Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 3600
Aprovació de la convocatòria d'ajuts per al foment i divulgació en innovació per al teixit empresarial i associatiu de Menorca corresponent a actuacions dut a terme el 2017

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Feim públic que el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, en sessió ordinària de dia 5 de març de 2018, va adoptar el següent acord:

Primer.- Aprovar les bases que han de regir la concessió d’ajuts de minimis del CIM per al teixit empresarial i associatiu de Menorca.

Segon.- Aprovar, simultàniament, la convocatòria corresponent a l’any 2018 per als ajuts a les accions dutes a terme entre l’1 de gener i el 31 de desembre del 2017, que es regirà per les bases a què s’ha fet referència al punt anterior, d’acord amb les condicions següents:

a) Import global màxim dels ajuts i crèdit pressupostari. Les ajudes concedides s'atendran amb càrrec a les partides pressupostàries i amb els imports màxims que s’indiquen més avall:

Partida

Quantia màxima

46200.4790000 per al foment i divulgació en innovació per al teixit empresarial i associatiu de Menorca

20.000€

b) El termini de presentació de sol·licituds és de 15 dies a partir de l'endemà d'haver-se publicat la convocatòria en el BOIB, tal com consta en les bases d'aquesta convocatòria.

c) L’instructor d’aquest expedient i el responsable del seu seguiment és l'enginyer tècnic Manel Juan Andreu, tècnic del Consell Insular de Menorca adscrit a l'Àrea d'Innovació i Noves Tecnologies.

Tercer.- Comunicar aquesta resolució a la Base de Dades Nacional de Subvencions prèviament a la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

BASES QUE REGEIXEN LA CONVOCATÒRIA DELS AJUTS DE MINIMIS DEL CONSELL INSULAR DE MENORCA PER AL FOMENT I DIVULGACIÓ EN INNOVACIÓ PER AL TEIXIT EMPRESARIAL I ASSOCIATIU DE MENORCA

1. OBJECTE

L'objecte d'aquest ajut de minimis és:

- Fomentar l'interès social per la ciència, la tecnologia, la innovació i l'emprenedoria i impulsar la relació entre els diferents agents i actors, tant públics com privats, del sistema.

- Promoure activitats que fomentin la recerca, el desenvolupament, la innovació i les noves tecnologies en el marc d’una economia basada en l’especialització intel·ligent i la innovació.

2. FINALITAT

El Consell Insular de Menorca, d'acord amb els objectius fixats en el Pla Estratègic de Subvencions 2018, vol contribuir al foment de la recerca, el desenvolupament i la innovació i també pretén promoure aquelles activitats relacionades amb el desenvolupament tecnològic i la innovació, mitjançant una convocatòria d'ajuts de minimis.

3. FINANÇAMENT I IMPORT MÀXIM

Les ajudes de mínimis que s’atorguin en el marc d’aquestes bases es faran efectives amb càrrec a les partides i per l’import màxim que s’estableixin a la convocatòria.

4. ACTIVITATS I PERÍODE SUBVENCIONABLES

1. En el marc d'aquests ajuts, se subvencionarà l'organització i el desenvolupament d'esdeveniments singulars de foment, directament relacionats amb els àmbits de la tecnologia, la ciència, la robòtica, la creativitat, els multimèdia i l'emprenedoria innovadora.

2. En cap cas són subvencionables les activitats que suposin la comercialització d'un determinat producte o servei, ni tampoc l'assistència a fires, jornades, congressos i altres esdeveniments semblants organitzats per altres empreses o entitats.

3. S'estableixen els ajuts a l'organització dels esdeveniments següents: fires, jornades, congressos, tallers, campus, xerrades, conferències i similars que s'organitzin a l'illa de Menorca.

L'activitat subvencionable és l’organització dels esdeveniments esmentats en el paràgraf anterior, sempre que tenguin com a eix i motiu principal un o més dels àmbits següents: tecnologia, ciència, robòtica, creativitat, multimèdia i emprenedoria innovadora.

4. Les actuacions subvencionables s'han d'havear dut a terme en el període comprès entre l’1 de gener de 2017 i el 31 de desembre de 2017.

5. NATURALESA DE L'AJUT DE MINIMIS I COMPATIBILITAT AMB ALTRES AJUTS.

1. Les subvencions que es regeixen per aquestes bases són de caràcter voluntari i eventual i es poden anul·lar, revocar i reintegrar en tot moment per les causes previstes en la Llei o en aquestes bases; no generen cap dret a l'obtenció d'altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent. Així mateix, les persones físiques o jurídiques que tenguin un ajut del Consell Insular de Menorca no poden ser beneficiaris d'aquests ajuts. Aquests ajuts són compatibles amb altres ajudes, subvencions, ingressos o recursos que, per realitzar el mateix projecte, puguin rebre, sens perjudici de l’obligació dels beneficiaris de comunicar-ho al CIM de la forma establerta en aquestes bases i sempre que el seu còmput anual no superi el pressupost d'execució del projecte.

2. En virtut de la seva naturalesa específica, com a ajuts de minimis, estan sotmesos, als requisits i les exigències del Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis; que són, entre altres coses, que l'entitat beneficiària no pot haver rebut, en els tres darrers exercicis fiscals (2015, 2016 i 2017), ajuts públics o d'ens privats per a qualsevol de les seves activitats, finançats a càrrec de pressuposts públics, per un import superior a 200.000 €.

