Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT

Núm. 3760
Resolució del director general de Planificació, Ordenació i Centres de 26 de març de 2018 per la qual es convoca la prova d’accés de caràcter general perquè les persones sense la titulació acadèmica necessària puguin accedir a les formacions esportives del cicle superior/nivell III del grau superior dels ensenyaments esportius de règim especial i es concreten aspectes sobre l’organització de la prova

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fonaments de dret

1. El Reial decret 1363/2007, de 24 d’octubre, pel qual s’estableix l’ordenació general dels ensenyaments esportius de règim especial. En l’article 31, regula l’accés a aquests ensenyaments sense el títol de batxiller per a les formacions de grau superior.

2. L’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura de 28 de juliol de 2008 de regulació dels ensenyaments esportius de règim especial establerts a l’empara del Reial decret 1913/1997, de 19 de desembre, i de l’extinció de determinades formacions esportives regula, en l’article 18, la prova d’accés al grau superior per als alumnes que no tenen el títol de batxiller. En la disposició addicional cinquena de la mateixa Ordre s’especifiquen els equivalents acadèmics d’aquest títol.

3. La disposició final primera de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura de 28 de juliol de 2008 autoritza el director general competent en els ensenyaments esportius de règim especial perquè disposi la realització de les actuacions administratives necessàries per executar, desplegar i concretar aquesta Ordre.

4. El Decret 18/2017, de 2 de novembre, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es modifica el Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Per tot això, dict la següent

 Resolució

1. Convocar la prova d’accés de caràcter general a les formacions esportives de cicle superior/nivell III de grau superior dels ensenyaments esportius de règim especial per a les persones que no tenen la titulació acadèmica requerida per accedir a aquestes formacions. La Conselleria d’Educació i Universitat convoca aquesta prova, corresponent a l’any 2018, a les Illes Balears, dins el seu àmbit competencial.

2. Aprovar les instruccions per les quals es concreten aspectes sobre l’organització de les proves: l’estructura, la qualificació, la durada, els continguts, el calendari, els tribunals i els professors que han d’actuar com a vocals de la Comissió Avaluadora d’aquestes proves. Aquests aspectes es concreten en els annexos següents:

a. L’annex 1: inclou les instruccions generals de les proves.

b. L’annex 2: especifica les característiques de la prova de grau superior.

c. L’annex 3: detalla el calendari de les actuacions corresponents.

d. L’annex 4: conté el full d’inscripció.

3. Disposar que aquesta Resolució comenci a vigir l’endemà d’haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que no exhaureix la via administrativa, les persones interessades poden interposar un recurs d’alçada davant el conseller d’Educació i Universitat en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat, d’acord amb el que s’estableix en els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i en l’article 58 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Palma, 26 de març de 2018

El director general de Planificació, Ordenació i Centres

Antonio Morante Milla

ANNEX 1

Instruccions generals de les proves

Article 1

Objecte i efecte de les proves

Aquestes instruccions concreten els diferents aspectes de les proves d’accés de caràcter general a les formacions esportives de cicle superior/nivell III de grau superior dels ensenyaments esportius de règim especial. El fet de superar-les permet justificar el requisit acadèmic d’accés de caràcter general en formalitzar la matrícula dels ensenyaments esportius i/o serveix de justificant en demanar l’homologació o la convalidació educatives d’altres formacions oficials o de les formacions federatives previstes en la normativa vigent.

Article 2

Requisits dels aspirants

S’hi poden inscriure les persones que no tenen el títol acadèmic requerit, ni els considerats equivalents, ni cap altre requisit que permeti accedir directament a les formacions esportives esmentades en l’article 1. Per poder fer la inscripció, han de complir les condicions previstes a l’article 31.b del Reial decret 1363/2007, que són: tenir denou anys (o complir-los dins l’any natural 2018) o tenir devuit anys (o complir-los dins l’any natural 2018) i tenir el títol de Tècnic Esportiu. Excepcionalment, també es podran presentar les persones que estiguin cursant el cicle final/nivell II de Tècnic Esportiu i que abans de dia 27 de juny de 2018 puguin acreditar la superació d’aquests estudis.

Article 3

Objectiu i continguts generals de les proves

Els inscrits han de demostrar la seva maduresa en relació amb els objectius formatius del batxillerat. Els continguts de la prova corresponen al de les matèries lingüístiques troncals comunes del currículum de batxillerat de les Illes Balears.

Article 4

Correspondència amb altres proves

La certificació acadèmica de superació de la part comuna de la prova d’accés a la formació professional de grau superior i qualsevol altra certificació considerada acadèmicament equivalent poden substituir, a efectes acadèmics, la prova regulada en aquesta Resolució.

