Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT DE SANTA EULÀRIA DES RIU
Núm. 3870
Bases i convocatòria per a la concessió de subvencions de comerç en el Municipi de Santa Eulària des Riu per a l'any 2018
Versió PDF
EXTRACTE DE L'ACORD DE JUNTA DE GOVERN LOCAL DE L'AJUNTAMENT DE SANTA EULÀRIA DES RIU DE DATA 28 DE MARÇ DE 2018, PEL QUAL S'APROVEN LES BASES I CONVOCATÒRIA PER A LA CONCESSIÓ DE SUBVENCIONS DE COMERÇ EN EL MUNICIPI DE SANTA EULÀRIA DES RIU PER A L'ANY 2018.
BDNS (Identif.): 392842
De conformitat amb el que preveuen els articles 17.3.b i 20.8.a de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, es publica l’extracte de la convocatòria, el text complet de la qual pot consultar-se a la Base de Dades Nacional de Subvencions (http://www.pap.minhap.gob.es/bdnstrans/index.).
Primer. Beneficiaris i requisits
Els beneficiaris poden ser persones físiques o jurídiques amb activitat comercial que comencin o siguin els titulars d'un negoci situat a peu de carrer i ubicat als centres urbans del municipi de Santa Eulària des Riu.
1. Ser formalment i legalment constituïda i registrada.
2. Que la seua activitat es limiti al municipi de Santa Eulària des Riu.
3. No tenir deutes en el període executiu de pagament amb l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu, excepte que aquestes estiguessin degudament garantides.
4. Trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i davant la Seguretat Social.
5. Que no estiguin incurses en algunes de les causes de prohibició previstes en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i les establertes en l'article 10 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 25 de desembre.
6. Les persones físiques o jurídiques que iniciïn una activitat comercial, sempre que abans de la resolució de la subvenció hagin informat l'Ajuntament de l’alta de les activitats econòmiques a aquest municipi.
7. Que els establiments estiguin ubicats a peu de carrer.
8. Que els establiments estiguin oberts almenys 9 mesos l'any.
9. Que siguin microempreses i petites empreses comercials:
a. Microempresa: entenem com a tal la que ocupi menys de 10 persones i el volum de negocis anual o el balanç anual no superi els 2 milions d'euros.
b. Petites empreses comercials: entenem com a tal la que ocupi menys de 50 persones i el volum de negocis anual o el balanç anual no superi els 10 milions d’euros.
c. Que l'espai comercial de l’establiment no superi els 500 metres quadrats de superfície de venda.
d. Que no estigui vinculada o participada en més del 25% per les empreses que no compleixen alguns dels requisits anteriorment esmentats.
10. En compliment de l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes, les administracions públiques de les Illes Balears i els organismes i les entitats dependents d’aquestes denegaran l’atorgament de subvencions, beques o qualsevol altre tipus d'ajuts públics a les empreses i entitats sol·licitants sancionades o condemnades en els últims tres anys per haver practicat o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o gènere, sancionades per resolució administrativa ferma o condemnats per sentència judicial.
Queden exclosos:
1. Les cadenes comercials.
2. Les franquícies.
3. Els establiments comercials situat en polígons industrials, parcs empresarials o en àmbits afins.
4. Els establiments comercials oberts menys de 9 mesos l'any.
Segon. Objecte i àmbit de l’aplicació
L'objecte d'aquestes bases és la regulació de les condicions que regiran la concessió d'ajuts econòmics dirigits a fomentar la implantació, la modernització i la innovació de les microempreses i petites empreses comercials, ubicades al terme municipal de Santa Eulària des Riu, dins dels límits pressupostaris previstos, en règim de concurrència competitiva i convocatòria oberta, com s'estableix en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
Tercer. Bases reguladores
Les bases reguladores de la concessió d'aquestes subvenciones estan contingudes en les Bases d'execució del pressupost i els pressupostos municipals de l'any 2018, aprovats inicialment en Ple en sessió ordinària celebrada en data 5 de desembre. de 2017 i publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears n. 150, de data 09/12/2017 i publicada l'aprovació definitiva en el Butlletí Oficial de les Illes Balears n. 007 de 13/01/2018.
Quart. Crèdits pressupostaris
El crèdit total destinat per aquesta convocatòria equival a un total de 50.000 euros, que s’imputaran a càrrec de l'aplicació pressupostària 4331-77000 transferències a empreses privades del pressupost 2018.
