Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE SANT JOAN DE LABRITJA

Núm. 3891
Bases de la Convocatòria d'oposicions per a l'accés a tres places de Policia Local de l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Exp. Nº 437/2018

Per Resolució d'Alcaldia núm. 195 de data 11 d'abril de 2018, es van aprovar les bases i la convocatòria per cobrir les possibles vacants en els llocs següents:

BASES DE LA CONVOCATÒRIA D'OPOSICIÓ PER A L'ACCÉS A TRES PLACES DE POLICIA LOCAL DE L'AJUNTAMENT DE SANT JOAN DE LABRITJA

PRIMERA. Objecte de la Convocatòria

És objecte de les presents bases la provisió en propietat, mitjançant el sistema d'accés de torn lliure i a través del procediment de selecció d'oposició, de 3 places vacants de Policia Local en la plantilla municipal amb les següents característiques:

— Grup: C; Subgrup: C1; Escala: Administració Especial; Subescala: Serveis Especials; Classe: Policia; Nombre de Vacants: tres.

            Les citades places s'inclouen en l'Oferta Pública d'Ocupació corresponent a l'exercici de l'any 2018, aprovada per Resolució d'Alcaldia, de data 27 de març de 2018, i publicada en el BOIB n.º 42, de data 5 d'abril de 2018.

La plaça referida està adscrita a la policia local, i entre les funcions que té encomanades figuren les següents:

Protegir a les autoritats de l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja i vigilar i custodiar els edificis, les instal·lacions i les dependències municipals.

Ordenar, senyalitzar i dirigir el tràfic en el casc urbà, d'acord amb l'establert en les normes de circulació.

Instruir atestats per accidents de circulació ocorreguts dins del casc urbà, realitzant la comunicació pertinent.

Assegurar el compliment dels reglaments, de les ordenances, de les resolucions i de les altres disposicions i actes de l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja, d'acord amb la normativa vigent.

Realitzar diligències de prevenció i actuacions destinades a evitar la comissió d'actes delictius, en el qual cas han de comunicar les actuacions dutes a terme a les forces o cossos de seguretat competents.

Totes les que estableix la Llei per als cossos de Policia local i els reglaments del municipi

SEGONA. Condicions d'Admissió d'Aspirants

Per formar part de les proves de selecció, serà necessari:

a) Tenir la nacionalitat espanyola.

b) Tenir divuit anys complerts.

c) Estar en possessió del Títol acadèmic de Batxiller o equivalent en la data del terme de presentació d'instàncies.

d) No patir cap malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o menyscabi el correcte desenvolupament de les funcions, en relació amb el quadre d'exclusions que reglamentàriament es determini, en els supòsits d'accés pel torn lliure. En els supòsits d'accés per promoció és un requisit no patir cap malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o menyscabi el correcte desenvolupament de les funcions.

i) No haver estat separat del servei de l'administració local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitat per exercir la funció pública.

f) No tenir antecedents penals per delictes dolosos.

g) Estar en possessió dels permisos de conduir de les classes A2 i B.

h) Comprometre's, mitjançant una declaració jurada, a portar armes i, si escau, a utilitzar-les.

i) Estar en possessió del certificat de Català B2 expedit per la Direcció de Cultura Joventut  del Govern de les Illes  Balears o equivalent. En cas de no posseir-ho haurà de superar una prova de llengua catalana, que s'estableix en el Annex I. Fase primera d'aquestes Bases.»

TERCERA. Forma i Termini de Presentació d'Instàncies

Les sol·licituds, conforme al model annexo III de les Bases , requerint prendre part en les corresponents proves d'accés en les quals els aspirants faran constar que reuneixen les condicions exigides a les presents bases generals per a la plaça que s'opti, es dirigiran al Sr. Alcalde President de l'Ajuntament i es presentaran en el Registre Electrònic General d'aquest Ajuntament o en algun dels llocs previstos en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, en el termini de quinze dies naturals explicats a partir de l'endemà al de la publicació de l'anunci de la convocatòria en el BOIB. Quan l'últim dia del termini sigui inhàbil, s'entendrà prorrogat al primer dia hàbil següent.

