Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT D'ANDRATX

Núm. 3729
Bases extraordinàries de la convocatòria pel sistema de concurs-oposició per a la selecció d'un arquitecte tècnic interí ajuntament d'andratx i constitució d'un borsí

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Batlessa-President en virtut del Decret núm. 681/18, ha disposat el següent:

“Atesa la necessitat de selecció d’un arquitecte tècnic, i constitució d’un borsí, als efectes de mantenir el correcte funcionament del serveis d’aquest Ajuntament.

Atès que aquest Ajuntament té aprovades mitjançant Decret de l’Alcaldia nº 1426 de data 13 de juny de 2017 (BOIB 75, 20 de juny de 2017), bases generals del procediment per a la selecció del personal funcionari interi i laboral no fix.

En ús a les atribucions que em confereix la vigent legislació,

RESOLC:

PRIMER.- Aprovar les següents bases extraordinàries:

BASES EXTRAORDINÀRIES DE LA CONVOCATÒRIA PEL SISTEMA DE CONCURS-OPOSICIÓ PER A LA SELECCIÓ D'UN ARQUITECTE TÈCNIC INTERÍ AJUNTAMENT D'ANDRATX I CONSTITUCIÓ D'UN BORSÍ.

Primera. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA:

L'objecte d'aquesta convocatòria és la selecció d'un ARQUITECTE TÈCNIC, per ocupar el següent lloc de treball:

Denominació del lloc: Arquitecte tècnic

Característiques del lloc de treball: escala d'Administració Especial, subescala tècnica de grau mitjà, especialitat arquitectura tècnica, grup A, subgrup A2, 100% de jornada, nivell de destinació 24, complement específic 20.038,10 € anuals.

Procediment de selecció: concurs-oposició.

Aquesta selecció es regirà per les prescripcions contingudes en aquesta convocatòria específica i, en allò que no es prevegi, per les bases generals per funcionaris interins i personal laboral d'aquest Ajuntament (BOIB 75, de 20 de juny de 2017), pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, la Llei 3/2007, de la Funció pública de les Illes i per l'altra normativa que li sigui aplicable.

Segona: FUNCIONS

Les funcions del lloc de treball són:

- Elaborar informes i propostes sobre les matèries pròpies de la unitat a la qual està adscrit.

- Valoracions i comprovacions que s'hagin de realitzar en l'àmbit de les seves competències, per tramitar expedients de disciplina urbanística.

- Redactar projectes, dirigir l'execució d'obres, dur a terme mesuraments i peritatges per les quals estigui facultat.

-Redactar Plecs de prescripcions tècniques requerits per les diferents àrees i dirigir els serveis contractats de l'Ajuntament que li siguin assignats.

- Complir les directrius, normes, procediments i accions preventives establertes en matèria de Prevenció de Riscos Laborals i assumir les funcions que li siguin encomanades en matèria d'actuació en emergències, col·laborant amb el Servei de Prevenció quan li sigui requerit.

- Qualsevol altra tasca que li sigui encomanada pel superior jeràrquic d'entre les quals corresponen a l'escala, subescala, classe, especialitat o categoria d'adscripció del lloc de treball.

 

Tercera. REQUISITS DE LES PERSONES ASPIRANTS:

Els aspirants hauran de reunir, en la data d'expiració del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds, les determinades a les bases generals i les següents especifiques:

a) Estar en possessió del títol d'arquitecte tècnic/a, aparellador/a o graduat/dóna equivalent, o estar en condicions d'obtenir-ho en la data que finalitzi el termini de presentació d'instàncies

En cas de titulacions obtingudes a l'estranger, l'aspirant haurà d'estar en possessió de la credencial que acrediti l'homologació o de la credencial per a l'exercici de la professió corresponent.

b) Estar en possessió de permís de conduir B.

c) Acreditar el requisit de coneixement de la llengua catalana del nivell B2, mitjançant un certificat expedit pel EBAP a partir de 1994 o per la Direcció general de Política lingüística de la Conselleria d'Educació i Cultura, que segons el Decret 80/2004, de 10 de setembre, sobre avaluació i certificació de coneixements de català (BOIB número 132, de 21/09/2004), garanteixi els coneixements de català exigits.

d) Abonar 20,00 euros pels drets d'examen, dins del termini per presentar les sol·licituds, sense que es puguin abonar en un altre moment. No estan subjectes a la taxa les persones amb una minusvalidesa igual o superior al 33%

Quarta. SOL·LICITUDS:

Les sol·licituds compliran l'article 6 de les bases generals, dirigides a l'Alcaldessa, i es presentaran en el Registre General de l'Ajuntament o en la forma establerta per l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú dins del termini de vint dies naturals, explicats a partir de l'endemà al de la publicació de la convocatòria al BOIB.