Article 5

Inscripció a la prova

El període d’inscripció a la prova d’accés és del 23 al 25 d’abril de 2018 (ambdós dies inclosos). La inscripció es pot registrar als centres educatius indicats en l’article 7 i a les delegacions d’educació, indicant que s’ha de remetre la documentació al Servei d’Ensenyaments de Règim Especial de la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres (c/ del Ter, 16. Edifici Alexandre Rosselló i Pastors, Palma 07009).

Article 6

Taxes, descomptes i exempcions

1. La inscripció està subjecta a l’acreditació del pagament de les taxes establertes per a aquests tipus de proves o a l’acreditació d’estar-ne exempts. La taxa inclou l’expedició del certificat que acredita que s’ha superat la prova.

2. El pagament s’ha de fer telemàticament a través de la pàgina de l’ATIB (atib.es): http://www.atib.es/TA/Modelos/Tasas046.aspx (->Conselleria d’Educació i Universitat -> Ensenyaments esportius de règim especial -> Inscripció per fer les proves -> Prova general -> 16,91 € o Prova general amb descompte de família nombrosa general -> 8,46 €).

3. Import de la taxa:

a) Taxa completa: 16,91 €.

b) Taxa amb descompte: les persones que s’indiquen a continuació poden aplicar un descompte del 50 % a la taxa, sempre que acreditin documentalment la seva situació en el moment de la inscripció:

— Els membres de famílies nombroses de categoria general. Han d’aportar el títol o el certificat expedit a l’efecte per l’òrgan competent.

La taxa (8,46 €) s’ha de pagar en la forma establerta en l’apartat anterior i s’ha d’indicar la causa de l’aplicació del descompte.

4. Estan exemptes de pagar aquesta taxa les persones següents, sempre que acreditin documentalment la seva situació en el moment de fer la inscripció:

a) Els membres de famílies nombroses de categoria especial. Han d’aportar el títol o el certificat expedit a l’efecte per l’òrgan competent.

b) Les persones amb una discapacitat igual al 33 % o superior. Han d’aportar un certificat que acrediti el tipus i el grau de discapacitat que tenen, expedit per un organisme oficial competent en matèria d’afers socials.

c) Les persones que hagin estat víctimes d’actes terroristes, i també el cònjuge i els fills, estan exemptes del pagament de la taxa, sempre que acreditin documentalment la seva situació en el moment de la inscripció. Aquesta condició s’ha d’acreditar mitjançant la resolució administrativa corresponent. En el cas del cònjuge i els fills, també s’ha de presentar el llibre de família.

d) Les víctimes de violència de gènere, i també els fills que en depenen, estan exemptes del pagament de la taxa sempre que acreditin documentalment la seva situació en el moment de la inscripció. Aquesta condició s’ha d’acreditar mitjançant qualsevol dels documents prevists per la normativa vigent. En el cas dels fills dependents, també s’ha de presentar el llibre de família.

Article 7

Centres on es pot fer la inscripció, la prova i altres punts d’informació

1. Centres on es pot fer la inscripció i on es desenvoluparan les proves:

a) IES Centre de Tecnificació Esportiva Illes Balears (IES CTEIB).

Gremi dels Forners, 4 (Poliesportiu Príncipes de España), 07009 Palma.

Telèfon: 971 43 37 14 www.iescteib.org

b) IES Cap de Llevant, a l’illa de Menorca. C. de Francesc F. Andreu, 2, 07703 Maó. Telèfon: 971 35 35 82 www.iescapdellevant.org

c) IES Algarb, a l’illa d’Eivissa. Ctra. de l’Aeroport, km 3, 07817 Sant Jordi de ses Salines.

Telèfon: 971 30 68 66 www.iesalgarb.es

2. Delegacions educatives on es pot fer la inscripció:

  • Delegació Territorial d’Educació a Menorca. Avinguda de Josep Maria Quadrado, 33, 07703 Maó. Tel.: 971 36 90 08.
  • Delegació Territorial d’Educació a Eivissa. Via Púnica, 23, 07800 Eivissa.    Tel.: 971 31 01 04

3. Punts d’informació per a les persones sol·licitants:

a) Servei d’Ensenyaments de Règim Especial de la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres. C/ del Ter, 16, 07009 Palma (Illes Balears). Tel.: 971 17 77 54 (extensió 62173)

b) Centres especificats en el punt 1.

Article 8

Formalització de la sol·licitud d’inscripció i documentació que s’ha de presentar

1. La sol·licitud d’inscripció s’ha de formalitzar per duplicat mitjançant l’imprès oficial que es troba en l’annex 4, que s’ha d’emplenar i signar. Els centres educatius indicats en l’article 7 han de facilitar aquest imprès. Aquesta sol·licitud inclou la declaració jurada que no es té cap altre requisit que permeti l’accés directe a les formacions.