Les bases íntegres es publicaran en el BOIB, es publicaran igualment en el Tauler d'anuncis de l'Ajuntament. En el BOE s'ha de publicar l'anunci de la convocatòria que ha de portar la denominació de l'escala i la categoria de les places convocades, el nombre de places, l'ajuntament que les convoca, el sistema d'accés, el procediment selectiu, els mitjans d'impugnació i la data i nombre del BOIB en el qual s'han publicat les bases.

Juntament amb la sol·licitud (model annexo III) correctament emplenada, les persones aspirants han d'adjuntar:

a) Una fotocòpia compulsada del document nacional d'identitat en vigor o el resguard de la sol·licitud de renovació.          

b) Una fotocòpia compulsada de la titulació exigida.

 c) Una declaració responsable que la persona aspirant compleix els requisits exigits a les bases, referits sempre a la data d'expiració del termini assenyalat per presentar les sol·licituds.

 d) Un resguard acreditatiu del pagament de la taxa.

 i) Fotocòpia compulsada dels permisos de conduir A2 i B.

f) A la  instància se li podrà unir la resta de documents acreditatius de les  circumstàncies que concorren en el sol·licitant previstes en aquestes bases tals com:   Còpies compulsades del títol de català exigit, certificats de la EBAB acreditatiu de superació de proves físiques, certificat mèdic oficial etc) i altres circumstàncies al fet que es refereix les bases de la convocatòria

QUARTA. Admissió d'Aspirants

Expirat el termini de presentació d'instàncies, l'Alcaldia dictarà resolució en el termini màxim de deu dies hàbils, declarant aprovada la llista provisional d'admesos/as i exclosos/as, amb les causes que van motivar l'exclusió. En aquesta resolució, que es publicarà en el BOIB i en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament, s'assenyalarà un termini de deu dies hàbils perquè els exclosos/as puguin esmenar errors i presentar nova documentació.

 Les persones aspirants excloses o omeses disposen d'un termini de deu dies hàbils, que s'explicaran des de l'endemà al de la citada publicació, per esmenar el defecte o adjuntar el document que sigui preceptiu, i se'ls ha d'advertir que es considerarà no presentada la sol·licitud si no es compleix el requeriment.

 Una vegada finalitzat el termini al que fa referència el paràgraf anterior i esmenades, si escau, les sol·licituds, l'alcalde dictarà una resolució, en el termini màxim de deu dies hàbils, d'aprovació de la llista definitiva de persones admeses i excloses. Aquesta resolució ha de fer-se pública en els mateixos llocs indicats per a la resolució provisional

CINQUENA. Tribunal Qualificador

L'òrgan de selecció és col·legiat i la seva composició s'ajustarà als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres, i es procurarà, així mateix, la paritat entre dona i home.

El personal d'elecció o de lliure designació política, els funcionaris interins i el personal eventual no poden formar part dels òrgans de selecció. Tampoc poden formar part els representants dels empleats públics, sense perjudici de les funcions de vigilància i vetlla del bon desenvolupament del procediment selectiu. Els representants sindicals que participin en el procediment selectiu, amb aquestes funcions de vigilància i supervisió, han d'estar acreditats i com a màxim pot haver-hi un per cada sindicat amb un màxim de quatre en cada procediment.

La pertinença als òrgans de selecció és sempre a títol individual; no es pot exercir aquesta representació per compte d'altri.

El tribunal qualificador ha d'estar constituït per cinc membres i el mateix nombre de suplents:

— President: designat per l'ajuntament convocant entre el personal funcionari de carrera d'experiència reconeguda.

— Vocals: un vocal proposat per la Direcció general d'Interior, Emergències i Justícia, competent en matèria de coordinació de les policies locals, un altre proposat per l'Escola Balear d'Administració Pública i un designat per l'ajuntament convocant.

— Secretari: designat per l'ajuntament convocant que actuarà amb veu però sense vot.

El tribunal pot acordar la incorporació en les tasques de personal assessor o especialistes en totes o alguna de les proves, que poden actuar amb veu però sense vot.

La sol·licitud, per part de l'ajuntament convocant, dels vocals proposats per la Direcció general d'Interior, Emergències i Justícia, competent en matèria de coordinació de les policies locals, i per l'Escola Balear d'Administració Pública s'ha de fer per escrit.

El tribunal no pot constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, ni sense president ni secretari. Les decisions s'han d'adoptar per majoria.

Les decisions adoptades pel tribunal podran ser recorregudes en les condicions establertes en l'article 121 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Publiques.