Per ser admesos i prendre part a la convocatòria, bastarà que els aspirants manifestin en la sol·licitud que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides a la base tercera.

Serà necessari acreditar juntament amb la sol·licitud:

- Fotocòpia del DNI o document que acrediti la nacionalitat.

- Fotocòpia del títol exigit per prendre part a aquesta convocatòria.

- Fotocòpia del títol exigit del nivell de català.

- Fotocòpia del permís de conduir

- Declaració jurada de l'autenticitat dels documents presentats com a requisits.

- El justificant d'haver ingressat la taxa per optar en proves de selecció de personal amb la quantia de 20,00 €

Cinquena. ADMISSIÓ DE LES PERSONIS ASPIRANTS:

Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, es dictarà resolució, amb la qual declararà aprovada la llista provisional de persones admeses i excloses. Aquesta resolució s'exposarà en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament d'Andratx i en la web municipal. Es concedirà un termini de tres dies hàbils a explicar de l'endemà a aquesta publicació per a rectificacions, esmenar errors i possibles reclamacions.

La llista provisional de persones admeses i excloses es considerarà automàticament elevada a definitiva si no es presenten reclamacions.

Si hi hagués, seran estimades o desestimades, si s'escau, en una nova resolució amb la qual s'aprovi la llista definitiva, que es farà pública en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament i en la web.

En la mateixa resolució es fixarà el lloc, la data i l'hora de realització de la primera prova de la fase d'oposició, quedant convocades les persones aspirants per a la realització dels exercicis amb l'exposició d'aquesta resolució, i el nomenament del Tribunal Qualificador complint l'article 9 de les bases generals.

L'abstenció i la recusació dels membres del tribunal s'ha d'ajustar al que preveuen els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.

Entre la publicació de l'anunci d'aprovació definitiva i l'inici de les proves no podrà haver-hi menys de dos dies hàbils.

Sexta. TRIBUNAL QUALIFICADOR:

Els membres del tribunal han de ser funcionaris de carrera i posseir una titulació acadèmica d'igual o de superior nivell que l'exigit als aspirants per a l'ingrés. El tribunal qualificador estarà format per:

- Un president

- Quatre vocals, un dels quals serà designat com a secretari amb veu i vot.

Podrà assistir un observador designat per la Junta de Personal, les funcions seran observar el bon desenvolupament del procés selectiu.

Cadascun dels membres de tribunal tindrà la suplent corresponent, per cobrir les possibles absències que es puguin donar.

El tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de la meitat dels seus membres, ja siguin titulars o suplents, i les decisions s'adoptaran per majoria. Sempre serà necessària la presència del president i del secretari.

El tribunal podrà disposar, la incorporació d'assessors especialistes perquè assessorin, amb veu i sense vot.

L'abstenció i la recusació dels membres del tribunal s'ha d'ajustar en el que preveuen els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.

Setena. INICI I DESENVOLUPAMENT DEL PROCÉS SELECTIU

El procés selectiu s'iniciarà amb la fase d'oposició i continuarà amb la fase de concurs.

Entre la finalització d'una prova i el començament de la següent haurà de transcórrer un termini mínim de tres dies hàbils i un termini màxim de dos mesos, excepte si els candidats renuncien expressament. No obstant això, mitjançant resolució motivada de la Presidència del Tribunal, aquest termini es pot modificar.

La selecció constarà de les següents fases:

PRIMERA FASE: FASE D'OPOSICIÓ

Aquesta fase constarà d'un tipus test i un exercici pràctic. Tots dos exercicis són obligatoris i es qualificaran, el tipus test 10 punts i l'exercici pràctic 20 punts

Tipus test.

Es qualificarà de zero a deu punts, En la qualificació d'aquest exercici cada pregunta contestada correctament es valorarà en positiu amb 0,2 punts; la pregunta no contestada, o amb més d'una opció de resposta, no tindrà valoració, i la pregunta amb contestació errònia es penalitzarà amb 0,05 punts.

Es realitzaran 50 preguntes a contestar en 60 minuts.

Exercici pràctic:

Consistirà a desenvolupar i resoldre per escrit, durant un període màxim de cent vuitanta minuts, un o diversos supòsits pràctics relacionats amb les funcions pròpies de la plaça i amb el temari que s'adjunta com a annex a aquestes bases, proposats pel Tribunal.

Durant la realització d'aquesta prova, els aspirants podran en tot moment fer ús dels textos legals, col·leccions de jurisprudència i llibres de consulta dels quals vengen proveïts.

En aquest exercici es valorarà fonamentalment la capacitat de raonament, la sistemàtica en el plantejament, la formulació de conclusions i el coneixement i l'adequada interpretació de la normativa aplicable.

