Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT

Núm. 3716
Resolució del conseller d’Educació i Universitat de 20 de març de 2018 per la qual es convoquen ajudes de desplaçament per a alumnes de les Illes Balears que cursin estudis oficials d’ensenyaments artístics superiors a la Unió Europea (UE-28) durant l’any acadèmic 2017-2018

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L’article 36.1 de la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears, estableix que, en matèria d’ensenyament no universitari, la Comunitat Autònoma de les Illes Balears té competència exclusiva en el règim de beques i ajudes amb fons propis.

Així mateix, l’Estatut, en l’article 3, empara la insularitat del territori de la comunitat autònoma com a fet diferencial i mereixedor de protecció especial. Per això, preveu que els poders públics, de conformitat amb el que estableix la Constitució, garanteixin la realització efectiva de totes les mesures necessàries per evitar que, d’aquest fet diferencial, en puguin derivar desequilibris econòmics o de qualsevol altre tipus que vulnerin el principi de solidaritat entre totes les comunitats autònomes.

L’article 83 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació, encomana a l’Estat l’establiment d’un sistema general de beques i ajuts a l’estudi, amb càrrec als seus pressuposts generals, amb la finalitat que totes les persones, independentment del seu lloc de residència, gaudeixin de les mateixes condicions en l’exercici del dret a l’educació.

Fonamentant-se en l’article 138 de la Constitució espanyola, l’article 17 de la Llei 30/1998, de 29 de juliol, del règim especial de les Illes Balears, fa referència a la compensació de la insularitat en matèria educativa. Aquesta compensació ha de preveure les necessitats dels alumnes que han de cursar ensenyaments artístics superiors no impartits al territori de les Illes Balears i també la doble insularitat que han de suportar els alumnes de Menorca, els d’Eivissa i els de Formentera. Així, el Pla Estatal de Beques preveu el fet insular de les persones sol·licitants amb residència familiar a la nostra comunitat i estableix una quantitat econòmica addicional per aquest concepte en les beques, tant en les de caràcter general com en les de mobilitat.

Tot i que considera positives les mesures adoptades en aquest Pla, la Conselleria d’Educació i Universitat té la voluntat d’estendre l’oferta d’ajudes als alumnes d’ensenyaments artístics superiors per garantir, d’una banda, una prestació homogènia i eficaç del servei públic de l’educació que permeti corregir les desigualtats per motius d’insularitat dels alumnes de les Illes Balears i per afavorir, de l’altra, dins les limitacions pressupostàries de la Conselleria, la qualitat, la competència i l’excel·lència en el rendiment acadèmic dels estudiants dels ensenyaments artístics superiors de la nostra comunitat.

En la convocatòria corresponent al curs 2017-2018, la Conselleria inicia el camí d’apostar per la competència i l’excel·lència, ja que, amb l’afany d’internacionalitzar el sistema, ofereix als estudiants de les Illes Balears la possibilitat de cursar els estudis a centres d’ensenyaments artístics superiors de qualsevol país de la Unió Europea (UE-28).

La Declaració de Bolonya va establir les bases per construir un espai europeu d’educació superior (EEES), organitzat conforme a certs principis (qualitat, mobilitat, diversitat, competitivitat) i orientat a assolir els dos objectius estratègics que s’indiquen a continuació, entre altres: incrementar l’ocupació a la Unió Europea i convertir el sistema europeu de formació superior en un pol d’atracció per a estudiants i professors d’altres parts del món.

La Declaració de Bolonya recull els sis objectius següents:

  • Adoptar un sistema de titulacions fàcilment comprensible i comparable, mitjançant la implantació, entre altres aspectes, d’un suplement al diploma.
  • Adoptar un sistema basat, fonamentalment, en dos cicles principals.
  • Establir un sistema de crèdits, com el sistema ECTS.
  • Promoure la cooperació europea en matèria d’avaluació de la qualitat a fi d’elaborar criteris i metodologies comparables.
  • Promoure la necessària dimensió europea en l’ensenyament superior, especialment en relació amb el desenvolupament curricular.
  • Promoure la mobilitat mitjançant l’eliminació dels obstacles que impedeixen el ple exercici de la lliure circulació d’estudiants, professors i personal administratiu de les universitats i altres institucions d’ensenyament superior europeu.