El tribunal ha d'adoptar les mesures oportunes per garantir, sempre que sigui possible, que tots els exercicis de l'oposició es corregeixin sense conèixer la identitat dels aspirants.

L'abstenció i recusació dels membres del Tribunal serà de conformitat amb els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.

SEXTA. Sistemes de Selecció i Desenvolupament dels Processos

En cas que les proves es realitzin en diferents sessions, una vegada feta la primera prova no és obligatòria la publicació en el BOIB dels successius anuncis de realització de la resta de proves. El tribunal ha de publicar aquests anuncis a la Web de l'Ajuntament i tauler d'anuncis amb, almenys, quaranta-vuit hores d'antelació al principi de la prova.

El procés selectiu consistirà en la superació de tres fases:

PRIMERA: PROVA DE CATALÀ

Els aspirants que hagin presentat la corresponent instància per formar part de les proves selectives, que estiguin en la llista d’ admesos, i que no puguin acreditar el coneixement de la llengua catalana, nivell B2 mitjançant l'aportació del títol o certificat oficial corresponent, realitzaran una prova de coneixements del nivell B2 de llengua catalana.

La prova serà obligatòria i eliminatòria, i la qualificació serà d'apte o no apte, i serà prèvia a la prova de coneixements i en la prova física. La qualificació de no apte o la no assistència de l'aspirant, donarà lloc a la seva exclusió del procés selectiu.

SEGONA: PROVA DE CONEIXEMENTS

Aquesta fase es puntuarà amb un màxim de 40 punts, constarà de les següents proves de caràcter obligatori i eliminatori:

a.- PRIMER EXERCICI: PROVA PSICOTÈCNICA

Obligatori i eliminatori. Consistirà en la realització de proves d'aptitud mitjançant una bateria de tests dirigits a valorar les capacitats de les persones aspirants per desenvolupar les tasques de Policia i detectar trets psicopatològics o alteracions de la personalitat que dificultin o impossibilitin l'exercici d'aquestes funcions. Aquesta prova pot incloure una entrevista personal per ampliar i contrastar l'adequació de l'aspirant Aquesta prova es puntuarà amb un màxim de 10 punts. Seran eliminades aquelles persones aspirants que no obtinguin un mínim de 5 punts.

El Tribunal determinarà què assessors tècnics i col·laboradors de l'àmbit de la psicologia són més adequats per dur a terme les proves.

b.- SEGON EXERCICI: PROVA TEÒRICA.

L'exercici consistirà en un examen tipus test, de 50 preguntes, relacionades amb els temes que figuren en l'Annex I (temari teòric), amb un temps màxim de 120 minuts en total. Es valorarà de 0 a 30 punts, sent necessari obtenir un mínim de 15 punts per superar-ho.

TERCERA: PROVES FÍSIQUES

Prèviament a l'inici de l'exercici, en el termini de 10 dies naturals explicats a partir del següent a la data de publicació de les qualificacions del segon exercici (prova del temari teòric) en el tauler d'anuncis de la Corporació, les persones aspirants que ho hagin superat han de presentar un certificat mèdic oficial, expedit com a màxim dins dels tres mesos anteriors a la realització de les proves físiques, en el qual consti el següent: "el / la (nom, cognoms del metge, nombre de col·legiat i nombre de DNI) certifico que la persona participant (nom, cognoms i nombre de DNI) reuneix les condicions físiques necessàries per a la realització de les proves físiques, que es descriuen a les Bases de l'oposició per a la convocatòria de Policia de l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja".

La presentació de dita certificada no exclou de l'obligació, dels aspirants aprovats, de sotmetre's al preceptiu reconeixement mèdic al que es refereix la Base onzena. Les persones aspirants que no aportin aquest certificat, o del mateix es dedueixi que no poden realitzar l'exercici, seran declarades no aptes pel Tribunal i excloses de la convocatòria.

Les persones que acreditin el certificat en vigor d'aptitud física de la *EBAP de l'article 163.3 del Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament Marco de Coordinació dels Policies Locals estan exempts de realitzar les proves físiques que es determinen a les presents bases. La validesa dels certificats és de dos anys explicats des del dia de la superació de les proves. La superació del curs bàsic de policia local té el mateix efecte que l’optenció d'aquest certificat, explicat des de la data de finalització d'aquest curs.

L'exercici és obligatori i eliminatori pels qui no presentin els certificats al fet que es refereix el paràgraf anterior.

