Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE SANTA EUGÈNIA

Núm. 3698
Modificació Ordenança fiscal reguladora de la taxa per expedició de documents administratius

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Aprovació definitiva de la modificació de l’ordenança fiscal reguladora de la taxa per expedició de documents administratius

No havent-se presentat cap reclamació o suggeriment, durant el període d’exposició al públic, respecte a l’aprovació provisional de la modificació de l’ordenança fiscal reguladora de la taxa per expedició de documents administratius, havent-se publicat l’anunci relatiu en el Boib núm. 21 de dia 15 de febrer de 2018, d’acord amb l’article 17.3 de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, es dóna per aprovada definitivament l’esmentada modificació, publicant-se íntegrament a continuació el text complet de l’ordenança:

Ordenança fiscal reguladora de la taxa per expedició de documents administratius.

Article 1r. Fonament i naturalesa

Fent ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució, per l’article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local i conforme amb el dispost als articles 15 a 19 del Reial Decret Legislatiu 2/2004 de 5 de març pel qual s’aprova el text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aquest Ajuntament estableix la Taxa per l’expedició de documents administratius, que es regeix per la present Ordenança Fiscal, les normes de la qual atenen el previst a l’article 57 en relació amb l’esmentat RDL 2/2004 del 5 de març.

Article 2n. Fet imposable

  1. Constitueix el fet imposable de la taxa l’activitat administrativa desenvolupada amb motiu de la tramitació, a instància de part, de tota classe de documents que expedeixi i d’expedients que entengui l’administració o les Autoritats Municipals.
  2. A aquests efectes, s’entendrà tramitada a instància de part qualsevol documentació administrativa que hagi estat provocada pel particular o redundi en el seu benefici encara que no hagi estat mediat sol·licitud expressa de l’interessat.
  3. No estarà subjecte a aquesta taxa la tramitació de documents i expedients necessaris per al compliment d’obligacions fiscals, així com les consultes tributàries, els expedients de devolució d’ingressos indeguts, els recursos administratius contra resolucions municipals de qualsevol índole i els relatius a la presentació de serveis o realització d’activitats de competència municipal i a la utilització privativa o l’aprofitament especial de béns del domini públic municipal, que estiguin gravats per altra taxa Municipal o pels quals s’exigeixi un preu públic per a aquest Ajuntament.

Article 3r. Subjecte passiu

Són subjectes passius contribuents les persones físiques o jurídiques i les entitats a què es refereix l’article 33.4 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària, que sol·licitin, provoquin o en l’interès de la qual redundi la tramitació del document o expedient que es tracti.

Article 4t. Responsables

  1. Respondran solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu les persones físiques i jurídiques que es refereixen l’article 42 de la Llei General Tributària.
  2. Seran responsables subsidiaris els administradors de les societats i els síndics, interventors o liquidadors de fallides, concursos, societats i entitats en general, en els supòsits i amb l’abast que assenyala l’article 43 de la Llei General Tributària.

Article 5è. Quota tributària

  1. La quota tributària es determinarà per una quantitat fixa assenyalada segons la naturalesa dels documents o expedients a tramitar, dacord amb la Tarifa que conté l’article següent.
  2. La quota de tarifa correspon a la tramitació completa, en cada instància, del document o expedient que es tracti, des de la seva iniciació fins a la seva resolució final, inclosa la certificació i notificació a l’interessat de l’acord recaigut.
  3. Les quotes resultants per aplicació de les anteriors tarifes s’incrementaran en un 50% quan els interessats sol·licitessin amb caràcter d’urgència la tramitació dels expedients que motivés la meritació.
 

Article 6è. Tarifes

Certificats d'empadronament en el cens de població:

Vigent:

1,50 €

De cens anteriors:

1,50 €

Certificats de convivència i residència

1,50 €

Certificats de residència a efectes de viatge

1,00 €

Certificats de documents o acords municipals

5 €

Diligència de confrontació de documents

- €

Per la validació de poders que hagin de sortir a efectes a les oficines municipals

- €

Per cada document que s'expedeixi en fotocòpia

A3 B/N

0,40 €

A3 color

1 €

A4 B/N

0,20 €

A4 color

0,50 €

Escaneig documents

1,00 €

Per cada expedient de declaració de ruïna d'edificis

3,01 €

Plastificar

A3

1,50€

A4

1€

Per qualsevol altre document no expressament tarifat

3 €

Informes de policia

100€

Servei de fax:

Nacional (0 - 5 folis)

2,00 €

Internacional (0 - 5 folis)

3,00 €

Compulsa de documents

Els 5 primers fulls

1,00 € /full

A partir del 6è full

0,50 € /full

Certificacions de referència Cadastral Padrons IBI

12,00 €

Participació en processos selectius

Sense estudis universitaris

25,00 €

Amb estudis universitaris

30,00 €

Certificats o informes de caràcter urbanístic que emeti el personal tècnic municipal i no impliqui desplaçament

30,00 €

Certificats o informes de caràcter urbanístic que emeti el personal tècnic municipal i hi hagi desplaçament

60,00 €

Informes tècnics no municipals més un 1% dels pressuposts del projecte

90,00 €

Cèdules urbanístiques

50,00 €

Certificat final d'obra

100,00 €

Pròrrogues automàtiques de llicències urbanístiques

40,00 €

Article 7è. bonificacions de la quota

D’acord amb el que preveu l’article 12)c de la Llei 40/2003, de 18 de novembre de protecció a les famílies nombroses, s’estableix una bonificació del 50% de l’import de la taxa de participació en processos selectius per a les persones integrants de família nombrosa que tenguin reconeguda tal condició.

S’expedirà una exempció de la totalitat de la taxa, a aquells documents, que s’expedeixin a l’efecte de tramitació de pensions i/o ajudes.

Article 8è. dret a percebre

  1. Es meritarà la taxa i neix l’obligació de contribuir quan es presenta la sol·licitud que iniciï la tramitació dels documents i expedients subjectes al tribut.
  2. En els casos que es refereix el número 2 de l’article 2n, la meritació es produeix quan tinguin lloc les circumstàncies que proveeixin l’actuació municipal d’ofici o quan aquesta s’iniciï sense prèvia sol·licitud de l’interessat però redundi en el seu benefici.

Article 9è. infraccions i sancions

En tot el relatiu a la qualificació d’infraccions tributàries, així com de les sancions que a les mateixes corresponguin en cada cas, s’estarà al disposat en els articles 77 i següents de la Llei General Tributària.

Disposició final

La present ordenança fiscal entrarà en vigor a partir de la seva publicació al BOIB, i començarà a aplicar-se a partir de dita data, restant en vigor fins a la seva modificació o derogació expressa.

La qual cosa es fa pública per al general coneixament i als efectes pertinents.

Santa Eugènia a 6 d’abril de 2018

El Batle

Francisco Martorell Canals