Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE MEDI AMBIENT, AGRICULTURA I PESCA

Núm. 3702
Proposta de resolució del director general d’Educació Ambiental, Qualitat Ambiental i Residus i Resolució del conseller de Medi Ambient, Agricultura i Pesca de convocatòria pública per a la presentació de sol·licituds de subvenció per a activitats d’educació ambiental a les Illes Balears a favor d’entitats sense ànim de lucre per a l’exercici de 2018

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 Antecedents

L’Ordre del conseller de Medi Ambient de 3 de maig de 2006 per la qual s’estableixen les bases reguladores de subvencions per a activitats d’educació ambiental a les Illes Balears a favor de persones i entitats sense ànim de lucre, publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 71, de 16 de maig de 2006, crea un marc normatiu d’ajudes a l’educació ambiental.

L’article 5.1 d’aquesta Ordre preveu que la Conselleria de Medi Ambient anunciï periòdicament, si és possible cada any, una convocatòria pública per a la presentació de sol·licituds de subvenció.

En els pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a 2018 s’ha previst la quantitat de 100.000 euros en la partida 15601 G/571B01/48000/00 per imputar aquestes subvencions.

Aquesta convocatòria està contemplada a l’Acord del Consell de Govern de 9 de març de 2018 pel qual s’aprova el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2018-2020.

En virtut del que disposen el Text refós de la llei de subvencions, aprovat mitjançant el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i l’article 5.1 de l’Ordre esmentada, i atesa la disponibilitat pressupostària per a 2018 per a subvencions per a activitats d’educació ambiental a les Illes Balears, dict la següent

Proposta de resolució

Propòs al conseller de Medi Ambient, Agricultura i Pesca que dicti resolució en els termes següents:

Article 1. Anunci

S’anuncia l’obertura de la convocatòria pública per a la presentació de sol·licituds de subvenció per a activitats d’educació ambiental a les Illes Balears per a l’exercici de 2018 que preveu l’Ordre del conseller de Medi Ambient de 3 de maig de 2006 per la qual s’estableixen les bases reguladores de subvencions per a activitats d’educació ambiental a les Illes Balears a favor de persones i entitats sense ànim de lucre, publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 71, de 16 de maig de 2006.

Article 2. Activitats subvencionables

Per a l’exercici de 2018 es poden subvencionar les activitats i els projectes d’educació ambiental que s’indiquen a continuació executats dins el termini comprès entre l’1 de gener i el 30 d’octubre de 2018:

  • Sensibilització i informació sobre els principals problemes de l’aigua, els residus, la biodiversitat, el consum responsable, els espais naturals i la custòdia del territori a les Illes Balears.
  • Conscienciació destinada a estimular hàbits i conductes individuals i col·lectives més respectuoses amb el medi ambient.
  • Divulgació, mitjançant l’elaboració i la distribució de material, dels problemes de l’aigua, els residus, la biodiversitat, el consum responsable i els espais naturals.
  • Formació dirigida als sectors de la societat afectats o implicats en la resolució dels problemes de l’aigua, els residus, la biodiversitat, el consum responsable i els espais naturals a les Illes Balears.

Article 3. Quantia

La quantia màxima d’aquesta convocatòria és de cent mil euros (100.000 €), que s’han d’imputar a la partida pressupostària 15601 G/571B01/48000/00 de l’exercici pressupostari 2018.

Article 4. Beneficiaris

Poden acollir-se a aquesta convocatòria les entitats sense ànim de lucre legalment constituïdes, que promouen i duen a terme activitats compreses en l’article 2 a l’àmbit territorial de les Illes Balears, que acompleixin els requisits d’aquesta convocatòria i de les bases reguladores corresponents, a excepció de les entitats en les que concorri qualsevol de les prohibicions compreses a l’article 10 del Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.

Article 5. Procediment de sol·licitud

1. Les entitats interessades a acollir-se a les subvencions han de presentar la documentació que s’indica a continuació dins el termini que estableix l’article 6:

a) Sol·licitud ajustada al model de l’annex 1.

b) Memòria explicativa del programa d’activitats que s’han de dur a terme, que inclogui com a mínim:

  • El títol.
  • La justificació de l’elecció del tema.
  • Els objectius d’educació ambiental.
  • La relació del projecte amb el problema ambiental de l’entorn.
  • La caracterització dels destinataris de les activitats.
  • La descripció de les activitats que s’han de dur a terme.
  • Les dates i la temporalització de les activitats.
  • El personal encarregat de dur a terme el projecte, amb la qualificació i l’experiència.
  • El pressupost total i desglossat per activitats, amb indicació expressa de les despeses corresponents als conceptes subvencionables, amb l’IVA desglossat, i dels ingressos prevists per l’execució de l’activitat, si s’escau, incloses les ajudes o les subvencions concedides per altres estaments públics o privats per a l’activitat. També s’ha d’indicar si el beneficiari té la condició de consumidor final o no en referència a l’IVA; és a dir, si l’IVA suportat és recuperable o no. Si aquesta informació no hi figura expressament, es considerarà que l’IVA és recuperable, i, per tant, no subvencionable.

