Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
DEPARTAMENT DE PARTICIPACIÓ CIUTADANA I PRESIDÈNCIA
Núm. 3936
Convocatòria de subvencions per a promoure la igualtat, per a l'any 2018
BDNS (identif.): 393474
El vicepresident segon i conseller executiu de Participació Ciutadana i Presidènmcia del Consell de Mallorca, dictà dia 6 d’abril de 2018 la següent resolució:
“Antecedents
1. La directora directora insular d’Igualtat mitjançant informe de 15 de febrer i de 14 de març de 2018 va justificar i proposar la tramitació de la convocatòria de subvencions per promoure la igualtat.
2. Dia 15 de febrer de 2018 el tècnic de la Direcció Insular d’Igualtat va emetre informe jurídic favorable a la tramitació de l’expedient.
3. Dia 28 de març de 2018 la Intervenció General del Consell de Mallorca va emetre informe de fiscalització.
Fonaments de dret
1. Atès el Decret de 9 de juny de 2017, pel qual es determina l’organització del Consell de Mallorca, al seu article 3 atribueix al Departament de Participació Ciutadana i Presidència la competència per proposar l’ordenació del desenvolupament de polítiques de gènere i relacionades amb la dona. En el si d’aquestes polítiques de gènere, el Consell de Mallorca ha aprovat convocatòries de subvencions en matèria d’igualtat des del 2009.
2. Atesa la Base 23.5 de les d’execució del pressupost del Consell Insular de Mallorca, on s’estableix que correspon als consellers executius aprovar i resoldre subvencions de quantia igual o inferior a 250.000€.
3. Atesa la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18 de novembre de 2003) i el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei 38/2003 general de subvencions (BOE núm.176, de 25 de juliol de 2006).
4. Atesa l’Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017), en la qual s’estableix el règim jurídic general de les subvencions atorgades pel Consell Insular de Mallorca.
5. Atès el Pla estratègic de subvencions del consell de Mallorca per a l’any 2018 (BOIB núm. 16, de 3 de febrer de 2018), on es contempla la convocatòria de subvencions en matèria d’igualtat.
Per tot això, dict la següent
Resolució:
Primer. Aprovar l’expedient de convocatòria pública de subvencions per promoure la igualtat.
Segon. Autoritzar una despesa per un import màxim de cent set mil euros (103.100,00€) dels quals setanta-set mil euros (77.000,00€) aniran amb càrrec a la partida pressupostària 00.23167.46200; cinc mil euros (5.000,00€) aniran amb càrrec a la partida pressupostària 00.23167.46300, i vint-i-un mil cent euros (21.100,00€) aniran amb càrrec a la partida pressupostària 00.23167.48900, del pressupost per a l’any 2018 del Consell de Mallorca.
Tercer. Ordenar la publicació de la convocatòria en el BOIB per conducte de la Base de dades nacional de subvencions.
Advertir a les persones interessades que contra aquesta resolució que no posa fi a la via administrativa es pot interposar, el recurs d’alçada davant el President del Consell de Mallorca, dins el termini d’un mes, comptador a partir del dia següent a la publicació en el BOIB.
Contra la desestimació expressa del recurs d'alçada podrà interposar-se el recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent al de la recepció de la notificació de la desestimació de l'esmentat recurs.
Contra la desestimació per silenci del recurs d'alçada podrà interposar-se el recurs contenciós administratiu, en el termini de sis mesos, comptadors a partir del dia següent a la desestimació presumpta (tres mesos des de la interposició del recurs sense que s'hagi notificat la resolució).
No obstant l'anterior, es pot exercitar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.”
Palma, 12 d’abril de 2018
El secretari tècnic del Departament de Participació Ciutadana i Presidència
(Resolució de delegació del vicepresident segon i conseller
Executiu de Participació Ciutadana i Presidència, BOIB núm. 116, d’1 d’agost de 2015)
Jaume Andreu Sabater Malondra
CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS PER PROMOURE LA IGUALTAT
1. Règim jurídic
Aquesta convocatòria es regirà pel que disposa la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i la resta de normativa que hi sigui d’aplicació.
La present convocatòria s’efectua en el marc de l’Ordenança General de Subvencions del Consell Insular de Mallorca aprovada pel Ple del Consell de Mallorca, en sessió de dia 23 de desembre de 2016, BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017.
2. Crèdit pressupostari
A les subvencions objecte d’aquesta convocatòria es destina la quantitat total màxima de 103.100,00€, del pressupost de despeses del Consell de Mallorca per a l’any 2018, amb càrrec a les partides pressupostàries i amb els imports que es detallen, segons línea de subvenció:
L1.-Línea de subvencions d’ajuntaments i mancomunitats: 82.000,00€ amb càrrec a les partides pressupostàries 00.23167.46200 i 00.23167.46300.
L2.-Línea de subvencions d’associacions i agrupacions de persones físiques privades : 21.100,00€ amb càrrec a la partida pressupostària 00.23167.48900.
3. Objecte de la convocatòria
La convocatòria té per objecte la regulació de la concessió de subvencions per tal de finançar la realització de projectes d’igualtat d’oportunitats en qualsevol dels termes municipals de l’illa de Mallorca.
Consta de dues línies de subvenció:
L1.-Línea de subvenció d’ajuntaments i mancomunitats: té per objecte el finançament de la posada en marxa dels plans d’igualtat municipals, amb els quals s’han d’impulsar i afavorir accions i activitats de suport en el desenvolupament de polítiques per promoure la igualtat i eliminar discriminacions. S’inclouen tant plans d’igualtat interns, adreçat al personal de l’ajuntament, com plans estratègics d’igualtat, adreçats a la ciutadania del municipi. La sol·licitud ha d’incloure la totalitat del pla d’igualtat, be perquè el projecte subvencionable sigui el pla complet, bé perquè l’ajuntament tengui ja redactada una fase o fases inicials, i el projecte subvencionable sigui la resta del Pla per a completar-lo. No s’acceptarà com a projecte subvencionable sol·licitar una fase o fases inicials del Pla de manera que no es completi tot el Pla dins del període subvencionable.En el cas de les mancomunitats, la finalitat ha de ser efectuar plans d’igualtat singulars, per a tots o part dels ajuntaments mancomunats, però no plans d’igualtat amb un àmbit geogràfic propi d’una mancomunitat.
L2.-Línea de subvenció d’associacions i agrupacions de persones físiques privades: té per objecte potenciar la participació de les entitats de dones com a eix bàsic per a la presa de decisions en qualsevol àmbit de la nostra societat, i que promoguin la igualtat de gènere amb projectes o activitats. Aquesta segona línea està adreçada a les associacions registrades i a les agrupacions de persones físiques privades sense afany de lucre que, tot i no tenir personalitat jurídica, poden dur a terme els projectes o activitats que motiven la concessió de la subvenció.
Els projectes o activitats a subvencionar poden consistir en: cursos, tallers, conferències, taules rodones, actes d’homenatge, cinefòrums, representacions teatrals, exposicions, muntatges artístics, esdeveniments de sensibilització, actes commemoratius, edició de llibres i altres publicacions, actes de foment de la salut, la creació i l’esport, elaboració d’estudis, i similars.
4. Finalitats
Segons la línia de subvenció s’especifiquen les següents finalitats:
4.1 Línea de subvencions d’ajuntaments i mancomunitats (L1): la finalitat dels plans d’igualtat ha de ser organitzar i posar en marxa el conjunt de les polítiques de gènere de l’ajuntament, orientades a tot el seu personal i a la ciutadania per assolir la igualtat efectiva entre dones i homes.
4.2 Línea de subvencions d’associacions i agrupacions de persones físiques privades (L2): la finalitat dels projectes o activitats ha de ser totes o alguna de les següents:
a) Afavorir l’empoderament de les dones o de persones LGTBI (s’entenen per persones LGTBI les corresponents a col·lectius de lesbianes, gais, trans –transsexuals i transgèneres– bisexuals i intersexuals).
b) Impulsar la visibilització de dones o de persones LGTBI, de la història o actuals, fent valoració de les seves contribucions i creacions científiques, artístiques, esportives, socials o culturals, o fent valoració dels seus esforços i actuacions especialment ressenyables en la lluita contra tot tipus de discriminacions.
c) Impulsar l’eliminació dels estereotips tradicionals de gènere i els rols sexistes.
d) Impulsar la informació, la formació, la sensibilització o la denúncia relacionades amb discriminacions sexistes, la violència de gènere o la LGTBI fòbia, al voltant de les diades internacionals del 8 de març (dia internacional de les dones) i del 28 de juny (dia internacional de l’orgull LGTBI).
5. Règim de la concessió
La concessió s’efectuarà mitjançant convocatòria pública en règim de concurrència competitiva, de manera que si no hi ha crèdit suficient per cobrir la totalitat dels imports sol·licitats, s’establiran unes puntuacions, afavorint als sol·licitants de major puntuació.