2. S’han d’abonar les taxes o s’ha d’acreditar l’exempció d’abonar-les (article 6).

a) S’ha de presentar, com a justificant, el document telemàtic del model 046, emplenat amb el codi P39 i amb el nom i els llinatges, el concepte (prova d’accés general) i l’import adequat. Si escau, s’ha d’acreditar el dret a la reducció en el pagament d’aquesta taxa amb els documents indicats en l’article 6.3.b.

b) S’ha d’acreditar l’exempció del pagament d’aquesta taxa amb els documents indicats en l’article 6.4.

3. Per acreditar el requisit d’edat, s’ha d’aportar l’original i una còpia del document oficial d’identificació (DNI/NIE/passaport...).

4. Les persones que tenen alguna part de la prova d’accés superada ho han de fer constar en l’apartat d’observacions de la sol·licitud i han de presentar l’original i una còpia del document requerit perquè el centre la compulsi, a fi que la qualificació d’aquesta part es tengui en compte per al càlcul de la qualificació final de la prova. Si els correspon, es tindrà en compte en la qualificació d’aquella part. Aquestes persones també poden sol·licitar presentar-se per pujar la nota de les parts ja superades.

5. Les persones que volen que se’ls tengui en compte l’exempció d’alguna de les parts o de la totalitat de la prova ho han de fer constar en l’apartat d’observacions de la sol·licitud i ho han d’acreditar de la forma establerta. Si els correspon l’exempció, es tindrà en compte en les qualificacions.

6. En el cas que s’acumulin les exempcions de totes les parts, s’ha de presentar la documentació que sigui aplicable.

7. En el cas de tenir 18 anys o complir-los dins l’any natural 2018, títol de Tècnic Esportiu o certificat acadèmic que acrediti que s’està cursant el cicle final o nivell II de Tècnic Esportiu.

8. Les persones que necessitin una adaptació de les condicions en què s’ha de fer la prova ho han de fer constar en la sol·licitud i ho han d’acreditar presentant l’original i una còpia del document requerit perquè el centre la compulsi. Si els correspon l’adaptació, es tindrà en compte en la realització i la qualificació de la prova.

Article 9

Actuació amb la documentació necessària per a la inscripció

1. La secretaria del centre on es fan les inscripcions per fer la prova, un cop hagi comprovat que la sol·licitud d’inscripció està degudament emplenada, n’ha de segellar un dels exemplars i l’ha de retornar a la persona interessada.

2. La secretaria del centre s’ha de quedar la fotocòpia del document oficial d’identificació (DNI/NIE/passaport...) i ha de comprovar que es compleix el requisit d’edat requerit.

3. També s’ha de quedar una còpia de la resta de la documentació que es presenti, un cop compulsada.

4. Abans del 27 d’abril de 2018, els centres han de fer arribar a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres, per fax o per correu electrònic:

a) La llista de les persones que sol·liciten l’adaptació de les condicions en què s’ha de fer la prova. S’hi han d’adjuntar les còpies de les sol·licituds i de la documentació que acredita que els sol·licitants tenen necessitats educatives especials o dificultats específiques d’aprenentatge.

b) Altres sol·licituds o observacions que no pugui resoldre el centre.

Article 10

Admissió per fer les proves

Cada centre educatiu ha de comprovar, amb la documentació rebuda, que les persones que sol·liciten fer les proves tenen l’edat requerida i compleixen la resta de condicions que permeten fer les proves.

Article 11

Llista provisional de persones admeses per fer les proves i de persones excloses

1. La llista provisional de persones admeses per fer les proves i de persones excloses s’ha de publicar el dia 27 d’abril de 2018 al tauler d’anuncis i a la pàgina web del centre on s’ha presentat la sol·licitud. Es farà constar nom i llinatges i per al DNI quatre asteriscs i les quatre darreres xifres i la lletra.

2. En la llista provisional s’hi ha de fer constar:

a) La Resolució de la convocatòria de la prova d’accés.

b) Les matèries de la part comuna, amb indicació de la llengua estrangera triada per l’aspirant.

c) Les persones que estan exemptes de fer la matèria de castellà.

d) Les persones que estan exemptes de fer la matèria de català.

e) Les persones que estan exemptes de fer la matèria de llengua estrangera (anglès o francès).

f) Les persones que tenen alguna matèria de la prova ja superada, amb indicació, si escau, de la qualificació corresponent.

g) En els casos d’exempció i/o de matèries ja superades, la intenció de presentar-se per pujar nota, si és el cas.

h) Si escau, la indicació que la qualificació final està condicionada a la presentació del certificat que acredita haver acabat i superat la formació del grau mitjà al·legada per a la inscripció (aspirants de 18 anys).

i) La llista de persones excloses, amb indicació de la causa.

3. En el cas de les persones que hagin sol·licitat una exempció i no puguin presentar el certificat corresponent abans de la publicació de la llista provisional d’admesos, s’ha de fer constar «Exempció condicionada» en la llista provisional.