El procés de Bolonya forma part dels objectius de les estratègies «Educació i formació 2020» i «Europa 2020».

S’ha de remarcar que la Declaració de Bolonya té caràcter polític: enuncia una sèrie d’objectius i uns instruments per aconseguir-los, però no fixa uns deures jurídicament exigibles. Aquesta convocatòria pretén ajudar a assolir aquests objectius, en la mesura que contribueix a eliminar els obstacles a la mobilitat dels estudiants de les Illes Balears que cursen ensenyaments artístics superiors a qualsevol centre oficial de la UE-28.

D’aquesta compensació econòmica per a desplaçaments se’n poden beneficiar, si compleixen uns requisits acadèmics mínims pel que fa als crèdits dels quals s’han d’haver matriculat, els alumnes de les Illes Balears que s’hagin de desplaçar fora de l’illa de residència per cursar estudis oficials d’ensenyaments artístics superiors, sempre que aquests estudis no es puguin fer a l’illa de residència o no hagin obtingut plaça, a l’illa de residència, al Conservatori Superior de Música de les Illes Balears, a l’Escola d’Art i Superior de Disseny de les Illes Balears o a l’Escola Superior d’Art Dramàtic de les Illes Balears.

El procediment de concessió d’aquestes subvencions s’ha de tramitar d’acord amb els principis de publicitat, d’objectivitat, de transparència, d’igualtat i de no-discriminació, la qual cosa exigeix publicar-ne la convocatòria corresponent. D’acord amb l’article 4.1 de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura d’1 de juliol de 2009 per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura (BOIB núm. 100, d’11 de juliol), correspon al conseller d’Educació i Universitat aprovar aquesta convocatòria mitjançant una resolució.

També són aplicables a aquesta Resolució la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, i el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Finalment, mitjançant un acord del Consell de Govern de 9 de març de 2018 es va aprovar el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis de 2018-2020 (BOIB núm. 31, de 10 de març).

Per tot això, tenint en compte la disponibilitat pressupostària per a l’exercici de 2018, així com els informes previs del Servei Jurídic i de la Direcció General de Pressuposts i Finançament, i amb la fiscalització prèvia limitada de la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dict la següent

 

RESOLUCIÓ

Primer. Aprovar la convocatòria, en règim de concurrència competitiva, d’ajudes de desplaçament per a alumnes de les Illes Balears que cursin estudis oficials d’ensenyaments artístics superiors a la Unió Europea (UE-28) durant l’any acadèmic 2017-2018.

Segon. Aprovar els termes d’aquesta convocatòria, que consten en l’annex 1, d’acord amb l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura d’1 de juliol de 2009 per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura.

Tercer. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d’Educació i Universitat en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat, d’acord amb l’article 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

El recurs potestatiu de reposició s’entén desestimat si no s’ha resolt i no se n’ha notificat la resolució en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-lo interposat. En aquest cas, resta expedita la via jurisdiccional contenciosa administrativa en els termes que estableix l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Contra aquesta Resolució, també s’hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998.

 

Palma, 20 de març de 2018

El conseller d’Educació i Universitat

Martí X. March Cerdà

ANNEX 1

Normes generals i particulars de les ajudes de desplaçament per a alumnes de les Illes Balears que cursin estudis oficials d’ensenyaments artístics superiors a la Unió Europea (UE-28) durant l’any acadèmic 2017-2018

1. Objecte

L’objecte d’aquesta Resolució és aprovar la convocatòria i el procediment de concessió d’ajudes per compensar part del cost del desplaçament dels alumnes de les Illes Balears que, atès el fet insular, s’han de desplaçar i han de residir fora de l’illa on es troba el seu domicili familiar per cursar estudis oficials d’ensenyaments artístics superiors a qualsevol país de la Unió Europea (UE-28) durant l’any acadèmic 2017-2018.

2. Règim jurídic

Aquesta convocatòria es regeix pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196, de 31 de desembre), i per l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura d’1 de juliol de 2009 per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura (BOIB núm. 100, d’11 de juliol).