6. Requisits per a sol·licitar la subvenció
6.1 En relació amb cada una de les línies de subvenció, els requisits per obtenir la condició de persona beneficiària són els següents:
6.1.1 Línia de subvencions d’ajuntaments i mancomunitats:
- L’ajuntament ha de pertànyer a municipis amb població inferior a 55.000 habitants, segons xifres, actualitzades a l’any 2017, del Padró municipal recollides per l’Instituto Nacional de Estadística (INE).
- L’ajuntament s’ha d’haver adherit a l’Estratègia Local impulsada pel Consell de Mallorca a la data del lliurament de la justificació del projecte i en tot cas abans del 31 de juliol de 2018.
- L’ajuntament s’ha d’haver adherit al Pacte Ciutadà impulsat pel Consell de Mallorca a la data del lliurament de la justificació del projecte i en tot cas abans del 31 de juliol de 2018.
- Cada ajuntament només pot presentar un projecte de pla d’igualtat
- Els projectes de pla d’igualtat d’ajuntaments i de mancomunitats s’han d’efectuar en la seva totalitat entre l’1 de novembre de 2017 i el 15 de juliol de 2018. Si es sol·licita la subvenció d’una fase o fases finals del pla, només aquesta fase o fases del pla hauran d’estar iniciada i finalitzada entre l’1 de novembre de 2017 i 15 de juliol de 2018.
- Cada mancomunitat pot presentar tants de projectes com ajuntaments agrupi la seva mancomunitat, sempre que els ajuntaments mancomunats implicats compleixin per ells mateixos tots els requisits i condicions d’aquesta convocatòria, referits als ajuntaments.
- Ajuntaments i mancomunitats han de complir els requisits previstos a l’article 8 de l’Ordenança General de subvencions del Consell de Mallorca.
6.1.2 Línea de subvencions d’associacions i agrupacions de persones físiques privades:
- En cas de presentar-se com a associació, ha d’estar inscrita de forma definitiva en el registre pertinent a la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds, tenir seu a l’illa de Mallorca, ha de constar als seus estatuts com a objecte o fins socials la dedicació de manera principal a les polítiques de gènere o a la igualtat, i ha de complir les condicions previstes a l’article 8 de l’Ordenança General de subvencions del Consell de Mallorca.
- En cas de presentar-se com a agrupació de persones físiques privades ha de justificar l’existència d’un mínim de 5 membres actius de l’agrupació i ha de complir els requisits previstos a l’article 7 i 8 de l’Ordenança General de subvencions del Consell de Mallorca. A més, ha d’haver realitzat 2 projectes o activitats que promoguin la igualtat efectiva de dones i homes, o la prevenció, correcció i eliminació de discriminacions per raó d’orientació sexual i identitat de gènere, al llarg de 2017. La característica del membre com a “actiu” es justificarà mitjançant la declaració responsable corresponent que figura a l’annex 4. Els 2 projectes o activitats del 2017 s’hauran d’acreditar mitjançant l’emplenament de l’annex 6 i el lliurament dels comprovants adients que figuren a l’annex 6 esmentat. Només podran participar les agrupacions que es comprometin a compartir mancomunadament i per parts iguals els drets, deures i obligacions, en els termes expressats a la sol·licitud (annex 1) i la resta d’annexos.
Tant en els cas de les associacions com de les agrupacions de persones físiques privades:
- Les activitats o projectes presentats han de tenir com a destinatària exclusiva la ciutadania de municipis de Mallorca amb població inferior a 55.000 habitants.
- Els projectes o activitats que presentin a la convocatòria no poden tenir continguts fonamentats en la gestió o organització de la salut en les seves vessants assistencial i/o mèdica, amb la excepció dels projectes o activitats de sensibilització, promoció o educació envers la salut de les dones, que sí s’admeten.
- Els projectes o activitats que es presentin no poden ser assistencials.
- Es poden presentar un màxim de 3 projectes o activitats, 1 dels quals ha de ser amb motiu de la commemoració d’alguna de les diades internacionals esmentades al punt 4.2. d).
- Els projectes que presentin no poden ser d’oci o esbarjo, del tipus d’excursions, berbenes, berenades, dinars, sopars i similars, ni consistir en activitats de rifes, sorteigs i loteries.
- Els projectes o activitats s’han d’efectuar s’han d’efectuar entre l’1 de novembre de 2017 i el 15 de juliol de 2018.
6.2 Ajuntaments, mancomunitats, associacions i agrupacions de persones físiques privades, per a comunicacions, publicacions i difusions posteriors a la data de la publicació de la concessió de les subvencions, hauran de fer constar la subvenció atorgada pel Consell de Mallorca, i en cas de difusió impresa o digital, hi hauran d’incorporar el logotip del Consell de Mallorca.
6.3 No poden obtenir la condició de persones beneficiàries aquelles en les quals esdevingui alguna de les circumstàncies següents:
a) Ajuntaments, mancomunitats, associacions o agrupacions de persones físiques privades en els quals concorre alguna de les prohibicions establertes en l’article 8 de l’Ordenança General de subvencions del Consell de Mallorca, o es trobin en la situació prevista en l’article 11.2 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes o en la situació prevista en l’article 37.2 b) de la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per eradicar l’LGTBI fòbia.
b) Les entitats associatives amb finalitat lucrativa, comercial, mercantil o similar; les federacions d’associacions, les fundacions, els col·legis professionals i les associacions professionals, i les cooperatives.
c) Les persones físiques no integrades en cap agrupació, i les agrupacions que no siguin estrictament privades i sense afany de lucre.
d) Les comunitats de béns, comunitats de propietaris i en general les entitats de base patrimonial.
6.4 L’acreditació de no incórrer en les prohibicions establertes en l’article 8 de l’Ordenança General de subvencions del Consell de Mallorca es farà mitjançant declaració responsable (Annexos 8 i 9).
El compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social s’acreditarà mitjançant les certificacions acreditatives que es regulen en l’article 10 de l’Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, expedides per l’Agència Estatal d’Administració Tributària i la Tresoreria de la Seguretat Social. La presentació de la sol·licitud de subvenció comporta l’autorització del sol·licitant perquè l’òrgan que concedeix la subvenció les obtingui de manera directa. Els sol·licitants en podran denegar expressament el consentiment; en aquest cas han d’aportar els certificats.
7. Subcontractació
D’acord amb l’art. 32 de l’Ordenança General de Subvencions del CIM, s’entén que la persona beneficiària subcontracta quan concerta amb tercers l’execució total o parcial de l’activitat que és l’objecte de la subvenció. Per tant, no es troba inclosa en aquest terme, és a dir, no s’entén compresa dins el terme subcontractació, la contractació d’aquelles despeses compromeses amb diferents proveïdors en les quals hagi d’incórrer la persona beneficiària per realitzar el projecte per si mateix sia per l’absència total o parcial de mitjans propis.
La persona beneficiària pot subcontractar l'activitat subvencionada, objecte de la sol·licitud, fins al 60% del seu import, d'acord amb els requisits establerts en l’article 32 de l’Ordenança General de Subvencions del CIM.
S’estarà també al que estableix l’article 34 de la mateixa Ordenança, pel que fa a les prohibicions en quant a la subcontractació, tenint en compte la modificació de l’apartat d) del punt 1 de l’article 34, en el següent sentit:
No estarà permesa la subcontractació amb persones o entitats vinculades, llevat que s’hi esdevenguin les circumstàncies següents:
1. Que l’ import subvencionable no excedeixi del cost en què ha incorregut l’entitat vinculada. L’acreditació d’aquest cost per part de l’entitat vinculada es durà a terme en la justificació, en els mateixos termes establerts per acreditar les despeses del beneficiari.
2. Que s’obtingui l’autorització expressa prèvia de l’òrgan que concedeix la subvenció.
8. Obligacions de les persones beneficiàries
Són obligacions de les persones beneficiàries les recollides a l’article 9 de l’Ordenança General de subvencions del Consell de Mallorca.
En el cas dels ajuntaments i mancomunitats, s’han de comprometre a aprovar el pla redactat. L’acreditació de l’aprovació, per Junta de govern o Ple, s’efectuarà mitjançant la certificació del secretari o secretària de l’ajuntament de l’aprovació esmentada. La certificació esmentada haurà ser lliurada a la Direcció Insular d’Igualtat abans de 31 de juliol de 2018.
9. Òrgans competents per a instruir i resoldre el procediment
9.1 L’òrgan instructor serà el secretari tècnic del Departament de Participació Ciutadana i Presidència el qual desenvoluparà les activitats d’instrucció detallades a l’article 18 de l’Ordenança General de Subvencions del Consell Insular de Mallorca.
