Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT D'ALGAIDA
Núm. 3693
Convocatòria per proveir, mitjançant el sistema de comissió de serveis de caràcter voluntari, un lloc de treball de Policia Local de l’Ajuntament d’Algaida
Mitjançant Decret de Batlia de data 28 de març de 2018, en ús de les competències atorgades per l’article 21.1.g de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, Reguladora de les Bases del Règim Local, s’aprova la convocatòria per cobrir, mitjançant el sistema de comissió de serveis de caràcter voluntari, un lloc de treball de policia local de l’Ajuntament d’Algaida, en els termes següents:
1. Aprovar la convocatòria per proveir, mitjançant el sistema de comissió de serveis de caràcter voluntari, un lloc de treball de Policia Local de l’Ajuntament d’Algaida.
2. Ordenar la publicació d’aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en el tauler d’anuncis de l’Ajuntament i a la pàgina web de l’Ajuntament d’Algaida.
CONVOCATÒRIA PER PROVEIR, MITJANÇANT EL SISTEMA DE COMISSIÓ DE SERVEIS DE CARÀCTER VOLUNTARI, UN LLOC DE TREBALL DE POLICIA LOCAL DE L’AJUNTAMENT D’ALGAIDA
1. Objecte
D’acord amb l’article 178 “Comissions de servei de règim general” del Decret 28/2015, de 30 de abril, pel qual s’aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, s’estableix la convocatòria per proveir mitjançant comissió de serveis de caràcter voluntari el lloc de treball de policia local vacant amb dotació pressupostària en la plantilla orgànica. Les característiques del lloc de treball son les següents:
GRUP: C1
ESCALA: Administració Especial, SUBESCALA: Serveis Especials
NIVELL DE CATALÀ: B2
2. Durada
La durada de la comissió de serveis serà per un període de dotze mesos, sense perjudici que es pugui prorrogar per un període màxim de dos anys. Excepcionalment, quan les necessitats del servei ho requereixin, l’òrgan competent de l’administració local podrà prorrogar aquest termini. La comissió de serveis té caràcter temporal i finalitza quan el lloc de treball es proveeix amb caràcter definitiu. En tot cas, finalitza pel transcurs del temps per al que es va concedir.
3. Publicitat
Aquesta convocatòria es publica en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en el tauler d’anuncis de l’Ajuntament i a la pàgina web de l’Ajuntament d’Algaida
4. Requisits dels aspirants
Els aspirants a cobrir la plaça de policia local hauran de reunir els següents requisits a la data d’expiració del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds:
a) Pertànyer com a funcionari de carrera al grup C subgrup C1 de l’Escala d’Administració Especial, subescala serveis especials, Policia Local, dels ajuntaments de les Illes Balears, en situació administrativa de servei actiu i complir la resta de requisits exigits a la convocatòria.
b) Estar en possessió del nivell B2 del coneixement de la llengua catalana.
5. Sol·licituds i termini de presentació
Les sol·licituds per a participar a la convocatòria, juntament amb la documentació que correspongui, es presentaran segons el model que figura a l’annex I d’aquesta convocatòria i aniran dirigides a la Sra. Batlessa de l’Ajuntament d’Algaida. Es presentaran en el Registre General d’aquest Ajuntament, o en qualsevol de les formes previstes a l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
El termini per a presentar les sol·licituds és de deu (10) dies hàbils comptadors a partir del dia següent a la publicació d’aquesta convocatòria en el BOIB.
6. Barem de mèrits
La proposta de nomenament es farà a favor de la persona aspirant que tengui més puntuació, segons el barem de mèrits següent, amb un màxim de 20 punts:
A. Antiguitat: fins a un màxim de 8 punts
S’ha de valorar l’antiguitat que es tengui reconeguda com a personal funcionari, en qualsevol categoria d’un cos de policia, com a policia en un ajuntament que no hagi constituït el cos de policia local o com a policia auxiliar.
- Per cada mes treballat: 0,10 punts
Les fraccions inferiors a l’any s’han de prorratejar, cada 30 dies han de tenir la consideració d’un mes, les inferiors a 15 dies no s’han de tenir en compte.
