Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT DE PUIGPUNYENT
Núm. 3721
Modificació d’ofici l’Ordenança municipal reguladora del servei d’utilització de bústies instal·lades en espais d’ús públic
En data 28 de novembre de 2017 el Ple de l’Ajuntament va aprovar inicialment l’Ordenança municipal reguladora del servei d’utilització de bústies instal·lades en espais d’ús públic.
De conformitat amb els articles 49 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local i 102 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, es va exposar l’expedient al públic mitjançant anunci al BOIB núm. 4 de data 9 de gener de 2018, per tal de que qualsevol persona interessada pogués formular al·legacions.
Atès que es va detectar una errada en l’Ordenança aprovada inicialment en aquells moments en exposició pública, per part de l’Ajuntament Plenari, en sessió celebrada el dia 30 de gen er de 2018, es va adoptar el següent
ACORD
PRIMER.-Modificar d’ofici l’Ordenança municipal reguladora del servei d’utilització de bústies instal·lades en espais d’ús públic, aprovada inicialment pel Ple en sessió celebrada en data 28 de novembre de 2017 i actualment en exposició pública, mitjançant anunci al BOIB núm. 4 de data 9 de gener de 2018.
SEGON.- Exposar al públic novament l’expedient, mitjançant anunci en el BOIB per tal de que qualsevol persona interessada pugui formular les al·legacions que consideri oportunes durant el termini de trenta dies a comptar des del dia següent a la publicació de l’anunci. Si no es formulen al·legacions, s’entendrà aprovada definitivament, sense necessitat de nou acord plenari.
Al no haver-se presentat reclamacions durant el termini d’exposició al públic, queda automàticament elevat a definitiu l’acord plenari provisional de l’Ajuntament de 30 de gener de 2018,
El text íntegre de la qual es fa públic en compliment de l’article 103 de la Llei 20/2006 de 15 de desembre municipal i de Règim Local de les Illes Balears
«Ordenança reguladora del servei d’utilització de bústies instal·lades en espais d’ús públic per a habitatges ubicats en entorns especials.
Article 1. Objecte
És objecte de la present ordenança la regulació del servei d’utilització de les bústies instal·lades en el recinte de la plaça de l’Ajuntament per part dels propietaris i/o llogaters d’habitatges ubicats en entorns especials regulats al Reial decret 1829/1999, de 3 de desembre, mitjançant el qual s’aprova el Reglament pel qual es regula la prestació dels serveis postals per la per a l’entrega d’enviaments postals ordinaris per qualsevol operador postal.
Article 2. Àmbit d’aplicació
Podran accedir al servei, que serà de recepció voluntària, els propietaris i/o llogaters dels habitatges ubicats en entorns especials.
Tenen la consideració d’entorns especials, en l’àmbit del municipi de Puigpunyent els següents habitatges:
a) Els habitatges aïllats situats en entorns qualificats com a disseminats i estiguin situades a més de 250 metres de la via pública habitualment utilitzada per qualsevol dels serveis públics.
L’accés a la distribució d’enviaments postals mitjançant les bústies podrà ser utilitzat per qualsevol operador postal.
Article 3. Procediment d’alta i baixa del servei
Les persones que estiguin interessades en accedir al servei de bústies hauran de presentar una sol·licitud a l’Ajuntament de Puigpunyent, acompanyant la següent documentació:
- Una fotocopia del DNI o document equivalent.
- Escriptura de propietat de la parcel·la o contracte de lloguer en vigor.
Els serveis administratius revisaran que la documentació presentada és correcta i que es reuneixen els requisits per accedir al servei.
Revisada la documentació presentada i acreditat el compliment dels requisits, el Batle dictarà una Resolució autoritzant la utilització del servei de bústia i procedint a l’alta en el servei de la persona sol·licitant. En la mateixa resolució es fixarà el número de bústia assignat.
La Resolució es comunicarà al sol·licitant i, en el cas que sigui autoritzada l’alta, haurà de recollir les claus a les oficines municipals, previ abonament de la quantitat de 30€ en concepte de dipòsit més una quota única de 40€ per l’ús i manteniment del servei durant la vigència de l’autorització.
Una vegada concedida l’autorització i alta en el servei, es prorrogarà anualment, mentre no es sol·liciti la baixa pel beneficiari o s’acordi la caducitat mitjançant Resolució de Batlia, amb audiència prèvia a l’interessat.
Les autoritzacions tindran caràcter personal i no podran ser cedides o arrendades a tercers.
El seu incompliment donarà lloc a la revocació de l’autorització i la conseqüent baixa del servei.
Per donar-se de baixa en el servei s’haurà de presentar una sol·licitud a l’Ajuntament de Puigpunyent i s’hauran de retornar les claus. En el cas que s’hagués abonat alguna quantitat en concepte de dipòsit, es retornarà.
Article 4. Obligacions dels usuaris
a) Utilitzar les bústies únicament per a servei postal.
b) Utilitzar les bústies de manera correcta per no causar desperfectes en les mateixes.
c) Mantenir la bústia en bones condicions per tal de facilitar l’accés als repartidors del servei postal.
Article 5. Manteniment
Serà responsabilitat de l’Ajuntament el manteniment de l’espai físic on es trobin ubicades les bústies i la reparació i/o substitució de les mateixes en cas de desperfectes.
Disposició final
Aquesta ordenança entrarà en vigor una vegada transcorreguts quinze dies hàbils des de la publicació de l’aprovació definitiva en el BOIB.»
Puigpunyent a 5 d’abril de 2018
El Batle
Gabriel Ferrà Martorell