9.2 Les sol·licituds juntament amb l’expedient es remetran a la comissió avaluadora, que examina i avalua les sol·licituds, d’acord amb els criteris establerts en la convocatòria.
La comissió avaluadora està composta per:
Presidència:
- La senyora Nina Parrón Mate, directora insular d’Igualtat. La persona suplent és la senyora Maria Amengual Herranz, directora insular de Participació Ciutadana.
Vocalies:
- La senyora Margarita Coll Díaz, Cap de secció de la Direcció Insular d’Igualtat. Suplent: la senyora Aina Mudoy, TGM de la Direcció Insular d’Igualtat.
- El senyor Ferran Ramon Ribas del Blanco, TGM de la Direcció Insular d’Igualtat. Suplent: la senyora Catalina Amengual Picornell, auxiliar administrativa de la Direcció Insular d’Igualtat.
- La senyora Paula Cortés Llaneras, TGM de la Direcció Insular d’Igualtat. Suplent: la senyora Montse Muntaner Puigserver, TGM de la Direcció Insular d’Igualtat.
Secretaria
- El senyor Bartolomé Oliver Bennassar, cap de servei de la Secretaria Tècnica del Departament de Participació Ciutadana i Presidència. Suplent: El senyor Antonio Salom Martorell, cap de servei de Protocol.
La comissió pot instar a l’òrgan instructor perquè requereixi als ajuntaments, mancomunitats, associacions o persones físiques privades sol·licitants, els informes o els aclariments que es considerin convenients.
9.3 En vistes de l’expedient i de l’informe de la comissió avaluadora, l’òrgan instructor formularà la proposta de resolució definitiva.
9.4 L’òrgan competent per a resoldre aquesta convocatòria és el vicepresident segon i conseller executiu de Participació Ciutadana i Presidència.
10. Termini de presentació de sol·licituds
10.1 El termini per a presentar les sol·licituds és de 15 dies hàbils, comptadors a partir de l’endemà de la publicació de l’extracte d’aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Si el darrer dia és inhàbil, s’entén prorrogat fins el primer dia hàbil següent.
10.2 Les sol·licituds s’han de dirigir a la Direcció Insular d’Igualtat, i es poden presentar a qualsevol terminal del Registre del Consell de Mallorca. Així mateix, també es poden presentar als llocs establerts en l’apartat 4 de l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
10.3 Si la sol·licitud es lliura en un lloc diferent del Consell de Mallorca, els sol·licitants de la subvenció han d’enviar per fax (971173632) o correu electrònic (igualtat@conselldemallorca.net) el full de la sol·licitud amb el segell d’entrada dins termini al Departament de Participació Ciutadana i Presidència. De la mateixa manera, si s’envia per correu certificat, s’ha de trametre per fax el full de la sol·licitud amb el segell de correus en què consti la tramesa dins termini.
10.4 Si la sol·licitud no compleix els requisits establerts en aquesta convocatòria, l’òrgan instructor ha de requerir a l’ajuntament, mancomunitat, associació o persona física privada interessats perquè l’esmeni en el termini improrrogable de deu dies amb indicació que, si no ho fa, es considerarà que ha desistit de la sol·licitud, prèvia resolució expressa, d’acord amb el que s’estableix en l’article 68 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
10.5 Les sol·licituds presentades fora del termini esmentat en l’apartat 10.1 no seran admeses en la present convocatòria.
11. Termini de resolució i notificació
El termini màxim per a resoldre el procediment i notificar-lo és de sis mesos des de la data de publicació de la convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
El venciment del termini establert en el paràgraf anterior sense haver-se notificat la resolució legitima els ajuntaments, entitats i associacions interessats per a entendre desestimades, per silenci administratiu, les sol·licituds de concessió de les subvencions.
12. Documents que s’han d’adjuntar a la sol·licitud
12.1 Les sol·licituds s’han de formalitzar mitjançant els models annexes, i han de contenir les dades necessàries per identificar l’ajuntament, entitat o associació sol·licitant i la persona que la representa. Aquests models annexes es troben a l’abast dels interessats al web: «www.conselldemallorca.net»
12.2 La documentació que s’ha de presentar amb la sol·licitud és la següent:
a) Model de sol·licitud (annex 1).
b) Fotocòpia del NIF de l’ajuntament, mancomunitat o associació sol·licitant i del DNI o NIE, del/de la representant legal que la signa. En el cas de les persones físiques privades, s’han de presentar els DNI o NIE de totes les persones membres.
c) Memòria descriptiva i pressupost detallat del Pla d’Igualtat, projecte o activitat per al qual es sol·licita la subvenció (annex 2).
d) Només per ajuntaments i mancomunitats: certificació del secretari o secretària de l’ajuntament,del nombre total de persones que treballen a l’ajuntament, incloent tot el personal funcionari i laboral i amb la única excepció dels càrrecs polítics
e) Només per ajuntaments, mancomunitats i associacions: documentació acreditativa de la representació legal en virtut de la qual actua el/la signant de la sol·licitud. Es pot acreditar amb certificat de nomenament i de vigència del càrrec, de data posterior a la data de publicació de la convocatòria (annex 3).
f) Només per agrupacions de persones físiques privades: documentació acreditativa de la representació en virtut de la qual actua el/la signant de la sol·licitud. Es pot acreditar amb declaració responsable de nomenament i de vigència del càrrec, de data posterior a la data de publicació de la convocatòria, efectuades per totes les persones membres de l’agrupació (annex 4).
g) Només per agrupacions de persones físiques privades: documentació acreditativa de la representació i del nombre actualitzat de membres de l’agrupació, efectuada per la persona representant elegida. Es pot acreditar mitjançant declaració responsable (annex 5).
h) Només per a associacions i agrupacions de persones físiques privades: Memòria descriptiva dels projectes o activitats efectuades al llarg del 2017 (annex 6)
i) Certificat bancari normalitzat, acreditatiu del compte corrent o la llibreta en què s'ingressarà l’import de la subvenció (annex 7).
j) Acreditació de no incórrer en cap de les prohibicions establertes en els l’article 8 de l’Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca per obtenir la condició de persona beneficiària. Aquesta acreditació s'ha de fer d'acord amb el que s’estableix en l'article 13.7 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, és a dir, mitjançant testimoni judicial o certificat administratiu i, si l’autoritat competent no ho pot fer, es pot substituir per una declaració responsable atorgada davant una autoritat administrativa o notari públic (en el cas de declaració responsable davant una autoritat administrativa, s’ha de fer servir el model de l'annex 8 d'aquesta convocatòria, i en el cas de les agrupacions de persones físiques privades, en substitució de l’annex 8, tots els seus membres hauran de tramitar l’annex 9 ).
k) Declaració de no haver demanat cap altre ajut o subvenció pel mateix concepte; si n’és el cas, relació de les subvencions i ajudes sol·licitades o concedides, amb indicació dels imports i de les entitats subvencionadores (annex 10). En cas que durant la instrucció del procediment, prèviament a la proposta de concessió, l’entitat tingui coneixement de la concessió d’alguna subvenció, ho ha de comunicar tan aviat com sigui possible a l’òrgan instructor.
l) Només per a subvencions d’associacions: còpia dels estatuts vigents de l’associació, amb la resolució de la seva inscripció en el Registre d’Associacions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i modificats (si n’és el cas) segons Llei Orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d’associació.
m) Declaració responsable de no haver exercit i tolerat pràctiques discriminatòries (annex 11 i annex 12, aquest darrer, en substitució de l’annex 11, ha de ser emplenat i presentat per tots els membres de les agrupacions de persones físiques privades ).
n) Un exemplar, si escau segons el requisit del punt 6.2 d’aquesta convocatòria, de la publicitat escrita i gràfica relativa al Pla/Projecte/activitat subvencionat, en què hi ha de constar el patrocini del Departament de Participació Ciutadana i Presidència del Consell de Mallorca o, simplement del Consell de Mallorca, mitjançant el logotip de la institució.
o) Qualsevol altre documentació que li sigui requerida als efectes de comprovar la realització del pla/projecte/activitat subvencionat.
En el supòsit que els documents exigits estiguin en poder del Departament de Participació Ciutadana i Presidència, el sol·licitant es pot acollir al que estableix l’article 28.3 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sempre que es faci constar la data i la dependència en què es presentaren, i quan no hagin transcorregut més de cinc any des de l’acabament del procediment al qual correspongui.
13. Import de les subvencions
13.1 L’import màxim a concedir variarà segons la línea de subvencions:
Per a la línia de subvencions d’ajuntaments i mancomunitats:
La quantia dependrà del nombre de treballadors i treballadores de cada ajuntament, valorant mitjançant certificació del secretari o secretària de l’ajuntament el nombre total de persones que treballen a l’ajuntament, incloent tot el personal funcionari i laboral i amb la única excepció dels càrrecs polítics:
• Ajuntaments fins a 30 treballadors i treballadores: un import màxim de 3.000,00€.