3. El fet de rebre una subvenció implica l'obligatorietat de dur a terme l’activitat subvencionada i, per tant, l'empresa o entitat beneficiària ha de cercar altres fons de finançament i/o aportar fons propis.

6. REQUISITS DELS BENEFICIARIS

1. Poden ser beneficiaris dels ajuts:

a) Les persones físiques o jurídiques privades que responguin a la definició de micro, petita o mitjana empresa (PIME) dels sectors o projectes vinculats als àmbits: tecnologia, ciència, robòtica, creativitat, multimèdia i emprenedoria innovadora.

b) Les associacions privades sense ànim de lucre que desenvolupin activitats relacionades amb els àmbits següents: tecnologia, ciència, robòtica, creativitat, multimèdia i emprenedoria innovadora.

2. Els beneficiaris han de desenvolupar la seva activitat dins l’àmbit territorial de Menorca i mantenir l'activitat durant un any (annex I).

3. No obstant això, no poden ser-ne beneficiaris:

a) Les persones físiques o jurídiques en les quals concorri alguna de les prohibicions establertes en l’art. 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, i en l’art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (annex II).

b) Les empreses que, en el moment que l'òrgan instructor dicti la proposta de resolució definitiva de la convocatòria, no estiguin al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l'Administració General de l'Estat i amb les obligacions tributàries amb el Consell Insular de Menorca.

c) Les empreses que hagin rebut, en els tres darrers exercicis fiscals (2015, 2016 i 2017), ajuts públics o d'ens privats, finançats a càrrec de pressuposts públics en concepte de minimis, per un import superior a 200.000€.

7. PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS

1. Les sol·licituds s'han de presentar formalitzades electrònicament mitjançant el model normalitzat que s'adjunta com a annex 1 d'aquestes bases i que es troba a la seu electrònica www.cime.es. Facultativament, i només en el cas de les persones físiques, es poden presentar presencialment de conformitat amb el que s'estableix en l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

2. A la sol·licitud, s’ha d’adjuntar la documentació següent:

A) Documentació administrativa

a) Si el sol·licitant és persona física, còpia acarada del NIF.

b) Si el sol·licitant és persona jurídica, original o còpia acarada de l’escriptura de constitució o modificació, estatuts o reglament intern de funcionament inscrits en el registre corresponent.

c) Si el sol·licitant és persona jurídica, còpia acarada del CIF del sol·licitant.

d) Documentació acreditativa de la vigència del càrrec de representant legal en virtut del qual actua el signant de la sol·licitud i, si escau, acreditació de l'autorització corresponent i suficient, en cas que el signi una persona diferent (annex I).

e) Si és una agrupació de persones físiques o jurídiques, una comunitat de béns o una altra agrupació econòmica sens personalitat jurídica, han de signar la sol·licitud totes les persones que la integren i adjuntar-hi els DNI (en el cas de persones físiques) o la documentació acreditativa de la personalitat jurídica de cada un dels integrants. Així mateix, han de designar un únic representant i un únic domicili per a notificacions.

f) Acreditació de la representació si la sol·licitud es presenta en nom d’un altre i còpia del NIF del representant.

g) Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d’obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora de les subvencions públiques recollides en l’art 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el rext refós de la Llei de subvencions (annex II).

h) Declaració de tots els ajuts d'entitats públiques o ens privats finançats amb càrrec públics, que han rebut per a qualsevol activitat,en concepte de minimis, durant els anys 2015, 2016 i 2017. Declaració de Mínimis (annex III).

i) Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal relativa a les subvencions o ajudes obtingudes i sol·licitades d’altres institucions públiques o privades per realitzar la mateixa activitat (annex III).

j) Document de designació de compte bancari de l’empresa o del seu representant segons model facilitat pel Consell Insular de Menorca.

k) Certificat en què consti que està al corrent de les obligacions tributàries davant l'Administració de l'Estat i de les obligacions davant la Seguretat Social.

B) Documentació específica

l) Memòria descriptiva i signada dels esdeveniments o activitats que es volen dur a terme, data i lloc.

m) Pressupost detallat, equilibrat i signat: per un costat, s’han de concretar les despeses (amb l’IVA desglossat); i, per l’altre, els ingressos externs i els recursos propis que permetin, en la seva totalitat, finançar l’esdeveniment o l'activitat subvencionable. S'entendrà que el pressupost presentat és sense IVA, si no es menciona res al respecte.

Els beneficiaris poden autoritzar el Consell Insular de Menorca a comprovar el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. Aquestes comprovacions es portaran a terme en la mesura que el Consell Insular de Menorca disposi dels convenis adequats que li ho permetin (annex I).

S’eximeix de presentar la documentació a què fan referència les lletres a, b, c i j en el cas que aquesta ja consti en els arxius del Consell Insular. En aquest cas s’haurà de fer constar expressament en la sol·licitud.

3. D'acord amb l'art. 28.3 i l'art. 53 c de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPACAP), les persones interessades no tenen l'obligació de presentar documents originals, llevat que, amb caràcter excepcional, la normativa reguladora aplicable exigeixi el contrari. En qualsevol cas, les persones interessades són responsables de la veracitat dels documents que presentin (art. 28.7 de l’LPACAP).