3. Partida pressupostària

A aquesta convocatòria s’hi destina un màxim de 12.000 euros, amb càrrec a la partida pressupostària 13801.421F03.48000.00 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2018.

4. Compatibilitat

4.1. Les ajudes de desplaçament per cursar ensenyaments artístics superiors que es convoquen mitjançant aquesta Resolució són incompatibles amb les beques per a finalitats similars (matrícula, residència i/o desplaçament) que es puguin rebre de qualsevol administració. També són incompatibles amb qualsevol tipus d’ajuda o beca per a finalitats similars d’entitats públiques o privades.

En tot cas, l’ajuda econòmica es denegarà si la Direcció General de Política Universitària i d’Ensenyament Superior té constància que la persona sol·licitant rep alguna beca del Ministeri d’Educació, Cultura i Esport o de qualsevol administració o entitat pública o privada.

4.2. En el cas que la Direcció General de Política Universitària i d’Ensenyament Superior tengui constància que la persona sol·licitant ha obtingut una beca del Ministeri d’Educació, Cultura i Esport o una ajuda o beca d’una altra administració o d’una entitat pública o privada i que aquesta situació no s’ha declarat, ha d’iniciar l’expedient de reintegrament de l’ajuda prevista en aquesta Resolució. Així mateix, la persona sol·licitant perdrà el dret a obtenir una ajuda de desplaçament en les convocatòries dels anys acadèmics 2018-2019 i 2019-2020, amb la tramitació prèvia de l’expedient sancionador corresponent.

5. Persones beneficiàries

Poden beneficiar-se de les ajudes previstes en aquesta Resolució per a l’any acadèmic 2017-2018 les persones que es trobin en alguna de les circumstàncies següents:

1. Alumnes amb domicili familiar a Menorca, Eivissa o Formentera que s’han de desplaçar a Mallorca per cursar estudis oficials d’ensenyaments artístics superiors que s’imparteixen al Conservatori Superior de Música de les Illes Balears, a l’Escola d’Art i Superior de Disseny de les Illes Balears o a l’Escola Superior d’Art Dramàtic de les Illes Balears.

2. Alumnes amb domicili familiar a les Illes Balears que s’han de desplaçar a una altra comunitat autònoma d’Espanya o a un altre país de la Unió Europea (UE-28) per cursar, a centres públics, estudis oficials d’ensenyaments artístics superiors que no s’imparteixen al Conservatori Superior de Música de les Illes Balears, a l’Escola d’Art i Superior de Disseny de les Illes Balears o a l’Escola Superior d’Art Dramàtic de les Illes Balears.

3. Alumnes amb domicili familiar a Menorca, Eivissa o Formentera que s’han de desplaçar a una altra comunitat autònoma d’Espanya o a un altre país de la Unió Europea (UE-28) per cursar, a centres públics, estudis oficials d’ensenyaments artístics superiors que s’imparteixen al Conservatori Superior de Música de les Illes Balears, a l’Escola d’Art i Superior de Disseny de les Illes Balears o a l’Escola Superior d’Art Dramàtic de les Illes Balears.

4. Alumnes amb domicili familiar a Mallorca que s’han de desplaçar a una altra comunitat autònoma d’Espanya o a un altre país de la Unió Europea (UE-28) per cursar, a centres públics, estudis oficials d’ensenyaments artístics superiors perquè no han obtingut plaça al Conservatori Superior de Música de les Illes Balears, a l’Escola d’Art i Superior de Disseny de les Illes Balears o a l’Escola Superior d’Art Dramàtic de les Illes Balears.

5. Alumnes amb domicili familiar a les Illes Balears que s’han de desplaçar a una altra comunitat autònoma d’Espanya o a un altre país de la Unió Europea (UE-28) per cursar, a centres privats, estudis oficials d’ensenyaments artístics superiors que no s’imparteixen al Conservatori Superior de Música de les Illes Balears, a l’Escola d’Art i Superior de Disseny de les Illes Balears o a l’Escola Superior d’Art Dramàtic de les Illes Balears.

