Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

PLE, COMISSIÓ DE GOVERN, CONSELL EXECUTIU I PRESIDÈNCIA

Núm. 3616
Modificació del Decret de la Presidència del Consell Insular de Mallorca pel qual es determina l’organització del Consell Insular de Mallorca

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

«Fets

El president, el dia 27 de març de 2018, va resoldre:

1. El 9 de juny de 2017 es va dictar el Decret pel qual es determina l’organització del Consell Insular de Mallorca que s’ha modificat pel Decret de dia 9 de juny de 2017, pel Decret de dia 24 de juliol de 2017, de dia 16 de gener de 2018 i de dia 7 de febrer de 2018.

2. En l’actualitat la gestió del fons pictòric del Consell Insular de Mallorca la realitza el Departament de Modernització i Funció Pública en base a l’atribució 9.b) 5 del Decret de dia 5 de juny de 2018, pel qual es determina l’organització del Consell Insular de Mallorca que estableix que ha d’exercir les competències en matèria de patrimoni que no estiguin atribuïdes al Ple del Consell de Mallorca.

3. No obstant el punt anterior, es considera que per tal d’incrementar l’eficiència, l’eficàcia i la celeritat en la gestió del fons pictòric del Consell és convenient que la gestió del fons pictòric sigui atribuïda al Departament de Cultura, Patrimoni i Esports.

Consideracions jurídiques

1. En l’article 62 de l’Estatut d’autonomia, es disposa que els consells insulars estableixen la seva organització d’acord amb la Constitució i amb l’Estatut esmentat.

2. En l’article 9.2.f) de la Llei 8/2000, de 27 d’octubre, de consells insulars, es determina que correspon a la Presidència fixar les atribucions dels diferents òrgans de cada departament.

Per tot això, decret:

Article únic: Modificar el Decret de 9 de juny de 2017 pel qual es determina l’organització del Consell Insular de Mallorca en els termes següents

1. Afegir a l’article 2 en què es determinen les atribucions del Departament de Cultura, Patrimoni i Esports la lletra j) amb el contingut següent: Gestionar el fons pictòric propietat del Consell Insular de Mallorca.

En conseqüència l’article 2 del Decret de 9 de juny de 2017 queda redactat de la manera següent:

«Article 2. Atribucions del Departament de Cultura, Patrimoni i Esports

Les atribucions del Departament de Cultura, Patrimoni i Esports són les relatives al sector de l’activitat administrativa pròpia del departament, que en la legislació vigent s’assignen al Consell de Mallorca, i particularment:

  1. Activitats artístiques i culturals. Fomentar i difondre la creació i la producció teatral, musical, cinematogràfica i audiovisual, literària, de dansa i d'arts combinades.
  2. Exercir la competència relativa a museus, arxius i biblioteques de titularitat autonòmica. Conservatoris de música, serveis de belles arts, hemeroteques i institucions semblants d’àmbit insular.
  3. Gestionar el dipòsit legal de llibres.
  4. Exercir les competències relatives a patrimoni monumental, cultural, històric, artístic, arquitectònic, arqueològic i paisatgístic, en els termes referits en l’article 34 del Reglament orgànic del Consell de Mallorca, i particularment les següents:
    1. Paralitzar i suspendre totes les obres i/o actuacions que atempten contra del patrimoni històric o hi van en contra.
    2. Vigilar i controlar totes les actuacions que es duen a terme en zones i/o edificis protegits en la legislació de patrimoni històric.
    3. Autoritzar les obres d’urgència motivada, i informar-ne la Comissió Insular competent en matèria de patrimoni de Mallorca en la primera sessió que faci.
    4. Autoritzar les prospeccions i/o les excavacions d’urgència motivada, i informar-ne la Comissió Insular competent en matèria de patrimoni en la primera sessió que faci.
    5. Elaborar el programa anual d’excavacions i exploracions arqueològiques i paleontològiques.
    6. Elaborar el pla anual de conservació i d’enriquiment del patrimoni històric.
    7. Elaborar l’informe anual sobre el grau de compliment de les mesures del foment del patrimoni històric de Mallorca.
    8. Gestionar el Registre Insular de Béns d’Interès Cultural.
    9. Gestionar el Catàleg Insular del Patrimoni Històric.
    10. Informar sobre els expedients relatius a l’exercici dels drets de tempteig i de retracte, en el supòsit d’alienació de béns declarats d’interès cultural o inclosos a l’Inventari General.
    11. Administrar i gestionar instal·lacions de suport a les tasques de conservació, restauració, foment i investigació de béns que pertanyen al patrimoni històric de Mallorca.
  5. Planificar, ordenar, coordinar i gestionar actuacions en matèria esportiva.
  6. Desplegar una oferta general i específica de programes, serveis i recursos orientada a la cobertura de les necessitats esportives.
  7. Donar suport tècnic als municipis de Mallorca en matèria esportiva.
  8. Fomentar i promoure les activitats esportives.
  9. Gestionar les competències en matèria de medicina esportiva.
  10. Gestionar el fons pictòric propietat del Consell Insular de Mallorca.

Són centres adscrits al Departament:

  • Museu Krekovic
  • Centre Cultural la Misericòrdia
  • Monestir de Bellpuig
  • Poliesportiu Sant Ferran

Fundacions adscrites a aquest Departament:

  • La Fundació Teatre Principal de Palma
  • La Fundació Casa Museu Llorenç Villalonga, Pare Ginard i Blai Bonet»

2. Modificar l’article 9 en què es determinen les atribucions del Departament de Modernització i Funció Pública per donar al punt 9. b) 5 la redacció següent: Exercir les competències en matèria de patrimoni que no estiguin atribuïdes al Ple del Consell, excepte la gestió del fons pictòric propietat del Consell Insular de Mallorca.