Article 12

Reclamacions

Les reclamacions contra les llistes provisionals de persones admeses per fer les proves i de persones excloses es poden presentar els dies 27 d’abril i 2 i 3 de maig de 2018 davant la direcció del centre educatiu on s’hagi presentat la sol·licitud.

Article 13

Llista definitiva de persones admeses per fer les proves

1. El dia 4 de maig de 2018, com a màxim, cada centre educatiu que duu a terme les proves ha de publicar la llista definitiva de les persones admeses al tauler d’anuncis i a la pàgina web.

2. En aquesta llista definitiva s’hi han de fer constar cadascuna de les exempcions dels aspirants referents a alguna de les parts de la prova i les parts ja superades amb anterioritat que s’hagin acreditat en el moment de fer la inscripció, o les parts amb exempció condicionada a la presentació de la documentació el dia de la prova, així com els alumnes que opten a pujar nota.

3. Contra la llista definitiva es pot presentar un recurs d’alçada davant el director general de Planificació, Ordenació i Centres en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la data en què s’hagi publicat.

Article 14

Comissió Avaluadora de les proves

1. La Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres ha de nomenar els membres de la Comissió Avaluadora de les proves i dia 27 d’abril de 2018 publicarà el nomenament a la seva web i el comunicarà als diferents centres.

2. La Comissió Avaluadora ha d’estar formada pels membres següents:

a) President: un responsable de la Conselleria d’Educació i Universitat.

b) Vocals:

— Un vocal de l’especialitat de llengua castellana i literatura.

— Un vocal de l’especialitat de llengua catalana i literatura.

— Un o dos vocals de l’especialitat de llengua estrangera (anglès i/o francès).

c) Secretari: ha d’actuar com a secretari de la Comissió Avaluadora el vocal designat a aquest efecte en l’acte de constitució de la Comissió.

El director general de Planificació, Ordenació i Centres pot nomenar, si ho considera oportú, un nombre superior de vocals.

3. La Comissió Avaluadora ha d’exercir les funcions següents:

a) Elaborar les diferents proves.

b) Enviar als centres els diferents exàmens de la prova, amb antelació i en la forma establerta.

c) Corregir i qualificar les proves.

d) Estendre les actes d’avaluació.

e) Resoldre les reclamacions que s’hagin presentat contra les qualificacions i l’avaluació.

f) Dur a terme qualsevol altra funció que li pugui assignar la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres.

4. Els membres de la Comissió Avaluadora poden rebre la compensació econòmica corresponent, d’acord amb els conceptes i els imports que estableix l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura de 27 d’octubre de 2008 per la qual es regulen les condicions generals i els mòduls econòmics dels pagaments al personal que participa en les proves d’accés als ensenyaments esportius del sistema educatiu (BOIB núm. 161, de 15 de novembre).

Article 15

Tribunals dels diferents centres

1. La direcció de cada IES ha d’haver proposat, com a màxim dia 27 d’abril de 2018, el nomenament dels membres del tribunal que controlarà les proves al seu centre el dia i l’hora establerts. La Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres ha de resoldre la proposta de nomenament i n’ha d’informar el centre perquè es publiqui amb 48 hores d’antelació, com a mínim, a l’hora d’inici de la prova.

2. Els tribunals han d’estar constituïts pels membres següents:

a) Un president, que preferentment ha de ser un membre de la junta directiva del centre.

b) Dos vocals, un dels quals ha de fer les funcions de secretari del tribunal.

3. El tribunal de cada centre ha d’exercir les funcions següents:

a) Constituir el tribunal el dia de la prova i estendre acta de la constitució.

b) Verificar la identitat dels inscrits en crida única en l’horari previst de començament de la primera prova.

c) Fer el seguiment de la prova que prèviament haurà enviat la Comissió Avaluadora.

d) Resoldre les reclamacions presentades pels aspirants en el procés, així com les incidències que es derivin de l’organització i la realització de la prova.

e) Estendre una acta en què s’han d’indicar els exàmens lliurats pels inscrits i s’ha de deixar constància de qualsevol incidència que es produeixi en el desenvolupament de la prova.

f) Quan hagin acabat les diferents proves, han d’enviar a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres, per a la Comissió d’Avaluació, una còpia de les diferents proves, de les actes de constitució, de les llistes de presentats i dels exàmens lliurats pels alumnes.

4. Durant el desenvolupament de les proves, hi haurà membres de la Comissió Avaluadora a l’IES CTEIB, de Palma.

Article 16

Data i horari de realització de la prova

1. La prova s’ha de fer el dia 7 de maig de 2018.

2. L’horari i l’ordre de desenvolupament de la prova és el següent:

a) 16.00 hores: constitució dels tribunals de cada centre.

b) 16.30 hores: inici de la prova amb el lliurament simultani dels exercicis de català, castellà i llengua estrangera (durada màxima: tres hores).