B. Cursos i accions formatives: fins a un màxim de 3,5 punts
S’han de valorar els cursos i les accions formatives següents:
Els diplomes o els certificats de cursos i activitats formatives impartits per les escoles de formació de les policies locals, els cursos impartits per l’Escola Balear d’Administració Pública o que tenguin la condició de concertats o homologats per l’EBAP, els cursos d’interès policial manifest superats en universitats en l’àmbit de la Unió Europea o en altres administracions públiques de l’Estat espanyol amb centres de formació acreditats i els plans de formació contínua, amb un certificat que acrediti que s’han superat amb aprofitament o, si escau, amb certificat d’assistència, que estiguin directament relacionats amb les funcions del lloc de treball que s’hagi de cobrir. A aquest efecte, es consideren directament relacionats amb les funcions de qualsevol lloc de treball els cursos referits a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere i formació sanitària relacionada amb la professió de policia local.
- Per cursos de durada entre 15 i 25 hores lectives.........0,20 punts per curs.
- Per cursos de durada fins a 40 hores lectives...............0,30 punts per curs.
- Per cursos de durada fins a 60 hores lectives...............0,40 punts per curs.
- Per cursos de més de 60 hores.....................................1 punt per curs.
- Tots els cursos de duració inferior a 15 hores o en què no es pugui acreditar documentalment la seva durada lectiva en hores no seran puntuats.
Els cursos o les accions formatives de contingut idèntic només es poden valorar una vegada. En aquest cas, s’ha de valorar l’acció formativa amb més hores de durada.
No son objecte de valoració els cursos que s’exigeixin com a requisit específic del lloc de treball convocat.
C. Estudis acadèmics oficials: fins un màxim de 3,5 punts
S’han de valorar els estudis o titulacions oficials amb validesa en tot el territori nacional que siguin de nivell superior a la titulació exigida per ingressar en la categoria del lloc de treball. En cas de presentació de títols d’estudis fets a l’estranger, s’haurà d’acreditar l’homologació concedida pel Ministeri d’Educació.
a) Per cada titulació acadèmica de tècnic de formació professional de grau superior, ensenyaments professionals d’arts plàstiques i disseny de grau superior i els ensenyaments esportius de grau superior, com també tots els títols que hagin estat declarats equivalents: 0,5 punts.
b) Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o titulació declarada equivalent: 1 punt.
c) Per cada titulació acadèmica de llicenciatura o grau universitari, arquitectura, enginyeria o titulació universitària equivalent: 2 punts.
d) Per cada màster oficial i altres estudis de postgrau oficial universitari: 0,25 punts per cada 30 crèdits ECTS, fins a un màxim de 1,5 punts.
e) Per a cada títol de doctor: 1,5 punts.
La valoració d’una titulació implica que no es valori la de nivell inferior o de primer o segon cicle que sigui necessària per obtenir-la, excepte els títols de postgrau (màster i doctor), que s’han d’acumular.
D. Coneixements de català: fins un màxim de 2,5 punts
Es valoren els certificats expedits per l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP), expedits o homologats per l’òrgan competent de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats o reconeguts d’acord amb la normativa autonòmica vigent fins a una puntuació màxima de 2,5 punts:
- Nivell C1 (abans nivell C) o equivalent: 1,75 punts
- Nivell C2 (abans nivell D) o equivalent: 2 punts
- Coneixements de llenguatge administratiu (certificat E): 0,50 punts
E. Coneixement d’altres llengües: fins un màxim de 2,5 punts
Es valoren els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial de les altres comunitats autònomes o d’una llengua estrangera expedits per les escoles oficials d’idiomes (EOI), les universitats, l’EBAP, altres escoles d’administració pública i altres entitats, i que siguin equivalents als nivells que estableix el Marc comú europeu, amb una puntuació màxima de 2,5 punts segons els criteris que s’indiquen en la taula següent:
Nivells del Marc comú europeu |
EOI |
Universitats, escoles d’administració pública i organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació continua, equivalent als nivells del Marc comú europeu |
Altres nivells EBAP |
Puntuació |
|
|
|
1r curs de nivell inicial |
0,10 |
|
|
|
2n curs de nivell inicial |
0,20 |
|
|
|
1r curs de nivell elemental |
0,30 |
A2 |
0,60 |
0,40 |
2n curs de nivell elemental |
0,40 |
B1 |
0,80 |
0,60 |
1r curs de nivell mitjà |
0,60 |
B1+ |
1 |
0,80 |
2n curs de nivell mitjà |
0,80 |
B2 |
1,20 |
1 |
1r curs de nivell superior |
1 |
B2+ |
1,40 |
1,20 |
2n curs de nivell superior |
1,20 |
C1 |
1,60 |
1,40 |
|
|
C2 |
1,80 |
1,60 |
|
|
Altres certificats equivalents als nivells del Marc comú europeu es valoren amb la mateixa puntuació que els certificats de les escoles oficials d’idiomes.