6. Alumnes amb domicili familiar a les Illes Balears que s’han de desplaçar a una altra comunitat autònoma d’Espanya o a un altre país de la Unió Europea (UE-28) per cursar, a centres privats, estudis oficials d’ensenyaments artístics superiors perquè no han obtingut plaça al Conservatori Superior de Música de les Illes Balears, a l’Escola d’Art i Superior de Disseny de les Illes Balears o a l’Escola Superior d’Art Dramàtic de les Illes Balears.

7. Alumnes amb domicili familiar a les Illes Balears que s’han de desplaçar a una altra comunitat autònoma d’Espanya o a un altre país de la Unió Europea (UE-28) per cursar estudis de màster oficial en ensenyaments artístics que no s’imparteixen al Conservatori Superior de Música de les Illes Balears, a l’Escola d’Art i Superior de Disseny de les Illes Balears o a l’Escola Superior d’Art Dramàtic de les Illes Balears.

6. Requisits generals i exclusions

6.1. Per poder obtenir l’ajuda s’han de complir els requisits generals següents:

a) Tenir la nacionalitat espanyola o d’algun estat membre de la Unió Europea. Les persones estrangeres no comunitàries han d’acreditar la condició de residents. Queden excloses de concórrer-hi les que es trobin en situació d’estada.

b) Tenir el domicili familiar a les Illes Balears. A aquest efecte, s’entén que tenen el domicili familiar a les Illes Balears les persones que tenen veïnatge administratiu a qualsevol dels municipis de les Illes Balears.

c) Cursar 42 crèdits o més d’una titulació superior artística oficial durant l’any acadèmic 2017-2018.

d) Cursar els ensenyaments oficials a un centre, públic o privat, ubicat a algun dels països de la Unió Europea (UE-28): Alemanya, Àustria, Bèlgica, Bulgària, Croàcia, Dinamarca, Eslovàquia, Eslovènia, Espanya, Estònia, Finlàndia, França, Grècia, Hongria, Irlanda, Itàlia, Letònia, Lituània, Luxemburg, Malta, els Països Baixos, Polònia, Portugal, el Regne Unit, la República Txeca, Romania, Suècia o Xipre.

6.2. Per poder obtenir l’ajuda s’han de complir els requisits següents, referents al rendiment acadèmic del curs anterior:

a) Els sol·licitants que es matriculin per primera vegada del primer curs d’uns ensenyaments artístics superiors han d’acreditar haver obtingut en la prova o curs d’accés una puntuació igual a 6,50 punts o superior.

b) Els sol·licitants de beca del segon curs o dels posteriors han d’haver superat, durant l’any acadèmic 2016-2017, un 90 % dels crèdits de què es varen matricular.

En qualsevol cas, la persona sol·licitant s’havia d’haver matriculat, com a mínim, de 42 crèdits el curs 2016-2017. No es tenen en compte a l’efecte d’acreditar aquest requisit els crèdits convalidats, reconeguts o transferits.

6.3. Resten excloses d’aquesta convocatòria:

a) Les persones que cursin ensenyaments universitaris.

b) Les persones que cursin estudis corresponents a títols propis.

c) Les persones que cursin estudis corresponents a un doctorat.

d) Les persones que cursin estudis de les modalitats a distància, en línia o virtual.

e) Les persones que cursin estudis específics i obligatoris de preparació o especialització per a l’exercici professional que no siguin màsters oficials en ensenyaments artístics.

7. Sol·licitud

7.1. L’imprès de sol·licitud s’ha d’emplenar en línia a la pàgina web de la Direcció General de Política Universitària i d’Ensenyament Superior (http://dguni.caib.es). La resta d’impresos també són a disposició de les persones interessades en aquesta pàgina web.

7.2. La persona interessada ha de presentar la sol·licitud, una vegada emplenada en línia, juntament amb la documentació requerida en l’apartat 8 d’aquest annex, al Registre de la Conselleria d’Educació i Universitat o a qualsevol de les dependències que determina l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. La sol·licitud s’ha d’adreçar a la Direcció General de Política Universitària i d’Ensenyament Superior de la Conselleria d’Educació i Universitat.