• Ajuntaments de més de 30 i fins a 70 treballadors i treballadores: un import màxim de 5.000,00€.
• Ajuntaments de més de 70 treballadors i treballadores: un import màxim de 6.000,00€
Per a la línia de subvencions d’associacions i agrupacions de persones físiques privades: un import màxim de 4.000,00€ per a cada associació o agrupació. Aquest import màxim engloba la suma dels imports de tots els projectes presentats, si es dóna el cas, fins al màxim de tres.
L’import de la subvenció es determina atenent el pressupost del pla o projecte, del qual s’han de detreure els altres ingressos previstos. A més de la limitació de l’import màxim dels paràgrafs anteriors, la quantitat subvencionada no podrà superar el 80% del cost màxim del projecte, activitat o pla d’igualtat.
Al marge de l’import màxim de concessió esmentat, a la memòria econòmica (annex 13) s’ha de justificar el pagament del cost total del Pla d’igualtat complet, fase del Pla d’Igualtat, activitat o projecte de que es tracti; en cas contrari s’aplicarà una reducció proporcional.
13.2 Si el crèdit disponible és suficient per atendre totes les sol·licituds que reuneixin els requisits per a ser beneficiàries, es concedirà a cada entitat la quantia sol·licitada, tot respectant l’import màxim i el percentatge màxim especificats al punt 13.1. En cap cas l’import concedit podrà ser superior a la quantitat sol·licitada.
En el cas que el crèdit sigui insuficient per atendre totes les sol·licituds, s’ha de prorratejar el crèdit assignat a la convocatòria en funció de les puntuacions atorgades a les diferents sol·licituds. Els prorratejos s’aplicarien per separat en el si de cada una de les línies de subvencions.
La fórmula per determinar l’import a subvencionar serà la del valor punt:
VP = IT/ST
• Essent VP el valor punt
• Essent IT l’import total de la convocatòria corresponent a cada una de les línies (82.000 per la Línia 1 i 21.100 per a la Línia 2 )
• Essent ST la suma de tots els punts de tots els plans o activitats subvencionables de la línea corresponent
El valor punt vendrà determinat en euros i per obtenir l’import corresponent a cada subvenció individual és multiplicarà pel punts de cada un dels plans o projectes subvencionables.
Al punt 14 d’aquesta convocatòria s’explica com s’obtenen els punts per a cada una de les línies.
En l’aplicació d’aquesta fórmules igualment s’haurà de respectar l’import màxim i el percentatge màxim especificats al punt 13.1 d’aquesta convocatòria.
En el cas que aplicant la primera fórmula resulti un sobrant del crèdit, aquest sobrant es repartirà amb l’aplicació de la següent fórmula, adaptada de l’anterior:
VP2 = IS/SR
• Essent VP2 el nou valor punt
• Essent IS l’import sobrant
• Essent SR la suma de tots els punts de la resta de plans o projectes subvencionables de cada línia que no hagin assolit tot l’import sol·licitat en el repartiment anterior.
En cas de que torni a resultar un sobrant, es tornarà a aplicar l’anterior fórmula d’igual manera, i així successivament.
13.3 Aplicació de romanents: En el cas de que en una de les dues línees de subvencions hi hagi romanent, aquest es repartirà entre les persones beneficiàries de l’altra línea de subvenció, respectant sempre la resta de condicions d’aquest punt 13.
Si finalitzat el procés descrit en el paràgraf anterior encara hi ha romanent, aquest es retornarà a la partida pressupostària corresponent.
13.4 L’import de les subvencions concedides en cap cas pot ésser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions o ajudes d’altres administracions públiques o d’entitats privades, superi el cost de l’activitat que ha de desenvolupar l’entitat beneficiària.
14. Criteris de valoració de les sol·licituds
La concessió de les subvencions d’aquesta convocatòria es regeix pels principis de publicitat, concurrència competitiva, objectivitat, igualtat i no discriminació.
Les sol·licituds es valoraran en funció d’unes puntuacions, que per a cada una de les línies són les següents:
14.1.-Criteri de puntuació per a la línia de subvencions d’ajuntaments i mancomunitats
Les sol·licituds presentades s’han de puntuar d’acord amb el criteri següent, essent la puntuació màxima possible de 100 punts:
Criteri de nombre de persones que treballen a l’ajuntament, incloent el personal funcionari de carrera o interí, el personal laboral i el de programes. S’inclou per tant tot el personal excepte els càrrecs polítics. Aquest criteri s’aplica afavorint la puntuació dels municipis amb menys personal
Pel càlcul de la puntuació s’aplica la següent fórmula:
Px = pm/p x PM
• Essent Px la puntuació corresponent a la sol·licitud que s’està valorant
• Essent PM la puntuació màxima que es pot assolir (100)
• Essent pm el personal mínim d’un ajuntament (menor nombre de persones treballadores) que figuri entre totes les sol·licituds
• Essent p el personal (nombre de persones treballadores) corresponent a l’ajuntament de la sol·licitud que s’està valorant.
14.2.- Criteris de puntuació per a la línia de subvencions d’associacions i agrupacions de persones físiques privades.
Les sol·licituds presentades s’han de puntuar d’acord amb els criteris objectius i les valoracions exposats a continuació, essent la puntuació màxima possible de 100 punts. En el cas de que una associació o agrupació presenti més d’un projecte o activitat, s’assignarà a la sol·licitud corresponent la mitjana de puntuació resultant de tots els projectes o activitats presentats.
• Projectes o activitats que s’inclouen en el marc dels actes del Dia internacional de les dones: 8 punts.
S’inclouran en aquest apartat els projectes o activitats que total o parcialment es presentin al públic entre l’1 i el 15 de març.
• Projectes o activitats que s’inclouen en el marc dels actes del Dia internacional per a l’eliminació de la violència cap a les dones: 8 punts
S’inclouran en aquest apartat els projectes o activitats que total o parcialment es presentin al públic entre el 15 i el 30 de novembre.
• Projectes o activitats centrades exclusivament en visibilitzar i afavorir el coneixement d’una dona rellevant: 10 punts
• Projectes o activitats centrades exclusivament en visibilitzar i afavorir el coneixement de més d’una dona rellevant o bé de tot un col·lectiu professional: 10 punts
• Projectes o activitats adreçades a algun d’aquests col·lectius específics: dones i nines, jovent i LGTBI: 10 punts
No tendran puntuació els projectes o activitats adreçats exclusiva o principalment a els/les membres de la pròpia associació o agrupació de persones físiques.
• Projectes o activitats d’associacions o agrupacions de persones físiques de recent creació (en els darrers 3 anys): 8 punts
En el cas de les associacions es tendrà en compte la data d’inscripció en el registre d’associacions. En el cas de les agrupacions es tendrà en compte la data de creació que consti a l’annex 5 d’aquesta convocatòria.
• Projectes o activitats que suposin un autofinançament de l’associació o agrupació (al marge del finançament extern mitjançant subvenció provinent del Consell o d’altres administracions): un màxim de 10 punts.
Desglossant-se de la següent manera:
-Fins a un 20% de finançament propi: 2 punts
-Més d’un 20% i fins a un 40% de finançament propi: 5 punts
-Més d’un 40% de finançament propi: 10 punts
• Projectes o activitats adreçats a més d’un municipi: 8 punts
• Projectes o activitats realitzats al municipi on l’associació o l’agrupació tenen la seva seu: 8 punts
• Nombre d’habitants del municipi on es realitza l’activitat o projecte: un màxim de 10 punts
Desglossant-se de la següent manera:
-Fins a 1.000 habitants: 10 punts
-Mes de 1.000 i fins a 5.000 habitants: 6 punts
-Més de 5.000 i fins a 20.000 habitants: 4 punts
El nombre d’habitants es calcularà segons xifres, actualitzades a l’any 2017, del Padró municipal recollides per l’Instituto Nacional de Estadística (INE).
Si els projectes o activitats afecten a més d’un municipi, per aplicar aquest criteri només es tendrà en compte el municipi de menor població.
• Previsió de nombre de persones destinatàries directes del projecte o activitat: un màxim de 10 punts.
Desglossant-se de la següent manera:
Entre 20 i 50 persones: 2 punts
Més de 50 i fins a 100 persones: 5 punts
Més de 100 persones: 10 punts
Es tendrà en compte la previsió efectuada per l’associació o agrupació a la memòria descriptiva de l’annex 2. Si no s’efectua dita previsió a la memòria, no es puntuarà aquest criteri.
En el cas de les publicacions, es comptabilitzarà 1 persona per exemplar publicat.