c) Informació de les actuacions d’educació ambiental principals que s’han dut a terme en els tres darrers anys, indicant el grau de compliment dels objectius proposats en les activitats.

d) Declaració expressa de no haver rebut o sol·licitat altres subvencions per a les activitats proposades en el projecte o, si s’escau, certificat de la quantia de les subvencions rebudes o sol·licitades, que indiqui l’organisme convocant i l’objecte de les subvencions (annex 2).

e) Còpia del document d’identificació fiscal.

f) Declaració jurada de no incórrer en cap causa d’incompatibilitat legal per rebre aquestes subvencions.

g) Còpia del DNI del representant legal.

h) Còpia compulsada dels següents documents:

  • Document constitutiu de l’entitat.
  • Estatuts socials.
  • Inscripció dels estatuts en el registre corresponent.
  • Document acreditatiu de la representació legal.

i) Declaració responsable de la veracitat de les dades bancàries aportades, segons el model de l’annex 3.

j) Certificat oficial d’estar al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l’Administració de l’Estat. En el cas que no s’aportin aquests certificats s’ha d’autoritzar la direcció general competent en educació ambiental per fer les comprovacions corresponents.

 L’Administració autonòmica comprovarà d’ofici que el sol·licitant està al corrent de les obligacions amb la Hisenda de la Comunitat Autònoma d’acord amb l’article 38.1 del Decret 75/2004, de 27 d’agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

k) Declaració responsable de conèixer les obligacions que preveu el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la llei de subvencions.

l) Còpia del document acreditatiu d’estar d’alta en l’epígraf corresponent de l’IAE o declaració d’estar-ne exempt.

2. En el supòsit que, amb ocasió de la tramitació d’altres expedients a l’Administració autonòmica, ja s’hagi presentat algun dels documents identificats amb les lletres e, g, h, i o l, i aquests documents estiguin en vigor, no és necessari aportar-los de nou si no han transcorregut més de cinc anys des de la finalització del procediment al qual corresponen. En aquest cas és suficient indicar l’expedient en el qual consta el document, la data i l’òrgan o dependència en què va ser presentat o, si n’és el cas, emès. Així mateix, en els supòsits que la documentació es pugui comprovar per tècniques telemàtiques, és suficient que la persona interessada informi del codi segur de verificació. A aquest efecte, s’ha d’atendre el Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius.

3. La sol·licitud de la subvenció, juntament amb la documentació que s’estableix en l’apartat 2, es pot presentar en el Registre de la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca o en qualsevol de les formes que preveu l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

4. En cas que la sol·licitud no compleixi els requisits o no incorpori tota la documentació, l’Administració ha de requerir la persona interessada perquè, en el termini de deu dies, esmeni la falta o presenti la documentació preceptiva, amb la indicació que si no ho fa, l’Administració considerarà que desisteix de la sol·licitud i arxivarà l’expedient d’acord amb l’article 68 de la Llei 39/2015.

Article 6. Termini

El termini per presentar les sol·licituds és d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Article 7. Quantificació

La subvenció per a cada activitat o projecte pot ser d’un màxim del 60 % del pressupost previst per a l’activitat o el projecte subvencionat, però no pot superar la quantia de sis mil euros (6.000,00 €). Les subvencions s’han de repartir de la manera que especifica el segon punt de l’article 9.

Article 8. Procediment d’adjudicació

1. Una vegada presentada la documentació completa, la direcció general competent en educació ambiental ha de dur a terme, d’ofici, les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s’ha de dictar la resolució, i en concret:

a. Determinar els participants admesos i no admesos a la convocatòria.

b. Resoldre els dubtes d’interpretació que sorgeixin sobre les bases reguladores de la subvenció.

c. Sol·licitar els informes de la Comissió Avaluadora.

d. Sol·licitar els informes que siguin necessaris per elaborar la resolució.

e. Avaluar les sol·licituds d’acord amb els criteris de valoració que estableixen les bases i l’acte de convocatòria.

f. Obrir, quan escaigui, el tràmit d’audiència i incorporar-ne el resultat a l’expedient.

g. Formular la proposta de resolució, que ha d’expressar el beneficiari o la llista ordenada de beneficiaris per als quals es proposa la subvenció i la quantia d’aquesta.

