Secció I. Disposicions generals
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
PLE, COMISSIÓ DE GOVERN, CONSELL EXECUTIU I PRESIDÈNCIA
Núm. 3733
Decret del president del Consell Insular de Mallorca pel qual es determinen les funcions i estructura de la Secretaria General del Consell Insular de Mallorca
El president, el dia 16 de febrer de 2018, va resoldre:
«La Secretaria General, que gaudirà d’autonomia funcional en l’exercici de la seva funció, té el caràcter i funcions que li atribueix la legislació estatal, concretament l’article 92 bis de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del Règim Local; el Reial Decret 1732/1994, de 29 de juliol, sobre provisió de llocs de feina reservats a funcionaris d’Administració local amb habilitació de caràcter nacional i els articles 2, 3 i 13.2 Reial Decret 1174/1987, de 18 de setembre, sobre règim jurídic dels funcionaris amb habilitació de caràcter nacional.
El dia 24 de juny de 2002, es va dictar el decret pel qual es determinen les funcions i estructura de la Secretaria General del Consell de Mallorca. Atès el temps transcorregut des de que es va dictar, es considera modificar-ne el contingut.
Per tot això, resolc:
DECRET
Primer. La Secretaria General exerceix les funcions que li atribueix la legislació estatal, i les que a continuació s’esmenten:
1) La fe pública i l'assessorament legal preceptiu. En especial li correspon la fe pública de tots els acords i resolucions dels òrgans de govern.
2) La direcció dels serveis adscrits a la Secretaria General
3) La coordinació del caps de serveis que exerceixin les funcions delegades de la Secretaria General, als efectes d'integrar, racionalitzar i harmonitzar les línies generals de l'actuació jurídicoadministrativa dels diferents departaments.
4) La facultat de delegar les funcions que li corresponen a les juntes, meses de contractació, jurats, comissions, signatura de convenis i en general l'assistència a qualsevol òrgan col·legiat als funcionaris d'aquest Consell, de conformitat amb la legislació vigent.
Segon.- La Secretaria General resta estructurada de la següent manera:
a) Secretaria Adjunta
Funcionari amb habilitació de caràcter nacional.
Funcions:
Substituir, en els supòsits de vacant, malaltia i absència legal o reglamentaria, al secretari general i col·laborar, amb l'abast que aquest determini, en les funcions que corresponen a la Secretaria General.
b) Secretaria delegada
Substituir, en els supòsits de vacant, malaltia i absència legal o reglamentària, al secretari adjunt, exercir les funcions de Secretaria dels organismes autònoms i consorcis que es determinin i col·laborar, amb l'abast que el titular determini, en les funcions que corresponen a la Secretaria General
c) Negociat de Documentació
Cap: Tècnic Ajudant Documentalista.
Funcions:
1) Creació, manteniment i actualització de les bases de dades documentals de Secretaria
2) Cerca i recuperació de la informació que requereixi la Secretaria General.
3) Col·laborar amb la tècnica ajudant d'arxiu i biblioteca en la catalogació, classificació i indexació dels fons bibliogràfics de la Secretaria General
4) Col·laborar amb la tècnica ajudant d'arxiu i biblioteca en les tasques d'arxiu, control i custòdia dels documents de la Secretaria General.
5) Controlar, seguint les directrius del secretari general, l'actualització de la normativa pròpia del Consell de Mallorca.
6) Coordinació del Tauler d’edictes
d) Negociat de Biblioteca i Arxiu
Cap: Tècnic Ajudant d'Arxiu i Biblioteca.
Funcions:
1) Manteniment i actualitzacions del fitxer d’Acords i resolucions
2) Manteniment i actualitzacions del fitxer de Convenis
3) Formació dels llibres d’Actes del Ple, Consell Executiu i comissions
4) Control del llibres, revistes, butlletins i subscripcions de la Secretaria General
5) Arxiu, control i custòdia dels documents de la Secretaria General
6) Arxiu, control i transferència a l’Arxiu General dels expedients de l’Assessoria Jurídica
e) Negociat d'Actes i Notificacions
Cap: Administratiu d'Administració General.
Funcions:
1) Recepció i ordenació dels expedients i assumptes que van dirigits a la Presidència, Comissió de Govern i Consell Plenari.
2) Preparació de les ordres del dia per a sessions del Consell Plenari i Comissió de Govern.
3) Preparació i tramesa de les convocatòries o documentació adjunta per a les sessions dels esmentats òrgans.
4) Preparació de les anotacions en els expedients de les resolucions i acords que hi recaiguin.
5) Formació del llibre de Resolucions de la Presidència.
6) Tramesa a l'Administració estatal i autonòmica dels acords i resolucions dels òrgans esmentats.
Tercer. Derogar el Decret de la Presidència de dia 24 de juny de 2002, pel qual es determinen les funcions i estructura de la Secretaria General del Consell de Mallorca.»
Palma, 15 de març de 2018
Per delegació del president, el secretari general,
(Decret de 17 de juliol de 2015, BOIB nº. 114, de 28 de juliol de 2015)
Jeroni M. Mas Rigo