A la memòria d’actuacions prevista a l’article 16 d’aquesta convocatòria, s’haurà de fer constar i justificar el càlcul de les persones destinatàries. En cas de que en la efectiva execució de l’activitat o projecte, el nombre de persones sigui inferior al previst a l’annex 2, amb un marge d’errada del 10 %, i en el cas de suposar una puntuació inferior, es procedirà a minorar l’import a pagar de la subvenció atès que s’haurà realitzat una justificació incompleta. La minoració s’efectuarà conforme al valor en euros del punt, i atenint-se a la puntuació que li hagués correspost segons el nou càlcul de persones destinatàries.
15. Forma, terminis i condicions per al pagament de les subvencions
El pagament de les subvencions es fa, amb caràcter general, un cop justificada la realització del pla d’igualtat, fase del pla d’igualtat, projecte o activitat de que es tracti, havent-se presentats els corresponents justificants i havent-se comprovat aquests per part dels serveis corresponents del Consell de Mallorca.
El Consell de Mallorca es reserva l’opció d’efectuar comprovacions materials de l’efectiva execució de plans, projectes o activitats subvencionats, per tal de determinar la seva adequació a la sol·licitud presentada i acreditar el compliment de la normativa que hi sigui d’aplicació.
Es perd el dret a cobrar totalment o parcialment la subvenció en el cas que falti la justificació o que es doni alguna de les causes de reintegrament previstes en la legislació vigent.
Atès que les subvencions d’aquesta convocatòria tenen per objecte plans, projectes o activitats que es recullen als punts 3 i 4 sense entrar a determinar quin tipus de despeses del pressupost s’imputen a la subvenció, es permet que les despeses subvencionables dels plans, projectes o activitats es puguin compensar entre elles.
Si la despesa justificada és inferior al projecte presentat, es redueix proporcionalment la subvenció concedida.
16. Documentació necessària i termini per a justificar el compliment de la finalitat de la subvenció i l’aplicació dels fons percebuts
Els plans d’igualtat, fases finals de plans d’igualtat, projectes i activitats subvencionables, s’han d’haver completat a data de 15 de juliol de 2018 i s’han de justificar documentalment, amb data de presentació de la documentació fins a dia 31 de juliol de 2018, l’aplicació dels fons percebuts mitjançant el compte justificatiu de la despesa feta amb aportació de justificants de despesa que ha d’incloure la documentació següent:
a) Una memòria d’actuacions justificativa del projecte o activitat realitzada, on constin els resultats obtinguts i la seva avaluació i el compliment de les condicions imposades a la concessió de la subvenció, inclosa la de la publicitat de la subvenció; signada per la persona representant de la persona beneficiària. Si en la memòria de l’annex 2 s’havia establert una previsió de persones destinatàries, s’haurà d’incloure en la memòria d’actuacions el nombre de persones efectivament destinatàries, explicant com s’ha efectuat el càlcul.
b) Una memòria econòmica (annex 13) justificativa del cost de les despeses realitzades que ha de contenir a més del que es preveu en l’article 39 de l’Ordenança General de Subvencions del Consell de Mallorca el següent:
Si s’aporten factures amb retenció d’IRPF al prestador del servei, s’ha de presentar, juntament amb la factura, el model 111 i la documentació que justifiqui el pagament de l’impost. Si no s’aporta el model 111 únicament s’entendrà justificat l’import de la factura amb la deducció de la quantia de l’IRPF.
Per justificar el cost brut de les despeses de personal, s’han d’aportar les nòmines, els documents TC1 i TC2, el model 111 i documentació acreditativa del cost patronal del treballador amb els corresponents justificants de pagament
Si únicament s’aporten nòmines i els justificants del seu pagament s’entendrà justificada la quantia corresponent al líquid de les nòmines.
En el cas dels ajuntaments, si a l’elaboració del pla hi ha participat personal propi de l’ajuntament, s’haurà d’aportar un certificat de l’ajuntament per justificar el temps corresponent dedicat a l’elaboració del pla d’igualtat.
c) Declaració responsable sobre la realització del projecte/activitat subvencionat i dels seus ingressos i despeses (annex 14).
d) Declaració responsable de no ser deutor per una resolució de reintegrament de subvencions (annex 15, i annex 16, aquest darrer ,en substitució de l’annex 15, ha de ser emplenat i presentat per tots els membres de les agrupacions de persones físiques privades).
17. Documentació acreditativa del pagament de les despeses justificades
La documentació acreditativa dels pagaments presentats per justificar la subvenció, es detalla a l’article 48 de l’Ordenança General de Subvencions del Consell de Mallorca, en funció de la forma en que s’ha realitzat el pagament.
De manera expressa i pel cas d’ajuntaments i mancomunitats (Línia L1), es considera despesa feta la certificació de les obligacions reconegudes.
18. Despeses subvencionables
Es consideren despeses subvencionables les despeses que, de manera indubtable, es corresponguin amb els plans, projectes o activitats subvencionats i s’efectuïn entre l’1 de novembre de 2017 i el 15 de juliol de 2018. Així mateix, es considera despesa feta la que ha estat efectivament pagada abans que no acabi el període de justificació de 31 de juliol de 2018, d’acord amb el que s’estableix en l’article 44 de l’Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca.
Les despeses subvencionables poden ser tant de béns no inventariables com de serveis referits a la realització dels plans, les activitats i projectes esmentats. Per a la realització de plans, projectes i activitats es pot recórrer a la contractació externa de persones o empreses.
En els supòsits de Plans d’igualtat o fases de plans d’igualtat, l’elaboració dels mateixos es pot efectuar amb personal propi dels ajuntaments o mancomunitats o bé mitjançant contractació externa de persones o empreses. Les despeses subvencionables seran únicament les referides al servei d’elaboració del pla o de la fase.
Es podran incloure les despeses relacionades amb honoraris de coordinació i planificació de plans/projectes/activitats. La despesa de coordinació i planificació del pla, projecte o activitat podrà ser com a màxim d’un 20% del pla, projecte o activitat en qüestió.
No es podran incloure cap tipus de despesa relacionat amb lloguer, ús i manteniment de locals.
No es podrà incloure cap tipus de despesa d’aliments i begudes, ni les corresponents a dinars, sopars i berenars, excepte les possibles dietes en el cas de persones contractades de fora de Mallorca. En el cas de persones contractades de fora de Mallorca, es podran incloure imports corresponents a despeses de viatge, dietes i allotjament. Només es pagaran aquest imports d’acord amb les condicions previstes al Decret 16/2016, de 8 d’abril, pel qual s’aprova el text consolidat del Decret pel qual es regulen les indemnitzacions per raó de servei del personal al servei de l’Administració autonòmica de les Illes Balears (BOIB núm. 45, de nou d’abril de 2016). Els imports màxims per dietes seran els inclosos als annexos 2, 3 o 4 del decret esmentat, segons pertoqui. L’import màxim subvencionable per allotjament serà de 100€ per dia.
Si el projecte o activitat consisteix en una activitat formativa, els imports màxims subvencionables no podran superar els imports establerts a l’Acord del Consell Executiu, d’1 d’abril de 2015, relatiu a l’aprovació del barem d’indemnitzacions derivades de la col·laboració en la realització d’activitats formatives i de perfeccionament, incloses dins el Pla de formació del Consell de Mallorca (BOIB Núm. 53, de 14 d’abril).
19. Protecció de dades
La informació i les dades declarades en les sol·licituds de subvenció de la present convocatòria estan emparades per la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal.
20. Règim de recursos
20. 1. La resolució per la qual s’aprova la convocatòria no exhaureix la via administrativa; llavors podeu interposar el recurs d’alçada en el termini d’un mes, comptador a partir de l’endemà de la publicació de l’extracte de la convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears. El recurs es pot interposar formalment davant el vicepresident segon i conseller executiu de Participació Ciutadana i Presidència o davant la presidència del Consell Insular de Mallorca, que és l’òrgan competent per resoldre’l.
Contra la desestimació expressa d’aquest recurs d’alçada, hi podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l’endemà de rebre la notificació de la desestimació del dit recurs d’alçada.
Si han transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d’alçada i no n’heu rebut la notificació de resolució expressa, s’entén desestimat per silenci i podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, en el termini de sis mesos, comptadors a partir de l’endemà de la desestimació presumpta.
No obstant l’anterior, podeu interposar, si escau, qualsevol altre recurs que considereu oportú. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
20. 2. La resolució de concessió no exhaureix la via administrativa; llavors podeu interposar el recurs d’alçada en el termini d’un mes, comptador a partir de l’endemà de rebre la notificació. El recurs es pot interposar formalment davant el vicepresident segon i conseller executiu de Participació Ciutadana i Presidència o davant la presidència del Consell Insular de Mallorca, que és l’òrgan competent per resoldre’l.