2. La Comissió Avaluadora, que ha d’examinar les sol·licituds presentades i emetre l’informe que ha de servir de base per a l’elaboració de la proposta de resolució, ha d’estar integrada per:

  • El president: el cap del Servei d’Educació Ambiental.
  • Quatre vocals: dos tècnics de la direcció general competent en educació ambiental, designats per la persona titular, un dels quals farà les funcions de secretari; un representant del Servei Jurídic, designat per la Secretaria General, i un representant del Servei de Gestió Econòmica, designat per la Secretaria General.

Article 9. Criteris i barems per a la concessió de les subvencions

1. Els criteris i els barems de puntuació que regeixen per establir la puntuació total del projecte que es presenta són:

  • La capacitat de l’entitat per a l’organització i l’execució de les activitats projectades: es prendran com a referència les activitats dutes a terme en els tres exercicis anteriors i el grau de compliment dels objectius proposats en les activitats. Fins a 20 punts.
  • La coherència i la concreció del programa d’activitats. Fins a 35 punts. Es valorarà comparativament amb les altres sol·licituds. Només es prendran en consideració els projectes que arribin a un mínim de valoració de 10 punts.
  • L’adequació del programa d’activitats a les necessitats ambientals de les Illes Balears. Es valorarà comparativament amb les altres sol·licituds. Fins a 45 punts. Només es prendran en consideració els projectes que arribin a un mínim de valoració de 15 punts.

D’acord amb els anteriors criteris i barems de puntuació, la valoració de les sol·licituds, de manera detallada, es farà seguint l’esquema de l’annex 6.

L’avaluació de les sol·licituds es farà en el si de la Comissió Avaluadora amb el suport d’un informe previ de valoració emès pels tècnics del Servei d’Educació Ambiental.

2. Les subvencions es repartiran entre tots els sol·licitants que hagin superat les valoracions mínimes indicades a l’apartat anterior (10 punts corresponents a l’apartat de coherència i 15 punts corresponents a l’adequació del programa d’activitats) de manera proporcional a la puntuació obtinguda segons el barem, sempre d’acord amb la dotació econòmica disponible, seguint el protocol que s’explica a l’annex 5, i amb el límit establert a l’article 7.

3. Quan l’import de la subvenció que resulti de l’informe previ que ha de servir de base a la proposta de resolució sigui inferior a l’import sol·licitat, el beneficiari, dins el tràmit d’audiència previ a la proposta de resolució, pot modificar la sol·licitud inicial per ajustar-se a l’import de la subvenció susceptible d’atorgament. En tot cas, la modificació de la sol·licitud ha de respectar l’objecte, les condicions i la finalitat de la subvenció, i també els criteris de valoració establerts relatius a les sol·licituds.

Un cop acabat el tràmit d’audiència, la quantia s’ha de repartir de nou segons el que estableix el paràgraf 2 tenint en compte les modificacions, les renúncies i els desistiments presentats.

Article 10. Resolució d’atorgament de la subvenció

1. La persona titular de la direcció general competent en educació ambiental ha de traslladar la proposta de resolució al conseller de Medi Ambient, Agricultura i Pesca.

2. A la vista de la proposta de resolució i de les al·legacions formulades per la persona interessada, el conseller ha de resoldre atorgar o denegar la subvenció.

3. La resolució s’ha de notificar individualment, preferentment per correu electrònic a l’adreça que s’especifiqui com a via de notificació, o, si no n’hi ha, per correu certificat.

4. La falta de notificació de resolució expressa en el termini màxim de sis mesos comptadors des del dia de presentació formal de la sol·licitud tindrà efectes desestimatoris.

5. La resolució que atorga la subvenció ha d’especificar els aspectes següents: beneficiari, activitat que se subvenciona, descripció de l’activitat, termini d’execució, pressupost total de l’activitat subvencionada, import de la subvenció concedida, partida pressupostària que s’aplica i forma de pagament.

6. Les resolucions que atorguin o deneguin els ajuts sol·licitats exhaureixen la via administrativa. En contra es pot interposar un recurs de reposició en el termini d’un mes, o bé directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos, ambdós terminis comptadors des de l’endemà d’haver rebut la notificació.

Article 11. Pagament de les subvencions

1. L’obligació s’ha de reconèixer un cop s’hagi justificat suficientment l’execució de l’activitat subvencionada mitjançant la presentació del compte justificatiu per part del beneficiari, d’acord amb el que disposa l’article 12.

2. El criteri de gradació dels possibles incompliments de les condicions imposades amb motiu de la concessió de la subvenció serà el de proporcionalitat, segons el qual la quantia que al final hagi de percebre el beneficiari serà de la mateixa proporció que la proporció del pressupost aprovat efectivament executat, sempre que no es conculqui la finalitat de la subvenció.