D'acord amb l'art. 28.5 de l'LPACAP, excepcionalment, quan la rellevància d'un document de l'expedient aportat per l'interessat ho exigeixi, o hi hagi dubtes derivats de la qualitat de la còpia, el CIM pot sol·licitar de manera motivada l'autenticació de les còpies aportades per la persona interessada, per la qual cosa pot requerir l'exhibició del document o de la informació original.

4. Pel fet de presentar-se a aquesta convocatòria la persona interessada presta al CIM els consentiments següents:

a) Per consultar i comprovar la veracitat de la documentació i de les dades presentades per l'interessat que tenguin en el seu poder altres administracions públiques, principalment mitjançant les plataformes d'interoperabilitat, les xarxes corporatives o altres sistemes electrònics habilitats a aquest efecte i als quals el CIM tengui accés.

b) Per consultar l'existència i veracitat de la documentació i de les dades que eventualment l'interessat hagi considerat oportú no presentar acollint-se al dret de no fer-ho pel fet que hagin estat elaborades per les administracions públiques.

Els esmentats consentiments només es consideraran atorgats quan no consti en l'expedient l'oposició expressa a l'esmentada consulta o quan la llei especial que sigui aplicable al cas en requereixi el consentiment exprés, en aquest darrer cas serà obligatori que l'Administració el requereixi i que l'interessat el presti.

5. Les sol·licituds i tota la documentació transcrita en els apartats A) i B) de l'apartat 2 s’han de presentar, dins del termini establert en la convocatòria, d'acord amb les indicacions següents:

a) Per mitjans electrònics, els subjectes legalment prevists d'acord amb el que estableix l'art. 14.1 i 2 de l'LPACAP, en el registre electrònic del Consell Insular de Menorca (www.cime.es) o a qualsevol altre registre electrònic dels establerts en l'article 16.4 de l'esmentada llei.

b) Facultativament la poden presentar presencialment, d'acord amb el que estableix l'art. 14.1 de la 'PACAP, les persones físiques per tal de preservar el dret de comunicar-se amb l'Administració pública també per mitjans no electrònics, mitjançant el registre electrònic del Consell Insular de Menorca (a la seu del CIM de Maó i a les oficines administratives de Ciutadella) o a qualsevol altre registre i lloc dels establerts en l'article 16.4 de l'esmentada LPACAP.

Si algun dels subjectes obligats als quals fa referència l'art. 14, apartats 2 i 3 de l'LPACAP, presenta la sol·licitud presencialment, se’l requerirà per tal que l'esmeni mitjançant la seva presentació electrònica. A aquests efectes i d'acord amb el que estableix l'article 68.4 de la mateixa llei, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en què hagi tingut lloc l'esmena.

6. Si la sol·licitud o la documentació fossin incorrectes o incompletes, el Consell Insular de Menorca en requerirà la rectificació o el complement necessaris. Si en el termini de deu dies hàbils, comptats des de l’endemà del dia que es rebi el requeriment d’esmena de la sol·licitud, la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, s’entendrà que ha desistit de la seva petició de conformitat amb l’article 68 de l’LPACAP.

8. CRITERIS QUE ES TINDRAN EN COMPTE PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS I DETERMINACIÓ DE L’IMPORT DE LA SUBVENCIÓ

1. Sempre que es compleixin els requisits de la convocatòria s’atorgaran els ajuts sol·licitats amb els límits fixats en la convocatòria i en les presents bases dins el crèdit disponible.

2. Si el total dels ajuts sol·licitats és superior al crèdit disponible, aquest es repartirà segons el criteri detallat en el punt 8 d’aquesta base.

3. El total màxim dels ajuts, en el seu conjunt, són 20.000 €.

4. Se subvencionarà fins al 50 % de les despeses que suposin:

  • El lloguer de l'espai o recinte on s'organitzarà l’esdeveniment. En cap cas es subvenciona el lloguer d'espais o estands individuals.

  • El disseny i muntatge/desmuntatge de l'espai o recinte i la infraestructura on s'organitzarà l'esdeveniment, per tal de posar aquests espais a disposició dels assistents a l'esdeveniment.

  • Despeses del personal extern necessari per a la organització de l'esdeveniment.

  • Despeses de comunicació i publicitat directament relacionades amb l’esdeveniment.

  • Despeses de transport i allotjament per a ponents o del personal necessaris per al desenvolupament de l'esdeveniment.

  • Serveis de consultoria especialitzada per a l'organització de l'esdeveniment.

5. Criteris de valoració per a la concessió dels ajuts

  • Criteris de valoració qualitativa:

- Qualitat de l'acció realitzada (fins a 25 punts): es valorarà el nivell de detall i concreció de l’esdeveniment, la seva adeqüació a les finalitats que estableix la convocatòria, el perfil divulgador dels professionals participants, i el grau d’innovació de la proposta.

- Impacte de l'acció realitzar (fins a 15 punts): es valorarà el grau d’especialització diferencial de l’esdeveniment, la seva capacitat de transferència de coneixement i la repercussió mediàtica prevista de l’esdeveniment en mitjans escrits, fòrums, blogs o similars especialitzats i xarxes socials.