Contra la desestimació expressa d’aquest recurs d’alçada, hi podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l’endemà de rebre la notificació de la desestimació del dit recurs d’alçada.
Si han transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d’alçada i no n’heu rebut la notificació de resolució expressa, s’entén desestimat per silenci i podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, en el termini de sis mesos, comptadors a partir de l’endemà de la desestimació presumpta.
No obstant l’anterior, podeu interposar, si escau, qualsevol altre recurs que considereu oportú. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
21. Mitjà de publicació
La present convocatòria i les subvencions que es concedeixin com a conseqüència de la mateixa es publicaran en extracte en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en la Base de Dades Nacional de Subvencions i a través de la pàgina web del Consell de Mallorca (www.conselldemallorca.net).
Així mateix, es notificaran individualment a qui hagi concorregut en el procediment en el lloc indicat en la sol·licitud.
ANNEX 1
SOl·lICITUD CORRESPONENT A LA CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS PER PROMOURE LA IGUALTAT, PER A L’ANY 2018, DEL DEPARTAMENT DE PARTICIPACIÓ CIUTADANA I PRESIDÈNCIA DEL CONSELL DE MALLORCA
Dades de la persona sol·licitant:
Nom o raó social:
CIF:
Domicili
Carrer o plaça: núm.
Localitat: CP:
Telèfon: Fax:
Dades del/ de la representant:
Nom i Llinatges:
DNI/NIE:
Telèfon:
Qualitat/condició de la seva representació:
EXPOSA
Que assabentat/da de la convocatòria de subvencions
SOL·LICITA
Una subvenció econòmica de ___________________________ euros per dur a terme el projecte _______________________________________________________________ i que té un cost (IVA inclòs) de ____________________ euros.
Els compromisos d’ingressos i despeses expressats al pressupost de l’annex 2 que s’adjunta són assumits mancomunadament per parts iguals entre tots els membres actius de l’agrupació. El compromís d’execució del projecte o activitat a realitzar expressat a la memòria de l’annex 2 que s’adjunta és assumit mancomunadament per parts iguals per tots els membres actius de l’agrupació. Cada membre de l’agrupació aplicarà mancomunadament per parts iguals l’import de la subvenció, essent per tant cada membre de l’agrupació beneficiari de la concessió que es pugui efectuar, mancomunadament i per parts iguals. (Aquesta clàusula és només d’aplicació a tots els membres de les agrupacions de persones físiques privades)
I declar sota la meva responsabilitat que totes les dades contingudes a aquesta sol·licitud i en la documentació que s’adjunta són certes i que accepta les normes de la convocatòria, per la qual cosa facilitarà tota la informació i documentació necessària per afavorir la seva tramitació.
(Signatura del/de la representant legal)
_________________________, ________ d __________________________ de 2018
HBLE. SR. VICEPRESIDENT SEGON I CONSELLER EXECUTIU DE PARTICIPACIÓ CIUTADANA I PRESIDÈNCIA DEL CONSELL DE MALLORCA
DADES DE L’ENTITAT
(AJUNTAMENTS/MANCOMUNITATS/ASSOCIACIONS/AGRUPACIONS DE PERSONES FÍSIQUES PRIVADES)
Els apartats marcats amb asterisc (*)a emplenar només per associacions constituïdes, ajuntaments i mancomunitats. Els marcats amb(**) només per associacions constituïdes
NOM DE L’ENTITAT
DOMICILI SOCIAL (*)
CARRER (*)
NÚM. (*)
C.P (*)
POBLACIÓ (*)
MUNICIPI (*)
DOMICILI A EFECTES DE NOTIFICACIONS
CARRER
NÚM
C.P
POBLACIÓ
MUNICIPI
NÚMERO REGISTRE ASSOCIACIONS DE LA CAIB (**)
C.I.F (*)
TELÈFON DE L’ENTITAT FAX
E-MAIL (CORREU ELECTRÒNIC)
ANY DE CONSTITUCIÓ (**)
NOM DEL PRESIDENT/A O BATLE/BATLESSA SOL·LICITANT
DADES DEL PRESIDENT/A O BATLE/BATLESSA
TELÈFON FIX
MÒVIL
PERSONA DE CONTACTE
DADES DE LA PERSONA DE CONTACTE
TELÈFON FIX
MÒVIL
ANNEX 2
MEMÒRIA DESCRIPTIVA I PRESSUPOST
1. Descripció del Pla/Projecte/activitat a realitzar (Només en el cas de plans d’igualtat, fer constar el compromís de aprovar-lo per Ple o Junta de Govern abans de 31 de juliol de 2018)
_______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
2. Objectius que es pretenen aconseguir
_______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
3. Pressupost
DESPESES PREVISTES IMPORT €
__________________________________ _____________
__________________________________ _____________
__________________________________ _____________
TOTAL DESPESES _____________
INGRESSOS PREVISTS IMPORT €
Subvenció Consell de Mallorca
Aportacions privades (obtingudes o previstes)
Subvenció d’altres Administracions Públiques (obtingudes o previstes)
Altres ingressos (indicar quins)
TOTAL INGRESSOS
Els compromisos d’ingressos i despeses expressats al pressupost de l’annex 2 són assumits mancomunadament per parts iguals entre tots els membres actius de l’agrupació. El compromís d’execució del projecte o activitat a realitzar expressat a la memòria de l’annex 2 es assumit mancomunadament per parts iguals per tots els membres actius de l’agrupació. Cada membre de l’agrupació aplicarà mancomunadament per parts iguals l’import de la subvenció.
(Signatura de la persona representant)
_________________________, ________ d __________________________ de 2018
ANNEX 3
ACREDITACIÓ DE REPRESENTANT DE L’AJUNTAMENT /MANCOMUNITAT/ ASSOCIACIÓ/ SOl·lICITANT DE LA SUBVENCIÓ
El/la senyor/senyora _________________________________, amb DNI___________________, secretari/ària de l’Ajuntament/ Mancomunitat/ Associació ____________________________, amb CIF ________________________________
CERTIFICA
Que a la reunió de dia _____ d ________ de 20______ de ______________ (indicar l’òrgan que va prendre l’acord) es va acordar el nomenament, que encara continua vigent, de _____________
________________ amb DNI____________________ com a ___________________ de l’entitat _____________________________ i, per tant, autoritzat/da per a realitzar sol·licituds i tramitació de subvencions.
I per a que consti als efectes oportuns, s’expedeix el present certificat, a _________________, _____ d _________________________ de 201__
Vist i Plau
El/La President/a El/La Secretari/ària
ANNEX 4
DECLARACIÓ RESPONSABLE D’ACREDITACIÓ DE NOMENAMENT DE REPRESENTANT D’AGRUPACIÓ DE PERSONES FÍSIQUES PRIVADES I D’ASSUMPCIÓ D’OBLIGACIONS DE TOTS ELS MEMBRES
Imprescindible emplenar amb les dades completes i signatures de totes les persones membres de l’agrupació
1) El Sr./Sra. _______________________________________ amb DNI/NIE _________________
[Signatura]
2) El Sr./Sra. _______________________________________ amb DNI/NIE _________________
[Signatura]
3) El Sr./Sra. _______________________________________ amb DNI/NIE _________________
[Signatura]
4) El Sr./Sra. _______________________________________ amb DNI/NIE _________________
[Signatura]
5) El Sr./Sra. _______________________________________ amb DNI/NIE _________________
[Signatura]
com a membres de l’agrupació de persones físiques privades _____________________________
DECLARAM sota la nostra responsabilitat:
Que a la reunió de dia_____ d _______ de 20___ de ____________________ es va acordar el nomenament, que encara continua vigent, de_________________________________ amb DNI/NIE____________________ com a _________________________________ de l’agrupació de persones físiques privades ____________________________________________________ i, per tant, autoritzat/da per a realitzar sol·licituds i tramitació de subvencions. A aquesta reunió la persona esmentada acceptà efectuar aquesta funció de representant.
Que sol·licitam que l’import total corresponent a la concessió de la subvenció s’ingressi al compte bancari especificat a l’annex 7:
ENTIDAD BANCÀRIA / SUCURSAL BIC
______________________________________________________________
IBAN BANC OFICINA COMPTE NÚM.
______________________________________________________________
Que en l’actualitat som tots i totes membres actius de l’agrupació de persones físiques privades_______________________________________________________________________
Que responem mancomunadament i per parts iguals de les obligacions derivades de la sol·licitud i concessió de la subvenció i complim cada una de les persones membres amb tots els requisits i condicions exigits per aquesta convocatòria i per l’Ordenança General de Subvencions del Consell de Mallorca.