Es tracta d’una convocatòria oberta, d’acord amb el que estableix l'article 59 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, Reglament de la Llei general de subvencions.
La quantitat màxima de subvenció que es podrà concedir per a cada sol·licitud és del 80% del cost total de l'acció subvencionada amb un màxim de 2.300,00 € (IVA no inclòs)
Cinquè. Termes i lloc de presentació
El termini per a la presentació de les sol·licituds serà de convocatòria oberta des de l’endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) del resum de la convocatòria per part de la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS) fins al 31 d'octubre de 2018.
Les sol·licituds s’han de presentar en el Registre General de l’Ajuntament de Santa Eulària des Riu, o bé a través de qualsevol de les maneres autoritzades en l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Sisè. Sol·licitud i documentació necessària
Les sol·licituds es formularan mitjançant un model de sol·licitud d'ajuda econòmica (document model instància general de l’Ajuntament, disponible a la pàgina web municipal) i memòria descriptiva del projecte.
La sol·licitud es pot descarregar en l’enllaç següent:
http://www.santaeulalia.net/images/impresos/MODELO_INSTANCIA_AYTO.pdf
La sol·licitud pot incloure una o més despeses subvencionables per a un o més locals propietat de la persona beneficiària. Només s’acceptarà una sol·licitud per beneficiari, no es subvencionarà la mateixa despesa per un mateix local, encara que la presentin dos beneficiaris diferents.
Cada sol·licitud haurà d'anar acompanyada de la documentació següent:
1. Acreditació de la identitat de la persona sol·licitant:
a. Si el titular és una persona física, s’aportarà copia compulsada del seu DNI/NIF.
b. Si el titular és una persona jurídica, s’aportarà còpia compulsada del número d’identificació fiscal (NIF), juntament amb el document acreditatiu de la representació legal de qui signa la sol·licitud. La persona representant aportarà còpia compulsada del seu DNI/NIF.
2. Còpia de l’escriptura de constitució, estatuts i modificacions posteriors que poguessin existir, si escau.
3. Certificat de la situació censal de l’Agència Estatal de l’Administració Tributària. Per demostrar aquesta situació actual, model 036, 037 d’Hisenda.
4. Annex I. Certificacions originals de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries i de Seguretat Social, expedides per l'Agència Estatal de l'Administració Tributària i la Tresoreria de la Seguretat Social o autorització expressa a l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu per sol·licitar els certificats tributaris i de la Seguretat Social en nom de la persona sol·licitant.
5. Annex II. Certificat de no estar incursa en qualsevol de les causes de prohibició previstes en els paràgrafs 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i a les previstes en l'article 10 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 25 de desembre.
6. Annex III. Declaració responsable de les subvencions obtingudes per a la mateixa finalitat i compromís d'informar l'autoritat local de les obtingudes en el futur.
7. Per acreditar que l'empresa és microempresa o petita empresa (punt 6,9) cal aportar TC2 i còpia compulsada dels últims comptes anuals presentats al Registre Mercantil i/o imposts de societat per a les entitats amb personalitat jurídica, l’última declaració de renda per als autònoms.
8. Que els establiments estiguin oberts almenys 9 mesos l'any. Per acreditar aquest punt és necessari realitzar un model de certificat d'Hisenda 036, 037 de l’any 2017.
9. Compte justificatiu de la inversió realitzada:
a. Annex IV. Model de declaració de l'exactitud de les dades i compromís de tenir a disposició de l'Ajuntament la documentació necessària.
b. Annex V. Declaració responsable de la veracitat de les dades i la llista detallada de factures presentades, amb identificació del número de factura, nom fiscal i número d'identificació fiscal (NIF), les dades del creditor, import, data d'emissió i data de pagament.
c. Factures originals o còpia compulsada de les inversions realitzades. Les factures hauran de reunir els requisits següents: el número de factura, data, dades d’identificació de l'expedidor (nom, cognoms, denominació o raó social), dades d'identificació del destinatari (l'entitat creadora del projecte al qual s’imputa la despesa), descripció detallada, preu sense IVA, IVA corresponent i preu amb IVA, lloc i data d'emissió i pagament, signatura i segell de l'emissor de la factura en la qual figuri la recepció dels fons i el pagament de la factura (transferència de diners en efectiu, xec o transferència). La descripció dels béns o serveis que es facturen ha de ser clara i precisa i ha de mostrar l'enllaç al projecte.