Article 12. Justificació de les despeses

1. Els beneficiaris han de justificar les despeses dels fons en els projectes i les activitats objecte de la subvenció quan acabi el termini que la resolució d’atorgament de la subvenció prevegi per a l’execució de l’activitat o, si no ho preveu, fins el 31 d’octubre de 2018. Així mateix, els beneficiaris han de justificar, si s’escau, l’aplicació dels ingressos percebuts al desenvolupament de l’activitat. A petició del beneficiari es pot concedir una pròrroga de deu dies per presentar la documentació.

2. Les despeses s’han de justificar mitjançant la presentació dels documents següents a la direcció general competent en educació ambiental:

 

a.  La memòria de l’activitat subvencionada, que ha d’incloure les activitats que s’han dut a terme, els materials divulgatius i informatius elaborats, la temporalització i l’avaluació del projecte, la resposta i els suggeriments de millora.

b. El certificat acreditatiu que s’ha efectuat l’activitat objecte de la subvenció, firmat pel sol·licitant.

c.  El compte justificatiu segons el model de l’annex 4, que ha d’incloure una relació numerada i ordenada de factures o altres documents de valor probatori equivalent a nom del beneficiari que justifiqui totes les despeses corresponents a les activitats i els conceptes subvencionats en la resolució. Així mateix, el compte justificatiu pot incloure una relació de liquidacions efectuades pel beneficiari relatives a les despeses menors i despeses diverses de funcionament sempre que aquestes no superin el 10 % de la quantitat total concedida, la qual cosa no exclou la necessitat de presentar les factures corresponents o altres documents d’idèntic valor probatori que justifiquin aquestes despeses.

d.  Totes les factures o rebuts, originals o còpies compulsades, que figuren en el compte justificatiu, i l’acreditació de pagament corresponent. Cal recordar que segons l’article 40.2 de la Llei de subvencions, es considera despesa efectuada la que hagi estat efectivament pagada abans que acabi el període de justificació determinat per la normativa reguladora de la subvenció. En el cas que es presentin còpies, abans del pagament de la subvenció el beneficiari ha de presentar al Servei d’Educació Ambiental de la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca els originals de la documentació justificativa de les despeses, que consisteix en totes les factures o rebuts originals, perquè hi estampi el segell d’activitat subvencionada.

e.  L’informe dels ingressos percebuts pel desenvolupament de l’activitat subvencionada.

Els beneficiaris han de tenir en compte les limitacions dels pagaments en efectiu que estableix l’article 7 de la Llei 7/2012, de 29 d’octubre, de modificació de la normativa tributària i pressupostària i d’adequació de la normativa financera per a la intensificació de les actuacions en la prevenció i la lluita contra el frau.

3. L’incompliment de l’obligació de presentar la documentació justificativa en els terminis prevists pot donar lloc a la revocació de l’ajuda concedida i a l’obligació de reintegrar les quantitats que s’hagin rebut.

Article 13. Obligacions dels beneficiaris

Els beneficiaris tenen les obligacions següents:

a) Comunicar a l’òrgan competent l’acceptació de la proposta de resolució. En tot cas, aquesta comunicació s’entén produïda automàticament si en el termini de quinze dies des de la notificació de la proposta de resolució no es fa constar el contrari.

b) Dur a terme l’activitat o la inversió o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de la subvenció.

c) Justificar l’execució de l’activitat, el compliment dels requisits i les condicions que determinen la concessió de la subvenció.

d) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació i de control financer que duguin a terme els òrgans competents, i aportar tota la informació que els sigui requerida en l’exercici d’aquestes actuacions.

e) Comunicar a la direcció general competent en educació ambiental la sol·licitud o l’obtenció d’altres subvencions per a la mateixa finalitat. Aquesta comunicació s’ha de fer dins el termini de tres dies hàbils des de la sol·licitud o l’obtenció de la subvenció concurrent i, en tot cas, abans de la justificació de l’aplicació que s’hagi donat als fons percebuts.

f) Acreditar, en la forma que s’estableixi reglamentàriament i abans de dictar la proposta de resolució de concessió, que estan al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l’Administració de l’Estat i de les obligacions tributàries davant la Hisenda autonòmica.

g) Deixar constància de la percepció i l’aplicació de la subvenció en els llibres de comptabilitat o en els llibres de registre que, si s’escau, hagi de dur el beneficiari d’acord amb la legislació mercantil o fiscal que li sigui aplicable.

h) Conservar els documents justificatius de l’aplicació dels fons percebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte d’actuacions de comprovació i control.

i) Fer constar en tota la informació, publicitat i publicacions que l’activitat està subvencionada per la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca, d’acord amb les instruccions que estableixi la Conselleria.

j) Reintegrar els fons percebuts en els supòsits que preveu l’article 44 del Text refós de la llei de subvencions, aprovat mitjançant el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

k) Complir qualsevol obligació que estableixin les bases i la legislació aplicable.