Que assumim mancomunadament i per parts iguals els compromisos d’ingressos i despeses expressats al pressupost de l’annex 2. Cada membre de l’agrupació aplicarà mancomunadament i per parts iguals l’import de la subvenció.
Que assumim mancomunadament i per parts iguals el compromís d’execució del projecte o activitat a realitzar expressat a la memòria de l’annex 2.
Que acceptam mancomunadament la condició de beneficiaris de la subvenció i acceptam que l’import de la subvenció es concedeixi per parts iguals a tots els membres signants d’aquest annex.
I perquè consti, signam aquesta declaració responsable,
a ______________, _____ d _________________________ de 201__
ANNEX 5
DECLARACIÓ RESPONSABLE D’ACREDITACIÓ DE NOMENAMENT I ACCEPTACIÓ DE REPRESENTANT D’AGRUPACIÓ DE PERSONES FÍSIQUES PRIVADES, D’ACREDITACIÓ DEL NÚMERO DE PERSONES MEMBRES DE L’AGRUPACIÓ DE PERSONES FÍSIQUES PRIVADES, I D’ACREDITACIÓ DE LA DATA DE LA CREACIÓ DE L’AGRUPACIÓ
El/la senyor/senyora ____________________________________________, amb DNI ________________________, com a membre de l’agrupació de persones físiques privades ________________________________________________________
DECLARO sota la meva responsabilitat:
Que a la reunió de dia _____ d _____________ de 20___ de _____________________ es va acordar el meu nomenament, que encara continua vigent, com a ____________________________ en representació de l’agrupació de persones físiques privades ________________________________________________________ i, per tant, autoritzat/da per a realitzar sol·licituds i tramitació de subvencions. A l’esmentada reunió vaig acceptar efectuar aquesta funció de representant.
Que a data d’avui el nombre de persones membres de l’agrupació de persones físiques privades _________________________________________________ és d’un total de ______________
Que la nostra agrupació es va crear a la següent data: ___________________________________
I perquè consti, signo aquesta declaració responsable,
a ______________, _____ d _________________________ de 201__
ANNEX 6
MEMÒRIA DESCRIPTIVA D’ACTIVITATS O PROJECTES REALITZATS A L’ANY 2017
El/la senyor/senyora ____________________________________________, amb DNI ________________________, com a representant de l’agrupació de persones físiques privades ________________________________________________________, declaro que l’esmentada entitat, al llarg de 2017 efectuà els següents projectes/activitats:
1. PROJECTE O ACTIVITAT 1
1. Nom i descripció del projecte o activitat:
2. Objectius assolits amb l’activitat:
3. Enumeració dels comprovants materials o documentals del projecte o activitat: contractes , factures, extractes de comptes corrents, documents de premsa, fotografies, audiovisuals, testimonis d’administracions participants i altres (cal adjuntar i lliurar amb aquest annex 6 els comprovants aquí enumerats):
a) __________
b) __________
c) __________
d) __________
e) __________
2. PROJECTE O ACTIVITAT 2
1. Nom i descripció del projecte o activitat:
2. Objectius assolits amb l’activitat:
3. Enumeració dels comprovants materials o documentals del projecte o activitat: contractes , factures, extractes de comptes corrents, documents de premsa, fotografies, audiovisuals, testimonis d’administracions participants i altres (cal adjuntar i lliurar amb aquest annex 6 els comprovants aquí enumerats):
a) __________
b) __________
c) __________
d) __________
e) __________
(Signatura del/de la persona representant)
_________________________, ________ d __________________________ de 2018
ANNEX 7
SOl·lICITUD DE TRANSFERÈNCIA BANCÀRIA PER A PAGAMENTS
DADES PERCEPTOR/A:
NIF PERCEPTOR/A
LLINATGES I NOM / RAÓ SOCIAL
ADREÇA
LOCALITAT CODI POSTAL PROVÍNCIA
TELÈFON FAX
DADES BANCÀRIES:
ENTIDAD BANCÀRIA / SUCURSAL BIC
__________________________________________________________
IBAN BANC OFICINA COMPTE NÚM.
__________________________________________________________
Sota la meva responsabilitat declaro que aquestes dades corresponen al c/c o a la llibreta oberta a nom meu.
Palma, .......................................
CERTIFICAT DE CONFORMITAT
DE L’ENTITAT BANCÀRIA
Aquestes dades coincideixen amb les
que consten en aquesta oficina.
El/La director/a - El /La delegat /da El/La perceptor/a
Signat: ..........................
[Segell de l’Entitat Bancària]
D’acord amb el que disposa la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal BOE num.298, de 14 de desembre), les dades facilitades en aquest document s’incorporen en fitxers propietat del Consell de Mallorca. L’òrgan administratiu davant el qual es poden exercitar els drets d’accés, rectificació, cancel·lació, oposició i d’altres que reconegui la Llei esmentada, és la Secretaria Tècnica del Departament d’Hisenda i Funció Pública de la Corporació.
ANNEX 8
DECLARACIÓ RESPONSABLE DAVANT AUTORITAT ADMINISTRATIVA DE NO INCÓRRER EN CAP DE LES PROHIBICIONS ESTABLERTES EN L’ARTICLE 8 DE L’ORDENANÇA GENERAL DE SUBVENCIONS DEL CONSELL DE MALLORCA
El/la senyor/senyora ____________________________________________, titular del document nacional d’identitat/NIE _______________________________, com a representant de l’Ajuntament/Mancomunitat/Associació _______________________________________, amb CIF _____________________, DECLAR,
Que l’esmentada entitat no incorre en cap de les prohibicions establertes en els apartats 2 i 3 de l’article 8 de l’Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca aprovada pel Ple del Consell de Mallorca, en sessió de dia 23 de desembre de 2016, BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017, per obtenir la condició de beneficiària d’una subvenció.
I específicament, DECLAR, que l’esmentada entitat està al corrent del compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l’Administració de l’Estat, així com de les obligacions tributàries davant el Consell Insular de Mallorca i els organismes autònoms que en depenen.
(Signatura del/ de la persona representant)
N’he pres nota
El secretari tècnic del Departament de
Participació Ciutadana i Presidència
Jaume Andreu Sabater Malondra
________, __________de_______________ de 201_____
ANNEX 9
DECLARACIÓ RESPONSABLE DAVANT AUTORITAT ADMINISTRATIVA DE NO INCÓRRER EN CAP DE LES PROHIBICIONS ESTABLERTES EN L’ARTICLE 8 DE L’ORDENANÇA GENERAL DE SUBVENCIONS DEL CONSELL DE MALLORCA
Document específic que han de signar totes les persones membres de les agrupacions de persones físiques privades
El/la senyor/senyora ____________________________________________, titular del document nacional d’identitat/NIE _______________________________, com a membre de l’agrupació de persones físiques privades DECLAR
Que no incorro en cap de les prohibicions establertes en els apartats 2 i 3 de l’article 8 de l’Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca aprovada pel Ple del Consell de Mallorca, en sessió de dia 23 de desembre de 2016, BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017, per obtenir la condició de beneficiària d’una subvenció.
Que l’esmentada agrupació com a tal agrupació no incorre en cap de les prohibicions establertes en els apartats 2 i 3 de l’article 8 de l’Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca aprovada pel Ple del Consell de Mallorca, en sessió de dia 23 de desembre de 2016, BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017, per obtenir la condició de beneficiària d’una subvenció.
I específicament, DECLAR, que estic al corrent del compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l’Administració de l’Estat, així com de les obligacions tributàries davant el Consell Insular de Mallorca i els organismes autònoms que en depenen.
(Signatura)
N’he pres nota
El secretari tècnic del Departament de
Participació Ciutadana i Presidència
Jaume Andreu Sabater Malondra
________, __________de_______________ de 201_____
ANNEX 10
DECLARACIÓ DE NO HAVER DEMANAT CAP ALTRE AJUT O SUBVENCIÓ PEL MATEIX CONCEPTE; SI N’ÉS EL CAS, RELACIÓ DE SUBVENCIONS I AJUDES SOl·lICITADES O CONCEDIDES, AMB INDICACIÓ DELS IMPORTS I DE LES ENTITATS SUBVENCIONADORES.
Dades de l’ajuntament/mancomunitat/associació/agrupació sol·licitant:
Nom o raó social:
CIF :
Domicili
Carrer o plaça: núm.
Localitat: CP:
Telèfon: Fax:
Dades de la persona representant,
Nom i Llinatges:
DNI/NIE:
Telèfon:
Declaro sota la meva responsabilitat
□ Que l’ajuntament/mancomunitat/associació/agrupació no ha demanat ni ha rebut cap altre suport, ajut o subvenció per al projecte presentat.