Es valorarà de 0 a 20 punts.

El resultat obtingut, de la suma d'ambdues proves, ha de superar els 15 punts per aprovar la fase d'oposició.

Tots els aspirants disposaran d'un termini de tres dies hàbils, des de l'endemà a la publicació de l'anunci amb els resultats provisionals en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament, per efectuar les reclamacions o observacions oportunes o sol·licitar la revisió del seu examen davant el tribunal.

Una vegada finalitzat aquest termini si no hi ha reclamacions, o una vegada resoltes les reclamacions si hi hagués, començarà el termini de 5 dies hàbils a partir de l'endemà de la publicació en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament de la llista definitiva d'aspirants perquè les persones que figurin puguin presentar els mèrits que s'hagin de valorar en la fase de concurs, i que vindran referits a la data de termini de presentació d'instàncies, mitjançant la presentació d'originals o fotocòpies compulsades juntament amb una instància i la relació indicada a la base quarta. El Tribunal Qualificador no valorarà els mèrits al·legats però no justificats en la forma que indiquen aquestes bases.

SEGONA FASE: FASE DE CONCURS

El tribunal qualificador avaluarà els mèrits al·legats i justificats per les persones aspirants

No es determinen mèrits específics per a aquesta convocatòria. Aquest procés avaluarà els mèrits definits a les bases generals per a funcionaris interins i personal laboral d'aquest Ajuntament (BOIB 75, de 20 de juny de 2017) , amb un valor màxim de la formació no reglada de 3,5 punts

Vuitena. RELACIÓ D'APROVATS, PRESENTACIÓ DE DOCUMENTACIÓ, NOMENAMENT I CREACIÓ DE BORSA DE TREBALL.

Aquest apartat queda determinat per l'article 12 i 13 de les bases generals.

Període de prova: complint amb l'article 13 de les bases general, el període de prova serà d'un mes.

ANNEXO

Temari general.

Tema 1. La Constitució espanyola de 1978. Principis generals. Els drets i deures fonamentals dels espanyols.

Tema 2. L'organització territorial de l'Estat en la Constitució. Comunitats Autònomes. Estatuts d'autonomia.

Tema 3. La Comunitat Autònoma de les Illes Balears: organització i competències. L'Estatut d'autonomia de les Illes Balears.

Tema 4. L'acte administratiu: concepte, classes i elements. Motivació i notificació. Eficàcia i validesa dels actes administratius. Capacitat d'obrar davant les administracions públiques. Concepte de "persona interessada". Representació. Pluralitat d'interessats. Identificació. Declaració responsable i comunicació prèvia. Els drets dels ciutadans en les seves relacions amb les administracions públiques. Drets d'accés a arxius i registres públics.

Tema 5. El procediment administratiu comú. Principis generals. Fases. L'expedient administratiu. Còmput de terminis. Motivació i notificació. Recursos administratius.

Tema 6. La potestat sancionadora de les administracions públiques. Principis de la potestat sancionadora i del procediment sancionador. Responsabilitat patrimonial de les administracions públiques.

Tema 7. Les formes d'acció administrativa. El foment i els seus mitjans. La policia administrativa. Servei públic. Concessió de llicències. Els béns de les entitats locals.

Tema 8. El municipi. Conceptes i elements. Organització municipal. Competències. Autonomia municipal. El terme municipal, la població i l'empadronament.

Tema 9. La potestat reglamentària en l'esfera local: ordenances, reglaments i bàndols. Procediment d'elaboració i aprovació.

Tema 10. El personal al servei de les administracions públiques, situacions administratives. Drets i deures dels funcionaris públics locals. El règim disciplinari, el règim de responsabilitat civil, penal i patrimonial. El règim d'incompatibilitats.

Tema 11 Polítiques d'igualtat i contra la violència de gènere en les Administracions Públiques.

TEMARI ESPECÍFIC D'ARQUITECTE TÈCNIC

Tema 1. La Llei 12/2017, de 29 de desembre, d'urbanisme de les Illes Balears: actes subjectes a llicència urbanística municipal i procediment d'atorgament de les llicències; actes subjectes a comunicació prèvia i procediment. Projecte tècnic i llicència urbanística. Projecte bàsic i d'execució: el seu contingut. Modificacions durant l'execució de les obres. Informació a les obres. Pròrroga i renovació de llicència d'obra. Modificacions en el transcurs de les obres. Caducitat de la llicència d'obres. Parcel·lacions urbanístiques.

Tema 2. La Llei 12/2017, de 29 de desembre, d'urbanisme de les Illes Balears. Obligació d'urbanitzar i edificar i conseqüències del no exercici en termini del dret a edificar. Obres i construccions. Les obres d'edificació i altres obres i actuacions en béns immobles en general.