Article 14. Compatibilitat de subvencions

D’acord amb l’article 20 del Text refós de la llei de subvencions, aquestes subvencions, compatibles amb altres subvencions concedides a un mateix beneficiari per a la mateixa finalitat, no poden ser, en cap cas, d’una quantia que, aïlladament o conjuntament amb subvencions o ajudes de la mateixa Administració o d’altres entitats públiques o privades, superi el cost de l’activitat que el beneficiari ha de dur a terme.

 

 

Palma, 20 de març de 2018

El director general d’Educació Ambiental Qualitat Ambiental i Residus

Sebastià Sansó i Jaume

Conforme amb la proposta, i vist l’informe favorable de la Intervenció General, referència exp. de data  en dict Resolució,

 Palma, 21 de març de 2018

 El conseller de Medi Ambient, Agricultura i Pesca

 Vicenç Vidal Matas

 

ANNEX 1

Sol·licitud d’ajuda per a activitats d’educació ambiental

Entitat sol·licitant

Nom de l’entitat:

CIF:

Nom del representant legal:

DNI:

Adreça:

Localitat:

CP:

Província:

Telèfon 1:

Telèfon 2:

Adreça electrònica a l’efecte de notificacions:

DECLAR sota la meva responsabilitat:

  • Que totes les dades que contenen els impresos i els documents que s’aporten en aquesta sol·licitud són vertaderes.
  • Que les activitats proposades respectaran la normativa vigent i que, si s’escau, se sol·licitaran els permisos que corresponguin.
  • Que conec les obligacions que preveu el Text refós de la llei de subvencions, aprovat mitjançant el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

DECLAR sota jurament que no incorr en cap causa d’incompatibilitat legal per rebre la subvenció que sol·licit per a l’execució de les activitats proposades en el projecte objecte de la sol·licitud.

SOL·LICIT:

Que se’m concedeixi una subvenció de …………………. €

per a les activitats incloses en elprojecte……………………………………………………………………………..............................

AUTORITZ la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca:

  • perquè faci les consultes pertinents per acreditar les dades o els documents que s’indiquen a continuació a la columna “ja en poder de l’administració”, perquè puguin ser obtinguts en nom meu, en l’àmbit de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, mitjançant transmissions telemàtiques de dades o de certificacions que els substitueixin.
  • perquè pugui obtenir d’altres administracions les dades o documents següents, sempre que s’hagi establert per conveni la col·laboració amb l’administració competent: (marcau les caselles que correspongui)

compliment d’estar al corrent de les obligacions amb l’Agència Estatal d’Administració Tributària

compliment d’estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social

ADJUNT a la sol·licitud la documentació exigida a l’article 5 de la convocatòria, que es detalla a continuació:

S’aporta

Ja en poder de l’Administració*

b) Memòria explicativa del programa d’activitats.

c) Informació de les actuacions principals d’educació ambiental dutes a terme en els tres darrers anys, amb el grau de compliment dels objectius.

d) Declaració expressa de no haver rebut o sol·licitat altres subvencions per a l’execució de les activitats proposades en el projecte o, si s’escau, certificat de la quantia de les subvencions rebudes o sol·licitades (annex 2).

e) Còpia del document d’identificació fiscal.

g) Còpia del DNI del representant legal.

h) Còpia compulsada de:

Document constitutiu de l’entitat.

Estatuts socials.

Inscripció dels estatuts en el registre corresponent.

Document acreditatiu de la representació legal.

i) Declaració responsable de la veracitat de les dades bancàries (annex 3).

j) Certificat oficial d’estar al corrent de les obligacions tributàries davant l’Administració de l’Estat.

Certificat oficial d’estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social.

l) Còpia del document acreditatiu d’estar d’alta en l’epígraf corresponent de l’IAE o declaració d’estar-ne exempt.

*Indicau l’expedient, la data i l’òrgan o la dependència en el cas de documentació en paper (mentre no hagin transcorregut més de cinc anys des de la finalització del procediment al qual correspon) o el codi segur de verificació en cas de documentació que es pugui comprovar per tècniques telemàtiques.