□ Que l’ajuntament/mancomunitat/associació/agrupació ha demanat o ha rebut per al projecte els ajuts o les subvencions que es detallen a continuació:
a) Entitat subvencionadora:
Import de l’ajut o subvenció:
Marqueu amb una “X” la casella corresponent
( ) No resolta ( ) Denegada ( ) Concedida i no rebuda ( ) Rebuda
b) Entitat subvencionadora:
Import de l’ajut o subvenció:
Marqueu amb una “X” la casella corresponent
( ) No resolta ( ) Denegada ( ) Concedida i no rebuda ( ) Rebuda
(Signatura del/de la persona representant)
__________________________, ________ d __________________________ de 201___
ANNEX 11
DECLARACIÓ RESPONSABLE de no haver exercit i tolerat pràctiques discriminatòries segons la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes, i segons la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per eradicar l’LGTBI fòbia
El/la senyor/senyora ____________________________________________, titular del document nacional d’identitat/NIE _______________________________, com a representant legal de l’entitat __________________________________, amb CIF _________________________,
DECLAR, de conformitat amb el que es preveu en l’article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes (BOE núm. 202, de dia 22 d’agost de 2016), que l’esmentada entitat en els tres darrers anys no ha exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere; ni ha estat sancionada per resolució administrativa ferma o condemnada per sentència judicial ferma, per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere.
DECLAR, de conformitat amb el que es preveu als articles 5, 36 i 37 de la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per eradicar l’LGTBI fòbia (BOIB núm. 69, de dia 2 de juny de 2016), que l’esmentada entitat en els tres darrers anys no ha exercit o tolerat pràctiques considerades discriminatòries per raó d’orientació sexual, identitat de gènere o expressió de gènere; i no ha estat sancionada als tres darrers anys per resolució administrativa ferma o condemnada per sentència judicial ferma, per haver exercit o tolerat pràctiques considerades discriminatòries per raó d’orientació sexual, identitat de gènere o expressió de gènere.
(Signatura del representant legal)
__________________________, ________ d __________________________ de 201___
ANNEX 12
DECLARACIÓ RESPONSABLE de no haver exercit i tolerat pràctiques discriminatòries segons la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes, i segons la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per eradicar l’LGTBI fòbia
Document específic que han de signar totes les persones membres de les agrupacions de persones físiques privades
El/la senyor/senyora ____________________________________________, titular del document nacional d’identitat/NIE _______________________________, com a membre de l’entitat __________________________________
DECLAR, de conformitat amb el que es preveu en l’article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes (BOE núm. 202, de dia 22 d’agost de 2016), que en els tres darrers anys no he exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere; ni he estat sancionat/da per resolució administrativa ferma o condemnat/da per sentència judicial ferma, per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere.
DECLAR, de conformitat amb el que es preveu als articles 5 i 37 de la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per eradicar l’LGTBI fòbia (BOIB núm. 69, de dia 2 de juny de 2016), que en els tres darrers anys no he exercit o tolerat pràctiques considerades discriminatòries per raó d’orientació sexual, identitat de gènere o expressió de gènere; i no he estat sancionat/da als tres darrers anys per resolució administrativa ferma o condemnat/da per sentència judicial ferma, per haver exercit o tolerat pràctiques considerades discriminatòries per raó d’orientació sexual, identitat de gènere o expressió de gènere.
(Signatura)
__________________________, ________ d __________________________ de 201___
ANNEX 13
MEMÒRIA ECONÒMICA
Només a emplenar i presentar si s’ha de justificar la subvenció que s’hagi concedit en aquesta convocatòria
El/la senyor/senyora ___________________________________, amb DNI/NIE _____________, actuant en nom i representació de l’ajuntament/mancomunitat/associació/ agrupació _______________________________________, amb CIF______________________________, i en relació al pla/projecte/activitat subvencionat pel Consell de Mallorca _______________________________ de l’exercici 2018
DECLAR sota la meva responsabilitat:
a) Que el pressupost per dur a terme el projecte ha estat el següent:
Relació de justificants de despeses
Concepte Proveïdor/a CIF Proveïdor/a Núm. factura Data emissió factura Import Data pagament
___________________________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________________________
Relació d’ingressos (subvencions concedides, quotes, altres aportacions...)
Organisme Import
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
DESVIACIONS PRESSUPOST
Pressupost inicial (el presentat amb la sol·licitud) Pressupost final (el justificat)
Concepte Import Concepte Import
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
Explicació desviacions entre pressupost inicial i final
__________________________________________________________________________
(Signatura del/de la representant)
__________________________, ________ d _________________________ de 201___
ANNEX 14
DECLARACIÓ RESPONSABLE DE LA REALITZACIÓ DEL PLA/PROJECTE/ACTIVITAT SUBVENCIONAT I DELS SEUS INGRESSOS I DESPESES
(Només a emplenar i presentar si s’ha de justificar la subvenció que s’hagi concedit en aquesta convocatòria)
El/la senyor/senyora ___________________________________, amb DNI _____________, actuant en nom i representació de l’ajuntament/mancomunitat/associació/agrupació ________________________, amb CIF_______________________, i en relació al projecte subvencionat pel Consell de Mallorca _____________________________________________ de l’exercici 2018
DECLARO sota la meva responsabilitat:
1. Que l’esmentat pla/projecte/activitat s’ha realitzat.
2. Que la subvenció atorgada pel Consell de Mallorca s’ha aplicat a la finalitat per la qual es va concedir i que no supera - amb les subvencions i altres ingressos concurrents, si n’és el cas- el cost del projecte subvencionat.
3. Que s’adjunta memòria tècnica del projecte realitzat (on es faci constar l'avaluació dels objectius i finalitats aconseguits i qualsevol altre aspecte que sigui rellevant) signada pel representant legal
4. Que s’adjunten les factures originals de les despeses realitzades.
5. Que la relació final de despeses i d'ingressos que integren el pressupost executat del pla/projecte/activitat assenyalat és la que s’adjunta i correspon sense cap dubte a l’activitat subvencionada.
6. Que les factures presentades per justificar la subvenció concedida no superen el valor de mercat.
7. Que l’ajuntament/mancomunitat/associació/agrupació en relació a l’IVA suportat en la despesa subvencionable de l’execució del projecte, i d’acord amb l’article 31.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions,
□ NO recupera ni compensa l’IVA suportat de la despesa subvencionable
□ SI recupera ni compensa l’IVA suportat de la despesa subvencionable
(Nota: La relació de despeses, que s'ha d'estructurar d'acord amb les partides del pressupost presentat, ha d'indicar les següents dades de les factures o documents acreditatius: nom i NIF del/de la proveïdor/a, el número i concepte de la factura o document similar, el seu import, la data d'emissió i la data de pagament. La relació d'ingressos ha d'assenyalar la subvenció del Consell de Mallorca, altres subvencions sol·licitades i/o rebudes, i la resta d'ajuts o ingressos que hagin finançat el mateix pla/projecte/activitat subvencionat, amb indicació de l'import i la procedència. L’import total de les despeses ha de coincidir amb el dels ingressos i s’han d’explicar les desviacions significatives respecte al pressupost inicial)
(Signatura del/ de la representant legal)
__________________________, ________ d ______________________ de ________
ANNEX 15
DECLARACIÓ RESPONSABLE DAVANT AUTORITAT ADMINISTRATIVA DE NO SER DEUTOR PER UNA RESOLUCIÓ DE REINTEGRAMENT DE SUBVENCIONS
(Només a emplenar i presentar si s’ha de justificar la subvenció que s’hagi concedit en aquesta convocatòria)
El/la senyor/senyora ___________________________________, amb DNI/NIE ____________, actuant en nom i representació de l’ajuntament/mancomunitat/associació ___________________________________________, declar, d’acord amb l’article 25 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions que l’ajuntament/mancomunitat/associació _________________________, amb CIF___________________, no és deutor per una resolució de reintegrament de subvencions.
(Signatura del/de la representant)
N’he pres nota
El secretari tècnic del Departament de
Participació Ciutadana i Presidència
Jaume Andreu Sabater Malondra
________, _____de_______________ de 201___
ANNEX 16
DECLARACIÓ RESPONSABLE DAVANT AUTORITAT ADMINISTRATIVA DE NO SER DEUTOR PER UNA RESOLUCIÓ DE REINTEGRAMENT DE SUBVENCIONS
(Només a emplenar i presentar si s’ha de justificar la subvenció que s’hagi concedit en aquesta convocatòria, i només a emplenar i presentar per tots els membres de les agrupacions de persones físiques privades)
El/la senyor/senyora ___________________________________, amb DNI/NIE _____________, declar, d’acord amb l’article 25 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions que no som deutor/a per una resolució de reintegrament de subvencions.
(Signatura)
N’he pres nota
El secretari tècnic del Departament de
Participació Ciutadana i Presidència
Jaume Andreu Sabater Malondra
________, _____de_______________ de 201___