En conseqüència l’article 9 del Decret de 9 de juny de 2017 queda redactat de la manera següent:

«Article 9. Departament de Modernització i Funció Pública

Les atribucions del Departament de Modernització i Funció Pública són les relatives al sector de l’activitat administrativa pròpia del departament i a la matèria de règim local, que en la legislació vigent s’assignen al Consell de Mallorca, i particularment:

  1. Modernització:
    1. Implantar processos de qualitat a l’Administració pública.
    2. Potenciar la utilització de les tecnologies de la informació en l’activitat administrativa, en les relacions entre administracions públiques, i també en les relacions de la ciutadania amb l’Administració.
    3. Revisar els processos administratius.
    4. Proveir del material informàtic necessari les diverses àrees del Consell de Mallorca i gestionar-lo, dotar de la infraestructura de comunicacions de veu i dades, i proveir d’aplicacions informàtiques els departaments.
    5. Donar suport a usuaris del sistema, implantar sistemes de comunicació amb la ciutadania per dur a terme tràmits administratius, i oferir informació sobre l’activitat del Consell de Mallorca a través del web i de la seu electrònica.
    6. Coordinar, dirigir i executar les polítiques smart del Consell de Mallorca.
    7. Presidir, coordinar i dirigir la Comissió Assessora Smart Mallorca.
  2. Serveis generals, projectes d’obres i eficiència energètica:
    1. Coordinar la seguretat de tots els edificis i les instal·lacions del Consell de Mallorca, servei de majordomia, custòdia i missatgeria, i dur a terme el manteniment dels edificis i la maquinària, i la neteja de les instal·lacions i les oficines, així com contractar tota classe d’assegurances amb relació a tots els béns que formen part del patrimoni del Consell.
    2. Fer inversions i obres de reforma en tots els edificis, centres i dependències propis.
    3. Gestionar els serveis generals del Consell de Mallorca no atribuïts expressament a un altre departament.
    4. Impulsar i executar les polítiques d’eficiència energètica dels edificis i instal·lacions del Consell de Mallorca.
    5. Exercir les competències en matèria de patrimoni que no estiguin atribuïdes al Ple del Consell, excepte la gestió del fons pictòric propietat del Consell Insular de Mallorca.
    6. Iniciar, ordenar i instruir els expedients de responsabilitat patrimonial, llevat dels atribuïts al Departament de Territori i Infraestructures, així com resoldre’ls, quan l’import no supera els 30.000,00€.
  3. Gestionar el personal funcionari i laboral de qualsevol classe, que comprèn:
  1. Exercir la direcció directa de tot el personal del Consell de Mallorca, així com la planificació, la coordinació, l’ordenació de la política general de personal del Consell de Mallorca i el seguiment de l’execució d’aquestes polítiques per part dels departaments.

  2. Proposar al Consell Executiu l’oferta anual d’ocupació pública del Consell de Mallorca i les bases de les proves de l’oferta per seleccionar personal i proveir llocs de treball.

  3. Proposar a la Presidència del Consell les convocatòries de les proves de l’oferta per seleccionar personal i proveir definitivament llocs de treball.

  4. Resoldre les convocatòries de les proves de selecció de personal i de proveïment definitiu de llocs de treball.

  5. Proposar la resolució de les sol·licituds de compatibilitat del personal al servei del Consell de Mallorca.

  6. Nomenar i sancionar el personal, llevat de la separació del servei dels funcionaris de la corporació, del comiat del personal laboral i de la imposició de sancions per faltes lleus, sens perjudici d’allò que es preveu en l’apartat 6 de la disposició addicional segona de la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’Estatut bàsic de l’empleat públic. Ordenar la instrucció d’expedients disciplinaris i aprovar o aixecar la suspensió provisional del personal.

  7. Seleccionar i nomenar personal funcionari de carrera i interí.

  8. Formalitzar contractes del personal laboral, que no estiguin desconcentrats o delegats en altres òrgans.

  9. Seleccionar el personal funcionari interí i el laboral temporal, quan aquesta atribució no estigui desconcentrada o delegada en altres òrgans.

  10. Resoldre les situacions administratives i les comissions de servei.

  11. Aprovar i gestionar la nòmina del personal funcionari i laboral.

  12. Encarregar-se de les relacions i les negociacions amb les organitzacions sindicals representatives del personal.

  13. Proposar al Consell Executiu el pla de formació del personal, gestionar-lo i executar-lo.

  14. Concedir les millores socials previstes en els Acords per al personal funcionari i en el Conveni col·lectiu per al personal laboral, llevat de la prevista en l’article 32 del Conveni col·lectiu, quan la contractació es troba atribuïda a un altre departament.

  15. Resoldre la deducció proporcional de retribucions en cas d’incompliment de l’horari establert.

  16. Gestionar les activitats pròpies dels serveis de prevenció, en la forma establerta en la Llei 31/1995, el Reial decret 39/1997 i el Reglament de prevenció de riscs laborals del Consell de Mallorca.

  17. Exercir les altres atribucions, en matèria de personal, que no estiguin assignades expressament als altres òrgans de la corporació, amb l’excepció de la direcció superior de tot el personal i el nomenament i el cessament del personal eventual.

  18. Atorgar els complements de productivitat, a proposta dels diferents consellers executius i conselleres executives.

  19. Resoldre les contractacions amb càrrec a les partides denominades «altre personal» i «personal eventual» en contracte laboral.»

Disposició final.

Aquest Decret comença a vigir el mateix dia en què es publica en el Butlletí Oficial de les Illes Balears

Palma, 3 d’abril de 2018

Per delegació del president, el secretari general

(Decret de 17 de juliol de 2015, BOIB núm. 114, de 28 de juliol de 2015)

Jeroni M. Mas Rigo