3. El secretari del tribunal ha d’emetre justificants de la presentació a l’examen als alumnes que ho demanin.

Article 17

Relació d’estris necessaris per al desenvolupament de la prova

1. La relació d’estris és la normal per fer una prova escrita: bolígrafs, llapis, goma d’esborrar, etc.

— No es poden emprar telèfons mòbils ni aparells de telecomunicacions.

— L’examen s’ha de presentar escrit amb tinta blava o negra. En cap cas no es pot respondre a llapis.

— No es pot entrar a l’examen amb llibres, diccionaris o documents escrits.

2. Si és necessari utilitzar altres materials que els especificats en els apartats anteriors, el centre ha de publicar, al tauler d’anuncis i a la pàgina web, la relació d’estris necessaris abans del 27 d’abril de 2018.

Article 18

Verificació de la identitat dels aspirants

Els membres del tribunal han de verificar, en l’horari previst de començament de la prova i en crida única, la identitat dels inscrits. També la poden verificar quan ho considerin oportú i en qualsevol moment de la prova.

Els aspirants presents en aquest moment seran els qualificats en les actes de la prova. En el cas que, posteriorment, no lliurin l’examen, tindran la qualificació de no presentat.

Article 19

Expedients de les persones inscrites

Els centres educatius han de posar a disposició de la Comissió Avaluadora la documentació presentada per les persones inscrites per fer la prova.

Article 20

Correcció i qualificació de les proves

1. Un cop acabades les proves, els diferents tribunals han de trametre les actes i les còpies dels exàmens a la Comissió Avaluadora, que ha de corregir cadascun dels exercicis que conformen la prova i calcular-ne la nota mitjana.

a) La qualificació de cada una de les parts de la prova ha de ser numèrica, entre zero i deu punts, sense decimals.

b) La qualificació final s’ha de calcular sempre que s’obtingui almenys una puntuació de quatre en cada una de les parts i ha de ser la mitjana aritmètica d’aquestes, expressada amb dos decimals. És positiva la qualificació de cinc punts o superior. Aquesta nota final, quan es pugui calcular, ha de quedar reflectida juntament amb la qualificació d’apte o de no apte. Si no es pot calcular, s’ha d’indicar que l’aspirant és no apte.

c) Si hi ha exempcions d’alguna de les parts de la prova, la nota mitjana s’ha de calcular sobre les parts avaluades.

d) Les parts ja superades han de computar amb la qualificació que consti en la corresponent certificació presentada. Si l’aspirant opta a pujar la nota, s’ha de computar la nota superior.

e) Quan no se superi la totalitat de la prova, la qualificació de la part o les parts superades pot mantenir-se en les convocatòries següents. Aquesta circumstància s’ha de fer constar en un certificat expedit, a aquest efecte, per la secretaria del centre.

2. El centre ha de custodiar els exàmens realitzats pels aspirants durant un període de quatre mesos comptadors des del dia en què es publiqui la llista definitiva de persones aptes i no aptes a la prova d’accés.

Article 21

Contingut de les actes d’avaluació

El contingut de les actes d’avaluació ha de ser el següent:

a) La Resolució de la convocatòria de la prova d’accés.

b) Els llinatges i els noms dels aspirants.

c) El número del document oficial d’identificació dels aspirants.

d) La qualificació de les diferents matèries de la part comuna o la consideració d’exemptes, de ja superades o de no presentat.

e) La qualificació final d’apte o no apte, juntament amb la qualificació numèrica final, si aquesta s’ha pogut calcular.

f) Si l’aspirant té només devuit anys i encara no ha acabat de cursar el cicle final/nivell II del grau mitjà, en el certificat d’aptitud hi ha de constar que només és vàlid si s’hi adjunta, abans del 27 de juny de 2018, el certificat que acredita que ha superat tota la formació del grau mitjà que va al·legar per poder presentar-se a la prova.

Article 22

Actuació amb les actes d’avaluació

1. La Comissió Avaluadora ha d’estendre una acta d’avaluació dels resultats de les proves, que tots els membres de la Comissió Avaluadora han de signar.

2. Les actes originals s’han d’arxivar al centre on s’han fet les proves d’accés i se n’ha d’enviar una còpia compulsada a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres.

3. La còpia compulsada d’aquestes actes ha de romandre a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres, juntament amb les proves corregides.

Article 23

Llista provisional de persones aptes i no aptes a les proves d’accés

El dia 14 de maig de 2018, cada centre educatiu on s’han fet les proves ha de publicar al tauler d’anuncis i a la pàgina web la llista provisional de persones que han resultat aptes i no aptes en aquesta prova.

Article 24

Reclamacions contra la llista provisional de persones aptes i no aptes

1. Contra la llista provisional de persones aptes i no aptes a la prova, es pot presentar una reclamació davant la direcció del centre del 14 al 16 de maig de 2018, ambdós inclosos.

