Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SANT JOAN DE LABRITJA

Núm. 3889
Aprovació conveni de col·laboració entre l'Ajuntament de Sant Joan de Labrirtja i l'Associació Creart Ibiza per a la gestió de l'activitat cultural vinculada al mercadet municipal

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Exp. 235/2018

Mitjançant acord de la Junta de Govern Local de data vuit de març de 2018, es va aprovar inicialment el Conveni de Col·laboració entre l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja i l'Empresa Privada Creart Eivissa per a la gestió de l'activitat cultural vinculada al mercadet municipal.

«Conveni de col·laboració entre l’Ajuntament de Sant Joan de Labritja i l’ Associació CREART IBIZA per a la gestió de l’activitat cultural vinculada al mercadet municipal.

Parts

Per una part, Antoni Marí Marí, Alcalde de l’Ajuntament de Sant Joan de Labritja, actuant en nom i representació d’aquesta institució, i per l’altra, Saigo Dicenta Morales, amb DNI 41455814Q, president de l’Associació Cultural sense ànim de lucre CREART IBIZA amb CIF G57917320, actuant en nom i representació d’aquesta entitat de conformitat amb les facultats que li atorguen els Estatuts. 

Antecedents

El Municipi de Sant Joan de Labritja, a través dels nombrosos artistes, artesans i diferents associacions, és ric i variat en la producció i realització d’obres d’art i esdeveniments culturals.

Setmanalment i, sobre tot, al voltant del mercadet municipal es realitzen concerts, exposicions i diferents esdeveniments culturals que requereixen d’una correcta organització i planificació per a poder oferir una programació completa i variada durant tot l’any.

Totes aquestes activitats, conjuntament amb el Mercadet, fan que en qualcunes ocasions entre setmana, però sobre tot els caps de setmana, principalment el diumenge, el poble de Sant Joan sigui visitat per nombroses persones, tant de la resta de l’illa com turistes, que han de poder gaudir de totes les activitats i també han de disposar dels serveis necessaris.

 Per tant, cal que hi hagi qualcú encarregat de portar endavant la correcta programació i promoció cultural amb coordinació amb els diferents artistes, artesans i associacions del municipi, valorant també les infraestructures i els serveis necessaris per a poder portar a terme les diferents activitats.

 Les dues parts ens reconeixem mútuament la capacitat legal necessària per a formalitzar aquest Conveni, d’acord amb les següents:

Clàusules

1. Objecte.

És objecte d’aquest Conveni establir la col·laboració entre l’Ajuntament de Sant Joan de Labritja i l’Associació Cultural sense ànim de lucre CREART IBIZA amb CIF G5917320 amb un doble objectiu:

- d’una banda, contribuir i ajudar en la correcta gestió i organització de la programació cultural del municipi de Sant Joan de Labritja, especialment aquelles activitats vinculades al mercadet municipal.

- d'una altra, realitzar la correcta gestió, obertura i neteja del servei que l’Ajuntament ha construït a l’interior de la casa del carro annexa a l’església de Sant Joan i que ha de tenir un ús públic gratuït durant les diferents actuacions culturals que es realitzin en el poble de Sant Joan i durant tots els dies de mercadet.

2. Justificació de la col·laboració.

L’Ajuntament de Sant Joan de Labritja vol col·laborar amb l’Associació Cultural sense ànim de lucre CREART IBIZA amb CIF G5917320 per tal de poder oferir una correcta programació cultural i poder oferir un servei públic a tots els visitants i turistes del mercadet municipal. 

3. Import.

L’Ajuntament subvencionarà l’Associació Cultural sense ànim de lucre CREART IBIZA amb la quantitat màxima de 3.600€ amb càrrec als pressupostos de l’any 2018 de la regidoria d’Educació, Patrimoni, Cultura, Esports i Joventut.

4. Compatibilitat.

D’altra banda, aquesta ajuda de l’Ajuntament de Sant Joan de Labritja, pot ser compatible amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d’organismes internacionals.

5. Pagament i terminis de justificació.

El pagament d’aquesta subvenció per import de 3.600€  de l’Ajuntament de Sant Joan de Labritja a l' l’Associació Cultural CREART IBIZA s’efectuarà de la següent manera:

a) El 50 % de l’import subvencionat, és a dir, 1.800€, una vegada aprovat i signat aquest Conveni de col·laboració. L’Associació Cultural CREART IBIZA tindrà un termini màxim de 6 mesos, des de la data de l’ingrés, per justificar aquesta quantitat a l’Ajuntament.

b) El 50 % de l’import restant, 1.800€, una vegada justificat el primer 50%  de l’ajuda concedida per l’Ajuntament i després que la Regidoria d’Educació, Patrimoni, Cultura, Esports i Joventut hagi informat favorablement sobre el compliment de les clàusules d’aquest conveni i sobre l’adequació de la documentació justificativa aportada per l’ l’Associació Cultural CREART IBIZA. La data màxima de justificació del 100 % de l’ajuda concedida és el dia 28 de febrer de 2019.