7.3. Si la sol·licitud s’envia per correu, s’ha de presentar dins un sobre obert perquè l’exemplar destinat a la Conselleria d’Educació i Universitat es dati i segelli, d’acord amb el que disposa l’article 31 del Reial decret 1829/1999, de 3 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament que regula la prestació dels serveis postals (BOE núm. 313, de 31 de desembre, i suplement en català núm. 1, de 20 de gener de 2000). En cas que l’oficina de Correus no dati i segelli la sol·licitud, s’entendrà com a data vàlida de presentació la d’entrada al Registre de la Conselleria d’Educació i Universitat.

7.4. El termini de presentació de sol·licituds s’inicia l’endemà de la publicació d’aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i finalitza el dia 15 de juny de 2018.

8. Documentació que s’ha d’adjuntar a la sol·licitud

Per tramitar la sol·licitud, la persona interessada ha de presentar la documentació següent:

a) L’imprès de sol·licitud emplenat i signat degudament per la persona sol·licitant.

b) En el cas d’alumnes estrangers, una fotocòpia del passaport.

c) En el cas d’alumnes estrangers, una fotocòpia del número d’identificació de l’estranger (NIE).

d) En el cas d’alumnes estrangers no comunitaris, una fotocòpia de la targeta de residència.

e) En el cas que no s’autoritzi l’Administració a comprovar les dades d’empadronament, un certificat d’empadronament que acrediti el veïnatge administratiu de la persona sol·licitant a un municipi de les Illes Balears.

f) En el cas que no s’autoritzi l’Administració a comprovar les dades referents al gaudi de beques de la base de dades del Ministeri d’Educació, Cultura i Esport, un certificat emès pel centre d’ensenyament que acrediti que la persona sol·licitant no ha rebut cap beca del Ministeri d’Educació, Cultura i Esport.

g) Una fotocòpia de l’imprès de la matrícula dels ensenyaments artístics superiors corresponent a l’any acadèmic 2017-2018 en què consti la titulació cursada i el nombre de crèdits de què s’ha matriculat, que ha de ser igual a 42 o superior. No es tindran en compte els crèdits convalidats, reconeguts o transferits.

h) Els originals segellats pel banc o una còpia compulsada dels rebuts de l’entitat financera que acreditin el pagament complet de la matrícula dels estudis per als quals se sol·licita l’ajuda, així com del total de la resta de despeses acadèmiques en el cas de centres privats.

i) En el cas que la persona sol·licitant s’hagi matriculat del primer curs d’uns estudis artístics oficials, una fotocòpia compulsada del resultat de les proves o del curs d’accés.

j) En el cas que la persona sol·licitant s’hagi matriculat del segon curs o dels posteriors, un certificat acadèmic complet ¾original o fotocòpia compulsada¾ o un certificat emès pel centre a l’efecte de sol·licitar una beca ¾original o fotocòpia compulsada¾ o una còpia impresa de l’expedient personal amb el segell original del centre (no s’admeten fotocòpies simples o impressions sense segellar) en què constin les assignatures de què es va matricular el curs acadèmic 2016-2017, amb el nombre de crèdits i les qualificacions obtingudes.

k) Una declaració responsable de veracitat de les dades bancàries del compte del qual l’alumne és titular o cotitular (annex 2) degudament emplenada i signada pel sol·licitant.

l) En els casos 4 i 6 prevists en el punt 5 d’aquest annex, l’original o una còpia compulsada del certificat pertinent del Conservatori Superior de Música de les Illes Balears, de l’Escola d’Art i Superior de Disseny de les Illes Balears o de l’Escola Superior d’Art Dramàtic de les Illes Balears, segons els estudis de què es tracti.

m) Qualsevol altre document que l’Administració sol·liciti perquè el considera necessari per verificar el compliment i l’efectivitat de les condicions de concessió de l’ajuda.

9. Instrucció del procediment

9.1. L’òrgan instructor del procediment és la Direcció General de Política Universitària i d’Ensenyament Superior, que ha de dur a terme les actuacions necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals s’ha de dictar la resolució corresponent, en el marc de l’article 16 del Decret legislatiu 2/2005.