2. Aquesta reclamació s’ha de presentar per escrit a la secretaria del centre on s’ha fet la prova, que n’enviarà còpia escanejada a la DGPOC el mateix dia.

3. La Comissió Avaluadora té dos dies lectius per estudiar el contingut de les reclamacions i respondre per escrit a les persones interessades.

4. La revisió de les reclamacions s’ha de fer els dies 16 i 17 de maig de 2018.

5. La Comissió Avaluadora ha d’estendre una acta de la sessió de resolució de les reclamacions presentades.

6. Les persones que no estiguin conformes amb el resultat de la reclamació poden interposar un recurs d’alçada davant el director general de Planificació, Ordenació i Centres , un mes comptat des de l’endemà de la publicació de les llistes definitives.

Article 25

Llista definitiva de persones aptes

La llista definitiva de persones aptes a la prova s’ha de publicar el 18 de maig de 2018 al tauler d’anuncis i a la pàgina web de cada centre on s’hagi fet la prova.

Article 26

Contingut del certificat d’aptitud de la prova

1. En el certificat d’aptitud de la prova hi ha de constar:

a) La Resolució de la convocatòria de la prova.

b) Els llinatges i el nom de l’aspirant.

c) El número del document oficial d’identificació de l’aspirant.

d) La qualificació de les diferents matèries de la part comuna o la consideració d’exempció o de ja superada.

e) La qualificació final d’apte o no apte, juntament amb la qualificació numèrica final, si aquesta s’ha pogut calcular.

f) Si l’aspirant encara no ha acabat de cursar el cicle final/nivell II del grau mitjà que li permet presentar-se a la prova, en el certificat d’aptitud hi ha de constar que només és vàlid si s’hi adjunta, abans del 27 de juny de 2018, el certificat que acredita que ha superat tota la formació del grau mitjà que va al·legar per poder presentar-se a la prova.

g) L’especificació que la superació d’aquesta prova substitueix el requisit acadèmic d’accés a un cicle superior/nivell III de grau superior de qualsevol modalitat esportiva dels ensenyaments esportius de règim especial del sistema educatiu.

2. Aquest certificat també acredita la superació d’alguna de les parts de la prova.

Article 27

Lliurament dels certificats d’aptitud de la prova

Les persones que hagin superat la prova d’accés o n’hagin superat alguna part poden sol·licitar el certificat que ho acredita al mateix centre públic on s’ha fet la prova a partir del 18 de maig de 2018 (no han d’abonar cap taxa).

Article 28

Sol·licitud de plaça

Les persones que tinguin el certificat que acredita que han superat la prova d’accés de caràcter general a les formacions esportives de cicle superior/nivell III de grau superior dels ensenyaments esportius de règim especial i les que tinguin una altra documentació que els permet demanar una plaça reservada pel torn que correspongui poden sol·licitar l’admissió a les formacions esportives de cicle superior/nivell III de grau superior dels ensenyaments esportius de règim especial que vulguin cursar, de conformitat amb la normativa d’admissió a aquests ensenyaments, sempre que compleixin la resta de requisits d’accés que determina la normativa vigent.

ANNEX 2

Prova d’accés a formacions esportives de cicle superior/nivell III de grau superior dels ensenyaments esportius de règim especial, any 2018

1. Estructura

a) Part comuna de la prova. Els continguts de la prova han d’incloure els aspectes més instrumentals del batxillerat.

— Les matèries de referència són:

* llengua castellana

* llengua catalana

* llengua estrangera: anglès o francès (triada en el moment de fer la inscripció)

— Els temaris per a les proves d’accés, els exàmens d’anys anteriors, etc., estan publicats a l’enllaç següent: Temari i exàmens d’anys anteriors (formació professional).

b) Part específica. En aquesta prova no hi ha una part específica, ja que les formacions esportives de règim especial tenen com a requisit específic d’accés la superació d’una prova específica de la modalitat/especialitat esportiva. Per això, l’efecte de la superació d’aquesta prova no inclou la part específica, que en general s’ha de superar per accedir a altres formacions, com els cicles formatius de la formació professional i altres.

2. Qualificació de cada matèria i del conjunt de la prova

a) Cada matèria que s’avaluï es qualificarà de zero a deu punts, sense decimals.

b) Si l’aspirant està exempt d’examinar-se d’una o més matèries, la mitjana no tindrà en compte aquestes matèries exemptes, llevat que es presenti per pujar nota.

c) Si l’aspirant certifica que té una o més matèries ja superades amb una qualificació numèrica, la mitjana es farà tenint en compte aquesta qualificació, llevat que es presenti per pujar nota i la qualificació obtinguda sigui superior.

d) Si l’aspirant no fa la prova corresponent a alguna de les matèries i no està exempt de fer-la, ni l’ha superada amb anterioritat, la qualificació d’aquesta matèria serà de no presentat.

e) Els aspirants han d’aportar el certificat d’exempció i/o superació durant el període d’inscripció. Si l’han demanat i encara no el tenen, l’han de lliurar als membres del tribunal el mateix dia de la prova. No es poden admetre els certificats que es presentin amb posterioritat al dia de la prova.