Tema 3. Deure conservació dels edificis. Informe d'avaluació d'edificació. La declaració de ruïna. Suposats. Classes i procediment. L'ordre d'execució d'obres. Supòsits i requisits.

Tema 4. La Llei 6/1997, de 8 de juliol, de sòl rústic de les Illes Balears: règim jurídic del sòl rústic en les Illes Balears. Sòl rústic comú i protegit. Edificacions i instal·lacions permeses en el sòl rústic. Pla Territorial Insular de Mallorca

Tema 5. Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, Actuacions preparatòries del contracte d'obres. Contingut del projecte tècnic segons la quantia. Classificació, adjudicació i notificació. Contracte d'obres: execució del contracte d'obres; modificació del contracte d'obres; compliment del contracte d'obres.

Tema 6. Llei 31/1995 de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals: àmbit d'aplicació. Inspecció de Treball i Seguretat Social. Pla de prevenció de riscos laborals, avaluació de riscos i planificació de l'activitat preventiva. Obligacions dels treballadors en matèria de prevenció de riscos.

Tema 7. RD 1.627/1997, de 24 d'octubre. Disposicions mínimes de seguretat i de salut en les obres de construcció. Designació coordinadors en matèria de S/S. Obligatorietat de l'estudi de S/S o de l'estudi Bàsic de S/S en les obres. Estudi de S/S. Estudi Bàsic de S/S, Planes de S/S en el treball. Principis generals aplicables al projecte d'obra. Obligacions del coordinador en matèria de S/S durant l'execució de l'obra. Principis generals aplicables durant l'execució de l'obra. RD 396/2006, de 31 de març. Disposicions mínimes de seguretat i salut aplicables als treballs amb risc a l'amiant.

Tema 8. Decret 145/1997, de 21 de novembre. Les cèdules d'habitabilitat. Concepte. Requisits. La seva expedició. Supòsits especials de llicència urbanística. Llicència d'ocupació o primera utilització. Procediment d'atorgament.

Tema 9. Normes subsidiàries d'ordenació del municipi d'Andratx, aprovades definitivament pel Ple del Consell Insular d'Ordenació del Territori, Urbanisme i Patrimoni històric en data 26/04/2007.

Tema 10. Llei 38/1999, de 5 de novembre, d'ordenació de l'edificació (LLOI). Generalitats: àmbit d'aplicació, projecte i llicències o autoritzacions administratives; recepció de l'obra i documentació de l'obra executada; responsabilitat civil dels agents que intervenen en el procés de l'edificació. Agents de l'edificació: definició i obligacions.

Tema 11. Codi Tècnic de l'Edificació (CTE), Document Bàsic Seguretat Estructural–Fàbriques (DB ES-F). Execució de murs, llindars, enllaços, regates, i rebabajes, disposicions relatives a les armadures i fàbrica pretesada. Control de l'execució: recepció de materials, control de la fàbrica, morters i formigons de farcit, armadures, i protecció de fàbriques en execució. Desnivells, escales i rampes.

Tema 12. Codi Tècnic de l'Edificació (CTE), Document Bàsic Higiene i Salubritat (DB HS-3). Qualitat de l'aire interior: generalitats, caracterització i quantificació de les exigències, disseny, dimensionament, productes de construcció, construcció, manteniment i conservació.

Tema 13. Estructures en l'edificació. Tipus i subtipus. Protecció dels edificis contra les humitats. Humitats de condensació. Protecció tèrmica. Manteniment d'edificis públics. Llibre de manteniment. Instal·lacions als edificis. Demolicions d'obres i edificacions. Sistemes. Mesures que cal adoptar. Paviments i instal·lacions viàries. Tipus i elements. Mesuraments, pressupostos i preus unitaris. Justificació del preu, quadres del pressupost.

Tema 14. Accessibilitat i supressió de barreres arquitectòniques: principis generals i normativa vigent. Paviments en espais d'ús públic de vianants accessibles. Serveis higiènics accessibles. Elements de protecció i senyalització de les obres en la via pública. Escales accessibles en edificis d'ús públic. Mobiliari accessible en edificis d'ús públic.

Tema 15. Decret 59/1994, de 13 de maig. Regulació del control de la qualitat de totes les obres d'edificació, i normes d'ús i manteniment: Objecte i àmbit d'aplicació. Del projecte d'execució. Del Programa de control. De l'execució del control. De la verificació del seu acompliment. Materials objecte de control.”

SEGON.- Publicar la present Resolució al Butlleti Oficial de les Illes Balears, al tauler d’edictes i a la pàgina Web de l’Ajuntament d’Andratx.”

 

Andratx, 4 d’abril de 2018.

La Batlessa-President,
Katia F.L. Rouarch.