L'exercici consistirà a realitzar un total de cinc proves físiques. Aquestes proves són les establertes en l'Annex II.

Aquest exercici es puntuarà amb un màxim de 10 punts. Per superar-ho, els aspirants hauran d'obtenir una puntuació mínima de 5 punts.

La valoració de cadascuna de les proves físiques serà de 0 a 10 punts.

Les proves físiques s'han de superar globalment, d'acord amb el barem que s'assenyala. La nota final serà la mitjana obtinguda en les puntuacions de cadascuna de les proves, si ben el resultat global d'aquesta prova s'atorgarà sempre que l'aspirant hagi superat un mínim de 4 de les proves parcials amb una nota mínima de 5 o superior i que, en l'altra prova parcial, la nota sigui 3 o superior. La nota mitjana d'apte s'atorgarà sempre que el resultat sigui 5 o superior; si és inferior a 5, serà no apte.

Per a la realització de les proves físiques, els aspirants hauran de presentar-se amb l'equip esportiu que correspongui a cada modalitat.

No es permetrà a les persones aspirants provar cap element o material abans de la realització de les proves.

Es podran realitzar proves per determinar substàncies psicoactives a totes o alguna de les persones aspirants triades a l'atzar durant el transcurs de les proves físiques. Donar un resultat positiu en una de les substàncies o negar-se a sotmetre's a aquestes proves serà motiu d'exclusió del procés selectiu.

El Tribunal Qualificador podrà distribuir als aspirants en diferents grups per a la realització de les diferents proves. Entre una prova i la immediatament anterior haurà de transcórrer un termini mínim de trenta minuts.

El Tribunal Qualificador, prèvia audiència de l'aspirant i durant el desenvolupament de les proves físiques, podrà excloure a les persones aspirants que incorrin en algun dels següents fets:

a. L'incompliment reiterat de les normes establertes per a cada exercici suposarà la consideració de no apte / a.

b. Negar-se a sotmetre's al control de substàncies psicoactives.

c. Haver pres qualsevol substància dopant inclosa en la llista aprovada per Resolució de 19 de desembre de 2008, de la Presidència del Consell Superior d'Esports, per la qual s'aprova la llista de substàncies i mètodes prohibits en l'esport (BOE núm. 1, d'1 de gener de 2009).

d. Faltar el respecte al Tribunal Qualificador que avaluï les proves o al personal auxiliar.

i. Tenir un comportament incorrecte (cridar, fer soroll, aplaudir, utilitzar el telèfon mòbil, etc.) que no permeti desenvolupar correctament una prova i molesti la resta d'aspirants o al Tribunal.

f. Utilitzar material no permès per fer les proves.

SETENA. Relació d'Aprovats

Finalitzats els procediments selectius, els tribunals han de publicar la relació d'aprovats per ordre de puntuació i elevar a l'òrgan convocant la proposta provisional dels aspirants que millor puntuació han obtingut per ser nomenats funcionaris en pràctiques, que en cap cas pot ser un nombre d'aspirants superior al de places convocades (3 places).

OCTAVA. Funcionaris en Pràctiques

1.- Els aspirants que hagin obtingut la millor puntuació i que cobriran les places de funcionaris / es de carrera, categoria de POLICIA, hauran de presentar la següent documentació, davant el Registre General d'aquesta Corporació, o en la forma establerta en l'article 16.4 de la llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPACAP), com a màxim en el termini de 15 dies naturals, a explicar des de l'endemà al de la citació per a part de la corporació:

a) Certificat mèdic oficial, vigent, que acrediti que no pateix malaltia o defecte físic que impedeixi total o parcialment el desenvolupament correcte de les funcions del lloc de treball.

b) Fotocòpia de la targeta d'afiliació a la Seguretat Social, si es disposa.

c) Declaració jurada de no haver estat separat del servei mitjançant expedient disciplinari de cap Administració Pública, i de no trobar-se inhabilitat per sentència ferma per al compliment de les funcions públiques, així com de no trobar-se en alguna de les causes legals d'incapacitat i incompatibilitat previstes en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les Administracions Públiques.

d) Declaració jurada de no tenir antecedents penals en vigor ni tenir un expedient disciplinari o en el compliment d'una sanció disciplinària. En el cas de comprovar-se d'ofici l'existència d'antecedents penals o expedients disciplinaris, la persona aspirant quedaria exclosa del procés selectiu.

i) Declaració jurada o promesa de no ocupar cap lloc de treball ni exercir activitat en el sector públic delimitat per l'article I de la llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques .

f) Documentació acreditativa de serveis prestats en altres administracions (a l'efecte del càlcul de l'antiguitat).