3. Qualificació final

a) La qualificació de la part comuna i, per tant, de la prova, a tots els efectes, és la mitjana aritmètica de les qualificacions de les matèries que la conformen, matèries avaluades i superades amb anterioritat. Aquesta qualificació s’ha d’expressar de zero a deu punts, amb dos decimals.

b) La qualificació final s’ha de calcular sempre que s’obtingui almenys una puntuació de quatre en cada una de les matèries i ha de ser la mitjana aritmètica d’aquestes, expressada amb dos decimals. És positiva la qualificació de cinc punts o superior. Aquesta nota final, quan es pugui calcular, ha de quedar reflectida juntament amb la qualificació d’apte o no apte.

c) Si hi ha exempcions d’alguna de les matèries de la prova, la nota mitjana s’ha de calcular sobre la resta de les matèries avaluades. Si l’aspirant es presenta per pujar nota d’una o més matèries amb exempció, la nota es tindrà en compte sempre que amb les qualificacions obtingudes l’aspirant pugui obtenir la qualificació final d’apte a la prova.

d) Si hi ha matèries ja superades, la nota mitjana s’ha de calcular amb la qualificació que consti al certificat. En el cas que no hi consti, s’ha de calcular la mitjana de la resta de les matèries avaluades. Si l’aspirant es presenta per pujar nota d’una o més matèries ja superades, la nota obtinguda es tindrà en compte si és superior a la qualificació inicial.

e) Si la qualificació d’una o més matèries és de no presentat, la qualificació final serà de no presentat.

f) Si no se supera la totalitat de la prova, la qualificació de les matèries superades es pot mantenir en les convocatòries següents. El certificat d’aptitud ha d’acreditar la superació d’alguna de les matèries.

4. Durada de la prova

La durada de la prova és de tres hores per a les tres matèries de la part comuna.

5. Contingut de la prova, criteris d’avaluació de cada matèria i criteris generals d’avaluació

a) Contingut de la prova. La part comuna consta de tres exàmens:

— Un de llengua catalana.

— Un de llengua castellana.

— Un de llengua estrangera: anglès o francès (s’ha d’especificar en el moment de fer la inscripció a la prova).

b) Estructura i criteris d’avaluació de cada matèria.

— L’examen de llengua catalana consta d’un text i de diverses qüestions sobre aquest text:

* Comprensió i interpretació del text (3 punts).

* Qüestions sobre ortografia, morfosintaxi, sinonímia, antonímia, etc. (4 punts).

* Redacció sobre un tema, que s’ha de triar entre els dos proposats a la prova, amb una extensió de 150 paraules aproximadament (3 punts).

— L’examen de llengua castellana consta d’un text i de diverses qüestions sobre aquest text:

* Comprensió i interpretació del text: resum del text i altres qüestions de comprensió (3 punts).

* Qüestions sobre ortografia, sintaxi, sinonímia, antonímia, etc. (4 punts).

* Redacció sobre un tema, que s’ha de triar entre els dos proposats a la prova, amb una extensió de 150 paraules aproximadament (3 punts).

— L’examen de llengua estrangera consta d’un text i de diverses qüestions sobre aquest text:

* Comentari del text:

º Qüestions de comprensió (3 punts).

º Qüestions sobre vocabulari (1 punt).

º Qüestions gramaticals (3 punts).

* Redacció sobre un tema proposat o relacionat amb el text, amb una extensió de 100 paraules aproximadament (3 punts).

c) Criteris generals d’avaluació

S’avalua la comprensió del text proposat, l’adequació i la coherència de les respostes a les preguntes formulades i, en general, l’expressió i la correcció ortogràfica i gramatical.

6. Exempció de fer alguna de les matèries de la prova

a) Les situacions que eximeixen de fer alguna matèria de la part comuna de la prova d’accés són les que s’estableixen en l’article 21 de l’Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 7 de febrer de 2012 per la qual es regulen les proves d’accés als cicles formatius de formació professional del sistema educatiu a les Illes Balears (BOIB núm. 22, d’11 de febrer)

b) La mateixa norma estableix el certificat o la documentació que s’ha de presentar per tenir dret a l’exempció.