- Abast territorial de l'acció realitzada (fins a 10 punts): es valorarà la realització del mateix esdeveniment a diferents indrets de l’illa o el repartiment de les diverses accions de l’esdeveniment en diferents lloc de la mateixa.

  • Criteris de valoració quantitativa:

- Nombre d'activitats del programa (fins a 15 punts).

- Nombre d'empreses o entitats participants (fins a 15 punts).

- Nombre de ponents o professionals participants en la programació (fins a 10 punts).

- Assistència prevista de públic (fins a 10 punts).

6. Per poder optar als ajuts, els sol·licitants han d'obtenir un mínim de 50 punts en el total. El repartiments dels ajuts es farà entre els sol·licitants que tenguin 50 o més punts.

7. L'assignació de punts dels criteris de valoració subjectiva es farà de forma comparativa entre les diferents propostes presentades, assignant el màxim de punts a la proposta que millor compleixi els criteris, i assignant la resta de punts de forma comparativa a aquesta. Quant a l'assignació de punts per criteris quantificables, es farà de forma proporcional, assignant el màxim de punts a la millor proposta.

8. Si el total dels ajuts sol·licitats resultàs superior al crèdit disponible, el repartiment de l’ajut total màxim es farà de forma proporcional a la puntuació obtinguda entre tots els sol·licitants que hagin obtingut un mínim de 50 punts.

9. DESPESES SUBVENCIONABLES. PRESSUPOST DEL PROJECTE I PRESSUPOST SUBVENCIONABLE

1. Les despeses que tenen caràcter de justificables en aquesta convocatòria són:

- Despeses de lloguer de l'espai o el recinte on s'organitzarà l'esdeveniment, en cap cas es subvencionara el lloguer de l'espai o estands individuals. L'objecte d'aquest ajuts és l'organització de fires, jornades, congressos, tallers, campus, xerrades o conferències. En cap cas, serà justificable l'assistència a esdeveniments organitzats per tercers.

- Despeses per a la disposició de la connexió a Internet.

- El disseny dels espais i muntatge de la fira, jornada, congrés, tallers, campus, xerrades o conferències així com les despeses del muntatge del show-room o exposició. Aquests espais no són en cap cas per a ús de l'entitat organitzadora, sinó que són per a posar a disposició dels assistents a la fira, jornada, congrés, tallers, campus, xerrades o conferències.

- Les despeses de la contractació de serveis externs necessaris per a la organització de l'esdeveniment (hostesses, neteja, personal auxiliar de coordinació, etc).

- Les despeses de transport i allotjament per a ponents i/o personal necessaris per al desenvolupament de l'esdeveniment.

- Les despeses de la contractació d'un servei extern especialitzat en la organització d'aquest tipus d'esdeveniments, per a la redacció d'un pla d'execució d'aquest.

- Despeses de campanyes publicitàries a mitjans de comunicació, xarxes socials, pagines web, informació en revistes i presència en fullets publicitaris, així com la contractació d'un servei extern per a la difusió de l'esdeveniment.

S'acceptaran factures i pagaments respecte a actuacions realitzades en el període comprès entre l’1 de gener de 2017 i el 31 de desembre de 2017.

2. D'acord amb l'establert en l'article 31 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, és despesa subvencionable i, per tant, forma part del pressupost inicial del projecte que es presenti, la que respongui a la naturalesa de l'activitat subvencionada, sigui estrictament necessària i es realitzi dins el termini establert en aquestes bases.

3. Només es pot considerar com a despesa realitzada i, per tant, subvencionable, la que s'hagi pagat abans d'acabar el termini de presentació de la justificació de l'ajuda de minimis. La forma d'acreditar aquest pagament i el termini per dur-lo a terme es regulen en la base catorzena.

En qualsevol cas, no formen part del pressupost subvencionable, vista la naturalesa del crèdit pressupostari, tot i que formin part del projecte, les despeses en concepte d'inversions, obres, compra d'equipaments o de qualsevol bé inventariable de naturalesa similar.

4. Quan l'import de la despesa subvencionable superi les quanties establertes en el Reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, mitjançant el qual s'aprova el text refós de la Llei de contractes del sector públic per a la contractació menor (serveis o subministraments per import inferior a 18.000 €), el beneficiari ha de sol·licitar, com a mínim tres ofertes de diferents proveïdors, amb caràcter previ a la contractació del compromís per a la prestació del servei o el lliurament del bé, llevat que per les seves especials característiques no hi hagi en el mercat suficient nombre d'entitats que el realitzin, prestin o subministrin, o llevat que la despesa s'hagués realitzat anteriorment a la sol·licitud de subvenció.

5. En qualsevol cas, no són despeses subvencionables i, per tant, no formen part del pressupost subvencionable ni del pressupost del projecte:

- Despeses que no compleixin els requisits esmentats en l'apartat 1 d'aquesta base.

- Les despeses de nòmines i Seguretat Social del personal de l'empresa.

- Les despeses l'import de les quals s'hagi adquirit a un preu superior de mercat.

