Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

FONS DE GARANTIA AGRÀRIA I PESQUERA DE LES ILLES BALEARS (FOGAIBA)

Núm. 3832
Notificació de Resolució de concessió als beneficiaris de les ajudes, R2 de data 21 de març de 2018, per a inversions en la transformació i la comercialització de productes agrícoles, per als anys 2015-2019

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Notificació de Resolució de concessió als beneficiaris de les ajudes, R2 de data 21 de març de 2018, a l’empara de la Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) de 14 de novembre de 2015, per la qual es convoquen subvencions per a inversions en la transformació i la comercialització de productes agrícoles, per als anys 2015-2019

L’apartat 9.3. de la Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) de 14 de novembre de 2015 per la qual es convoquen, subvencions per a inversions en la transformació i la comercialització de productes agrícoles, corresponents als anys 2015-2019, especifica que la resolució expressa es notificarà a les persones interessades mitjançant la seva publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears d’acord amb els termes que preveu l’article 45.2 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Els expedients han estat tramitats pel Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) en compliment del que disposa l’article 43 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

El vicepresident del FOGAIBA, en data 21 de març de 2018, va signar la següent resolució,

“INFORME PROPOSTA DE RESOLUCIO/RESOLUCIÓ DE CONCESSIÓ

Programa de Desenvolupament Rural de les Illes Balears 2014-2020

Mesura 4.2- Transformació i comercialització de productes agrícoles.

Convocatòria: ITC2016_2/ R2

Antecedents

1. En data de 14 de novembre de 2015 es va publicar, en el BOIB núm. 168, la Resolució del President del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) per la qual es convoquen, per als anys 2015 a 2019, subvencions per a inversions en la transformació i la comercialització de productes agrícoles

2. De conformitat amb l'apartat sisè de l'esmentada Resolució, el termini de presentació de sol·licituds de la convocatòria 2016_2 va acabar el dia 31/12/2016, i varen tenir entrada en el Registre del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears un total de 28 sol·licituds d'ajuda.

3. Els òrgans gestors del Servei d’Ajudes al Desenvolupament Rural han dut a terme el control administratiu de les sol·licituds i de la documentació aportada d'acord amb les normes reguladores d’aquesta ajuda.

4. Els interessats assenyalats a l’Annex I adjunt han presentat, dins el termini establert i en la forma escaient, tota la documentació necessària prevista a la convocatòria, i s’ha comprovat que compleixen amb els requisits exigits per poder ser beneficiaris d'aquesta ajuda.

5. Les actuacions sol·licitades pels interessats compleixen amb els requisits establerts a la convocatòria per tal de poder ser subvencionables.

6.Tenint en compte que el crèdit existent cobreix la totalitat de les peticions d'aquesta convocatòria no hi ha cap impediment per resoldre aquests expedients sense afectar el que disposa els apartats setè i vuitè de la convocatòria.

Fonaments de dret

Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) de 13 de novembre de 2015 per la qual es convoquen, per als anys 2015 a 2019, subvencions per a inversions en la transformació i la comercialització de productes agrícoles.

Reglament (UE) núm. 1305/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, relatiu a l’ajuda al desenvolupament rural a través del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER) i pel qual es deroga el Reglament (CE) núm. 1698/2005 del Consell.

Reglament (UE) núm. 1306/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, sobre el finançament, gestió i seguiment de la Política Agrícola Comú, pel qual es deroguen els Reglaments (CE) núm. 352/78, (CE) núm. 165/94, (CE) núm. 2799/98, (CE) núm. 814/2000, (CE) núm. 1290/2005 i (CE) núm. 485/2008 del Consell.

Reglament delegat (UE) núm. 640/2014 de la Comissió, d’11 de març de 2014, pel qual es completa el Reglament (UE) núm. 1306/2013 del Parlament Europeu i del Consell, pel que fa al sistema integrat de gestió i control i a les condicions sobre la denegació o retirada dels pagaments i sobre les sancions administratives aplicables als pagaments directes, a l’ajuda al desenvolupament rural i a la condicionalitat.

Reglament d’execució (UE) núm. 808/2014 de la Comissió, de 17 de juliol de 2014, pel qual s’estableixen disposicions d’aplicació del Reglament (UE) núm. 1305/2013 del Parlament Europeu i del Consell, relatiu a l’ajuda al desenvolupament rural a través del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER).

Reglament d’execució (UE) núm. 809/2014 de la Comissió, de 17 de juliol de 2014, pel qual s’estableixen disposicions d’aplicació del Reglament (UE) núm. 1306/2013 del Parlament Europeu i del Consell, pel que fa al sistema integrat de gestió i control, les mesures de desenvolupament rural i la condicionalitat.

Reial decret 1075/2014, de 19 de desembre, sobre l’aplicació a partir del 2015 dels pagaments directes a l’agricultura i a la ramaderia i altres règims d’ajuda, així com sobre la gestió i control dels pagaments directes i dels pagaments al desenvolupament rural.