______________, ____ d_______________ de 2018

[Rúbrica]

ANNEX 2

Declaració d’altres subvencions per a l’execució del projecte

Nom i llinatges:

DNI:

En representació d

DECLAR (marcau amb una X l’opció que correspongui):

Que no s’ha rebut ni sol·licitat cap altra subvenció per a l’execució de les activitats proposades en el projecte ….............................................................................., presentat a la convocatòria de subvencions per a activitats d’educació ambiental a les Illes Balears a favor d’entitats sense ànim de lucre per a l’exercici de 2018.

 Que l’entitat a la qual represent ha sol·licitat a altres institucions les subvencions que a continuació s’indiquen per a la mateixa finalitat:

Institució

Concepte

Import sol·licitat / atorgat

Que em compromet a comunicar a la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca la sol·licitud o l’obtenció de qualsevol ajuda pública o privada per executar les activitats per a les quals he sol·licitat la subvenció.

I, perquè consti i a l’efecte de presentar-lo davant l’òrgan administratiu que convoca el procediment per a la concessió de subvencions esmentat, expedesc aquesta declaració.

______________, ___ d_______________ de 2018

[Rúbrica]

ANNEX 3

Declaració responsable de la veracitat de les dades bancàries aportades[1]

Dades aportades relacionades amb el tràmit ...........................................................................

Identificació del procediment i del tràmit (sol·licitud d’inici del procediment, resposta al requeriment, etc.)

Declarant

Nom de l’entitat:

NIF:

Adreça de notificació o dades del mitjà preferent (posau les dades de l’opció escollida):

Localitat:

Codi postal:

Municipi:

Província:

Telèfon:

Fax:

Adreça electrònica:

Representant

Nom i llinatges:

DNI/NIF:

Adreça de notificació o dades del mitjà preferent (posau les dades de l’opció escollida):

Localitat:

Codi postal:

Municipi:

Província:

Telèfon:

Fax:

Adreça electrònica:

De conformitat amb el Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius, i la relació de documents del Catàleg de simplificació documental substituïbles per la presentació d’aquesta declaració,

DECLAR:

1. La titularitat del compte bancari corresponent a les dades següents, a l’efecte de l’ingrés derivat del procediment esmentat a l’inici d’aquesta declaració:

Dades de l’entitat bancària

Nom de l’entitat

Domicili sucursal o oficina

Codi BIC o SWIFT 2 /

Dades del compte (seleccionau l’opció que correspongui)

Opció 1. IBAN del compte3 (per a comptes a Espanya)

País (2 dígits)

Control IBAN
(2 dígits)

Codi de l’entitat
 (4 dígits)

Codi de la sucursal o oficina (4 dígits)

DC del compte
(2 dígits)

Núm. de compte o llibreta (10 dígits)

E

S

Opció 2. IBAN del compte3 (per a comptes fora d’Espanya)

Opció 3. Numeració del compte (només per a comptes a països sense codi IBAN)

País:

2. Que puc acreditar documentalment les dades que s’esmenten en el punt 1, en cas que s’exigeixi.

3. Que entenc que l’Administració de la Comunitat Autònoma, una vegada fets els ingressos en el compte indicat en el punt 1 d’aquesta declaració, queda eximida de responsabilitat per les actuacions que derivin d’errors en les dades indicades pel declarant.

4. Que autoritz l’Administració de la Comunitat Autònoma a consultar les dades d’identitat de bases de dades d’altres administracions a les quals pugui accedir per comprovar les dades aportades mitjançant aquesta declaració.

......................., ........... d...................... de 20....

[Rúbrica]

Informació sobre protecció de dades

D’acord amb la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, les dades personals que aporteu s’incorporaran i es tractaran en el fitxer de tercers amb la finalitat de dur el control i la gestió dels pagaments a persones creditores i de transferències a les entitats financeres. Per exercir el dret d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició al tractament d’aquestes dades podeu adreçar-vos al centre gestor a què es refereix aquesta declaració segons les condicions que preveu la legislació vigent.

Notes:

1 Model de declaració elaborat conforme a l’annex 3 del Decret 6/2013, el Catàleg de simplificació documental i el Reglament (UE) 260/2012 del Parlament Europeu i del Consell, de 14 de març de 2012, pel qual s’estableixen requisits tècnics i empresarials per a les transferències i els càrrecs domiciliats en euros.

2 BIC: codi internacional d’identificació de l’entitat bancària o codi SWIFT (11 caràcters com a màxim).

3 El codi IBAN té 24 dígits per a Espanya i fins a un màxim de 34 dígits per a d’altres països.

 

ANNEX 4

A) Compte justificatiu

Núm. d’expedient

Exercici del pressupost

Partida del pressupost

Beneficiari

NIF

Projecte

Import del projecte presentat

Import del projecte aprovat

(A)

Percentatge d’ajuda

(B)

Import de l’ajuda concedida

(C)

Núm. de BOIB i data de la convocatòria

Data de concessió

Data d’execució

Data de justificació

DECLAR:

·      Que aquest compte justificatiu abasta l’execució completa de l’activitat subvencionada i conté tots els justificants imputables al projecte subvencionat.