9.2. En concret, correspon a l’òrgan instructor:

a) Determinar les persones admeses a la convocatòria.

b) Resoldre els dubtes d’interpretació que puguin sorgir en relació amb les bases reguladores de la subvenció i la convocatòria.

c) Sol·licitar l’informe de la Comissió Avaluadora.

d) Sol·licitar els informes que siguin necessaris per elaborar la proposta de resolució.

e) Requerir els documents complementaris que es considerin necessaris per tenir coneixement de les circumstàncies peculiars de cada cas a l’efecte de garantir la inversió correcta dels recursos pressupostaris destinats a les ajudes.

f) Formular la proposta de resolució.

10. Quantia de l’ajuda i criteris objectius i de preferència que n’han de regir la concessió

10.1. La subvenció per a cada sol·licitant que compleixi els requisits establerts en els apartats cinquè i sisè d’aquest annex consisteix en una ajuda econòmica de 600,00 euros com a màxim per a desplaçaments per cursar ensenyaments artístics superiors fora de l’illa de residència.

10.2. En cas que la quantitat de 12.000,00 euros prevista en l’apartat tercer d’aquest annex no sigui suficient per atendre totes les sol·licituds avaluades positivament, es prioritzarà la concessió de les ajudes d’acord amb les regles i els criteris següents:

a) S’agruparan les persones sol·licitants que compleixin els requisits establerts segons les set categories esmentades en l’apartat cinquè d’aquest annex.

Les sol·licituds de cadascuna de les categories es classificaran, al seu torn, per ordre d’entrada.

b) L’ordre de prelació entre aquestes categories s’establirà tenint en compte l’ordre en què apareixen en l’apartat cinquè d’aquest annex.

c) Es concediran ajudes per a desplaçaments a totes les sol·licituds valorades favorablement dins cada una de les categories per ordre de prelació de les categories. En cap cas es pot superar la quantitat màxima de 12.000,00 euros prevista en l’apartat tercer d’aquesta convocatòria.

d) En el cas que el crèdit disponible no permeti atendre totalment les sol·licituds d’una categoria, però sí que permeti fer-ho de manera parcial, es reduiran a prorrata en la quantia necessària totes les ajudes corresponents a aquesta categoria fins a exhaurir el pressupost disponible i, per tant, es denegaran les sol·licituds successives per manca de disponibilitat pressupostària.

e) En el supòsit anterior, si la quantitat resultant en concepte d’ajuda per a cada sol·licitant és inferior a 350,00 euros, s’atorgarà aquesta quantitat ordenant les sol·licituds per ordre d’entrada fins a exhaurir el pressupost disponible.

Si queda una quantitat residual inferior a 350,00 euros, aquesta es repartirà entre els beneficiaris de l’ajuda d’acord amb el criteri d’aquest apartat (import variable). L’import final de l’ajuda concedida en aquest supòsit serà el que resulti de sumar l’import variable als 350,00 euros.

11. Comissió Avaluadora

11.1. S’ha de constituir una comissió avaluadora, que ha d’exercir les funcions següents:

a) Avaluar i qualificar les sol·licituds d’acord amb els criteris i els requisits establerts en aquesta convocatòria.

b) Emetre l’informe, degudament motivat, que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució.

11.2. La composició de la Comissió Avaluadora ha de ser la següent:

a) Presidenta: la cap del Servei d’Universitat.

b) Secretari: una persona designada pel director general de Política Universitària i d’Ensenyament Superior entre el personal al servei d’aquesta Direcció General amb una experiència mínima de sis mesos.

c) Vocals:

  • La cap de la Secció I de la Direcció General d’Innovació i Recerca.
  • Una persona designada pel director general de Política Universitària i d’Ensenyament Superior entre el personal al servei d’aquesta Direcció General amb una experiència mínima de sis mesos.
  • Un representant de la Unitat de Gestió Econòmica de la Secretaria General de la Conselleria d’Educació i Universitat amb una experiència mínima de sis mesos.