7. Situacions d’exempció total i d’acumulació d’exempcions

Les persones que puguin acreditar alguna de les situacions que s’indiquen a continuació poden sol·licitar i obtenir l’exempció total de fer la prova. Per sol·licitar plaça han d’aportar un certificat que acrediti:

a) Haver superat la part comuna d’una prova d’accés a cicles de grau superior.

b) Haver superat la part comuna d’una prova d’accés al grau superior dels ensenyaments professionals d’arts plàstiques i disseny.

c) Haver superat la part comuna d’una prova d’accés als ensenyaments artístics superiors.

d) Haver superat la part comuna d’una prova d’accés a mòduls professionals del nivell 3 (MP3).

e) Haver superat la prova d’accés a la universitat per a majors de 25, 40 o 45 anys.

f) Acumular les exempcions i matèries ja superades de la totalitat de les diferents matèries de la prova.

8. Adaptació de les condicions de la prova

Les persones que sol·licitin l’adaptació de les condicions en què s’ha de fer la prova perquè poden acreditar que tenen necessitats educatives especials o dificultats específiques d’aprenentatge (dislèxia, disortografia, disgrafia, discalcúlia, etc.) han d’aportar un document oficial que ho acrediti.

La Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres ha de comunicar a cada un dels centres que fan les proves el nom de les persones la petició d’adaptació de les quals s’ha acceptat.

                

ANNEX 3

Calendari de la prova d’accés general a les formacions de cicle superior/nivell III de grau superior dels ensenyaments esportius de règim especial, any 2018

                       

Dates

Actuació

Article

Del 23 al 25 d’abril

Inscripció per fer la prova.

5

27 d’abril

Publicació de la llista provisional de persones admeses i de persones excloses.

Cada centre tramet a la DGPOC, per fax o correu electrònic, les llistes i les còpies dels documents adjunts a les sol·licituds que hagi de valorar la Comissió Avaluadora.

Nomenament Comissió Avaluadora.

Cada centre comunica a la DGPOC, per fax o correu electrònic, la proposta dels membres del tribunal del centre.

Si cal, publicació de la relació d’estris.

11

9

  

  

14

15

17

Del 27 d’abril al 3 de maig

Termini per presentar reclamacions contra les llistes provisionals.

12

4 de maig

Publicació de la llista definitiva de persones admeses i de les parts amb exempcions, ja superades i de les exempcions condicionades.

13

7 de maig

Prova.

16

14 de maig

Publicació de la llista provisional de persones aptes i de persones no aptes.

23

Del 14 al 16 de maig

Termini per presentar reclamacions contra la llista provisional davant el director del centre.

24

16 i 17 de maig

Revisió de les reclamacions.

24

18 de maig

Publicació de la llista definitiva de persones aptes i no aptes.

Sol·licitud i lliurament dels certificats d’aptitud.

Tramesa de la còpia de les actes de les proves (constitució del tribunal, llista d’assistència) a la DGPOC.

25

27

14, 15

20

A partir del 18 de maig

Un mes perquè les persones que no estiguin conformes amb el resultat de les reclamacions puguin presentar un recurs d’alçada davant el director general de Planificació, Ordenació i Centres.

24

ANNEX 4

Sol·licitud per fer la prova d’accés de caràcter general als ensenyaments esportius de grau superior, any 2018

Llinatges:_________________________________ Nom:______________________

Adreça: _____________________________ Localitat:__________________ CP: _____

Telèfon fix:_____________________ Telèfon mòbil: _______________________

DNI/NIE:____________    Data de naixement:__/____/_____

Centre on faré la prova:___________________________________________

EXPÒS:

Que no tinc el requisit acadèmic general d’accés ni cap d’equivalent o cap requisit que em doni dret a l’exempció de la prova i que complesc les condicions d’edat establertes. La signatura d’aquest document serveix com a declaració jurada que no complesc cap dels requisits acadèmics o cap dels requisits que permeten l’accés directe als ensenyaments esportius de règim especial.

Per això, adjunt la documentació següent:

1. Document oficial d’identificació (obligatori)

2. En el cas de tenir 18 anys o complir-los dins l’any natural 2018, títol de Tècnic Esportiu o certificat acadèmic que acrediti que s’està cursant el cicle final o nivell II de Tècnic Esportiu (abans de 27 de juny de 2018 s’haurà d’acreditar la superació d’aquests estudis).

3. Document d’ingrés model 046 (si cal, amb el descompte pertinent)

4. Documentació per acreditar l’exempció del pagament de la taxa

_________________________________________________________________

_________________________________________________________________

SOL·LICIT:

  • Ser inscrit per fer la prova d’accés substitutòria (només a efectes acadèmics) del requisit d’accés de caràcter general als ensenyaments esportius de grau superior:

  •  Cicle superior/nivell III de la modalitat de __________________________.

  • Deman l’homologació o la convalidació de les formacions de ______________________ en el marc de la normativa vigent.

  •  Fer la prova de llengua estrangera d’anglès______/ francès_____.

OBSERVACIONS: (proves superades, exempcions, adaptació de prova, centre, etc.)

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

DIRECTOR/DIRECTORA DE L’IES____________________________