·      Que totes les dades contingudes en aquest compte justificatiu són verídiques i correctes.

·      Que els justificants originals de les despeses, els ingressos, els cobraments i els pagaments que s’hi detallen estan custodiats sota la meva responsabilitat.[1]

·      Que els justificants esmentats estan a la disposició dels òrgans de control intern o extern de l’Administració.

·      Que em compromet a prestar tota la col·laboració a les actuacions de comprovació i verificació que l’Administració o els seus òrgans de control considerin necessaris per comprovar la veracitat o la correcció de les activitats subvencionades o de la justificació presentada.

Data:

Rúbrica:

Nom:

ANNEX 4.B) Relació de justificants imputats

NOTA: les zones ombrejades han de ser emplenades per l’Administració

Núm. d’expedient

Beneficiari

Exercici del pressupost

NIF

Partida del pressupost

Projecte

Import del projecte aprovat

(A)

Data de concessió

Percentatge d’ajuda concedida

(B)

Data d’execució

Import de l’ajuda concedida

(C)

Data de justificació

Import d’altres ajudes

Identificació dels justificants

Costs justificats

Cost elegible

Núm.

Núm. de factura

Data

Proveïdor

Concepte

Import

Data de pagament

Percentatge d’imputació

Import

Cost elegible

Observacions

Total

Total

(D)

(E)

Identificació del justificants de les despeses menors i de funcionament (màxim 10 %)

Costs justificats

Cost elegible

Núm.

Núm. de factura

Data

Proveïdor

Concepte

Import

Data de pagament

Percentatge d’imputació

Import

Cost elegible

Observacions

Total

Total

(D)

(H)

Import justificat

(D)

Import elegible

(E)

Despeses menors i de funcionament

(H)

Import de l’ajuda justificat

(F) = (E + H) x (B)

Import del pagament

(G)

Observacions:

El beneficiari

Servei d’Educació Ambiental.

Conseller de Medi Ambient, Agricultura i Pesca

Aquest compte justificatiu correspon al cost total definitiu de l’ajuda indicada, els justificants de la qual s’adjunten annexos en aquesta relació.

Data:

Rúbrica:

Emet informe favorable sobre aquest compte justificatiu, i propòs l’inici de l’expedient per al pagament de l’ajuda indicada per un import d……………………….. (G) euros.

Data:

El cap del Servei …………

Rúbrica:

Resolc aprovar aquest compte justificatiu, reconec aquesta obligació i propòs el pagament de l’ajuda indicada per un import d………………………….. (G) euros.

Data:

Rúbrica:

A.  S’hi ha de consignar l’import del projecte presentat que ha estat acceptat per l’Administració. Aquest import ha de coincidir amb el que figura en la resolució de concessió de l’ajuda.

B.  S’hi ha de consignar el percentatge d’ajuda, d’acord amb el que estableix la resolució de concessió de l’ajuda.

C.  L’import de l’ajuda concedida és el resultat d’aplicar el percentatge d’ajuda (B) a l’import del projecte aprovat (A). Aquest import ha de coincidir amb el que figura en la resolució de concessió de l’ajuda.

D.  Resultat d’aplicar el percentatge d’imputació a l’import dels justificants.

E.   i (H) L’import elegible serà determinat pel servei tècnic gestor de l’ajuda, després de l’anàlisi dels justificants de despesa i de pagament presentats pel beneficiari en el compte justificatiu.

F.   Resultat d’aplicar el percentatge d’ajuda (B) al cost elegible (E + H).

G.  Import màxim d’ajuda que es proposa pagar, i, per tant, de l’obligació que es reconeix.

 

ANNEX 5

Sistema de repartiment proporcional de la dotació econòmica a les puntuacions obtingudes

a.  Se sumen les puntuacions de cada projecte i s’obté una xifra que denominam A.

b. Denominam B la quantia màxima que estableix la convocatòria.

c. Dividim el valor de B per la xifra A, i així obtenim una equivalència entre una unitat de puntuació i una quantia econòmica; és a dir, valoram el punt. El valor unitari del punt el denominam C.

d.  A cada expedient multiplicam el valor de C per la puntuació obtinguda i obtenim per a cada expedient una xifra que denominam D.

e.  Se sumen els costos elegibles corresponents als pressuposts de cada projecte admès a tràmit i calculam el 60 % d’aquesta quantitat. Denominam T la xifra que resulti.