12. Esmena de la sol·licitud, proposta de resolució de concessió i denegació de les ajudes i al·legacions

12.1. Entre els dies 3 i 7 de setembre de 2018 s’ha de fer públic a la pàgina web de la Direcció General de Política Universitària i d’Ensenyament Superior (http://dguni.caib.es) un informe referent a la documentació de les sol·licituds presentades a la convocatòria.

12.2. Mitjançant la publicació d’aquest informe es notifica la possible manca de documentació o els defectes de les sol·licituds. Les persones sol·licitants poden aportar la documentació per esmenar la sol·licitud fins al dia 21 de setembre de 2018. Si no ho fan, es considerarà que desisteixen de la seva petició, amb la resolució prèvia que s’ha de dictar en els termes que preveu l’article 21.1 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Dins aquest termini les persones sol·licitants també poden al·legar el que considerin adient.

12.3. La documentació per esmenar les sol·licituds s’ha de presentar, dins el termini establert, al Registre de la Conselleria d’Educació i Universitat o a qualsevol de les dependències que determina l’article 16.4 de la Llei 39/2015.

12.4. Una vegada l’òrgan instructor hagi analitzat la documentació aportada per esmenar i les al·legacions presentades, la Comissió Avaluadora s’ha de reunir per elaborar l’informe a què fa referència l’apartat onzè.

12.5. Correspon al director general de Política Universitària i d’Ensenyament Superior elaborar la proposta de resolució de concessió i denegació de les ajudes fonamentant-se en l’informe de la Comissió Avaluadora. La proposta de resolució ha d’incloure la llista de persones beneficiàries a qui es proposa atorgar la subvenció, així com les sol·licituds excloses, amb indicació de la causa d’exclusió.

12.6. La proposta de resolució s’ha de fer pública entre els dies 16 i 31 d’octubre de 2018 a la pàgina web de la Direcció General de Política Universitària i d’Ensenyament Superior (http://dguni.caib.es).

12.7. En relació amb aquesta proposta de resolució es pot al·legar el que es consideri adient en el termini de deu dies naturals des que s’hagi publicat mitjançant un escrit adreçat al director general de Política Universitària i d’Ensenyament Superior, que s’ha de presentar al Registre de la Conselleria d’Educació i Universitat o a qualsevol de les dependències que determina l’article 16.4 de la Llei 39/2015.

No s’acceptaran al·legacions consistents a aportar documents que no s’hagin presentat en el termini d’esmena de sol·licituds a què fa referència l’apartat 12.2, previ a la publicació de la proposta de resolució.

12.8. Les persones beneficiàries disposen de deu dies naturals, comptadors a partir de la publicació de la proposta de resolució, per renunciar a l’ajuda. En aquest cas, han d’emplenar l’imprès oficial que figura en l’annex 3 d’aquesta Resolució i l’han de presentar davant la Direcció General de Política Universitària i d’Ensenyament Superior. Passat aquest període sense que hagin renunciat a l’ajuda, s’entendrà que l’accepten.

13. Resolució del conseller d’Educació i Universitat

13.1. Una vegada hagi analitzat les al·legacions presentades, o un cop acabat el termini sense que se n’hagi presentada cap, l’òrgan instructor ha d’elevar la proposta de resolució al conseller d’Educació i Universitat, que ha de resoldre motivadament el procediment en el termini màxim de sis mesos comptadors des de l’acabament del termini per presentar sol·licituds.

La resolució del conseller ha d’incloure la llista de persones beneficiàries a qui s’atorga la subvenció i la quantia d’aquesta, així com la llista de les sol·licituds excloses, amb indicació de la causa d’exclusió.

En aquesta llista hi han de figurar com a excloses les persones sol·licitants de les ajudes de desplaçament per a alumnes de les Illes Balears que cursin estudis oficials d’ensenyaments artístics superiors que hagin resultat beneficiàries de qualsevol beca del Ministeri d’Educació, Cultura i Esport o de qualsevol altra administració o que hagin resultat beneficiàries de qualsevol tipus d’ajuda o beca d’entitats públiques o privades per a finalitats similars (matrícula, residència i/o desplaçament).

En el cas que la convocatòria no es resolgui en el termini de sis mesos fixat en aquest apartat, totes les sol·licituds s’han d’entendre desestimades.