Aquell / aquella que ja tingui condició de personal al servei de l'Administració Pública estarà exempt justificar les condicions i requisits ja acreditats per obtenir l'anterior nomenament. En aquest cas, hauran de presentar certificat de l'organisme públic del que depenguin, acreditativa de la seva condició i de la resta de circumstàncies que constin en el seu expedient personal.

2.- L'aspirant que, dins del termini fixat, excepte en cas de força major, no present la documentació requerida o bé que, una vegada examinada, es comprovi que no compleix amb algun dels requisits assenyalats a la base tercera, no podrà ser nomenat i s'anul·laran les seves actuacions. En aquest cas, es proposarà al següent aspirant que hagi obtingut la major puntuació per ordre estricte de puntuació.

3.- Una vegada que l'aspirant seleccionat hagi presentat la documentació, i si tot és correcte, s'efectuarà el corresponent nomenament com a funcionari / a en pràctiques.

4. Per completar el procediment selectiu és necessari superar un període de pràctiques. Aquest període està integrat per la superació del curs de capacitació de la categoria de Policia Local (a excepció de les persones que acreditin haver-ho superat i el tinguin degudament actualitzat) i per la superació de la fase de pràctiques en el municipi de Sant Joan de Labritja, relacionades amb les funcions pròpies de la categoria de Policia Local.

 5.- La fase de pràctiques tindrà la durada que determina la normativa reglamentària.

6.- Aquelles persones que no superin el període de pràctiques perdran el dret a ser nomenats com a funcionaris de carrera de l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja, mitjançant resolució motivada del Sr Alcalde President de l'Ajuntament, a proposta de l'òrgan responsable de l'avaluació del període de pràctiques.

NOVENA. Incidències

 En el no previst a les presents bases serà aplicable el previst en la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, Llei 11/2017, de 20 de desembre, de modificació de la llei 4/2013, en el Reglament marco de Coordinació de les Policies Locals de les Illes Balears aprovat pel Decret 28/2015, de 30 d'abril, el Reial decret 896/1991, de 7 de juny, pel qual s'estableixen les regles bàsiques i els programes mínims al fet que ha d'ajustar-se el procediment de selecció dels funcionaris d'Administració Local, i el Reglament General d'Ingrés del Personal al Servei de l'Administració General de l'Estat i de Provisió de Llocs de treball i Promoció Professional dels Funcionaris Civils de l'Administració General de l'Estat aprovat pel Reial decret 364/1995, de 10 de març.

 

ANNEX I. Temari

1. Constitució espanyola de 1978. La Constitució com a norma suprema. Característiques i estructura de la Constitució espanyola. Principis constitucionals bàsics. La reforma constitucional.

2. Els drets fonamentals i les llibertats públiques. Classificació. La protecció i la suspensió dels drets i les llibertats. El defensor del Poble.

3. Les entitats locals: concepte i característiques. Classes d'entitats locals i la legislació reguladora. El municipi: concepte i naturalesa jurídica. Elements del municipi. L'organització municipal. Competències municipals. La potestat reglamentària municipal. Concepte i classes. Límits i procediment d'elaboració i aprovació.

4. Reial decret Legislatiu 6/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei sobre tràfic, circulació de vehicles a motor i seguretat vial. Objecte. Àmbit d'aplicació. Estructura. Distribució de competències. Competències dels municipis en matèria de seguretat vial. Conceptes bàsics.

5. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament General de Circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre tràfic, circulació de vehicles a motor i seguretat vial, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. Normes generals de comportament en la circulació.

6. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament General de Circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre tràfic, circulació de vehicles a motor i seguretat vial, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. La circulació de vehicles.

7. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament General de Circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre tràfic, circulació de vehicles a motor i seguretat vial, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. Altres normes de circulació.

8. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament General de Circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre tràfic, circulació de vehicles a motor i seguretat vial, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. La senyalització.

9. Reial decret 818/2009, de 8 de maig, pel qual s'aprova el Reglament General de Conductors. Les autoritzacions administratives per conduir.

10. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Normes generals.

11. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Autoritzacions de circulació dels vehicles.

12. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Annex II: definicions i categories dels vehicles.

13. L'accident de trànsit. Definició, tipus, causes i classes d'accidents. L'activitat policial davant els accidents de trànsit. L'ordre cronològic de les actuacions.

14. Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament marco de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Ús de l'equip bàsic d'autodefensa i protecció. Uniformitat i equipament. Normes d'aparença externa, presentació i uniformitat.

15. La Llei Orgànica 2/1986, de 13 de març, de forces i cossos de seguretat. Principis bàsics d'actuació. Disposicions estatutàries comunes. Característiques i funcions de les policies locals.

16. La policia local com a policia judicial. La detenció. Concepte. Drets i garanties del detingut. El procediment de l'habeas corpus.

17. L'inici del procés penal. L'atestat policial. Estructura i valor de l'atestat. Diligències principals.

18. Llei Orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra el patrimoni i contra l'ordre socioeconòmic.

19. Llei Orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra la seguretat vial.

20. L'Estatut d'autonomia de les Illes Balears. Estructura i disposicions generals. Les competències de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Institucions: el Parlament, el Govern, el president de la Comunitat Autònoma i els consells insulars. El poder judicial en les Illes Balears. La reforma de l'Estatut.

21. El Municipi de Sant Joan de *Labritja. Toponímia i principals carrers i vies.

22. Ordenances municipals de l'Ajuntament de Sant Joan de *Labritja.

 

ANNEX II. Barem de puntuació de les proves físiques

Les proves físiques, que seran exclusivament les que s'indiquin en aquest annex, són totes obligatòries i eliminatòries.

Té com a finalitat comprovar, entre altres condicions, la força, l'agilitat, la rapidesa i la resistència de l'aspirant.

Consisteix a superar, amb una nota de 5 o superior, les proves físiques que s'indiquen, d'acord amb els barems i els criteris que s'estableixen per edat i sexe.

Per realitzar aquesta prova, l'aspirant lliurarà a l’EBAP, o al tribunal, un certificat mèdic en el qual es faci constar que reuneix les condicions físiques necessàries per dur-la a terme. El fet de no presentar aquest certificat comporta l'exclusió automàtica de l'aspirant tant de la realització de la prova com del procés selectiu.

Les proves físiques s'han de superar globalment, d'acord amb el barem i els mèrits que s'assenyalin. El resultat global d'aquesta prova s'ha d'atorgar sempre que l'aspirant hagi superat un mínim de 4 de les proves parcials amb una nota mínima de 5 o superior i que, en l'altra prova parcial, la nota sigui 3 o superior. La nota mitjana d'apte s'atorgarà sempre que el resultat sigui 5 o superior; si és inferior a 5, serà no apte.

Proves que es realitzaran:

• Resistència (1.000 m)

L'objectiu d'aquest exercici és mesurar la resistència orgànica i consisteix a recórrer una distància d'1.000 metres, en una instal·lació esportiva, en un temps inferior a la marca establerta. Solament es permet un intent.

Homes (minuts)

Punts

 Menors de 30 anys

 De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

 Més de 50 anys i un dia

10

-3,10

-4,00

-4,50

-6,10

9

-3,20

-4,10

-5,00

-6,20

8

-3,30

-4,20

-5,10

-6,30

7

-3,40

-4,30

-5,20

-6,40

6

-3,50

-4,50

-5,35

-6,50

5

-4,10

-5,00

-5,50

-7,10

3

-4,25

-5,15

-6,00

-7,25

Eliminad

+4,25

+5,15

+6,00

+7,25

Dones (minuts)

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia  a 50 anys

 Més de 50 anys i un dia

10

-3,25

-4,15

-5,00

-6,25

9

-3,35

-4,25

-5,05

-6,35

8

-3,45

-4,35

-5,10

-6,45

7

-3,55

-4,45

-5,35

-6,55

6

-4,10

-5,00

-5,50

-7,10

5

-4,25

-5,15

-6,05

-7,25

3

-4,40

-5,30

-6,20

-7,40

Eliminada

+4,40

+5,30

+6,20

+7,40

•  Velocitat (50 m)

L'objectiu d'aquest exercici és mesurar la velocitat de translació corporal i consisteix a recórrer una distància de 50 metres, en una instal·lació esportiva, en un temps inferior a la marca establerta. Solament es permet un intent.