6. Documentació justificativa.

La justificació de les despeses objecte de subvenció constarà de:

a) Una relació detallada de totes les despeses que han originat les activitats i tasques objecte d’aquest Conveni organitzades per l' l’Associació Cultural CREART IBIZA d’acord amb el model que consta com a Annex 1 d’aquest Conveni.

b) Una liquidació d’ingressos (subvencions, fons propis...) i despeses de totes les activitats o tasques objecte d’aquest Conveni, d’acord amb el model que consta com a Annex 2 d’aquest Conveni.

c) Factures originals (i/o altres documents de valor provatori equivalent amb validesa en tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa) corresponents a l’activitat subvencionada que hauran de justificar la quantitat concedida. El concepte de les factures s’haurà de correspondre, en tots els casos, a l’activitat subvencionada. S’acceptaran tan sols factures que es corresponguin amb el període de vigència del present conveni. En el cas que alguna de les factures originals aportades estigui subjecta a altres subvencions i s’hagi de presentar davant altres administracions o entitats, es marcaran amb una estampilla indicant-hi que s’ha aportat com a justificació d’aquesta subvenció i l’import subvencionat. En aquest cas, s’acceptarà la còpia acarada d’aquesta factura estampillada, subjecta a altres subvencions.

d) Comprovants de pagament corresponents de les dites factures.

e) Memòria indicativa de les activitats realitzades.

7. Reducció de l’aportació.

​Si l’Associació Cultutal  CREART IBIZA presenta a l’Ajuntament de Sant Joan de Labritja documentació justificativa per un import inferior a l’ajuda concedida, l’aportació de l’Ajuntament es reduirà en funció de la quantitat justificada, de manera que l’ajuda cobrirà només les despeses correctament justificades. 

8. Obligacions de l’Associació Cultural CREART IBIZA:

8.1. Acreditar, amb anterioritat a la signatura d’aquest Conveni, com a beneficiària i d’acord amb el que preveu la normativa vigent en matèria de subvencions, per poder rebre la subvenció, que està al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i amb l’Estat espanyol, amb la Seguretat Social i amb el Consell Insular i amb el mateix ajuntament.

8.2. Presentar els Estatuts de l’Associació.

8.3. Justificar el 100% de la subvenció.

8.4 Complir tots els compromisos i actuacions previstos en el present conveni.

8.5. Encarregar-se de la programació, difusió i gestió de les activitats culturals vinculades al mercadet de Sant Joan de Labritja.

8.7. Mantenir obert el servei construït per l’Ajuntament a les dependències annexes a l’església de Sant Joan per poder ser usat pels visitants del mercadet i pels assistents als diferents actes culturals del poble de Sant Joan.

8.8. Tenir cura del manteniment, de la neteja, desinfecció, reposició de paper, sabó, bosses de fems, i del perfecte estat de les instal·lacions del servei, tancant-lo un cop no sigui necessari prestar el servei.

8.9. L’obertura del servei es realitzarà durant els dies de mercadet, quan hi hagi visites de l’IMSERSO, actes culturals al poble i quan l’Ajuntament de Sant Joan de Labritja o l’Associació Cultural CREART IBIZA així ho requereixin.

8.10 La vigència del present Conveni serà des del mes de Març de 2018 fins el mes de Març de 2019.

9. Obligacions de l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja:

9.1. El pagament del 50% de la subvenció un cop signat el present conveni amb un termini màxim de 4 setmanes per a ingressar els diners al compte de l' l’Associació Cultural CREART IBIZA.

9.2. El pagament de l'altre 50% de la subvenció, un cop justificat el primer 50%, amb un termini màxim de 4 setmanes.

9.3. Revisar la documentació justificativa presentada per l’Associació Cultural CREART IBIZA a l'efecte de tramitar el pagament corresponent per part de l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja.

9.4. Col·laborar amb l’Associació Cultural CREART IBIZA per realitzar la programació cultural de manera coordinada.

9.5. Subministrar tot el material necessari per a realitzar la neteja i desinfecció del servei.

10. Resolució del conveni.

El conveni es resoldrà si es produeix una de les següents causes:

- La dissolució de l'Entitat que subscriu el conveni.

- L'anul·lació o la revocació de l'acte de concessió de la subvenció.

- La impossibilitat material o legal de complir amb les obligacions que es deriven de l'objecte del conveni.

- La renúncia de qualsevol de les parts manifestades per escrit.

11. Qüestions litigioses.

Les parts que subscrivim aquest conveni ens comprometem a intentar resoldre en comú les diferències que puguin sorgir en la seua aplicació i la seua interpretació. Per si això no fos possible, les qüestions litigioses que puguin afectar a la interpretació i l'execució d'aquest conveni han de ser de coneixement i de competència de l'ordre jurisdiccional contenciós administratiu.

12. Vigència.

Aquest conveni tindrà vigència per un any, des de Març de 2018 fins a Març de 2019.»

Contra la present Resolució, que posa fi a la via administrativa, pot interposar alternativament recurs de reposició potestatiu davant La Junta de Govern Local d'aquest Ajuntament de Sant Joan de Labritja, en el termini d'un mes a explicar des de l'endemà al de la recepció de la present notificació, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques; o bé interposar directament recurs contenciós-administratiu, davant el Jutjat del Contenciós-Administratiu de Palma de Mallorca, en el termini de dos mesos, a explicar des de l'endemà al de la recepció de la present notificació, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la Jurisdicció Contenciós-Administrativa. Si s'optés per interposar el recurs de reposició potestatiu no podrà interposar recurs contenciós-administratiu fins que aquell sigui resolt expressament o s'hagi produït la seva desestimació per silenci. Tot això sense perjudici que pugui interposar Vè. qualsevol altre recurs que pogués estimar més convenient al seu dret.

 

Sant Joan de Labritja, 11 d’abril de 2018

L’alcalde
Antoni Marí Marí