Reial decret 1078/2014, de 19 de desembre, pel qual s’estableixen les normes de condicionalitat que han de complir els beneficiaris que rebin pagaments directes o determinades primes anuals de desenvolupament rural, o pagaments en virtut dels programes de suport a la reestructuració i reconversió o de suport a la collita en verd, de la vinya.

Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions.

Programa de Desenvolupament Rural de les Illes Balears 2014-2020.

Ordre del conseller d’Agricultura, Medi Ambient i Territori de 19 de febrer de 2015, per la qual s’estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en el marc del Programa de Desenvolupament Rural de les Illes Balears 2014-2020.

Llei 12/2014, de 16 de desembre, agrària de les Illes Balears.

 Decret 65/2007, de 25 de maig, de constitució, organització i funcionament de l'Organisme Pagador de les despeses del Fons Europeu Agrícola de Garantia (FEAGA) i del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER), a la comunitat autònoma de les Illes Balears BOIB núm. 082 de 2007; en virtut de l’Ordre de la consellera d’Agricultura i pesca de 23 de desembre de 2005, per la qual es disposa l’assumpció de l’execució de la política de millora i foment dels sectors agrari i pesquer per part del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears, estableix a l’article 1 que el FOGAIBA assumeix l’execució de la política de la Conselleria d’Agricultura i Pesca referent a l’aplicació de les mesures de foment i millora dels sectors agrari i pesquer, a partir de l’1 de gener de 2006.

Llei 39/2015, de 1 d'octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Proposta de resolució de concessió

Per tot això, s'informa  favorablement i propòs al vicepresident del FOGAIBA que dicti una resolució en els termes següents:

Concedir l’ajuda sol·licitada als beneficiaris pels imports i amb els terminis detallats a l' Annex I , que són un total de 15 expedients i que comença amb (dades personals ocultes) acaba amb (dades personals ocultes), que suma un import total de 991.084,24 euros, relativa a la línia d’ajuda “Transformació i comercialització  de productes agrícoles”.

Autoritzar i disposar la despesa assenyalada a cada un dels beneficiaris amb càrrec als pressuposts i percentatges de cofinançament detallats a l’Annex I .

Determinar que, d’acord amb el que estableix la convocatòria de referència, les obligacions dels beneficiaris seran les indicades a l’Annex II.

Notificar la resolució a cada un dels beneficiaris de l'Annex I .

Interposició de recursos

Contra aquesta resolució –que no exhaureix la via administrativa- es pot interposar recurs d’alçada davant el conseller de Medi Ambient, Agricultura i Pesca, en el termini d’un mes, comptador des de l’endemà de la notificació de la resolució, d’acord amb l’article 58.4 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears, i els articles 121 i 122, de la Llei 39/2015 del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Palma, 15 de març de 2018

El/la  gestor de la línia

María Victoria Toledo Molina

La cap de la Secció I

María Angeles Pérez Ribas

El cap del Servei d’Ajudes al Desenvolupament Rural

Isidre Cañellas Simonet

Conforme amb la proposta, en dict resolució

Palma,  21 de març de 2018

El vicepresident del FOGAIBA

Mateu Ginard i Sampol”

 

ANNEX I. RELACIÓ DE BENEFICIARIS AMB DRET A LA CONCESSIÓ DE L'AJUDA (ITC)2016_2/R2

Sol·licitant

NIF

Núm. exp.

Import inversions elegible (€)

%

Aj.

Import concedit (€)

Cofinançament

Termini execució

Anualitat

Construc.

Maquinària

Honoraris

Intangibles

TOTAL

CAIB

48,09%

FEADER

41%

MAGRAMA

10,91%

(dades personals ocultes)

(dades personals ocultes)

ITC2016_2/002

36.879,06

300,00

37.179,06

40

14.871,62

4.892,76

7.881,96

2.096,90

6 mesos

2018

(dades personals ocultes)

(dades personals ocultes)

ITC2016_2/004

30.305,44

30.305,44

40

12.122,18

3.988,19

6.424,76

1.709,23

6 mesos

2018

(dades personals ocultes)

(dades personals ocultes)

ITC2016_2/005

712.928,26

248.091,10

36.365,00

997.384,36

40

398.953,74

131.255,78

211.445,48

56.252,48

12 mesos

2018

(dades personals ocultes)

(dades personals ocultes)

ITC2016_2/006

6.506,00

68.532,52

75.038,52

40

30.015,41

9.875,07

15.908,17

4.232,17

12 mesos

2018

(dades personals ocultes)

(dades personals ocultes)

ITC2016_2/007

36.616,24

150.549,00

2.500,00

6.701,44

196.366,68

40

78.546,67

25.841,85

41.629,74

11.075,08

12 mesos

2018

(dades personals ocultes)