Homes (segons)

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

-7,50

-8,00

-8,20

-9,50

9

-7,55

-8,15

-8,35

-10,00

8

-8,00

-8,30

-8,50

-10,20

7

-8,05

-8,45

-9,00

-10,30

6

-8,25

-9,00

-9,20

-10,55

5

-8,50

-9,20

-9,40

-11,05

3

-9,10

-9,40

-10,00

-11,15

Eliminad

+9,10

+9,40

+10,00

+11,15

Dones (segons)

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un día a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

-8,00

-8,20

-9,00

-10,00

9

-8,20

-8,35

-9,15

-10,20

8

-8,30

-8,50

-9,30

-10,50

7

-8,50

-9,00

-9,50

-11,10

6

-9,00

-9,30

-10,10

-11,45

5

-9,10

-9,50

-10,50

-12,00

3

-9,15

-10,10

-11,10

-12,15

Eliminada

+9,15

+10,10

+11,10

+12,15

                                  2  Natació (50 m) estil lliure

L'objectiu d'aquest exercici és mesurar la velocitat de translació corporal i consisteix a recórrer una distància de 50 metres d'estil lliure, en una piscina de 50 metres o bé en una de 25 metres, amb anada i volta, sense tocar el fons ni aferrar-se a les flotacions, en un temps inferior a la marca que s'estableixi. Es permet la realització de dues sortides nul·les i un sol intent.

Homes (segons)

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

-35

-40

-45

-50

9

-37

-42

-47

-52

8

-39

-44

-49

-54

7

-41

-46

-51

-56

6

-43

-48

-53

-58

5

-45

-50

-55

-60

3

-47

-55

-57

-1,02

Eliminad

+47

+55

+57

+1,02

Dones (segons)

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

-40

-45

-50

-55

9

-42

-47

-52

-57

8

-44

-49

-54

-59

7

-46

-51

-56

-1,01

6

-48

-53

-58

-1,03

5

-50

-55

-1,00

-1,05

3

-52

-1

-1,02

1,07

Eliminada

+52

+1

+1,02

+1,07

•  Força explosiva del tren superior. Llançament de pilota medicinal

L'objectiu d'aquest exercici és mesurar la potència dels músculs superiors principals. Per realitzar aquesta prova es necessita una pilota medicinal de 5 kg per als homes i un de 2 kg per a les dones. La posició inicial exigeix situar-se després de la línia on comença el recompte de la distància amb els peus junts en el sòl i simètrics. A cap moment es pot trepitjar aquesta línia. Una vegada realitzat el llançament, s'explica la distància entre la línia de sortida i la marca de la pilota, la qual ha de ser superior a l'establert en les taules. Per fer aquesta prova es permeten dos intents.

Homes: pilota de 5 kg - Dones: pilota de 2 kg

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

+6,50

+6,00

+5,50

+5,00

9

+6,30

+5,90

+5,40

+4,90

8

+6,20

+5,70

+5,20

+4,70

7

+6,00

+5,50

+5,00

+4,50

6

+5,70

+5,25

+4,75

+4,25

5

+5,50

+5,00

+4,50

+4,00

3

+5,40

+4,85

+4,35

+3,85

Eliminad

-5,40

-4,85

-4,35

-3,85

                                              • Força explosiva del tren inferior. Salt amb els peus junts

L'objectiu d'aquest exercici és mesurar la potència dels músculs extensors principals de les cames i consisteix a donar un salt en una superfície llisa, on han d'estar marcades les diferents distàncies que es poden aconseguir. La posició inicial exigeix situar-se després de la línia on comença el recompte de la distància amb els peus junts en terra i simètrics. A cap moment es pot trepitjar aquesta línia. Una vegada realitzat el salt, s'explica la distància entre la línia de sortida i la marca de l'última part de suport del cos, que ha de ser superior a l'establert en les taules. Per fer aquesta prova es permeten dos intents.