- Les despeses financeres, les d'assessoria jurídica o financera, les despeses notarials i registrals, les despeses pericials per a la realització del projecte subvencionat i les d'administració específiques si no estan directament relacionades i no són indispensables per preparar-ho ni dur-lo a terme.

- Els interessos deutors dels comptes bancaris, els interessos, els recàrrecs i sancions administratives, i les despeses de procediments judicials.

- Els impostos indirectes, quan siguin susceptibles de recuperació o compensació, i els impostos sobre la renta.

- Les assegurances.

- Les despeses relatives a menjars, refrigeris, serveis de menjars o d'altres semblants.

6. Quan el document justificatiu de la despesa s'hagi emès a través de mitjans electrònics, l'entitat beneficiària ha d'adjuntar una declaració responsable sobre el fet que l'import total d'aquests justificants o, en el seu cas, la part que se li imputa a la subvenció no s'ha utilitzat ni s'utilitzarà per justificar altres subvencions.

10. COMISSIÓ AVALUADORA DELS AJUTS

1. La comissió avaluadora és l’òrgan col·legiat a qui correspon examinar les sol·licituds presentades i emetre’n l’informe que ha de servir de base a l'òrgan instructor per elaborar la proposta de resolució definitiva. La Comissió pot instar l'òrgan instructor perquè requereixi de les entitats sol·licitants els informes o els aclariments que consideri convenients.

2. La Comissió Avaluadora d'aquests ajuts estarà integrada pels membres següents:

- President: el conseller executiu d’Ocupació, Projecció Econòmica, Joventut i Esports

- Secretari/ària: un/a funcionari/ària del Departament

- Vocals:

- Pilar Carrasco Pons, directora Insular d'Ocupació, Projecció Econòmica, Joventut i Esports

- J. Manel Juan Andreu, tècnic d'innovació i noves tecnologies del CIM

- Gabriel Subirats Pons, tècnic d'innovació i noves tecnologies del CIM

- Conchi Massegosa Arroyo, administrativa del CIM

11. PROCEDIMENT I ÒRGANS COMPETENTS PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS

1. Els ajuts es concediran, d’acord amb els principis d’objectivitat, transparència, igualtat, no discriminació i publicitat, per mitjà del procediment de concurrència competitiva.

2. L’inici de l’expedient s’efectuarà per mitjà de l’aprovació de la convocatòria corresponent. El text de la convocatòria i la resta de documentació que es requereixi s'ha de comunicar a la Base de Dades Nacional de Subvencions (d'ara endavant BDNS) i s'ha de publicar l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en compliment de l'article 20.8 de la LGS.

3. La instrucció correspondrà a un funcionari del Departament d'Economia, Medi Ambient i Caça, que es determinarà en la convocatòria i al qual correspondrà realitzar d’ofici totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s’ha de dictar resolució sobre la concessió dels ajuts.

4. Les sol·licituds presentades dins el termini establert en la convocatòria se sotmetran a l’examen de la Comissió Avaluadora.

5. Una vegada examinades les sol·licituds per la Comissió Avaluadora, i després que aquesta hagi emès el seu informe, que ha de servir de base a l'òrgan instructor per elaborar la proposta de resolució definitiva, el conseller executiu cap del departament n'elevarà la corresponent proposta de resolució a l’òrgan competent, que en aquest cas és el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, que dictarà resolució sobre la concessió o denegació dels ajuts.

6. Quan la quantia de l’ajut proposat per l’òrgan instructor sigui substancialment inferior al sol·licitat, es podrà instar el beneficiari a reformular la seva sol·licitud a fi d’ajustar els compromisos i les condicions de la subvenció atorgable.

7. La resolució de l’expedient d’atorgament de les subvencions ha de ser expressa i motivada, i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cada una de les subvencions concedides.

8. El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa de concessió de subvenció serà de sis mesos comptats des de la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds. El silenci administratiu tindrà caràcter desestimatori.

9. La resolució de l’expedient de concessió o denegació dels ajuts es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, sens perjudici de l'obligació de notificar-la individualment a les persones interessades.

12. MODIFICACIÓ DEL PROJECTE

1. Quan l'entitat beneficiària, per causes de força major o per causes imprevisibles i alienes a la seva voluntat, hagi d'introduir modificacions irrellevants en el projecte; és a dir, que no alterin els objectius ni aspectes essencials, aquestes s'han de comunicar al Consell Insular de Menorca al més aviat possible o, en tot cas, en el moment de la justificació.

2. No s'admetran modificacions substancials del projecte, és a dir, que n'alterin la naturalesa, les finalitats, les característiques essencials o qualsevol altre aspecte que pugui desvirtuar-lo.

13. ABONAMENT DELS AJUTS

1. Els ajuts s’abonaran després que el beneficiari hagi justificat la realització de l’activitat subvencionada de conformitat amb allò establert en aquestes bases.

2. En la fase de comprovació de la despesa realitzada es podrà sol·licitar al beneficiari la presentació dels justificants que es creguin oportuns per tal d’obtenir una evidència raonable sobre l’adequada aplicació de la subvenció.

3. No es podrà pagar la subvenció mentre el beneficiari no es trobi al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries de l'Estat, del Consell Insular de Menorca i davant la Seguretat Social.