(dades personals ocultes)

ITC2016_2/008

234.962,28

55.450,23

4.760,00

4.769,56

299.942,07

40

119.976,83

39.472,38

63.587,72

16.916,73

12 mesos

2018

(dades personals ocultes)

(dades personals ocultes)

ITC2016_2/011

115.000,00

115.000,00

40

46.000,00

15.134,00

24.380,00

6.486,00

12 mesos

2018

(dades personals ocultes)

(dades personals ocultes)

ITC2016_2/012

13.482,72

1.570,00

15.052,72

60

9.031,63

2.971,41

4.786,76

1.273,46

12 mesos

2018

(dades personals ocultes)

(dades personals ocultes)

ITC2016_2/013

78.960,50

2.783,75

81.744,25

40

32.697,70

10.757,54

17.329,78

4.610,38

6 mesos

2018

(dades personals ocultes)

(dades personals ocultes)

ITC2016_2/018

16.939,02

16.939,02

40

6.775,61

2.229,18

3.591,07

955,36

6 mesos

2018

(dades personals ocultes)

(dades personals ocultes)

ITC2016_2/019

202.565,11

25.992,00

15.800,00

3.396,60

247.753,71

40

99.101,48

32.604,39

52.523,78

13.973,31

12 mesos

2018

(dades personals ocultes)

(dades personals ocultes)

ITC2016_2/020

42.399,50

42.399,50

40

16.959,80

5.579,78

8.988,69

2.391,33

6 mesos

2018

(dades personals ocultes)

(dades personals ocultes)

ITC2016_2/021

8.177,19

741,00

8.918,19

40

3.567,28

1.173,63

1.890,66

502,99

12 mesos

2018

(dades personals ocultes)

(dades personals ocultes)

ITC2016_2/025

29.588,27

2.715,46

32.303,73

40

12.921,49

4.251,17

6.848,39

1.821,93

6 mesos

2018

(dades personals ocultes)

(dades personals ocultes)

ITC2016_2/026

13.042,00

260.815,00

273.857,00

40

109.542,80

36.039,59

58.057,68

15.445,53

12 mesos

2018

(dades personals ocultes)

(dades personals ocultes)

SUMA

991.084,24

326.066,72

525.274,64

139.742,88

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

(1) Amb càrrec  a  la línia FEADER 050460010441104

ANNEX II: OBLIGACIONS DEL BENEFICIARI

Realitzar les inversions o activitats auxiliades en el termini establert a l’Annex I.

Justificar les despeses relacionades amb la inversió per a la recepció dels fons comunitaris en els termes i terminis determinats a la Resolució de convocatòria.

Mantenir la inversió objecte de subvenció i la seva destinació durant al menys cinc anys comptats des de la data de pagament de l’ajuda, i també mantenir els requisits i condicions exigibles respecte a l’explotació i el beneficiari, durant aquest període.

No efectuar a la inversió objecte de subvenció cap modificació important que afecti la seva naturalesa o les seves condicions d’execució o que proporcioni un avantatge inadequat a una empresa o a un organisme públic, i que resulti, ja sigui d’un canvi en la naturalesa del règim de propietat, d’una determinada infraestructura o bé de la interrupció o del canvi de localització d’una activitat productiva.

Complir les normes comunitàries aplicables a la inversió i en especial les relatives a la durabilitat de les operacions previstes a l’article 71 del Reglament (UE) núm. 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013.

Adoptar les mesures que siguin necessàries per proporcionar informació al públic i donar-ne publicitat. Per a accions que suposin inversions que superin un cost total de 50.000 euros, el beneficiari haurà de col·locar una placa o tanca explicativa.

En cas que sigui obligatòria la inscripció d’acord amb la normativa vigent, registrar les actuacions objecte de subvenció en el Registre sanitari o en el Registre d’establiments del sector de l’alimentació animal, abans de la data d’acabament del termini establert a l’Annex I.

En el supòsit d’adquisició, construcció o rehabilitació i millora de béns inventariables, en el cas de béns inscriptibles en un registre públic, s’haurà de fer constar en l’escriptura que el beneficiari haurà de destinar els béns amb la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció durant un mínim de cinc anys, així com l’import de la subvenció concedida, i aquests extrems han de ser objecte d’inscripció en el registre públic corresponent.

Sotmetre's als controls que dugui a terme l'administració, necessaris per comprovar la correcta concessió de l'ajuda i el posterior manteniment dels compromisos.

S’informa als beneficiaris que els seus expedients es troben a la seva disposició i consulta al Servei d’Ajudes al Desenvolupament Rural del FOGAIBA (carrer de Reina Constança, núm. 4 de Palma).

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA”

Palma, 4 d’abril de 2018

El director gerent del FOGAIBA

Guillem Rosselló Alcina