Homes (metres)

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

+2,35

+2,25

+2,15

+1,95

9

+2,30

+2,20

+2,10

+1,90

8

+2,25

+2,15

+2,05

+1,85

7

+2,20

+2,10

+2,00

+1,80

6

+2,15

+2,05

+1,95

+1,75

5

+2,10

+2,00

+1,90

+1,70

3

+2,08

+1,97

+1,87

+1,67

Eliminado

-2,08

-1,97

-1,87

-1,67

Dones (metres)

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

+2,05

+1,95

+1,85

+1,65

9

+2,00

+1,90

+1,80

+1,60

8

+1,95

+1,85

+1,75

+1,55

7

+1,90

+1,80

+1,70

+1,50

6

+1,85

+1,75

+1,65

+1,45

5

+1,80

+1,70

+1,60

+1,40

3

+1,78

+1,67

+1,57

+1,37

Eliminada

-1,78

-1,68

-1,57

-1,37

ANEX III (MODEL D’INSTÀNCIA)

DADES DEL SOL·LICITANT

Nom i cognoms

NIF

Direcció

Codi Postal

Municipi

Província

Telèfon

Mòbil

Fax

Correu electrònic

Denominació del  Lloc

DADES DE LA NOTIFICACIÓ

PERSONA A NOTIFICAR

MEDI DE NOTIFICACIÓ

 Sol·licitant¨

 Representant¨

 Notificació electrònica¨

 Notificació postal¨

OBJECTE DE LA SOL·LICITUD

PRIMER. Que vesteixi la convocatòria anunciada en el BOIB núm. _______, de data __________, creu reunir totes i cadascuna de les condicions exigides a les bases referides a la data d'expiració del termini de presentació de la instància.

SEGON. Que creu reunir totes i cadascuna de les condicions exigides a les bases referides a la data d'expiració del termini de presentació de la instància.

TERCER. Que declaro conèixer les bases generals de la convocatòria relatives a les proves de selecció de les places referides.

Per tot la qual cosa, SOL·LICITO que de conformitat amb les bases generals de la convocatòria relatives a les proves de selecció de les places de policia, s'admeti aquesta sol·licitud de participació en les mateixes i declaro sota la meva responsabilitat ser certs les dades que es consignen.

DOCUMENTACIÓ APORTADA

1. Fotocòpia del NIF o, si escau, passaport compulsada

2. Còpia autenticada o fotocòpia del títol corresponent

3. Certificat relatiu a no estar penalment impossibilitat per a l'exercici  de funcions públiques.

4. Declaració jurada de no haver estat separat mitjançant expedient disciplinari de qualsevol Administració Pública.

5. Justificant de pagament dels drets d'examen.

6. Fotocòpia compulsada dels permisos de conduir que corresponguin.

7.- Declaració responsable que la persona aspirant compleix els requisits exigits a les bases, referits sempre a la data d'expiració del termini assenyalat per presentar les sol·licituds.

DATA I SIGNATURA

Declaro baix la meva responsabilitat que les dades faci licitades són certes.

___________________________, a __________ de __________ de 20__.

El sol·licitant o representat legal,

Sgt.: _________________

SR. ALCALDE PRESIDENT DE L’AJUNTAMENT DE SANT JOAN DE LABRITJA.

AVÍS LEGAL

De conformitat amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal, aquesta Administració li informa que les dades de caràcter personal que s'obtinguin de la seva sol·licitud seran incorporats i tractats de forma segura i confidencial en els corresponents fitxers. La recollida i tractament d'aquestes dades té com a fi l'exercici per part d'aquesta Administració de les funcions i competències atribuïdes legalment, incloses les relatives a la comunicació, notificació i qualsevol altra actuació que es derivi de les relacions jurídic administratives dutes a terme en aquesta Administració i de les quals vostè sigui titular; així com la formació i manteniment dels propis fitxers. Si ho desitja, pot accedir a les dades facilitades, així com de sol·licitar, si escau, la seva rectificació, oposició o cancel·lació, dirigint una comunicació escrita a aquesta Administració,  [adreça]._www.santjoandelabritja.com

Les presents bases i convocatòria podran ser impugnades de conformitat amb l'establert en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Contra la convocatòria i les seves bases, que esgoten la via administrativa, es podrà interposar pels interessats recurs de reposició en el termini d'un mes davant l'Alcaldia, previ al contenciós administratiu en el termini de dos mesos davant el Jutjat del Contenciós Administratiu dels Illes Balears, a partir de l'endemà al de publicació del seu anunci en BOIB (article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció Contenciós Administrativa).

 

Sant Joan de Labritja, 11 d'abril de 2018

L'alcalde

Antoni Marí Marí