No s’admetran factures que no compleixen els requisits establerts en el Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre, per la qual s'aprova el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació.
No s’acceptaran factures justificatives inferiors a 50€ (IVA inclòs).
Es consideraran despeses subvencionables les que hagin estat efectivament realitzades i pagades en el període subvencionable comprès entre l’1 de gener de 2017 i el 31 d’octubre de 2018.
d. Justificació de pagament:
• Cada factura anirà unida al seu corresponent justificant de pagament. Totes les factures aniran degudament ordenades.
• El pagament de les factures s’acreditarà mitjançant el justificant de pagament realitzat a través d'una entitat financera. En aquests documents es farà constar:
• Data de pagament.
• Identificació del beneficiari de pagament i causant d’aquest. El causant del pagament ha de ser el beneficiari d'ajuda (coincidència del nom d’empresa i NIF).
• Concepte pel qual s’ordena el pagament, amb remissió al número o números de la factura que correspon.
• Si el document de pagament com a tal no es refereix a les factures, caldrà adjuntar la documentació complementària que permeti comprovar la correspondència entre la despesa i el pagament.
• No s’admetran com a justificants els obtinguts mitjançant internet si no són validats per l’entitat bancària o tenen codis de verificació per parts de tercers al portal de l’entitat bancària.
• En el cas que el pagament es realitzi mitjançant un document de gir haurà de presentar-se, a més de la seua fotocòpia, l’extracte de moviments bancaris acreditatiu de la sortida material dels fons.
• En cap cas s'admetran com a documents justificatius xecs al portador.
• No obstant això, si l'import de la factura, o la quantitat de diverses factures d'un mateix proveïdor, no supera els 1000€ (IVA inclòs), el pagament es podrà justificar amb l'expressió "Rebut" o "Pagament" inserit en el mateixa factura i la signatura o el segell del dispensador de la factura.
• En totes les línies no s’acceptarà com a pagament de la inversió la realitzada mitjançant contracte d'arrendament financer, lísing, rènting o qualsevol altre de naturalesa similar.
10. Per verificar la ubicació de l'establiment a peu del carrer (punt 6.7), s’han d’adjuntar fotografies de la façana del comerç.
11. Memòria descriptiva i memòria gràfica (fotografies) de les inversions realitzades.
12. Certificat en el cas d'haver implantat la norma UNE 175001.
13. En el cas de la comercialització de productes de "comerç just", s’ha de presentar memòria gràfica (fotografies) d'aquells productes amb etiquetatge visible de "comerç just" o factura de compra de productes que indiquin que els acredita com a "comerç just".
14. Per acreditar el temps que una empresa o comerç estigui implantada de forma ininterrompuda i amb la mateixa activitat es justificarà mitjançant l’aportació de fotocòpia de la llicència d'obertura, l’alta de l’IAE i altra documentació que demostri de manera fefaent per al casos d’establiments amb implementació igual o superior als 15 anys.
15. En el cas de ser un comerç de nova creació, s’acreditarà mitjançant la presentació de la data d’alta de l'IAE i que la sol·licitud de la llicència d'obertura sigui dins de l'any 2017 (inici de la facturació)
16. En el cas de tenir un o més treballadors amb discapacitat reconeguda igual o superior al 33%, s’ha d’aportar contracte laboral.
17. Els comerços que pertanyin a una associació de comerciants poden acreditar-ho mitjançant un certificat emès pel president de l'associació indicant que pertany a aquesta associació i està al corrent del pagament de les quotes.
18. ANNEX II. Declaració responsable de la persona sol·licitant de no haver estat mai sancionada o condemnada en els tres anys anteriors per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, per resolució administrativa ferma o condemnada per sentència judicial.
19. Certificat de dades bancàries de la persona sol·licitant expedit pel banc.
Sense tenir en compte la documentació designada, l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu pot requerir en qualsevol moment la documentació original o informació complementària que es consideri per demostrar el compliment exacte de les condicions establertes en aquestes bases reguladores.
En Santa Eulària des Riu , (Data signatura electrònica: 10/04/18)
L’Alcalde
Vicente Marí Torres