx.

Catorzena- Annexos

Els annexos estaran a disposició dels interessats a l'Oficina del Registre d'aquest Ajuntament i a la pàgina WEB   www.felanitx.org

 

Felanitx  12 / 04 / 2018

El batle

Joan Xamena Galmés

Documents adjunts