f.   Si D supera T o el màxim establert (6.000 €), ajustam la xifra que ha de percebre l’entitat (que denominam S) de manera que sigui igual a la xifra menor entre T i 6.000, per evitar subvencionar més del màxim establert. Com a resultat d’aquest ajust es pot produir un romanent.

g. Repartim el romanent proporcionalment entre els sol·licitants que encara no hagin arribat al màxim de la subvenció. A aquest efecte, tornam a valorar el punt dividint el romanent per la xifra que resulta de sumar les puntuacions dels sol·licitants que participen en aquest segon repartiment. Denominam C’ el resultat.

h. Multiplicam el valor de C’ per la puntuació obtinguda pels projectes que participen en aquest segon repartiment, i obtenim per a cada expedient una xifra que denominam D’.

i.  Ara tenim dues xifres per a cada expedient: la que resulta del primer repartiment (S) i la que correspon a D’. Si la suma de S + D’, que denominam E, supera T o el màxim establert en 6.000 €, es torna a ajustar la xifra que ha de percebre l’entitat (que denominam S’) de manera que sigui igual a la xifra menor entre T i 6.000. Com a resultat d’aquest ajust es pot produir un nou romanent, el qual es reparteix de manera semblant a l’anterior. Repartim successivament el romanent fins que s’exhaureixi el crèdit disponible.

 

ANNEX 6

Criteris de valoració

PUNTUACIÓ MÀXIMA

(Molt adequat/ detallat)

Capacitat de l’entitat

(màxim 20, sense mínim)

Memòria dels tres darrers anys:

- Quantitat d’actuacions d’educació ambiental dels tres darrers anys, si són nombroses o només puntuals, si arriben a molta gent o a poca...

6

- Compliment d’objectius de les actuacions realitzades els tres darrers anys.

3

- Experiència: si l’entitat ja ha fet actuacions semblants a les que es proposen al projecte.

3

Solidesa: trajectòria de l’entitat a les Balears, disposa dels mitjans tècnics i coneixements del territori suficients per desenvolupar el projecte previst.

4

Personal qualificat (estudis o experiència professional en educació ambiental).

4

Coherència i concreció

(màxim 35, mínim 10)

Justificació: expliquen prou el motiu de l’elecció del tema i del projecte?

5

Objectiu: indiquen els objectius que es volen assolir? Són específics? Són realistes?

6

Destinataris: defineixen el perfil dels destinataris? Són els adequats per a aquest projecte?

5

Dates de realització / temporalització: els temps prevists són realistes i coherents respecte als objectius marcats? L’època de l’any és l’adequada?

4

Descripció de les activitats: les activitats estan prou concretades en quant a continguts i metodologia? Són coherents amb els objectius proposats? El tractament dels continguts és adequat (rigorós, actual, realista...)?

7

Pressupost detallat: el pressupost està prou desglossat per saber a què es destinaran els doblers, si s’utilitzaran recursos propis o externs, quins materials es compraran, quantes hores de personal es preveuen, etc.?

3

Pressupost justificat: la quantia és versemblant? És coherent amb el que solen costar actuacions semblants?

5

Adequació a les necessitats ambientals de les Illes Balears

(màxim 45, mínim 15)

Dins els eixos prioritaris d’enguany: aigua, residus, biodiversitat, consum responsable, espais naturals i custòdia del territori.

10

Relació amb l’entorn: el tema tractat és significatiu a les Balears (o part d’elles)? Està orientat a l’entorn proper dels participants? Fomenta el lligam amb el territori i la natura de les Balears?

10

Benefici ambiental: es preveuen criteris de sostenibilitat en l’ús de recursos? (Paper, electricitat, desplaçaments, materials reutilitzables...) Si s’ha de desenvolupar en un entorn natural, es preveuen mesures per minimitzar l’impacte sobre l’entorn? Les actuacions poden tenir un impacte ambiental positiu?

8

Benefici social: en surten beneficiats col·lectius desfavorits? Es tenen en compte col·lectius normalment poc tractats per campanyes d’educació ambiental? El projecte és necessari per a la societat balear?

6

Impacte social: es preveu que el projecte arribi a molta gent? És innovador, participatiu o suggerent? És complet i tracta el tema amb profunditat? Està lligat amb accions que es poden aplicar a la vida quotidiana?

6

Perdurabilitat: les actuacions estan emmarcades en un programa a més llarg termini? Es preveu una continuïtat en el futur? Es preveu una avaluació per millorar l’activitat?

5

[1]S’han de presentar al Servei d’Educació Ambiental de la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca tots els justificants originals mitjançant els quals es justifica la subvenció per estampar-hi el segell d’activitat subvencionada.