13.2. La resolució del conseller s’ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la pàgina web de la Direcció General de Política Universitària i d’Ensenyament Superior (http://dguni.caib.es).

13.3. Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d’Educació i Universitat en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat, d’acord amb el que disposa l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

No s’acceptaran al·legacions consistents a aportar documents que no s’hagin presentat, abans de publicar-se la proposta de resolució, per esmenar la sol·licitud d’acord amb el que preveu l’apartat 12 d’aquest annex.

14. Justificació

En el marc de l’article 39.7 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, aquestes ajudes es justifiquen pel fet de complir els requisits necessaris per beneficiar-se’n.

15. Pagament

La Conselleria d’Educació i Universitat ha d’abonar a les persones beneficiàries l’import de les ajudes concedides a l’empara d’aquesta convocatòria mitjançant una transferència bancària. Aquest pagament s’ha de fer una vegada s’hagi publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears la resolució del conseller d’Educació i Universitat de concessió i de denegació de les ajudes.

16. Obligacions de les persones beneficiàries

Són obligacions de les persones beneficiàries les que s’estableixen en l’article 11 del Text refós de la Llei de subvencions i en l’article 11 de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura d’1 de juliol de 2009; en concret, les següents:

a) Destinar l’ajuda a la finalitat per a la qual es concedeix.

b) Complir els requisits i les condicions establerts per a la concessió i el gaudi de l’ajuda.

c) Cooperar amb l’Administració en les actuacions de comprovació que calgui fer per verificar, si escau, el compliment i l’efectivitat de les condicions de concessió de l’ajuda.

d) Comunicar a la Conselleria d’Educació i Universitat l’obtenció de beques de l’Administració o subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat de qualsevol administració o ens públic o entitat privada nacional o internacional.

17. Control

Les persones beneficiàries queden sotmeses a les mesures de fiscalització, control i deure de col·laboració que preveuen els articles 48 i 49 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i als controls establerts en la legislació de finances i pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears quant a la concessió i el control de les ajudes públiques.

L’ocultació de qualsevol informació sobre els requisits donarà lloc a la revocació de l’ajuda concedida.

Per intensificar el control a fi d’evitar el frau en les declaracions encaminades a obtenir ajudes, l’Administració pot determinar si s’ha produït l’ocultació a què es refereix el paràgraf anterior per qualsevol mitjà de prova; en particular, mitjançant les dades que estiguin a l’abast de qualsevol òrgan de les administracions públiques.

18. Revocació de les ajudes concedides

D’acord amb el que disposa l’article 43 del Text refós de la Llei de subvencions, pertoca revocar la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió, la persona beneficiària incompleixi totalment o parcialment les obligacions o els compromisos concrets als quals està condicionada l’eficàcia de l’acte de concessió de la subvenció. Com a conseqüència de la revocació de la subvenció, queda sense efecte, totalment o parcialment, l’acte de concessió i s’han de reintegrar les quantitats percebudes indegudament.

19. Reintegrament de les ajudes concedides

Pertoca reintegrar totalment o parcialment les quantitats rebudes i exigir l’interès de demora des del moment del pagament de la subvenció fins a la data de la resolució per la qual s’acordi el reintegrament en els casos establerts en l’article 44 del Decret legislatiu 2/2005; en concret, en el supòsit que s’anul·li la matrícula dels estudis artístics superiors, de conformitat amb el que preveu l’article 44.1.b del Text refós de la Llei de subvencions.

Per tant, s’han de reintegrar les quantitats rebudes en el cas que s’hagi obtingut l’ajuda falsejant les condicions requerides o amagant les que ho haguessin impedit i en qualsevol altre supòsit que doni lloc a l’anul·lació de la resolució de concessió.

Les quantitats reintegrables tenen la consideració d’ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.

20. Règim d’infraccions i sancions

Si s’incompleixen els requisits que estableixen aquesta Resolució i l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura d’1 de juliol de 2009, s’ha d’aplicar el règim d’infraccions i sancions que estableix el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i el que contenen la legislació de finances i pressupostària de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i les normes que la despleguen.

Documents adjunts