4. Respecte a les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, s'aplicarà el que estableix la base 6. No obstant, l'entitat beneficiària pot substituir els certificats que s'assenyalen per una declaració responsable d'estar al corrent en el compliment de les obligacions esmentades quan l'import de la subvenció concedida en la convocatòria no superi els 3.000 € (art. 11 f TRLGSIB).

5. Les subvencions que es paguin a persones físiques restaran subjectes a retenció d’acord amb la normativa que regula l’impost sobre la renda de les persones físiques.

6. Les subvencions es faran efectives en el termini màxim de 60 dies des del moment que es comprovi que la justificació presentada s'ajusta als requisits exigits en les bases de la convocatòria i sempre que la disponibilitat de tresoreria ho permeti.

14. JUSTIFICACIÓ DE LES DESPESES

1. El termini per a la justificar les despeses objecte de subvenció finalitza dia 15 d’abril de 2018.

2. La justificació de la realització del projecte subvencionat s'ha de realitzar de forma individual per a cadascun dels esdeveniments organitzats i que han estat objecte de subvenció, i ha d'acreditar de la consecució dels objectius de la subvenció, així com el compliment de les obligacions que determini, si escau, l'acte de concessió de l'ajut; és la documentació amb la qual el beneficiari demostra que ha fet el projecte d'acord amb com el va sol·licitar inicialment o amb la introducció dels canvis que, prèviament ha comunicat al Departament. S'ha de fer d'acord amb l'establert a l'article 75 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei 38/2003, general de subvencions, a través d'un compte justificatiu simplificat, que ha de tenir el següent contingut:

a) Memòria justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats realitzades, suport documental d'aquestes i altres aspectes que siguin rellevants. En relació amb els ajuts per a fires, jornades i congressos, cal indicar en la memòria les dades concretes dutes a terme durant l'esdeveniment, indicant de forma clara la relació de xifres previstes en els criteris de valoració quantificables i el grau de consecució d'aquests. S'han d'ajuntar fotografies de l'esdeveniment en les quals es pugui veure la utilització dels logos i es pugui entreveure el compliment dels criteris quantificables. En relació amb els ajuts per a l'organització de tallers, campus, xerrades o conferències, en la memòria ha de constar de forma clara la relació de xifres previstes en els criteris de valoració quantificables i el grau de consecució d'aquests. S'han d'ajuntar fotografies de l'esdeveniment en les quals es pugui veure la utilització dels logos i es pugui entreveure el compliment dels criteris quantificables. Aquestes fotografies han d'estar signades pel beneficiari amb indicació de la fira, la jornada o el congrés a la qual corresponen i la data (s'ha de poder comprovar la difusió indicada en la base 15 l).

En el cas que no s'hagi executat la totalitat del projecte per causes alienes o de força major, la memòria haurà d'exposar-ne les causes i s'haurà d'explicar la resta del projecte realitzat.

b) Relació nominativa de les despeses de l'activitat, amb identificació del creditor i document, import, data d'emissió i data de pagament. Tots els pagaments han de comptar amb els justificants de pagament bancari corresponent. Tots els fulls d'aquest document s'han de signar (model annex IV),

c) Un detall d'altres ingressos o subvencions que hagin finançat l'activitat subvencionada amb indicació de l'import i procedència (model annex IV).

d) Un exemplar, en el seu cas, de la publicitat escrita i gràfica relativa a l'activitat subvencionada, en la qual s'ha de fer constar el patrocini del Consell Insular de Menorca.

e) Una declaració responsable de l'entitat beneficiària sobre el fet que la despesa justificada no té un valor superior al de mercat (art. 31.1 i 33 LGS) (model annex IV).

f) Si escau, una declaració responsable de l'entitat beneficiària que acrediti que no recupera ni compensa l'IVA (art. 31.8 LGS) (model annex IV).

g) Qualsevol altra documentació que es derivi de les bases o sigui requerida pel Consell amb la finalitat de comprovar la justificació econòmica del projecte subvencionat.

3. Si la sol·licitud o la documentació presentades tenen cap defecte o hi manca alguna documentació, es requerirà a la persona interessada la rectificació o el complement necessaris.

Si en el termini improrrogable de 15 dies hàbils, comptats des de l'endemà d'haver rebut el requeriment, la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, s'entendrà que ha desistit de la seva petició de conformitat amb l’article 71 Llei 30/92, de 26 de novembre.

4. Si la despesa justificada és inferior a l’import del pressupost sol·licitat i subvencionat, es reduirà proporcionalment la subvenció concedida segons els criteris següents:

- Si es deixa d'executar el 1 0% de l'import concedit, es penalitzarà l'import correctament justificat en un 1 %.

- Si es deixa d'executar un 2 0%, es penalitzarà en un 3 %.

- Si es deixa d'executar en un 30 %, la penalització serà del 5 %.

- Si es deixa d'executar en un 40 % la penalització serà del 8 %.

- Si es deixa d'executar el 50 % o més, la penalització serà del 10 %.

Si les xifres previstes en la memòria de sol·licitud i que són criteris de valoració quantificable no es compleixen i el beneficiari acrediti una actuació inequívocament tendent a incomplir els seus compromisos, es penalitzarà de la forma següent:

- Si la xifra global dels criteris és inferior fins a un 20 %, no es penalitzarà.