D’una mateixa llengua, només se’n valoren les titulacions de nivell superior.
7.- Procediment
L’acreditació del compliment dels requisits, així com la valoració dels mèrits la durà a terme una comissió de valoració, que estarà formada per personal de la pròpia administració local designat per la batlessa.
Després d’haver finalitzat el termini de presentació d’instàncies, l’Ajuntament d’Algaida publicarà una llista d’admesos i exclosos i donarà un termini de deu dies hàbils per presentar reclamacions.
La comissió disposarà de 10 dies hàbils per emetre una proposta d’adjudicació provisional de la comissió de serveis. La proposta de nomenament es farà a favor de la persona aspirant que tingui més puntuació segons el barem de mèrits recollit en el punt 6. Aquesta proposta només ha d’indicar la puntuació final obtinguda per les persones aspirants i el seu DNI i s’ha de fer pública al tauler d'anuncis i a la pàgina web de l'ajuntament amb la indicació de que les persones interessades disposen de tres dies hàbils, comptadors a partir de l’endemà de la publicació, per sol·licitar el tràmit d’audiència i/o formular les al·legacions que creguin oportunes.
Després d’haver resolt les al·legacions presentades de forma motivada i, si s’escau, d’haver modificat les puntuacions atorgades a les persones aspirants, la comissió ha de formular la proposta d’adjudicació definitiva i la relació de totes les persones que han participat, ordenades per ordre de puntuació, que se publicarà al tauler d'anuncis i a la pàgina web de l'Ajuntament i serà elevada a la Batlessa per a la seva aprovació definitiva.
Contra la proposta de resolució definitiva no es poden formular al·legacions ni interposar-hi cap recurs administratiu, sense perjudici de que les persones interessades puguin interposar els recursos que estimin convenients contra la resolució d'adjudicació que dicti la Batlessa.
ANNEX I
SOL·LICITUD D’ADMISSIÓ AL PROCEDIMENT SELECTIU PER A COBRIR UN LLOC DE TREBALL DE POLICIA LOCAL
................................................................................... (Nom i llinatges), DNI núm. .......................................... amb domicili a ............................................................ (localitat), ............................................................................. (carrer, avinguda, plaça, etc.), núm. ....................... CP .............................. , telèfon ............................................, i adreça electrònica .................................................................
EXPÒS
- Que m’he assabentat de la convocatòria per cobrir en comissió de serveis el lloc de treball de policia local.
- Que reunesc tots els requisits exigits en la convocatòria per ocupar el lloc de treball sol·licitat i que les dades i circumstàncies que faig constar en aquesta sol·licitud son certes.
- Que adjunt a aquesta sol·licitud els justificants originals o degudament confrontats dels mèrits que vull fer valer, i em comproment a realitzar jurament o promesa en la forma legalment prevista.
Per tot l’exposat, SOL·LICIT prendre part en aquesta convocatòria.
(Signatura)
SRA. BATLESSA PRESIDENTA DE L’AJUNTAMENT D’ALGAIDA
Algaida, a 28 de març de 2018
La Batlessa,
Maria Antònia Mulet Vich