- Si la xifra global dels criteris és inferior entre un 20 % i un 35 %, es penalitzarà amb un 10 %.

- Si la xifra global dels criteris és inferior entre un 35 % i un 50 %, es penalitzarà amb un 20 % .

- Si la xifra global dels criteris és inferior entre un 50 % i un 75 %, es penalitzarà amb un 30 %.

- Si la xifra global dels criteris és inferior en més del 75 %, es penalitzarà amb un 40 %.

5. En la fase de comprovació de la despesa realitzada es podran requerir al beneficiari, mitjançat tècniques de mostreig, els justificants de despesa seleccionats.

6. El Consell Insular de Menorca podrà inspeccionar les activitats subvencionades, sens perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària, a altres organismes o institucions.

7. Si el beneficiari no adopta les mesures de difusió adequades per donar publicitat al finançament públic del projecte, d'acord amb el que estableix l'article 31.3 b de l'RLGS, l'òrgan instructor li farà un requeriment perquè les adopti en un termini no superior a 15 dies, amb l'advertiment de les conseqüències que es poden derivar de no adoptar-les en aplicació de l'article 37 de l'LGS.

15. OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS

Els beneficiaris han de complir les obligacions següents:

a) Dur a terme el projecte subvencionat en les mateixes condicions i amb les mateixes característiques que es va presentar o, si fos el cas, amb les modificacions prèviament comunicades, d'acord amb l'establert a la base 12.

b) Dur a terme les activitats que fonamentin la concessió dels ajuts i justificar-ne la realització, en els terminis i en les condicions establertes en aquestes bases i en la resolució de concessió dels ajuts.

c) Comunicar al CIM l’acceptació de la subvenció en els termes en què aquesta es concedeixi. En qualsevol cas la subvenció s’entendrà acceptada tàcitament un cop transcorreguts quinze dies hàbils des de la notificació de la concessió dels ajuts al Butlletí Oficial de les illes Balears.

d) Dur a terme les activitats que fonamenten la concessió dels ajuts i justificar-ne la realització, en els terminis i en les condicions establerts en aquestes bases i en la resolució de concessió dels ajuts.

e) Comunicar al Consell Insular de Menorca, en qualsevol moment o, en tot cas, a l'hora de justificar la subvenció, la sol·licitud o l’obtenció d'altres ingressos, subvencions o recursos ajudes per al mateix projecte.

f) Acreditar, d'acord amb l'establert en aquestes bases, que es troben al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. L’acreditació no serà necessària en el cas que s’hagi autoritzat expressament el Consell Insular a consultar-ho.

g) Proporcionar la informació sobre l'activitat subvencionada que li requereixi el Consell Insular de Menorca

h) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació que efectuïn el Consell Insular de Menorca i la resta d’organismes competents per a la fiscalització dels comptes públics

i) Deixar constància de la percepció i l'aplicació de la subvenció en la seva comptabilitat o en els llibres registre que hagi de portar l'entitat beneficiària d'acord amb la normativa vigent i, en cas de no tenir aquesta obligació, en la documentació que la substitueixi.

j) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.

k) Dur a terme les mesures de difusió adequades per fer públic el suport econòmic del Consell Insular de Menorca. En aquest sentit, la difusió s'ha de fer a través dels mitjans que siguin adequats d'acord amb la naturalesa del projecte. Si es fan fullets, cartells o qualsevol altre material imprès, s'ha de fer constar, de manera expressa, el suport del Consell Insular Menorca, així com el web www.cime.es en la realització de les activitats subvencionades (en cas de fires que twnguin lloc després de la convocatòria) i el logotip de la candidatura de la cultura talaiòtica de Menorca per ser reconeguda com a patrimoni mundial per la UNESCO.

l) Reintegrar els fons percebuts en els supòsits prevists en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

16. REVOCACIÓ I REINTEGRAMENT DELS AJUTS. CRITERIS DE GRADUACIÓ DE POSSIBLES INCOMPLIMENTS

1. Si l'entitat beneficiària incompleix les obligacions previstes en aquestes bases, incorre en alguna de les causes de l'article 37 de l'LGS o altera les condicions, els aspectes o les característiques rellevants del projecte que s'hagin pogut tenir en compte per a concedir l'ajut, l'òrgan competent ha de revocar la concessió de la subvenció. En conseqüència, l'entitat beneficiària perdrà el dret al cobrament o l'haurà de reintegrar, d'acord amb el que estableixen respecte a la revocació i el reintegrament de les subvencions la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i la resta de normativa que hi sigui aplicable.

2. Amb caràcter general, en cas d’incompliment, s’ha de reintegrar la quantia rebuda mitjançant l’aplicació d’un percentatge de minoració en funció de la naturalesa de l’incompliment. Aquest percentatge s’ha de fixar amb l’informe previ de l’instructor i s’ha de notificar al beneficiari. Les causes de reintegrament i el procediment per a la seva exigència es regeixen per l’establert en l’article 44 del DLEG 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.

3. S’ha de valorar, en tot cas, el grau d’incompliment, si aquest s'ha degut a actuacions doloses o negligents, i si hi ha hagut bona o mala fe. La gradació del reintegrament serà major quan l’incompliment sigui total o molt alt i hi hagin incorregut causes doloses i mala fe, i en canvi serà menor si el grau de compliment del projecte subvencionat és parcial i quan hagi estat causat per actuacions negligents i amb bona fe.

4. En el cas que la causa del reintegrament determini la invalidesa de la resolució de concessió, s’ha de revisar prèviament aquesta resolució en els termes establerts en l’article 25 del DLEG 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, i en la resta de disposicions aplicables.

5. Si l'entitat beneficiària ha complert de forma significativa les seves obligacions, i si de la documentació presentada es dedueix que ha tingut voluntat de compliment i que s'han aconseguit les finalitats de l'ajut, però s'han comès algunes incorreccions d'acord amb l'exigit en les bases, es farà una revocació parcial de l'ajut i, consegüentment, es perdrà el dret de cobrament parcial de l'ajut, d'acord amb l'aplicació del criteri de gradació següent:

- En cas que s'hagi executat totalment el projecte, però la documentació justificativa de la despesa subvencionable del pressupost presentés deficiències perquè és inadequada, perquè no s'ajusta als requisits de les bases o per no haver-se executat la totalitat del pressupost inicial subvencionable, l'import de revocació parcial de l'ajut ha de coincidir amb l'import de l'ajuda no justificada o justificada incorrectament.

- En el cas que el beneficiari no justifiqui en el termini termini l'import de la concessió atorgada, es minorarà la subvenció correctament justificada amb un 1 % per cada dia de retard.

- Si el beneficiari no fa constar, de manera expressa, el suport del CIM, es minorarà en un 1 % l'import de la subvenció correctament justificada.

6. En cas que l'import de la suma de l'ajut més la resta d'altres ajudes, subvencions, ingressos o fons propis que hagin finançat la realització del projecte superi el pressupost total d'execució d'aquest, l'import de la revocació parcial de la subvenció ha de ser igual a la quantitat que excedeixi del pressupost executat esmentat.

7. En cas que l'import de la suma dels ajuts públics o d'ens privats finançats a càrrec de pressuposts públics sigui superior a 200.000 € en els tres darrers exercicis fiscals, l'import de revocació parcial de la subvenció ha de ser igual a la quantitat que excedeixi de l'import anteriorment esmentat.

8. En el cas que s’hagin fet uns pagaments anticipats, la persona beneficiària haurà de reintegrar les quantitats rebudes més l’interès de demora comptador des que el pagament es va fer efectiu.

9. Les quantitats que s’hagin de reintegrar tenen la consideració d’ingressos de dret públic i els és aplicable la via de constrenyiment.

10. L’obligació de reintegrament establerta en aquest article és independent de les sancions que, si escau, siguin exigibles.

17. INFRACCIONS I SANCIONS

El règim d’infraccions i sancions administratives aplicables és el que estableix el títol V del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.

L’òrgan competent per imposar les sancions que es derivin d’infraccions de l’establert en aquestes bases i de la normativa aplicable en matèria de subvencions és la Presidència del Consell Insular de Menorca, conformement amb el que estableix l’art. 9 de la Llei 8/2000, de 28 d’octubre, de consells insulars.

 

18. ALTRES DISPOSICIONS

1. Recursos administratius

Els acords del Consell Executiu pels quals s’aproven les bases i les convocatòries i es concedeixen o deneguen els ajuts no exhaureixen la via administrativa i són susceptibles d’interposar-hi recurs d’alçada davant la Comissió de Govern del Consell insular de Menorca.

2. Normativa general aplicable

En tot allò no previst expressament en aquestes bases regeixen les disposicions que siguin aplicables al Consell Insular de Menorca en matèria de subvencions, especialment les contingudes en:

  • Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions

  • Reglament de la Llei general de subvencions (Reial decret 887/2006, de 21 de juliol)

  • Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions de la comunitat autònoma de les Illes Balears

  • Reglament UE núm. 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de mínimis (Diari Oficial de la Unió Europea núm. L352, de 24 de desembre de 2013)

ANNEX I: Sol·licitud d'ajudes de minimis del Consell Insular de Menorca al foment i la divulgació en innovació per al teixit empresarial i associatiu de Menorca (consta en l'expedient)

ANNEX II: Model de declaració responsable (consta en l'expedient)

ANNEX III: Ajut de minimis del Consell Insular de Menorca al foment i la divulgació en innovació per al teixit empresarial i associatiu de Menorca (consta en l'expedient)

ANNEX IV: Relació nominativa de les despeses dels ajuts del Consell Insular de Menorca per al foment i divulgació en innovació per al teixit empresarial i associatiu de Menorca 2017 (consta en l'expedient)

Interposició de recursos

Contra aquest acord – que no exhaureix la via administrativa – es pot interposar un recurs d'alçada davant la Comissió de Govern en el termini d'un mes comptador des de l'endemà que s'hagi publicat, d'acord amb l'article 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i l'article 22 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars.

L'esmentat recurs s'entendrà desestimat, si no es notifica la resolució corresponent, quan hagin transcorregut tres mesos des de la seva interposició. Contra la desestimació del recurs d'alçada per silenci administratiu podreu interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma

Maò , (Data signatura electrònica: 03/04/18)

La secretaria interina

Rosa Salord Oleo